Kommenttikampanjasta hieman myöhäinen hei! (:
Olen tökerö ja ilmoitan jo alussa (mikäli se ei ole jo itsestään selvää), etten tykkää yhtään Remus/Siriuksesta! Olen silti aika utelias, ja yllättävän hyvin heistä saa kaikkea kivaa irti, vaikkei henk.koht iske minnuun kyllä mitenkään! Ja koska siin ficcejä on pitänyt kommentoida jo jonkin aikaa, niin tästä onpi kiva aloitella.
Ensiksikin, sulla on kaunis ja rauhallinen kirjoitustyyli! Tasapainoisuus ja eheys tekivät kyllä vaikutuksen, ja tätä oli todella luonteva lukea. Sanat soljuivat kauniina virtana eteenpäin, eikä tehokeinoja ollut liikaa, ja ne tuntuivat tosi luontevilta ja harkituilta. Kokonaisuus oli siisti, jos niin nyt voi sanoa!
Ja toi yksinkertaisuus kirjoitusasussa on musta vaan niin ihanaa. Kertoo kyllä paljon, kuinka hyvä olet kirjottamaan.
No, paritusta on pakko kommentoida sen verran, että tavallaan tämä vastasi aika paljon mun omia mielikuvia. Remus on vakavammin mukana, Sirius puolestaan nauttii kiihkosta ja Remuksen heikkoudesta. Asetelma on vähän rikkonainen, ehkä hitusen epäreilukin; Sirius leikkii, ottaa omansa ja on tunteettomampi, mutta Remus ei välitä. Tosin ehkä itse näen asiat mustavalkoisemmin, ja tykkään enemmän tyytymättömästä Siriuksesta, joka tyytyy Remukseen, koska Remus on aina siinä ja rakastaa Siriusta – se riittää. Mutta tämä tulkinta sopi kuitenkin hyvin omaankin mielipiteeseeni, ja tykkäsin siitä! Se oli oikeastaan syvällisempi ja monipuolisempi kuin ensilukemalta, ja vaikka saatoin tehdä omiakin tulkintoja, antoi tämä paljon ajattelemisen aihetta ja oli muutenkin tosi, tosi hyvä. (:
Vielä muutaman lainausta, jotka nousivat ylitse muiden tai muuten vaan tykkäsin kovasti;
Nostin esiripun ylös ja nautin näytöksestä.
Yksinkertainen ja pelkistetty, mutta silti kätkee sisälleen paljon.
Uhrejahan me kaikki olimme, vain leikkiä ja pelinappuloita käsissäsi.
Tämä kuulosti heti ensilukemalla hienolta lauseelta, mutta myöhemmin sain tästä enemmänkin irti, ja aika mielenkiintoinen lause kyllä! Sirius on vähän sellainen hahmo, josta saa paljon puolia esiin riippuen ihan parituksesta ja myös kirjoittajasta. Tavallaan tykkäsin todella paljon sun antamasta kuvasta, ja musta sun Siriuksesi oli myös IC, vaikkei ehkä ihan sellainen, millainen hän ”yleensä” on. (: Ja muutenkin, tuo tietty runomaisuus tossa lauseessa ihastutti!
Niin tein, vaikka olisin kovasti tahtonutkin lähteä vasta viimeisten joukossa. Tein kuitenkin tahtosi mukaan.
ja
Etkä kiihkeiden hetkien jälkeen odottaisi minun kysyvän voisinko jäädä yöksi, vaan kylkeäsi käännettyä odottaisit minun hiipivän hiljaa takaisin yöhön.
Nämä kohdat tuki ehkä parhaiten omaa käsitystäni R/S:stä ja pidin myös tuosta lievästä angstisuudesta.
En varmaan sanonut kaikkea, mutta tykkäsin, tykkäsin ja tykkäsin! Kiitos!