Kirjoittaja Aihe: Prinssi Kaspianin matka maailman ääriin, Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11 | päivät 17-31 + epilogi 14.10  (Luettu 35952 kertaa)

Ferope

Uu jatkoa! Kiitos miljoonasti uudesta luvusta :D
Sitten lainausten ihmeelliseen maailmaan:

hiljentää Edmundin läimäisemällä tätä käsirvarteen
Missä hiton välissä niuho-Kassu on ruvennu väkivaltaseks? ;D

Tahdon kuninkaallisen hytin...
Eussi da bisnesmies :)

Kiituskiitus ;)
« Viimeksi muokattu: 20.01.2011 13:09:11 kirjoittanut Ferope »
People go in one end, and meat comes out the other.

Neithan

• Bitchking
  • Words are wind
Heipä hei, pitkästä aikaa! x) Koska sie piristit minun päivääni julkaisemalla jatkoa minä puolestani (ainakin uskoisin) piristävän sinun päivääsi kommentoimalla.

Näin alkuun: Yayyyy! Käytit minun ideaani. ;DD Oli mahtava luku, tosin ei kauheasti kuulostanut siltä kuin Eustace olisi kirjoittanut sen päiväkirjaansa. Tai siis, harva kirjoittaa noin yksityiskohtaisesti päiväkirjaan.

Lainaus
Sillä, jos sallitte minun ilmaista rehellisen mielipiteeni, rakastettu kunikaamme
Siinä on ainoa kirjoitusvirhe jonka löysin. Koska olen fiksu ihminen, kadotin tuon aluksi ja minulla meni ikuisuus löytää se uudelleen.

Lainaus
Edmund: ”Valitettavaa mutta totta, kuninkaani.”

Pilkunnussija astuu palvelukseen! Sanan 'mutta' eteen tulee aina pilkku xD

Kirjoitusvirheitä ei ollut noiden lisäksi, mutta muita virheitä oli.

Lainaus
Minulla oli valta tuhota Narnian tuhansia vuosia hallinneen kuningashuoneen viimeisen vesan

Elikkäs, Kaspianin suku ei ole hallinnut Narniaa tuhansien vuosien ajan, vain 10 sukupolven ajan.

Lainaus
”Edmund! Kaipaako vallanhimoinen mielesi jälleen muistutusta alhaisemman asemasi velvoittamasta käytöksestä?”
Edmund ja Kaspian ovat molemmat ylikuningas Peterin alaisia kuninkaita. Muuten he ovat tasa-arvoisia. Ainoa ero on se, että Kaspian on hallitseva kuningas.

Ymmärrän kyllä, ettet tiennyt noita, sillä tietoni ovat peräisin kirjoista. Suosittelen niiden lukemista, sillä Narnian tarinat ovat kivoja ja lyhyitä.

Muuten uusi osa oli ihuna, kuvailu oli hyvää ja sitä oli paljon. Lisäksi ficci on yhtä hauska ja kutkuttava kuin aina ennenkin.

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Dorothée

• Extreme-noob
  • U don't wanna piss off da Morso.
Jee jatkuu :)!

”Saamasi pitää, pikku sintti.”
Sintti, söpöä :D

Uu, meinasin pudota tuolilta jännityksestä.. :D
sekoan :D mutta kuitenkin laatu on ihan tavallisen (no, kjeh kjeh)
tasainen
Kiitooooos :D
Don't cha wish your girlfran was a freak like me?

Solembum

Okei, eli

Ferope: Kiitos taas kommentista ;) Enpä taida osata mitään rakentavaa vastata, mutta piristit päivääni silti ;)

Neithan: Kommentit piritää aina;) Korjaanpa heti pilkku- ja kirjotusvirheen hmm :) kuinkas ne nyt noin lipsahti?
Kaikesta positiivisesta (ja hei kritiikistäkin totta kai) kiitokset ;) oon kyllä lukenu noi kaikki narniat muutamaan kertaan, mutta siitä on aikaa (nyt kyllä taustatiedoks luin eilen illalla kaspianin matkan maailman ääriin) ja tätä kirjottaessani jotenkin toimi aivot aikas hitaalla... joten. sanotaanko vaikka, et kassu kokee itsensä ylempiarvoseks ja sillä on pitkäikäsiä sukulaisia;) nääh ei vaan, nielen virheeni arvokkuudella.
Eussin taitaa olla pakko rajottaa tota jonkinlaista 'hetkellisyyttä' tai jotain, tai sitten sillä vaan on hyvä muisti(lukeutuu niihin harvoihin xD). sori jos tää ei pysy ihan niin päiväkirjamaisena koko ajan, yritän muotoilla lähinnä fiilispohjalta, sillä minkäänlaista jatkosuunnitelmaa ei ole valmiina. Kirjotan sitä miltä tuntuu ;) Ja kyllä, tää tosiaan oli sun idea! ;) olipas taas tyhjentävä vastaus...

