Kirjoittaja Aihe: Twilight: I will survive, as always K-11 (4.luku 13.02.-12)  (Luettu 8637 kertaa)

N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Ficin nimi: I will survive, as always
Kirjoittaja: Minä- N1gg1h
ikäraja: K-11
Fandom: Twilight
Summary: Edward jätti Bellan. Bella synnytti söpön pikku Nessien ja muuttui vampyyriksi....
Varoitukset:-
A/N: Idea on vellonu päässä jo jonkin aikaa ja päätin, sitten lisätä sen teidän kiusaks viel tännekin. ;D


TRAILER

Bella osaa olla katkera...


Bella, etkö muista mitä sanoin sinulle siellä niityllä?
Joo, muistan kyllä, mitä sanoit sen jälkeenkin. Eikös se mennyt jotenkin tähän tapaan...

Mutta totuus on toinen...

Nessie, kuka on Petey?
E-ei kukaan joka sinun täytyisi tuntea.
Oletko varma?

Oikeasti hän vain suojelee tytärtään...

Oletko kunnossa?
Nessie! Tänne!

Culleneilta...


Bella, mitä teet täällä?
Öööööh... Hoitolapsi
Äiti... Ei kun täti.

Jotka ovat olleet kauan poissa...

Bella! Ihana nähdä taas!
Niin onhan siitä jo 10 vuotta...

Bellan luottamus on petetty pahasti...

Luottaisit minuun!
SINUUN?!

Bellakaan ei tiedä koko totuutta...


Ei se niin mennyt! Tein sen vain, koska rakastin sinua!
Aivan  varmasti!
Etkö usko muka?
EN!

Edward ei koskaan lakannut rakastamasta...


Bella, tunteeni eivät ole muuttuneet laisinkaan.
Hah!

Mutta entäs Bella...

Petey!
Moi, Bella-rakas ja Nessie-kulta.

Miten kaikki loppuu?


Hei pysy kaukana siitä!
...
Ymmäryksessä vai kuulossa vikaa?

N1gg1h ylpeänä esittää...

Ootko iiihan varma?

I will survive, as always.


Niin tietysti, joo-o!

-N1gg1h
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 22:26:45 kirjoittanut Beyond »

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #1 : 24.11.2010 22:06:56 »
Hyvältä kuullostaa  :)
Laitappas ihmeessä ekaa lukua

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Rebel angel

  • ***
  • Viestejä: 24
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #2 : 24.11.2010 22:44:54 »
Toi trailer on mahtava! :)
Äkkiä eka luku! ;D

Ragdoll

  • Tribute
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Friend. Lover. Victor. Enemy.
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #3 : 24.11.2010 22:54:29 »
Traileri oli mielenkiintoinen, hyvältä kuulostaa. :)
Nopeasti ekaa lukua kehiin, kiitos !
If heaven is up there, this is hell on earth.

Deep

  • Vieras
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #4 : 25.11.2010 07:23:26 »
Tosi kivasti erilainen traileri, vaikuttaa hyvältä  :D
Jatkoo vaan!

N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #5 : 25.11.2010 15:51:55 »
Deep,
Ragdoll,
Rebel angel,
Sarkku,
 Kiitos ja kumarrus teille kaikille!  ;D Kiva jos tykkäätte!

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #6 : 25.11.2010 16:33:10 »
Kuulostaa(tai siis näyttää) hyvälle :) Odotan innolla ekaa lukua!  Mut semmosta vielä, että betaa kannattaa harkita, koska trailerissa + Dear Isabella, please count me in to your room -ficissä on pilkkuvirheitä mun silmään liikaa. Pilkut puuttuu tai niiden sijasta on piste. Mut ei muuta vikaa, luettavaa odotellessa! ((:
suurin aarre on ymmärrys rajaton

En-nu

  • Vieras
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #7 : 25.11.2010 17:16:33 »
Odotan ekaa lukua innolla näyttää kyllä hyvältä ja juoni on tempaava ekaa lukua kehään:  DD

N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #8 : 11.02.2011 23:08:39 »
A/N: eli kiitos kaikille kommenteista ja anteeks, että näin kauan kesti. Ja muokkasin tota Nessien kasvamis sydeemii vähän erillaiseksi, sittenpähän näätte.

Luku 1

“Äiti, katso, katso!” Käännyin ympäri ja näin pienen 6 vuotiaan Nessien leikkimässä ja osoittelemassa, jotain.
“Se on kastemato,” hän sanoi ja toi ylpeästi näytille vaalean punaisen lempiotuksensa.

“Mitä saan jos syön sen?” hän kysyi heti iloisesti ja kauhukseni oli jo työntämässä sitä suuhunsa.

“Älä, rakas ei,” anelin. Minua kuvotti ajatus kastemadosta hänen suussaan, mutta ilmeisesti häntä ei.

“Miksei?” hän kysyi ja kallisti päättään, roikottaen kastematoa yhä kädessään.
“Haluatko sinä syödä sen?” hän jatkoi ja tarjosi kastematoa minullekin.

“Ei, en halua. Madot kuuluvat luontoon ja, jos ei ole välttämätöntä, niin me emme satuta eläimiä,” kuiskasin loppuosan niin etteivät meitä hieman pitkin nenää tuijottelevat mummot kuulisivat.

Tämä oli yleistä, että jos joku kuuli hänen kutsuvan minua äidikseen niin kaikki kääntyivät katselemaan meitä, minua inhoten ja Nessietä säälien. Oikeasti Nessie pelkäsi näitä mummoja, jotka  tuijottivat meitä. Hänen mielestään se ei ollut oikein.

Oli kaksi syytä, miksi mummot katselivat meitä, kaksi joita kumpaakaan Nessie ei tiennyt: 1. Olin liian nuoren näköinen äidiksi. 2. Minulla ei ollut sormusta, mikä tarkoitti, että lapsellani ei ollut isää.

Jälkimmäisestä Nessie ei kysellyt paljoa, onneksi. Kyllä hän joskus oli kysellyt, mutta kun hän huomasi, että se teki minut surulliseksi, hän lopetti.

Joskus näin hänen katselevan muita perheitä, jotka olivat puistossa ja tunnistin sen katseen, se oli sama kuin silloin, kun heitin äänettömät hyvästit Charlielle ja kodilleni. Tein sen heti ensimmäisenä muututtuani, sillä en halunnut nähdä hänen ilmettään, kun hän sai soiton, että olin ajanut kolarin ja kuollut.

Aina, kun näin muita perheitä tiesin etten koskaan voisi tarjota samaa Nessielle. Hän ei koskaan voisi käydä sukulaisten luona kylässä tai halata isäänsä, kun tämä tulee pitkältä työmatkalta. En koskaan voisi tarjota kokonaista perhettä.

“Äiti, miksi olet taas surullinen? Pitääkö sinun taas mennä töihin?” kuulin Nessien äänen, joka herätti minut ajatuksistani.
“Kyllä, äidin pitää mennä töihin,” huokasin raskaasti. Minulla oli työvuorot aina seitsemänä päivänä viikossa, kahdestatoista yhdeksään. Eli emme pahemmin nähneet. Hän kävi yhdeksältä nukkumaan.

Sekin kadutti minua. En pystynyt olemaan hänen kanssaan tarpeeksi. Nyt oli hänen vuoronsa näyttää surulliselta.

“Äiti, onko sinun aivan pakko?” hän kysyi kyyneleet silmissä.
“Ehkä voin sanoa, että olen kipeä,” sanoin kepeästi. Hänen ilmeensä kirkastui.
“Jes! Kiitos, äiti!” hän hihkui ja halasi minua. Hän hyppelehti suoraan hiekkalaatikolle, matoja metsästämään.

Epov:

En voisi koskaan antaa tätä itselleni anteeksi, en koskaan. Koko kehoni vavahteli ja tunsin Alicen käden harteillani. Ravistin sen pois, en halunnut sääliä, en ansainnut sitä.

‘Isabella Swan…’ syntymä- ja kuolinpäivä, ‘liian vähän aikaa tytär ja ystävä…’ ja jonkinlainen runo.

Hän oli kuollut, hän kuoli vain vajaat yhdeksän kuukautta lähtömme jälkeen.

Enää ei tuntunut samalta kuin silloin, kun luulin, että hän olisi täällä ja kunnossa kuin nyt, milloin tiesin, että hän oli poissa, lopullisesti.

Rosalie asetteli punaiset ruusut kauniisti hänen haudalleen. Ja kaikkien yllätykseksi hänkin purskahti kyynelettömään itkuun.

Kaikki olivat yksimielisiä  siitä, että me emme voineet palata tänne vielä. Minun puolesta olisimme kyllä voineet jäädä, mutta muut ajattelivat sen olevan huono idea.

Kaikki muut kävelivät takaisin autolle, mutta minä sanoin tulevani perästä.
“Hyvästi, rakas Bella,” kuiskasin ja asettelin valkoisen ruusun hänen haudalleen. Punainen ja valkoinen ruusu muistuttivat minua hänen ihostaan ja hänen huulistaan.

Bpov:

Lueskelin lehteä tarkasti, avoimia työpaikkoja lähinnä. Oli tullut ihmeen hiljaista, mitäköhän Nessie teki, ei kai hän vain syönyt sitä matoa, vaikka kielsin.

Nostin katseeni lehdestä valmiina torumaan häntä, mutta hän ei ollutkaan siinä enää. Aloin hätääntyä. Häntä ei näkynyt missään.
“Nessie! Renesmee!” huutelin. Paniikki alkoi ottaa minusta valtaa. "Nessie!"

A/N: kommentteja pliis.. <3<3<3
« Viimeksi muokattu: 11.02.2011 23:13:36 kirjoittanut N1gg1h »

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #9 : 11.02.2011 23:50:01 »
Hei, tää on ihan hyvä. Nappasin tän auki nimen takia, kun se muistutti mua siitä biisistä mikä mulla soi päässä (Gloria Gaynorin I will survive) ja mua alkoi hymyilyttää jostain syystä ihan kamalasti.

Mua kiehtoo toi ajatus ettei Edward tiiä mitään Nessiestä. Siis totta kai ei tiiä kun ne oli lähtenyt jo, mutta se ettei Alicekaan oo nähnyt mitään siihen liittyvää... Tai sitä että Bella on vampyyri. Se on jotenkin uus idea. Toki se alkaa olla jo jonkinnäköinen klisee että Edward jättää Bellan ja Bellasta tulee vampyyri ja sitten ne joitain vuosia myöhemmin tapaa ja niin edelleen, mutta kliseet on syystäkin kliseitä: niistä tykätään ja niitä käytetään. Ja plussaa siitä että tässä Nessie ei ole mikään perinteinen puolivampyyri, vai? Se vaikutti niin kovin inhimilliseltä.

Olisin ehkä halunnut tietää enemmän Bellan muuttumisesta vampyyriksi, mutta toivottavasti siitä kuullaan seuraavissa luvuissa lisää. :)

Kirjoitusvirheitä oli jonkin verran, lähinnä yhdyssanavirheitä, kannattaa olla niitten kanssa tarkkana. Itekin huomaan että välillä lipsuu kun ei ihan ajattele kunnilla... ::) Kannattaa aina vilkaista teksti ensin ite läpi tai vaikka antaa kaverin vilkaista ym. niin enimmät virheet vältetään. ;)

Joo, eli mä taidan jäädä kattelemaan mitä tästä kehkeytyy. Onnea kirjoittamiseen!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #10 : 13.02.2011 17:14:38 »
Salla, kiitos kommentista! Bellan muuttumisesta tulee kyllä lisää seuraavissa luvuissa. Sen verran paljastan, että Nessie on puolivampyyri ja tosiaan yhdyssanat pääse aina välillä lipsumaan... ;D Ja siihen miksei Alice tiennyt tästä mitää siihenkin tulee lisä selitystä... Tosiaan jatkoa pitäisi tulla ensi viikolla!  ;)

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #11 : 14.02.2011 14:24:55 »
Rupesin vasta lukemaan tätä, mutta vaikuttaa hyvältä.
En osaa sanoo mitään rakentavaa, mutta kattellaan nyt. Jatkoo! :)

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #12 : 14.02.2011 22:46:52 »
Pitkästä aikaa luen Twilight fandomia.
Pidin ideasta. Olen nimittäin kyllästynyt jatkuvaan lössötykseen Edwardista ja Bellasta ja mukavaa lukea jotain uutta tästäkin.

