Kirjoittaja Aihe: Kaikista pahin olen minä itse [K11] angst, drama  (Luettu 5005 kertaa)

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Title: Kaikista pahin olen minä itse

Author: sennamiila

Beta: ei ole

Genre: angst, drama

Rating: K11

Pairing: Bellatrix/Rodolphus

Disclaimer: Rowling omistaa edelleen nämä hahmot, minä vain tietokoneen, juonen ja aikaa (edelleen tosin liian vähän) kirjoitella

Quote: Vihollisia on monenlaisia. Minun pahin viholliseni olen minä itse.

Warnings: hieman viittauksia syömishäiriöön päin

A/N: Olenpas nyt tänään innostunut ficcien suhteen. Mutta jaa. Mistäköhän minä tällaisenkin jännän idean olen oikein saanut. No, joka tapauksessa osallistuu FF50:een sanalla 014. Viholliset. Ja kaikkihan on siis vain Bellan kuvitelmaa

Kaikista pahin olen minä itse

Katselen kuvajaistani peilistä, enkä voi olla tuntematta inhon väristyksiä. Vartaloni inhottaa minua, kasvoni inhottavat minua. Vihaan kaikkea itsessäni.

Ihmiset sanovat, että olen kaunis. Minä en usko sitä. Minä en todellakaan ole kaunis, vaikka niin sanotaankin. Hiukseni ovat mustat ja kiharat, aina sotkussa. Silmäni ovat samaa sävyä hiusten kanssa. Kasvoni ovat kolhot ja synkät. Katseeni saa ihmiset kääntymään poispäin. Pitkät sormeni ovat luurangonlaihat, kynnenaluset täynnä likaa.

Tutkin itseäni tuntien vain inhoa. Tästä on tullut minulle jo päivittäinen tapa. Vietän peilin edessä suurimman osan aikaani vain katsoen, kuinka ruma olenkaan.

Vartaloni on kaiken pahan alku ja juuri. Ruumiinrakenteeni on täysin erilainen kuin pikkusisarellani Narcissalla, joka on pitkä ja hento keijukainen. Minä olen vain tällainen lyhyt ja kulmikas. Vartaloni voisi olla kuin tiimalasi, jos olisin laihempi. Mutta minulla ei tuskin on ollut vyötäröä moneen vuoteen toisin kuin Narcissalla, jonka uuma säilyy ennallaan vuodesta toiseen välittämättä lainkaan hänen iästään.

Olen aina ollut niin kateellinen Narcissalle, joka on kaikin puolin täydellinen. Ja vaikka hän paisui lähinnä muodottomaksi odottaessaan Dracoa, pojan syntymän jälkeen siskoni palautui taas entiseen kokoonsa. Se on niin epäreilua. Hän pysyy hoikkana ja kauniina vaikka söisi miten paljon tahansa. Minusta taas tulee tällainen, vaikken syö juuri mitään ja jos syön, oksennan senkin vähän pois. Alan pikkuhiljaa olla niin huonossa kunnossa, ettei minusta enää ole vastusta vihollisilleni.

Niin, viholliset. Heitä on monenlaisia. Minulla on paljon vihollisia, tiedän sen. Monet ihmiset vihaavat minua sen vuoksi, mitä olen tehnyt. Joko heille tai heidän läheisilleen. Olen saanut heistä ikuisia vihollisia itselleni. Tiedän kuitenkin, että pahin viholliseni olen minä itse.

Joskus olin vielä kaunis. Mutta siitä on aikaa liian kauan. Niin kauan, etten edes jaksa muistaa sinne saakka. Olin mennyt naimisiin, Narcissa oli mennyt naimisiin. Se oli niitä aikoja. Mutta sitten kehoni alkoi muuttua. Enää en ole kaunis.

Se kaikki alkoi niin hiljaa ja salakavalasti, ettei minulla ollut aavistustakaan siitä, mitä tulisi vielä tapahtumaan. Eräänä päivänä vain huomasin peiliin katsoessani, etten ollut enää samassa kunnossa kuin olin joskus ollut, en lähelläkään. Se oli ollut minulle järkytys. Niin paha, etten ollut syönyt mitään pariin päivään. Rodolphukselle olin vain sanonut olevani sairaana.

Nyt vaikka kuinka koetan pitää itseni kauniina, en onnistu siinä. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä rumemmaksi minä myös muutun. En käsitä, miten Rodolphus edes sietää minua silmissään, miten hän voi olla kanssani samassa huoneessa samaan aikaan, koskea minuun, suudella minua.