Jutunen: Kiitokset taas ihanasta kommentista, päivän ensimmäinen hymyreaktio havaittu ;)

P.S. näin ihan mielenkiinnosta, kehittelen kyseisen kirjan (no VoDT tietty xD) pohjalta mielessäni hullua ideaa eustacen ja lucyn viha-rakkaus- suhteesta. kertokaahan jos kiinnostaisi, niin raapustanpa muutaman rivin ylös ;)

Ferope

Ou ma goosh! Ootpa piirtäny muuten ihan SAIRAAN hienon kuvan Eussi-hanipuppelista! I-H-A-N-A kuva! Siis ihan tajuttoman söpö!

asdfrueidksc

Sori tästä mun fanityttökuolemasta :)

Amlae

• Nollatoleranssi
  • Und der Haifisch der hat Tränen
Luku 25 oli musta jotenkin todella kaunis <3
Eustace on alkanut raapustelemaan pidempiä päiväkirja katkelmia ja se on vain hyvä ;D
Mutta kun Eussi saa käyttöönsä koko kuninkaallisen hytin, niin missäs sit Ed ja Kaspian vast ikään muhinoi? :O :D

20032011 <3
26-29062013 <3

entinen dead_rose

Solembum

Ferope: kiitos kiitos ;)

dead_rose: Kiva kun tykkäsit.
Eussilla (ja mulla...) tosiaan toi runosuoni välillä kukkii, mut turhan usein on sellasiaa päiviä, joina ei saa mitään kirjotettua ylös... Ja siis kun fiilispohjalta mennään, täysin ilman mitään pitkäjänteistä suunnitelmaa, niin tää on vähän vaikeeta aina keksiä jotain uutta draamaa... :)
Mutta katsotaan, kyllä eussilla aina vaistot pelaa - kyllähän sitä draamaa on tarjolla vaikka millasta jos vaan jaksaa hiiviskellä ;)
Juu nyt kyllä Ed ja Kassu joutu vaikeen paikan eteen, mutta eiköhän sieltä vielä joku vähän hämärämpi soppi löydy noilta sarastuksen kansilta ;)

oromari

Voi Solembum <3333  :-*  tää oli kaiken odotuksen arvonen luku! Se oli niin sydäntä särkevää ja ihanaa ja vooooi Eussi-parka on ihan pehminny ;) onneks kylläkin, Edin ja Kasin puolesta  ;D  heti alusta se oli niin koskettavaa... "vellovan epätoivon sumentaessa hänen tummanruskeat silmänsä" ihanasti kirjotettu <3 Tässä luvussa olit kyllä nostanu tasoas viime luvusta, hahmot oli ihan IC  :) Odotan kyllä innolla, mitä Eussi nyt keksii

Solembum

A/N: pääsinpä siis juuri sanomasta että edellisen luvun kirjoittaminen verotti hullun lailla voimia (ja aikaa!) mutta tämä taitaa voittaa sen silti... pahoittelen pitkää päivitysväliä - muut projektit on vaatineet huomiota, malec ja yksi vielä julkaisematon, joka ilmestyy piakkoin (niin ja se koulu myös... :() pääsettekin sitten kohtapuoliin lukemaan lucyn mietteitä... toivottavasti monia kiinnostaa xD
Mutta nyt siis Eussia! Olkaapa hyvä, toivon että kommentoitte (jälleen kerran) niin että tiedän missä mokasin ja mitä pitäisi rukata uuteen uskoon.
Siis kommentteja, kiitos! ;D

Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, päivä28

Sarastuksen kannella sinertävän nöyhtäisinä hahtuvina leijailevan iltahämärän aikaan kiipesin päivän raskaasta työstä ylikuormittuneet lihakseni tuskasta huutaen pitkin halkeilevan suolakerroksen kuorruttamaa köysistöä tukien tärisevät jalkani isonmaston jo vuosikausia sitten parhaat merimatkansa kokeneeseen runkoon hutiloiden jyrsittyjen askelmien metallikoukkuihin. Raastoin loputtomalta tuntuneen soutu-urakan verottamilla voimillani onneksi kohtalaisen kyvyen elopainon omaavaa, velton turskan lailla liikehtivää ruumistani kohti mahdottomien matkojen päässä häämöttävää turvasatamaani – taivaan tuhkanharmaan pilviverhon rajaamaa syrjää kiusoitellen hipovan märssykorin tuulessa heilahtelevaa hahmoa rakas matkapäiväkirjani voimakkaasti suolasilliltä tuoksahtavien hengityshuurujeni armoilla viikkokausia vailla piparminttuhammastahnan hiventäkään sinnitelleiden hampaideni väliin rutistettuna.

Väsymys painoi auttamattomasti kohti Sarastuksen vihertävän leväpeitteen alla lepäävää kokkaa kallistuvan maston juurelle tavanomaisen vallattoman virkeytensä unohtanutta mieltäni kuin vastaheränneen häpeän taakka nuoren kunikaamme kokemattomilla harteilla – tunsin vastustamatonta halua irrottaa vapisevien käsieni otteen tahmaisten solmujen loputtoman verkoston ristikkäin pujottelevista punoksista ja heittäytyä vinkuvan merituulen vietäväksi. Houkuttelevan piinaavista mielihaluistani huolimatta kiskouduin kuluneen nahkaiset kengänkärkeni liukkaalla puulla lipsuen yhä vain ylemmäs ja ylemmäs unohtaen täysin odottamattomassa uhkarohkeuden puuskassani aukottoman päättelykykyni lamaannuttavan korkeanpaikankammoni, jota olin epäonnekseni potenut jo vuosikausia.

Kullanpunaisen auringonkehrän painuessa mailleen merten taa rämmin viimein enää yksin raudanlujan tahdonvoimani siivittämänä yli märssykorin monen monituisten rajuilmojen ravisteleman laidan vapisevaan puristusotteeseen tahattomasti kouristuneet töppösormeni tuhansilla karkeiden köysikimppujen viiltämillä haavaumilla. Läähätin epähuomiossa meren suolaisista syövereistä kuivalle maalle hypähtäneen limasuomuisen lahnan lailla lämmin ilma matkapäiväkirjani kansien äärimmilleen venyttämissä suupielissäni vastenmielisesti sihisten heilauttaessani mustelmille rusikoituneet jalkani ristiin märssykorin saastaiselle pohjalle. Nojauduin täydellistä tiedottomuutta lähentelevässä mielentilassani vasten haperoa puupaalua vuolaiden hikinorojen imeytyessä läiskiksi pellavaisen paitani selkämykseen ja sylkäisin helpottuneena huokaisten kärsineen matkapäiväkirjani leukojeni välistä sahanpuruja pursuilevaan syliini.

