Moi. Luin tämän otsikon eilen ja rakastuin. En ehtinyt silloin lukea itse ficciä, mutta tänään oli pakko palata uudestaan ihailemaan – ja katsoin myös parituksen ja järkytyin. Olen aika rajoittunut paritusten suhteen, ja tämä kuulosti suoraan sanottuna kamalalta. Voit siis varmaan kuvitella lukemiseni lähtökohdat: toisaalta oli pakko tulla lukemaan käsittämättömän upean otsikon takia, mutta toisaalta muuten tämä kuuluu niihin ficceihin, jotka normaalisti sivuutan sen kummemmin ajattelematta.
Itse teksti oli käsittämättömän hienoa, juuri sellaista, mitä odotinkin. Paritus… no, tämä olisi voinut mennä minusta melkein minä tahansa, jopa originaalina, mutta kyllä varmasti tiedossa olevat hahmot toivat rutkasti enemmän syvyyttä mukaan.
Tarinankerrontatyylisi oli aivan ihana, ja täytyy tosiaan pitää silmällä muitakin kirjoituksiasi. En tosin voi lukea tämänkaltaista tekstiä liikaa, sillä hämmennyn ja alan pohtia yötä myöten, mitä oikein hait takaa ja miten hienosti ilmaisitkaan jonkin tietyn kohtan. Tämä oli ficci, joka vaatisi arviolta kolme lukukertaa, jotta oikeasti voisin ymmärtää, mitä tässä tapahtui.
Olisi ehkä parempi, jos kirjoittaisin sinulle kommentin kolmen päivän päästä, mutta tiedän, ettei siitä tulisi mitään. Ja kuten ehkä huomaat, koko kommentti on jotain ihme lätinää vailla yhtäkään suoraa asiaa itse ficistä. En vain pysty jäsentämään ajatuksiani – ainakaan vielä – tarpeeksi, että osaisin sanoa, mitä haluaisin. Koeta siis antaa anteeksi, ja kiitos miljoonasti, että kirjoitit tämän, koska tämä oli tosiaan upea.
(Ja minua harmittaa, etten ihan oikeasti vain kykene tarttumaan mihinkään konkreettiseen. Voit uskoa, että yritin, mutta en vain onnistu. Koska vau.)