Kirjoittaja Aihe: Salatut Elämät, Kolmas pyörä ||prologi 12.5.2011, Jenni/Ossi/Cindy, K-11  (Luettu 2261 kertaa)

koete

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 108
  • ava: we♥it
Title: Kolmas pyörä
Author: koete
Rating: K-11
Pairing: Jenni/Ossi/Cindy
Fandom: Salatut Elämät
Genre: Angst, fluffy, drama
Warnings: Angstaus, pettäminen, kiroilu.
Disclaimer: En omista muuta kuin juonen, josta alku pohjautuu suoraan kyseisen ohjelman tapahtumiin. Hieman omia muokkauksia ehkä. En saa rahallista korvausta.
Summary: Miten käy ystävyyden ja parisuhteen, kun yhteinen ystävä muuttaa katon alle? Varsinkin kun hän odottaa ystävänsä miehelle lasta.
Kirjoitettu: 5.5.2011 - >

A/N: Tälläinen idea putkahti päähän kun katselin salkkareita. Myös talon muita hahmoja tulee varmaan mukaan, mutta tuon kolmikon ympärillä pyöritään. Kommentteja saa heitellä, vaikka niitä trailerista vaikea on antaa.
Gin siirsi Katsomosta TU:hun

       
                                                              Kolmas pyörä
                           

                                     Pieleen mennyt häämatkan alku...
”Unohdit sitten sun ja äidin häämatkan.”
”No kun...”


                                  muuttuu onneksi.
”Ossi?”
”Anteeksi, että olen myöhässä.”


                                    Aina paluuseen asti...
”Mitä sanoisit, jos Cindy muuttaisi meille?”
”Mitä?”


                                   josta alamäki alkaa.
”Cindy asuu meillä siihen asti kunnes lapsi syntyy.”
”Tämä oli hieno ajatus vai mitä?”
”No niin...”


                                     Pieni lapsi...
”Sä et siis tehnyt aborttia? Musta tulee isä?”

                                    joka ei ole vielä edes nähnyt maailmaa...
”Se oli väärä hälytys, mun tarvitsee vain välttää ylimääräistä rasitusta.

                                  Muuttaa kaiken.
Hymyilevä kaksikko katselee toisiaan onnentoivotuksien raikuessa ilmassa. Kolmas henkilö tuntee jäävänsä ulkopuolelle, parin onnesta.
 
                                Parisuhteeseen kuuluu kaksi henkilöä...
”Ossi muuttaa meille!”
”No mä tulen huomenna hakemaan loput.”


                                  ...mutta entä kun siihen ilmestyy kolmas pyörä.
”Siis Cindy muuttaa teille?” Epäuskoinen kysymys saa vastaukseksi hiljaisen nyökkäyksen.

                          Miten käy ystävyyden?
”Cindy on paras ystäväni, mutta...”
”Et ole varma, haluatko hänet lähellesi enää?”


                                    Tai uudestaan aloitetun avioliiton?
He seisovat jälleen alttarilla.
”Minä rakastan sinua. Tällä kertaa, tämä kestää.”
”Mä en ole varma enää mistään.”


                                Koete ylpeänä esittää
”Mullehan on aivan sama kuka täällä asuu.”

                                Kolmas pyörä
”Musta tuntuu aivan kuin olisin ylimääräinen.”
”Jenni ei tahdo mua tänne.”


                                 kesällä 2011.
”Vain syntymään asti?”
”Vain siihen.”

                                       
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014 13:32:09 kirjoittanut Beyond »

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Kolmas pyörä ||traileri 5.5.2011
« Vastaus #1 : 05.05.2011 20:47:20 »
Huih. Kiitos kommenttikampanjan saan näköjään tutustutettua itseni täysin vieraisiin fandomehin, mikä on tietty mukavaa.  :D

Aika varpasillani aloitin tätä prologia lukemaan, olen aina jotenkin kierrellyt Salkkareita hyvin hartaasti, en ole tainnut katsoa yhtäkään jaksoa kokonaan. Mutta mites kävikään, yllätyin alun luettuani positiivisesti ja ennakkoluuloisuuteni sai taas köniin vieraan fandomin puolesta. Sait kuulostamaan koko Salatut Elämät- höpötyksen mun korvissani yhtäkkiä ihan siedettävältä, jota en oikeesti olisi uskonut. Tämä yrittää olla kohteliaisuus.  :)

Prologi oli taitavasti rakennettu, olit pominut siihen keskeisiä (?) tapahtumia sieltä täältä, niin, että lukija tajusi ideaa, mutta silti asiat jäi vielä paljastamatta. Kiitokset tästä, ei sitä tiedä vaikka tämän voimalla joskus jotenkin tutustuisin kyseiseen fandomiin. (;

~Vanamo
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Penber

  • Vieras
Vs: Kolmas pyörä ||traileri 5.5.2011
« Vastaus #2 : 06.05.2011 19:57:56 »
OMG! Jännää! Salkkari-ficci, jota vois ehkä alkaa seuraamaan. Vaikkakin noi hahmot on yksiä sellasia joista en oikeastaan pidä. No, paitsi Jenni, koska se on yks vanhoista alkuperäisisitä :). Mut enigeis.

Toi koko tilanne on niin kyrsivä, että siihen saa varmasti keksittyä kaikkea hauskaa. Riippuen siitä kuinka ilkeä mielikuvitus teikäläisellä on! >D Odottelen siis jännällä fiilikselle tähän jotain jännittävää. Mutta tietysti tähän liittyy sekin riski, että nyt kun tämä sama tilanne on päällä nyt menevissä Salkkareissa, nii... hmm. en osaa sanoa, mutta jotenkin tuntuu tavallaan aika riskalta peliltä. Tietysti riippuen että mihin pisteeseen nää pääsee sit ennen kesää.

Nojoo, nyt mie selitän ihan hassuja! Mutta tarkoitukseni oli kuitenkin sanoa, että odottelen innolla ja jännityksellä.

Tossa trailerissa oli pikkuinen korjaus, joka voisi olla paikallaan.

Lainaus
”Siis Cindy muuttaa teille?”epäuskoinen kysymys saa vastaukseksi hiljaisen nyökkäyksen.
Eli e isolla ja sitä ennen vois olla väli :)). Ei onneks isompaa jutskaa.

koete

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 108
  • ava: we♥it
Vs: Kolmas pyörä ||traileri 5.5.2011
« Vastaus #3 : 12.05.2011 12:03:01 »
Vanamo: Sama juttu minulla, itse en lue kuin vain muutaman fandomin tekstejä!  :D Kiitos kommentistasi, toivottavasti saan sinut jatkossakin vierailemaan tässä ficissä. :)

Penber: Arvaa vain inhoanko itsekin kyseisiä hahmoja!  ;D Ja tässä sitä heistä kirjoitetaan.
Kyllä tässä varmasti suuri riski on (,mutta kun oli aivan pakko päästä kirjoittamaan tätä tekstiä!). Ohjelmassahan ei oikeastaan näiden kolmen tunteisiin kauheasti keskitytä, mutta minä kirjotan niistä sitäkin enemmän.
Enköhän keksi ties mitä hauskaa, sen verran ilkeän mielikuvituksen kun omaan! >D


A/N: Noniin, ja nyt lyhyt prologi!

Prologi

  Makasin huoneessani majatalossa, siellä oli hämärää ja hiljaista. Juuri täsmällinen paikka mielentilaani varten. Tunsin mustasukkaisuuden pistoksen, kun kuuntelin miehen ääntä tämän varmistaessa, ettei minua haittaisi hänen ulkomaille lähtönsä. Samantien kaduin mustasukkaisuuttani, tunsin itseinhoa, mieshän oli hyvän ystäväni mies, he olivat juuri menneet naimisiin. He rakastivat toisiaan enemmän kuin mitään muuta. Vaikka mies olikin jättänyt heidän häämatkansa väliin minun takiani, se ei tarkoittanut mitään, vannotin itselleni. Hän oli jäänyt lapsen takia, sen pienen otuksen, joka kasvoi sisälläni.
 
   ”Cindy, pärjääthän nyt aivan varmasti?” Ossi kysyi huolenryppyjä silmäkulmissaan.
 ”Tietysti, ei minulla tai vauvalla ole mitään hätää. Lähde vain Jennin luokse”, vakuutin hymyillen kevyesti. Kai tuo mies oli niin onnensa kukkuloilla, ettei huomannut äänessäni selvästi paistavaa katkeruutta ja ivaa. Minun pitäisi lopettaa nämä ajatukset, enhän ollut edes ihastunut Ossiin!
 
       ”Selvä. Muistathan ilmoittaa heti jos jotain tapahtuu?” nyökyttelin päätäni Ossin kysymykselle. Hän oli jo varmasti varmistanut jo etukäteen, että Helena tai joku muu pitäisi minua silmällä, kunnes tulisi itse takaisin Roomasta.
”No hyvä sitten. Kai minä tästä lähden”, mies nousi seisomaan haroen hiuksiaan käsillään, äänestä kuulsi epävarmuus. Selvästikään Ossi ei tiennyt, mitä pitäisi tehdä. Hän ei olisi halunnut lähteä, mutta jos hän olisi jäänyt, Jenni tuskin olisi antanut ikinä anteeksi hänelle. Sitä en halunnut, se olisi varmasti pilannut myös minun ja Jennin ystävyyden.

   ”Hyvää matkaa sitten. Pidä hauskaa”, toivotin hymy kasvoillani. Sätin itseäni, minä en saisi ihastua Ossiin, vaikka hän olisikin lapseni isä.

Antelope

  • Vieras
Lueskelin Kommenttikampajan topaa, niin tämä iski silmääni kuin metrinen halko. :D
Koska A) en lue ikinä Salkkari-ficcejä, vaikka ohjelmaa katsokin, B) Jenni/Ossi/Cindy on kiintoisaa. VAIKKA OIKEASTI INHOAN HEITÄ! No, en Jenniä, mutta Cindy on hiton ärsyttävä...

Jaajaa, kiinnostaa mitä tähän kehität - toivottavasti et ole unohtanut! - koska Salkkarithan on jo alkaneet ja siinä kävi selvästi ilmi, että Ossi jätti Jennin, murr, ja alkoi olemaan Cindyn kanssa. Joten kiinnostaa kovin minkäläisen ratkaisun tähän kehität. (:

Haluaisin jatkoa, ja odotan paljon DRAAMAA! ;)


Antelope :-*