Oikaisin näännyttävän voimainponnistukseni seurauksena kuhmuraiselle kaarelle vääntyneen selkärankani muutamien korviavihlovien kirskahdusten saattelemana – saatoin vain kuvitella millaista vahinkoa moinen rutina mahtoikaan aiheuttaa sulavan liikehtimiseni mahdollistaviin ruumiinjäseniini! – kiroten vuolaasti jokaisen uutteran äitimuorini toimesta suuren aivokapasiteetin omaavaan pääkoppaani taotun kohteliaisuussäädöksen ja ilmeettömästä vähäeleisyydestään kuulun tapakasvatuksen rahtusen kiittämättömästi unohtaen. Sadattelin sadattelemasta päästyäni toinen toistaan värikkäämpiä solvauksia huuliltani suoltaen ja hakkasin jo entuudestaankin kuivuneiden veritahrojen täplittämillä nyrkeilläni märssykorin teräväsärmäisiä kaiteita saaden veren virtaamaan kapeina noroina pingottuneen ihoni alla loistavien rystysteni kuopissa.

Riipitsiip: (kurkistaa märssykorin reunalta kuono vinhasti vipattaen) ”Eustace, ystäväni! Kiitos Aslanin, löysin sinut viimein!”

Minä: (mutristan murjottaen huuliani kiertäen lyhyehkön varteni kerälle märssykorin kulmaan) ”Mene pois, rotta!” (vaikenen vaivalloisesti henkeäni haukkoen)

Riipitsiip: (pudottautuu vierelleni hammastikku tanassa) ”Muista sovelias kielenkäyttö, Eustace – moisten voimasanojen johdosta kattiruoska laulaa kuningasta mairitellen.”

Minä: (puuskahdan pahantuulisena) ”Jätä minut rauhaan, kapinen karvareuhka!”

Riipitsiip: (puistattelee turkki väristen sulatellessaan kunniansa kokemaa kolhaisua) ”Velvollisuudet kutsuvat, poikaseni.” (piipittää lievästi loukkaantuneena) ”Eivät airot itsekseen liiku!”

Minä: (survon huomaamattomasti levällään liassa retkottavan matkapäiväkirjani rispaantuneeseen hihaani) ”Eipä herra hiiri itsekään näytä tarttuneen aironvarteen.” (likimain syyttävästi)

Riipitsiip: (kiihtyneenä – kokokysymys on rotalle kaikki kaikessa) ”Minä – minä – ” (hyppelee villisti ympärilläni metallinsirpalettaan heristellen)

Minä: (yhä ärtyneenä) ”Etkö osaa soutaa?” (kysyn sujuvan sarkastisesti kohottaen kulmiani – pieni kiusanteko piristää harmaata iltaani todenteolla)

Ripitsiip: (kohentaa mahtaillen takaraivollaan kekottavaa punasulkaista otsapantaa) ”Älä leiki kanssani, nulikka!”

Minä: ”Vilpittömimmät pahoitteluni, arvoisa kanssamatkustajani.” (hymyilen viekkaasti – piiskan lailla taituroiva kieleni alkaa heräillä horroksestaan) ”Unohdin, ettet varpaisillasikaan yletä hankaimia hiertämään – tuollainen pygmi kun pituuskasvultasi olet.”

Riipitsiip: (niskavillat pystyssä kuin leijonan harja) ”Itsehillintäni mahti ei ole loputon, tiedä se, sinä mokomakin pahanilmanlintu!”

Minä: (suin hikiset suortuvat kasvoiltani) ”Epäonneni leimaa minut armotta Sarastuksen albatrossiksi, tuoksi tuhoon tuomituksi luontokappaleeksi, joka ajaa aavalla ulapalla seilaavat jollat kauhuun ja kadotukseen, hukkumiskuolemaan.” (nyökkään päätäni) ”Tyhjäntoimittajaksi minua sen sijaan ei voi kutsua edes hänen majesteettinsa kuningas Kaspianin siipiensä suojaan sulkema rotta, joka parhaillaan välttelee kyseistä titteliä piilotellen vaaleanpunervaa hännänpäätänsä muun miehistön tuikeilta katseilta isonmaston tuulentuivertamassa nokassa – ”

Riipitsiip: (mulkosilmien katse salamoi) ”Peru puheesi, Eustace!”

Minä: ” – syytellen raskaan työn kiistatonta uhria pitkäveteisillä korulauseillaan.” (päätän juhlallisesti)

Riipitsiip: (esittelee metallinhohtoista hammastikkuaan auringonpolttamalle nenänpäälleni) ”Nouse ylös ja puolusta virheellistä kantaasi rehellisessä taistossa mies miestä vastaan!”

Minä: (vääntäydyn huterasti seisaalleni) ”Tarkoitat kai – (käännän veistä haavassa) ” – mies päästäistä vastaan.” (irrotan ruosteisen puukkoni nyörivyöni kapeasta silmukasta)

Riiitsiip: (piipitys kohoaa jokusta oktaavia korkeammalle) ”Maista miekkaani, mahdoton maanvaiva!” (läimäyttää rautalanganpätkänsä lappeella varpailleni)

Minä: (suoritan mallikkaan väistön) ”Suorastaan sääli riistää tuo pörröinen pää koinsyömiltä harteiltasi.” (sohaisen epähuomiossa ilmaa – rotta on nopea!)

