Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 62028 kertaa)

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #160 : 14.10.2011 16:34:43 »
Hienoo!

Lainaus
”Huomenta”, Sirius sanoi ja retkahti takaisin vuoteelle. ”Tyttäresi ovat varsinaisia riiviöitä. He tulivat herättämään minut jo kuuden aikaan, ja kun kielsin heitä herättämästä teitä, he kiusasivat minut hengiltä.”
Voi sirius parkaa  :-*  :D
Lainaus
”Aikuiset ihmiset”, kuulin Siriuksen mutisevan vielä jälkeemme.
hehhe.. tää on vaan niin totta :D

jatkoa odotellessa

Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #161 : 14.10.2011 17:01:00 »
Hihii, täää luku oli aivan yli-ihanaihanaihana! ♥ Aaaww, kaikki nää hahmot on niin tosi ihania ja kaikkea. Siriuskin on vaan niin ihana, jotenkin tosi toi jätti vähän jotain kysymyksiä mutta jotenkin niin aaww mun sanat on just nyt avaruudessa joten hihii. Ei siis mitään järkevää mutta tää ficci on muutenkin niin ihana ja ihana ja kaikkea!

Lainaus
”Minä... minä...” Isabelle yritti. Näin, kuinka tytön silmät kostuivat. ”Miksi Amanda saa kirjeitä kummiltaan, mutta minä en? Mikset sinä ikinä kirjoita minulle, Bella?”

Tää kohta oli ihan tosi sulonen :D Isabelle on sulonen. Jotenki tosta vaan näkee, kuinka Amanda on kuitenkin vanhempi (pikkunenhan sekin vielä on!) ja vedättää Belleä tolleen (vähän niinkuin me joskus käskettiin Benkkua ajamaan ankkoja päin, koska se uskoi vielä pienenä että niistä saa lisäpisteitä.. :c) hihii mutta aaawww, aawws aawws ei tuu mitään järkeenkäypää nää tytöt on vaan söpöjä ♥

Oli ihanaa taas tulla perjantaina kotiin ja päästä lukemaan kerrania, aaww tää on ihana ficci ja hihii oottelen täällä taas jatkoa ja säkin olet ihana ja ihan kohta tulee lumisade usko vaan. kiittäen!


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #162 : 15.10.2011 13:31:07 »
Awwa!

Tämä luku oli ihanan keveä (onko se edes sana?). Amandan ja Bellen kinastelu oli suloinen tuossa alussa.
Samoin keittiössä käyty keskustelu. Koko luku oli suloinen ja ihana ja hyvä ja kaikkea muuta kivaa.

Sirius oli ihana myös tässä.

Jajajajaja...
Lainaus
''Olemme jo menossa”, nauroin työntäessäni Bellaa edelläni pois keittiöstä. ”Nähdään taas kohta. Ehkä. Katsotaan nyt missä vaiheessa Bella osaa käyttäytyä.”

”Ai minä vai?” Bella kysyi. ”Sinähän se tässä paraskin olet puhumaan hyvästä käytöksestä.”

”Niin olenkin”, myönsin ennen kuin poistuimme toisen huoneen puolelle. ”Nyt sinä olet kuollut, Bellatrix Musta... Lestrange... Lupin... mikä nyt ikinä oletkaan.”
Tämä oli kiva kohta :D

Lainaus
”Henkisesti vielä lapsen tasolla molemmat”, Amanda huokaisi pikkuvanhasti.
Awwwwwwwws, tämä oli supersuloinen kohta :D

Yhden virheen taisin bongata
Lainaus
”Minä tahtoisinkin”, totesin. ”Mutta tiedän sen olevan mahdotonta. Onneksi minulla on kuitenkin sinut. En tahtoisi kuvitella elämää ilmän sinua, enhän minä ylipäätään voisi elää, ellei sinua olisi olemassa.”
Olisiko ilman?
Muita ei sitten näkynytkään.

Mutta kiva luku oli! Ja jatkoa odotan innolla! :D

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #163 : 15.10.2011 19:28:44 »
Awws... ihana luku! :D

Tos alus taas melkein itkin, sit taas nauroin, ja sit loppu tekstin nauroin :DDD
Amandan ja Bellen riidat - aws...
SIRIUS! ♥♥ ihana se! Love him! Joh, mä oon totaalisesti rakastunut siihen hahmoon! Tulihan sitä Siriusta enemmän tässä luvussa, mutta olisikohan pian tiedossa lukua, jossa sitä olisi enemmän? -puppyface- sillai, et joku luku käsittelis Siriusta jollain tasolla?
Toisaalta, en mä voi käskeä sua tekee sellast, ku sul varmasti on jo jonkin näköinen kaava tässä, mutta silti olis kiva -vink vink-
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 4/? ilmestynyt 21.10.
« Vastaus #164 : 21.10.2011 00:01:45 »
Jahma: Joo, niinpä tosiaan, voi Sirius-parkaa, kun Bethyn tyttäret on tuollaisia kauheita riiviöitä, jotka tykkää kiusata isäpuoltaan.. :)
Silli: Eikös se aina mene niin, että isommat sisarukset pakostikin jonkuu verran vedättää nuorempia sisaruksia? Kyllä mä ainakin muistan, kun me pienempänä leikittiin Leijonakuningasta ni Reggien piti tietty olla Scar ja me sidottiin se puuhun kiinni ja jätettiin siihen ;)
Bea: Nii, mä en kyllä ymmärrä, mitä rauhallista sä tuossa luvussa oikein olit näkevinäs.. No okei, ehkä se alku, mutta sitten meno hieman muuttui, kun tytöt astui mukaan kuvioihin. Ja mitämitä? Bella on takuulla kaikkein paras ihminen puhumaan hyvästä käytöksestä (ainakin yhtä hyvä kuin mitä minä olen puhumaan tervejärkisyydestä..) :)
Natte: Hei, kiitoksia virheen bongaamisesta ja siitä ilmoittamisesta. Kyllä niitä näemmä aina silloin tällöin tuntuu jonnekin ilmestyvän, vaikka miten tarkkaan yrittäisi oikolukea ja muuta.. Amanda on ihan loistava ton repliikkinsa "Henkisesti vielä lapsen tasolla molemmat" kanssa :)
Neeli: Hei vaan ja kiva kuulla, että olet tykännyt tästä :) Ja joo, voin kuvitella, miten tämän Bellan luonne vaatii totuttelua, koska on kuitenkin mitä suurimmaksi osaksi täysin erilainen kuin normaalisti (paitsi silloin, kun suuttuu). En muuten ole varma, onko sitä missään mainittu, mutta Amandan ja Isabellen sukunimi tosiaan on Mimieux, koska Bethy piti oman sukunimensä mennessään naimisiin ja tyttärille sitten otettiin äidin sukunimi :)
Anturajalka93: Totta kai Sirius nyt on ihana ja sulonen ja kaikkea muutakin, kun se on Sirius (kyllä, se on tärkein syy). Katsotaan, tulisiko Siriusta enemmän esille (tässä luvussa ehkä jo - mä en sanonut sitä!) jossakin vaiheessa. Mitään en vielä lupaa, mutta katsellaan, mitä kirjoittaminen tuo tullessaan :)

A/N: Arvatkaa, kellä alkaa syysloma, kun melkeen kaikilla muilla loppuu? Jepjep, sennallapa hyvinkin. Ja sitten nauran nukun. Ja menen jonnekin. Helsinkiin kai. Huomenna. Ja sitten nukun viikon. Loistava suunnitelma suoraan sanottuna. Kymmenen päivää Halloweeniin. Ja nyt, olkaapa hyvät, neljäs luku :)




IV luku
Toivoisin kaiken olevan hyvin huomenna



Savannahin ollessa hieman päälle kuukauden ikäinen päätin viedä Amanda ja Isabellen pitkästä aikaa tapaamaan isäänsä, sillä nämä vaatimalla vaativat sitä. Joten ei minun auttanut muu kuin kirjoittaa Seville. Vastaus tuli miltei heti, hän sanoi tulevansa meitä vastaan seuraavana päivänä.

Seuraavan päivän vietinkin lähes kokonaan tyttöjen ja Sevin seurassa. Savannah vei paljon huomiotani, mutta Amandan ja Isabellen menoa se ei tuntunut millään tavoin haittaavan. He olivat niin innoissaan tavatessaan isänsä yli puolen vuoden tauon jälkeen.

Minä sen sijaan ahdistuin joutuessani niin lähelle Seviä. Jatkuvasti hän loi minun puoleeni katseita, joiden tarkoitusperistä saatoin olla täysin varma: hän tahtoi minut takaisin. Mutta minä en voisi palata, minä rakastin Siriusta, enkä tahtoisi koskaan jättää häntä. Minun ja Sevin juttu oli ohitse, oli ollut jo kauan aikaa, mutta hän ei vain millään tuntunut tajuavan sitä.

Kerran viikkoon vierailimme tyttöjen kanssa Sevin luona, vaikken tahtonut sitä. Olin kuitenkin valmis siihen Amandan ja Isabellen vuoksi. Aloin ahdistua aina vain enemmän ja enemmän, enkä kyennyt puhumaan kenellekään mieltäni painavasta asiasta. Kaikilla oli omat huolensa, enkä tahtonut rasittaa heitä enää yhtään enempää.

