Kirjoittaja Aihe: Väärällä olkapäällä, S  (Luettu 2390 kertaa)

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 431
Väärällä olkapäällä, S
« : 05.01.2011 21:11:57 »
Ficin nimi: Väärällä olkapäällä
Kirjoittaja: foxtrot
Tyylilaji/Genre: kai se sitten draamaa on
Ikäraja: sallittu
Paritus: Lily/James
Vastuunvapaus: Hahmot kaikkineen kuuluvat Rowlingille, minä lainaan.
Yhteenveto: James haikailee.
Varoitukset: kliseemössöä

A/N: Se on niin kliseinen ja käytetty että hirvittää, mutta tuli pakottava tarve kirjoittaa se. Anteeksi.

***

“Hei, odota nyt vähän!”

Hengitys imaisee itsensä takaisin kurkkuun, tuttu ääni pyörii ilmassa. Höyhenenkevyenä.

Vatsa nuljahtaa ympäri, kiertää voltin, poukkoilee häkissään ja sydän matkii sitä. James venyttää askeltaan, hidastaa samalla vauhtia. Luontevasti. Niin kuin Sirius. Korvat odottavat, kurkottavat itselleen lisää ääntä soimaan sisälleen.

Evans.

Lily.

Nopeasti, pehmeästi, lähemmäs. Askel askeleelta, pitkin käytävää. Lähemmäs. Lilyn nauru on aina saman makuinen: auringonleikkiä ja härnäävä vivahde.

Vihdoinkin.

“Odottaisit nyt minua, Sev!”

Naurukuopat, silmäsuudelmat. Linnunkäsi olkapäällä. Väärällä olkapäällä, aina väärällä. Kyhmynenä liikahtaa matalaa hymyä seuratessaan.

Virnistys. Pahankuriset silmät.

“Ehkä seuraavalla kerralla, Sarvihaara.”

“Hiljaa, Sirius.”

Pettymys on kovempi, kun on jo antanut itselleen turhaa toivoa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2011 23:24:55 kirjoittanut Pops »
get ready to ignite

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Väärällä olkapäällä
« Vastaus #1 : 05.01.2011 23:05:23 »
Minusta tämä oli viehättävä ja hyvä raapale, ei mitenkään liian kliseinen tai käytetty (mikä voi tietysti johtua siitä, että minä en ikinä lue James/Lilyä tai Lily/Severusta joten minulla ei ole vertailukohtia :D)

Käyttämäsi kieli oli todella kaunista, tykkäsin lyhyistä lauseista ja epätavallisista sanoista sekä kuvailevista ilmaisuista. Rivitys toimi minusta myös todella hyvin, piti tekstin ilmavana ja ikään kuin painotti kauniita lauseita. Kirjoitit hyvin elävästi ja niin, että minusta melkein tuntui kuin olisin itse ollut tuntemassa Jamesin tunteita ja havainnoimassa hänen aisteillaan. Preesensin käyttö vielä tuki vaikutelmaa.

Esimerkkejä minusta taidokkaasta sanankäytöstä olivat muun muassa Lilyn naurun maku, joka oli kuin auringonleikkiä, sekä silmäsuudelmat ja linnunkäsi. Oli todella hyvä idea yhdistää ja sekoittaa eri aisteja keskenään kuvailussa, se synnytti tähän tekstiin aivan omanlaisensa tunnun ja erotti sen muista.

James on helppo kuvitella ihastuneena ja toivomassa, että hänen ihastuksensa kutsuisi häntä. Häneen oli helppo samaistua, sillä ihastumisen tunteet ovat melko yleismaailmallisia ja varmasti moni lukija on kokenut jotain samaa. Loppukaneetti on surullinen totuus. Tykkäsin myös siitä, miten Sirius oli mukana, Jamesin vierellä. Osaan hyvin kuvitella hänet naureskelemassa ystävänsä huonolle flaksille ja toisaalta Jamesin yrittämässä olla yhtä rento kuin Sirius.

Vaikka minusta ei Lily/James-fania koskaan saa (koska Sirius ja James kuuluvat toisilleen <3), niin tämä ficci kuvaili Jamesin tunteet niin aidosti, että hetken ajan niihin oli pakko uskoa. Niin ja otsikko oli toimiva, sai minut avaamaan ficin, jonka paritus ei ole lähelläkään suosikkejani.

Kiitos tästä, pidin todella! Toivottavasti julkaiset jotain muutakin tulevaisuudessa.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 431
Vs: Väärällä olkapäällä
« Vastaus #2 : 06.01.2011 21:28:05 »
Carolynne, iso kiitos pitkästä ja ihanasta kommentistasi! Piristi hurjasti, kun näin kommentin ja vielä enemmän piristyin sen pituudesta ja positiivisuudesta.  :D Mahtavaa kuulla, että Jamesiin pystyy jopa samaistumaan - pelkäsin, että koko raapaleesta tuli liian sekava, mutta ilmeisesti onneksi ei. Ja Sirius oli ihan pakko kirjoittaa mukaan, koska Siriusta ja Jamesia on niin vaikea kuvitella ilman toisiaan... Hauskaa, että tämä innosti lukemaan (vaikka vain väliaikaisesti) vähän Lily/Jamesia ja vielä kerran kiitos kommentoinnista.  :D Apua miten sekava vastaus...
get ready to ignite

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Väärällä olkapäällä
« Vastaus #3 : 10.02.2011 00:49:03 »
Kommenttikampanjasta! (vihdoin, anteeks että kesti)

Mä luen kamalan vähän ficcejä kelmeistä, mä en vaan koskaan oo muodostanu itelleni sellasta sidettä niihin. Lily ja James on kyllä silti molemmat tosi sulosia hahmoja, ja tykkään lukee ficcejä joiden parituksena on Lily/James.

On jotenkin surullista lukee tälläsiä Jamesin näkökulmasta kirjotettuja ficcejä. Kun kaikki tietää, että se saa Lilyn, muttei vielä pitkään aikaan.
Toi miten sä kuvasit Jamesin tunteita Lilyä kohtaan, ihan järjettömän sulosta.

Sun kirjotustyylis on ihanan yksinkertanen. Tollasia pieniä lauseita, joita on helppo lukee. Ei aina tarvi olla kamalan pitkiä ja monimutkasia.

Mutta siis, mun mielestä tää oli hyvä (:

~ Rins



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 431
Vs: Väärällä olkapäällä
« Vastaus #4 : 21.02.2011 17:02:35 »
teinirinsessa, no hei - miten kauan tässä kommenttiin vastaamisessa kesti?  :D Olen iloinen ihanasta kommentistasi ja kiva että tykkäsit! Hyvä, että pienet lauseet miellyttivät - mulle pitkät koukerolauseet ovat aina tuntuneet omimmilta, joten on hienoa kuulla, että onnistuin tällaisessa itsellenikin vähän vieraammassa tyylissä tässä. (:
get ready to ignite