Kirjoittaja Aihe: Muuttuvia, muuttumattomia (S, Remus/Tonks fluffteedraamaficlet)  (Luettu 3331 kertaa)

Mustalupiini

  • Vieras
Nimi: Muuttuvia, muuttumattomia
Kirjoittaja: Minä, Mustalupiini
Tyylilaji: Fluffteedraamaficlet
Paritus: Remus/Tonks
Ikäraja: S
Yhteenveto: Jokaisen ihmisen kuuluisi osata keittää teetä.
Vastuuvapaus: Pottermaailma on edelleen Rowlingin, minä en saa tästä rahaa.
Haasteet: FF100 sanalla 060. Juoma, Inhokkiparitus-haaste, Ficlet300 sanalla 011. Arkinen

KK: Inhokkiparitus mikä inhokkiparitus, mutta teenjuonti on kuitenkin kivaa! Lisäksi tämä sivu on minusta kovin hymyilyttävä. Kommentoida saa :)

          Muuttuvia, muuttumattomia

”Dora... Sinun täytyy oppia keittämään teetä”, Remus huokaisi ja laski valkoiseksi kuluneen mukin kädestään pöydälle. ”Jokaisen ihmisen kuuluisi osata keittää teetä.”
”No, anteeksi vain herra aviomieheni, mutta jos minä vain saisin käyttää pientä loitsua niin -”, punatukkainen Tonks pisti vastaan, nosti kädet lanteilleen ja näytti kieltä.
”Ei. Ei se ole sama asia, se saa sen maistumaan erilaiselta”, Remus hymyili, ja hänen vaimonsa pyöräytti silmiään.

”Ajat muuttuvat, Remus.”
”Joistain asioista en suostu tinkimään, Dora, tämä on vakavaa”, mies vakuutti, nousi seisomaan ja otti teepannun käteensä. ”Katso nyt. Tämä täyteen vettä ja sitten se kiehautetaan nopeasti. Tai oikeastaan vielä parempi olisi, jos se olisi vain melkein kiehuvaa mutta ei aivan, mutta annan sen verran anteeksi - kuuntele minua”, Remus selitti. ”Sitten laitat tämän siivilän melkein täyteen teelehtiä, upotat sen pannuun, laitat kannen päälle ja annat olla siinä noin neljä minuuttia. Ei se ole vaikeaa.”

”Ei. Se on vain typerää”, Tonks irvisti.
”Minä en kuullut tuota”, Remus mumisi, ja Tonks huokaisi. Hän antoi hiustensa muuttua pehmeän tummanruskeiksi ja valahtaa lapaluille, ja kietoi sitten kätensä Remuksen ympärille.
”Neljä minuuttia, niinkö sinä sanoit?”
”Niin. Tietenkin se vaihtelee teelaadun mukaan, mutta -”
”Hyvä. Minä tiedän, mitä voimme tehdä odottaessamme, että se on valmista”, Tonks hymyili ja suuteli Remuksen niskaa.

”Minähän olen sanonut, että teenjuonti parantaa maailmaa”, Remus sanoi, kääntyi ympäri ja hymyili,

ja sisällä oli lämmin vaikka ulkona pimeässä syystuuli repi puista lehtiä joita vesisade liimasi keittiön ikkunoihin.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 09:26:09 kirjoittanut Vanilje »

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 2 193
  • Ava Sonoalta
Hii, tämä oli söpö.

Vaikka tämä oli lyhyt niin minusta olit saanut kivasti hahmojen luonteenpiirteitä näkyville tuonne joukkoon, Remus rauhallisena ja pitkäjänteisenä ja Tonksin tuollaisena kärsimättömänä (paremman sanan puuttteessa nyt näin).
Lainaus
”Ajat muuttuvat, Remus.”
Minä en tiedä kuinka paljon halusin nyt lukea rivien välistä, mutta minusta tässä lausahduksessa tuli jotekin esille tuon kaksikon ikäero. Remus haluaa valmistaa teen vahanaikaisesti ja Tonks taas kätevästi, jonka taas miellän nyt tässä uudenaikaiseksi. Ääh, en tiedä otitko tuosta mitään selvää.

Kokonaisuudessaan vallan hymyilyttävä ficci. :)
If you love someone, you tell them. Even if you're scared that it's not the right thing. Even if you're scared that it'll cause problems. Even if you're scared that it will burn your life to the ground, you say it, and you say it loud and you go from there.
      - Mark Sloan

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Rakastan tämän lopetusta.<3 Se on todella hieno, ihan niin kuin tämä fikkikin.(:
Hahmojen luonteet, heidän ikäeronsa ja ajatusmaailmansa, näkyvät tässä upeasti, ja tämän tunnelma on mielettömän ihana.<3 Keskustelu näiden kahden välillä on tässä luontevaa ja söpöä. Käytät sanoja suloisesti ja kauniisti ja luot tunnelman ja tuot hahmojen sisimmän esiin todella upeasti pienillä yksityiskohdilla ja kevyillä sanoilla.

