Kirjoittaja Aihe: Twilight: He said, he loved me. K11 | B/E | Drama, romance, fluffy  (Luettu 13543 kertaa)

Prumrose

• Vieras
Title: He said, he loved me
Author: aribella
Beta: kjatri, suurkiitokset hänelle! ♥ :)
Pairing: Vakioparit
Rating: K-11
Fandom:Twilight
Genre: drama, romance, fluffy
Warnings: Tämä on ensimmäinen ficcini, joten kirjoitus virheet, sekä aloittelija kirjoittajan laatu, ovat enemmän kuin mahdollisia.
Summary: Bella on muuttanut rakkaasta, aurinkoisesta Phoenixsta, ankeaan Forksiin perheensä mukana. Forks osoittautuu kuitenki valoisemmaksi kuin hän osasi kuvitellakkaan.. Kaikki ihmisiä!
Disclaimer: SM, omistaa kaiken minkä tunnistatte hänen kynän jäljekseen. Minä vain yritän kehitellä jotain...

Osallistuu FanFiction50 haasteeseen sanalla 28.Sydän

Prumrose ylpeänä, tai no ei kovinkaan ylpeänä esittää...
...ensimmäisen ficcinsä...
…He said he loved me

Luvassa on kliseitä..

Minä vihaan koulua

...toivotonta ihastumista...

Hänen hymynsä saa sydämeni lyömään ylimääräistä...

...epätoivoa...

Hän ja minä, emme ikinä tule olemaan me.

...yllätyksiä...

Hän kysyi apua, vain saadakseen puhua minulle?

...uusia tuttavuuksia...

Sinäkö olet Alice?

...sekä rakkautta...

Minä rakastan sinua.

...mutta riittävätkö nämä ainekset...

Sinä mitä?!

...luomaan täydellisen tarinan?

Anteeksi.

Tuleeko jatkoa ? :)
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 17:43:19 kirjoittanut Beyond »

kjatri

Vs: He said, he loved me. K13
« Vastaus #1 : 07.12.2010 11:54:38 »
Ooooo:) minä rakastan kliseisiä juttuja, ne on niin söpöjä!! :P Mutta hyvältä tuo vaikuttaa, sitten vain ensimmäistä lukua kehiin ;) Btw, itse olen betaillut, joten jos haluat ota yhteyttä! :)

Love,

kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

iituska

« Vastaus #2 : 07.12.2010 17:43:20 »
No, jos minulta kysytään niin kyllä pitää jatkoa tulla :DD
Tälläset on niitä ficcejä mitä mä rakastan, hyvä ku joku viittii kirjotella niitä vielä ;)
Nii, että tuota jos ei selväksi tullut vielä niin sitä ekaa lukua tänne vaan! :PP

iituska

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #3 : 07.12.2010 19:01:21 »
Tää on he ihan hyvä, pistä vaan jatkoa! Aina kannattaa julkaista, se ensimmäinen on varmaan kaikkein pahin, muut ei sitten enää olekaan niin kovia paloja. Tämän sanon ihan kokemuksesta. Rohkeutta, ystäväiseni, ja pistä jatkoa!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

Anaid

• Jamie <3
« Vastaus #4 : 08.12.2010 20:48:53 »
Vaikuttaa hyvältä!
Nimi on mun mielest tosi hyvä!
Ja muista: Kliseet on kliseitä syystä!
Anna tulla lisää vaan! :)
Luen ainakin varmasti, vaikka en aina jaksa kommentoida... :-[

Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

En-nu

• Vieras
« Vastaus #5 : 09.12.2010 16:02:08 »
Ihana otsikko. :D ja jatka vaan näyttää hyvältä.
Ja kliseet ovat välillä hyvästä  :D :D

sajusa

« Vastaus #6 : 09.12.2010 16:27:41 »
Uuh! Kuulostaa hyvältä... :D Empä sitten osaa muuta sanoa... Juu, että sitten jatkoa tässä odottelemaan :P ;)

~sajusa

Prumrose

• Vieras
« Vastaus #7 : 14.12.2010 22:31:30 »
Kiitos kommentestainne ja tässä se ensimmäinen luku nyt tulisi. :)
Ai, niin! Kiitokset myös kjatrille betauksesta!  ;)

1. Luku

Auto pompahteli vasten muhkuraista asfalttitietä, mistä tiesin että olimme Forksissa.
Käänsin katseeni pois kirjasta. Taivasta peitti harmaapilvipeite, jota vasten tummanvihreiden puiden latvustot keinuivat tuulessa. Huokaisin ja lähetin viimeisetkin jäähyväiset auringolle.

