Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 62027 kertaa)

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 7/9 ilmestynyt 11.11.
« Vastaus #180 : 11.11.2011 19:13:24 »
Haaww! Ihanaihana luku, kivaa kun Sibylla tuli ja aaww muakin alkoi melkeen itkettää tossa yhdessä kohdassa :) Hihii, oot ihana kun kirjottelet tätä ja hassua että tätä on tosiaan kirjoitettu jo kohta vuoden! Hahmot on ihania ja tosta edellisestä kommentista tosiaan tuli mieleen että voi Sirius parka. Ja Bella on oikeen ihana ja Bethy kanssa. Hihii, tosi kiva kun tuli tällänen osa tähän väliin, tykkäsin kovasti :) Kiitoksia!


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 7/9 ilmestynyt 11.11.
« Vastaus #181 : 12.11.2011 12:49:07 »
Mielenkiintoista ja ärsyttävää,miks ennustuksien pitää olla niin epätarkkoja!
Mut joo muuten kiva lukujahirveitäkääei näkyny.  :)

jatkoa odotellen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 7/9 ilmestynyt 11.11.
« Vastaus #182 : 12.11.2011 13:15:25 »
Heips!

Tämä luku oli todella hyvä.
Ihanaa, kun Siby tuli käymään :D . Ja mukavaa, että Bella taas yrittää jaksaa.
Ja ihanaa, kun Bethy on Bellan tukena ja Siby Bethyn tukena.

Tuo loppu oli kiva, kun Siby tulkitsi noita teekuppeja.
Ja aww, Sirius pihalla leikkimässä lasten kanssa

Toivottavasti kaikki kääntyy taas parhain päin! Tämä sarja on todella hyvä, tykkään paljon!

Ääh, en oikein keksi muuta sanottavaa, paitsi: Odotan jatkoa innolla!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 8/9 ilmestynyt 18.11.
« Vastaus #183 : 18.11.2011 00:54:01 »
Anturajalka93: Aivan, Sirius. Tää ficcihän muutenkin keskittyy melko pitkälti Bethyn ja Bellan väliseen ystävyyteen, mutta kyllä mä lupaan, että tässä luvussa on taas Siriusta ja hänen ajatuksiaan ainakin jollakin tasolla :)
Silli: Tietysti nyt Sibyn pitää tässä aina välillä vierailla, kun hän on niin ihana :) Ja niinpä, voi Sirius parkaa..
Bea: Kyllä Sibysta pitää tykätä, koska paras hahmo Pottereissa Bellan lisäks. Jotain symboleitahan ne kait on, mitä Siby sieltä teenpuruista oikeen tulkitsee. Mäkin voisin haluta sellasen ystävän niinku Bethy on. Tai sitten sellasen ku Bella. Tai.. no, ehkä mä olen vaan suosiolla ihan hiljaa. Ja Elliehän on.. joku vuoden ja neljän-viiden kuukauden ikänen, kun eletään huhti-toukokuuta 1986 :)
Jahma: Niinpä, sellasta se ennustus on, mutta aina se tuo mukaan jännitystä, kun edes jollakin tasolla vihjaillaan tulevasta :)
Natte: Siby on ihana :) Bella tarvitsee nyt paljon tukea, mutta niin tarvitsee myös Bethy, joka koettaa vain kestää ja olla näyttämättä ulospäin pahaa oloaan, vaikka Bella sen kyllä on silti huomannut, miten kaikki ei ole ihan okei.

A/N: Jännä ajatus, että tätä ficciä on kirjotettu nyt vuoden ja kolmen päivän ajan. Aika on mennyt ihan tosi nopee, koska tuntuu siltä, että vastahan mä tän alotin ja kirjotin ekaa lukua. Pelottava ajatus sinänsä :)




VIII luku
Pelkään, että sinua satuttaisin



Makasin selälläni sohvalla jalat roikkuen käsinojan ylitse. Oli pimeää, ainoa valonlähde oli hiljakseen hiipuva takkatuli. Viikot olivat kuluneet nopeaa vauhtia, kesä alkoi jo tehdä tuloaan, mutta silti oli vielä sen verran viileää, että iltaisin täytyi laittaa tuli takkaan. Koko talo oli hiljaa. Tai no, lähestulkoon hiljaa. Yhden suljetun oven takaa kuului vain Bellan hiljaista hyräilyä tämän nukuttaessa tytärtään.

Sirius oli vienyt Savannahin nukkumaan hetkeä aikaisemmin ja mennyt samalla itsekin maate. Minä olin käynyt nukuttamassa Amandan ja Isabellen, jotka olivat olleet todella väsyneitä telmittyään koko päivän ulkona. Ei sillä, väsyneitä me kaikki siitä olimme, mutta Ellie ei tuntunut millään rauhoittuvan. Lapsi kuului käyvän aivan ylikierroksilla päätellen niistä ajoittaisista riemukkaista kiljahduksista, joita vierashuoneesta korviini kantautui. Sain hiljaisen hymyn huulilleni ja hetken aikaa ajattelin, kaipaisikohan Bella kenties apua, mutta annoin asian kuitenkin olla. Eikä kulunut kauaakaan niin Ellien äänet vaimenivat, eikä kuulunut enää kuin Bellan hyräilyä, joka sekin lakkasi pian. Ilmeisesti tyttö oli viimein nukahtanut.

Vierashuoneen ovi kävi. Käänsin päätäni ja näin, kuinka Bella asteli hitaasti oleskeluhuoneen puolelle. Hetken aikaa hän katseli hieman hämillään ympärilleen ja hoksasi sitten minut sohvalla.

”Olithan sinä vielä hereillä”, Bella sanoi.

”Tietenkin”, hymähdin. ”Odotin sinua.”

”Lapset sitten osaavat toisinaan olla hankalia”, Bella totesi.

”Niin olin hieman kuulevinani”, sanoin. ”Ellie kuitenkin nukahti?”

”Nukahti kyllä”, Bella myönsi.

Olin jo nousemassa istualleni, kun Bella tuli sohvan luokse, mutta hän istuutui aivan lähelleni ja painoi minut takaisin makuulleni. Hymyilin hiukan epävarmana laskiessani pääni ystäväni syliin. Bella silitteli kevyesti hiuksiani, ja odotin hänen sanovan jotakin. Sanaakaan ei kuitenkaan sanottu.

”Mikä sinun olosi on tällä hetkellä?” kysyin hiukan epäröiden rikkoen välillemme langenneen painostavan hiljaisuuden.

”Ei kovinkaan hyvä”, Bella totesi. ”Kaikki ottaa niin paljon voimille koko ajan, enkä tiedä, mitä pitäisi tehdä tai ajatella.”

”Huomaan sen”, sanoin. ”Mutta sinä olet kuitenkin piristynyt jonkin verran.”

”Niin”, Bella myönsi. ”Pakkohan minun kai on. En minä voi unohtaa Ellietä ja sulkeutua vain kuoreeni, kun ympärillä on koko maailma. Eikä Remus olisi tahtonut minun tekevän niin. Ja Bethy -”

Kohotin katseeni Bellan silmiin.

”- sinä olet tehnyt niin paljon meidän hyväksemme. Olen pahoillani, että olen ollut viime aikoina huono ystävä, enkä ole jaksanut jutella kanssasi tai edes puhua sinulle tai kysellä sinun kuulumisiasi, vaikka varsin hyvin olen nähnyt, kuinka et voi kovinkaan hyvin.”

”Sinulla on itselläsi nyt vaikeaa”, sanoin. ”Se on ymmärrettävää. Ei minun maailmassani liiku tällä hetkellä mitään niin ihmeellistä, ettenkö selviäisi siitä. Kaikkein tärkeintä minulle vain on, että sinä olisit edes jotenkuten kunnossa.”

”Minä olen nyt”, Bella totesi. ”Ja tällä hetkellä minä tahdon tietää, miten sinulla menee.”

”Hyvin”, sanoin. ”Bellen uhmaikä on ilmeisesti loppumassa. Ainakin toivottavasti. Amanda tahtoisi olla avuksi jatkuvasti kaikessa, ja Savannah nauttii isosiskojensa huomiosta sekä isältään saamastaan rakkaudesta.”

”Entä sinä?” Bella kysyi.

”Mitä minusta?” epäilin.

”Sinä kerroit, miten menee Amandalla, Bellellä ja Savannahilla”, Bella totesi. ”Miten menee sinulla itselläsi? Näytät lähestulkoon aina jotenkin väsyneeltä ja ahdistuneelta. Pyydän, älä valehtele minulle, sillä minä näen, ettei sinulla todellakaan ole kaikki hyvin. Mikä sinun mieltäsi painaa?”

Käännyin sohvalla kyljelleni, katselin vaiti Bellan mekon peittämiä polvia, annoin käteni vaeltaa hiljakseen sohvan karhealla kankaalla. En tiennyt, mitä sanoa. Minulle oli tarjoutunut tilaisuus puhua kaikesta, mutten vain osannut saada suutani auki. Bellalla oli itselläänkin tarpeeksi huolia, ei hänen tarvitsisi enää minun asioitani miettiä.

Bella kuitenkin odotti kärsivällisesti, että sanoisin jotakin.

”Minä olen vain niin huolissani sinusta, kun -” aloitin.

”Bethy”, Bella sanoi vakavana. ”Tuo ei käy nyt vastaukseksi. Kerro oikeasti, mikä sinun mieltäsi painaa. Minä istun tässä vaikka koko yön kyselemässä sinulta, kunnes vastaat minulle. Kyllä minä huomaan, kuinka olet onneton. Etkö pysty puhumaan tästä Siriukselle?”

”En”, pudistelin hiljakseen päätäni. ”Hän saattaisi... tehdä jotakin. En tiedä. Tämä kaikki on vain niin vaikeaa ja monimutkaista ja se ahdistaa minua suunnattoman paljon.”

”Onko jotakin sitten tapahtunut?” Bella kysyi. ”Sinun ja Siriuksen välillä?”

”Ei”, sanoin. ”Meidän välillämme ei ole mitään, meillä menee kaikki hyvin.”

”Mitä sitten?” Bella kysyi.

”Sev”, tokaisin ykskantaan.

Bellan koko keho jännittyi, kun tuo nimi pääsi huuliltani. Hän hengitti nopeasti ja pinnallisesti, kaikki liikkeet pysähtyivät. Ja ehkä Bellan sitä itse huomaamatta hänen sormensa pureutuivat kipeästi olkapääni ihoon.

”Bella?” kysyin epäröiden.

Ote olkapäästäni heltisi, ja Bella rentoutui taas.

”Mitä hänestä?” Bella kysyi. ”Onko hän tehnyt jotakin, kun olette käyneet siellä tyttöjen kanssa?”

”On ja ei”, vastasin. ”Hän katsoo minua aina sillä tietyllä tavalla ja se katse... se ahdistaa minua todella. Ei sen merkityksestä vain voi erehtyä. Hän tahtoo minut takaisin, ja pelkkä ajatuskin jo ahdistaa. Ei hän mitään suoranaisesti ole sanonut tai tehnyt -”

”Sirius ei siis tiedä?” Bella varmisti.

”Ei”, sanoin.

”Hänen pitäisi saada tietää”, Bella totesi. ”Sinun pitäisi kertoa.”

”Ei”, kieltäydyin. ”Hänhän menisi ja tappaisi Sevin.”

”Mikä tuossa oli huono asia?” Bella kysyi. ”Se, että Sirius tappaisi hänet vai se, että hän ylipäätään kuolisi?”

”Olen tosissani, Bella”, totesin. ”En tahdo Siriusta takaisin Azkabaniin tällä kertaa todellisesta syystä, jolloin hänellä ei edes olisi mahdollisuutta vapautua. Samalla kaikki kolme tytärtäni menettäisivät isänsä.”

”Tahdotko sinä takaisin hänen luokseen?” Bella kysyi.

”Mitä sinä puhut?” hämmennyin. ”En. En koskaan.”

”Niin”, Bella sanoi. ”Sinun täytyy tehdä hänelle asia selväksi mahdollisimman pian, ettei hän ala kuvitella turhia. Sinä aiot elää loppuelämäsi Siriuksen kanssa ja sillä hyvä, eikä hänellä ole mitään asiaa puuttua sinun elämääsi.”

”Mutta Amanda ja Belle -” aloitin.

”Ovat hänen tyttäriään”, Bella totesi. ”Mutta he jo lähestulkoon kutsuvat Siriusta isäkseen, koska Sirius on ollut heille enemmän isä kuin hän koskaan. Ihan totta, Bethy, sinun täytyy joskus opetella sanomaan ei. Tuollainen elämänasenne oikeasti tuhoaa sinut ennen pitkää. Et voi aina vain nyökytellä kiltisti ja hymyillä kauniisti. Terve itsekkyys on vain hyvästä. Huomenna teet yllätysvisiitin hänen luokseen ja toteat, ettei tämä voi jatkua näin.”

”Mutta -” yritin.

”Ei mitään muttia”, Bella totesi. ”Ja jos hän jotakin alkaa selittää niin sanot vain, ettet tuo Amandaa ja Belleä enää käymään hänen luonaan. Sen luulisi ainakin tehoavan. Bethy, oikeasti, olen tosissani. Pyydän, että teet sen. Ei kenestäkään ole mukavaa katsella, kuinka sinä kärsit. Toivon sinun tekevän sen meidän kaikkien vuoksi. Ja ennen kaikkea itsesi.”

”Hyvä on sitten”, myönnyin huokaisten.

”Kiitos, Bethy”, Bella sanoi. ”Usko pois, tämä on vain omaksi parhaaksesi.”

”Niin kai sitten”, sanoin.

”Kyllä se on”, Bella vakuutti.

Tunsin silmieni kostuvan ja pakottauduin tuijottamaan vain eteenpäin, Bellaa en missään nimessä voinut katsoa, en sillä hetkellä. Vaikka kuinka koetin olla näyttämättä, millaisessa tilassa sillä hetkellä olin, ei Bella vain voinut olla kuulematta syvältä sisältäni kumpuavia nyyhkäyksiä.

”No, no”, Bella rauhoitteli silitellen taas hiuksiani. ”Ei ole mitään hätää, Bethy rakas. Kaikki muuttuu vielä hyväksi, Sibykin sanoi niin. Kun vain saat tämän asian nyt selvitettyä niin elämä hymyilee taas.”

”Ei hymyile”, kuiskasin. ”Tämä kaikki ottaa minulla niin paljon voimille, oikeasti, aivan kaikki. Minä en kestä enää mitään.”

”Ei kaikkea aina tarvitsekaan kestää”, Bella sanoi. ”Ei kukaan kestä ikuisesti, et edes sinä, vaikka kuinka yrittäisit. Jokaisella meillä on oma murtumispisteemme. Kyllä sinullakin on aivan yhtäläinen oikeus näyttää negatiivisia tunteita kuin kaikilla muillakin. Myös sinulla on oikeus surra.”

”Bella, minä tiedän, että sinulla menee huonosti”, sanoin hiljaa. ”Ei sinunkaan tarvitse esittää sen vahvempaa, mitä oikeasti olet, jos en minäkään niin tee. Sinä olet niin tärkeä minulle, enkä tahtoisi nähdä, kuinka sinun on paha olla, mutta kun en minä voi mitään tehdäkään sinua auttaakseni.”

”Sinä olet tehnyt enemmän kuin tarpeeksi”, Bella kuiskasi ääni väristen. Huomasin, kuinka hänkin oli jo lähellä itkua. ”Enemmän kuin olisin koskaan edes voinut toivoa. Minä en voi muuta kuin vain kiittää taivasta siitä, että minulla on sinun kaltaisesi ystävä. Parempaa ystävää ei voisi kukaan itselleen edes toivoa.”

Käännyin viimein takaisin selälleni ja katsoin Bellaa silmiin, näin poskille tipahtelevat kyyneleet ja otin ystävääni kädestä kiinni. Bella puri epäröiden huultaan ja näytti niin onnettomalta, että pari kyyneltä vierähti omallekin poskelleni.

”Sinä olet niin kiltti”, sanoin hiljaa. ”Ja paras ystävä, mitä minulla on koskaan ollut.”

”Äiti?” kuului hiljainen kuiskaus oleskeluhuoneen ovelta. Pyyhin nopeasti kyyneleeni pois ja käännyin katsomaan esikoistani, joka seisoi siellä arkana ja peloissaan.

”Mikä hätänä, kultaseni?” kysyin.

”Näin taas painajaista”, Amanda sanoi. ”Siitä isosta käärmeestä, joka jahtaa minua. En saa enää unta, kun minua pelottaa.”

”Voi sinua”, huokaisin hiljaa. ”Odota hetki niin tulen katsomaan, josko asialle voitaisiin tehdä jotakin.”

Nousin ylös sohvalta ja käännyin Bellan puoleen.

”Mene sinäkin nukkumaan”, kehotin. ”Olet niin kamalan väsynyt.”

”Niin minä kai voisin mennäkin”, Bella myöntyi ja nousi hänkin hiljaa huokaisten ylös. ”Kiitos, Bethy. Kaikesta.”

”Kiitos itsellesi”, sanoin.