Tämä on todella hieno ja suloinen, kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid

Antelope

  • Vieras


Täytyy kyllä nyt ensin sanoa, että Remus/Tonks, ei todellakaan ole hyvä pari, eikä mitään, ei toimi, on epärealistista - sanoipa Rowling sitten mitä tahansa. (Sirre ja Remppaa yhteensoppii, huomenna viedään pussauskoppiin. ;D) Ainut asia mikä sai minut avamaan tämän ficin oli kirjoittaja, koska olethan taitava ja yksi suosikeistani. (:

En osaa oikein sanoa mitään uutta. Kaikki mitä ajattelin tätä lukiessani onkin jo mainittu. :D Keskustelu oli hyvin fluffsöpöilyä ja Remuksen ja Tonksin suurehko ikäero kävi hyvin selväksi tuossa miten-keität-teen-oikein-keskustelussa. :D Tonkshan on ihan järkyttävän nuori verrattuna Remukseen ja varsinkin tämä
Lainaus
”Ajat muuttuvat, Remus.”
oikein korosti sitä.

Tykkäsin tästä lopulta oikein paljon, vaikka paritus onkin plöh. Kiitos tästä ficistä. :-*


Antelope ♥

zilah

  • Vieras
Kommenttikampanjasta hyvää iltaa.  ;D

Tämä oli tällainen kaunis pieni tunnelmapala, mutta olit saanut yllättävän paljon sisältöä näinkin lyhyeen tekstiin. Pidin todella paljon pariskunnan keskinäisestä kemiasta ja kiusoittelusta, ja muutenkin he tuntuivat kovasti omilta itseiltään. Remushan on aina niin tosissaan noiden periaatteidensa kanssa ja vaikka Tonks ehkä pyöritteleekin niille silmiään, rakastaa miestä yhtä kaikki. Heidän välisensä lämpö on tässä tekstissä käsinkosketeltava ja jättää hymyn huulille ja lämpimän tunteen sydämeen.

Kiitos tästä kauniista pikkutekstistä. Se piristi iltaani kovasti.


zilah

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 790
  • He'd be Her Bert.
Ensinnäkin minun tekisi mieli vain lainata tähän zilahin kommentti, niin samaa mieltä olen.

Bongasin tämän vain siksi kun tämä on minun suosikkiparitukseni <3 ihihiii ja sitten hihittelin ihastuksissani tuolle yhteenvedolle, joka on suuri elämän totuus; Jokaisen ihmisen kuuluisi osata keittää teetä. Niin, tämä oli aivan ihastuttava, Remuksen periaatteet ja Tonksin nykyaikaisuus, ovat aivan ihana yhdistelmä, pidän siitä :) Minusta on myös ihanaa kuinka intohimoisesti Remus suhtautuu teen valmistamiseen, sehän on kuin rituaali joka täytyy juuri toistaa oikealla tavalla.

Lainaus
”Ajat muuttuvat, Remus.”

Vaikka ollaan vakavia ja elämä on täynnä periaatteita, on silti hyvä pitää mielessä rakkaus ja lempeys, tämä oli mitä suloisin ja niin Remusta, ainakin minun kuvittelemaani Remusta.

Lainaus
”Minähän olen sanonut, että teenjuonti parantaa maailmaa”, Remus sanoi, kääntyi ympäri ja hymyili.

Tulipa turha... no mutta siis, ymmärrät, että pidin tästä ja en oikein osaa toistella mitään, etten kuulostaisi siltä että olisin kopioinut zilahin kommentin. Tämä oli ihana pus <3

Lainaus
”Ei. Ei se ole sama asia, se saa sen maistumaan erilaiselta”, Remus hymyili, ja hänen vaimonsa pyöräytti silmiään.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 651
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Skippasin alkutiedot aika nopeasti läpi, joten yllätyin todella kun palasin takaisin ja huomasin, että Remus/Tonks on inhokkiparituksiasi, koska tästä ei kyllä todellakaan huomannut, ettet pidä näistä kahdesta yhdessä. Jotenkin kummasti kyllä Remus yhdistetään aina teehen (ja Sirius kahviin), mutten ole ikinä oppinut ymmärtämään, että miksi niin. Silti, tässä oli äärimmäisen suloista, että Remuksella oli juuri oma, täydellinen tapansa keittää teetä, mitä Tonks piti hullunhommana. Muutenkin tämä kaksikko sopi tässä tekstissä yhteen kuin nenä päähän! (:

Naurahdin kyllä pariin kertaan Remuksen teenkeitto-ohjeille, koska siinä oli aika monta muuttujaa, kun siivilä piti laittaa MELKEIN täyteen teelehtiä, veden piti olla MELKEIN kiehuvaa jne. :D Olisi varmasti ollut paljon helpompaa, jos se siivilä olisi ollut täynnä ja vesi kiehuvaa, mutta kun ei, kun niiden pitää olla vain melkein... Koita siinä sitten katsoa, mikä on se melkein täynnä oleva siivilä tai melkein kiehuvaa vettä. :D Tässä oli myös tosi kivasti näiden kahden erilaiset luonteet nousseet esiin, vaikka tämä ei mikään superpitkä teksti ollutkaan, joten todella hyvin olet onnistunut tämän tekstin kanssa.

Tuo lopetus oli kyllä varsin suloinen, ja erityistä plussaa siitä, että tämä oli sallittua, vaikka tuolla taisikin olla pieni vihjaus johonkin muuhunkin, mutta itse tykkään eniten näistä suloisista höttöjutuista, joten kiitoksia tästä! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid