Kirjoittaja Aihe: Kun kuolen | K-11, Bellatrix  (Luettu 4676 kertaa)

Hermione Granger

Kun kuolen | K-11, Bellatrix
« : 26.04.2011 20:47:46 »
Kirjoittaja: Hermione Granger
Ikäraja: K-11
Pääähenkilö: Bellatrix
Genre: Angst
Vastuuvapaus: Kaikki ficin hahmot kuuluvat J. K. Rowlingille.
A/N: Joo, tämä on nyt todella lyhyt, mutta toivon, että pidätte siitä. Osallistun tällä angst10-haasteeseen.  

Kun kuolen

Toisinaan mietin, että muistaako kukaan minua sen jälkeen, kun olen kuollut. Jääkö kukaan kaipaamaan minua?

Musta arkku oli jo kannettu sisään kirkkoon. Muutama ihminen kävi vielä asettamassa kukkakimppuja sen viereen.

Rodolphus?

Eturivissä istui tummatukkainen mies, Rodolphus nimeltään. Miehen silmät punoittiva, sillä hän oli itkenyt koko yön.

Niin, Rodolphus välittää minusta. Oikeastaan hän rakastaa minua, mutta ei saa tunteisiinsa koskaan vastakaikua.

Entäpä Cissy?

Samalla rivillä Rodolphuksen kanssa istui hoikka ja kaunis nainen. Hän oli kiinnittänyt pitkäät vaaleat hiuksensa nutturalle ja yllään hänellä oli musta surupuku.
Narcissa Malfoyn kasvot olivat kalpeat. Hän katsoi eteensä tyhjin silmin ja hänen poskelleen vieri yksinäinen kyynel.

"Bella", hän kuiskasi.

"Cissy", kuiskasin.

Rakastan pikkusiskoani ja tiedän, että hänkin rakastaa minua.

Pimeän lordi?

Narcissa ja Rodolphus vilkaisivat toisiaan. Heidän ilmeistään näki, että he ajattelivat täsmälleen samaa asiaa; Pimeän lordi ei ollut paikalla. Bellatrix oli turhaan palvonut häntä lähes koko elämänsä ajan. Pimeän lordi ei ollut arvostanut Bellaa vaikka hän olisi sen ansainnut...

Toivon, että minut muistetaan vielä kuolemani jälkeen.

Toivon, että joku muistaa kuka oli Bellatrix Lestrange.

« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 19:57:59 kirjoittanut nami »

Hermione Granger

Vs: Kun kuolen
« Vastaus #1 : 27.04.2011 15:13:59 »
Ooh, kiitos kommentistasi Beatrice. Kiva kun pidit täsätä vaikka tässä kerrottiinkin rakaan Bellasi hautajaisista...

Hermione

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
« Vastaus #2 : 27.04.2011 15:52:48 »
Hmm, tää oli aika jännä ficci sinällään. Tai siis... En osaa (taaskaan) selittää, mutten vastaavanlaiseen ole ainakaan oman muistini (johon ei tosin ole paljoa luottamista - varhaisdementia) mukaan :D Tää oli tämmöin jännä, siis hyvällä tavalla. Tykkäsin kovasti etenkin noista kursivoidusta kohdista, jotka ilmeisestkin olivat tulevaisuutta. Ne oli jotenkin niin haikean kauniisti kirjoitettu, että melkein alkoi itkettää ja tuli jo kauhean surullinen olokin.

Lainaus
Eturivissä istui tummatukkainen mies, Rodolphus nimeltään. Miehen silmät punoittiva, sillä hän oli itkenyt koko yön.
Tuohon punoittivat -sanaan jos lisäät perään vielä t-kirjaimen niin hyvähyvä. Dolphy rakasti Bellaa aina loppuun saakka, mutta koska Bella oli vahva nainen, ei hän kaivannut rinnalleen ketään, avioituikin ehkä vain sen takia, että aviossa oleva nainen sai enemmän arvostusta kuin avioton. Eli Bella siis ei koskaan rakastanut miestään, oli naimisissa vain, jotta saisi ihmisten kunnioituksen osakseen (minkä kunnioituksen? - hulluudesta kenties ;) ). Cissyä Bella aina rakasti, mutta en nyt tiedä... Ei välttämättä häntäkään millään tavoin erikoisena pitänyt. Cissy oli vain helposti johdateltavissa oleva, eksynyt pieni lapsi, joka haki tukea ja turvaa voimakkaasta isosiskostaan. Ja isosiskonsa mielipiteet Cissy omaksui itselleenkin, koska otti tästä vaikutteita. Mutta Cissy rakasti - ei, hän suorastaan palvoi - Bellaa, vahvaa ja voimakasta isosiskoaan.

Ja mennäänpäs sitten itse Pimeän lordiin. Bellahan siis aina rakasti ja palvoi tätä miestä, joka kuitenkin oli välinpitämätön, jonka sydän oli jäätä. Kuten tekstissäsikin mainittiin, ei Pimeän lordi koskaan suonut Bellalle naisen kaipaamaa arvostusta, ei hän koskaan huomannut, kuinka paljon nainen häntä oikeasti rakasti. Niin surullista kuin se onkin niin kuitenkin täyttä totta. Bella-parka...

Ja nyt loppujen lopuksi kun olen tämän kilometrikommentin tähän kirjoittanut, tajuan jotain erittäin hienoa. Nimittäin sen, että ei tämä välttämättä kuvaakaan nykyhetkeä ja tulevaa vaan mahdollisesti vain nykyhetkeä. Bella on jo kuollut ja katselee (enkelinä!) sivusta omia hautajaisiaan, eikä kukaan huomaa häntä. Vähän olen fiksu, kun tajuan tällaisia asioita. En tiedä, oliko se tarkoitus, mutta nyt sellaisen kuvan ainakin olen saanut.

Lainaus
"Bella", hän kuiskasi.

"Cissy", kuiskasin.
Etenkin tämä kohta sai minut niin ajattelemaan :)

Mutta mutta, kiitos siis pienestä, kivasta ja surullisesta ficistä, joka antoi paljon pohdittavaa ja ajattelemisen aihetta (sen huomaa kommenttini sisällöstä - ja pituudesta)
senna

Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Hermione Granger

« Vastaus #3 : 27.04.2011 19:56:41 »
Kiitoksia pitkästä ja rakentavasta komentistasi sennamiila.

Hermione

songbird

• Daughter of the Dawn
  • Light of my Life
    • Tumblr
Vs: Kun kuolen | K-11, Bellatrix
« Vastaus #4 : 30.06.2011 16:53:38 »
Tämä oli aivan ihana ja tosi kaunis juttu ! Rakastan  :-*

Lainaus
Narcissa ja Rodolphus vilkaisivat toisiaan. Heidän ilmeistään näki, että he ajattelivat täsmälleen samaa asiaa; Pimeän lordi ei ollut paikalla. Bellatrix oli turhaan palvonut häntä lähes koko elämänsä ajan. Pimeän lordi ei ollut arvostanut Bellaa vaikka hän olisi sen ansainnut...

Toi kohta rupes ihan itkettää , koska voin tuntea miltä Bellasta tuntuu

Hermione Granger

Vs: Kun kuolen | K-11, Bellatrix
« Vastaus #5 : 01.07.2011 10:15:01 »
Oo, kommentti tähän aika vanhaan ficciini!  :o Kiitos paljon songbird.

Hermione