Halasin vielä Bellaa lujasti ennen kuin päästin hänet menemään nukkumaan ja seurasin itse Amandaa tämän ja Isabellen huoneeseen. En voinut estää pienoista hymyä nousemasta huulilleni. Kenties Bella pikkuhiljaa, palanen kerrallaan, oli pääsemässä sen kaiken tapahtuneen ylitse.

Amanda pujahti peittonsa alle ja painoi päänsä tyynyyn. Istuuduin tytön vuoteen reunalle ja silitin hellästi hänen punaisia kiharoitaan, jotka kiertyivät persikkaisten poskien päälle. Tummat silmät katselivat minua huolestuneina, mutta tarkkaavaisina.

”Mitä siinä sinun unessasi tapahtuu?” kysyin.

”Minä olen jossakin...” Amanda mietti. ”En oikein tiedä, kai se on jonkinlainen niitty. Olen siellä yksin ja joskus siellä on pimeää ja joskus sumuista. Sitten tulee iso käärme, joka lähtee jahtaamaan minua, ja minä juoksen sitä karkuun. Joskus löydän luudan ja lennän sillä pakoon, mutta yleensä herään juuri, kun se käärme saa minut kiinni. Äiti, mitä se tarkoittaa?”

”Tarkoittaa?” hämmennyin.

”Niin”, Amanda myönsi. ”Unilla on aina jokin tarkoitus, Siby on kertonut. Unet voivat paljastaa tulevan. Mitä tuo minun uneni tarkoittaa?”

”Minä en tiedä”, sanoin. ”Ehkä sinun kannattaisi kysyä sitä Sibylta, eikä minulta, sillä minä en tiedä ennustamisesta juuri mitään. Tahtoisitko kirjoittaa siitä Sibylle?”

”Joo”, Amanda nyökkäsi. ”Tai jos sinä kirjoitat, kun minä en vielä osaa.”

”Tietenkin”, hymyilin lempeästi. ”Äläkä huoli, kyllä sinäkin vielä kirjoittamaan opit ennen kuin huomaatkaan. Kirjoitetaan Sibylle huomenna. Sitten, kun olet nukkunut tämän yön yli.”

”Entä jos se käärme tulee taas?” Amanda kysyi ja hänen etusormensa karkasi huolestuneena pienten hampaiden väliin. ”Minä pelkään sitä.”

”Onhan Belle tuossa”, sanoin. ”Eikä Belle koskaan antaisi minkään käärmeen satuttaa sinua, kyllähän sinä sen tiedät. Mutta jos se vielä tulee niin tule vaikka minun ja Siriuksen keskelle nukkumaan.”

”Joo”, Amanda myöntyi. ”Tai sitten menen herättämään Bellan ja menen hänen viereensä nukkumaan. Bella on yksin.”

”Mitä tarkoitat?” kysyin.

”Kun ei ole Remusta niin Bella tuntee olonsa yksinäiseksi”, Amanda sanoi hiljaa. ”Vaikka onhan täällä me kaikki. Hänellä on ikävä ja hän toivoo kaiken olevan vain pahaa unta, vaikka tietää, ettei se ole. Äiti, minullakin on ikävä Remusta.”

”Niin meillä kaikilla on”, sanoin. ”Minulla ja Bellellä ja Siriuksella. Kaikilla meillä on Remusta ikävä. Mutta Remus on aina meidän luonamme.”

”Onko?” Amanda hämmentyi.

”On”, myönsin. ”Ne, jotka meitä todella rakastavat, eivät koskaan myöskään jätä meitä, sillä he pysyvät ikuisesti sydämissämme ja ovat aina luonamme, kun ajattelemme tai puhumme heistä. Kuten nyt.”

”Onko Carrie useinkin sinun luonasi?” Amanda kysyi.

”Kuka?” kysyin ihmetellen, vaikka tiesinkin vastauksen. En vain voinut käsittää, mistä Amanda oli saanut tietää.

”Carrie”, Amanda sanoi. ”Sinun siskosi.”

”Mitä sinä tiedät hänestä?” kysyin.

”Kuulin sinun ja Bellan juttelevan hänestä joskus talvella”, Amanda kertoi. ”Hänhän on poissa, kuten Remuskin, mutta silti täällä luonamme. Ja hän asuu sinun sydämessäsi.”

”Niin”, kuiskasin saaden kyyneleet silmiini. Vaikkei Amanda sitä itse vielä välttämättä tajunnutkaan, hän puhui erittäin viisaasti ja syvällisesti ja vaikutti sillä hetkellä niin kovin aikuismaiselta.

”Hyvää yötä”, Amanda mutisi ja sulki silmänsä.

”Hyvää yötä, kultaseni”, sanoin.

Jäin Amanda vuoteen vierelle, kunnes tyttö viimein oli nukahtanut syvään ja rauhalliseen uneen, jota mikään ei ainakaan hetkeen häiritsisi. Ja todellakin toivoin, että Amanda saisi edes tänä yönä nukkua rauhassa. Painajaisia hänellä oli ollut lähiaikoina oikeastaan jo huolestuttavan paljon, enkä oikein tiennyt, mitä tehdä sen suhteen, kun useampana yönä viikossa tyttö tuli itkien herättämään minua ja sanoi nähneensä taas unta käärmeestä, joka häntä jahtasi. Eihän se voinut olla normaalia, että näki jatkuvasti samaa unta. Sen vuoksi oli ehkä hyväkin ajatus kirjoittaa asiasta Sibylle, joka tiesi aiheesta huomattavasti minua enemmän.

Kaaduin sängylle Siriuksen viereen ja vedin peiton päälleni. Suljin silmäni, mutta vain hetkeä myöhemmin avasin ne tuntiessani käsien kietoutuvan ympärilleni ja Siriuksen vetävän minut aivan likelleen.

”Heräsitkö vai etkö ollut vielä nukahtanutkaan?” kysyin.

”En ollut vielä nukahtanut”, Sirius vastasi. ”Saitko sinä juteltua Bellan kanssa?”

”Sain”, myönsin.

”Se on hyvä juttu”, Sirius sanoi. ”Ja olin kuulevinani Amandan äänen. Painajaisetko taas?”

”Niin”, totesin. ”Minä en oikein ymmärrä sitä. Ihmisethän näkevät erilaisia unia, mutta Amanda ei näe mitään muuta kuin tuota yhtä ja ainoata painajaista. Se alkaa jo hieman karmia minua, mutta me kirjoitamme huomenna Sibylle. Luulen, että hän ehkä tietäisi jotakin.”

”Se on hyvin mahdollista”, Sirius sanoi. ”Mutta ne painajaisethan alkoivat vasta talvella.”

”Mitä tarkoitat?” kysyin.

”Amanda on aina ollut herkkä kaikelle tällaiselle”, Sirius sanoi. ”Kenties hän vaistoaa jotakin, mitä me emme. En ole oikein varma. Tai siis... Nehän alkoivat silloin talvella ja ovat nyt vain voimistuneet kaiken tapahtuneen myötä.”

”Tarkoitatko...?” epäröin ja kohotin katseeni miehen silmiin.

”Tarkoitan”, Sirius totesi. ”Näetkö sinä painajaisia?”

”En”, sanoin. ”En muista unistani herättyäni nykyään enää yhtikäs mitään. Kyllä minä aina ennen olen muistanut, nykyään vain muistan sen, että jotakin unta olen nähnyt.”

”Tämä kaikki tapahtunut on vaikuttanut jokaiseen todella voimakkaasti”, Sirius sanoi hiljaa.

Käännyin vatsalleni, kohottauduin kyynärpääni varaan ja laskin pääni miehen rintakehälle. Annoin toisen käteni rauhassa vaeltaa Siriuksen käsivarrella koko sen pituudelta.

”Näetkö sinä sitten painajaisia?” epäröin.

”Joskus”, Sirius sanoi. ”Olen menettänyt viimeisenkin ystävistäni. Minulla ei ole enää ketään muita kuin sinut ja tytöt. Minä en kestäisi tätä, jos teitä ei olisi. Kaikki ottaa niin paljon voimille, enkä oikeasti pysty palaamaan töihin.”

”Ei sinun tarvitsekaan”, sanoin. ”Minä tiedän, että tämä on raskasta erityisesti sinulle. Sinulla on oikeus pitääkin lomaa töistä, kukaan ei ole pakottamassa sinua sinne takaisin ennen kuin koet itse siihen pystyväsi. Ei sinun tarvitse tehdä mitään, mihin et pysty. Sano vain suoraan, jos et joku päivä jaksakaan vahtia tyttöjä tai jotakin.”

”Kyllä minä jaksan”, Sirius totesi. ”Kun katselen heitä, saan ajatukseni jonnekin aivan muualle kuin tapahtuneeseen. He ovat niin iloisia, kun eivät juurikaan ymmärrä tätä. Paitsi tietenkin Amanda, joka tuntuu ymmärtävän todella paljon. Minä oikeasti vahdin heitä mielelläni, sillä kun olen yksin, erinäiset ajatukset valtaavat mieleni täysin. En voi käsittää, ettei Remusta enää ole.”

”Tiedän sen”, sanoin ja kiersin käteni Siriuksen ympärille, painauduin häntä vasten. ”Ei sitä kukaan suostu käsittämään. Kaikki tuntui olevan niin hyvin.”

”Niin”, Sirius myönsi. ”Ja sitten yhtäkkiä vain...”

Lauseen loppu katosi ilmaan. Olimme vaiti pitkän aikaa, tunsin Siriuksen käden liikkuvan hiljakseen kyljelläni kuin rauhoittaen, mutta toisaalta myös kuin turvaa hakien. Lämmin tunne valtasi koko kehoni, hänen kanssaan minun oli hyvä olla. Tiesin rakastavani tuota miestä, mutta milloin olin viimeksi sanonut sen hänelle ääneen? Siitä mahtoi olla kauan aikaa, sillä en todellakaan muistanut. Ehkä minun täytyi nyt taas, Sirius tarvitsi sitä.

”Sirius?”

”Mitä?” Sirius kysyi.

”Minä rakastan sinua”, kuiskasin.

”Niin minäkin sinua”, Sirius sanoi hiljaa. ”Hyvää yötä, Bethy.”

”Hyvää yötä”, sanoin.

Sain lempeän hymyn huulilleni, vaikka eräs asia edelleen mieltäni painoikin. Mutta ehkä Bella tosiaan oli oikeassa, ehkä kaikki muuttuisi paremmaksi ja helpommaksi, kun saisin sanotuksi eräälle henkilölle sen yhden ainoan sanan, jonka sanominen oli aina tuottanut minulle hankaluuksia – ei.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2011 23:48:14 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 8/9 ilmestynyt 18.11.
« Vastaus #184 : 18.11.2011 17:04:14 »
kaunis luku jälleen :D

Lainaus
Suljin silmäni, mutta vain hetkeä myöhemmin avasin ne tuntiessani käsien kietoutuvan ympärilleni ja Siriuksen vetävän minut aivan likelleen.
Kelpais mullekki  ;D

Mitä tästä vois nyt sanoo? Hieno, eikä mitää suuria virheitä näkyny.

Jatkoa odottaen

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 8/9 ilmestynyt 18.11.
« Vastaus #185 : 18.11.2011 21:04:08 »
Mun ilmeisesti on pitäny kirjottaa komentti jo monta kertaa, mutta heh, nyt mä joka tapauksessa alotan jälleen ja kirjotan :) Aaww, nää luvut on tosi ihania aina ja kaikki hahmot on tosi kivoja. Eniten mua käy sääliksi nyt tota Seviä. Enkä usko että Sirius voisi oikesti tappaa ketään. Amanda on tosi sulonen ja jotenkin tollanen pikkuvanha ja muutenkin fiksu (mä en oo kyllä ihan varma minkä ikänen se nyt on, mutta pieni kumminkin)  ja aaww ja bella ja bethy on totta kai ihania.

Mä oon vähän huono sanomaan mitään mutta tykkäsin tosi paljon tästä eikä käärmeuni oo varmasti kiva. Kiitos taas tästä luvusta ja onnea yksivuotiaalle kerranille :)


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 8/9 ilmestynyt 18.11.
« Vastaus #186 : 18.11.2011 21:17:23 »
Moiks!
Mitä ihmettä? Onko tätä julkaistu jo vuoden ajan? Kauhean pitkä aika. Tai siis tuntuu, ettei tämä olisi edes pitkään ollut täällä, mutta kai se sitten on. Rakastan tätä sarjaa aivan hirmuisesti! Mutta joo, nyt itse kommenttiin...

Erittäin kaunis luku oli. Pidin kuvailusta ja kaikesta tunteellisuudesta (onko toi edes sopiva sana tähän?) tässä.
Amanda oli tässä luvussa oikein ihana.

Tämä luku käsitteli aika paljon herkkiä aiheita. Ja Amanda tosissaaan yllätti minut, kun kertoi tietävänsä Carriesta.
Onneksi Bethy sai sen Sev -jutun kerrottua jollekkin, ettei hänen tarvitse enää yksin kantaa sellaista.

Toi loppu oli oikein suloinen. Vaikka lause ''Minä rakastan sinua'' on ehkä hiukan liian klisee, rakastan sitä silti. Se on aivan älyttömän kaunis lause, jos sen osaa käyttää oikein. Ja tässä se oli juuri oikeassa kohdassa ja oikeaan hetkeen laitettuna!

Ja tuo Amandan uni on pelottava. Toivottavasti Siby osaa kertoa, mitä se tarkoittaa.

Lainaus
”Tai jos sinä kirjoitat, kun minä en vielä osaa.”
Tämä oli oikein suloinen repliikki. Amanda on supersuloinen, aww!

Mutta siis. Pidin tästä luvusta oikein tosi paljon ja toivottavasti Bethy saa tehtyä selväksi Seville, ettei hän tule palaamaan Sevin kanssa yhteen.

Odottelen jatkoa innolla!

Kiittäen ja kumartaen luvulle ja kirjoittajalle,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 8/9 ilmestynyt 18.11.
« Vastaus #187 : 18.11.2011 22:06:55 »
Iiihanaaa lukuuuuu!!!!!!! ♥♥ awws.... taas kyyneleitä... Bella-Bethy kohtaus oli ihana, ku Bella autto Bethyy ♥♥ ja Amanda oli ihana ♥♥ Ja Sirius ♥♥♥♥ jotenki ihana, ettei pysty menee töihi ton tapahtuman takia.

Ömöm... pariin pilkutusvirheeseen törmäsin ja tähän:

”Onhan Belle tuossa”, sanoin. ”Eikä Belle koskaan antaisi minkään käärmeen satuttaa sinua, kyllähän sinä sen tiedät. Mutta jos se vielä tulee niin tule vaikka minun ja Siriuksen keskeen nukkumaan.”
- minun ja Siriuksen keskelle nukkumaan, varmaan??


Ja sitten vielä tämä:


”On”, myönsin. ”Ne, jotka meitä todella rakastavat, eivät koskaan myöskään jätä meitä, sillä he pysyvät ikuisesti sydämissämme ja ovat aina luonamme, kun ajattelemme tai puhumme heistä. Kuten nyt.”


mä rakastan ton tapasia kommentteja. Mä oon kyl aina kelannu ne Siriuksen sanoiksi, ku Sirius sanoo sen Harrylle siin kolmosleffassa! Mut Bethy on Siriuksen vaimo, joten se sopii Bethyllekin :DD ♥♥♥♥

Ja jatkoa odotellen!!!!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #188 : 25.11.2011 00:12:52 »
Bea: Jee, onnittelut, sillä nyt sä tosiaan olit eka :) Ja Bella tuntee, että hänellä on tietynlainen velvollisuus tukea Bethya, kun Bethykin on tukenut häntä. Sev sitten taas.. no, sä ehkä jotenkin nyt ymmärrät ton tilanteen ainakin sen jälkeen, mitä juteltiin keskiviikkona. Että mä olen nyt suunnilleen samassa tilanteessa kuin Bethy Sevin kanssa, koska en osaa sanoa ei.. Ja etkö sä muista, että kun tulkitsee teenlehtiä niin pitää avartaa mielensä? Ehkä mun pitää tulla auttamaan sua siinä suhteessa :)
Jahma: Haha, mullekin kelpais toi, että Sirius kietois kätensä mun ympärilleni ja vetäis ihan likelleen. Vielä paremmin kelpais, että sen tekis rakas Bella :)
Silli: Ilmeisesti joo.. Enkä mäkään kyllä usko, että Sirius pystyis ketään tappaa. Ei siitä ole sellaseen ja se rakastaa Bethya ja tyttöjä ihan liikaa tehdäkseen sillä tavalla. Koska ei se halua menettää heitä joutumalla Azkabaniin. Amanda on tällä hetkellä neljävuotias, täyttämässä viisi vielä kuluvan vuoden aikana :) Ja ne käärmeunet ei oo yhtään kivoja, voin sen omakohtaisesta kokemuksesta sanoa.
Natte: Ei julkaistu ihan vuoden ajan, mutta kirjoitettu kylläkin. Ensimmäisen luvun olen tänne laittanut näemmä 2. päivä tammikuuta 2011. Lause "minä rakastan sinua" on klisee aina, kun se jossakin on, mutta toisinaan kliseet on ihan kivoja :) Enkä oikein olisi tuohon vaiheeseen mitään muuta repliikkiä edes osannut laittaa.
Anturajalka93: Hmm, tuosta mainitsemastasi virheestä saa varmaankin syyttää murrettani, koska täälläpäin noin tupataan sanomaan melkoisen usein. Kiitos huomautuksesta, korjasin sen. Ja joo, sieltä kolmosleffasta Siriuksen repliikistähän otin idean tuohon Bethyn repliikkiin, koska ajattelin, että kyllähän Bethy voi niin sanoa, kun (kuten jo sanoitkin) Siriuksen vaimo (tai oikeastaan avovaimo) on :)

A/N: Tällä kertaa minulla olisi huonomman puoleisia uutisia. Tai teidän kannaltanne huonoja, omaa kantaani en nimittäin vielä tiedä. Kerran jää (taas) tauolle, sillä seitsemännen ja samalla viimeisen osan kirjoittaminen tosissaan vaatii aikaa jota ei oikein tällä hetkellä tunnu olevan. Mutta mikäli yhtään itseäni tunnen, ei tästäkään tauosta ole kovin pitkää tulossa. Älkää kuolko sillä välin. Vaikka minusta tuntuu kyllä siltä, että tulette ennemminkin nirhaamaan minut, kun huomaatte, millaiseen kohtaa oikein jätän tämän.. :)




IX luku
Varjon takana on valo



Amandan painajaiset hellittivät hieman, kun yhdessä kirjoitimme Sibylle, joka vastauksessaan kertoi painajaisten tavallisimmin olevan merkki valve-elämässä meneillään olevasta kriisistä tai vaihtoehtoisesti pelosta menettää joku läheinen ihminen ja käärmeen tarkoittavan lähellä vaanivaa uhkaa. Amanda kertoikin minulle sitten rehellisesti pelostaan, joka oli piinannut häntä Remuksen kuolemasta saakka. Pelosta, että hän menettäisi äitinsä, isäpuolensa tai jonkun muun perheenjäsenensä.

Seuraavana päivänä tai koko seuraavalla viikolla minulle ei ilmentynyt minkäänlaista mahdollisuutta mennä Sevin puheille, sillä Savannah sairastui kuumeeseen ja luonnollisesti tahdoin silloin pysytellä tyttäreni lähellä. Sirius oli hieman neuvoton ja hädissään, mutta vakuutin hänelle, ettei pienestä kuumeesta mitään haittaa ole, että parin päivän kuluttua tyttö olisi taas aivan kunnossa.

Niin kuin olikin. Kesäkuu ehti kuitenkin jo tulla ennen kuin viimein otin itseäni niskasta kiinni ja eräänä aamuna lähdin Savannahin kanssa käymään Sevin luona. Hän yllättyi totaalisesti tulostamme, etenkin, kun tajusi, etteivät Amanda ja Isabelle olleetkaan mukanani.

”Mikä sinut tänne sitten näin aikaisin aamusta ajaa?” Sev kysyi.

”Minun täytyy jutella kanssasi”, totesin. ”Saammeko tulla sisään?”

”Tietenkin”, Sev sanoi ja astui sivuun laskien meidät sisälle.

Siirryimme oleskeluhuoneen puolelle, jossa näytti lähinnä siltä, ettei mitään oltu liikautettu paikaltaan sen jälkeen, kun minä olin taloudesta lähtenyt. Ja siitä oli aikaa kuitenkin lähestulkoon neljä vuotta.

Istuuduin toiseen nojatuoleista Savannah sylissäni. Sev jäi seisomaan näyttäen edelleen hieman hämmentyneeltä. Hän katsoi minuun kysyvästi. Pohdin hetken, mistä aloittaisin, kunnes huokaisin syvään.

”Tahdotko sinä minut tosissasi takaisin?” puuskahdin.

”Mitä...?” Sev meni täysin hämilleen. ”Mistä sinä oikein puhut?”

”Kyllä sinä tiedät”, tokaisin. ”Minä olen nähnyt, kuinka katsot minua, kun käyn täällä tyttöjen kanssa. Vastaa kysymykseeni. Tahdotko sinä minut takaisin vai et? Pitäisi olla helppo vastata. Kyllä tai ei.”

”Tietenkin minä tahtoisin”, Sev sanoi. ”Sinä olet ainoa, ketä olen koskaan rakastanut ja -”

”Lilyn lisäksi”, totesin kylmästi.

”Lilyn lisäksi”, Sev myönsi. ”Mutta hän on mennyttä. Sinut tavattuani en ole rakastanut enää ketään muuta. Enkä rakasta vielä tänäkään päivänä ketään muuta kuin vain sinua.”

”Tämä ei voi jatkua näin”, sanoin. ”Minä olen onnellinen Siriuksen kanssa, mutta minua ahdistaa, kun käyn täällä. Sinun katseesi, tieto siitä, että tahdot minut takaisin. Minä en tahdo tulla takaisin, minä en tahdo sinua. Minä tahdon vain Siriuksen ja hänet minulla on jo.”

”Oletko varma?” Sev kysyi. ”Mistä voit olla varma, että hän rakastaa sinua aidosti?”

”Minä vain tiedän sen”, totesin. ”Ainakin aidommin hän rakastaa kuin sinä koskaan.”

”Minä rakastin ja rakastan sinua aidosti”, Sev sanoi.

”Ei”, pyörittelin päätäni. ”Sinä rakastit minua, koska näytin Lilylta, joka ei enää huolinut sinua. Nykyään en edes ihmettele miksi. Ja kyllä minä olen saanut kuulla. Bellalta ja Sibylta.”

”Sinä siis uskot heitä”, Sev totesi halveksuen.

”Miksen uskoisi?” kysyin. ”He eivät ainakaan teeskentele mitään muuta kuin ovat. Sinä rakastit aina vain Lilya ja rakastat häntä edelleenkin, turha käydä kiistämään. Minä olin sinulle aina vain henkilö, joka korvasi Lilyn. Minä olin sinulle toinen Lily. Nytkin sinä tahtoisit minut takaisin vain sen vuoksi, jotta saisit tyttäresi lähellesi. Vai pitäisikö sanoa, sinun ja Lilyn tyttäret?”

”Tuo ei ole totta”, Sev sanoi.

”Mikään, mitä sanoit lyhyen avioliittomme aikana, ei ollut totta”, tokaisin tylysti. ”Kaikki oli aina vain pelkkää valhetta, petit luottamukseni itseäsi kohtaan täysin. En voi luottaa sinuun enää missään määrin, mutta Amandan ja Bellen vuoksi olen aina pakottanut itseni käymään täällä. Mutta tämä ei voi jatkua tällaisena. Jos minä en saa olla rauhassa muka rakastavilta katseiltasi, käynnit saavat loppua. Kyllä, nyt minä aion heittäytyä itsekkääksi, enkä ajattele enää Amandan ja Bellen parasta. Teen tämän kaiken vain itseni vuoksi. Minun on paha olla täällä, paha olo heijastuu koko elämääni ja sitä myöten myös siihen, etten jaksa tehdä oikeastaan mitään. Enkä silloin voi antaa tyttärilleni sitä huomiota, minkä he normaalisti minulta saisivat. Mieti tätä ja tee ratkaisusi, mutta minä en voi elää jatkuvassa ahdistuksessa.”

”Sinä et voi viedä minulta tyttäriäni”, Sev sanoi. ”Etkä myöskään tyttäriltäsi isää.”

”Sirius on heille enemmän isä kuin mitä sinä olet koskaan ollut”, totesin. ”Joten kyllä heillä ainakin isä on, vaikkeivät he sinua enää tapaisikaan. Minä olen tosissani, en kestä tätä. En jaksa sinua, enkä noita katseitasi. Joko sinä lopetat sen tai et enää näe tyttäriäsi. Laita minulle viestiä, kun olet päätöksesi tehnyt, sillä minulla on nyt kiire kotiin.”

”Mutta Bethy -” Sev yritti.

”Ei sanaakaan enää”, totesin noustessani ylös tuolista. ”Me menemme nyt. Ilmoita, kun olet päätöksesi tehnyt.”

”Minä ilmoitan”, Sev sanoi hiljaa ja antoi meidän mennä.

Ulos päästyämme Savannah nyrpisti nenäänsä ja aivasti pienesti.

”Terveydeksi”, hymähdin. ”Äläkä vain sano, että olet tulossa taas kipeäksi. Huolestutat vielä isäsi hengiltä. Ethän sinä sitä kai halua. Ethän?”

Katsoin tyttöä silmiin. Savannahin suu levisi hymyyn, iloinen nauru karkasi punaisilta huulilta ja kiiri kaikkialle. Minun koko maailmani pysähtyi sillä hetkellä, sillä en osannut kuvitella mitään sen suloisempaa kuin pienen lapsen nauru.


**


Kotona Sirius oli saanut ilmeisestikin Amanda ja Isabellen syömään aamupalansa loppuun saakka ilman kummempia kiukutteluja, sillä hän oli nyt ulkona näiden kahden sekä Ellien kanssa. Minua jäi hieman kummastuttamaan, ettei Bella itse ollut ulkona toisten kanssa, että hän noin vain oli päästänyt silmäteränsä näkyvistään. Tai kenties hän kaipasi sittenkin vain hetken lepoa.

Sisällä ei kuitenkaan näyttänyt olevan ketään, sillä kaikkialla oli hiljaista. Tietenkin se mahdollisuus tosiaan oli olemassa, että Bella oli nukkumassa, mutta silti minua alkoi epäilyttää painostava vaiteliaisuus, jonka rikkoivat ainoastaan ajoittain ulkoa kantautuvat riemunkiljahdukset sekä sylissäni yhä olevan Savannahin yhtyminen siskojensa ilonpitoon.

”Bella?” kysyin varovasti. Ei vastausta. ”Bella, oletko sinä täällä?”

Hiljaisuus. Vilkaisin ikkunasta pihalle, jossa Amanda ja Isabelle leikkivät Ellien kanssa Siriuksen pitäessä kaikkia kolmea tyttöä silmällä. Kurtistin hämmentyneenä kulmiani. Missä Bella tosiaan oli? Ei ollut hänen tapaistaan noin vain kadota ilmoittamatta mitään.

Menin ulko-ovelle. Kirpeä alkukesän tuuli tervehti minua astuessani ulos. Aurinko paistoi petollisen kirkkaana lähes pilvettömältä taivaalta, tuuli humisi puissa ja huojutti läheisen pellon korsia mukanaan.

”Sirius?” kysyin. ”Oletko nähnyt Bellaa? En löydä häntä mistään.”

”Bellaa...” Sirius mietti. ”Hän lähti jonnekin, ei kertonut sen tarkemmin minne. Selitti vain jotakin jostakin kirjeestä.”

”Kirjeestä?” hämmennyin.

”Niin”, Sirius myönsi. ”Lupasin vahtia Ellietä sillä aikaa, kun hän on poissa.”

”Sanoiko hän, milloin hän palaa?” kysyin.

”Ei sanonut!” Amanda vastasi Siriuksen puolesta. ”Bella sanoi vain, että tulee, jos tulee. Hän sai kirjeen joltakin ja lähti. Minä näin, koska olin silloin vielä sisällä. Sellainen iso pöllö toi hänelle kirjeen, ja sitten Bella käski minua ottamaan Ellien mukaamme ulos, mennessään vielä pyysi, että Sirius vahtisi myös häntä.”

”Selvä”, sanoin.

”Äiti, tuletko sinäkin meidän kanssamme ulos?” Isabelle kysyi.

”Ehkä”, sanoin. ”Mitään en lupaa, mutta katsotaan nyt.”

Menin takaisin sisälle. Silmäilin hetken aikaa ympärilleni, sitten huomasin keittiön pöydällä lojuvan auki revityn kirjeen. Uteliaisuuteni nousi pintaan ja kenties myös jonkinlainen huoli ystävästä. Menin lähemmäs, huomasin suttuisen käsialan ja allekirjoitus kirjeessä sai minut haukkomaan henkeä järkytyksestä.


Rabastan Lestrange


Ei, se ei voinut olla totta, se ei saanut. Ei nyt, eikä milloinkaan. Ei kaikki voinut taas kääntyä päälaelleen, kun asiat sujuivat edes jokseenkin hyvin. Tai ainakin huomattavasti paremmin kuin paria kuukautta aikaisemmin.

Lukaisin kirjeen nopeasti läpi ja ymmärsin varsin hyvin, miksi Bella oli lähtenyt niin kiireellä. Tietenkin hän tahtoi kostaa Rabastanille kaiken, mutta laittoi samalla alttiiksi oman ja tyttärensä hengen. Sibyn ennustus oli käymässä toteen, Bellan olisi pitänyt ajatella, eikä antaa tunteilleen valtaa heti alkuunsa. Mutta eihän häneltä oikein muutakaan voinut edes odottaa.

Jouduin hätäännyksen valtaan. Jotakin olisi tehtävä ja pian. Bella olisi saatava palaamaan, hän voisi kuolla, joutua Azkabaniin tai mitä tahansa muuta. Ja se oli sillä hetkellä takuulla viimeinen asia, mitä tahdoin.

Riensin takaisin ulos.

”Sirius!” huikkasin. ”Minun on mentävä! Voitko ottaa Savannahinkin vahdittavaksesi? En voi ottaa häntä nyt mukaan, joten jos vain voisit...”

”Tietenkin”, Sirius lupasi. ”Mutta mitä on tapahtunut? Vaikutat niin... pelästyneeltä.”

”En ehdi nyt selittää”, sanoin ja annoin kuopuksemme Siriuksen syliin. Silitin nopeasti Savannahin hiuksia ja painoin nopean suudelman Siriuksen huulille. ”Tulen takaisin niin nopeasti kuin vain pystyn. Toivon mukaan siis pian.”

”Onko Bellalle käynyt jotakin?” Sirius kysyi.

”Toivon mukaan ei”, totesin. ”Nähdään taas, pitäkää peukalot pystyssä, että olen ajoissa.”

Jäämättä kuuntelemaan sen enempää käännähdin kannoillani ja kaikkoonnuin. Suljin silmäni tuntiessani puristavan keukojani kasaan. En ollut koskaan pitänyt ilmiintymisestä, se ahdisti ja sen vuoksi liikuinkin mieluiten jollakin muulla tavoin.

Avasin silmäni ja katselin edessäni avautuvaa näkymää. Ruohonkorret heiluivat lujassa tuulessa, koko niitty oli kuin aaltoileva meri. Aurinko koetti parhaansa mukaan kurkottaa säteitään usvaverhon takaa osittain siinä onnistuen, osittain taas ei. Tuuli riepotteli hiuksiani ympäriinsä, heitteli suortuvia kasvoilleni koettaen estää minua näkemästä kauempana niityllä sumun seassa seisovaa tummaa naisen hahmoa.

Minä kuitenkin näin Bellan siellä. Hän seisoi paikoillaan katsellen ympärilleen selvästikin etsien jotakuta. Vapiseva käsi piteli taikasauvaa valmiina kiroamaan kenet tahansa. Vaikken Bellan kasvoja nähnytkään, saatoin silti aistia hänen jännittyneisyytensä. Hän oli valmis jopa tappamaan miehen, joka oli vienyt häneltä elämänkumppanin rinnalta.

”Tule esiin, Rabastan!” Bella huusi. ”Tule niin tapan sinut!”

Riensin Bellan vierelle ja koetin taivuttaa hänen kätensä alas. Bella kuitenkin itsepintaisesti pyristeli itsensä irti otteestani ja vain hetkeä myöhemmin hänen kämmenensä läimähti selkäpuoli edellä poskeeni, eikä hän noteerannut sitä millään lailla, pälyili vain hurjistuneena ympärilleen aamupäivän sumussa.

”Sinä olet yksi helvetin pelkuri!” Bella huusi. ”Et uskalla edes näyttäytyä!”

Sitten Bella jähmettyi paikoilleen nähdessään tumman hahmon kävelevän esiin usvan keskeltä. Hänen taikasauvaa pitelevä kätensä vapisi, kun hän osoitti kohden hahmoa. Minä itse vilkuilin varuillani sekä Bellaa että meitä lähestyvää miestä, lipaisin hermostuneena huuliani ja pelkäsin hetkeä, jolloin jommasta kummasta suunnasta lähtisi kirous toista kohden.

”Laske sauvasi”, hahmo sanoi ja astui viimein esiin sumusta niin, että saatoimme nähdä ja tunnistaa hänet.

Bella näytti siltä kuin olisi nähnyt jotakin kerta kaikkisen kamalaa. Hän kalpeni huulia myöten, taikasauva putosi kalahtaen maahan ja hän tuijotti miestä kykenemättä saamaan sanaakaan suustaan. Sitten Bellan jalat pettivät alta ja hän putosi maahan polvilleen lujien nyyhkytysten saattelemana. Näky todella oli vähintäänkin järkyttävä.


Sinussa on jotain - Annika Eklund

Sinussa on jotain haavoittunutta
Jotain tahraamatontakin
Olen hulluna sinuun, mutta pelkään,
Että sua satuttaisin
En tiedä toista sinun laista
En yhtään rakastavaista
Miksi koskaan sinut kadotin?

Sinussa on jotain, jota ei voi selittää
Sillä sinussa on jotain niin hämmentävää
Sinussa on jotain, jota muut ei ehkä nää
Se on jotain, joka minuun iäksi jää

Nähtyäni sinut uneni muistin
Lämmin, tuoksuva, öinen maa
Ja sinä varjossa vanhan kuistin
Katsoin ilmettäs odottavaa
Ja se tuntui oikealta
Sulla on outo valta
Tiedä en ketään noin ihanaa

Sinussa on jotain, jota ei voi selittää
Sillä sinussa on jotain niin hämmentävää
Sinussa on jotain, jota muut ei ehkä nää
Se on jotain, joka minuun iäksi jää

Vaan varjon takana on valo
Kirkas ja armoton
Ja sen viaton sydämen palo
Jossakin meissä se on

Sinussa on jotain, jota ei voi selittää
Sillä sinussa on jotain niin hämmentävää
Sinussa on jotain, jota muut ei ehkä nää
Se on jotain, joka minuun iäksi jää

Sillä sinussa on jotain...


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #189 : 25.11.2011 00:40:22 »
Senna! Miksi just tälläiseen kohtaan?! Ihan super jännä toi loppu. Mutta ei hätää, en minä sinua nirhaa :)

Tämä luku oli todella jännittävä, se kirje mietitytti aluksi ja lopuksi tuo loppu.
Hienoa että Behty sai sanottua asiansa Seville.

Voi ei, jos Bellalle käy jotain.
Ja voi Siriusta, mitähän tytöt keksivät hänen päänsä menoksi.

Odotan jatkoa innolla.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #190 : 25.11.2011 14:30:08 »
öm... öm... öm... tällä kertaa sä sait MUT sanattomaks!!! En oikeasti tiedä YHTÄÄN, mitä sanoa... paitsi sen, etten tapa sua... toi oli jään kohta kieltämättä, ja jään innolla odottamaan seuraavaa osaa... jossa nähtävästi kestää oma aikansa, mutta silti... joo, en osaa sanoa mitään... paitsi vielä sen, että Sirre oli plussaa ja Sevin kanssa selvittelyt myös...

juuh, pistä jatkoa kun voit... kiitos tästä luvusta

*edelleen ei tiedä, mitä järkevää sanoa...*
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #191 : 25.11.2011 15:27:17 »
Okei, ihan vaan varoituksena, tästä tulee vähän pitkästi ja kummasti hassua tekstiä.

Mulle jäi Bethystä tästä osasta vähän... tympeä, tai en mä tiedä, ehkä ilkeä tai sellanen kuva. En mä tarkota nyt tarkkaan silleen, koska Bethy on tosi ihana hahmo mutta selvästi hänestäkin löytyy virheitä, aivan kuten jokaisesta ihmisestä. Suoraan sanoen Bethy on sellanen.. vanhoihin asioihin ja tässä tapauksessa vähän oman mielipiteeni mukaan mitättömyyksiin takertuva ja mua jäi vähän ihmetyttämään, kun Sev nyt kuitenkin on noin kiltti ja siis.. suoraan sanottuna se oli tosi ilkeä. Tai ehken mä vaan osaa ymmärtää sitä Bethyn ahdistusta, koska tossa tuntuu kaikki nyt olevan ihan kohdallaan ja asiat selvitetty sellaselta materiaaliselta kantilta. Tai siis, Sev on menettäny kaiken tässä tapauksessa ja luovuttanu kaikki valtuudet kaikesta Bethylle, ja mun mielestä toi oli ihan kohtuutonta, että Bethy vie oikeudet tyttärien tapaamiseen tukeutumalla siihen, että hän ahdistuu Severuksen tunteista ja katseista. Musta on itesestäänselvyys, että Sev rakastaa vielä Bethyä, ja totta kai se nyt on varmasti omalla laillaan ahdistavaa mutta täysin ymmärrettävää. Ihmisen tunteet vaan toimii silleen. Ja tää oli nyt vähän niin kuin sanottu Bethylle, joka tietenkään ficin sisällä ei mua kuule, mutta tosta tapaamisesta tuli Sevin kannalta tosi paha mieli. Ja kun tähän asti kaikki on saanu sovittua kuitenkin. Ja toi koko lilyjuttu on mun mielestä kamalan julmaa Bethyltä edes sanoa noin, vaikka voihan siinä olla jotain perääkin, mutta sen, ettei se oli totta voi lukea hyvin ensimmäisistä osista. Toivottavasti Bethy tosta vähän rauhottuu, ja onhan tossa nyt tietenki ollu kaikkea Bellan ja Remuksen kuoleman ja lasten ynnä muiden stressaavien asioiden kanssa, mutta mä todella toivon että Bethy saa asiat sovittua, koska toi on Sevin kannalta tosi surullista. Bethyllä kuitenkin on Sirius, lapset, Bella ja muut ystävät, eikä Severuksella mitään.

Lainaus
”Sirius on heille enemmän isä kuin mitä sinä olet koskaan ollut”

Tämä sattui Severusta varmana tosi paljon. Onko Severuksella ollu mahdollisuutta olla lapsille hyvä isä? Mä oon sitä mieltä, ettei kukaan maailman täydellisin uusi miesystävä –hahmo voi viedä isän paikkaa, ja mua tosiaan ärsytti tuo koko lause kovasti. Mitä Bethy tekikään? Lähti Amandan kanssa ulos ovesta ja katosi. Siinä nyt varmasti on kamalasti mahdollisuuksia olla hyvä isä.
Totta kai Siriuskin on ihana ja ihanaa kun tytöillä on sellanen hahmo ja totta kai se on kuitenkin Bethyn uusi mies ja näin siinä vaan yksinkertasesti aina mitään voimatta käy, mutta harmittaa tosi paljon Severuksen puolesta.

Ja sori tää kauhee liuta tekstiä tästä, ja Bethy on oikeasti ihana hahmo, mutta niin on Severuskin. Niin ja pakko sanoa vielä, että tän on oltava ihan tosi hyvä ficci kun sai mut oikeasti näin tätä miettimään, mä elelen selkeästi jo jossain Kerran-maailmassa :D

Ja koska puolittain tiesin, että tässä ficissä tapahtuu vielä jotain tosi jännää mikä vie mun kaikki ajatukset tosta muualle, en oo vieläkään tässä vaiheessa kommenttia lukenu kamalan pitkälle :D
Mutta siis, joka tapauksessa. Tää jäi ihan kamalan jännään kohtaan. Nyt vaan sitten arvailemaan, mikä siellä oli.. enkä nyt sano että kiiltävä mies. Hui, pitäisi taikoa sulle joku hirmuinen kirjoutusinto niin saadaan äkkiä jatkoa!

Ja mä ainakin lupaan olla kuolematta. tai ainakin yrittää. Onhan se aina harmi kun tää jää tauolle, mutta tosiaan voisi olla vähän kurjaa pistää sut henkihieverissä kirjottamaan jatkuvasti jatkoa! Eikä me tietenkään voitaisi sua nirhata :)

Hihii, mutta kiitos taas tästä, mä sain tällä kertaa tosi paljon ajateltavaa! Tää on ihana ficci ja kiitos sulle kun tätä kirjottelet :)
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011 15:32:03 kirjoittanut Lumille »


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #192 : 27.11.2011 17:00:22 »
EI! Tälläseen kohtaan ei saa lopettaa! >:(

Lainaus
Bella näytti siltä kuin olisi nähnyt jotakin kerta kaikkisen kamalaa. Hän kalpeni huulia myöten, taikasauva putosi kalahtaen maahan ja hän tuijotti miestä kykenemättä saamaan sanaakaan suustaan. Sitten Bellan jalat pettivät alta ja hän putosi maahan polvilleen lujien nyyhkytysten saattelemana. Näky todella oli vähintäänkin järkyttävä.
Apua, mitä, kuka, häh!? Hienosti, mutta kamalasti kirjotettu. Äkkiä jatkoa!

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Bosamo

  • ***
  • Viestejä: 38
  • -Love Is Forever-
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #193 : 05.12.2011 21:35:21 »
Mahti ficci!! Ihana idea, ja toi Bellatrix on ihana ku se on kerranki kuvailtu tommoseks lempeeks ja huolehtivaiseks, voi sitä ku Remus kuoli? Vai kuoliko? Ja Bethy, vooi ihanat noi sen lapset, Belle varsinki <3 HARRYA JA DRACOA ENEMMÄN :D Harry vois tulla kohta mukaan kuvioihin :))

Minkä ikäsii noi lapset on ? Belle, Amanda, Draco ja se nuorin? :D

Tätä on tosi kiva lukee ku ei oo mitään virheitä! Onko sulla Beta-lukiaa vai korjaatko ite ?

Tosi hyvä tää vika luku, jatkoaa!!!!!! =))

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 9/9 ilmestynyt 25.11.
« Vastaus #194 : 14.12.2011 20:48:02 »
Ja milloinkohan olen viimeksi täällä käynyt? Aivan liian kauan sitten!

No, tässähän on ehtinyt tapahtua ties mitä!  :o Ensinnäkin, syvimmät osanottoni Bellalle, Siriukselle ja muille Remuksen kuoleman johdosta... Kohtalo tosiaan kolhii Bella-raukkaa. Tämä viimeinen tapaus oli kaiken huippu! Mrr...

Niin, en ole varma olenko vielä maininnut tästä, mutta Bella on jotenkin kauhean kiva tässä ficissä. Hän on tunteellisempi ja muutenkin jotenkin pehmeämpi...)

Lukujen nimet olivat jälleen kerran osuvia ja hyviä. Ne kuvastivat aina hyvin jokaista lukua.  ;)

Pidetään peukkuja ja toivotaan, että kaikki lopulta päättyy hyvin -ja, että tämä ficci jatkuu pian!

Lainaus
Bella näytti siltä kuin olisi nähnyt jotakin kerta kaikkisen kamalaa. Hän kalpeni huulia myöten, taikasauva putosi kalahtaen maahan ja hän tuijotti miestä kykenemättä saamaan sanaakaan suustaan. Sitten Bellan jalat pettivät alta ja hän putosi maahan polvilleen lujien nyyhkytysten saattelemana. Näky todella oli vähintäänkin järkyttävä.

Olet oikeassa, sennamiila, ficci jäi todella jännittävään kohtaan.

Odotan innoissani mitä tuleman pitää ja vielä kerran kiitos tästä ihanasta jatkoficistä!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, traileri ilmestynyt 30.12.
« Vastaus #195 : 30.12.2011 20:06:34 »
Natte: Siksi juuri sellaiseen kohtaan, koska täytyy pitää lukijoita jännityksessä. Ja koska olen ilkeä. Toivotaan, ettei Bellalle käy mitään ja että tytöt ovat suht kilttejä Siriukselle :)
Anturajalka93: Voi ei, oikeastaan aika kamalaa saada joku menemään sanattomaksi. Mutta hyvä kun luku kelpasi, tulee vähän jännitystä tähänkin elämään :)
Silli: Niin joo, mä veikkaisin, että Bethy on ollut nyt niin stressaantunut ja ahdistunut kaikesta, että senkin vuoksi oli niin kamalan ilkeä Seviä kohtaan. Kyllä mäkin olen ilkeä ja draamailen kauheasti, kun stressaa ja ahdistaa ja ties mitä kaikkea muuta. Ja omalla kokemuksella myös ymmärrän tuon Bethyn ahdistuneisuuden. Ja joo, ehkä siellä ei kuitenkaan sitten ole sitä kiiltävää miestä nirhaamassa Bellaa. Tai mistäs sitä koskaan tietää.. ;)
Jahma: Voi ei, pahoittelen sitä, että jätin tuollaiseen kohtaan, mutta pian saadaan taas jatkoa :)
Bea: No kivat sulle, mä hymyilen varmaan aina kauheen kieroutunutta hymyä. Tai ainakin silloin, kun saan jonkun tosi kieroutuneen idean ;) Ja joo, ihan selkeesti havaittavissa rakastumista muistoon kuten The Wings of Dovessa. Ja totta kai se Bella nyt lähtee rymistelemään Rabastania vastaan.
Bosamo: Oi, kiitoksia sinulle kovasti. Ja pitääpä katsella, josko Dracoa ja Harrya jossakin vaiheessa tulisi lisää. Harrya en voi luvata, mutta eiköhän Dracoa ainakin jossain vaiheessa taas nähdä. Draco on tällä hetkellä kuusivuotias, Amanda täyttämässä viisi, Belle on piakkoin kolme ja Savannah on noin puolivuotias. Niin ja Ellie on puolitoistavuotias suurin piirtein. Ja ei, ei mulla betaa ole vaan betailen tämän itse :)
Hermione: En mä ainenkaan muista, että olisit maininnut Bellasta. Mutta kiva kuulla, että olet pitänyt hänestä. Ja joo, todella taisin jättää tämän jännittävään kohtaan :)

A/N: Arvatkaapa mitä? Aivan niin, senna is back!! Huomenna tulee vuosi täyteen siitä, kun laitoin ensimmäisen trailerin tänne finiin, joten sen kunniaksi tulee viimeisen osan traileri. Ensimmäisen osan saatte jo ensi viikolla, koska kirjoitusfiilis iski eilen kuukauden tauon jälkeen :) Kiva, jos te lukijat olette jaksaneet kärsivällisesti tätä odottaa, ei ollut oikeastaan edes kamalan pitkä tauko - vähän yli kuukauden vain :)




Kun asioista on juuri edes jotenkuten päästy yli...
”Tuliko äiti?”

... huomataan, että on tapahtunut jotakin...
”Jos vain olisin tiennyt, olisin tullut välittömästi takaisin.”

… joka kääntää kaiken taas ylösalaisin.
”Oikeastaan minä vihaan sinua yli kaiken.”

Muistoja tulvii mieleen...
”Tämä on meidän salaisuutemme, eikä tästä sitten hiiskutakaan äidille ja isälle. Onko selvä?”

… tavataan hahmoja menneisyydestä...
”Hei, Bethy.”

… jo taakse jätetystä ajasta...
”Kai sinä tahdot vielä olla minun siskoni?”

… eikä enää voi olla varma...
”Ei mitään hätää, kaikki on nyt hyvin. Minä olen tässä.”

… mikä on totta ja mikä unta.
”Jos tämä on unta, en tahdo herätä enää koskaan.”

Jos kaikki onkin vain suurta huijausta...
”Sinä huijaat minua. Huijari-Sirius, mene pois!”

… joka paljastuu aivan loppumetreillä...
”Olen pahoillani. Sydämeni kuuluu Siriukselle.”

… kun koetetaan paikata ajan haavoja.
”Tuntuu kuin olisin löytänyt palasen itseäni sinun myötäsi.”


Sennamiila pictures ylpeänä esittää
”Äiti ja Sirius ne yhteen soppii, huomenna viedään pussauskoppiin!”

Kerran, osa VII
”En minä nyt niin tyhmä ole kuin miltä sinä näytät.”

Kaikista kasvoista
”Sinä olet ollut ihan hiljaa.”


Tammikuussa 2012...
”Tapan oikeasti jonkun.”

… kun on kulunut vuosi tarinan aloittamisesta...
”Mennään kotiin.”

… saa Kerran viimeisen osansa.
”Sinä tulet aina olemaan minulle kaikkein rakkain.”
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 16:46:51 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, traileri ilmestynyt 30.12.
« Vastaus #196 : 30.12.2011 20:18:42 »
hihiiii, ihanaa kun tää jatkuu! alko ihan hirveesti tehdä mieli alkaa lukea tätä :) whiiii, ihanaa ihanaa hauskaa ja tantaadaadaa tantaadaadaa

Lainaus
”Äiti ja Sirius ne yhteen soppii, huomenna viedään pussauskoppiin!”

Nyt sitten teet jotain tolle siriukselle, se syö mun mielenterveyden. okei, oon ilkeä, mutta se olkoon erittäin hyvää kritiikkiä! Okei, ei ihan niin radikaalisti mutta joka tapauksessa. Sitä odotellessa! Hihii, oot ♥


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, traileri ilmestynyt 30.12.
« Vastaus #197 : 30.12.2011 20:48:31 »
Äwwww!

Ihanaa, tähän tulee jatkoa! Mä voisin nukkua seruaavan viikon ja tulla sitte lukemaan tätä :D

Mutta joo, toi traileri oli ihana ja mahtava!

Odotan innolla jatkoa!! Jeejee

Kiittäen ja kumartaen,
Natte

Ps. sori mahdollisimman tyhmä kommentti...


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, traileri ilmestynyt 30.12.
« Vastaus #198 : 31.12.2011 15:19:01 »
Ooo... Tosi jännä traileri!  :o Jään innolla odottamaan ensimmäistä osaa.  :)

Hermione

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, traileri ilmestynyt 30.12.
« Vastaus #199 : 01.01.2012 14:23:56 »
MAHTAVA TRAILERI!
Lainaus
Sennamiila pictures ylpeänä esittää
”Äiti ja Sirius ne yhteen soppii, huomenna viedään pussauskoppiin!”
Söpöä  :-*

Lainaus
Tammikuussa 2012...
”Tapan oikeasti jonkun.”
Älä nyt kuitenkaa :D

Innolla odottaen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy