Voi, fanon on tullut mulle next generationin kautta ihan uudella tavalla tutuksi!
Albus on Luihuinen. Tää taitaa kylläkin olla aika laajasti hyväksytty näkemys fanien keskuudessa :P Scorpius on sen paras kaveri, ja Draco ja Harry pitävät tilannetta selittämättömän vastenmielisenä. Scorpius pelaa huispausjoukkueessa, Albus ei pysy luudalla. Muut Potterit (James ja Lily) ovat Rohkelikkoja.
James Jr. on ihan hävytön pelimies, röyhkeä, itsekäs ja kaikin tavoin hyvin samankaltainen kuin isoisänsä. Jamesille sukupuolella ei ole niin paljon väliä, ja usein sama toimii myös toisin päin, eli useimmille Jamesin sukupuolella ei ole niin väliä, koska se on James ja ihana. James on ylilahjakas huispaaja.
Mutta toisaalta James on kauhean tunteellinen ja suhtautuu tollasiin juttuihin hyvin... no tunteellisesti. Vetää pään täyteen, nai ympäriinsä, jos kaikki ei mene putkeen kuten että se ei esimerkiksi saa sitä jonka haluaa. Se menee helposti sekaisin tullessaan/luullessaan tulleensa torjutuksi, ja sit se ottaa itteensä noista jutuista. Ja jos se oikeesti välittää jostain niin se röyhkeys katoaa ja epävarmuus astuu kuvioihin. Ja ehkä se röyhkeyskin on vähän sellanen julkisivu vaan, mutta enpä tiedä.. Ja taitaa mennä liian spesifiksi nyt :D
Kaikkien next generation -ipanoiden tuvat on mulle hyvin selvillä, vaikka yleensä en näistä suurimmasta osasta kirjoitakaan. James ja Lily ovat tosiaan Rohkelikkoja, Scorpius ja Albus Luihuisia. Billin ja Fleurin pennuista Victoire on Rohkelikko, mutta Dom ja Louis Korpinkynsiä. Hugo on Puuskupuh, Rose Rohkelikko (ja se tykkää Scorpiuksesta). Fred ja Roxanne on Rohkelikkoja. Ja Lorcan ja Lysander ovat tietty Korpinkynsiä :) Teddy on Rohkelikko.
Vastustan fluffyangst-Remusta. Remus on velvollisuudentuntoinen ihminen, jolle elämä on päättänyt olla mahdollisimman vaikeaa. Ei se tarkoita, ettei Remuksella ole huumorintajua, siis todellakin on. Ei se aina ole ollut vain kelmien moraalipoliisi. Osa niistä jutuista on sen mielestä oikeasti cool, mutta Severuksen jatkuva kiusaaminen käy sen hermoille (koska se on iskenyt siihen silmänsä, ks. seuraava kohta). Yleensä se on kyyninen, itseironinen ja parhaimmillaan erittäin.. lippy. Siis että se osaa napauttaa takaisin tietyille *köhSeverusköhJamesköh* ihmisille kun tarve vaatii. Mutta sitten jos Remus vajoaa itseinhoon niin se kanssa vajoaa. Siinä ei kaverin kainalot kamalasti auta. Eli ei, Remus ei ole hurt/comfort -tyyppi. Remus on angst/humour -tyyppi.
Remuksen ja Severuksen on/off-seksisuhde tai vastaava on mulle fanon. Mun on välillä vaikea ajatella sitä muuksi kuin osaksi canonia, mutta hyväksyn jos ihmiset ei oo mun kanssa samaa mieltä..... Kyllä, pystyn löytämään sen myös leffoista, mistä kaikki tärkeä on jätetty pois. Nykyään se pomppaa kirjoista silmille suorastaan. Ei niillä mitään rakkaussuhdetta ole, tai ainakaan ne eivät sitä myönnä, ja pelissä on enemmän katkeruutta kuin mitään muuta tunteita, mutta saavatpahan toisiltaan lohtua.
Lily ja Remus on parempia ystäviä kuin monet tietävät.
Sitten Dracosta pari sanaa. Se liittyi Kuolonsyöjiin puhtaasti isänsä takia, eikä niinkään itse aja sitä ideologiaa. Se on sille vieras, ja vaikka se ei jästeistä pidäkään ja lähinnä halveksuu niitä, se ei kuitenkaan halua tappaa niitä vain sen takia millaiseksi ne on syntyneet, eikä oikeastaan ikinä ole halunnutkaan. Sen ja Harryn vihanpito johtuu lähinnä siitä, että Dracon mielestä Harry on ihan järjettömän ärsyttävä ihminen, vaikka olisi pelastanut kymmenen maailmaa (ja ehkä juuri siksi). Siinä ei ole politiikalla kauheasti tekemistä.
// Ja sitten kaikkein tärkein asia (jonka unohdin kun mietin vaan hahmoja, haha), tämä voidaan mun mielestä ihan yhtä hyvin laskea melkein canoniin, niin tärkeä asia tämä on mulle (ja harva on sanonut mulle että olen väärässä :D). Kaikki Luihuiset eivät kannata Tiedätte-Kyllä-Ketä. EIVÄT. Se tupa ei ole ihmisille jotka haluaa tappaa kaikki jästit, vaan ihmisille, joilta löytyy kunnianhimoa ja aivot, joita käyttää. Luihuiselle äly on muutakin kuin kirjaviisautta ja sitä voi erittäin kätevästi käyttää mm. oman etunsa ajamiseen. Luihuinen kun haluaa jotain, niin sitten se kanssa hankitaan. Luihuinen saattaa joskus etsiä mieluummin kiertoteitä päämääriinsä kuin oikeasti tehdä töitä asian eteen, mutta joskus ei auta. Joissain asioissa kaikista tärkeintä on se, että itse menestyy. Ei siksi tarvitse tappaa jästejä. Ehkä Luihuisille on tyypillistä sellaiset asiat kuin taikuuden arvostus ja velhomaailman ja -yhteisön pitäminen parempana, mutta you gotta hand it to them, ei ne jästit ole asioita aina niin hienosti hoitaneet. Lievä ylenkatse jästejä, niiden johtajia ja tekosia kohtaan saattaa olla ihan tervettäkin. Kaikki Luihuiset eivät ole "pahiksia". Kaikki Luihuiset eivät kannata Tiedätte-Kyllä-Ketä. Monet Luihuiset ovat normaaleja tyyppejä. Sellaisistakin Luihuisista on kuultu, jotka eivät ole puhdasverisiä, mutta muuten sopivat niin hyvin tuvan jäseniksi, että kuuluvat sinne ilman muuta. Mutta kyllä, useimmat Luihuiset ovat siistimpiä kuin muut >:P