Kirjoittaja: rentunlupiini
Beta: taidanpa olla itse vastuussa
Tyylilaji: romancangst, oneshot
Ikäraja: S
Paritus: Sirius/Remus
Yhteenveto: Remus ei vain voi olla odottamatta Siriusta kotiin.
Vastuunvapaus: En omista hahmoja, Rowlingin ovat.
A/N: Osallistuu FF100:n sanalla 79. Milloin? ja Tavoita tunnelma - haasteeseen Coldplayn biisillä
See You Soon (Linkki vie youtubeen.) Kaikki kommentit otan mielelläni vastaan. : )
Teen parhaaniAikaa oli kulunut liikaa.
Liikaa päiviä, joiden ohitse lipumista tuskin huomasinkaan, liikaa vaitonaisia öitä, jolloin saatoin tutkia makuuhuoneeni lattialla makaavan maton hapsut, letittää ne kaikki ja avata sitten uudelleen. Tuijottaa tummaa seinää ja etsiä siitä uusia kuvioita. Viimeksi tajusin, että kosteusvaurio katossani näytti aivan Irlannin kartalta.
Joskus saatoin tuntea henkäyksen ihollani. Pienen, niin kevyen, että saatoin epäillä hourailevani. Tai vilustuvani. Ja jostain silti tiesin, halusin uskoa, jossain kaukana ajattelit minua, muistit. Mietin, kuinka joskus niin rakastin sitä, kun sain asettaa sormeni sormiasi vasten, kokeilla, kuinka paljon suuremmat kämmenet sinulla oli. Ujuttaa siitä sormemme, kätemme, lopulta hengityksemmekin kietoutumaan yhteen. Kutitit kielelläsi korvaani. Kirjastot olivat auki aamuisin. Hiljaisia, älä puhu, sinut syödään. Sopivat minulle.
Ihan vain siitä syystä, että sinne saattaa hukkua. Ahtaa turhaa tietoa päähänsä mielin määrin, ja unohtaa sitten. Saada jotain muutakin ajateltavaa, kuin se hitaasti pohjaan palava liekki, jonka sinä minuun loit. Siellä oli sanomalehtiäkin, ja mukava kahvilaosasto, jossa kukaan ei katsonut perään. Saatoin lukea ja nauraa itsekseni.
Kukaan ei kiinnittänyt huomiota itsekseen nauravaan outoon mieheen.
Keitin kahvia. Purin kynsiäni. Opettelin kutomaan. Aloin ostaa tuoreita ruusuja olohuoneen pöydälle joka ikinen aamu. Kiinnitin vanhoja postikortteja keittiön seinälle ruokapöydän yläpuolelle. Annoin hiuksieni kasvaa, välinpitämättömyydestä, ne ulottuivat olkapäille. "Hyvää huomenta/päivää/iltaa herra Lupin", sanoi kumaran kurttuinen naapurini. Hän oli joskus yrittänyt puhua enemmänkin, mutta sittemmin huomannut, että minä en pitänyt vastaamisesta.
Aika antoi minulle tilaa ajatella. Kymmenen vuotta minä olin ajatellut.
En halunnut kysyä, miksi. En halunnut ihmetellä, ilmaista typeriä, naiiveja ajatuksiani ääneen, jos vaikka joku joskus osaisi vastata siihen, mitä en itse koskaan pystynyt käsittämään.
Mitä järkeä on odottaa jotakuta sellaista kotiin, joka ei voi koskaan palata.
So you lost your trust
But you never should have
‘Cause in a bullet proof vest
And the windows all closed
I'll be doing my best
And I'll see you soon