3 luku, olkaa hyvä
Tästä ficistä tulee vielä kolme osaa. Ja tämä jää vain 6 lukuiseksi. Neljäs luku on valmistumassa.
3.luku
Rakkauteni vie aistini.
Edwardin näkökulma:Kello tikitti eteenpäin. Bella nukkui, hän hengitti tasaisesti. Sisään ja ulos. Minä istuin jo liian kuluneella sairaalan istuimella. Nojailin laiskasti rautaiseen sänkyyn. Tunsin oloni paljon virkeämmäksi, sillä olin käynyt eilen metsästämässä. Se oli rauhoittavaa, olisi ollut kauheaa olla Bellan lähellä niin janoisena.
”Huomenta”, uninen Sharon kuiskasi ovelta. Käänsin vaistomaisesti katseeni sinne.
”Huomenta.”
”Onko Bella vielä hereillä?” hän kysyi
”Ei, mutta uskon hänen heräilevän pian”, sanoin ja hymyilin. Sharon hymyili takaisin. Hän oli aika lyhyt, kaunis ja äitimäinen nuori nainen. Sharon oli mennyt naimisiin muutama vuosi sitten miehensä kanssa ja heillä oli nyt vuoden ikäinen poika. Vaikka hän olisi tarvinnutkin enemmän aikaa perheensä kanssa, jaksoi hän silti työskennellä niinkin vaativissa tehtävissä, kuin sairaanhoitaja.
Hän sulki oven perässään.
Kuulin kun Carlisle saapui, hänen ajatuksena. Kuulin ensimmäiset potilaat, tunsin melkein heidän kaikki kipunsa. Ainoa asia, mitä en tiennyt, olivat Bellan ajatukset. Olin tuntenut hänet jo puoli vuotta, silti hän oli minulle täysi arvoitus. En tiennyt hänestä oikein mitään. Vain sen, että hän oli vasta muuttanut äitinsä Renéen luota Forksiin isänsä luokse. Auto-onnettomuus oli sattunut samana iltana, kun hän oli saapunut. Hän piti vain tietynlaisesta musiikista, ja siitä kun minä pidin häntä kädestä. Bellan lempiväri oli ruskea, arvelin sen johtuvan siitä, että Renée kutoi vain ruskeita villavaatteita. Tiesin, että hän vihaa retiisiä ja rakastaa yli kaiken suklaata. Puoli vuotta alkoi tuntua hyvin lyhyeltä ajalta. En ollut kertaakaan tiedostanut kaikkea. Aika oli kulunut välillä huumaavilla pyrähdyksillä, välillä hitailla jaksoilla.
Bellan silmät alkoivat avautua.
”Huomenta”, huokaisin. Hän haukotti pienesti. Siltikin niin heikosti, että se kivisti rintaani. Bellan voimat olivat vielä heikot
”Nukuitko hyvin?”, kysyin ja kumarruin lähemmäs. Hän katseli minua nyt silmät aivan auki. Hetken päästä Bella nosti kätensä poskelleni, ja laski sitä ohimoani pitkin alas leualleni. Hänen kosketuksensa alla ihoni tuntui räjähtävän.
”Varmaankin”, sanoin ja hymyilin. Bella huokaisi.
”Ruoka aika!”, helähti Sharonin ääni muutaman tunnin päästä. Hän työnsi pitkää metallikärryä huoneeseen. Menin auttamaan nopeasti oven kanssa.
”Kiitos Edward”, hän huokaisi. Pääsimme vuoteen vierelle, jossa Bella odotti jo kärsimättömästi.
”Tänään listalla olisi, tuota...”, Sharon sanoi empien. Todellisuudessa hän ei itsekkään tiennyt mitä se vihreä mössö oikein oli. Haistoin selvän kasvisten ja lihan sekoituksen.
”Jotain”, hän sai täydennettyä. Bella nosti kulmiaan. Sharon veti toisen tuolin vuoteen vierelle ja nosti metallisen kulhon alatasolta. Hän nosti kannen ja tökkäsi lusikan muhennoksen keskelle.
”Haluaisitko sinä Edward hoitaa tämän tänään? Minulla olisi kiire”, Sharon sanoi ja hymyili. Hänen ajatuksensa huusi kutsua.
”Kyllä kai”, sanoi.
”Hyvä, uskon ettet myrkytä häntä”, Sharon nauroi.
”Mihin sinulla on kiire?” kysyin kohteliaasti.
”Carlisle halusi aloittaa uuden siivousoperaation synnytysosastolla”, Sharon huokaisi. Carlisle oli nyt hulluna hoitamaan siivoamisoperaatiota. Yleinen lääkärilautakunta oli tulossa tarkastuskäynnille ensikuussa.
”Taasko uusi?”
”Saakohan hän sitä tälläkään kertaan loppuun?” Sharon huokaisi ja katsoi minua hymyillen. Me kummatkin tiesimme ne viimeisimmät operaatiot. Kuten ulkokuoren maalaaminen ja katon korjaaminen. Ne olivat jääneet kokonaan tekemättä.
”Suu auki”, sanoin kun olin saanut kaavittua epäilyttävän näköistä muusia sopivasti lusikkaan. Bella vastusteli.
”Sinun täytyy syödä, että sinusta tulee vahva.”
Hän ei vieläkään suostunut.
”Kiltti!”, anelin ja yritin katsoa häntä mahdollisimman surullisesti. Hän ei perääntynyt. Itsepäinen. Nyt täytyi käyttää toista taktiikkaa, houkuttelua.
”Jos menemme ulos, niin suostutko syömään”, sanoin ja hymyilin. Bellan silmät kirkastuivat. Hän avasi suunsa ja työnsin lusikan sisään.
”Oikein hyvä”, nauroin. Bellan nenä nyrpistyi kun hän maistoi ruokaa.
”Toinen lusikallinen.”
Bella avasi suunsa uudelleen ja painoi huulensa kiinni kun lusikka oli taas suussa. Hän piti huuliaan kiedottuna lusikan varren ympärille yllättävän pitkään.
”Voit päästää irti”, huomautin ja nostin kulmiani. Bella nosti samoin. Nyin hieman lusikkaa.
”Mitä nyt?”, nauroin. Ja kuin pakosta, katseeni harhaili tiukasti suljetuille huulille, kun ne hitaasti lähtivät irtoamaan lusikasta. Mitä hän yritti?
”Okeii-i.”
Syötyään nostin Bellan pyörätuoliin istumaan. Kiedoin käteni varovasti hänen ympärilleen. Pelkäsin, että Bellaan koskee. Hän huokaisi kivusta kun painopiste vaihtui. Laskettuani hänet istumaan, autoin häntä kietomaan takin ylleen ja laitoin viltin hänen päälleen. Kiedoin vielä varovaisesti kaulahuivin tarkasti kaulalle.
”Mennäänkö?”, kysyin ja Bella nyökkäsi pienesti.
Lähdin kuljettamaan häntä pitkin käytävää. Sharonille kerroin meidän menevän ulos kun kävelin hänestä ohitsensa. Bella puristi peittonsa reunaa tiukasti. Hän näytti miettivän jotain tarkasti.
Päästyämme ulos ovista, kiersin talon taakse olevaan puistoon, jossa potilaita käytettiin kierrättämässä. Muutama vanhus istui terassilla ja näytti pelaavan shakkia. He nostivat kättään hymyillen ja nyökkäsin takaisin. Kaikki he tunsivat minut. Olin tosiaan viipynyt jo niin pitkään. Bella vilkaisi myös sinne suuntaan ja kääntyi sitten minuun päin. Hän nosti kätensä kädelleni olkansa takaa. Itsekin kiedoin käteni varovaisesti hänen kätensä ympärille.
Tiesin minne olimme menossa. Olimme käyneet siellä monia kertoja ennenkin. Paikka oli pieni, puiden varjostama aukio, johon oli joku joskus kantanut pienen puisen penkin. Bella rakasti käydä siellä, hän piti siitä kun aurinko hipoi joskus puiden latvoja -minä varoin silloin osumasta valoon- ja metsän eläinten liikkeitä. Siellä tosiaan näki oravia, myyriä, hiiriä ja lintuja. Hän piti siitä, niin kuin minäkin. Sateen jälkeen se näytti taianomaiselta.
Istuin penkille ja vedin Bellan pyörätuolin aivan vierelleni. Hänen katseensa halkoi hetken metsää, kunnes se siirtyi minuun. Hän puri huultaan ja nosti sitten varovasti kätensä taputtamaan minun vieressä olevaa paikkaa penkillä.
”En suostu siirtämään sinua”, huokaisin. Bellan katse muuttui vaativaksi.
”Satutan sinua”, sanoin. Hän taputti viereistäni paikka taas kerran. Luovutin ja nostin hänet varovaisesti viereeni istumaan. Hän kietoi kätensä tiukasti oikean käteni ympärille ja nojasi hitaasti olkaani vasten. Minä, ilman ymmärryksen valtaa, nostin oman käteni hänen ympärilleen ja painoin hellästi kylkeäni vasten. Bella huokaisi.
”Minun täytyy kertoa sinulle jotain”, sanoin. Bella pysyi hiljaa. Miten toivoinkaan, että hän olisi voinut puhua.
”Silloin, kun sinä loukkaannut minä tulin tänne koska-”, aloitin. Bella puristi kättäni voimakkaammin.
”Alice näki sinut, hän näki tulevaisuuteen”, sanoin. Bella nosti katseena. Yllätyin miten kasvomme pääsivät niin lähekkäin. Nielaisin.
”Ja minä tulin tänne, ja minä pelkäsin”, sanoin. Hän odotti.
”Enkä minäkään ole ihminen”, sanoin. Hän huokaisi vastatakseen.
”Bella, minä olen hirviö. Minä olen-”, tunsin itseni toivottomaksi. Bella kumartui vieläkin lähemmäs, se teki tästä entistä vaikeampaa.
”Olen vampyyri”, kuiskasin. Bella hengähti syvään ja sulki silmänsä. Hän puri huultaan kerran ja kasvot rentoutuivat taas.
”Osaavatko vampyyrit suudella?”, hän kuiskasi. Tunsin sisälläni puhkeavan uusi maailmansota. En voinut uskoa sitä todeksi, hän puhui. En olisi voinut koskaan kuvitella hänen ääntään. Se oli niin paljon erilainen, lumoavampi. Kuin hän laulaisi.
”En tiedä”, vastasin. Bella hymyili ja nosti kätensä olalleni.
”Sitä täytyy testata”, hän kuiskasi ja nosti itsensä kasvojeni tasalle. Kun Bella oli tarpeeksi lähellä ja kun tunsin hänen nenänpäänsä omallani, suljin silmäni. Pian hänen huulensa lävistivät välillämme väreilevän sähkövirran.
Lämpimät, pehmeät ja vaativat huulet liikkuvat omieni kanssa hitaaseen tahtiin. Pitkästä aikaa tunsin, että sydämeni lähti lentoon.