”Perillä ollaan!” , Emmett huudahti ja säpsähdin horrostilastani. Vilkaisin taas ulos ja näin meidän olevan tutun talon pihalla. Astuin ulos autosta. Minun ja Emmettin autot, sekä muut tavarat tulisivat vasta huomenna. Isä oli ensimmäisenä äidin kanssa sisällä. Kuulin heidän keskustelevat uudesta koulusta, sekä siitä kuinka tämä toi heidän alku aikansa mieleen. Tämä oli isän kotitalo ja hän oli asunut täällä koko lapsuutensa. Äidin lapsuudenkoti oli muutaman kilometrin päässä täältä ja oli jo jonkun muun suvun omistuksessa.

Kiipesin portaat ylös uuteen huoneeseeni. Se oli täynnä jotain mummin vanhoja tavaroita, mutta huomenna siitä tulisi kokonaan minun huoneeni. Tutkailin mummin aarteita ja löysin sieltä kahtia taitetun paperin, aukaisin sen. Se oli kirje. Luin sitä hetken ja sitten tajusin sen olevann ukin ja mummin rakkauskirje. Hymyilin ja laitoin sen paikoilleen.
”Mitä sinä täällä virnuilet?” kuulin Emmettin kysyvän aivan selkäni takaa. Säpsähdin, en ollut huomannut, että hänkin on täällä.
”En, mitään. Löysin ukin ja mummin vanhoja rakkauskirjeitä”, selitin.
”Huh, oliko raakaa materiaalia?” Emmett kysyi ja virnisti. Pyöritin silmiäni ja tönäisin häntä olkapäähän.
”Emmett! Tiedät ettei ne olleet sellaisia!” pauhasin hänelle. Hän oli välillä niin tyhmä.
”No höh, ajattelin jo että olisin saanut hyvän iltasadun.”
”Emmett! Hyi!” kiljaisin ja suljin korvani. Emmett nauroi itsensä kipeäksi ja pikkuhiljaa minäkin sorruin, päädyimme molemmat lattialle nauramaan maha kippuralla.

Vuoden kuluttua.

Heräsin kattoa vasten ropisevaan sateeseen. Taas oli tulossa sellainen päivä, joka ei sujuisi hyvin. Lamaantuneena valmistelin itseni kestämään taas yhden koulupäivän. Harjasin hiukseni ja puin ylleni farkut ja hupparin. Minä vihasin koulua, tai itse asiassa viha on aivan liian lievä ilmaisumuoto vertaamaan sitä tunnetta jota koulu minulle aiheutti. Pelkkä sanakin oli jo tylsä ja ikävä, enkä kerta kaikkiaan tajua ihmisiä, jotka näkivät siinä jotain. Minua melkein nauratti aina kun näin rehtorimme, hän oli nimittäin täydellinen kuvaamaan koulumme viihtyisyyttä. Melkein eläkeikäinen harmaantunut vanha mies, joka oli varmasti vähintään yhtä kyllästynyt kouluun kuin minä, tai siltä hän ainakin näytti.

”Bella, aamiainen on valmiina!” Renée huusi alakerran keittiöstä, laskeuduin hiljalleen portaat alas, askel kerrallaan. Ohitin Emmettin huoneen oven, ovi oli auki, kurkistin varovasti sisään, hän nukkui, vaikkakin ääni joka hänestä kuului, olisi kuka tahansa vähän tuntematon ihminen voinut kuvitella hänen röhkivän, mutta ei hän nukkunut ja sikeästi vasta nukkui. Hymyilin ja raahauduin keittiöön.

