Salla, kiitos! Ehkä James vielä kysyy Lilyltä miten Lisa vakuuttui... Saapi nähdä, mutta jos ei (tällainen juonenpaikkaus-viiden-sekunnin-mietinnän-tulos
) niin varmaankin vaan kertoi totuuden siitä miten Peterillä on vähän ongelmia nimensä kanssa ja sitten kertoi kuinka paljon Peter oikeasti pitää Lisasta ja tällaista. Ja tosiaan hyvä kun vinkkasit tuosta Lily/Jamesista, mulla saattaa helposti jäädä jotkut asiat taka-alalle, kuten nyt tuokin. Mutta toivottavasti tässä luvussa enemmän, ja jos ei niin ainakin edes yritin. Joo, voit toki halutessasi tsempata kommentoinnissa, mutta mä kyllä tykkään noistakin. Tack!
iipimoi, kiitos!
Ledi, kiitos! Sori jos aiheutin sulle jotain ekstrakurkkukipua, ja paranemista sinne (vaikka tässä ajassa (krhm, minä kirjoittajana kuin fletkumato) varmaan oletkin jo kunnossa. OhMyHäntä vaan tuli jostain, niin kuin yleensä kaikki muutkin kahjot ideat tähän. Joo mutta kiitoksia, ja älä ihmeessä häpeä kommenttiasi, koska arvostan jo sitä että yleensäkin kommentoidaan!
dracoxharry, kiitos! Et ole ainut, mäkin tunnistan itseni siitä jossain-jutusta.
Joo, sisältö tosiaan muuttuu, kun ekat osat on kirjoitettu aikoja sitten (ja tarkoitan sitä, puhe on varmaankin noin vuodesta) ja myös mä ja mun kirjoitustyyli on muuttunu siinä ajassa, vaikka itse taidan olla muuttunut humoristisempaan suuntaan niin mun kirjoitukset taitaa nykyään keskittyä enemmänkin tunnepuolelle.
Anturajalka93, kiitos! Nooo, ehkä 15 on enemmän hauska kuin 14, muttei se silti hauskimpia. Tilaus vastaanotettu, S/R:ää enemmän.
(ainakin yrittää olla) Joo tosiaan Sirius syntyi aikaisemmin, ja betanikin mulle siitä huomautti, mutta megalaiskana ihmisenä en jaksanut muuttaa tota kohtaa. (tosta hyvästä mua saa heittää tomaateilla tai vaikka meloneilla halutessaan
)
Maww, kiitos! Tuntuu aina kivalta kun saa jonkun löytämään jotain uutta ja kivaa, tässä tapauksessa sä löysit Sirius/Remuksen.
Ja taas on kestänyt niin kauan että voihan Erkin sifonkikalsarit ja nakki! Tästä syytökset kaikki mulle, koulullekaan en niitä voi jaella (vaikka mulla olikin tänään koe). Täällä myöskin pyydeltiin Lily/Jamesia ja Sirius/Remusta, ja siitä en missään tapauksessa syytä, hienoa että muistutatte mua näistä, kun mulla on tapana unohdella sellaisia. Älkääkä hätkähtäkö jos aiheet vaihtelee tai unohdan jotain oleellistakin, mutta toki sellaisesta saa sanoa ihmeessä! Niin siis tosiaan, oon löytänyt melkoisen sitkeästi pysyvän inspiksen, mutta se harvemmin koskee tätä ficciä. Ja tosiaan mulla lähestyy uhkaavasti kirjaesitelmän tekeminen, joten se voi myös viedä aikaa paljonkin. Mutta eiköhän sitä jatkoa viimeistään hiihtoloman nurkilla saada!
OSA 16
3.6
Minä tein eilen illalla Lilyn kanssa läksyjen lisäksi myös tällaisen kutsuehdotuksen:Tervetuloa Peter Piskuilanin syntymäpäiväjuhliin torstaina 9.6. klo 17 alkaen tarvehuoneeseen. Ohjeet paikalle pääsemiseen henkilökohtaisesti James Potterilta, Sirius Mustalta, Remus Lupinilta tai Lily Evansilta.