Kuulen oven käyvän ja näen Rodolphuksen astuvan sisään huoneeseen. Hän jää seisomaan ovelle. Peilin kautta Rodolphus katsoo minua pitkän aikaa silmiin.

”Joko taas?” Rodolphus kysyy. ”Vietät nykyään kaikki päivät peilin edessä.”

”Mitä väliä sillä on?” tiuskaisen.

”Ei mitään, ei yhtään mitään”, Rodolphus sanoo. ”Mutten käsitä. Mitä sinä siinä peilissä oikein odotat näkeväsi?”

”En mitään muuta kuin itseni”, totean synkästi.

Rodolphus kurtistaa kulmiaan kysyvästi.

”Katso minua, Rodolphus”, pyydän. ”Katso minun vartaloani, minun kasvojani. Milloin minusta on tullut tällainen? Mihin on kadonnut kauneuteni, joka minulla vielä joskus oli?”

”Bella -” Rodolphus aloittaa rauhallisesti.

”Katso!” kiljahdan. ”Minusta ei ole enää mitään jäljellä!”

”En ymmärrä, mistä sinä oikein puhut”, Rodolphus sanoo.

”Miten sinä olet pysynyt samanlaisena vuodesta toiseen?” kysyn hiljaa. ”Miten se on mahdollista? Miksi minusta on tullut tällainen? Ruma. Ja lihava. Miksi?”

”Kukaan ei pysy samanlaisena ikuisesti”, Rodolphus toteaa. ”Kaikki vanhenevat joskus.”

”Ei Narcissa”, sanon. ”Narcissa on edelleen yhtä kaunis ja hoikka kuin kaksikymppisenä. Vaikka hän on saanut lapsen.”

”Myös Narcissa vanhenee”, Rodolphus huomauttaa. ”Sinä et ehkä vain näe sitä, koska -”

”Paskapuhetta!” huudahdan. ”Pelkkää paskaa! Narcissa ei ole muuttunut lainkaan! Mutta minä olen!”

Hengitän kiivaasti rintakehä kohoillen. Rodolphus tulee taakseni ja kietoo kätensä ympärilleni. Värähdän miehen käden laskeutuessa vatsalleni. Kuinka hän voi tehdä sen tuntematta inhoa?

Rodolphus painaa kevyen suudelman niskaani.

”Minulle sinä olet aina kaunis”, mies kuiskaa.

Mutta minä en usko sitä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013 23:23:29 kirjoittanut sennamiila »

Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
Vs: Kaikista pahin olen minä itse
« Vastaus #1 : 21.01.2011 18:47:33 »
Kiitos ihanalle Beatricelle, joka kommentoi tyyliin mun jokaista ficciä <3 ihana oot. Ja kun viel tykkäät niistä. Ja usko pois, lisää Bellaa on luvassa, et välttämättä uskois jos kertoisin, miten paljon valmista tekstiä multa löytyy koneelta :)

sennamiila

Eulalia

• Herkkusienijumbo
« Vastaus #2 : 22.01.2011 19:49:54 »
Hmmm... Tämä ficci herätti ristiriitaisia tunteita.

Bellatrix on yksi lempihahmoistani Pottereissa, joten hänestä kertovien ficcien lukeminen on välillä hankalaa, koska mielikuvani hänestä ovat hyvin vahvat. Minulle Bella on aina ollut hullu ja todella egoistinen, vähän jopa maccho tapaus naiseksi. En todellakaan osaa kuvitella häntä kärsimään ulkonäköpaineista, vaan pikemminkin olen aina ajatellut Bellatrixin jopa jollakin tavalla nauttivan höttöisestä ulkoasustaan ja sen aikaansaamasta hämmennyksestä ihmisissä. Tavallaan jopa Bellan kiihkeä ja kiivas luonne saa lisää tuulta alleen hieman räjähtäneestä ulkoasusta. Rodolphus on tietysti mielessäni aina ollut ihan täysin Bellan tossun alla, vaikka uskon Bellatrixin kuitenkin rakastavan miestään siinä määrin kuin se tunne hänelle on mahdollinen. Tässä ficissä Bella kuitenkin tunsi olevansa alempiarvoinen sisareensa nähden ja epäili itseään ja oli epävarma jopa Rodolphuksen tunteista. Koska minulle Bellatrix on ennen kaikkea vahva ja itsenäinen ja riippumaton, oli minun tällä kertaa vaikea löytää mieltämäni Bellatrix tarinastasi.