Vedin tuolin pöydän alta ja istahdin. Edessäni oli lautasellinen muroja, sekä lasi marjamehua. Hymyilin surullisena, äiti yritti tehdä koulunkäynnistäni mahdollisimman helppoa, vaikka eihän se hänen vikansa ollut, että vihasin koulua. Asia, miksi vihasin koulua, oli yksinkertainen ja tylsä. Minä olin koulukiusattu.

Kun vuosi sitten muutimme perheeni kanssa Forksiin ja olennaisesti vaihdoin koulua, ei ollut kulunut päiväkään, jolloin minua ei kiusattaisi. En itse edes oikein tiedä syytä, mielestäni olin kohtuullisen nätti ja hoikka, minulla oli laineikkaat kastanjan ruskeat hiukset ja suklaanruskeat silmät. Rehellisesti sisimmissäni tiesin syyn, olin kummallinen ja no, oikeastaan en tiedä mikä minussa on vikana. Olen vain kai liian tavallinen. Olin käynyt läpi kaikki mahdolliset keinot sen lopettamiseen, mutta mikään ei auttanut. Minua kiusattiin, aina. Useimmin se oli haukkumista ja ilkeilyä, joskus myös väkivaltaa, mutta se oli vain silloin kuin yritin puolustaa itseäni. Äiti sanoi, että syynä oli kateus vaikka minusta hän on väärässä. Mitä kadehdittavaa olisi täydellisen tavallisessa tytössä? Tuohon äitini oli vastannut ”Ainutlaatuisuus”, hah joopa joo.

Vuosi sitten isäni, Charlie ja äitini, Renée ilmoittivat meidän muuttavan Forksiin, syyksi he olivat sanoneet jo kyllästyneensä suurkaupungin elämään ja nyt oli jo aika vaihtaa maisemaa. Tuon ilmoituksen kuultuamme minä ja Emmett ryhdyimme viikon kapinaan, joka tarkoitti lähinnä mykkäkoulua ja mulkoilua. Kapinastamme huolimatta muutimme aurinkoisesta ja rakkaasta Phoenixsistä, tänne harmaaseen ja ankeaan Forksiin. Charlie oli epätoivoisesti yrittänyt lohduttaa meitä vakuuttamalla että tämä oli ''ihan kivaa ja rauhallista seutua'', mutta entiseen kotiimme verrattuna tämä on kuin vankila kaikkine kauheuksineen.

Syötyäni aamiaisen, laitoin kengät jalkaani ja laukun olalleni. Astuin ulos ovesta koleaan aamuun. Aurinko pilkahteli paksun pilvipeitteen alta ja huurteinen routainen nurmikko kimalteli, kristallin lailla. Itse asiassa oli aika kaunis syysaamu, mikä oli täällä harvinaista.

Kävelin autolleni, joka ei ollut yhtä kulahtanut kuin Forks ja sen ankea lukio. Se oli punainen Audi, joka oli elämäni yksi ainoista väripilkuista. Ajelin madellen koululle niin kuin joka ikinen aamu, joskus saatoin mennä Emmettin kyydissä, mutta tänään hän oli onnekas ja oli menossa vasta kymmeneksi kouluun.

Toisin kuin minulla Emmentillä oli paljon kavereita ja jopa tyttöystävä, Rosalie. Hän on ihan mukava ja mielettömän kaunis. Hänellä on puoleen selkään asti ulottuvat vaaleat hiukset, jotka ovat kuin sulaa kultaa, sekä jäänsiniset silmät ja upea vartalo, juuri Emmettin tyyppiä. Emmett sanoo aina; ”Rosalie on kaunis kuin enkeli, mutta sängyssä hän on todellinen peto.” Minua ällöttää kuinka ilmiselvä heidän fyysinen suhteensa on. He eivät puhu suulla ja sydämellä, vaan sen sijaan kielillä. No joka tapauksessa he ovat täydellisiä toisilleen ja olleet yhdessä jo seitsemän kuukautta.

Vaikka rakastin Emmettiä yli kaiken, sillä olihan hän sentään tuki ja turvani, myös paras ystäväni koko helvetin Forksista, silti olin hänelle hieman kateellinen, miten hän sai niin helposti paljon kavereita, mutta minä en? Päinvastoin. Olin kysynyt äidiltä samaa ja hän oli sanonut, että se johtuu iästä, sen ikäiset ovat jo kuulemma aikuisempia ja ymmärsivät hyvän päälle, tuo sai minut nauramaan silloin. Meillähän oli ikä eroa vain vuosi! Äiti on kylläkin väärässä, sillä uskon että Emmett on saanut kavereita, koska hänellä on parempi itsetunto, sekä kyky saada kaikki nauramaan yhdellä lauseella. Yksi niistä syistä miksi rakastin Emmettiä yli kaiken.

Avasin radion ja pistin CD:n pyörimään. Hyräilin hiljalleen ulkoa osaamani kappaleen alun, kunnes tuli lempisäkeistöni ja lauloin sen hiljaa itselleni.

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes

(Taylor Swift – Love Story)

Tämä kappale toi mieleeni, ainoan asian joka koulussa oli siedettävää, nimittäin hän, jonka kasvot ovat niin kauniit, jonka hymy saa sydämeni lyömään ylimääräistä, hän jonka silmät on niin syvät, että hukun niihin joka kerta kuin vain vilkaisenkin niitä. Hän on ainoa joka ei naura minulle kun muut haukkuvat, vaan sen sijaan katsoo minua surullisilla silmillään ja yrittää hymyillä myötätuntoisesti, kuin apua ojentaen. Hän on se ainoa asia, joka samaan aikaan ilahduttaa minua olemassa olollaan, mutta samalla, ikään kuin siinä sivussa, murskaa sydämeni, sillä hän ja minä, emme tule ikinä olemaan me.

Kyynel oli jo karkaamassa silmäkulmastani, mutta purin hammasta ja ryhdistäydyin, sillä koulu oli jo lähellä. Riuhtaisin jäykän oven auki ja menin sisälle, pieni pakkanen oli saanut poskeni punaiseksi, mikä taatusti antaisi kiusaajille taas uusia aiheita, no kai minun piti heitä jollain tavalla kiittää, he sentään pilasivat melkein täydellisen elämäni!

Hymyilin itselleni, minä ja sarkasmi olimme aina kulkeneet käsi kädessä, kiitos siitä sillä se teki kiusaamisen aiheuttaman tuskan helpommaksi kestää, vähän niin kuin Burana päänsärkyyn, se ei kadota sitä, mutta lieventää tuskaa.

”Hei Bella!” Käänsin pääni ääntä kohti ja katsoin kuka se oli. Mike.
”Hyvää huomenta Arizonan albiino! Vai hei hetkinen, onko poskissasi punaa, vai ovatko ne tulehtuneet. Meinaan, että albiinot ovat yleensä valkoisia.” Hah, sanoinhan, että se antaisi heille lisää aiheita.
”Onneksi olkoon Mike! Olit ensimmäinen tänään!” Huusin takaisin ja lähdin kävelemään reippaammin kohti matikanluokkaa.

A/N: Kommentit ovat paaaaaaaaaaaaljon enemmän, kuin vain tervetulleita! ;)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2011 19:29:17 kirjoittanut Prumrose »

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #8 : 15.12.2010 15:21:42 »
Tämä oli ihan hyvä. En osannut odottaa että Bella olisi koulukiusattu, se ei jotenkin ollut odotettavissa kun Meyer on tehnyt siitä niin sellasen Mary suen että mua melkeen kuvottaa... Oletettavasti se Bellan "hyvän tahdon lähettiläs" on Edward?  ;) Toivottavasti se ei ole sellainen kammottava Gary Stu, mutta älä huoli, mä luen ja fanitan tätä vaikka olisikin.