Riipitsiip: (uusi läimäytys) ”Uho ei ole taidon mitta, tiedä se poikaseni.”

Minä: (kierrän hiiviskellen umpilahon paalun ympäri) ”Mutta koko on voiman mitta!” (huti)

Riipitsiip: (läpsäytys takapuolelleni) ”Väärin jälleen. Koko on taistelussa vain haitaksi kantajalleen, pelkkä pelon häilyvä harha vastustajan näkökentässä.”

Minä: (kiristelen hampaitani) ” – minä sinut möyhennän!” (harhalyönti)

Riipitsiip: ”Pieni ja vikkelä soturin olla pitää.” (mustelma sääreeni)

Minä: ” – silppuan suikaleiksi!” (hutera pisto)

Riipitsiip: (tohkeissaan) ”Hiotut liikkeet ja tasapaino ovat voittajan valtit – eivät pidättelemätön raivo ja viimehetken onni.” (osuma)

Minä: ” – raastan riekaleiksi!” (horjahdan)

Riipitsiip: ”Pane kaikkesi peliin, Eustace!” (viuhtoo miekallaan kuin yli-innokas tuulimylly)

Minä: (ilkikurisuuteni hiipuu hiljalleen) ” – tuhoan – ” (rymähdän rähmälleni märssykorin kulmaan)

Riipitsiip: (astahtaa lähemmäs) ”Veikö kissa kielen, laivapoika?” (laskee miekkansa)

Minä: (läähätän läkähtyneenä – jokainen jäseneni huutaa tuskasta) ”Valkoinen lippu!” (väännän kangistuneet sormeni irti puukonkahvasta) ”Aselepo!”

Riipitsiip: (työntää miekkansa vyölleen) ”Neuvotelkaamme, ystäväiseni.” (rotan ääni kuulostaa yhä hieman kylmäkiskoiselta) ”Nousehan istumaan.” (ojentaa käpälänsä)

Minä: (kierähdän vastahakoisesti istualleni) ”Kiitos.”

Riipitsiip: (istahtaa vierelleni pyyhkien hikeä kuonoltaan) ”Kohtelias anteeksipyyntö olisi paikallaan, Eustace.” (vilkaisee minua varuillaan – olen varmasti hätkähdyttävä näky kaikessa saastaisuudessani)

Minä: ” – olen pahoillani.” (sylkäisen suustani murjottaen)

Riipitsiip: (leppyneenä) ”Jopa parhaimmat meistä tekevät joskus virheitä – myös sinä ja minä.”

Minä: ”Hävisin hiirelle.” (pudistan päätäni hämmästyneenä)

Riipitsiip: (sivuuttaa loukkaukseni olkiaan kohauttaen) ”Hiiren rinnassa sykkii leijonan urhoollinen sydän, muista se, ystäväni.” (röyhistää rintaansa)

Minä: ”Tappion maku on karvas.” (huokaisen syvään)

Riipitsiip: (taputtaa ymmärtäväisesti nyökäten nilkkaani) ”Vaan todelliset taistelusi ovat vasta edessäpäin.”

Minä: (hymyilen syyllisenä) ”Vilpittömät pahoitteluni, Riip.” (tartun hiiren karvaiseen käpälään)

Riipitsiip: (piipittää iloisena) ”Julmat sanasi eivät ehkä olleet tahattomia, mutta katumuksesi on pessyt pöydän puhtaaksi vihanpidosta.”

Minä: ”Tästedes tiedän olla haastamatta riitaa kanssasi – tyydyn jatkossa Läskipää Partasudin löylyttämiseen tällaisten pattitilanteiden vaatimissa tunnetiloissa.” (virnistän valjusti)

Riipitsiip: ”Läskipää Partasudin?” (kummastuneena)

Minä: (naurahdan hyvin epäeustacemaisesti) ”Sen alinomaa ruttuilevan härkäpään, joka raahaa naurettavaa nuijaansa perässään kuin turvonnutta ankanpyrstöä.”

Riipitsiip: ”Siinä tapauksessa – ” (hymyilee viekkaasti) ” – meidän on parasta hankkia sinulle ihkaoikea miekka tuon paperiveitsen sijalle!"

A/N: Jos luet tätä KK; turska, lahna ja pygmi on omistettu sulle <3 kommentoijat saavat pitää loput ;)
Kiitos taas lukijoille, kertokaahan parannusehdotuksia, jatkotoiveita ja kirjottakaa kritiikkiä! Kiitos kaikille ;)
Palaillaan piakkoin! ;)

Human_cannonball

Hahaa! Ekana :P

Hiih tykkään tästä edelleen. Taso pysyy hyvin ja sun (tai Eussin, miten vaan) kirjoitus tyyli on ihana!

Hei mutta kirjoittele ihan omaan tahtiin! Mulla ei ole mitään hirmu kiireitä jatkon suhteen vaikka joka päivä käynkin katsomassa onko minnekään tullut mitään uutta :D Enhän minäkään ole ehtinyt melkeen kolmeen viikkoon kirjoittamaan mitään kun toi koulu painaa päälle...KAMALAA  :o pitäisi ehkä... jospas vaikka viikonloppuna.

Human_cannonball

Banneri by: Ingrid

Neithan

• Bitchking
  • Words are wind
TOKA!

