Kirjoittaja Aihe: Tuu takas mu luakse! (fluff, murrehaaste, Hannah/Neville, S)  (Luettu 2195 kertaa)

JunosDesire

Nimi: Tuu takas mu luakse!
Author: JunosDesire
Romance, fluff, huumori?
S
Hannah/Neville

Summary: Mä kirjoti tälläse rakkauskirjee. Toivottavasti sä haluut viälä lukee sen.  

A/N:
Murrehaasteeseen otin osaa ja kirjoitin omalla murteellani porikiälel. Nyt näette, että sekin voi olla kuulostaa suloiselta!

*

Rakas Hannah!

Totanoinii, mä oon vähän hämmentyny täst tunteest mun sisäl. Tuntuu, niinku kakssataa kelloo tikittäs mu sisäl ja koht räjähtäis. Aina kun mä nään sut, ni musta tuntuu et joku mu sisälläni sulais ja vaihtais paikkaa. Mu sydän o tules enkä saa sitä sammutettuu!

Sä oot niin kaunis. Sulla on maailman kaunein hymy, ja kun sä toit sillo ekaa kertaa sen tuapin mulle, nii mu korvat punehtu ja mua hävetti nii paljo! Mut sä olit nii kaunis, sun hiukset välkky kynttilöide valos ja su silmät tuikki, emmä olis voinu unohtaa sua! Enkä mä unohtanukkaa, mä tuli sin uudestaa ja uudestaa, nii kaua kunnes sä pyysit mua kanssas ulos.

Ja meil oliki hauskaa sillo. Sä halusit näyttää mul jotai jästie juttuu, sulla oli sellane pyöril kulkeva härveli ja sit sä sanoit, et tuu takahäksäl ni mä häksään sua. Ja sä olitki tosi hyvä ajaan sitä pelii, vaiks mää olin ihan varma et sä kaadat mejjät molemmat josai vaihees!

Sit me mentii pello keskel, sua alko ramaseen koko häksäys ja me kaaduttii jonneki ruiskaunokkie keskel. Me makoiltii siin hetken räkättäen ku rastaat, kunnes sä aloit kattelee ympärilles ku hassahtanu. Sit sä osotit sitä, se oli autio suuli keskel sitä peltoo! Mulla alko oikeen sukat pyörii jalois, kun sä veit mua sinne. Siel haisi heinä ja pöly, mut ei se meit haitannu, vaan me kaaduttii sin heinäkasaa huulet vastakkai.

Mun on kyl pakko huamauttaa, et ne tilpehöörit su tukas oli ehkä vähä liikaa, ku kaikki korret otti niihi kii! Mut sä kyl näytit söpölt ne pääs.

Nyt sä varmaa ihmettelet, et miks mä kirjottelen sul tälläsii. Ku mä oon pahoillani siit mitä tapahtu. Ei mu olis pitäny sanoo sellasii, et sä kinut iha liia kallist sormust ja kaikkee muut. Nytki ku mä katon sua, siin ku sä harjan ja siffelin kans yrität kerät niit lasipaloi pois lattialt, musta o nii sulost ku sä et yrit käyttää taikaa, vaa sä haet ain ne ja putsaat niil. Mulla on nii hirvittävä ikävä sua. Tuu takas mu luakse, rakas!

Jos sä annat mul anteeks ja suostut tulee mu vaimoks, ni mä lupaan sanoo mummul, ettei an niit hirveit kielotassei meil häälahjaks.

Rakkaudel, su Nevilles.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 02:08:20 kirjoittanut Guadaloupe »
I love it when you two impersonate earthlings.