Takaamme tarjoilun ja viihteen olevan laatuluokaltaan erinomaisia, ja ottakaa huomioon että ne ovat meidän tekemiämme. (jos et tunne meitä tai tapojamme, ei kannata ilmaantua juhliinkaan)
Ja informaationa puolitutuille: Kaikki ovat tervetulleita, tiedossa on megamahtava biletysilta, ja päivänsankari täyttää 17.
Kiitos, tervetuloa, bonjour ja nähdään tai ei nähdä!Kysyttävää? Mielipiteitä? Ja siis tuo kutsuhan on liite, joten se ei ole liila (vaan sininen, koska ajateltiin että sen pitäisi olla huomiota herättävä), mutta Lily taikoi sen jotenkin tähän Matikselle näkymättömäksi.
Sarvihaara
Joo, varsin hyvä, mutta miksi siinä on bonjour ja mitä se tarkoittaa tai mitä kieltä se on? Ja teitkö jotain muutakin Lilyn kanssa, virnuilet siihen malliin?
Anturajalka
Ihan ok. Minua vain huolestuttaa tuo 'kaikki ovat tervetulleita'. Bonjour on ranskaa ja se tarkoittaa hei.
Kuutamo
Bonjourin laitoin... en tiedä miksi, mutta se tarkoittaa ranskaksi hei, kuten Kuutamo sanoi. Lilyn kanssa sitä normaalia illanviettoa. (läksyjä, pussailua, läksyjä, pussailua, kutsua, pussailua, kutsua)
Sarvihaara
Ja jälleen kerran taidan toimia muistuttajana ajankulusta, mutta jos ei aiota myöhästyä/missata taas jälleen kerran ekoja tunteja, kannattaisi mennä aamiaiselle.
KuutamoTuntien jälkeen:
Minun mielestäni voitaisiin keskustella tänään Lilyn ja Lisan kanssa synttäreistä kirjastossa. Vaiko?
Sarvihaara
Tietty, mutta muista ettei me voida unohtaa Matistakaan. Se on joutunut viime aikoina olemaan ihan liikaa yksin.Mutta ihmiset, muistuttaisin ja kysyisin vaan että ollaanko me unhoitutettu jo kaikki päiväkirjaa lukeneet?
KuutamoKuutamoiseni, en ole varma tuosta. (enkä jaksa selata sivukaupalla taaksepäin)
AnturajalkaMinä, hieman vähemmän laiska kuin Anturajalka, ja Kuutamolla näyttää olevan muuta kiirettä edellämainitun kanssa (HYVÄT IHMISET LOPETTAKAA SE KIELTENNE TOISETENNE KURKKUUN TUNKEMINEN ENNEN KUIN KAIKKI MUUT SAAVAT ÄLLÖTYSKOHTAUKSEN! Ja ajatelkaa niitä pienenpiäkin.). Niin siis... Joo, eli ollaan unhoitutettu Avery (unohtumaton Anturajalka kännissä, palkintohuone & Dumbledore -episodi), Regulus (Anturajalan ”veliseni, olen löytänyt rakkauden”) ja Kalkaros (se miten Matohäntä hävitti minut ja rakkaan Lilyni ja Kalkaros näki jotain mitä ei olisi halunnut nähdä). Eli Rosier on vielä jäljellä.
Sarvihaara, joka lähtee etsimään Lilyä unhoituttamisretkeen ja suudelmien puutostilaan auttamaanKautta Merlinin silkkisimpien alushousujen, siitähän on jo viisi päivää kun nuo luihuiset kirjoittelivat kirjaamme! Ties mihin Rosierkin on jaellut tietojaan. Voivoi. Mutta joo, mennään unhoituttamaan hänet nyt kun on aikaa. (onko? ... Joo, on.)