Ja tässä hieman (juuri itsekin oppimaani) kielioppia...
Elikkä selitän asian vaikkapa näin.
Tämä on väärin:
Lainaus
“Älä, rakas ei,”
Tämä oikein:
Lainaus
“Älä, rakas ei”,

Suomessa, kun kirjoitetaan puhe-lause-hommeli on ", esim. Englannissa taas ," eri maassa eri tavalla. Itse järkytyin tästä kovasti, kun kuulin asiasta kommentissa samalla tavalla ja ajattelin jakaa tietämystä eteenpäin. Jos nyt ymmärsit mikä oli pointtini... ((:

Kaikin puolin oikein mukava ficci! Odotan jatkoa,
Camiela

Aleshee

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #13 : 20.03.2011 18:25:18 »
Ou. Wau. Tämä on ihan mahtava. Hyvä idea, en ole itse tällaista voinut kuvitellakaan.

Joten, ilmoittaudun lukijaksi :)
Söpöä kun tässä myös Renesmee, ja toivottavasti hänestä selitetään lisää myöhemmin? Bella sopii ihanasti jopa yksinhuoltajaksi, mitä en olis uskonut. Surullista kun Cullenit siellä ajatteli et Bella kuollu, hauskaa varmaan kun ne näkee, et se onkin elossa. Ja jätit todella jännään kohtaan, joten toivottavasti pian jatkoa, pahoittelen viestini lyhyttä pituutta (ehkä se heijastuu omasta pituudestani?)

Toivoisin, etytä saisit ensi kerralla hieman lisää pituutta myös,
mutta jatkoa joka tapauksessa toivon.
-Als

N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #14 : 22.03.2011 10:20:33 »
Giril,
Camiela,
Aleshee,
kiitos kommenteistanne, hyvä, että joku jaksaa vieläkin lukea tätä ficciä ja tokaa lukua oon just saamassa valmiiks, et lisäilen sen tnää tai huomenna ;D

N1gg1h

  • ***
  • Viestejä: 53
  • So little nd still so cold
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #15 : 29.03.2011 19:28:45 »
LUKU 2:

“Nessie! Nessie!”, huusin paniikissa.
“Äiti, olen täällä!”, hän huusi puusta. Mitä hän siellä teki?
“Heti alas sieltä! Ja et katoile tuolla tavalla!”, kirkaisin ehkä hieman turhankin kovaa puun juurelta. Puu oli korkea, minun kauhukseni, ja totta kai Renesmeen oli pakko hyppelehtiä niillä kaikista ylimmillä oksilla.

Hän kiipesi varovasti alas.
“Anteeksi äiti…”, hän sanoi ja näytti katuvalta koiranpennulta, joka oli juuri ottanut omistajansa leivän ruokapöydältä.
“Etkö tajua, kuinka säikähdin!”, puuskahdin.
“Mutta kun tuolla”, hän osoitti vähän matkan päähän puusta. “on vampyyri”, hän kuiskasi lopun.
“Oletko varma?”, kyykistyin hänen tasolleen ja hän nyökytti päätään.

Katsoin hänen osoittamaan suuntaan, mutta samassa toivoin etten olisi katsonut. Se katsoi minua myös. Hänen silmänsä olivat pyöristyneet ja melkein tippuivat ulos kuopistaan. Rosalie.
“Hän on kaunis, mutta miksi hän tuijottaa meitä noin?”, hän kysyi kuiskaten.

“Mene autoon ja laita ovet lukkoon!”, sihahdin.
“Mut…”
Nyt!”, sihahdin uudestaan käskevämmin ja Nessie lähti juoksemaan autolle.

Suoristaudun. Rosalie käveli minua kohti ja näytti siltä, että haluasi halata ja teurastaa minut samaan aikaan. Ei hyvä juttu.
“Rose, minne sinä me-!”, huusi Alice. Ei ollenkaan hyvä juttu. Hän oli huomannut minut myös. Mahtavaa, kaksi vastaan yksi.
“Bella?!”, kuulin Alicen kirkaisevan. Okei, hän oli todellakin huomannut minut.

Toivoin hartaasti ettei muita, varsinkaan eräs, olisi täällä. Alice ja Rose pysähtyivät eteeni. Tuijotin heitä silmät viiruina ja suu tiukkana viivana.

“Miten sinä? Sinä olet… Miten…”, Alice sönkötti.
“Kyllähän sinun pitäisi tietää, miten vampyyriksi muututaan”, sanoin pisteliäästi.
“Miksen nähnyt mitään?” Alice mumisi, lähinnä varmaan itselleen. Harjoitetun kykyni ansiosta, tietysti!
“Sattumaa”, valehtelin. Hän katsoi minua pitkään, päästä varpaisiin ja takaisin.
“Niin, mutta…”, hän aloitti, mutta onnekseni Rosalie keskeytti hänet.

“Eikö sinun pitäisi tietää ettet voi vain adoptoida lapsia. He huomaavat kyllä joskus, ettet vanhene.”, hän sihahti. Okei, en ehkä ollutkaan ehkä niin onnekas kuin luulin.
“Kuka puhui adoptiosta?”, vastasin tympeällä äänellä. Rosalien silmät pyöristyivät taas.

“Oletko kidnapannut hänet!?”, hän sihahti. Siinä vaiheessa minulla napsahti.
“Onko se sinun ongelmasi? Ja ei, en kidnapannut häntä, enkä adoptoinut häntä, hänessä kulkee sama veri, mitä minussa kulki!”, kiljuin. Se sai Rosalie, jotenkin shokki tilaan, en ikinä ollut edes korottanut ääntäni hänen kuullen.

Alicekin siirsi katseensa autossa odottavaan Renesmeehen. Rosalie heilautti kättään Nessielle ja tämä piristyi, luuli, että heistä tulisi uusia kavereita hänelle, hän heilutti kättään iloisena Rosalielle.

“Mikä hänen nimensä on?”, Rosalie kysyi minulta, hänen äänensä oli muuttunut kaipaavaksi ja helläksi. Alicen ja minun pääni kääntyivät katsomaan häntä täysin saman aikaisesti.
“Mitä? Kai sitä kysyä saa?”, hän sihahti, mutta hänellä oli huumori äänessä.
“Renesmee”, sanoin ja katsoin itsekin hänen suuntaansa. Käänsi katseeni takaisin heihin, kummatkin heistä tuijotti minua. Miksi? Miksen sanonut vain Nessie?

“Kuka hänen isänsä on?” Alicen ääni oli muuttunut epäileväksi. Arvasiko hän?
“Öhöm… Eräs vampyyri…” sanoin kiusaantuneena. Rosalien pää napsahti minun suuntaani. Silmät olivat taas pyöristyneet. Okei, eikö tuo satu yhtään?
“Tunnemmeko hänet?”, Alice kysyi epäilevällä äänellä.
“Ette”, vastasin nopeasti. En tykännyt Alicelle valehtelusta.

Rosalie alkoi nauramaan hysteerisesti.
Mikäköhän nyt taas oli niin hauskaa.
“Kuvittele… Minä ajattelin… jo, että… se olisi… Edward”, hän sanoi naurunsa välistä. Alice tuijotti minua pitkään epäilevästi. Naurahdin hieman kireästi. Voi Rosalie, kuinka oikeassa oletkaan.
“Niin, ajatella”, Alice mumisi.

“Äiti!” Nessie sanoi käskevästi ja nykäisi minun takkini helmaa. Kaikkien meidän katseet sinkoutuivat häneen. Hän luuli nyökkäävänsä niin huomaamattomasti Alice ja Rosalieta päin, mutta asiahan  ei niin ollut.
“Alice ja Rosalie, he ovat ystäviäni vuosien takaa”, selitin ja osoitin heitä kumpaakin vuorollani.

“Äiti, kello on yksi jo, ei se tule!”, hän valitti. Aivan! Se lastenvahti!
“Kuka?”, Rosalie kysyi Nessieltä.
“Lastenvahtini. Äidin pitää lähteä töihin ja hän tulee vasta niin myöhään, että minulla pitää olla lastenvahti.”, hän selitti surullisena. Sydäntäni riipaisi etten ehtinyt olemaan hänen kanssaan kauempaa.

“Soitetaan Joselle etten pääsekään tänään töihin”, sanoin.
“Minä voin kyllä vahtia häntä”, Rosalie melkein kiljaisi. Hän käänsi katseensa hymyillen Nessiehen päin.
“Minun pitäisi tehdä töitä muutenkin, kulissien takia, kuten varmaan tiedät.”, hän selitti ja esitti huoletonta, mutta tiesin, että tosi asiassa hän rakasti lapsia.
“Käy minulle”, sanoin.
“Paljon tarvitset palkkaa?”, kysyin.
“En mitään!”, hän kiljaisi onnessaan. Nessiekin näytti iloiselta, eli kaikki hyvin.
“Nessie kertoo sinulle kaikki ohjeet, minun pitää nyt mennä etten myöhästy!” huusin juostessani pois.

