Ensinnäkin, osoittaa pettämättömän ihailtavaa hyvää itsetuntoa laittaa kommenttikampajaan vanhempi teksti - ja iksei laittaisi, jos se on näin hyvä? Itse asiassa muistan nähneeni tämän etusivulla männävuosina useastikin, mutta aikaa olen vaatinut minäkin, kuten Hermione ja Draco, kasvaa aikuiseksi ja olla ennakkoluulottomampi paristutesn ja muun sisällön kanssa. Väitän, etten olisi vuonna 07 oikein osannut arvostaa nuorten aikuisten varsin kypsää romanssia sellaisena kuin se tässä tekstissä tuli ilmi. Vuonna 16 tilanne on aivan toinen ja suorastaan ahmin tekstin suurissa romanttisissa kikseissä - itse asiassa, minun oli pakko ajoittaa lukemista niin, etten ahmi koko hommaa kerralla. Minusta tälle tarinalle aina on monessa suhteessa eduksi. Rauhassa lukeminen tukee romanssin etenemistä. Kaikki liikkui niin nätisti omalla painollaan, niin helposti, puskematta <3
Moni oli kommenteissa puhunut OoC-fiiliksistä, mutta en tiedä... ehkä sitten perspektiivi Kuoleman varjelusten jälkeen kuitenkin muuttaa ajatuksiani suopeammiksi. Ehkä tuoreeltaan lukiessa Draco olisi vaikuttanut enemmän OoC:lta, mutta nykyisellä tietämyksellä hyväksyn aivan ehdoitta, että hänestä hyvinkin saattaa kasvaa mukavahko nuorimies. Moni kusipää löytää kaksvitosena jostain selkärangan xD
Emmä tiiä, kai tää puhuttelee mua siinä mielessä, että että mun oma elämäntilanne on vähän tuuliajolla, kuten Hermionella, ja siihen niin hyvin sopisi joku draconmuotoinen piristysruiske xD
Juoni oli muuten siinä mielessä mielenkiintoinen, että aloin ihan miettiä Eddietä enemmänkin ja melkein tekee mieli tietää lisää! Yleensä fluffyisissä teksteiesssa juonielementit nyt ovat olemassa vain siksi kun joku kyhäelmä pitää olla, että pääsee söpöilemään, mutta se on minun kirjoissani aina plussaa syy miksi hahmot tulevat yhteen on mielenkiintoinen, ymmärrettävä.
Tää on vaan jotenkin niin pehmoinen teksti <3 Tuli hyvä mieli, sekä juonen takia, että kirjoitustyylin, joka oli ihanan höttöinen, muttei överi. Selkeä, kaunis, muttei imelä. Hyvä tasapaino, I like it.
Niin, ei mulla nyt varmaan tämän enempää järkeviä asioita ole sanoa. Hieno fikki, oikea veto nostaa tätä ylös, että uudempikin yleisö kenties löytää. Helmien löytäminen ei ole aina se helpoin homma.
Kiitos,
T: jjb