Nimi: Kun sinä pelastit minut, niin nyt minä pelastan sinut
Beta: Swizzy
Kirjoittaja: Maww
Genre: draama, het
Ikäraja: k-11
Disclaimer: Idea kuuluu mulle, kaikki muu J.K Rowlingille, en saa palkkaa enkä mitää, kirjottelen vaan omasta ilostani.
Päähenkilöt/paritus: Dennis Creevey ja Gabrielle Delacour
Summary: “Minun täytyy pelastaa hänet, koska hän pelasti minut!”
Varoitukset: ei ole
A/N: tää osallistuu Rare10- haasteeseen, on sitten mun eka kokonainen HP-
jatkoficci, mutta olen ennen kirjoittanut Twilight-ficcejä. En nyt jaksanut tehdä traileria, kun en ole niissä kovin hyvä, joten tässä on nyt heti ensimmäinen luku. Toivottavasti tykkäätte ja kommentteja olisi kiva saada
1. LUKU
“Voinko auttaa? Minne olet menossa?” Kimeä pojanääni keskeytti Gabrielle Delacourin ajatukset. Tyttö oli jäänyt hetkeksi ihastelemaan Suuressa salissa hienoa kattoa ja isosisko- Fleur oli ehtinyt hävitä.
“Olen Dennis Creevey ja yksitoista vuotta”, poika sanoi, kun tyttö ei ollut vieläkään puhua pukahtanut.
“Minä olen Gabrielle Delacour. Kadotin isosiskoni”, Gabrielle mutisi hieman nolona.
“Hei, olitko toisessa koetuksessa?” Dennis huudahti innoissaan. Gabrielle nyökkäsi ujosti.
“Minä voin näyttää sinulle Tylypahkaa, vaikka tulinkin tänne vasta syksyllä, mutta isoveljeni Colin on kertonut kaikenlaista”, Dennis höpötti.
Siinä samassa 14-vuotias Dennis Creevey heräsi. Oli Bill Weasleyn ja Fleur Delacourin hääpäivä. Creeveytkin oli kutsuttu.
Juhlapaikalla Creeveyn perhettä oli vastassa Ron Weasley.
“Moi!” kaikki sanoivat.
“Teidän paikkanne on täällä”, Ron kertoi ja vei perheen neljän tyhjän tuolin viereen.
“Minä käyn tuolla”, Dennis sanoi ennen kuin kukaan ehti estää. Hän halusi löytää Gabriellen ja moikata.
Pian Dennisillä kävi tuuri ja hän löysi Gabriellen.
“Moi! Muistatko minua?” Dennis kysyi. Gabrielle pudisti ensin päätään, mutta sitten hän muisti.
“Dennis Creevey!” tyttö huudahti iloisesti. Dennis nyökkäsi.
“Minä näin muuten unta sinusta viime yönä” Dennis kertoi, mutta Gabrielle ei ehtinyt sanoa mitään, kun Fleur tuli ilmoittamaan, että seremonia alkaisi pian ja Gabriellen pitäisi tulla hänen luokseen.
Dennis palasi paikalleen Colinin ja rouva Creeveyn viereen.
“Näitkö Harrya?” Colin supatti. Dennis pudisti päätään. Sitten hääjuhla alkoi ja Dennis katsoi, kuinka Bill Weasleystä ja Fleur Delacourista tuli toistensa vaimo ja mies.
Seuraavaksi oli tanssin aika. Vieraat taputtivat, kun hääpari tanssi. Yht’äkkiä joku hopeinen juttu melkein paiskasi Dennisin kumoon.
“Ministeriö on kaatunut. Rymistyir on kuollut. He ovat tulossa”, hopeinen juttu, joka osoittautui ilvekseksi, sanoi. Dennis tajusi, että se oli suojelius, mutta kenen, siitä hänellä ei ollut tietoa.
Ihmiset alkoivat kirkua ja juosta. Denniskin hätääntyi. Hänen olisi löydettävä äiti, isä ja Colin nopeasti.
“Dennis!” poika kuulikin pian isänsä huudon ja juoksi perheensä luokse. Kaikkien kolmen Creeveyn ilmeet näyttivät pelokkailta, mutta niin myös Dennisin. Poika mietti, että miten he oikein pääsisivät pois, kun hän eikä Colin saaneet ilmiintyä vielä, eivätkä he voineet kimppailmiintyä vanhempiensa kanssa, nämä kun eivät olleet velhoja.
“Creeveyt! Tulkaa nopeasti tänne!” rouva Weasley huusi. Perhe totteli nopeasti. Kukin tarttui Mollyyn ja sitten he kimppailmiintyivät Creeveyn perheen kotiin.
“Kiitos tuhannesti, ilman teitä olisimme kaikki olleet tuhon omia”, rouva Creevey sanoi varmaan tuhannennen kerran.
“Ei se mitään”, rouva Weasley vastasi aina vain.
“Mutta nyt minun täytyy mennä”, rouva Weasley jatkoi ja katosi siinä silmänräpäyksessä.
“Tuolta tulevat teidän Tylypahkan- kirjeenne”, herra Creevey huomasi pari päivää häiden jälkeen, kun pari pöllöä liihotti Creeveyn perheen kotiin. Dennis ja Colin nappasivat kirjeensä ja avasivat ne yhtä aikaa. Kirjeissä ei kuitenkaan ollut kirjalistoja, vaan jotain aivan muuta.
Kirjeessä luki:
Dennis Creevey,
sinun on tultava Taikaministeriöön kuulusteluun jästisyntyisyydestäsi 2. syyskuuta klo 9.00 vuonna 1997.
