Title: Kaipauksen kokoelma
Pairing: Sirius/Remus
Rating: S
Genre: angst, romance
Summary:
Jäljellä oli enää 17 kirjettä ja yksi sana päälle.Disclaimer: Row omistaa kaiken, minä vain leikin.
A/N: No niin, ja revin sitten virallisesti oman sydämeni irti kirjoitaessani ficin jossa Sirius on kuollut.
Osallistuu Kaiken maailman ficlettejä -haasteeseen, aiheena
kokoelma, ja myös Klassinen kappale -haasteeseen tällä kappaleella:
Amelie - Comptine d’un autre été: l’après-midi. Suosittelen kuuntelua tunnelman tavoittamiseksi.
Ja kommentti on enemmän kuin tervetullutta!
* * *
Hän pakenee kadonneisiin vuosiin, jotka valuivat puhtaaseen menneeseen ennen kuin niiden kauneutta ehti huomatakaan. Valokuvia hän ei säästänyt. Ei yhtäkään. Ne koskettavat liian syvältä. Mutta hänellä on toisenlainen kaunis ja hyvinhoidettu kokoelma: kaikki Siriuksen 17 kirjettä.
Ensimmäiset kolme kellastuneita ja hauraita. Lyhyitä ja vaivaantuneita, uutena ystävänä kirjoitettuja.
Seuraavat viisi pidempiä ja vapautuneempia: Remus kuulee 15-vuotiaan Siriuksen nauravan jokaisella rivillä.
Yhdeksäs pyytelee anteeksi, ja nimikirjoituksessa kaksi viimeistä kirjainta ovat vain pelkkä tahra. Remus silittää sormellaan kupruuntunutta pergamenttia, haluaa uskoa tahran olevan kuivunut kyynel.
Kymmenes ja yhdestoista ovat jälleen vaivaantuneita, mutta täynnä huumoriksi naamioitua hellyyttä, paljon rivien välistä luettavaa.
- -Olethan meistä se ihanin kiltein.- -Jälkikirjoituksessa:
Huomasit varmaan tuon yhden sanan tuolla, vaikka olinkin viivannut sen yli, tahallisen huonosti niinkuin tapaistani on. No, älä anna sen häiritä liikaa. Se on vain sana, joka tuli mieleeni ajatellessani sinua... Äh. Mitä oikein selitän. Nähdään juna-asemalla.Kahdestoista sanoo vain:
En enää suostu esittämään etten rakastaisi sinua. Koska rakastan. Ethän vihaa minua.Vanha pergamentti ja päiväys 23.4.1976 tuo mieleen ensimmäisen suudelman: niin kauan sitten, ja siltikin hän voi maistaa sen.
Kolme seuraavaa pitkiä, rönsyileviä, elämänmakuisia, täynnä rakkautta joka vihdoin sai vastauksensa. 19-vuotias Sirius, jonka huulet merkitsivät hänen iholleen rakkauden jälkensä pitkinä nuoruuden öinä, vain heille kahdelle varastettuina öinä.
Kuudestoista on uudempi, vaaleampi. Käsi täristen kirjoitettu.
--En uskonut näkeväni sinua enää koskaan. Meidän täytyy tavata. Tiedän että tunnet sen myös... On niin ikävä että sattuu.-- Kyynelet putoilevat äänettömän huoneen hiljaisuuteen, kun Remus voimattomin käsin taittelee auki viimeisen kirjeen. Siinä lukee vain:
Kuutamo,
sinä olet minun puuttuva palani, ja jos vain annat minun olla sinun puuttuva palasi, olen kanssasi ikuisesti. Mitä tahansa tapahtuukin. Ai miksikö lähettelen sinulle kirjeitä vaikka asumme saman katon alla? Koska olet niin paljon poissa, että tuntuu kuin olisit aina kaukana. Lupaathan olla luonani aina sitten kun tämä helvetti on ohi?Remus ei ollut vastannut tuohon lappuseen, jonka oli löytänyt takkinsa taskusta yhtenä kesäaamuna jästikadun ruuhkassa. Hän oli hymähtänyt ja ajatellut kertovansa vastauksensa kun he olisivat kahdestaan.
Mistä hän olisi voinut tietää, että seuraavana päivänä Sirius oli poissa.
Ja jäljellä oli enää 17 kirjettä ja yksi sana päälle.
Ikävä.