Apov:

Uskomatonta. Bella oli elossa. Ja kaiken lisäksi hänellä oli lapsi. Epäilin hänen valehtelevaan isästä, näkihän tuon päällepäin, että se oli Edward. Olin surullinen siitä, että häneen koski selvästikin vielä, kun Rose mainitsi Edwardin nimen.

Rosalie ja Nessie puhuivat kummatkin innoissaan kaikesta mahdollisesta. Välillä minäkin pystyin kuulustelemaan häntä Bellasta. Työn, ystävät, talon ja kaiken tiedon mitä vain sain painoin tarkasti mieleeni.

--

Olimme olleet kaksi tuntia puistossa, kaikki varmasti ihmettelivät jo, että missä me olimme.

Rosalie avasi oven, olimme sopineet, että emme puhuisi mitään Bellasta, mutta en oikein luottanut siihen, että kukaan ei huomaisi mitään saman näköisyyttä, tuossa pikkuprinsessa ja Bellassa.

Nessie katsoi silmät pyöreinä taloa.
“Vau!”, hän huokasi. Minua ja Rosalieta nauratti, kerrankin hän oli hiljaa.

Rosalie avasi oven ja teki hovimestarimaisen kumarruksen, joka sai Pikku-Nessien kihertämään. Hän laittoi kengät siistiin ojennukseen ja takin naulakkoon. Bella oli kasvattanut hänet hyvin.

Menimme kaikki porukalla olohuoneeseen ja kaikki tuijottivat meitä. Emmett virnisti heti nähdessään pikku Nessien, joka piteli Rosalien jalasta kiinni ja kulki hänen takanaan.

“Kukas meillä täällä on?”, Emmett kysyi veijarimaisesti ja virnuili.
“Olen Nessie”, hän sanoi ja tuijotti maahan, hänen poskensa punehtuivat, hän oli Bellamaisempi kuin luulinkaan.
“Minä olen Emmett ja tässä on Jasper-setä ja Eddie-setä!” Emmet virnuili. Jasper näytti kiinnostuneelta lapsesta myös, ehkä hänkin huomasi Bellamaisuuden.

Edward istui jäykkänä tuolissaan ja katsoi hetken tyttöä ja sitten minua.
“Sinä sanoit mitä?” hän sihahti. Hups, moka, iso moka. Ei olisi pitänyt ajatella sitä.
“Edward haluaisitko lähteä käymään yhdessä ravintolassa?” ajattelin. “Olisi hieman asiaa…” jatkoin.

Epov:

Kun kuulin Alicen ajatuksista yhden nimen koko olemukseni kiristyi entisestään. Miksi heidän piti valita juuri sellainen lapsi, joka näytti ihan häneltä.

“Mitä laitan päälle?” kysyin.
“Ei mitään erikoista se on sellainen pieni ravintola”, hän sanoi ja alkoi kääntää onnittelulauluja kiinaksi. Ei ollenkaan epäilyttävää.

---
Olimme pian sisällä vanhan aikaisessa lounasravintolassa. Sekin muistutti minua Bellasta. Miksen voinut vaan lakata ajattelemasta häntä.

Alice osasi tällä kertaa valita ruokapaikan oikein hyvin, koska pohjimmiltani pidin, jollain oudolla tasolla, niistä asioista, jotka muistuttivat minua Bellasta.

“Mitä saisi ol-?”, kuulin järkyttyneen henkäisyn vasemmalta puolelta. Tunnistin tuon äänen, missä vain. Käännyin katsomaan tarjoilijaa, joka tuijotti minua takaisin. Näin varmasti näkyjä.

A/N: Kommenteja ois ihan kiva saada  ;D

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #16 : 29.03.2011 20:31:18 »
Pitkältä tuntuvan ajan jälkeen viimeinkin uusi luku! :)
Bella on kyllä huono valehtelija. Ei kyllä kestä kauaa ennen kuin muutkin sen tajuaa Alicen lisäksi.
Ei nyt tuu mitään rakentavaa mieleen. Jatkoa pian!

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #17 : 29.03.2011 20:35:29 »
Vau, oonko jopa eka?? huhhuh...

Joo eli päätin taas antaa kuulua itsestäni - tosin eihän tässä oo ollut mitään ilmoiteltavaa. Niin ja kiitos siitä että sait mut kommentoimaan, mun kommenttihaaste alkaa olla aika kuollut jo tässä vaiheessa... -.-''

Mutta siis joo, takaisin aiheeseen. Mä tykkään edelleen tän ficin juonesta. Sen verran mä ihmettelin tossa luvussa että eikö Edward lukenut Nessien ajatuksista että Bella on sen äiti? ??? Oli vähän epäuskottava kohta. Ja sitten se että Alicen lipsahduksesta Edward ei osannut päätellä oikein mitään. Mutta nää on vaan pikkuvirheitä, ei tärkeitä. Mä oon vaan niin kamalan tarkka kaikesta että pisti silmään. :D

Mä rakastan sitä miten sä oot saanut Rosen niin IC:ksi! Mä oon yrittänyt kaiken näköistä, mutta se tuntuu silti vähän turhan lepsulta... Rose on niin lapsirakas että mä näin tän kohtauksen päässäni. Siis tän että Rosesta tulee lapsenvahti.

Ai niin, ja ihmettelen sitäkin että miksi Alice ja Edward meni ravintolaan!? Eihän ne kuitenkaan syö mitään... Ja siis okei, Alice halus sen sinne koska Bella oli siellä töissä, mutta eikö Edward yhtään ihmetellyt että miks ne menee ravintolaan keskustelemaan? Mä oon näsäviisas, mä tiedän sen... Mutta kun häiritsee!!

Joo, ei mulla sitten mitään järkevää kommenttia ollutkaan. Jatkoa vaan kehiin!

// Ja ei, en tietenkään voinut olla eka. Hyi sua, ssenja->:(
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #18 : 08.04.2011 16:03:11 »
Oivoi, miksi aikaisemmin en tätä ole löytänyt?!
Aivan ihana, mielenkiintoinen ja hallitset lukejen pätkäisyn juuri oikealla tavalla.
Jatkoa odottelen innolla kuinka tämä kehittyy.

Aleshee

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: I will survive, as always
« Vastaus #19 : 15.04.2011 18:16:28 »
*Hakkaa päätään seinään*
Ottaa päähän etten huomannu aiemmin jatkon jo ilmestyneen.

Ihana luku!! Onko Nessie tässä puolivampyyri? Hyvin ainakin kiipes puuhun jne. ja jos se on Bellan (oma) lapsi? Erikoinen sattuma, että Rose ja Alice siellä, mut tykkään<3. Ihanaa että ne suostu lapsenvahdeiks ja vei Nessien Culleneille, ja Emmett heti hyvä setä .
Rasittava Ed, sellanen nii voi apua pitikö niitten tuua Bellan näkönen lapsi. Jotain rajaa..Kuvitteleekon se et ne muuten vaa päätti ruveta lapsenvahdeiksi? :) Alice aika ilkeä, mennä ny vaan varottamatta sinne ravintolaan. Nehän sais molemmat sydärit joos ois ihmisiä.. tässä tapauksessa niiltä kai tippuu kädet? (hehe oon outo).
Jotenkin toivon kierosti, että vaikka Bella oiskin sellanen ihastunut Ediin, ni ettei se vaan kopsahda kaulaan, vaan torjuis sen tai jotain, ettei Ed vaan saa heti Bellaa ku kuitenkin sen jätti, ja nyt kun Bella on kenties viisaampi, se ehkä tajuaa miettiä asiaa kaks kertaa. Ja sit joko jää yksinhuoltajaks tai ne menee namisiin, ei väliä, mut mua harmittaa jos ne vaa heti silleen ''voi rakkaimpani, ihana että olet elossa'' ''eikö vain, hei mennäänpä naimisiin'' ja pusu pusi. No mut ihan sama, tee kuitenkin miten haluat, toivottavasti jatkat.

PS. Jatkathan kuitenkin? Ei väliä jos kestää jatkos (jossei nyt m itää vuotta mee), kunhan jatkat. On turhauttavaa kun tyypit keksii hyviä ideoita mutta sitten lopettaa.. Joten jatkoa sitten, vastauksiakin, ystäviähän ollaan jos ananas ja kookos jaetaan( oon täysin pimahtanut, totta) mutta ymmärtänet kai asian ytimen = hyvä luku, jatkathan, saat kommentti + pysyn lukijana.

-Als