Joulun kunniaksi 12. osa. Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille!
Anturajalka93, kiitos! Remus ei oikein tykkää Remyy -lempinimestä, siksi.
Joululomalla on onneksi aikaa kirjoittaa.
Ayumi, kiitos!
Tonks, kiitos! Ja parane pian! (vaikka luultavasti oletkin jo ainakin lähes kunnossa)
Ledi, kiitos! S/R = ♥. Dumbbiksessa on aina asunut pieni sisäinen koomikko.
OSA 12
Myöhemmin:
Hitsinpimpulat! Ei, yleensä minulla ei ole tapana sanoa noin, keksin jotain coolimpaa. Mutta siis päättäjäistanssiaiset! Kauhistuksen hirvityksen kammotus! Siis oikeasti! Tanssiaiset. Dumbledore taitaa olla juhlatuulella tai jotain. Apua!
SarvihaaraMitä sinä niistä stressaat? Kunhan vain pukeudut säädyllisesti, otat minut kainaloosi ja edes luulet osaavasi tanssia. Tietysti sinä luulet, sinähän luulet itsestäsi kaikenlaista. Tuo epävarmus ja uikutus on sinulle hyvin epäominaista, mistä kiikastaa?
LilyNo kun minä en osaa tanssia.
SarvihaaraMinä opetan sinut tanssimaan, se on ihan helppoa. Tai ei sinun edes tarvitse osata tanssia, kunhan vain liikehdit sen näköisesti ja et tallaa varpaitani.
LilyArvon joutsenet, eikun kyyhkyset, kyyhkyt, no mitkä lienee kuhertelulinnut kuitenkin suvaitsivat sitten ilmaantua. Olette kuluttaneet puoli päivää kahdestaan, ja minä olen valittanut suurta pääkipua noille, jotka eivät edes sitä ymmärrä, ja muutenkin. Jamyy, olen kaivannut sinua, sillä Remyy ei suostu seksiin, kun se pelkää että oksennan sen päälle tai jotain. Hei haloo, jos päättäisin oksentaa, olisin tehnyt sen jo. Ja muutenkin tylsistyn täällä, ilman sinun seuraasi alan saada vielä homekorvavaikutteita. (ei millään pahalla pojat, mutta olette vähän tylsiä tänään) Ja Sarvihaara, älä huoli, en minäkään osaa tanssia, mutta siitä voi viedä huomion pois keikuttamalla lanteiltaan tai pussailemalla tyttöjä. Tai muuten vaan herättämällä huomiota.
AnturajalkaKyyhkyläisiä kai tarkoitit?
Jamyy? Anteeksi nyt vain, mutta tuo menee yli. Remyy vielä kuulostaa... krhm, miehekkäämmältä.
Homekorva?! Varo ettet loukkaa poikaystävääsi, kauhistus. Jos minä sanoisin Lilya homekorvaksi, saisin kyllä turpiini. (joka ei kyllä olisi uutta)
Jaa sitä sinä teit niissä bileissä silloin... Mutta Anturajalka, en suosittelisi kuitenkaan sekä vatkaamaan ahteriasi, että pussaamaan tyttöä samaan aikaan. Näytit kahjolta. Muuten vaan herättämällä huomiota? Ai niin kuin strippaamalla buffetpöydällä, niin kuin teit toisissa bileissä? Anteeksi, mutta ne ei kuulosta minun jutuiltani. Tai voinhan minä aina Lilyn kanssa pussailla...
SarvihaaraSarvihaara, tanssiminen on helppoa, kuten Lily sanoi. Älä turhaan hermoile siitä.
Homekorva! Eihän minulla kasva hometta korvista. (joo tuo ei ollut maailman paras vitsi) Mutta tarkoitan, että en minä tylsä ole (kai), minua vain ärsytti sinun valituksesi ja voih-eikö-kukaan-auta-Sirius-parkaa -ajatustapasi. Ja kerropa vähän tarkemmin siitä kun strippasit niissä bileissä... Siihen aiheeseen voisin tutustua lähemminkin...
KuutamoOu jee
(no varmaan tiedätte kuka, jos joku ei niin): AnturajalkaHei hei hetkonen!
SNo mitä? Eikä silti tarvitse heittää sitä kirjaa päähän. Olet tehnyt niin ennenkin, mutta se oli nyt pahempi, kun päätä särkee. Että kiitos paljon vaan tuostakin!
AnturajalkaNo, etkös sinä ole koko päivän valittanut tylsyydestä? Meidänhän pitää joka tapauksessa unhoituttaa luihuisia, ja te ilmeisesti puhuitte jotain sellaista, että tehtäisi se tänään, joten eiköhän tehdä? Vai?
SarvihaaraAi jaaaa... No joo, ehkä se voitaisiin tehdä. En kyllä kieltämättä ole maailman parhaassa strippauskunnossa, kun se pää särkee, Merlin!
AnturajalkaHienoa, ehdottomasti. Sarvihaara, mene hakemaan Kelmien kartta tavaroidesi joukosta.
KuutamoNo niin, nyt se muuttui minun Kuutamostani tylsä-täydellinen-ehdoton -Kuutamoksi. Plaah...
AnturajalkaOkei, eli Regulus on Suuressa salissa, Rosier luihuisten oleskeluhuoneessa, mutta Kalkaros maleksii neljännen kerroksen käytävillä. Aloitetaanko siitä?
Ja Lilyseni, jos et pysty unhoituttamaan häntä, me kaksihan voidaan aina suudella, ja Kuutamo unhoituttaa.
SarvihaaraKelmit ja Lily lähtevät harppomaan kohti neljännen kerroksen käytävää, seuraten Kelmien kartasta Kalkaroksen pistettä. Paitsi Peter, jolla on sen verran lyhyemmät jalat kuin muilla, että hän kulkee suunnilleen viisi metriä muita jäljessä. Remus loitsii harhautusloitsun Peteriin, joka uikahtaa sen huomatessaan, ties miksi. Lily ja James pujahtavat näkymättömyysviitan alle. Hetken kuluttua Kalkaros ilmaantuu näköpiiriin, ja Sirius hyökkää Remuksen kimppuun suudellen tätä ahnaasti Kalkaroksen nenän edessä. Kalkaroksen silmät leviävät lautasen kokoisiksi ja hänen ilmeestään voi päätellä, että hän ajattelee: Jotain mitä en olisi halunnut nähdä. Sirius ja Remus kuitenkin jatkavat suutelemista, ja Kalkaros on jo selvästi aikoimassa häipyä paikalta. Kunnes Lily unhoituttaa Kalkaroksen nopeasti takaapäin, ja hän tarttuu Jamesia kädestä vieden tämän pois paikalta, sillä arvelee poikien jäävän suutelemaan vielä hetkeksi. Peter arvelee Lilyn ja Jamesin häipyneen, muttei tiedä mihin suuntaan lähtisi, kun kaksikko on näkymätön. Joten hän tyytyy seisomaan paikallaan, ja kääntää katseensa pois suutelevista pojista.
Missä Regulus ja Rosier ovat nyt? Katso kartasta.
LilyÖö... Regulus on lähtemässä Suuresta salista, Rosier on edelleen oleskeluhuoneessa. Otetaanko pojat mukaan ja mennään unhoituttamaan Regulus?
SarvihaaraMennään vain. Paikanna myös Peter, meidän on varmaan paras ottaa hänestä kiinni, kun hän ei nää meitä, emmekä me häntä.
LilyNäkymättömät James ja Lily tarraavat kiinni Peteriin, joka vingahtaa säikähtäessään kosketusta, ja yhdessä kolmikko päästää ei niin hiljaisen ”krhm”in. Remus ilmeisesti kuulee tämän, ja yrittää irtautua Siriuksesta, mutta tämä vain takertuu enemmän kiinni toiseen. Remus laittaa kätensä puuskaan ja astuu askelen kauemmas Siriuksesta, jolloin tämä lopettaa suutelemisen ja katsoo sutta koiranpentusilmillään. Remus liikauttaa vasenta kättään hieman Lilyn, Jamesin ja Peterin suuntaan, niin hyvin kuin Siriuksen otteessa vain voi. Sirius vilkaisee siihen suuntaan, mutta eihän hän mitään näe. Silloin kolmikon suusta kuuluu jälleen ”KRHM!”, jotta varmasti Siriuskin kuulee. Toisaalta niin myös viaton pieni puuskupuh, joka säikähtäneenä alkaa vilkuilla ympärilleen silmät suurina. Puuskupuh nopeuttaa askeleitaan ja melkein juoksee pois. James ottaa näkymättömyysviitan pois itsensä ja Lilyn päältä, ja selostaa nopeasti suunnitelmansa Regulukseen liittyen.
Kelmien ei tarvitse kulkea kauas, sillä Regulus on jo ehtinyt kulkea kolmanteen kerrokseen, jolloin Kelmit törmäävät häneen siellä. Valitettavasti käytävällä on muitakin ihmisiä, jolloin Kelmit seuraavat häntä neljänteen ja viidenenteen kerrokseen asti. Remus purkaa harhautusloitsut itsensä ja Siriuksen päältä, ja Sirius ryntää kuljeksimaan Reguluksen vierelle. ”Tiedätkös, veliseni, minä olen vihdoin löytänyt suuren rakkauden.” Remus punastuu rajusti. Regulus ihmettelee, miksi Sirius rakkauselämästään hänelle puhuu, mutta arvelee, että Siriuksella on jokin taka-ajatus. ”Ja mitä se minua kiinnostaa?” veli vastaa Siriukselle, joka näyttää loukkaantunelta tuon kuullessaan. ”Totta kai se kiinnostaa. Mutta, saanen esitellä, Remus Lupin, poikaystäväni!” Sirius tarraa Remukseen ja kiskaisee tämän vierelleen samalla suudellen poikaa intohimoisesti. Reguluksen ilme on hyvin samanlainen kuin Kalkaroksenkin, ja hän aikoo selvästikin ohittaa kaksikon. Jälleen Lilyn nopea toiminta kannattaa, kun hän loitsii Regulukseen unhoitutan.
Jätettiinkö me Matis sinne? Tai siis kun Anturajalka ja Kuutamo aikovat selvästi siirtyä lähimpään luutakomeroon, en usko että Matis on heidän kanssaan. Kelmien kartan mukaan Matis kävelee tännepäin. Tai siis ainakin tulossa rohkelikkotorniin. En olisi uskonut, että se pystyy ajattelemaan niinkin älykkäästi, eihän se koskaan ole osannut arvata missä me olemme. Ehkä sen aivokapasiteetti on kasvanut tai jotain. Käydäänkö varmuudeksi hakemassa se, eihän se edes näe varpaitaan?
SarvihaaraKäydään ihmeessä. Mutta et saisi haukkua häntä noin, hän on sentään ystäväsi. Luulen että hänen aivokapasiteettinsa on kasvanut... Hänhän alkaa aikuistua!
LilySarvhaata, minua ei kannata haukkua sellaisilla snoilla mitä enymmärrä. Kuten arvelitte, Anturajalaka ja Kuutamo jäivät johokin luutakomeroon, mikä nyt ensimmäisen vastaan tuli. Minä juoksi kiljuen karkuuun. En halunnut jäädä kuuntelemaan. Tehdäänkö jotain kivaa?
ätnähotaM