Title: Turhuuden kuningatar
Author: Siiseli
Paring: Cho/Hermione
Genre: angst, fluff, drama
Rating: K11
Disclaimer: hahmot kuuluvat Rowlingille – minä vain leikin niillä.
Summary: Nauru kupli naisten sisältä ryöpsähdellen, värittäen auringon entistä kirkkaammaksi.
Turhuuden kuningatar
Oli syksy. Aika, jolloin puiden lehdet putosivat sateenkaaren väreissä maahan. Aika, jolloin sade piiskasi maata, vaikka se ei ollut tehnyt mitään väärää. Oli aika, jolloin masennus hiipi hiljaa mieleen, mutta jonka pystyi ahdistamaan nurkkaan helposti sytyttämällä pari kynttilää ilokseen. Valo toi turvaa, auttoi luomaan uutta. Kestämään hetkittäisen synkkyyden. Antoi vieressä olevalle ihmiselle merkityksen. Opetti turvautumaan ja antoi luvan kaivautua kainaloon.
Turhuuden kuningatar kulkee omia polkujaan – hänellä on mustat hiukset.
Hän on paha.
Sänkyä verhosivat punaiset satiinilakanat. Kevyesti ne pystyivät sulkemaan syleilyynsä kaksi alastonta vartaloa. Peittämään ne toistensa katseilta, suojaamaan viimalta, tuomaan lämpöä suhteeseen, jonka ei olisi kuulunut olla totta. Pitää salaisuudet sisällään.
Hän tahtoo kaiken, enemmän mitä voi saada - sen hän vie muilta.
Hän on paha.
Joskus oli aika, jolloin mustat ja ruskeat hiukset sekoittuivat toisiinsa. Silloin, kun molemmat vielä halusivat. Kesällä kaikki oli hyvin. Nauru kupli naisten sisältä ryöpsähdellen, värittäen auringon entistä kirkkaammaksi. Supateltiin salaisuuksia, lausuttiin lempeyksiä. Rakasteltiin, liimauduttiin toisiin kiinni. Ei välitetty muista. He olivat turhia.
Hän kyllästyy helposti, unohtaa hauskuudet – hylkää.
Hän on paha.
Nyt enää kaksi tyhjää kuorta makaa vierekäin. Välissään rako, eivät toisiinsa tahdo koskea. Lakanoiden vaihtuessa, katosivat lupaukset ikuisesta yhteiselosta. Ei enää arvostettu, ei muistettu, ei haluttu jakaa. Kumpikin miettii omassa päässään miten tähän päädyttiin ja toisaalta, miten kaiken pystyisi pysäyttämään ja aloittamaan alusta. Mutta se on mahdotonta;
”Tämä ei toimi.”
”Minä tiedän sen.”
”Minä... Hyvästi”
Valkoinen aamu. Lumi peittää kaiken pahan alleen. Antaa ymmärtää, että oikeasti kaikki on hyvin. Ei näytä jälkiä menneeseen, kehottaa katsomaan eteenpäin. Auttaa unohtamaan, että joskus oli rakkaus.