Terveisin
Pius Sakia
Taikaministeri“Sitten pitää lähteä varmaan Viistokujalle”, herra Creevey totesi.
“Meidän pitää lähteä pois”, vitivalkoinen Colin kertoi.
“Miksi?” rouva Creevey kysyi.
“Ne tekee meille jotakin pahaa”, Colin kertoi.
“Mutta me ei voida. Me ei olla vielä täysi-ikäisiä. Meissä on vielä jäljet. Me ei voida taikoa koulun ulkopuolella. Meidän pitää vain mennä sinne kuulusteluun”, Dennis väitti.
Syyskuun toinen päivä valkeni harmaana ja sumuisena, niin kuin mikä tahansa päivä. Creeveyn perhe söi vaitonaisena aamupalaa kukin miettien samaa asiaa. Miten kuulustelussa kävisi?
Perhe lähti hyvissä ajoin Taikaministeriöön. Paikalla oli jo muitakin jästisyntyisiä. Herra ja rouva Creeveyn piti jäädä ulkopuolelle odottamaan. Colin ja Dennis luovuttivat sauvansa ja laittoivat vierailija-rintamerkit yllensä, jotka he saivat ministeriöstä.
“Colin Creevey”, kuului kovaäänisistä. Colin lähti vapisevana kuulusteluun ja Dennis jäi odottamaan omaa vuoroaan. Eipä kulunut aikakaan, kun kuului ääni “Dennis Creevey”, mutta Colinia ei näkynyt. Astuessaan lakitupaan Dennis ajatteli, että Colin oli viety jonnekin, ehkäpä Azkabaniin.
“Keneltä sait sauvasi?” Dolores Pimento kysyi.
“Ostin sen Ollivanderilta, se valitsi minut”, Dennis kimitti pienellä äänellä.
“Valetta! Taikasauvat eivät valitse jästejä!” Pimento väitti.
“Ihan sama, vie tämä tyhmä poika pois”, Pimento jatkoi viitaten miehelle, joka oli Dennisin arvion mukaan kuolonsyöjä.
Kuolonsyöjä talutti Dennisin huoneeseen, missä oli muitakin ihmisiä. Varmaan jästisyntyisiä, arveli Dennis.
“Dennis, olen täällä!” poika kuuli tutun huudon. Dennis kipitti isoveljensä luokse.
“Mitä ne kysyivät sinulta?” Dennis kysyi.
“Että mistä olen saanut sauvani ja näin” Colin vastasi.
“Niin”, Dennis sanoi. Sen jälkeen kumpikaan pojista ei enää virkkonut mitään, kumpikin tuijotti tyhjin silmin eteensä.
“No niin! Te olette täällä siksi, että olette saastaisia kuraverisiä, eikä teitä tarvitse opettaa Tylypahkassa, eikä velhoyhteisö tarvitse teitä aikuisiakaan. Lordi Voldemort on vallassa ja joka uskoo, että Harry Potter suistuttaa hänet siitä, saa maistaa vihreätä valosuihkua”, Pimentoa auttava kuolonsyöjä kertoi suurella äänellä pian sen jälkeen, kun Dennisin kuulustelu oli ollut. Kaikki jästisyntyiset eivät voineet olla vielä paikalla.
Ranskassa juuri sillä hetkellä Gabrielle Delacour luki ranskalaista Päivän Profeettaa. Tytön kasvoilla paistoi järkytys, kun hän luki lehteä. Varsinkin eräs artikkeli kiinnitti hänen huomionsa:
Lontoon Taikaministeriössä kuulustellaan jästisyntyisiäLontoon Taikaministeriössä kuulustellaan jästisyntyisiä heidän taikuudestaan, koska nykyään Taikaministeriössä ajatellaan, että jästisyntyiset voisivat siirtyä jästimaailmaan. Taikaministeriön uusi kanta on, että mitä puhtaampaa oma veri on, sitä parempi. Jos tiedät jonkun paossa olevan jästisyntyisen olinpaikan, ole hyvä ja ilmoita siitä Taikaministeriöön, palkaksi saat kymmenen kaljuunaa. “Dennis”, Gabrielle kuiskasi. Tyttö tiesi, että Dennis oli jästisyntyinen. Poika oli kertonut sen heidän lyhyellä kohtaamisella Tylypahkassa. Gabrielle tiesi, että lordi Voldemort oli taas vallassa ja tämä oli hänen tekosiaan. Hänen olisi löydettävä Dennis. Poika oli kerran pelastanut Gabriellen ja nyt oli tytön vuoro pelastaa Dennis.
“Isä, äiti, katsokaa”, Gabrielle juoksi keittiöön näyttäen Päivän Profeettaa.
“Niin, se on kauheaa” monsieur Delacour totesi.
“Minun pitää pelastaa Dennis!” Gabrielle huudahti.
“Kuka on Dennis, kultaseni?” Gabriellen isä kysyi.
“Minä olen kertonut siitä. ‘Än pelasti minut Tylypahkassa ja nyt on minun vuoroni pelastaa hänet”, Gabrielle selitti.
“Ja luulet pystyväsi siihen?” monsieur Delacour kysyi.
“En, vaan Fleur voi auttaa minua. Teidän täytyy ilmiinnyttää minut Simpukkamökkiin”, Gabrielle vaati.
“Mutta kulta, se voi olla vaarallista”, Gabriellen isä sanoi.
“Sitten menen lentokoneella”, Gabrielle uhkasi.
“No okei, hyvä on”, vanhemmat suostuivat. Monsieur Delacour tarttui Gabriellea kädestä ja sitten he ilmiintyivät Simpukkamökkiin.