Luulen, että kenellä tahansa (tai ainakin lähes kenellä tahansa) toisella Potter-naisella tämä ficci olisi toiminut minulle täydellisesti. Aihe oli hyvä ja samaistuminen päähenkilön tuntemuksiin oli sinänsä helppoa. Tämä oli myös erittäin hyvin kirjoitettu ja pituudeltaan hyvä one shotiksi - ne kun usein jäävät aika lyhyiksi. Pidin kuvailusta ja ajatukset olivat sopivan surumielisiä. Hienon säväyksen tähän toi myös puristava kateus omaa sisarta kohtaan ja kieltäytyminen uskomasta, että tämäkin vanhenee. Hienoa kuitenkin, että Rodolphus kuitenkin huomasi, ettei Narcissakaan sentään ole mikään muuttumaton ja ikinuori. Myös ficin nimestä paljon plussaa, se on mielestäni todella hyvä :) Valitettavasti vain tämä ei mielestäni Bellatrixin hahmolla toiminut, enkä siksi voi sanoa nauttineeni tämän lukemisesta niin paljon kuin olisin muutoin varmasti nauttinut :/

Eulalia

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
« Vastaus #3 : 22.01.2011 20:06:29 »
Kiitos pitkästä kommentistasi Eulalia. Pakko sanoa, että joo, mä olin ite vähän epävarma tän ficin kanssa, mutta päätin loppujen lopuks laittaa sen kuiteski tänne, vaikkei todellakaan oo parhaimmistoani. Omasta mielestäni ehkä parasta ficissä on juuri tuo nimi, hyvä että joku muukin pitää siitä :)

Natural

• Ravenclaw
  • ... and yet i smile.
« Vastaus #4 : 23.01.2011 16:53:50 »
Tykkäsin tästä kovasti. Vaikkakin Bellatrix vähättelee ihteesä >:(.
En ymmärä miten osaat kirjottaa näin hyvin. Mäkii haluun!
Ja Bella on todellakin kaunis ja laiha, mutta kuiteskii tää oli hyvä.
Ja matkin ihanaa Beatricea ja sanon, kiitos ihanalle sennamiilalle, kun tekee mun elämästä Bellatäytteisemmän

Kiittäen ja kumrtaen ihanalle sennamiilalle ja sen ihanille teksteille,
Natural

P.S Rakentava karkas  :(

"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Nekotorachan

• BMTHholic
  • Fallen fairy
« Vastaus #5 : 23.01.2011 17:26:58 »
Bellaaaaaaaa..<33333 Sä kuvailit hyvin! Saatoin, nähdä rakkaan Bellatrixin langanlaihana..:'( Nyyhkis. En alkanu itkemään, ja mitähän se tähän liittyy? Ficci, se oli hieno kaunis, ficci. Pitää, ja kommenttia ei ny lennä (I am so sorry. ^^")
Nekotorachan~~Miauuh.
I won't give up on you
These scars won't tear us apart
So don't give up on me
It's not too late for us
And I'll save you from yourself
And I'll save you from yourself

BMTH - Sadness will never end

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
« Vastaus #6 : 23.01.2011 17:39:54 »
Natural ja Nekotorachan, iso kiitos teille molemmille. Ihanaa, et tykkäätte, vaik ite en ookaan tästä niin varma, ei ehkä kuiteskaa parasta mitä oon kirjottanu.

Ja Natural oon ihan samaa mieltä, et Bella on kaunis ja laiha, se oo mitään tollasta nähnykää, vaikka niin luuleeki

Kiitos ihanaiset <3
sennamiila

Hermione Granger

« Vastaus #7 : 21.04.2011 11:13:25 »
Ah, niin ihana! Tykkäsin taas todella paljon! (Hohhoijaa, mun kommentit on aina yhtä yksitoikkoisisa) Toi ficin nimi kiinnitti huomioni; se oli vaan niin kaunis...

Hermione

sennamiila

• miss Lestrange
  • Slytherin Pride
« Vastaus #8 : 21.04.2011 11:16:47 »
Tiekkö, että sie saat mut ihan tosi hyvälle mielelle, Hermione, eikä lähestyvä yhteiskuntaopin tunti edes jaksa masentaa niin paljon, kun piristät näillä kommenteillasi :) Eikä sillä ole väliä, mitä sanot, kiva vain, kun olet kertonut lukeneesi ja pitäneesi.

senna