Sirius teki pitkiä työpäiviä pitääkseen perheensä hengissä. Iltaisin hän oli aina niin väsynyt, että hyvä jos jaksoi edes syödä ja kaatui sitten aina rättiväsyneenä sänkyyn, nukahti välittömästi, kun sulki silmänsä vaikka vain pariksi sekunniksi. En tahtonut rasittaa häntä enää yhtään enempää kuin oli tarpeen. Sitäpaitsi pelkäsin hieman Siriuksen reaktiota, jos hän saisi tietää. Tiesinhän hänen vihaavan Seviä, vihanneen aina. Luultavasti jos Sirius olisi asiasta saanut kuulla, olisi Sev joutunut katoamaan maan päältä, ellei olisi tahtonut välttämättä tulla tapetuksi.

Bella sen sijaan alkoi muuttua päivä päivältä vain entistä enemmän hysteeriseksi. Remuksesta ei ollut kuulunut sanaakaan joulun jälkeen, ja Bella pelkäsi miehen puolesta, pelkäsi, että tälle oli sattunut jotakin. Hän panikoi jatkuvasti, eikä mikään rauhoittelu tuntunut tepsivän. Minua turhautti, kun en osannut häntäkään millään tavoin auttaa, kun omat huolet painoivat niskaa. En osannut tehdä mitään kenenkään hyväksi ja useana iltana itkinkin itseni uneen sen vuoksi, kun en vain yksinkertaisesti jaksanut.

Viikkoja tuli ja meni, eikä mikään näyttänyt kääntyvän parempaan suuntaan edes yrittämällä. Remukselta ei tullut viestiä, Sirius muuttui aina vain väsyneemmäksi ja ärtyneemmäksi, enkä minä tahtonut viedä Amandaa ja Isabellea Sevin luo, sillä minua ahdisti käydä siellä. Silti minä tein sen – viikko toisensa jälkeen, vaikka se tekikin minulle pahaa. Iltaisin ollessani yksin, kun kaikki muut jo nukkuivat, kun koko talo oli hiljaa, enkä itse saanut millään unta, saatoin vain istua ja tuijottaa seinää. En osannut tehdä enää mitään. Liikuin ympäriinsä kuin elävä kuollut ja toistin kaikki päivittäiset rutiinit tunnollisesti kuten aina ennenkin. Amanda ja Isabelle kenties huomasivat jotakin, sillä uhmakohtauksia ei kummallekaan tullut enää niin paljon. Kenties he huomasivat minun olevan tavallista väsyneempi.

Helmikuun vaihtuessa maaliskuuksi en pystynyt enää edes itkemään pois pahaa oloani. En vain osannut. Kaikki kertyi sisälleni suureksi palloksi, joka painoi rintaa ja ahdisti minua luvattoman paljon. En tiennyt, mitä tehdä. En ollut koskaan kokenut vastaavaa.

Sitten elämä näytti taas valoa suuntaani, kun Sirius ilmoitti pitävänsä viikon verran lomaa töistä vedoten väsymykseen sekä totaaliseen uupumiseensa. Minun ei enää tarvinnut kaikkia päiviä hoitaa yksin kolmea lasta, minä sain välillä levätäkin. Aloin voida paremmin, mutta edelleenkin vierailut Sevin luona ottivat lujille. Siriukselle en maininnut siitä sanallakaan. Minä en vain pystynyt siihen, eikä hän tuntunut edes huomaavan minussa mitään erikoista. Ja kuinka olisikaan, kun hymyilin vain aina kuten ennenkin?

Maaliskuun alkupuolella satuimme eräänä maantaiaamuna kokemaan Siriuksen kanssa erittäin harvinaislaatuisen hetken. Tytöt nukkuivat vielä kaikki, ja saimme olla vain kahden aivan rauhassa. Vastaavaa tilaisuutta ei ollut Savannahin syntymän jälkeen meille ilmennyt, joten kai siihen oli jo aikakin. Istuimme vaiti oleskeluhuoneen sohvalla kädet toistemme ympärille kiedottuina ja kuunnellen hiljaisuutta. Kaikkialla oli niin rauhallista, etten kyennyt sitä millään käsittämään. Olin joutunut tottumaan lähinnä Amandan ja Isabellen mekastukseen, että tämä tuntui olevan minulle jotakin aivan upouutta.

”Tahtoisitko sinä kertoa minulle jotakin?” Sirius kysyi äkisti. ”Ihan mitä tahansa?”

”Ei minulla ole mitään kerrottavaa”, mutisin.

”Eikö varmasti?” Sirius kysyi. ”Näytät jatkuvasti miettivän jotakin. Mikä sinun mieltäsi painaa? Mitkä ovat sinun tuntemuksesi tällä hetkellä? Olet aina jotenkin hieman poissa, enkä minä ole pystynyt oikein juttelemaankaan sinun kanssasi, kun joko tytöt ovat hereillä tai sitten sinä olet nukkumassa. Mikä on?”

”Ei oikein mikään”, sanoin.

”Kerro pois vaan”, Sirius kehotti.

”Minä vain...” epäröin ja vaikenin sitten hetkeksi. Pohdin kuumeisesti, mitä minun pitäisi sanoa. Sirius tahtoi minulta vastauksen, mutten voinut kertoa Sevistä, sillä siihen minulla ei ollut voimia. Toisaalta taas tahdoin jonkun, kenelle kertoa siitä, mutta en tiennyt, mitä sanoa. Lopulta huokaisin syvään. ”Olen huolissani Bellasta. Hän ei ole joulun jälkeen saanut viestiä Remukselta ja on sen vuoksi aivan paniikissa. Minä en tiedä, mitä tehdä. Kukaan ei tiedä. Bella pelkää, että Remukselle on käynyt jotakin... jotakin pahaa. Ja niin pelkään minäkin. Bella on viimein löytänyt onnen elämäänsä, ja nyt jos se otetaan häneltä pois... Minua pelottaa.”

”Niin minuakin”, Sirius totesi. ”Kolmesta ystävästäni vain hän on enää jäljellä. Minä en tahdo edes ajatella sellaista. Hän on ollut niin pitkään poissa, enkä ole puhunut hänen kanssaan yli vuoteen. Ei kukaan ole.”

”Niin”, myönsin. ”Minä olen oikeasti vain niin huolissani kaikesta. Pelkään, että jotakin pahaa tapahtuu nyt, kun kaikki on viimein edes jollakin tavoin hyvin. Minä en oikeasti tiedä.”

”En minäkään”, Sirius sanoi. ”Kaikki tapahtunut ottaa vain niin paljon voimille, että sitä toivoisi kaiken olevan hyvin huomenna, ylihuomenna ja myöhemmin tulevaisuudessa. Mutta tuntuu hieman siltä, ettei mikään tule koskaan olemaan hyvin. Aina on jotakin.”

”Mutta kuinka paljon Bellan täytyy vielä kärsiä?” kysyin. ”Eikö se ole jo aivan tarpeeksi, mihin hän on joutunut? Sadistisen miehen vaimoksi ja syyttömänä Azkabaniin? Eikö se jo riitä? Kuinka paljon vielä tarvitaan ennen kuin elämä näyttää hänelle lopullisesti paremman puolensa? Milloin tämä kaikki oikein loppuu? Milloin kaikki on taas hyvin?”

”Minä en tiedä”, Sirius sanoi. ”Minä en tosiaankaan tiedä. Tuskin sitä tietää kukaan muukaan.”

”Minä niin tahtoisin tämän kaiken loppuvan”, totesin.

”Niin minäkin”, Sirius sanoi.

Enempää emme ehtineet keskustella, kun Savannahin ääni kantautui korviin makuuhuoneestamme. Hymyilin pikaisesti Siriukselle, nousin ylös ja menin hakemaan tytön luoksemme.

Eikä kulunut aikaakaan niin Amanda ja Isabellekin olivat jo jalkeilla ja vaatimassa aamupalaa. Pian siis istuimme koko perhe yhtä aikaa aamupalalla kuten viimeisen puolen viikon sisään olimme tehneet joka aamu.

”Minä näin unta kesästä”, Isabelle ilmoitti. ”Se oli kivaa. Olisi jo kesä. Sitten minulla olisi syntymäpäivä.”

”Kesä tulee nopeammin kuin uskotkaan”, Sirius sanoi. ”Enää kolme kuukautta.”

”Minä en nähnyt unta kesästä”, Amanda tokaisi. ”Minä näin unta isosta käärmeestä, joka jahtasi minua jossakin oudossa paikassa. Se ei ollut kivaa. Mutta sitten löysin luudan ja lensin sillä kotiin turvaan. Mistäköhän Savannah näki unta?”

”Sitä tuskin tietää kukaan muu kuin Savannah itse”, hymähdin.

”Bethy, katso”, Sirius pyysi ja nyökkäsi kohden ikkunaa. Käänsin katseeni ja näin pöllön lentävän lähemmäs ja lähemmäs. Ponkaisin ylös ja menin avaamaan ikkunan, jolloin pöllö lehahti sisään, ja saatoin tunnistaa sen.

