Kirjoittaja Aihe: Prinsessa ja jääprinssi, S  (Luettu 3033 kertaa)

Beatrix Bones

• Ylempi alilehmä
Prinsessa ja jääprinssi, S
« : 12.10.2010 20:51:01 »
Title: Prinsessa ja jääprinssi
Author: Beatrize
Genre: Fluffy
Paring: Draco/Lavender
Rating: S
Disclaimer: Hahmoset ja kaikki tunnistettava kuuluvat Rowlingin tädille.

A/N: Osallistuu Kerää kaikki hahmot -haasteeseen hahmolla Lavender Brown sekä tietenkin Vuodenaika-haasteeseen vuodenajalla talvi. Inspiraation sain ihan yks kaks yllättäen, joten tällainen ficci syntyi. Jos ikärajaa ei koeta S-tasoiseksi, saa purra. Ficin kertojana on kaikkitietävä kertoja (jota minun pitää ihan oikeasti harjoitella), tosin tässä painotetaan Lavenderia aika lailla.

Prinsessa ja jääprinssi

Lavender Brown istui jäätyneen lammen rannassa Tylypahkan mailla ja tuijotti tyhjyyteen. Hänen mustien lapastensa peittämät kätensä puristivat lujaa ruttaantunutta kirjettä, jonka hän oli lukenut yhä uudelleen ja uudelleen kuluneiden kahden viikon aikana. Hän osasi sen tavu tavulta, sana sanalta, lause lauseelta ulkoa. Hän hymyili hetkellisesti kuvitellessaan prinssinsä kirjoittamassa kirjettä. Tyttö sulki silmänsä ja pystyi kuvittelemaan platinanvaaleahiuksisen 17-vuotiaan velhon seisomassa itsensä edessä lämmin, lempeä katse muutoin niin koleissa jäänharmaissa silmissään.

Taivaalta tipahteli lumihiutaleita, jotka laskeutuivat maahan äänettömästi. Jokainen oli erilainen, sen Lavender huomasi, kun tarkasteli muutamaa lapasilleen tipahtanutta lumihiutaletta. Ne muodostivat kauniin kuvion, joka muistutti hieman sydäntä. Kirpeä pakkanen tuntui tytön hennossa nenänpäässä ja jännityksestä tihentynyt hengitys höyrystyi. Hän avasi kirjeen ja luki sen jälleen kerran.

Lavender luki kirjeen ja tunsi kyynelten tekevän tuloaan, mutta hänellä ei ollut pienintäkään aikomusta estää niiden tuloa. Hän oli odottanut monta tuntia, mutta poikaa ei vieläkään näkynyt. Pakkanen sai kyynelet tuntumaan jääkylmiltä, ja poskelle vierähtämään päässyt jäätyi kesken matkan.

”Ei hän tule”, tyttö kuiskasi ja sulki silmänsä. ”Hän kuitenkin vain leikittelee tunteillani, nauraa minulle selkäni takana.” Hän riiputti päätään niin, että vaaleat hiukset valahtivat hänen kasvojensa eteen. Kirje tipahti hänen kädestään lumihankeen, joka oli monen kymmenen sentin korkuinen. Lavender alkoi nyyhkyttää, miten hän olikaan saattanut uskoa platinanvaaleahiuksisen luihuisen valheisiin.

Tyttö ei nyyhkytykseltään kuullut, kuinka joku lähestyi häntä kengät lumessa narskuen. Hän ei myöskään tuntenut, kuinka sama henkilö polvistui hänen eteensä huolestuneen näköisenä. Mutta sen hän tunsi, kuinka pehmeältä tuntuva sormi painui hänen leukansa alle ja nosti hänen päätään lempeästi ylöspäin, kuinka toinen käsi pyyhki vaaleita hiuksia hänen kyyneleisten kasvojensa edestä. Käsi ei ollut kylmä kuten pakkanen, vaan lämmin ja pehmeä.

”Minä tulin, Lavender. Aivan kuten lupasin”, Lavender kuuli karhean äänen sanovan. Äänen, jonka hän oli kuullut niin monta kertaa linnan käytävillä ja oli aina toivonut kuulevansa lähellään. Pian hän tajusi värisevänsä ilman kylmyydestä. ”Sinulla on kylmä”, poika sanoi.

Lavender avasi silmänsä ja näki edessään Draco Malfoyn, joka katsoi häntä huolestuneesti, katse rakkautta täynnä. Tyttö ei voinut uskoa, kuinka jääprinssistä saattoi löytyä rakkautta, jonka hän oli saanut kokea muutaman kerran aikaisemmin. ”Prinsessa, sinulla on kylmä”, Draco sanoi ja kiersi kätensä tytön ympärille, suudellen häntä lempeästi poskelle.

”Jääprinssini”, Lavender vastasi sopraanomaisella äänellään ja pyyhki kyynelensä lapasensa kämmenselkään. Hän värähti, kun kylmä lapanen kohtasi hänen poskensa. Draco kiersi kätensä vaistomaisesti vieläkin tiukemmin tytön ympärille.

”Minun prinsessani”, poika sanoi ja kääntäessään päätään tyttö näki tämän hymyilevän lempeästi. Draco tarttui Lavenderin käteen ja hymyili entistäkin leveämmin katsoen tyttöä vain ja ainoastaan silmiin. Tyttö ei tuntenut kylmyyttä, vaan oivalsi jotain hyvin tärkeää ja olennaista.

Prinsessa oli sulattanut jääprinssin sydämen.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 23:16:37 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless

Sinikeiju

• Mansikan raxu
  • Hannibalin täti
Vs: Prinsessa ja jääprinssi, S
« Vastaus #1 : 13.10.2010 17:06:28 »
En ymmärrä miksei tätä ole kommentoitu. No, asia on tällä korjattu.

Lainaus
Prinsessa oli sulattanut jääprinssin sydämen.
Ihana kohta. En saa nyt mitään järkevää aikaiseksi kuin että aww.

Kiitos Bea

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Feliicia

• Puuskupuh
  • Hobitti
« Vastaus #2 : 13.10.2010 18:58:05 »
Ihana toi loppu! :-*
Alan pitää Draco/Lavender parituksesta, oikeasti. Kyllä tämä on S, älä sitä epäile. Tämä oli ihanasti kirjoitettu, tykkäsin. Joo, ei mulla muuta taida ollakaaan, kiitos ihanasta fikistä :-* :)

ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Classick

• Pelinrakentaja
  • Because of you, I’m becoming ruined
« Vastaus #3 : 23.10.2010 16:18:21 »
Pidin tästä.
Ensinnäkin idea oli suloinen. Kirje Darcolta Lavenderille, Aww. Jotenkin pystyin kuvittelemaan Lavenderin istumassa hangessa ja odottavan Dracoa. Kuvailit kaiken niin hienoti.
Onnistuit hyvin kaikkitietävän kertojan kanssa. Asiat kulkivat eteenpäin hienosti ja pakko antaa kymmenen pistettä tunnelman luomisesta!
Kaikenkaikkiaan pidin paljon.

<3: lla Class
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Kiera

« Vastaus #4 : 24.10.2010 13:52:08 »
Voi, täähän oli tosi ihana! :) Ensin mietin vähän tota paritusta, kun se ei lukeudu lemppareihini, mutta luettuani tän saattaisin oikeesti alkaa tykkäämäänkin kyseisestä parista. Draco oli ihana. Vaikutti todella symppikseltä & sulatti munkin sydämen täällä ruudun takana. Yhden virheen olin bongaavinani ? Tai sitten en, mutta anyways:
Lainaus
Hän ei myöskään tuntenut, kuinka sama henkilö polvistui hänen eteensä huolestuneen näköisenä.
Pitäiskö ton tuntenut olla kuullut ? Pikkuvirhe, ei haitannut lukemista ollenkaan.

Tää menee mun lempparificcien joukkoon ehdottomasti. Ja nyt tulee tällänen piiiitkä lainaus, sori:
Lainaus
Mutta sen hän tunsi, kuinka pehmeältä tuntuva sormi painui hänen leukansa alle ja nosti hänen päätään lempeästi ylöspäin, kuinka toinen käsi pyyhki vaaleita hiuksia hänen kyyneleisten kasvojensa edestä. Käsi ei ollut kylmä kuten pakkanen, vaan lämmin ja pehmeä.
Lempikohta. Yäää tosi söpöä ::)
Kirjotat tosi hyvin (miten olen tainnutkin sanoa joissain muissa sun ficeissä tuhat kertaa, mutta sanon sen nytkin), kuvailu on täydellistä ja juoni oli hyvä ;) Tunnelma säilyi koko ficin ajan ja romantiikannälkäisille tää on ihan ykköskamaa!

Kiitos tästä! ♥

Kiera
Whispering secrets

Kuva täältä: http://www.dolliecrave.com , en omista.

Beatrix Bones

• Ylempi alilehmä
« Vastaus #5 : 28.12.2010 01:00:56 »
Sinikeiju, kiitos itsellesi, että sait kommentoitua! ♥

HarryPotterFan4Ever, oi, kiitokset tällaisesta kommentista! On hienoa, jos olen saanut sinut pitämään Dravenderista, sillä itsehän olen hurahtanut tähän paritukseen täysin, kun mielestäni nämä kaksi (enemmän tai vähemmän) blondia sopivat toisilleen täydellisesti. Kiitos! ♥

Classick, oijoi, on aina ihanaa kuulla onnistuneensa kaikkitietävän kertojan näkökulmassa, se kun jostain kumman syystä tuntuu minulle jotenkin vieraammalta näkökulmalta. Ajattelin vähän tuoda sitä lempeääkin Dracoa mukaan noiden kirjeiden kanssa ja Lavender kun on normaalisti niin kipakka neito, niin oli hänen vuoronsa olla hieman hennompi ja haavoittuvaisempi. Kiitokset itsellesi näin ihanasta kommentista! ♥

Kiera, onhan se kuitenkin hienoa, että silti uskaltauduit lukemaan tämän ficin, vaikka paritus arveluttikin, mutta että aloit pitämään tästä? Aijai, olen siis onnistunut! Ei tuo tunteminen mikään virhe ollut, hain vain sellaista kaksikon välillä ollutta yhteyttä, mikä oli sillä hetkellä vähän hukassa. Valitsemasi lempikohta on yksi minunkin monista lempikohdistani tämän ficin osalta - ja kuvailukin noin hyvää? Oi, kiitokset itsellesi näin ihanasta pimeää yötäni piristävästä kommentista! ♥
Ava © flawless

Chiyo-chan

• Maybe the world will change if we try hard enough?
« Vastaus #6 : 28.12.2010 14:04:58 »
Awws... Ehkä hiukan liikaa siirappia minun aivoilleni(joiltain osin), mutta näin one-shottina tämä oli oikein mukava lukea... ^^

Onneksi tajusin vasta ficin loputtua, että toinen osapuoli todella olikin Lavender...En todellakaan pidä kyseisestä henkilöstä... Joskus siis tästä hiukan huolimattomasta lukutavasta on myös hyötyä ^^

Hienoa, ettei tuo "hän ei tulekkaan" kohtaus jäänyt vain muutaman lauseen tai kappaleen mittaiseksi... Vaikka oikeastaan tiesikin, että Draco tulee, mutta jotenkin sitä ehti jo alkaa miettiä, että jos ei tulekkaan... ^^

En nyt taas keksi mitään rakentavaa... Anteeksi ^^
~Chiyo
Näyttäisikö taivas kauniimmalta toiselta puolelta maapalloa katsottuna?
Olisivatko tähdet kirkkaampia ja kuu lähempänä?
Olisimmeko me pienempiä vai vuoret suurempia?
Vai jäämmekö sittenkään mistään paitsi jäämällä kotiin?
Ajatuksia maailmalta