Jatkoa vaan kehiin, ystäväiseni!

iituska

« Vastaus #9 : 15.12.2010 18:03:42 »
Joo, hyvä luku, toivottavasti seuraavassa vähän enemmän toimintaa =))
Ja virheitä ei näkynyt ja muutenkin hyvin kirjotettu.
Joten jatkoa sitten vain :P

iituska

Catwoman

« Vastaus #10 : 15.12.2010 18:16:43 »
Tää vaikuttaa mielenkiintoselta, Bella koulukiusattuna, hmm. Kirjota ihmeessä lisää, toivottavasti jatkoa tosiaan tulee pian ;)
I love Jesus ♥

Prumrose

• Vieras
« Vastaus #11 : 16.12.2010 14:37:03 »
Salla: Joo no, en oikein tiedä mistä repäisin tuon koulukiusaus -jutun. Olen itsekkin ehkä hieman kyllstynyt Bellan 'täydellisyyteen', joten alitajuntani toimi sitten sen mukaan. :D Kiusaaminen ei kuitenkaan tule olemaan isona osana tässä tarinassa. Tuohon Gary Stu, mielipiteeseen en vastaa mitään, mutta edes Edward ei ole täydellinen ;D. Kiitos kannustavasta kommentistasi! :)

iituska: Ensi luvussa on sitten enemmän toimintaa, mutta en halunnut heti näin alkuun edetä kovin nopeasti, you know ;)
Kiitos kommentistasi. :)

Catwoman:
Kiitos kommentistasi ja jatkoa on tulossa, ehkä jo tällä viikolla, riippuuen joulukiireistäni. :D
« Viimeksi muokattu: 19.12.2010 23:06:49 kirjoittanut Prumrose »

sajusa

« Vastaus #12 : 16.12.2010 17:52:25 »
Uu... Jännää, jännää... kirjoitat tosi, tosi hyvin ;D Laita vaan  jatkoo jälleen kerran... :P Järkevää kommenttia en kyllä millään saa väännetttyä...

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #13 : 16.12.2010 22:09:05 »
Ummm. Loistavaan teini-koulu -draamaa, i like.  ;D Kerrankin Bella poikkeaa siitä tavallisesta Bellasta näissä kaikki ihmisiä-ficeissä....! Yleensähän Bella on fiksu, kiva ja kaunis muttei missään nimessä koulukiusattu. Joo, ei rakentavaa irtoa, mut kirjotusasu sujuvaa. :---D (jesh, ainoa ns."rakentava" asia minkä osaan sanoa ficistä)

Ja jatkoa sit. Joululahjaks vaikka aattona? xD

nnora menee nukkuun ->
suurin aarre on ymmärrys rajaton

_Bella_18_

• Never give in~
« Vastaus #14 : 21.12.2010 09:37:04 »
UUSI LUKIJA ILMOITTAUTUU!!
Kiva ficci, harmi kun Bellaa kiusataan,tiedän kyllä miltä se tuntuu... :'(
sori, ilmoiytan tässä vaan, ettei multa saa ikinä kauhean rakentavaa kriitiikkiä.. ::)
Kiitos ja kumarrus,

_Bella_18_
Rien n'est parfait~

Prumrose

• Vieras
« Vastaus #15 : 22.12.2010 22:24:01 »
Kiitoskommenteista ja oikein mukava saada lisäälukijoita! :) <3
Ja tässä teille toinen luku. Kiitekset taas kjatrille! ♥

2. Luku

En mennyt ruokailuun, sillä olisin joutunut vain turhan huomion kohteeksi, sekä saattanut joutua julkisesti nöyryytetyksi, ei makeaa mahan täydeltä, pojat.  Sitä paitsi minulla ei ollut edes nälkä. No tuo oli vale, vatsani murisi kuin viimeistä päivää. Siispä päätin mennä perinteitäni vaalien koulumme pieneen ja vaatimattomaan kirjastoon. Istahdin kirjaston vanhaan nojatuoliin ja kaivoin laukustani iPodini, sekä kirjan joka minulla oli kesken. Penkoessani laukkua, osui käteeni eväsrasia. Naurahdin, äidiltä ei jäänyt mikään huomaamatta. Tyytyväisenä mussutin äidin pakkaamaa muffinia, luin kirjaa ja kuuntelin musiikkia. Olin niin uppoutunut kirjaan, että säikähdin rajusti, kun tunsin jonkun tökkäisevän varovasti olkapäätäni. Säikähtäneenä katsoin tökkijää. Se oli hän. Sydämeni pysähtyi hetkeksi ja lähti sitten kiivaaseen laukkaan.

