Tässä jatkoa, kun sitä toivottiin:
Aamulla Harry nousi ylös, ja huomasi, että Ron oli jo lähtenyt. Harry tömisteli oleskeluhuoneeseen. Hermione istui takan edessä, pehmeässä nojatuolissa. Hän teki läksyjä, kuten tavallista. Ronista ei ollut tietoa. "Hei Hermione, missä Ron on?" Harry kysyi muka välinpitämättömällä äänellä. "Kirjastossa.", Hermione tokaisi ja jatkoi lukemista. Harry räjähti raikuvaan nauruun, ja muutama ekaluokkalainen säikähti. "Mitä hemmettiä, Ron kirjastossa? Tämän on pakko olla unta.", Harry nauroi. "Ole kiltti Harry, ja pysy hiljaa. Professori Vektor ei taatusti pidä siitä, jos minä olen tuhrinut tutkielman päälle mustetta.", Hermione ärähti. Harry kohautti hartioitaan, ja lampsi ulos muotokuva-aukosta. Hän suuntasi automaattisesti kirjastoon.
"Käännä taskut.", matami Prilli kehotti kirjaston ovella. Harry teki työtä käskettyä. "MITÄ IHMETTÄ SINÄ POIKA AJATTELET, SUKLAATA KIRJASTOON?!" matami Prilli raivostui. "Tänne se niin kuin olisi jo, ja katsokin ettei tätä tapahdu toista kertaa.", hän sanoi ja mulkoili pahasti. "Hmh, hän on yllättävän kiltti tänään.", Harry mutisi. Pian hän näki Ronin lukemassa kirjaa. "Mitä kirjaa luet, mitä teet?" Harry kysyi. "Koitan etsiä keinoa, jolla voi selvittää, kuka pyysi Chota tanssiaisiin, esittäen minua.", Ron mutisi. "Oletko ihan typerä? Ei sellaista vastausta löydä kirjastosta.", Harry sanoi. Ron ei vastannut. "Mutta.....ei, eihän se niin kauan voi kestää.....Crabbe, luitko varmasti oikein?" kuului hyllyn takaa laiskahko ääni. Harry kurkisti varovasti, ja näki Malfoyn istuvan tuloissa. Crabbe ja Goyle käsittelivät kömpelösti kirjoja. "Mutta tässä sanotaan niin, monijuomaliemen valmistaminen vie kauan aikaa.", Crabbe tyrmistyi.
"Ron, Malfoy on valmistanut monijuomalientä. Hän kysyi Chota sinuna.", Harry kuiski. "Eikä, mennään kertomaan Hermionelle.", Ron kuiskasi takaisin.
Ron ja Harry juoksivat oleskeluhuoneeseen. "HERMIONE HERMIONE, ARVAA MITÄ!" he molemmat huusivat samaan aikaan. "Turvat kiinni, koitan tehdä Kalkaroksen läksyjä.", Hermione sihahti. "Malfoy on valmistanut monijuomalientä, ja muuttunut Roniksi. Sitten hän pyysi Chota tansseihin, jotten minä saisi häntä.", Harry selitti hiljaa. "No mitä hän sanoi?" Hermione oli lievästi kiinnostunut. "Hän valitti Crabbelle siitä, kuinka kauan monijuomaliemen valmistaminen kestää. Ja ihmetteli, ettei se voi niin kauan kestää.", Harry oli innoissaan. Ron nyökytteli ponnekkaasti vieressä. "Jaa-a, enpä olisi niin varma että se oli Malfoy.", Hermione sanoi. Harryn ja Ronin into laantui. "Miten niin, mehän kuulimme.", Ron töksäytti. "No jos hän kerran ihmetteli, kuinka kauan liemen valmistaminen kestää. Hänen olisi pitänyt tietää se jo, jos hän olisi tehnyt sitä.", Hermione sanoi rauhallisesti. Harry masentui. "Aha, minä menen nyt aamupalalle.", Harry mutisi, ja lähti.
Hermione katsoi, ettei kumpikaan pojista seurannut häntä, ja marssi sitten murjottavan Myrtin vessaan. "Ginny, et voi tehdä noin. Harry haluaa tanssia Chon kanssa, ja on surullinen, kun Cho sanoi Ronin pyytäneen häntä.", Hermione moitti. Ginny istui lattialla kattilan vieressä, joka oli täynnä jotakin ruskeaa mönjää. "Mutta jos Ron tanssii Chon kanssa, Harry pyytää minua. Mikäs sen ihanampaa?" Ginny naurahti. "Ole kiltti Ginny, älä tee tätä. Olen varma ettei hän pyydä sinua silloin, vaan ei tule tanssiaisiin ollenkaan.", Hermione pyysi. "Muuten kerron Harrylle ja Ronille, että muutuit Roniksi ja pyysit Chota tanssimaan jotta Harry tanssisi sinun kanssasi.", Hermione uhkasi. "Hyvä on, haluan vain että Harry on onnellinen.", Ginny sanoi surullisena. Hän kaatoi liemen viemäriin ja lähti sitten pois. Hermionekin lähti takaisin Rohkelikko torniin. Sitten hän muisti. "GINNY, TULE TÄNNE.", hän huusi. "No mitä nyt?" Ginny kysyi. "Sinun täytyy esittää vielä kerran Ronia, ja perua kutsusi Cholle.", Hermione sanoi. "No minä juuri kaadoin viimeiset monijuomaliemet viemäriin.", Ginny sanoi ivallisesti. "Minulla on aina pieni pullo lientä mukanani.", Hermione sanoi. "Joo tosi loistavaa Hermione, mutta mistäs me saadaan Ronin hius?", Ginny kysyi. Hermione punastui ja vastasi:"Minä...minä pidän tupon Ronin hiuksia aina kaapuni taskussa.". Ginny oli hetken hiljaa. "Äh, tämä on tyhmää. Anna tänne niin hoidetaan homma.", hän sanoi. Hermione antoi liemen ja hiuksia Ginnylle joka joi liemen. Hän alkoi heti muuttua Roniksi. Hermione lähti pois ja toivoi että Ginny todella tekisi sen, mitä lupasi.
Ron oli mennyt oleskeluhuoneeseen jo. "Harry, tuletko vähän tänne?" kuului Chon ääni. Harry ihmetteli, mutta kääntyi kuitenkin. "Vieläkö haluat tanssia kanssani?" Cho kysyi ujosti. "Totta kai, mutta, etkö sinä tanssi Ronin kanssa?" Harry hämmästyi. "En, hän perui kutsunsa.", Cho sanoi. Hetken oli hiljaista. "No hei sitten.", Cho sanoi, ja lähti kävelemään pois päin. "Cho, odota hetki.", Harry sanoi, ja Cho pysähtyi. Harry veti taikasauvan taskustaan, ja loihti mistelin Chon ylle. "Nyt ei tosin ole joulu, mutta mitä se haittaa?" Harry hymyili. Chokin hymyili. Harry käveli lähemmäs, ja suuteli hellästi Chota huulille. Suudelma kesti monta minuuttia, kunnes Cho erkani. Hän hihitti hermostuneesti ja lähti pois. Harry jäi seisomaan hetkeksi, ennen kuin hänkin lähti kohti oleskeluhuonetta. Kun hän saapui sisään, hän koki kummallisen näyn. Parvati istui nurkassa kädet puuskassa, ja Lavender lohdutti häntä. Keskellä huonetta oli pieni rinki, Harry käveli katsomaan, mitä siellä tapahtui. Hän näki vain Ronin ja Hermionen pussailemassa tuolissa. Hermionen läksykirjat olivat lattialla. Harry hymyili ystävilleen, ja meni nukkumaan. Häntä jäi kuitenkin harmittamaan, kun ei koskaan saanut tietää, kuka käytti monijuomalientä.
Loppu!
P.S. Sori kun on vähän hassu loppu, mutta en keksinyt oikein mitään enää.