Päätimpä nyt laittaa ensimmäisen luvun teidän luettavaksenne.
En-joy!
Luku 1
Esme PoV-Ja minähän en tuota päälleni laita! Emmett kiljui korvaani.
-Kylläpäs! Huudahdin ja aloin tunkea Emmetin päälle sinistä poolopaitaa.
-Yäk! Yäääkk!! Emmett jatkoi kiljumistaan.
-Hyst nyt! Sanoin ja tukin Emmetin suun kädelläni.
-MMPHHM! Hän yritti huutaa ja purra kättäni, että ottaisin sen pois.
-Emmett!! Tulpa kii! Alice tuli valittamaan. Otin käteni pois Emmetin suulta, kun hän puraisi sitä.
-Empät pidä! Emmett huusi taas.
-Joo, tai mä meen valittaan äitille! Alice huusi naama pinkkinä. Sitten hän huomasi minut.
-Eiku siis isille! Hän korjasi nolona.
-Mitä te meluutte täällä? Kuului ääni takaani. Edward, Jasper ja Rosaliekin tulivat seuraamaan epäonnistunutta pukemis-yritystäni.
-Minä koitan saada… Emmetille paidan päälle, mutta hän ei suostu, selitin ja Rosalie ärtyi.
-EMMETT! Et voi mennä ilman vaatteita päikkyyn! Tä nolaitit meidät! Hän kiljui.
-Lotalie! Tuu kii! Jasper huusi.
-Pidä itte tuut kii! Rosalie huusi ja siitä oli kehittymässä sota, joten minä huusin:
-MYKKÄKILPAILU! Edward säikähti, mutta sentään he pitivät suunsa kiinni. Ja sitä hiljaisuutta jatkui koko matkan päiväkodille asti, kunnes toivotin kaikille hyvää ensimmäistä päikkypäivää ja pussasin poskelle. Silloin Emmett huusi:
-HYI HITTO!
-EMMETT NATHAN CULLEN! Huusin ja toruin häntä ruman sanan vuoksi. Sitten katsoin kun pikkuiseni juoksivat päiväkodin porteista sisään.
Kun menin hakemaan lapsia tarhasta, he olivat aivan väsyneitä. Pistin heidät tila-automme takapenkille ja lähdin ajamaan kotia kohti. Kun olin pihassa, kaikki viisi tuhisivat yhteen ääneen.
-Herätys! Eikö tullut nukuttua tarpeeksi päikyssä? Vitsailin.
-Alite nukkui pitimpään, Rosalie mutisi, avasi auton oven ja hyppäsi ulos.
-Viimeinen sisällä on vaarin villasukka! hän huusi ja kaikki juoksivat sisälle. Minä kävelin. Sisällä Emmett, Edward, Rosalie ja Alice kailottivat:
-Jatpel hävit!
-Noniin suut suppuun ja syömään, sanoin samalla kun menin keittiöön laittamaan spagettia lautasille.
-Jee! Apettia! Emmett huusi.
-Pakettii, ei apettii! Edward oikaisi.
-Spagettia, minä sanoin.
-Niin, sapektia! Alice sanoi.
-Aletaan työmään, mulla on nälkä! Rosalie huusi.
-Niimpä, sanoin. Jestas että he olivat suloisia, mutta harmiksi erittäin äänekkäitä.
-Ja nyt leikkimään! Sanoin ja he juoksivat leikkihuoneeseen. Korjasin tiskit ja laitoin spagetin jämät mikroon odottamaan Carlislea syömään sen. Sitten menin leikkihuoneeseen, ja siellä he makasivat lattialla ja nukkuivat. Kannoin heidat yksitellen sänkyihin nukkumaan. Venyttelin pitkään selkääni, joka tuli kipeäksi viiden lapsen painosta ja portaista. Sitten menin tekemään töitä.
Taisin nukahtaa, koska heräsin sängystäni Carlisle vierelläni kello kolme yöllä. Painoin silmäni kiinni ja nukahdin pian uudestaan.
Jasper PoVHeräsin aamulla hirveään meteliin. Nousin sängystä, venyttelin ja menin käytävään. Meteli kuului Emmetin huoneesta, joten menin sinne katsomaan mikä siellä oli hätänä. Kun menin ovesta sisään, huomasin heti, että Edward oli mennyt sinne yöksi. Ja he olivat nukkuneet Emmetin sängyssä, kumpikin.
-TINÄ ILKIMYT! Tää pittatit mun tänkyyn! Emmett huusi naama ihan punaisena ja itki. Hauska näky.
-EMPÄT! Edward huusi takaisin aivan saman näköisenä.
-Tulvat kii nyt! Alice huusi vierestäni ja minä säikähdin niin että aloin itkeä ja pissasin housuihini. Emmett itki kovempaa ja sitten vielä hänkin pissasi lattialleen.
-YÄK! Alice huusi ja juoksi pois. Sitten tapahtui se, mikä ei ole hauskaa: Carlisle tuli huoneeseen. Hän pysähtyi ovelle ja oli siinä hetken silmät pyöreinä, kunnes hän avasi suunsa ja henkäisi:
-Voihan paska, ja hän lähti huutaen Esmen nimeä heidän huonettaan kohti. Sitten tuli hiljaista, kun lopetimme itkemisen.
-Voihan vittu, kuului Esmen ääni heidän makuuhuoneensa suunnalta.
Alice PoVPÄIKYSSÄ:
-Mitäs te teitte aamulla, Alice, Rosalie, Emmett, Jasper ja Edward? Kauneushoitolaa tarvitseva päikyntäti Angela kysyi MINUN mielestäni typerässä aamuringissä, jossa kysytään joka päivä, mitä me teimme aamulla. Emmett avasi suunsa ja veti henkeä.
-No, entin Edvaalt pittat mun tänkyyn, titten Japtel mun lattialle, ja mä kant. Titten ne vitun patkat vielä huuti niin, että Lotie helät, ja titten me taatiin kotialettii, hän selitti.
-EMMETT NATHAN CULLEN!!! Angela huusi.
-Nyt pestään suu saippualla! Hän jatkoi huutoaan, ja tukin korvani, sillä tärykalvot meinasivat puhjeta siihen huutoon. Jotkut Emmetin, Jasperin ja Edwardin kaverit hihittivät Emmetin esitykselle. Mutta minä en, sillä Emmett oli TAAS vaikeuksissa.
Emmett PoVAngela vei minut vessaan ja pesi mun suun saippualla. Sitten hän kysyi:
-Miksi sinä kiroilit? Se on ruma tapa.
Minä päätinkin olla nenäkäs ja sanoin:
-Kotka taippua on niin vitun hyvää!
Siispä kolmannen pesun jälkeen kaikki saippua loppui. Tai no melkein, Angela ei nimittäin huomannut toista pulloa.
-Voihan paska, hän sihahti, jolloin minä tungin hänen päänsä käsienpesualtaaseen ja pesin hänen suunsa RUNSAALLA saippuamäärällä. Sen takia jouduin jäähylle keittiöön. Sehän sopikin hyvin, sillä minulla alkoi olla jo nälkä. Siispä kun kukaan ei nähnyt, menin jääkaapin ovelle, avasin sen ja menin vihanneshyllylle. Otin porkkanan hyllystä. Sitten joku minut läimäytti kaapin oven kiinni ja lukitsi sen ulkopuolelta.
-Hei! Päättä mut poit! Kuulitko kakka-aivo? MÄ TEEN VALITUKTEN!!! Huusin ja potkin ovea. Vastaukseksi kuulin ärsyttävää noidannaurua oven ulkopuolelta. Keittäjä Jessica oli lukinnut oven. Aloin jyrsiä porkkanaa odottaen, että joku päästäisi minut ulos. Vaikka tuntui siltä, että jäätyisin ennen sitä. Katsoin lämpömittariin. Se näytti kolmea astetta lämmintä, joka ei ollut terveellinen luku. Olin kuullut kaiken iskältä, ja nyt olin kuolemassa päikyn jääkaappiin. Ei kiva. Aloin itkeä, ja pian paitani oli ihan märkä kyynelistä.
-Päästäkää mut ulos… Vinkaisin, ja tiesin, ettei kukaan edes kuulisi minua.
-Voi paska, sanoin hiljaa.
-Kuvaannollisesti, henkäisin ja laitoin silmäni kiinni toivoen lujaa että en kuolisi tänään.
Aikas lyhyt. No, mutta kommentoikaa, mitä piditte
(muokkasin myöhemmin tästä vähän helpomman luettavan, koska se oli ainakin minun mielestäni vaikea lukea kun kaikki oli samassa sumpussa.)