”Hei, anteeksi jos säikäytin, mutta tarvitsisin vähän apua..” Näin lähellä minua hän ei ikinä ole ollut, haistoin hänen miellyttävän tuoksunsa, sekä huomasin hänen smaragdinvihreät silmänsä ja minusta tuntui kuin hän puhuisi silmillään, sillä kaikki ne tunteet heijastuivat niihin. Ja nyt hän puhui minulle, ihan suullaan. Tajusin, että minun pitäisi jo vastata.

”Ai joo, ei se mitään”, mumisin nolona ja tunsin kuinka hento puna nousi kasvoilleni. Hän hymyili hurmaavasti vastaukselleni ja päätin, etten tekisi samaa virhettä uudestaan, joten päätin vain katsella käsiäni.
”Sattuisitko tietämään, missä täällä on kaunokirjallisuus, niin kuin runot ja muut sellaiset..?” Hän kysyi, ja hymyili taas hurmaavasti. Minäkin hymyilin hänelle, yhä pieni puna kasvoillani.
”Sinä itse asiassa seisot niiden vieressä”, sanoin ja viittasin silmilläni hänen taakseen, jossa ''ne runot ja muut sellaiset'' olivat.
”Ai, katsos en huomannutkaan”, hän sanoi hieman nolona. Mietin hetken, tapahtuiko tuo todella. Hänkö siis kysyi apua vain saadakseen puhua kanssani? Ei, tämä oli jo mahdotonta..
”Oletko sinä hyvä äidinkielessä?” Hän kysäisi kuin rupatellakseen.
”No jaa, ainakin se on suosikkiaineeni”, vastasin. Hassua kuinka luontevasti pystyin jo hänelle puhumaan, vaikka sydämeni juoksi vieläkin kahtasataa kilometriä tunnissa.
”Ihanko totta? Minäkin pidän äidinkielestä ja luen paljon. Mutta sitten kun runoja pitäisi ruveta rustaamaan, niin olen yhtä avuton, kuin kana yrittäessään lentää”, hän hymyili vinosti ja minä tirskahdin hänen vertauskuvalleen. Hän katsoi minua kiinnostuneena. Katseemme kohtasi hetkeksi, mutta käänsin pääni äkkiä pois hänen katseestaan, etten taas hukkuisi siihen ja jatkoin rupattelua.

”Etkös sitten keksi mitään mistä kirjoittaa, vai?” kysäisin, halusin epätoivoisesti jatka tätä keskustelua, voisihan tämä sentään olla ensimmäinen ja viimeinen kerta, jolloin saisin puhua hänelle.
”No kyllä minulla ideoita on, mutta en vain oikein osaa toteuttaa niitä, tiedäthän? Minulla on kai jokin tyhjän paperin kammo. Joten tuli tässä mieleeni, voisitko auttaa minua? Vaikka huomenna, ruokavälitunnilla?” Olin täydellisen yllättynyt, samaan aikaan onnellinen ja hämmentynyt.
”K-kyllä minä varmaan..” Mumisin häkeltyneenä pari sekuntia liian myöhään.
”Kiitos Isabella, olet mahtava!” Mahtava? Huhhuh, sydän parkani, sillä kestäisi taatusti kauan toipua tästä. En ihmetellyt, miksi hän tiesi nimeni. Kaikkihan tässä koulussa sen tiesivät.
”Heh, no kiitos ja muuten sano vain Bella”, mumisin jälleen häkeltyneenä.
”Okei no, kiitos Bella”, hän sanoi uudestaan ja katsoi kelloaan. Hän harmistui huomatessaan sen olevan niin paljon.
”Minun täytyykin tästä lähteä.. Minun nimeni on muuten Edward”, hän huikkasi ja lähti tiehensä. Jäin katsomaan hänen jälkeensä ja nipistin varovasti kämmentäni. Kyllä tämä oli totta, tämä ei ollut unta ja pitkästä aikaa, minä olin onnellinen.

