// Alaotsikko: Draco/Ron, kirjakielellä, vaikka otsikossa puhekieltä
Nimi: Varjot tanssien nauravat mulle
Kirjoittaja: Ruskapoika
Ikäraja: S
Paritus: Draco/Ron
Genre: Angst, jonkin asteinen H/C
Haaste(et): Angst25 18. Kännykkä & Satanen 059. Ruoka
Vastuuvapaus: En valitettavasti omista ketään hahmoista, vaan he kaikki kuuluu muun Potterversumin kanssa jumalaiselle naiselle nimeltä J.K. Rowling. Minä ainoastaan leikin ja omistan juonen.
A/N:
Flinch - Taivas Tähtiverhoineen &
Suru kasvoilla by Flinch kannattaa kuunnella. Ne pyöri kahtena ainoina kappaleina tässä taustalla. Otin paljon vaikutteita, mutta en tiedä näkyvätkö ne tässä oikeastaan. Ja, että arvaa! SIELLÄ UKKOSTAAAAA!!<3<3 Ja sataa kaatamalla vettä<3 Oon ihan täpinöissäni täällä. Ulos hillumaan ja kattelemaan salamointia heti kun saan tän lähetettyä. Se on ihan päällä<3 Luku iloa!
Varjot tanssien nauravat mulleVedän syvään illan vihreää ja viileää loppukesäntuulta. Istun suurehkolla kivellä, ja helmimäisen kyynelverhon läpi alkaa olla vaivalloista nähdä. Tiedän kuitenkin, että vieressäni oikealla puolellani on se suuri tuulen pahoinpitelemä suuri mänty, jonka ylimmät oksat kuitenkin peittävät lähimpien puiden kanssa isoja palasia taivasta. Vasemmalla puolellani on pari nuorta koivun alkua. Takanani sammaloitunutta kiveä, jonka aika on kulullaan kuluttanut hieman sileämmäksi. Sekä kävelyllä maahan runnottu mutkitteleva metsäpolku.
On niin vaikea hengittää.Kaikki tuntuu niin turhalta. Yksinäinen itikka eksyy kiusaamaan minua, ja kohtaa loppunsa kalpeiden sormieni kautta. Kyynelverho uhkaa kadota silmistäni. Patoamani tunteet haluaisivat vyöryä kerralla ylitseni vieden kyyneleet silmistäni. Yksi vierähtää laidan yli ja muut seuraavat perässä leikkien hippaleikkiä poskillani. Eteeni jämähtänyt kanto näyttää tylsistyneeltä paikkaansa. Sen pinta on hieman sammaloitunut, ja jokin loissieni on tehnyt kotinsa siihen. Kanto parka…
Tuuli pyyhkii valuneita kyyneliäni ilmaan tanssimaan kanssaan. En ehkä näe niitä, mutta ne tanssivat surusta, ilosta, kaikesta. Niistä kaikista tunteista, jota sisälläni tunnen. Ketään ei ole näkemässä, joten saan vuodattaa kyyneliäni rauhassa. Täällä vain on niin pirun kylmä.
Liian vaikea hengittää. Haluan sinut auttamaan minua!Turha. Tarpeeton. Ylimääräinen.
Se minä olin. Se mitä ihmiset eivät jääneet kaipaamaan, vaikka hiutuisin yksin tänne kartanoon. Liian yksin, liian suuressa talossa, liian tummien seinien ympäröimänä.
Epätodellinen. Kuviteltu. Illusorinen.
Vuoden. Vuoden olen kävellyt kadulla näkemättä eteeni. Väistellyt vastaantulevia ihmisiä parhaani mukaan. Ollut näkymätön ihmisille, jotka seisoivat paikoillaan kiireettöminä, ystäviään ehkä odotellen. Kuitenkaan huomioimatta minua. Olinko sitä sontaa muille, jonka sai talloa jalkoihinsa.
Ihmeiden eläintarhan ovi aukeaa kilahtaen ja tunnen jo nyt syyllisyyttä asioidessani siellä. Eihän minua enää kuulunut arvostaa. Silti tiskin taakse tiensä löytänyt tyttö hymyilee minulle, vaikka muut sanoisivat tytön antavan huomiotaan väärälle ihmiselle, olen ilahtunut. Joku sentään uskaltaa antaa itsensä unohtaa sukunimeni.
Halveksittu. Väheksytty. Ylenkatsottu. Malfoy.Rikkonainen. Vioittunut. Vaurioitunut.
Edes kauniilla hopealangalla koristellut tyynyt eivät näytä minulle hohtoisilta. Ne vain ilkkuvat kuinka olen syntynyt väärän sukunimen omaavaan sukuun. Ennen sitä arvostettiin, mutta nykyään katsottiin nenänvartta pitkin. Mitäköhän äiti sanoisi asiasta?
Keuhkot täyttyvät vedellä, ne kieltäytyvät toimimasta, vaikka haukon henkeäni. Tulethan taas apuun?Kännykkä ilmoittaa itsestään pöydällä. Sen numeronappuloista loistava valo hukkuu pöydän tummaan pintaan. Blaiseko minulle tuon hankki? En muista enää. En muista enää mitään. Enkä edes jaksa välittää jästilaitteen soittamasta sävelmästä.
En halua muistaa. En varsinkaan
sinun nauruasi, jota et nauranut minulle ennen viimeistä vuottamme, jota emme koskaan opiskelleet Tylypahkassa. Ainoastaan sen jälkeen kun olin osoittautunut oikeasti lojaaliksi Feeniksen killalle, soit suloisen virnistyksen kapeilta huuliltasi. Joka kerta selvisin tehtävistäni vain, koska halusin nähdä sinun hymysi, sen ilkikurisen virnistyksen. Vaikka olitkin vain harvoin käymässä Mustien sukutalolla.
Suru. Tuska. Piina.Joku koputtaa saaden koko kartanon aulan kaikumaan kolahtelevaa ääntä. Puuta vasten koputus saa surullisen tunnelman koko kartanoon. Haluaisin vaihtaa tuon mahonkisen puuoven metalliseen. Koputus saisi terävämmän äänen, vähemmän melankolisen tunnelman sisääni. Veisi ehkä seuraavan kerran vähemmän voimia mukanaan, ja antaisi voimaa nousta sängystä seuraavana aamuna. Tänäkin aamuna se oli ollut liian raskasta. En tiedä jaksanko sitä enää viikon kuluttua.
“Miksi noin apaattinen ilme?”
Nostan katseeni syvän sinisiin silmiisi. Mitä sinä täällä teet? Saranoiden itkeminen kaikuu edelleen korvissani. Pitäisiköhän pyytää jotakuta rasvaamaan ne?
“Ajattelin tuoda sinulle jotain syötävää. Sinähän pidit kiinalaisesta ainakin silloin Feeniksen killan aikoihin?”
Jatkat välittämättä minun hämmentyneisyydestäni. Työnnyt ohitseni ovesta sisälle ja hellästi irrotat otteeni ovesta ja suljet sen. Saranat jatkavat korvia vihlovaa vollotustaan, mutten jaksa välittää siitä. Käteni ihoa poltteli. Koskitko siihen oikeasti? Soitko taas kerran hymysi minulle? Vuoden jälkeen, jona emme ole nähneet?
Mitä sinä täällä teet?Näet ilmeisesti kysymyksen kasvoiltani. Harmaansinisistä silmistäni, kun katsot niihin omilla syvän järvensinisillä. Niihin ei voi hukkua, liian kliseistä minulle, mutta niistä voi täyttyä. En varmaan koskaan tule kyllästymään silmiisi.
“Blaise ei saanut sinua kiinni kännykällä, ja kun hän on nyt itse siellä liikematkallaan niin hän pyysi minua käymään täällä tarkistamassa, että olet kunnossa.”
Kerrot virnistellen syysi miksi tulit. Tuo virnistys. Ylipitkä punainen tukkasi haluaisi rönsyillä silmillesi verhoksi, ettet näkisi, mutta puhallat ne aina pois hivenen turhautuneena. Olisitko tullut, jos Blaise ei olisi soittanut ja sanonut, ettei saanut minua kiinni sillä jästilaitteella?
“Olet kamalan laiha”, päivittelet huolestuneena, mutta huulilleni kohoaa silti hymy. Sinä tulit, koska sinulla itselläsikin oli huoli minusta? Mitä Blaise sinulle kertoi? “Milloin olet syönyt viimeksi?”
Kohautan olkiani. Hymy liimaa huuleni yhteen, olet täällä, mutta tiedän, että joudun luopumaan sinusta heti, kun lähdet. Sitten et taas palaa. Silmäkulmia polttaa, niitä kutittaa. Taasko minä itken?
“Tule mennään syömään sitä kiinalaista.”
Äänestäsi kuultaa tunteita. Kymmeniä, mutten saa yhdestäkään kiinni. Silti lähden mukaasi kohti keittiötä.
Miksi käännän veistä haavassa, vaikka tiedän, että se valuttaa minut kuiviin?
Siltikin, kiitos. Kiitos, että tulit.