Eulalia

• Herkkusienijumbo
Vs: Tuu takas mu luakse!
« Vastaus #1 : 26.02.2011 15:47:43 »
Sää ainaki ymmärrät, ko mää kirjota kans tällee poriks tä kommenti. Muit voiki sit vähä häirit, ko ei tää kaunis murre varmaa oo nii hyväs mainees tual ulkomaailmas ko mee omas rakkaas Satakunnas (no joo, raumalaiset o asia eriksee, mut kyl neki salaa vaa kateellisii mee uskomattoma upeel puheeparrel o) ;D

Joo, mää oo ny kyl vähä ihmeissäni täs miettiny, et kui ihmees ketää ei tähä oo vaivautunu kommenttii kirjottaa. Itte lui kyl heti, ko tää ilmesty, mut emmää halunnu kommentoid enne ko tää oli puronnu toho tokal sivul, ko mää halusi sit nostaa tä taas muitte ihailtavaks omal miälipiteelläni. Mää oo kyl sitä miält, et tää o aika harvinaise hyvi skriivattu, pori murre o kyl ko luatu Neville suuhu, ko se o kans vähä tälläne juntti ko me porilaisekki. Ja kyl tää toristaa, et pori o rakkaude kiäli, ei muut voi kyl ny tähä välii sanoo. Tosi suaraa ja rehellist puhet, ei kyl millää savo väännöl onnistus samaa aitout ja tunnet saamaa tähä. Kyl mää ainaki rakastui iha totaalisesti toho Nevillee, se vaa oli nii söötti ja luannikas tos roolissaa, ja kirjee otsikkoki iha täyrelline valinta, ei paljo vois petrata täst suarituksest.

Ainoo semmone piäni juttu, ko jäi häiritsee, o toi ”mä”. Ko eiks porilaiset kuiteski sano ”mää”. Mää ainaki sano mää, ja mää oo kuullu, ko sääki sanot mää :) Ja olis Neville ny vähä enemmä tota suutas voinu raottaa, ko ei se kirje kyl millää pituudel oo pilattu. Olis ny kerraki kunnol vuadattanu tuntos ja tunkenu kaikki fiilinkis paperil, ko ei sitä ketää muu, ko Hannah ja me vaa oltas luettu :D

Eulalia

Nii. Se mu viäl piti sanoo, et jumakauta ihmiset, kommentoikaa ny joku muuki ko mää!
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 15:49:36 kirjoittanut Eulalia »

SB

« Vastaus #2 : 26.02.2011 21:10:36 »
Päivää.

Mää en tiärä johtuks se tost Eulaalia esimerkist, mut heti piti lähtee kirjottaa kommenttii murteel. Kylhä tää murre hianost Neville suuhu sopi (ja mää en tiä pääseks mää ikin eroo porikiälisest Nevillest), vaik tuli kyl jossai vaihees miälee, ettei kukaa porilaine oikeest noim pitkää rakkausluritust olis alkanu kirjottaa (ku valla hyvi olis riittäny: "Älä ny viitti ol tommone. Mää tykkään susta. Tuu takas mu lua."  ;D)

Mutta siis, söpö ja ehdottoman rehellisen oloinen rakkauskirje, joka "kuulosti" Nevilleltä. Seurusteluhistorian alkukin tuli luontevasti kuvattua lyhyessä tekstissä kuin itsestään.
Ehdoton lempikohtani oli
Lainaus
Jos sä annat mul anteeks ja suostut tulee mu vaimoks, ni mä lupaan sanoo mummul, ettei an niit hirveit kielotassei meil häälahjaks.

Vaatii Nevilleltä aikamoista ponnistelua kieltää Augustaa tekemästä yhtään mitään ja Hannah varmasti tietää sen...

Vaikkemmää yleensä rakkausjuttui luekkaa ni tää ol aika kiva.
Stand up and fight!
Stand up and look into the light
Pushing the clouds away
Stand up and fight!
Stand up and see the sky turn bright
Fight for a better day

Stand up and fight!

Camiela

« Vastaus #3 : 04.03.2011 21:30:35 »
Minä luin tämän läpi myös!
(mutta en ala kirjoittamaan kommenttiani porinkiäel) (;

Ihanaa kerrankin lukea jotain, jotain juuri tällaista!
Murre sopi Nevillelle passelisti! Harvoin luen mitään murteella kirjoitettua, joten  ei porilaiseksi voin todeta, että piti välillä hieman jäädä miettimään mitä jokin lause meinasi.

Kaikista suloisin kohta oli avain alku, jossa oli kelloja, jotka räjähtää. Juuri sellainen tunne kuvaa sellaista... *musuash* en keksi sanaa tälle ( :

Lähden tästä lukemaan lisää murreficcejä, koskan annoit minulle siihen innostuksen!
Camiela