”Hei, Bella! Unohditko ottaa lääkkeesi tänä aamuna?” Kuulin Emmettin huutavan. Nostin katseeni ja naurahdin.
”Taisin unohtaa, kuinka niin?” kysäisin huvittuneena ja Emmett katsoi minua kuin olisin seonnut.
”Ei mitään, hymyilet kuin pelle, vaikka käytännössä olet vielä koulun pihalla ja jos en ole ihan sokea ollut muutamana viime kuukautena, niin hymyileminen ei kuulu sinun normaaleihin päivärutiineihisi..” Emmett selitti ja virnisti, mutta ilmeestä päätellen, hän oli hiukan hämillään.
”Niin no, en tosiaan ole tainnut hymyillä kovinkaan paljoa viimeaikoina, mutta tänään minulle tapahtuikin jotain mukavaa, joten nyt minulla on syytä hymyillä”, selitin Emmettille yhä hymyillen. Hän katseli minua suu auki.
”Se on joku poika!”, hän huudahti yllättäen, punastuin rajusti, miten hän tiesi?!
”Haa! Sinä punastuit, no kerro jo kuka se on?” Emmett jatkoi. Edward näytti ilahduttavan jonkun muunkin päivää, kuin minun...
”Ei ole ketään poikaa, mistä sinä nyt tuollaista sait päähäsi? Ei tietenkään ole ketään...”
”Hah, älä selitä Bella, luen sinua kuin avointa kirjaa”, Emmett keskeytti. Auts, nyt olin pulassa.
”No ehkä on, ehkä ei”, totesin tyynesti ja kohautin olkia. Kaivoin taskusta iPodini ja lähdin kävelemään kohti autoa.  Yllätyksekseni Emmett hyppäsi viereeni pelkääjän paikalle. Katsoin häntä kysyvästi.
”Tulin Rosen kyydillä”, hän vastasi äänettömään kysymykseeni. Kohautin olkiani ymmärtämisen merkiksi, olisin minäkin mielelläni kulkenut kouluun räikeänpunaisella BMW:llä koulun halutuimman tytön seurassa. Loppumatka sujuikin mukavasti musiikkia ja Emmettin ole kiltti kerro -aneluja kuunnellen.

”ÄITI BELLA KIUSAA!” Emmett huusi heti kun oli saanut oven auki. Katsoin häntä katoa pois elämästäni -katseella, sillä jos hän kertoisi siitä äidille, en saisi kummaltakaan hetkeäkään rauhaa, ennen kuin olisin kertonut koko jutun, mitä minä en missään tapauksessa tulisi tekemään. Emmettin onneksi hän piti suunsa kiinni sanoen äidille vain, ”Bella ei kerro minulle salaisuuksiaan..” johon äiti tietenkin oli vastannut, ”Eiväthän ne silloin olisi salaisuuksia.” Siispä säästyin äidin ja Emmettin armottomalta kuulustelulta ja menin ylös huoneeseeni tekemään läksyjä.

Kapusin portaat ylös huoneeseeni. Rakastin sitä, se oli oma pakopaikkani ja aivan minun näköinen. Tietysti koko talomme oli erittäin kodikkaasti sisustettu, kiitos äidin sisustusvimman, josta ei loppujen lopuksi tullut mitään, joten hän tyytyi paikalliseen sisustus-suunnittelijaan. Mutta tämä oli ainoa huone, johon suunnittelija ei ollut koskenut sormenpäälläkään. Olin itse sisustanut sen minun näköisekseni, käyttämällä mummin vanhoja huonekaluja, sekä hyödyntämällä isältä saamiani sääli rahoja muuttomme takia. Huone oli pieni, mutta olin väkisin survonut sinne ison ja leveän sängyn. Nurkassa oli mummin vanha keinutuoli ja ikkunan alla iso mahonkinen kirjoituspöytä, joka oli upouusi, mutta silti hillitty ja sopi muiden huonekalujen tyyliin. Huokaisten menin kirjoitus pöytäni ääreen ja kaivoin läksyt laukustani.

Kun olin saanut läksyt hoidettua, menin alakertaan katsomaan televisiota. Selailin kanavia tylsistyneenä. Emmett asteli olohuoneeseen ja näytti minulle nyrpeää naamaa.

”Tiedäthän, että olet taatusti maailman kamalin pikkusisko?” Emmett kysyi haastavasti.
”Voi kuule, kyllä minä tiedän.”, vastasin sarkastisesti.
”Bella kiltti, minä teen mitä vaan jos kerrot sen tyypin nimen, edes etunimen?” Emmett aneli.
”En”, vastasin ja yritin pidätellä hymyäni. Emmett tuhahti ja jatkoi murjottamista. Meni kuitenkin alle viisi minuuttia ja hän oli jo hyvällä tuulella.
”Pelataanko jotain?” hän kysäisi ja kuulin hänen äänestään, ettei hän ollut enää vihainen.
Hymyilin. Tiesin, että Emmett ymmärtäisi, sillä jos tästä tulisi jotain merkittävää, hän saisi kyllä ennen pitkää tietää.
Pelasimme jotain typerää tappopeliä päivälliseen asti. Äiti oli laittanut lasagnea ja jälkiruuaksi Emmettin herkkua, tiramisua. Syötyämme hyvin ja vaihdettuamme päivän kuulumiset, matkasin omaan huoneeseeni lukemaan.

Loppu päivän lojusin huoneessani lueskelemassa, sillä Emmett oli ystäviensä kanssa ulkona, eikä minua viihdyttämässä. Äiti ja isä tekivät omia askareitaan alakerrassa. Mitä myöhemmäksi ilta venyi, sitä enemmän aloin hermoilla huomista..

Kun kello vihdoin oli tarpeeksi paljon nukkumaan menoa varten, menin kylpyhuoneeseen iltapesulle. Hampaitani pestessä sain idean, jonka avulla saisin taatusti hyvät yöunet ilman hermoilua. Pestyäni hampaat otin buranan ja lasin vettä. Palasin huoneeseeni ja valitsin huomiset vaatteet. Tyytyväisenä kapusin sänkyyni. Otin yöpöydältäni kirjani. Avasin kirjan ja siirryin kohtaan, johon olin eilisiltana jäänyt. Ehdin lukea pari lukua, kunnes väsymykseltäni vaivuin syvään uneen.

A/N: Ja jos tänne asti jaksoit lukea, niin kommentit olisivat tosi kiva mahtava joululahja... :)
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011 13:24:55 kirjoittanut Prumrose »

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #16 : 22.12.2010 22:33:58 »
Ah!

Eihän tässä paljon tapahtunut, mutta tämä oli jälleen hyvä luku. Tykkäsin siitä että nyt Edward tuli juttelemaan Bellalle. Bella parka kun ei uskalla mennä koulun ruokalaan... No, varsin ymmärrettävää jos on niin kiusattu kuin se.

Jatkoa meinaan. Milloin tulee?

Catwoman

« Vastaus #17 : 23.12.2010 21:52:11 »
Oi, jatkoa! Tykkäsin tästä luvusta, jotenkin ihana kun Edward tuli tolleen juttelemaan, ja Bellalla oli hyvä päivä :)

Toivottavasti jatkoa pian!
I love Jesus ♥

Prumrose

• Vieras
« Vastaus #18 : 27.12.2010 10:37:28 »
Salla: Kiitos kommentistasi ja jatkoa on tulossa heti kun saan seuraavan luvun betaltani ;)
Catwoman: Kiitos kommentistasi ja jatkoa tulee piakkoin :)

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #19 : 27.12.2010 11:33:47 »
Voooi Emmettiä. Ja Edwardia. JA BELLAA.

Mukava luku taas kerran :)  Toi
Lainaus
..sanoin ja viittasin silmilläni hänen taakseen, jossa ''ne runot ja muut sellaiset'' olivat.
- kohta oli aika hyvä. :--D

Ja Emmetthän on tässä kaikessa lapsellisuudessaan taas aivan liian suloinen, ja tykkäsin siitä ettei Bella kertonut sille mitään(toisin sanoen Emmett ei saanut nyhdettyä tietoa ulos...) Ja virheitä en löytänyt, ja jatkoa vaan heti kun saat luvun betalta! =)

nnora
suurin aarre on ymmärrys rajaton