Nimi: Yksin yössä epätoivoa
Kirjoittaja: Vanilje
Ikäraja: S
Genre: angst, romance, tuplaraapale, Ronin PoV
Paritus: Ron/Harry
Hahmot kuuluvat Rowlingille, minä vaan lainailen niitä.
A/N: Tällaista pientä tajunnanvirtaa. Eipä mulla oikeestaan sitten muuta, kun että olkaa hyvät. Toivottavasti joku tykkää. Niin, sanoja on tosiaan 200 ja näkökulma Ronin. Ainiin hei jee, tää on miun 300 viesti finiin, pienet sille! : D
Haasteita: Spurttiraapale II, FF100 sanalla o45. Kuu, Kerää Kaikki hahmot: Ron Weasley, Slash 10, Ficlet300 sanalla 119. Yö
Hopeiset kuun säteet lankeavat makuusaliin. Pyörin sängyssä, en saa unta, pyörin pyörin ja pyörin. Huokaan ja nousen lopulta ylös, astelen ikkunan ääreen. Kiviseinä on aika kylmä selkää vasten. No, ei se haittaa.
Tahtomattanikin vilkaisen sänkyäsi, makaat selkä minuun päin. Nukut kovin levollisen näköisesti. Hyvä niin, ei ole sinullakaan elämä helppoa. Kuten ei minullakaan. Varsinkaan jos (kun!) on ihastunut parhaaseen ystäväänsä. Poikaan, 'homoja yäk!'
Mitä kaikki sanoisivat jos tietäisivät? Hermione, Fred ja George, äiti? Sairasta, ajattelisivat, luulen. Ahdistava tunne leviää koko kehoon. Alkaa sydämestä, kiertyy ympärille kuin pirunnuora. Miksen saisi olla oma itseni? Niin niin, ymmärtäähän sen, homot ovat sairaita, eivät ihmisiä. Jotain aivan muuta, luonnotonta. Olkoon sitten niin. Minä vitut välitän. Jos vain sinä tietäisit.
Huomaan raaputtaneeni turhautuneena seinästä rappausta irti. Raivostuttaa, kun en saa nukuttua. Ja minkä takia? Tunteiden, rakkauden takia! Kuinka miehekästä. Jos saisin kerrottua sinulle, ehkä asia jättäisi minut viimein rauhaan. Ja kaikki voisi päättyä hyvin. Mutta entä jos... Aina jos.
Yhtäkkiä lattialankku narahtaa keskeyttäen ajatusteni tulvan. Sydämeni on pompata säikähdyksestä kurkkuun asti. Lähdet hiljaa tulemaan minua kohti. Et siis nukkunutkaan. Viimeinkin olet tarpeeksi lähellä, jotta kuun valo valaisee kasvosi.
”Ron, mitä ihmettä sinä oikein teet?” kysyt kummastuneena. Istut lattialle viereeni.
”Harry, minun täytyy kertoa sinulle jotakin...”