Tykkään tästä yhä. En sanoisi tason pysyneen, vaan se on noussut. Kuvailet entistä enemmän ja luvuissa on muutakin kuin vain Edmundin ja Kaspianin muhinointia (mistä kyllä pidän). Eustace on tosin yllättävän kaunopuheinen, mutta se sopi hyvin tähän lukuun. Riipitsiip oli muuten IC.

Mutta joo, en nyt ehdi kirjoittamaan tämän kummoisempaa kommenttia. Valitan. Kirjoita silti jatkoa, jookos?

Ja muuten, ymmärrän loistavasti, ettet ole ehtinyt kirjoittamaan jatkoa. Elämä vie aikaa, ja samoin tekee koulu. Ikävä kyllä....
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Ferope

Ahaa tso ei ole vieläkään laskenut vaan noussu on! :D Nimittäin Läskipää Partasuti-rakkaimpani on taas kuvioissa. Okei eli Eussi-kulta käytti tasen upeaita kuvauksia jne.... Ihan mahtavaa, että Riip ja Eussi alkaa lähentyä :)

Kiitos,

Khali x)

P.S jos ihmettelet oon ex-ferope ;P

Solembum

Haa vastauksia! ;)
Human_cannonball: Kiitoksia kiitoksia! Hyvä kun tykkäät, ja ymmärrystä riittää, toi muu elämä (no siis lähinnä koulu...) on välillä rasitteena tässäkin pitkässä projektissa, lisäksi tietysti inspiraatiokato, joka mua useinkin vainoaa... kolmas syy hitaisiin päivityksiin on hullu addiktio Malec-tarinoihin, joita siis lueskelen harva se päivä tuolta FanFiction.netistä. Aina ei ehdi näihin omiin raapustuksiin keskittyä ;D Niin, ja yksi kaveri just tänään totes, että mä oon liian perfektionisti (en väitä täydellisyyttä edes hipovani, mutta) kirjottaessani hion ja puunaan jokasen lauseen moneen kertaan, mietin sanajärjestystä ja välimerkkejä - sitä onko teksti sujuvaa vai ei. Siksi lyhyenkin pätkän kirjottamisessa venähtää helposti tuntikausia... xD

Neithan: Aaa ihana kommentti ;) Eussiseni on alkanut viimein jollain lailla ymmärtämään Riipiä ja lisäksi omia tunteitaan - se tuo niitä vihdoinkin julki silleen omalla eustacemaisella tavallaan... Hyvä että Riip pysyy ittenään ;) Kiitoskiitos

Fero - eikusiis - Khalilah Pan: Kiva kun tykkäsit, taas oli ihanaa päästä kommentejasi lukeen ;) Toi Läskipää Partasutihan on siis täysin mun omaa mielikuvituksen tuotetta (laatutavaraa suorastaan, sanoisin ;)) Otin kauniiseen käteeni sen leffassa nähdyn minotaurin ulkomuodon ja loin siitä täysin omanlaisensa urputtajan ihan lukijoiden päiviä piristämään x) Ei mun ollu tarkotus viljellä mitään läskipää partasuti-vitsejä harva se päivä, mut sä kun jaksat aina niistä innostua... kyllä meidän tääkin tyyppi pitää pitää kuvioissa mukana...
pitäsköhän ihan vitsillä vääntää joku ficci Läskipää partasudista ittestään? xD Mitä khali siihen sanoo?
Niin, ja vielä; mihin fero on kadonnu??

Dorothée

• Extreme-noob
  • U don't wanna piss off da Morso.
Hyvä ficci, luin sen kolme kertaa koska musiikin soidessa on hiukan vaikea lukea.. :D
Meillä taas Khalin kanssa omat juttumme... Se uhkas tappaa Eussin Riipin hammastikulla ! :O
Siihen on myös todella hyvä syy ..

Mutta kuitenkin, oli ilo lukea jatkoa jatkoa jatkoa...
Eussiin en ikinä kyllästy <3
Don't cha wish your girlfran was a freak like me?

Solembum

Mitä mun rakkaan eussin pään menoks oikeen suunnitellaan?? alkaa pelottaa.
kiitos taas kommentista, hyvä ettet kyllästy, suunnittelen jatkoa parhaillaan, en vaan vielä jaksa sitä rustata paperille (laiskana lueskelen itsekseni...)
Mutta tässä viikonlopun ja alkuviikon sisällä yritän päivitellä, katsotaan katsotaan.

Kiitoskiitos!! ;)

Ferope

Joo niin Khali sanois sihhen KYLLÄÄÄÄ! Ei mut siis en tiiä miten vaan rakastan Läskipää Partasutia nii-in paljon :D Joo kuten Jutu jo sanokin niin mä tääl uhkailin Eussia Riipin hammastikulla :P Katos kun Jutu meinas tappaa mun toisen mussukan Kurtin :) Ja Fero saattaa tulla takasin, koska Khali on vähän tota jännempi nimi ;D (Kyllä rakastan Feroa)
Kiitos kiitos kumarrus

- Khali (saattaa olla pian taas Fero :P)

Solembum

Läskipää Partasuti lupaa palailla jatkossakin, ilmotteleppa millon sulla on synttärit, niin tekstiä tulee ;) Partasudin kunniasanalla (sen nimi muuten eilisen leffanautinnon perusteella kerrattuna oli Tavros :))

pysykää kuulkaa kaukana hammastikuista, ketään täällä ei sitte tapeta;)

p.s. Khali on kiva nimi ; DD

Ferope

Oo kiitus, mut mul on synttärit sit kesäkuun 4. Bwahahahaahaha ;D
Joo ei tapeta vaan annetaan IISOOOO HALI! :D
Joo Khali on kiva nimi, mut rakastuin Feroon :)
Kiituskiitus

KhaliFero :P

Solembum

KhaliFerolle: tää menee tosi offiks
Okei, kesäkuun neljäs sitten Läskipää Partasuti pääsee parrasvaloihin, kirjotanki heti muistilapun ;) Sillonhan on jo loma lähellä ja hyvin aikaa aivolepoon ja kirjottamiseen xD

Solembum

A/N: Kehissä jälleen! Toivon, ettei tää luku mee liian OoCks, kommentoittehan taas, myös murskakritiikkiä otetaan vastaan ;) Tasoa kyselen jälleen; kertokaahan korkealle arvostamiani mielipiteitänne tästäkin tekeleestä! Kiitoksi jo etukäteen ;)
Lucyn järkytys:

Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, päivä29

Havahduin hereille suu apposen avoinna haukotellen pitkin hampain käyttööni luovutetun kuninkaallisen katosvuoteen kehikkoon ripustettujen pellavaverhojen raosta tulvivien aamuauringon kapeiden säteiden  kutitellessa suljettuja silmäluomiani tulisieluisen hiiriystäväni takaraivolla keikkuvan verenpunaisen sulan lailla. Puristin silmäni tiukemmin kiinni ja käperryin kerälle paksujen vällyjen väliin yrittäen saada uudelleen päivän mittaa harkitsevaista mielentyyneyttäni ylläpitävän unen päästä kiinni laihoin lopputuloksin. Koukistin polveni vasten pitsikauluksisen yöpaidan verhoamaa rintaani ja tuhahdin ääneen – vaikka Sarastukselle saapuessani olin vihdoin päässyt eroon rakkaan äitimuorini tiukkaan tapakasvatukseen rinnastamista ennen kukonlaulua toimeenpantavista aamuherätyksistä, yhä vieläkin sisäinen taskunauriini omasi epätoivotun herätys-toiminnon uneliaita aamujani piristämään.

Huokaisin venytellen edellisen päivän loppua kohti voitokkaaksi kääntyneen miekkamittelöni jäljiltä kipeytyneitä raajojani nivelet naksuen ja vääntäydyin kiharaista hiuspehkoani haroen istualleni kapiseen riippumattooni verrattuna suorastaan upottavan pehmoisella vuoteella, joka viimeiset tuulentuivartamat viikot oli toiminut Sarastuksen irstailun täyttämänä paheen pesänä miehistön ja kapteeni Drinianin tietämättä. Ajatuskin kuninkaan ja serkkupoikani likaisista puuhista laivan ainoiden vastapestyjen lakanoiden välissä sai minut voimaan pahoin – jopa minun viattomana maailman menoa seuraavan  mieleni oli pakko myöntää kiistattomat tosiasiat; lievin kiristyksen keinoin valloittamassani makuusopessa ei ollut päivätolkulla aaltoja kyntäneen merimatkamme aikana noudatettu Britannian viimeisimmissä uraauurtavissa tutkimuksissa esitettyjä unisuosituksia kovinkaan suurella kiinnostuksella.

Kimakka tytönääni: ”Kautta Aslanin kullanpunaisena hulmuavan harjan!” (kirkaisu kaikuu pitkin lastulevyseinien välissä kulkevia hormeja – todennäköisesti herkkiä tärykalvojani viiltelevä ääni on lähtöisin Sarastuksen sisäkannelta)

Tuntematon Urputtaja: ”Lucy! Mitä sinä – ” (matala karjahdus vavisuttaa pikkuruisen hyttini lattiaa)

Oikaisin kivusta irvistäen vaille kunnollista lepoa jääneet jalkani vuoteen laidalle ja nousin seisomaan tukeutuen hikisillä kämmenilläni tammipuiseen sängynlaitaan. Hoipertelin tärisevin jaloin siivottoman kopperon seinään upotetulle vaatekaapille ja kiskaisin kuningas Kaspianin punaisen aamutakin epämääräiselle sykkyrälle vääntyneeltä henkarilta. Työnsin kivistävät käsivarteni aamutakin pitkiin hihoihin kääräisten kymmeniä käänteitä reisieni tasolla riippuviin hihansuihin ja sidoin vaatteenriekaleen löyhästi vyötäisilleni. Pudistin kiusaantuneena päätäni aamutakin nilkkoihini korkeaksi kasaksi kerrostunutta helmaa nykien. Ellemme olisi matkanneet keskellä aavaa merta kaukana sivistyksen ulottumattomissa, olisin avaintodistajan tärkeässä asemassa vaatinut henkilökohtaisen räätälin kitukasvuista olemustani vaatettamaan – ihmisarvoani loukkasi kuljeskella kirppuja kuhisevan miehistön keskuudessa leveäharteisille mammuteille mitoitettuihin telttoihin kietoutuneena harva se päivä.

Pujotin kylmästä kipristelevät varpaani katosvuoteen vieressä kekottaviin saapikkaisiini vaivautumatta nyörittämään nahkanauhoja pohkeideni ympärille – sisäkannelta kantautuva huuto vaati jakamattoman huomioni – ja marssin hiukan huterasti yöpukusillani hentoisen päivänvalon ulottumattomissa pysyttelevään käytävään lukiten narisevan oven huolellisesti perässäni. Tassuttelin leveästi haukotellen avonaisena retkottavan lattialuukun alta avautuvaan madonsyömään portaikkoon kopaten puoliksi palaneen mehiläisvahakynttilän kouraani seinästä sojottavalta lampetilta. Takerruin vapaalla kädelläni portaikkoa kiertävään kaiteeseen ja laskeuduin varovasti askel askeleelta Sarastuksen pimeisiin, ympäriinsä leijailevien pölyhahtuvien saastuttamiin syövereihin.

Suuntasin nilkuttavan käyntini kohti sisäkannen syrjään kuninkaan yksityisyyden suojelemiseksi säkkikankaisista suolalihasäkeistä ratkotuilla verhoilla rajattua makuusoppea aamutakkini morsiuspuvun laahuksen lailla jäljessäni lipuvaa helmaa raavaan merimiehen raivolla sadatellen. Verhojen takaa kiirivä ulina alkoi lopulta vaimeta – lienikö epäonninen sivustakatsoja viimein menettänyt äänensä kiljuttuaan yhteen soittoon jo minuuttitolkulla oktaaveilta, joista kokenut oopperalaulajakin olisi ollut ylpeä. Puhalsin kynttiläni sammuksiin – kuninkaan likaisesta loukosta kajasti valoa – ja ryömin vuosikausia sitten pilaantuneen lihan tuoksusta hallitsemattomasti yökkäillen verhonraosta öljylampun lämpimään hehkuun.

K Kaspian: ”Eustace, Aslanille kiitos!” (parahtaa)

Edmund: ”Serkkuseni, selitähän notkeine korulauseinesi tämä kiusallinen tilanne parhain päin hysteeriseksi käyneelle sisarelleni.” (lähes anelee – hyvin omituista käytöstä Edmundin ailahtelevan luonteenlaadun tuntien)

Näky, joka minua katseeni kohottaessani kohtasi, olisi saattanut olla varsin hupaisa aivokapasiteetiltaan vajaan Läskipää Partasudin tai sen vääräsäärisen vuohen silmin kuvattuna – nuori kuningas ja hänen tummatukkainen adjutanttinsa piilottelemassa vieretysten villapeitteiden alle käärityneinä väistellen homeisen vihertävää seinää vasten lysyyn laonneen Lucy-tyttösen salamoivaa tuijotusta – mutta ylivertaisen nerokas mieleni kuitenkin ymmärsi tilanteen todellisen laidan sillä siunaaman sekunnilla, jona kuulin Lucyn nyyhkyttävän katkonaisesti pitsiseen nenäliinaansa. Mulkaisin tuikeasti toisiinsa suorastaan häpeällisen tiukasti kietoutuneen kaksikon suuntaan nakaten hennosti savuavan kynttilännysäni lähimpään sillitynnyriin – saatoin vain toivoa, etteivät kalanraadoista hengitysilmaan haihtuvat kaasut leimauttaisi mehiläisvahan viimeisiä kipinöitä ilmiliekkeihin – ja kumarruin taputtamaan tärisevää Lucya olalle.

Minä: ”Kaikki on hyvin – älä itke, Lucy.” (mahdollisimman lohduttavasti)

Lucy: ” – Eustace!” (takertuu nyyhkien kaulaani – lysähdän hänen rinnalleen lattialle tukehtumaisillani)

Minä: ”Lucy – en – saa – en – voi – hengittää!” (yskin henkeäni haukkoen – kylmä hiki kihoaa otsalleni)

Edmund: ”Sisko, päästä Eustace irti!” (hänen äänensä kajahtaa korviini tukalaan olotilaani nähden aivan liian välinpitämättömänä)

Lucy: (päästää irti kaulastani ja painaa kyynelten juovittaman poskensa vasten poskeani) ”A-anteeksi, Eustace!” (itkee valtoimenaan)

Minä: (huohotan raskaasti taputellen otsaani Lucyn nenäliinalla) ”Älä itke, älä itke.” (kiedon tahdikkaasti lyhyet käsivarteni Lucyn ympärille)

Edmund: ”Lopeta tuo ulina, Lucy!” (komentaa rikkuneen aukroriteettinsä rippeihin tukeutuen) ”Miehistön askareet häiriintyvät, emmekä pysy kapteeni Drinianin määrittämässä kurssissa, jos huudat kuin mokomakin sumutorvi!”

K Kaspian: ”Anna sisaresi olla, Edmund.” (huokaisee surumielisenä)

Edmund: ”Älä puutu tähän, Kaspian.” (äyskähtää vasten Kaspianin kasvoja) ”Lucyn vaitiolo on taattava hinnalla millä hyvänsä – tässä ei ole kyse pelkästään sinun asemastasi kansasi silmissä, vaikka niin ehkä luuletkin. Minun tulevaisuuteni riippuu Aslanin armon varassa, minulla ei ole varaa suututtaa mahtavaa leijonaa harkitsemattomilla mieliteoillani.”

Kuuntelin korvat hörölläni pariskunnan piikittelevää sanaharkkaa silitellen lohduttomasti nyyhkyttävän Lucyn kuparinruskeita kiharoita tämän painautuessa vuosikausia välillämme vallinneen inhon unohtaen syvälle syliini. Vuolaiden kyynelten virta imeytyi suolaisiksi läiskiksi aamutakkini olkaan keinuttaessani lamaantuneena hiljalleen hikkaavaa serkkutyttöäni airon varressa viettämieni tuntien väsyttämillä käsivarsillani, jotka eivät lyhyen elämäni aikana olleet kartuttaneet kovinkaan paljoa kokemusta hysteeristen tyttöjen hoivailusta. Taputin myötätuntoisesti Lucyn päälakea huokaillen kyllästyneesti nuorukaisten kipinöivän riidan hiipuessa kytevän hiilloksen kaltaisesta sanailusta aina vain lähemmäs tutun siirappista muminaa, jota useimmiten seurasivat varkain vaihdetut suudelmat lähimmän autioksi havaitun nurkkauksen hämärässä.

K Kaspian: ” – harkitsemattomilla mieliteoilla?” (kuiskaa silmät suurina)

Edmund: (riiputtaa päätään) ”Myönnä pois, Kaspian. Tämä yö oli vain typerä päähänpisto – päähänpisto, jonka pauloihin epäonnisina lankesimme.” (pyyhkäisee hikiset suortuvat otsaltaan)

K Kaspian: (laskee kätensä Edmundin harteille) ”Tarkoitatko – ”

Edmund: (painaa sormensa Kaspianin huulille) ”Meidän olisi pitänyt – ”

Minä: (naljaisen pahantuulisensa Lucyn olan yli) ”Saanen keskeyttää herrojen luottamuksellisen keskustelun – henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että teidän ei olisi todellakaan pitänyt iltamyöhällä kavuta vieretysten tuohon koinsyömään riippumattoon sairaine haluinenne.”

Edmund: (posket tukahdutetusta raivosta punaisina) ”Kuinka saatat loukata kuninkaasi arvovaltaa, Eustace?” (murisee)

K Kaspian: (vastoinkäymisistä väsähtäneenä) ”Eustace puhuu asiaa, Edmund. Kolmeen pekkaan käymämme neuvottelun oli määrä panna loppu jatkuville peloille kiinnijäämisestä sekä Narnian kruunun heittämisestä narikkaan. Olemme pettäneet Eustacen, joka silkkaa jalomielisyyttään antoi meidän säilyttää kasvomme Sarastuksen yhteen hiileen puhaltavan miehistön edessä – takasi rauhan rakastamamme maan kansojen keskuuteen.” (puhuu vaimeasti kääntäen katseensa suuntaani) ”Olemme hänelle paljosta velkaa – anna Eustacen puhua suunsa puhtaaksi.”

Edmund: (nyreissään) ”No, serkkupoika?” (sylkäisee helmeilevän klimpin riippumaton laidan yli lattialle)

Minä: (nyökätä niksautan Kaspianin suuntaan) ”Olen tänä aamuna oppinut kantapään kautta erään tärkeän seikan; Teidän Majesteettinne lupaukset ovat yhtä tyhjän kanssa.” (käännyn Edmundin puoleen) ”Raivopäinen adjutanttinne, jonka hampaitani kiristellen luen sukulaisteni sankkaan joukkoon, on sen sijaan osoittanut olevansa vielä itse herra kuningastakin halveksittavampi persoona – itkettää nyt omaa sisartaan aikojen saatossa lopulta käsiin murenevaa rakkauttaan vaalien.”

Edmund: ”Sinä senkin – ” (karjaisee)

K Kaspian: (pitää vauhkona riuhtovaa Edmundia aloillaan) ”Emme voi vastata syytöksiisi kunnialla, Eustace. Jokainen sanasi – ” (pitää lyhyen tauon) ” – on totta.”

Minä: ”Miten Teidän Majesteettinne aikoo selvitä tästä kiusallisesta tilanteesta menettämättä syntyperäisiä oikeuksiaan Narnian valtaistuimeen?” (kysyn ylimielisesti)

K Kaspian: (nielaisee äänekkäästi) ”Polvistun jalkojesi juureen anelemaan anteeksiantoa ja armahdusta, elleivät sanani riitä vakuuttamaan katumukseni rajatonta määrää.”

Edmund: ” – minä en kyllä – ” (vaahtoaa vihaisena)

K Kaspian: (jatkaa keskeytyksistä piittaamatta) ”Olen valmis mihin tahansa kansani hyvinvoinnin turvatakseni – nimeä ehtosi, Eustace.”

Minä: (mietiskellen) ”Yhä vielä olen haluton tuomitsemaan hetkittäin hyvinkin keljuksi heittäytyvän hiiriystäväni armasta kotimaata toinen toistaan seuraavien vallankumousten ikiyöhön – omatuntoni soimaisi minua vielä aikamieheksi vartuttuanikin moisesta teosta, olkoonkin, että Narnia on taruolentojen asuttama mielikuvitusmaailma, jollaisiin en tietenkään enää tuolloin usko.” (tokaisen)

Lucy: (katkonaisesti hengittäen) ”Riipitsiip ei tahtoisi – ”

Minä: (luon tuikean katseeni kummalliseen pariskuntaan) ”Pääsette jälleen pälkähästä, mutta muistakaa; salaisuutenne sinnittelevät enää vain hiuskarvan varassa.” (uhkaan tyynesti) ”Tästedes me – ” (nyökkään itkeä tihuuttavan Lucyn suuntaan) ” – tarkkailemme teitä kahden silmäparin voimin jatkuvasti – päivin ja öin, aamuin ja illoin. Kahdenkeskinen aikanne rajoitetaan velvollisuuksienne vaatimaan minimiin; näin vähennämme huomattavasti virhearviointienne määrää tutkimusretkemme tulevina päivinä.”

K Kaspian: (surumielisesti hymyillen) ”Sanasi on lakimme, Eustace.”

Edmund: (inhonsekaisin tuntein) ” – luopioserkkuni on puhunut.”

Elä ja anna muiden elää, kas siinä pulma.

A/N: Kommentoithan? ;D
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011 06:05:13 kirjoittanut Solembum »