KuutamoJames pompahtaa Lilyn viereen sohvalle, jossa tämä yrittää lukea jotain kirjaa, ja annettuaan Lilylle suukon poika selittää tilanteen. Remus ja Sirius kävelevät käsi kädessä toisiaan iloisesti vilkuillen makuusaliin (jota voisi pitää hyvinkin epäilyttävänä), mutta he menevät vain hakemaan Kelmien kartan ja näkymättömyysviitan. Sitten James ja Lily etsivät Peterin käsiinsä. He joutuvat odottelemaan Siriusta ja Remusta hetken, ja James ja Lily päättävät kuluttaa aikaa suutelemalla, jonka seurauksena Peter näyttää siltä että voisi huutaa ”Eiiih!” niin että koko linna raikuisi. Raukkaparka on tainnut saada tarpeekseen kuhertelevistä ystävistään. Kun Remus ja Sirius laskeutuvat alas portaita kartta ja viitta mukanaan, Remuksen käsi on Siriuksen takapuolella (mikä on julkisesti harvinaista, sillä yleensä Sirius on rohkeampi ja tekee aloitteet (jos siis puhutaan edelleen julkisista kosketuksista)) ja Peter tiuskaisee heille: ”Mikä kesti?” Remus vilkaisee juuri toisistaan erkanevia Lilya ja Jamesia, ja huokaisee.
”Sori.”
”Meidän totisesti pitää hankkia Matikselle tyttöystävä”, Sirius mutisee niin että vain hänen poikaystävänsä kuulee ja hihittää äärimmäisen epäremusmaisesti.
James katsoo kartasta Rosierin sijainnin, joka on pöllölä, ja Kelmit pujahtavat käytävään.
Pihamaalle saapuessaan Lily ja James heittävät näkymättömyysviitan päälleen, ja rutiininomaisesti Remus loitsii harhautusloitsun Peteriin ja pörröttää kevyesti Siriuksen ennestäänkin sekaista tukkaa.
Remus ja Sirius kävelevät käsi kädessä kohti pöllötornia, ja Sirius puristaa toisen kättä rohkaisevasti. Ovella he irrottavat otteensa ja astelevat sisään muut Kelmit ja Lily perässään.
Rosieria ei kauaa tarvitse etsiä, sillä hän on aivan heidän edessään ja sitoo juuri kirjettä koulun pöllön jalkaan.
”Rosier, tiedätkö mitä?” Puhuteltu vilkaisee Siriusta ilmeellä miksi-sinä-minulle-puhut,-aliolento. Sitten luihuinen kohottaa kulmiaan kysyvästi. Sirius tempaisee taustalla ujostelevan Remuksen kainaloonsa.
”Minä olen löytänyt rakkauden!” hän toteaa virnuillen käyttäen hyväksi todettua taktiikkaa.
”Ja mitä se minua kiinnostaa?”
”Sinä olet veljeni kaveri”, Sirius vastaa niin kuin asia olisi itsestäänselvyys.
”Muistaakseni te kyllä julistitte parisen päivää sitten lounasaikaan Suuressa Salissa rakkauttanne kaikelle kansalle, joten miksi kautta puhtaan vereni sinä homppeli jalkarätti päätit tulla nyt minulle tästä kertomaan?” Sirius on harvinaisesti vaiti, eikä keksi tarpeeksi hyvää vastausta, joten näkymättömyysviitan alla James tökkää Lilyä hellästi ja kuiskaa tytölle: ”Nyt!”. Lily loitsii muistiloitsun Rosieriin, ja Sirius tarttuu Remuksen käteen ja juoksuttaa tämän kanssaan ulos pöllötornista.
Jaaha, Anturajalka ja Kuutamo sitten häipyivät jonnekin.
SarvihaaraHe varmaankin halusivat vähän kahdenkeskistä aikaa. Niin minäkin haluaisin, koska ihmisten edessä suuteleminen ja kosketukset ovat niin erilaisia. Ja silloin ihmiset myös yleensä tuijottavat.
LilyLily-kukkaiseni, oliko tuo hienovarainen vihjaus että haluaisit olla kahdestaan minun kanssani enemmän? No, vaikka se ei olisikaan ollut, voisimme varmaan silti mennä johonkin kivaan paikkaan. Mitäs sanot iltapäiväkävelystä järven rannalla ja sen jälkeen Tarvehuoneeseen?
SarvihaaraMielelläni.
LilyOlen taas yksin. Mitä minä tekisin? Kläksyjäkään ei ole nyt, eikä täällä ole ketään kelmeistä. Mutta hei, tuollahan on Thomas Prettyboy, ehkä hänen kanssaan voisi olla kivaa. Menenkin puhumaan hänelle.
Mutahinta