”Tämä on Cissyn ja Luciuksen pöllö”, totesin pöllön ojentaessa koipeaan. Otin kirjeen käsiini ja saman tien lintu lehahti takaisin taivaalle. Suljin hitaasti ikkunan sen jäljestä ja taittelin kirjeen auki. Luin sen nopeasti läpi. Muutuin sitä huolestuneemmaksi, mitä pidemmälle pääsin ja lopulta kohotin katseeni. ”Sirius, meidän täytyy lähteä Malfoylle niin pian kuin vain on mahdollista. Jotakin on kai käynyt. Minä en tiedä, eikä Cissykaan tiedä. Kukaan ei tiedä, mutta jotakin... Jotakin huolestuttavaa. Syökää nopeasti ja pukekaa päällenne niin lähdetään.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #165 : 21.10.2011 00:28:03 »
Jeij, uusi luku!

Tämä luku oli oikein mielenkiintoinen. Kivaa, kun Sirius sai lomaa, mutta voi Bethyä, kun joutuu käymään Sevin luona vaikkei haluaisi, ja kun hänellä muutenkin on paha olka.
Ja hui, toi Amandan uni kuulosti pelottavalta.

Apua, mitähän Malfoyden luona on käynyt? Jätit oikein jännään kohtaan ja odotan innolla jatkoa!
En huomannut virheitä ja teksti oli sujuvaa.

Olen pahoillani, mutta en saa oikein mitään rakentavaa, kun päässä soi joululaulut ja minua väsyttää.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte, joka lähtee tästä nyt vaikkapa harkitsemaan nukkumista.


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #166 : 21.10.2011 00:35:47 »
Hihii! Ja voi, tää oli jotenkin tällänen kovin synkeä luku. Sirius on jotenkin ihana kun yrittää niin paljon ja kaikkea. Käy sääliksi Bethya ja Siriusta ja Bellaa. Ja jotenkin vaan mömömömömömmöm en spoilaa mutta kun D: ja jätit taas ihan liian jännään kohtaan! Hihii, rupesin vaan miettimään kuinka hyvä mielikuvitus pitää olla, että saa jatkettua tätä näin paljon, täähän on ihan hirmu pitkä ficci o: Sori kun tuli ihan ja sekava kommentti, mutta tää luku oli jotenkin ihana ja haikea ja kaikki hahmot on ihania. Ja otsikko oli ihana.

Kiitos!


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #167 : 21.10.2011 10:31:26 »
EiEIEIEiEI! Ei tuollaseen kohtaan saa lopettaa!  >:(
Ensin ihanan rauhallinen hetki ja sitte tällänen hässäkkä

PIKAISTA jatkoa odotellessa

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 4/? ilmestynyt 21.10.
« Vastaus #168 : 27.10.2011 16:43:02 »
EIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä pelkään ens lukuu samaan aikaan kuin ootan sitä!!!!

Mut okei, rauhotun ja kerron, mitä pidin tästä luvusta.
Ihana! Siriusta kerrankin vähän enemmän. Mä en tykkää, et Amanda ja Belle haluaa tonne sevin luokse joka viikko. Must tuntuu, et koht ne ei enää ajattele Sirree niiden isän, vaikkei se ookaa, mut silti... Amanda oli nii ihana sillo aikaisemmin, ku se suojeli Sirreä :)

Mut joo!! Haluun ehdottomasti ens luvun tänne!!!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 5/? ilmestynyt 28.10.
« Vastaus #169 : 28.10.2011 00:24:27 »
Natte: Amandan näkemä uni on vielä pelottavampaa nähtynä, sanoo senna, joka on lapsena nähnyt sellaista unta useampaankin otteeseen (ja unen tapahtumapaikkana oli hautausmaa). Bethyn paha olo.. niin, jotenkin vain niin ymmärrettävissä. En tykkää Sevistä tällä hetkellä :)
Silli: Sirius nyt on aina ihana :) Joskus mä mietin itsekin, miksi ihmeessä mä jatkan tän kirjottamista, kun tuntuu jatkuvasti tulevan kauheeta ideakatoa, mutta sitten tajuan, että mulla on tähän vielä ihan tosi paljon sanottavaa, enkä voi lopettaa. Vielä.
Jahma: Niinhän se menee, että tyyntä myrskyn edellä. Katsotaan nyt, mitä siitä sitten seuraa..
Bea: Osaatpas kommentoida ja uskallakin väittää vastaan niin teen susta lihapiirakkaa ;) Mä tiedän olevani ihan kamala, mutta pitäähän mun nyt teitä jollakin tapaa jännityksessä pitää (ja koska olen ilkeä). Mutta hei, ota huomioon, että Amanda ja Isabelle jonkuu verran kuitenki rauhottu (= ei saanu niin paljoa uhmakohtauksia), kun ne huomas, että äiti on vähän väsy :)
Anturajalka93: Tietenkin Amanda ja Belle tahtoo isäänsä tavata, mutta, no.. mä en tällä hetkellä tykkää Sevistä yhtään, koska sen läsnäolo ahistaa Bethya. Ja koska Sirius on paljon kivempi. Ja kyllähän mun nyt välistä pitää aina vähän enemmän sitä Siriustakin tänne kirjotella, vaikka tää nyt aika lailla pyöriikin Bethyn ja Bellan ystävyyssuhteen ympärillä :)

A/N: Hyi kamala, loma loppuu ihan justiinsa. Paniikki iskee. Mulla on vielä ties mitä kaikkea tehtävänä, mutta aikaa liian vähän. Ja maanantaina on Halloween, joten etukäteen hyvää Halloweenia kaikille. Muistakaa olla pelottavia :)




V luku
Vain hetken soi tuo sävel särkyen



Saapuessamme Malfoyn kartanolle oli Lucius jo ovella valmiina meitä vastassa. Hän pyysi meidät kiireesti sisään ja johdatti sitten kiireesti oleskeluhuoneeseen, jossa Cissy odotti Dracon kanssa ja Ellie sylissään. Amanda ja Isabelle tervehtivät Dracoa innoissaan ja säntäsivät välittömästi leikkimään.

”Mitä on tapahtunut?” kysyin.

”Bella sai kirjeen tänä aamuna”, Lucius kertoi. ”Hän luki sen, eikä ehtinyt edes syödä mitään aamupalaa, kun jo katosi yläkertaan ja linnoittautui huoneeseensa. Hän ei suostu tulemaan pois sieltä, vaikka Cissy kuinka on yrittänytkin. Ei hän edes puhu mitään, ei vastaa, jos häneltä kysytään. Me olemme huolissamme. Jotakin on tapahtunut.”

”Huomaan sen”, sanoin. ”Se kirjekö häneen vaikutti niin voimakkaasti?”

”Niin kai”, Cissy sanoi hiljaa. ”Elliekin unohtui siinä samassa ja jäi minun hoitooni. Minä en oikeasti tiedä, mitä on käynyt, kun Bella ei puhu minulle mitään. Hän vain istuu sängyllään ja tuijottaa seinää. Eikä hän ole syönyt mitään koko aamuna, eikä -”

”Rauhoitu, Cissy”, pyysin. ”Minä voisin käydä Bellan luona, jos hän vaikka puhuisi jotakin. Mitään en lupaa, mutta ainakin voin yrittää.”

”Niin minä vähän toivoinkin, että voisit jutella hänen kanssaan”, Cissy sanoi. ”Bella on aina voinut puhua sinulle ja sinuun jos keneen hän kykenee luottamaan täydestä sydämestään. Jos vain voisit puhua niin...”

”Tietenkin minä voin”, totesin. ”Eikö teillä ole mitään tietoa siitä kirjeestä?”

”Ei”, Lucius sanoi. ”Ei edes sen lähettäjästä. Me kyllä toivomme kovasti, että se olisi Remukselta, mutta...  No, täytyy vain toivoa parasta ja pelätä pahinta.”

”Niin”, nyökkäsi lyhyesti. ”Minä menen nyt.”

Annoin Savannahin Siriuksen syliin, vilkaisin nurkassa leikkiviä lapsia ja lähdin sitten kohden yläkertaa. Kävellessäni portaita ylös tuhannet ajatukset pyörivät päässäni. Oikeastaan minua pelotti mennä puhumaan Bellalle, sillä kenelläkään ei ollut minkäänlaista aavistusta tapahtuneesta. Ties mitä oli voinut käydä. Toisaalta taas Bella oli saattanut vain ilahtua niin paljon Remuksen kirjeestä, että oli hetkeksi menettänyt puhekykynsä, eikä nähnyt ympärillään mitään muuta kuin vain kirjeen. Koetin turvautua siihen ajatukseen, mutta pelko kuitenkin hiipi salakavalasti mieleeni, tunkeutui alitajuntaani, eikä lähteyt pois, vaikka kuinka yritin. Koetin vakuutella itselleni, että kaikki olisi hyvin, ettei mitään pahaa ollut tapahtunut. Minun täytyisi pysytellä rauhallisena, jos vaikka jotakin olisi käynyt. Jotakin, mitä Bella itse ei voisi kestää. Ei ainakaan yksin.

Koputin varovasti huoneen oveen ja pujahdin sisään painaen oven kiinni takanani. Bella istui sängyllä hieman rypistynyt pergamentti käsissään. Hän tuijotti sitä silmät lasittuneina, ei osoittanut merkkiäkään siitä, että oli huomannut minun tulleen. Ei osoittanut merkkiä yhtikäs mistään, ei hievahtanutkaan paikoiltaan.

”Bella?” kysyin varovasti. ”Mikä hätänä?”

