Scintilla, äläs.
Olisi kannattanut toivoa, sillä sellainen näyttää nätiltä esimerkiksi hyllyn reunalla, vaikkei leikkisikään.
Hienoa että sain pidettyä lukijan mielenkiinnon kasassa, vaikka teksti ei ollutkaan juonellisista juonellisin. Se täytyy kyllä sanoa, ettei laihuutta ihannoiva pikkutyttö ole valitettavasti mahdoton ilmiö. Kyllä pikkutyttönenkin alkaa miettiä onko liian läski, jos joku vihjaa oikein häijysti jotain siihen suuntaan viittaavaa.
No niin,
Upsila totta kai tekstin piti maistua yhtä hyvältä kuin tomusokerikuorrutteen – eikä miltään peruskoulun jakelulinjan eineeltä.
No ei suinkaan. Olen iloinen kun pidit!
Tiedätkin yhteisficcimme tiimoilta Astorian alkaneen rajoittaa ja tarkkailla syömisiään kymmenenvuotiaana – erään häijyn ”luihuisprinsessan” takia. Kotitonttu esti pientä, minunkin mielestäni ihan suloista ja sympaattista aatelistyttöstä kieltäytymästä houkutuksesta, mutta ortoreksia olisi estänyt teini-ikäistä Astoriaa muuttamasta mieltään. Poor Astoria. ;( Joulutortut ovat lehtitaikinoineen ja luumuhilloineen niin suuhun sulavia että on pakko syödä muutama joulun aikaan. Ovat parhaita tietämiäni joululeivonnaisia, pipareita parempia. Hyväsydämisyys ei karissut kilojenkaan mukana, vaan vanhempi (minun tulkintojeni) Astoria jatkoi ponnekkaasti hyväntekeväisyystyön tekemistä runoilun ja seurapiirinaisen velvoitteiden lomassa.
Belsissa, toivoinkin hartaasti sinun pitävän lahjatekstiäsi muunakin kuin kauniina ajatuksena.
Odottelinkin jonkun huomaavaan tämän ja
Omatuntoni, ortoreksia nervosan välillä vallitsevan yhteyden; pikkutytön haaveilemassa keijukaiseksi muuttumisesta ja nuoren naisen pysyvän rautaisen itsekurin avulla gasellimaisissa mitoissaan. Ei mitenkään mukava ajatus pelätä palautuvansa ”pulleaksi” hiirulaiseksi, jollainen rouva Draco Malfoy ei saa olla missään nimessä.
Astoriani ei olekaan aatelistytön perikuva ja hänen erilaisuutensa huomasi jo pienenä. Hän on paljon syvällisempi (ehkä kerskailua sanoa niin omasta näkemyksestä), hyväsydämisempi, omalaatuisempi, eskapistisempi ja sielukkaampi. Eskapisti toivoi luudanvartta luodakseen illuusion siitä, että voisi lentää kauas pois. Tämän maailman poikki omaan maailmaansa. Eläinten ruokkiminen sitä että hän tiesi, ettei kaikkien elämä ollut yltäkylläistä.
Celeborn, minäkään en pidä pienistä ipanoista. En todellisessa elämässä, tekstin päähenkilöinä enkä lue mielellään niistä. Toisinaan tällaiset 7 – 10-vuotiaat sopivat hyvin ideaan, jolloin rupean randomiksi. Hauskaa tietää sinun uskovan kykyihini, kun pidit kirjoittamaani joulu+lapsi yhdistelmää vähintään siedettävänä. Ja ficciä sinänsä mainiona erilaisen jouluvision esittäjänä. =) Et luonnollisesti voi tietää millainen ihminen Lavinian taakse kätkeytyy, mutta hän ei ole joulufani – vaan odottaa aattoa enemmän loppiaista.
Ehkä veelanuken selittäminen oli moka.
Myönnän koska et ollut ainut sitä mieltä ollut kommentoija. Olin isopäinen, kun en uskonut ficin betannutta
Julma-Nalaa Ei ne lukijat välttämättä samaa mieltä ole, joten jätetään näin. Vai pitäisikö selittää A/N:ssä veelanuken olevan velhomaailman vastine Barbiella. No emmä nyt tiedä... olkoon, ajattelin.
misstm, vau saattaa putkahtaa ”parempi myöhään kuin ei milloinkaan” -teon jälkeen.
Voi, lisää jouluhössötyksen inhoajia.
Minulla on pakkomielle etsiä käsiini jostain lempihahmoksi nousevasta henkilöstä kirjoitettuja ficcejä orastavan innostuksen purressa. Tiedän fiiliksen, niinpä minulle tuli hyvä mieli kun pidit hahmosta sekä tekstistä. Uudet lukijatkaan eivät ole pahitteeksi. =)
nominal, tervetuloa takaisin. Muistankin sinun kommentoineen jotain one-shottiani, kaiketi
Avioliiton irvikuvaa. Sivuhenkilöitä ei välttämättä muista, mikäli kyseessä ovat sellaiset, jotka eivät kuulu suosikkeihin – edes inhokkeihin.
Arkisuus ja rauhallisuus olivatkin tavoitteenani kirjoitusvaiheessa ja se, mitä joulu edusti keskimmäiselle Greengrassin sisaruksista. Pidit juuri siitä kohdasta, jonka halusin olevan edes jonkun mielestä suloinen; Astoriasta kylvämässä porkkananpaloja hankeen. Pikkutyttö vanhanaikaisessa ja leveähelmaisessa talvitakissa posket pakkasen punaamina.
Olen otettu saatuani kuusi kommenttia, joista ilmenee kaikkien pitäneen!
Kiittäen,
L