Bella pysytteli vaiti kuin ei olisi edes kuullut minua. Mutta hän kuuli, ja minä tiesin sen varsin hyvin. Näin hänen silmiensä kostuvan, kädet alkoivat vapista ja koko olemus muuttui epävarmaksi. Oli kuin sanani olisivat nykäisseet hänet pois toisesta maailmasta tähän todellisuuteen.

”Bella?” kysyin. ”Mitä on käynyt? Mikä sinun on?”

”Ei minulla mitään hätää ole”, Bella nyyhkäisi. ”Mene pois.”

”En mene”, kieltäydyin. ”Kai minä nyt näen, että sinulla jokin hätä on, onhan minulla silmät päässä. Mitä on tapahtunut?”

Bella pudisteli päätään onnettomana. Istuuduin sängylle ystäväni viereen ja vedin pergamentin hänen sormistaan. Bella antoi minun tehdä sen estelemättä lainkaan. Luin nopeasti läpi pergamentille kirjoitetun tekstin. Paikoittain musteen päälle tipahdelleet kyyneleet hankaloittivat lukemista tehden tekstistä hieman sotkuisen, mutta yhtä kaikki, selvän siitä kuitenkin sai.

”Bella...” kuiskasin järkyttyneenä. En suostunut uskomaan sanaakaan siitä, mitä kirjeessä sanottiin. Se ei voinut olla totta. Se ei saanut. ”Remus...”

”Tiedän”, Bella tokaisi. ”Ole nyt hyvä ja jätä minut rauhaan.”

”En”, kieltäydyin. ”Sinä tarvitset nyt apua.”

”Minä en kaipaa ketään!” Bella huudahti. ”Anna minun olla!”

Bella ponkaisi ylös. Kyyneleet valuivat pitkin naisen kasvoja, uusia putoili poskille jatkuvasti, hiukset hapsottivat, kasvot olivat tavallistakin kalpeammat ja hän vapisi kauttaaltaan vetäessään henkeä.

”Bella -” yritin.

”Painu helvettiin, Bethy!” Bella kirkui. ”Jätä minut rauhaan! Anna minun olla yksin! Minä haluan! En kaipaa ketään! Tahdon olla vain... tahdon olla vain... Mene pois!”

Bella koetti päästä ohitseni, mutten laskenut häntä.

”Väisty”, Bella käski ja alkoi itkeä hysteerisesti.

Kiedoin käteni Bellan ympärille ja pitelin häntä tiukasti itseäni vasten. Bella huusi ja rimpuili, mutta minä en suostunut hellittämään otettani. Kesti kauan aikaa ennen kuin hän rauhoittui, painoi päänsä olkapäälleni ja antoi täyden vallan kyynelille.

”Anteeksi, Bethy”, Bella kuiskasi. ”En tarkoittanut sitä, mitä sanoin.”

”Tiedän sen”, totesin. ”Ja ymmärrän kyllä. Tule, Bella.”

Autoin Bellan sängyn luokse, istuuduin ja vedin hänet syliini istumaan. Kiedoin käsiäni naisen ympärille, kun hän nojautui minua vasten ja itki katkeria kyyneleitään olkapäälleni. En tiennyt, mitä sanoa, en tiennyt, mitä tehdä, joten tyydyin vain olemaan hiljaa ja silittelemään rauhoittavasti Bellan itkun voimasta tärisevää selkää.

”Minä en jaksa tätä”, Bella itki. ”Minä en halua. Tämä on liikaa. Tahdon Remuksen tänne. Tahdon, että hän kietoo kätensä taas ympärilleni. Tahdon nukahtaa hänen syliinsä. Minua väsyttää, Bethy.”

”Käy nukkumaan”, kehotin. ”Me huolehdimme kyllä Elliestä, minä ja Cissy, nuku sinä vain. Tietenkin tämä ottaa sinun voimillesi. Voisitko sinä millään kuvitella käyväsi nyt nukkumaan?”

Bella nyökkäsi hiljaa. Nousin ylös ja autoin hänet pitkälleen sängylle. Istuuduin vuoteen reunalle ja peittelin ystäväni huolellisesti, silitin hänen sekaisia kiharoitaan hellästi.

”Älä lähde vielä”, Bella pyysi kyyneleet silmissä. ”Älä jätä minua yksin. Älä nyt.”

”En tietenkään jätä sinua yksin”, lupasin. ”En nyt, enkä koskaan tulevaisuudessakaan. Mitä ikinä tapahtuukaan, voit olla varma siitä, että minä pysyn sinun vierelläsi maailman loppuun asti.”

Bella otti minua kädestä kiinni kuin hengenhädässä. Koetin rauhoittaa mieltäni, vaikka kyyneleet tuntuivat väkisinkin pyrkivän esille. Mutta minun täytyi pysyä vahvana, minun oli pakko. Bellan vuoksi minun täytyi tehdä se.

Katselin Bellaa lempeästi. Hän oli käpertynyt peiton alle, piti tiukasti kädestäni kiinni. Hänen silmänsä olivat suljetut ja hän hengitti tiheään. Minun kävi ystävääni niin sääliksi. En tajunnut, mitä hän oli tehnyt ansaitakseen sen kaiken pahan, mihin oli joutunut. Ensin sadistinen aviomies, sitten syyttömänä Azkabaniin ja nyt tämä. Kenties Bellalle tekisikin nyt hyvää nukkua. Unessa hän voisi kenties unohtaa kaiken, hän pääsisi pakoon tätä maailmaa ja siellä vallitsevaa pimeyttä, joka oli ottanut hänet silmätikukseen.

Eikä mennyt kuin pieni hetki niin Bella oli jo nukahtanut. Hän hengitti rauhallisesti, mutten silti mennyt täysin takuuseen siitä, että hän nukkuisi pari seuraavaa tuntia kovinkaan levollisesti. Tiesin kuitenkin levon tekevän hänelle hyvää. Sen jälkeen hän ehkä jaksaisi taas edes jollakin tavoin.

Nousin ylös, vilkaisin vielä kerran Bellaa ja poistuin sitten huoneesta. Kävelin hitain, epävarmoin askelin alakertaan ja suoraa päätä oleskeluhuoneeseen, missä tiesin muiden odottavan. En vieläkään suostunut käsittämään tapahtunutta todeksi. Se ei vain voinut olla. Remus ei saanut kuolla, ei nyt, kun hänellä oli pieni tytär ja kun he olivat Bellan kanssa niin onnellisia.

Se kuitenkin oli totta. Ja totuus sattui.

”Hän nukkuu nyt”, sanoin hiljaa tullessani oleskeluhuoneeseen. Kaikki kääntyivät katsomaan suuntaani. Kävelin suoraan Siriuksen luokse ja katsoin häntä silmiin. Purin huultani onnettomana, enkä tiennyt, mitä sanoa.

”Mitä nyt?” Sirius kysyi epäröiden. ”Mitä on käynyt?”

”Sirius”, aloitin vakavasti, ”neljästä kelmistä vain yksi on enää jäljellä.”

Sirius ponnahti jaloilleen ja tuijotti minua järkyttyneenä.

”Mitä sinä sanot?” Sirius kysyi varoen herättämästä sylissään nukkuvaa Savannahia. ”Vain yksi? Mitä tarkoitat? Ei kai Remus – ei, se ei voi olla mahdollista! Eihän Remus...”

Sirius vaikeni nähdessään kyyneleet silmissäni.

”Miksi näin paljon pahoja asioita tapahtuu?” kysyin hiljaa. ”Minä en kestä tätä. Ensin Lily ja James kuolivat, sitten Bella ja sinä jouduitte Azkabaniin, nyt Remus on poissa.”

Sirius kiersi toisen kätensä rauhoittavasti ympärilleni, ja painauduin häntä vasten. Hän ei sanonut sanaakaan, kukaan meistä ei sanonut. Ainoat äänet tulivat huoneen nurkasta, jossa lapset leikkivät keskenään niin iloisina, autuaan tietämättöminä surusta, joka oli juuri kohdannut meitä kaikkia. Silmäkulmastani näin, kuinka Cissykin sai kyyneleet silmiinsä ja haki turvaa Luciuksesta. Ja minä tunsin, kuinka pari suurta kyynelkarpaloa tipahti olkapäälleni. Siriuskin itki.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 4/? ilmestynyt 21.10.
« Vastaus #170 : 28.10.2011 14:55:59 »
voi ei ): nyt pitää tietysti olla autuaan tietämättömänä ja eläytyä yllätykseen! Ei mutta Remuksen kuolema oli ihan kamalaa. Eniten käy sääliksi Bellaa ja Ellietä, ja onhan toi kamala juttu kaikille muillekkin :c Toivotaan nyt vaan että kaikki järjestyy

Mutta oli tässä jotain ihan hauskaa! Nimittäin Lucius :D En mä tiedä, alkoi vaan kamalasti huvittamaan sen oleminen tuolla (ehkä vähän samalla lailla kun se, kun Severuksen naamaa kuvattiin siinä itkukohassa ja pilasin tunnelman koko salilta..)

Hihii, mutta kiitoksia taas ja jälleen ja omalla tavallaan ihan tosi ihana luku. Onneksi Bellalla on Bethy ja Cissy ja kaikki muutkin :) Mutta sitten taas, ehkä Bethykin saattaisi nyt kaivata jotakuta.. mutta onhan Sirius kumminkin siellä.


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 4/? ilmestynyt 21.10.
« Vastaus #171 : 28.10.2011 19:27:54 »
Ääh! Voi ei!

Kauheen surullinen luku. Miksi Bellalla ja kaikilla muillakin menee koko ajan huonosti? Tai siis onhan tässä tapahtunut myös hyviä asioita, mutta kuitenkin.

Ja meinasin alkaa itkeä tuossa lopussa! Kauniisti kuvailtu kohta. Ja voi kun Amandalla, Bellellä ja Dracolla tuntuu nyt menevän vielä hyvin, kun eivät ymmärrä vielä tapahtunutta kunnolla.
Sori, en oikein saa muuta aikaiseksi, koska unohdin mitä piti sanoa, on niin paljon mietittävää, mutta jatkoa odotan.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 4/? ilmestynyt 21.10.
« Vastaus #172 : 31.10.2011 16:09:19 »
Hei minne mun kommentti katos? ÄHk kuitenki...

EEEEEEIIIIII Remusta!
Vääryys, enää yksi kelmeistä jäljellä   :'(
Sirius parka, Bethy parka, Bella parka!

Muuten hyvin kirjoitettu, en löytänyt virheitä.

Jatkoa odotellessa

J

PS: joo harjottelen kirjoittamaan läppärillä, ei aiva onnistu...
Demons and Angels

ava by Swizzy

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 6/9 ilmestynyt 4.11.
« Vastaus #173 : 04.11.2011 00:19:11 »
Silli: Hei älä nyt, sä et ainakaan ole tiennyt tuosta käänteestä jo monta kuukautta sitten ;) Mutta joo, niin, ihan kamalaa, kun Bella menetti miehensä ja Ellie isänsä. Ja kyllä, olet oikeassa, Bethy todellakin kaipaisi nyt kovasti jotakuta, jolle puhua, mutta ei ketään oikein ole, kun kaikilla on omat huolensa.
Natte: Sellaista se elämä on, maailma on ihan tosi epäreilu paikka. Ja niinhän se menee, ettei pienet lapset oikein vielä ymmärrä tällaisia asioita (paitsi senna, joka tajusi oikein hyvin kolmevuotiaana..).
Bea: Joo, mennään yhessä halaa Bella ja vakuuttaan, ettei mikään enää ikinä tule satuttamaan sitä. Mä olen ihan varma, että halausta Bella nyt tässä tilanteessa kaikkein eniten kaipais. Sekä tietysti ihmistä, kelle puhua :) Ja ai niin, melkeen olin jo unohtanu, että sä ehdotit sillon joskus Dolphyn herättämistä henkiin.. No, saapa nähdä, miten käy, kuuntelinko sua vaiko en. Mitään en vielä paljasta, asiat tulee esille.. jos tulee ;)
Jahma: Niinpä, enää yksi kelmeistä jäljellä. Mä olen oikeasti kauhean ilkeä ihminen, kun tein niin. Perin julmaa.. Mutta, no, sellaista se elämä joskus tuppaa olemaan, että kaikki menee päin mäntyä.

A/N: Huomatkaa, että mä tiedän nyt, montako lukua tässä osassa tulee olemaan. Kirjoitin meinaan kuudennen osan valmiiksi noin viikko sitten. Ja ei muuta kuin viimeisen eli seitsemännen osan kimppuun sitten :)




VI luku
Lapsi itkee rauniolla



Remuksen muistotilaisuus seuraavalla viikolla meni minulta hieman ohitse. Muistin vain, kuinka pysytteli lähellä Bellaa valmiina kietomaan käteni hänen ympärilleen, kun hän murtuisi. Useaan otteeseen pitelinkin häntä itseäni vasten tai vedin hänet syliini, jotta hän sai rauhassa itkeä niin paljon kuin vain pystyi. Itkun jälkeen hän aina rauhoittui – mutta vain hetkeksi.

Hautajaisia Remukselle ei voitu pitää, sillä ruumista ei koskaan löydetty. Bella tuli aivan hysteeriseksi kuullessaan arvelut siitä, että ruumis olisi täydellisesti tuhottu. Hän ei suostunut uskomaan sitä, hän heitti tuleen sekä tuon kirjeen että sen, missä Remuksen kuolemasta oli ilmoitettu, hän suuttui, jos joku edes yritti sanoa hänelle jotakin. Ennen niin iloisesta ystävästäni ei ollut enää mitään jäljellä. Hän oli vain varjo itsestään. Bella eli elämän raunioilla, jonne aurinko ei ylettynyt paistamaan, eikä hän päästänyt ketään lähelleen. Aloin todella olla huolissani ystävästäni, jonka vuoksi vain kaksi päivää muistotilaisuuden jälkeen lähdin vierailemaan Malfoyn kartanolla. Sirius, joka oli ottanut vielä kuukauden verran lisää vapaata töistä, jäi lasten kanssa kotiin.

”Kuinka Bella pärjäilee?” kysyin ensitöikseni Cissylta perille päästyäni.

”Ei kovin hyvin”, Cissy vastasi. ”Hän ei suostu syömään, eikä kykene huolehtimaan Elliestä. Kaiket päivät hän on vain lukittautuneena huoneeseensa. Hän kärsii, minä tiedän ja näen sen, enkä osaa tehdä mitään hänen hyväkseen. Tietenkin tämä on vaikeaa hänelle, mutta hänen täytyisi piristyä. Ellie kaipaa äitiään.”

”Niin”, huokaisin. ”Tämä kaikki on vaikuttanut niin voimakkaasti Bellaan, enkä kyllä lainkaan ihmettele sitä. Mutta hänen täytyisi jotenkin piristyä, sillä Ellie ei pärjää ilman äitiään. Ellie on vielä ehkä niin pieni, mutta joka tapauksessa hän kärsii siitä. Ellei nyt niin ainakin tulevaisuudessa.”

”Tiedän sen”, Cissy myönsi. ”Mutta tahtoisitko sinä jotakin? Teetä tai jotain?”

”Voisin minä ottaakin”, sanoin. ”Kiitos.”

Seurasin Cissya oleskeluhuoneeseen, jossa istuimme nojatuoleihin takan eteen. Takan, jossa ei sillä kertaa ollut tulta. Vain hetkeä myöhemmin yksi kotitontuista toi meille teen. Kohotin kupin huulilleni, otin huikan teetä ja tunsin, kuinka se kiemurteli lämpimänä vatsaani.

”Bellan pitäisi syödä jotakin”, Cissy totesi. ”Senkin vuoksi hän on jatkuvasti niin väsynyt.”

”Senkin vuoksi?” kysyin.

”Minusta tuntuu, ettei hän edes nuku öisin”, Cissy sanoi. ”Joskus saatan keskellä yötä havahtua siihen, että joku kävelee käytävillä. Ei se voi oikein kukaan muukaan olla kuin Bella. Hän ei saa unta kaiken tapahtuneen vuoksi. Tai saa, mutta... ehkä hän ei tahdo nukkua.”

”Painajaiset”, totesin. ”Ne kenties valvottavat häntä öisin. Minäkin näin jatkuvasti painajaisia, kun viereltäni kuoli läheinen ihminen. Eivätkä ne painajaiset helpottaneet ennen kuin pääsin pois ilmapiiristä, joka jatkuvasti muistutti minua läheisen menetyksestä.”

”Kenet sinä olet menettänyt?” Cissy kysyi.

”Isosiskoni Carrien”, vastasin synkästi. ”Hän oli kahdeksantoista, minä juuri tulossa täysi-ikäiseksi. Pääsin eroon painajaisistani siinä vaiheessa, kun muutin pois kotoa. Kotona kaikki muistutti minua Carriesta, kaikista yhteisistä hetkistämme ja meidän salaisuuksistamme, joista kukaan muu ei ollut saanut koskaan tietää. Ajasta, jolloin olimme vielä olleet lapsia, ja kaikki oli ollut hyvin.”

Cissy kohotti teekupin huulilleen ja oli pitkän aikaa hiljaa.

”Minä en tahdo menettää isosiskoani”, hän viimein totesi.

”Tiedän sen”, sanoin. ”En minäkään olisi tahtonut, mutten voinut sille mitään. Tällä kertaa minä voin yrittää. Bella on ollut minulle kuin isosisko, ja teen kaikkeni pitääkseni hänet täällä, sillä en tahdo edes kuvitella elämää ilman häntä. Enkä minä tahdo, että sinä ja Meda menetätte isosiskonne niin kuin minä menetin.”

”Niin”, Cissy kuiskasi. ”Minua vain pelottaa, että niin kuitenkin tulee käymään.”

”Mikäli se lainkaan minusta on kiinni niin ei takuulla käy”, totesin. ”Silloin ainoastaan te ette menettäisi isosiskoanne ja minä parasta ystävääni vaan myös Ellie menettäisi äitinsä. Minä pidän huolen siitä, ettei niin tule käymään. Minä vaikka seuraan Bellaa vuorokauden ympäri, ettei hän vain tee pahaa itselleen. Teen kaikkeni estääkseni sen. Hän ei saa luovuttaa, ei nyt, eikä koskaan tulevaisuudessakaan.”

Cissy kiljahti säikähtäneenä, kun yhtäkkiä takasta pöllähti tuhkaa matolle ja hirvittävän ryminän saattelemana pikkuinen pöllö lehahti huoneeseen niin väsyneenä matkastaan, että kellahti suoraa päätä tuhkakasaan. Räpyttelin hämmentyneenä silmiäni tuijottaen lopen uupunutta matkalaista, joka liikahteli hiljakseen lattialla.

”Mitä tapahtui?” Cissy kysyi.

”Tuo pöllö...” sanoin hiljaa. ”Sillä on kirje.”

Kumarruin ottamaan pergamentinpalan pöllön ojennetusta koivesta nostaen samalla linnun hellästi käsilleni. Pöllö huhuili hiljaa, ummisti silmiään, eikä jaksanut edes yrittää nousta uudestaan lentoon.

”Minä kutsun kotitontut”, Cissy sanoi. Hetken kuluttua muutama kotitonttu ilmestyi oleskeluhuoneeseen. Yksi heistä jäi siivoamaan takanedustaa, kun muut ottivat pienen pöllön hoitaakseen. Minä sen sijaan en saanut silmiäni irti pergamentista käsissäni. Se oli kieritetty rullalle, ja päälle oli selkeällä käsialalla kirjoitettu Bellan nimi.

”Cissy...” kuiskasin heikosti. ”Onko tämä...? Voiko tämä olla...?”

”Mitä niin?” Cissy kysyi kääntäen viimein katseensa minun puoleeni.

”Tämä kirje”, sanoin ja ojensin pergamenttia Cissyn puoleen. ”Tämä näyttää Remuksen käsialalta. Katso, eikö vain näytäkin?”

”Näyttää”, Cissy henkäisi. ”Mutta voiko se tosiaan olla?”

”Minä en tiedä”, totesin. ”Minä en tosiaankaan tiedä.”

”Vie se Bellalle”, Cissy kehotti.

”Sen teen”, totesin ja riensin välittömästi yläkertaan. En edes ehtinyt koputtaa oveen, kun jo olin pelmahtanut sisään Bellan huoneeseen. Bella makasi sängyllä selällään tuijottaen kattoon, eikä osoittanut merkkiäkään huomanneensa minun juuri tulleen sisään. ”Bella... sinulle tuli kirje.”

Ei vastausta.

”Sinä ehkä tiedät...” epäröin. ”Tämä käsiala, millä nimesi on tähän päälle kirjoitettu... Se näyttää Remuksen käsialalta...”

Sanani saivat Bellan kavahtamaan istualleen kuin iskun saaneena. Hän tuijotti minua järkyttyneenä, eikä saanut sanaa suustaan. Näin, kuinka hänen kätensä alkoivat vapista ja silmät täyttyivät kyynelistä.

”Katso”, pyysin, astelin Bellan luokse ja ojensin kirjeen hänelle.

Bella nappasi pergamentin kädestäni, rullasi sen auki ja luki nopeasti lävitse. Kun hän sen oli tehnyt, hän vilkaisi pikaisesti minua ja luki toisen kerran. Ja kolmannen. Sitten hän kohotti itkuisen katseensa minuun.

”Tule”, Bella pyysi, ja istuuduin sängylle hänen viereensä. ”Lue se.”

Bella piteli vapisevalla kädellään kiinni pergamentista, jonka vuoksi minulla kesti hetken aikaa saada sille kirjoitettu teksti luetuksi. Jollakin tavoin onnistuin sen kuitenkin tekemään.


   Bella,

Tulee aika, jolloin en enää voi olla lähelläsi suojelemassa sinua ja Ellietä. Pelkään sen tulevan pian, jonka vuoksi kirjoitan sinulle nyt. En tiedä, miten asian sanoisin mahdollisimman hienovaraisesti, mutta te olette vaarassa, suuremmassa vaarassa kuin voit arvatakaan. Henkenne on uhattuna, etenkin sinun. On henkilö, joka tahtoo kostaa vuosien takaisia vääryyksiä sinulle. Häntä minä olen jäljittänyt, koettanut saada kiinni ja epäonnistunut yrityksissäni. Nyt olen taas päässyt jäljille, mutta hän on havainnut läsnäoloni ja haavoittanut minua. Jos minulle käy jotakin, pyydän, että pidät huolta itsestäsi ja tyttärestämme. Paetkaa, kadotkaa maan alle. Mitä ikinä teettekin, älkää salliko itseänne satutettavan missään tapauksessa. Pyydän, tehkää se minun vuokseni. Älkää epäilkö pyytää apua sitä tarvitessanne.

Tulen aina rakastamaan teitä, kävi mitä hyvänsä.

   Remus



”Tämä on kirjoitettu kaksi päivää ennen hänen kuolemaansa”, Bella kuiskasi. ”Katso... katso mustetta, Bethy.”

”Huomasin sen”, sanoin. ”Ei se ole edes mustetta.”

”Ei niin”, Bella nieleskeli. ”Hän on ollut pahasti haavoittunut. Osaatko edes arvata, kuka häntä olisi voinut haavoittaa? Ketä hän jäljitti?”

”Minulla on epäilykseni asian suhteen”, totesin synkästi. ”Pahoin myös pelkään epäilysteni osuvan oikeaan. Ja jos ne sen tekevät, te olette silloin todella suuressa vaarassa. Eritoten sinä.”

”Kuka sitten?” Bella kysyi. ”Kuka haavoitti häntä kuolettavasti?”

Pysyttelin vaiti pyöritellen asioita päässäni. En voinut olla täysin varma asiasta, mutta silti kuitenkin olin. Kun muistelin asioita tarpeeksi pitkälle menneisyyteen, saatoin arvata, mitä oli käynyt. Eikä minun oikeastaan niin kovin pitkällekään tarvinnut muistella, vain muutaman vuoden taakse.

”Bethy, vastaa minulle”, Bella pyysi.

”Lupaatko sinä edes yrittää syödä jotakin?” kysyin. ”Lupaatko sinä yrittää jaksaa? Lupaatko olla tekemättä itsellesi mitään pahaa? Lupaatko yrittää jaksaa olla Ellien kanssa?”

”Mitä tahansa”, Bella sanoi. ”Kerro minulle vastaus kysymykseeni.”

”Lupaatko varmasti?” kysyin.

”Lupaan”, Bella vakuutti. ”Kerro se minulle, Bethy. Kuka haavoitti Remusta niin pahasti?”

Olin pitkän aikaa hiljaa vain katsellen ystäväni kyynelten tahraamia, kalpeita poskia, tummia, anovia silmiä. Bellan hengitys värisi, hän oli jälleen valmis murtumaan hetkenä minä hyvänsä, mutta pakottamalla pakotti itsensä pysymään kasassa.

”Rabastan Lestrange”, sanoin viimein.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2011 01:53:32 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 6/9 ilmestynyt 4.11.
« Vastaus #174 : 04.11.2011 15:30:36 »
huijui. Jotenkin tollaset käänteet on kauheen jänniä, mutta sitten taas tulee semmonen jotenki ahdistava tunnelma kun ei koskaan tiiä koska Rabastan tulee jostain nurkan takaa. Käy tosi paljon sääliksi Bellaa ja noita kaikkia. Sirius on ihan supermies kun jätti työt ja kaikki voidakseen hoitaa tyttöjä, ja hihii, mä tykkään tosi paljon tästä ficistä! Eikä sitä tarvii miettiä, että montako kertaa se on sanottu :)

Jäi vaan vähän mietityttämään, että mihin Severus on oikeen jäänyt. Käy sitä vähän sääliksi. Hihii, mutta kiitos tästä luvusta taas ja jännityksella ootellessa seuraavaa!


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 6/9 ilmestynyt 4.11.
« Vastaus #175 : 05.11.2011 18:09:53 »
Hetkonen pause! Mun Lestrange tietämys on sen verran suppea, että tämä nimi ei sano mitää. Voitasko valaista vähäsen? ???

Takaisin asiaan, kiva luku, mutta Remus olis saanu olla vielä hengissä!
Uusia (kai) jännitystä lisääviä juonenkäänteitä ja niin edespäin,
e nyt jaksa toistaa kaikkea mitä nuo muutki on jo sanonut,
mutta Sirius on ihana, mahtava, paras, sulonen, jne.jne.jne. :D

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 6/9 ilmestynyt 4.11.
« Vastaus #176 : 05.11.2011 23:23:57 »
Huiii!

Äääh, rabastan tunkee nokkasa joka paikkaan. Mutta kivaa, kun hänetkin saadaan mukaan ;)

Yhyy, kun Remus kuoli pois.
Ja jos joku uskaltaa tehdä Bellsille tai Ellielle jotain niin minä lyön sitä kahvi pannulla päähän(en koskaan katso Sweeney Toddia, en)!

Mutta luku oli erittäin mielenkiintoinen ja odotan innolla jatkoa!
Sori oikein epämääräinen kommentti, mutta tässä nyt on kaikkea tekemistä ja silleen.

Kiittäen ja kumartaen,
Nattee


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 6/9 ilmestynyt 4.11.
« Vastaus #177 : 06.11.2011 14:06:00 »
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä oon feidannu tän melkein, sorry oikeesti!!!!! koulujutut ja mun kuolemaisillaan oleva kone ei päästä mua nii hyvi tänne!!!!

Mä itken taas!!!! Ei, Remus, eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sirius ja Bella parat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 7/9 ilmestynyt 11.11.
« Vastaus #178 : 11.11.2011 00:26:25 »
Silli: Niinpä, koskaan ei voi tietää, millon Rabastan hyppää eteen nurkan takaa ja nirhaa jonkun. Sirius otti lomaa juurikin perheensä vuoksi - sekä tietenkin oman väsymyksensä ja ymmärtäähän sen, kun ystävistä viimeinen on juuri kuollut. Ja eiköhän se Sev sieltä kuvioihin mukaan ilmaanu taas, kun tilanne on edes hieman rauhoittunut :)
Bea: Äläs vielä sano, ettet saanu Rodolphusta takasin, koska ikinä ei voi tietää, mitä tulee tapahtumaan.. ;) Ja mä en sitten sanonut tota. Eikä ole kyllä yhtään kivaa, että Remus on kuollut. Ei etenkään Bellan kannalta. Poor thing..
Jahma: Rabastan on siis Rodolphuksen (joka siis tässä ficissä joskus oli Bellan mies) veli. Ja joo, Sirius on ihana :)
Natte: Totta kai Rabastan nyt tunkee nokkansa joka paikkaan. Tai ainakin tähän ja MTK:hon. Ja taisi se Palapelisotkuissakin kai vilahtaa jossakin vaiheessa.. Ja ei, sä et selkeästikään katso ikinä Sweeney Toddia (kuka kirjoitti aiheesta melkein 1200-sanasen analyysin, luki sen tänään läpi ja totesi huonoksi? ei ainakaan senna, ei..) :)
Anturajalka93: Koulujutut ei päästä muakaan kohta enää koneelle, koska teen lähinnä kuolemaa niitten kanssa. Jos en tällä viikolla ni ens viikolla viimestään. Ja niin, kamalaa, että Remus kuoli, mutta mun oli pakko saada taas jotain kauheeta draamaa ja tämä liittyy taas tosi olennaisesti kaikkeen :)

A/N: Kai se on sitten taas aikaa laittaa seuraava luku. Jotenkin pelottava ajatus, että tätäkin osaa jäljellä tämän jälkeen enää kaksi lukua ja sitten enää seitsemäs osa ja.. puff, loppu, slut, the end and Nellie Lovett lives forever. Eiku.. No, joka tapauksessa :)
P.s. Tiesittekö, että 15.11. eli siis neljän päivän päästä tulee tasan vuosi täyteen siitä, kun aloin kirjoittaa tätä ficciä? Silloin oli tarkoituksena kirjoittaa vain yksi, pieni, lyhykäinen ficci, mutta, no.. kuten huomaatte, projekti lähti "hieman" paisumaan ja loppujen lopuksi karkasi käsistä..




VII luku
Avain sydämeen



Isku oli ennen kaikkea lamaannuttava Bellalle. Hän ei oikein tiennyt, kuinka suhtautua asiaan, mutta piti kuitenkin minulle antamansa lupauksen ja koetti edes yrittää jollakin tavoin jaksaa. Hän piteli taas Ellietä sylissään kuten ennenkin, leikki tytön kanssa ja piti tästä huolta. Silti Bella pysytteli aina hiukan poissa.

Minä ymmärsin häntä. Bellalla oli niin paljon ajateltavaa, oli tapahtunut paljon asioita, ettei se ollut mikään ihmekään. Hänen päänsä oli takuulla mennyt kaikesta niin sekaisin, ettei hän oikein kunnolla saanut kiinni mistään tai pysynyt täysin tilanteen tasalla.

Yhtä kaikki, Bellan huolenpito Ellietä kohtaan oli jotakin erittäin liikuttavaa. Hän rakasti pientä tytärtään ylitse kaiken ja sen kyllä saattoi havaita typerämpikin ihminen. En kiellä, ettenkö itsekin olisi useasti saanut kyyneliä silmiini nähdessäni Bellan kasvoilta loistavan rakkauden, kun hän katseli Ellietä. En ollut oikeasti varmaan koskaan nähnyt mitään kauniimpaa kuin Bellan äidinrakkauden.

Bella saattoi vaikuttaa ehkä jollakin tavoin olevan taas oma itsensä, mutta minä huomasin, että sitä hän ei todellakaan ollut – sen verran kuitenkin ystävääni tunsin. En silti juurikaan uskaltautunut puheisiin hänen kanssaan, sillä jollakin tavoin hieman pelkäsin keskustelunaiheita sekä Bellan reaktioita kaikkeen. Pelkäsin senkin vuoksi olevani huono ystävä.

Tietysti yritin jotakin puhella, mutta yleensä Bella vastaili vain parilla sanalla, jos sitäkään. Enkä oikein tiennyt, mistä puhua, eikä Bella tuntunut oikein aihetta osaavan valita, joten sekin jäi sitten siihen. Vain ollessaan Ellien lähellä, hänen keskustelunsa muiden kanssa oli huomattavasti vilkkaampaa ja silloin hänen kasvoillaan saattoi toisinaan nähdä jopa pienen hymynpoikasen.

Joka tapauksessa kaikki tapahtunut oli vaikuttanut Bellaan erittäin voimakkaasti, eikä oikein kukaan – kaikkein vähiten Bella itse – tuntunut tietävän, mitä pitäisi tehdä. Kaikki läheisimmät olivat kuulleet, kuinka Rabastan mahdollisesti etsi Bellaa ja Ellietä tahtoen kostaa vuosien takaiset vääryydet, tahtoen kostaa veljensä kuoleman. Mutta kuten sanottu, oli kaikki vain pelkkää arvausta, mutta kaikki uskoivat sen todeksi, sillä oikein muitakaan vaihtoehtoja ei tuntunut olevan.

Minä olin erittäin epävarma asioiden suhteen, joten senkin vuoksi kutsuin Sibyn käymään. Hän tulikin, sillä oli saanut kuulla tilanteesta ja arveli minun kaipailevan jonkinlaista tukea. Se oli totta, tukea minä nyt todella kaipasin, kuten me kaikki.

Bella oli viettänyt Ellien kanssa viikon minun, Siriuksen ja tyttöjen seurassa, sillä olin tahtonut pitää hänet lähelläni. Pelkäsinhän jatkuvasti, kuinka hän saisi jonkin käsittämättömän hysteerisen kohtauksen ja silloin tahdoin olla hänen lähellään. Mitään ei kuitenkaan ollut toistaiseksi tapahtunut, ainakaan mitään maailmaa mullistavaa. Bella ei osannut enää itkeä.

”Huomaan, että teillä on täällä hieman hankalaa”, Siby sanoi istuessamme keittiössä kahdestaan teellä. Sirius oli kaikkien neljän tytön kanssa ulkona, sillä Amanda ja Isabelle olivat vaatimalla vaatineet sitä, ja Ellie tietenkin, koska matki heitä kaikessa, tahtoi myös mukaan. Minusta se oli hyvä, sillä Bella sai silloin aivan rauhassa levätä. Savannahkin oli ulkona vaunuissaan nukkumassa.

”Niin”, myönsin. ”Ja kuinkas muutenkaan, kun on tapahtunut niin paljon? Tuntuu, etten ymmärrä tästä kaikesta puoliakaan. Eihän Remus vain voi olla kuollut, eikä täällä voi olla mitään vaaraa, mikä uhkaisi Bellan ja Ellien henkeä. Eikä ainakaan Rabastan Lestrangea.”

”Minähän sanoin sinulle, silloin yli vuosi sitten, ennen Elisabethin syntymää”, Siby totesi, ”että ympärillä häilyy jotakin synkkää, joka uhkaa heidän onneaan.”

”Ja minä epäilin sen liittyvän Remuksen tehtävään”, totesin synkästi. ”Niin kuin ilmeisesti liittyikin. Tämä on vain niin väärin, enkä tiedä, miten suhtautua, kun Bella on aina jotenkin poissa ja... ja... minä en vain tiedä. Tämä ottaa niin paljon voimille, enkä oikein jaksaisi... On vain niin liikaa kaikkea... että minä...”

Lauseeni muuttuivat katkonaisiksi hengityksen tihentyessä ja kyynelten pyrkiessä silmiin. Lopulta ääneni särkyi täysin itkun voimasta. Peitin kasvoni käsiini, vapisin kauttaaltani ja koetin estää kyyneleitä valumasta poskilleni – huonolla menestyksellä.

”No, no”, kuulin Sibyn äänen vierestäni. Hän siis oli ilmeisesti täysin huomaamattani kiertänyt pöydän ympäri luokseni. Siby kietoi kätensä rauhoittavasti ympärilleni, ja sallin hänen tehdä sen. Se tuntui minusta hyvältä, että vieressäni oli joku tuttu ja turvallinen, joka saattoi pysytellä lempeänä ja rauhallisena sen kaiken keskellä. ”Ei mitään hätää, kultaseni. Tiedän, että sinua väsyttää, joten itke vain aivan rauhassa. Älä estä kyyneleitä tulemasta, sillä se saa sinulle aikaan vain entistä pahemman olon. Kyllä sinullakin on oikeus itkeä ja näyttää tunteesi ja väsymyksesi, kun siltä tuntuu.”

”Mutta minä en... halua...” kuiskasin.

”Tiedän”, Siby sanoi. ”Sinä olet aina ollut sellainen. Hymyilet vain aina ja suhtaudut asioihin niin positiivisesti, että kaikki odottavat sinun aina myös olevan iloinen. Mutta myös sinulla on oikeus olla surullinen tai vihainen tai mitä tahansa, kun sinusta siltä tuntuu. Ei aina tarvitse täyttää toisten odotuksia. Olet vain oma itsesi niin silloin itselläsikin on parempi mieli. Jos menet vain muiden toiveiden ja odotusten mukaan, et voi koskaan olla onnellinen, sillä ennen pitkää kadotat todellisen itsesi. Ja kaikki tulee kääntymään vielä hyvin, usko pois vaan.”

Kohotin itkuisen katseeni Sibyyn.

”Tuleeko?” kysyin. ”Tuleeko varmasti? Tiedätkö sinä sen?”

”Tiedän”, Siby myönsi. ”Ja olen siitä kyllä niin varma kuin vain voi olla. Kaikki tulee kääntymään hyvin jossakin vaiheessa. Se näkyy niin selkeänä tulevaisuudessa, etten vain voi olla näkemättä sitä.”

”Voiko Bellakin vielä joku päivä olla onnellinen?” kysyin.

”Voi”, Siby sanoi. ”Minä tiedän sen. Joku päivä aurinko vielä paistaa hänenkin maailmaansa, ja elämä kääntyy parempaan suuntaan.”

Kuulin hiljaista liikettä ovelta. Siby laski minusta irti, ja käännähdin ympäri tuolillani. Bella seisoi hieman aristellen ovenraossa katse lattiaan luotuna. Vilkaisin Sibya, joka myös katsoi häneen.

”Huomenta”, sanoin. ”Ellie on edelleen Siriuksen ja tyttöjen kanssa ulkona, ja minä kutsuin Sibyn käymään.”

”Selvä”, Bella sanoi hiljaa ja vilkaisi nopeasti Sibya. ”Hei, Sibylla.”

”Hei, Bellatrix”, Sibylla tervehti.

”Ottaisitko teetä?” kysyin Bellalta.

”Kiitos”, Bella sanoi ja istuutui pöytään viereeni. Samalla Siby kiersi pöydän takaisin omalle paikalleen. Nousin ja otin Bellalle kupin, johon kaadoin teen. Bella kohotti sen huulilleen ja otti pienen huikan. ”Kiitos, Bethy.”

”Eipä mitään”, hymyilin varovasti. ”Teen juominen tekee oikeasti hyvää.”

”En minä sitä”, Bella kuiskasi. ”Sinä olet vain niin hyvä ystävä.”

Kurtistin kysyvästi kulmiani.

”Kyllä minä kuulin, mitä te puhuitte”, Bella jatkoi. ”Ei sinun tarvitse esittää minulle iloista, jos et ole iloinen. Tämä väsyttää meitä kaikkia, ja tiedän sen varsin hyvin. Minulle riittää se, että olet vain oma itsesi, etkä yhtään mitään muuta. Sinä olet tehnyt niin paljon minun hyväkseni, etten tahdo vaatia sinulta yhtään enempää kuin mihin pystyt. Eikä sinun enempää tarvitse edes yrittää tehdä. Kyllä sinullakin on oikeus itkeä, kun itkettää. Ja sinä... minä en vain käsitä... Kaikki tässä maailmassa tuntuvat olevan niin kovin itsekkäitä. Mutta sinä et ole. Sinä olet kaikkea muuta kuin itsekäs, enkä vain voi millään ymmärtää sitä. Niin kuin nyt tuokin, mitä viimeisimmäksi kysyit. Sinä olet oikeasti hyvä ystävä. Sinua parempaa saa hakea, eikä sellaista kyllä ole edes mahdollista löytää.”

”Minä tahtoisin, että sinulla olisi kaikki hyvin”, totesin.

Silloin Bella sai kyyneleet silmiinsä ja heittäytyi kaulaani. Katsoin Sibya hänen olkansa ylitse, ja hän nyökkäsi minulle lempeästi hymyillen. Jotain ainakin oli tapahtunut, kenties pienoinen muutos parempaan suuntaan. Se ei ollut paljoa, mutta muutos joka tapauksessa. Merkki siitä, että joku päivä kaikki ehkä voisikin olla hyvin. Ei kenties seuraavana päivänä, seuraavalla viikolla tai edes seuraavana vuonna. Mutta kyllä, ehkä joskus.

Viimein Bella laski irti minusta, pyyhki silmiään hihaansa ja otti taas huikan teetä. Pysyttelimme kaikki vaiti odottaen jonkun avaavan keskustelun. Mutta kukaan ei tuntunut osaavan sanoa oikein mitään.

”Anteeksi, että minä olen huono ystävä”, Bella lopulta tokaisi.

”Sinä?” hämmennyin. ”Mistä kohtaa muka?”

”Kaikkialta”, Bella sanoi. ”Kun olen vain tällainen, enkä puhu mitään ja olen koko ajan vain sulkeutunut kuoreeni ja -”

”Älä”, keskeytin, ja Bella vaikeni. ”Sinulla ei ole yhtään mitään anteeksipyydettävää, sillä sinä olet hyvä ystävä. Mutta sinulla on nyt vaikeaa, ja tiedän ja ymmärrän sen. Ja kuten sinäkin äsken sanoit minulle, sanon minäkin nyt sinulle, ettei sinun tarvitse esittää minulle yhtikäs mitään. Ole vain oma itsesi niin se riittää. Sinulla on oikeus olla surullinen, kun siltä tuntuu.”

”Niin kai sitten”, Bella huokaisi.

Siby tarkkaili meitä valppain silmin pöydän toiselta puolen. Join teeni loppuun, jolloin Siby välttämättä tahtoi vilkaista kuppiani. Hän käänsi sen nurinpäin asettimen päälle, pyöräytti kolmesti ja otti sitten käteensä. Bella katseli hieman epävarmana hänen tekemisiään.

”Täällä on lintu”, Siby kertoi. ”Se on merkki hyvästä onnesta, joka tietää olojen parantumista. Jousi on toivon symboli, joten älä heitä kaikkea vielä hukkaan, kultaseni. Avain tarkoittaa kuitenkin, että sinun on tehtävä tärkeitä päätöksiä, jotka johtavat uuteen alkuun, jos valitset oikein. Sinulla ei kuitenkaan ole mitään hätää. Teet vain, kuten sydämesi sanoo niin kaikki menee kyllä hyvin. Joko sinä joit teesi, Bella? Anna minulle kuppisi.”

Siby laski kupin käsistään pöydälle samalla, kun Bella hieman vastahakoisesti ojensi omansa hänelle. Siby laski senkin ensin asetin päälle, pyöräytti kuppia kolmesti ja otti sitten kämmentensä väliin. Hän tutkaili sisältöä kulmat aavistuksen verran rypyssä.

”Haukka”, Siby totesi. ”Sinulla on leppymätön vihollinen. Juna kuitenkin merkitsee, että lähellä on muutoksen aika. Ja mikä tuolla...? Tiimalasi. Vaara uhkaa, mutta älä missään nimessä tee hätäisiä päätöksiä, sillä se voi osoittautua kohtalokkaaksi. Sydän tarkoittaa, että sinulla on kuitenkin luotettava ystävä -”

Minun ja Bellan katseet kohtasivat hetkeksi.

”- joten sinulla ei pitäisi olla mitään hätää, ellet ala hätiköidä. Älä anna liiaksi valtaa tunteillesi vaan ajattele ensin. Olet nimittäin vaarassa joutua petetyksi puolen vuoden sisään. En ole aivan varma, mitä on tulossa, mutta onnesi tulee kääntymään reilusti parempaan suuntaan.”

”Tuleeko?” Bella epäili.

”Tietenkin tulee”, Siby sanoi. ”Ei mikään voi olla huonosti ikuisesti, mutta jotakin sellaista tulee tapahtumaan, mikä kääntää kaiken paremmaksi. Usko pois vaan, vielä sinäkin tulet olemaan onnellinen.”
« Viimeksi muokattu: 11.11.2011 00:29:10 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 7/9 ilmestynyt 11.11.
« Vastaus #179 : 11.11.2011 15:08:31 »
Mä en tiedä, mikä muhun iski oikeasti... purskahdin taas itkuun... mä en tiedä, mistä se tuli. Toisaalta viime yönä yht mun kaverin tarinaa, jos käsiteltiin myös yhen tyypin kuolemaa ja sen jälkeen mulle tuli pakottava tarve kertoo mun kamulle, kui paljon rakastin sitä ystävänä. Varmaan se kuormitti mua tähänkin...

Sä kirjotat hyvin, ja tää oli kiva luku. Mua painaa mieles vaan yks asia tän fikin sisällön kannalta tällä hetkellä - Sirius. Sä oot paneutunut Bellan ja Bethyn tunteisiin Remuksen kuoleman kannalta niin paljon, et mä oikeasti mietin, miten Sirius kestää Remuksen kuoleman yli. Remus oil kumminkin viimeinen paras ystävä Siriuksella ja nyt sekin kuoli. Vaikka Sirius on mies, niin kyllä sekin varmasti tuntee jotain. Mä en kyllä tiedä yhtään, jos sä oot tarkottanut tän myöhemmäksi, mut mua oikeasti mietityttää tää, ku Siriuksella ei oo juuri muita kuin Bethy enää... :'''''''((

Ja jatkoa oottaen!!!! Mä haluun lisää taas!!! Tää on mun suosikki fikki, jonka sä oot kirjottanut... joo, voittaa Palapelisotkut! Mut kyl mä tykkään myös Minne tuuli kuljettaa -fikistäkin...
« Viimeksi muokattu: 11.11.2011 15:10:11 kirjoittanut Anturajalka93 »
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan