Kirjoittaja Aihe: Parempi kuin rakkaus || James/Sirius, k-11  (Luettu 4763 kertaa)

Sädekehä

• Hömelö otus
  • Until you believe
Parempi kuin rakkaus || James/Sirius, k-11
« : 08.07.2010 12:00:39 »
Nimi: Parempi kuin rakkaus
Kirjoittaja: Sädekehä
Genre: Angst
Ikäraja: k-11
Paritus: James/Sirius, J/L myös
Vastuunvapautus: Kunnia Rowlingille, mii vaan lainaan hahmoja hieman.
Summary; Does it feel better than love?

A/N: Ääääässh. Tästäkään ei pitänyt tulla tällainen. Ei sitten ollenkaan. En osaa kirjoittaa kunnon angstia.. eh. Tämä on melko klisee, mut oli pakko kirjustaa tällainenkin. Hurtsin Better than love soi taustalla tätä kirjoittaessa, ja lyriikatkin siis kuuluvat Hurtsille. Ömm. Osallistuu taas haasteisiin OTP10, Angst25 ja sataseen. Kommentit olisivat enemmän kuin tervetulleita! (:
---

Parempi kuin rakkaus

Does it feel better than love?

”Ikuisuus on pitkä aika ilman sinua.”

Vaivaantunut huokaus, katse lattiaan ja punaa poskille. James ei tiedä, mitä sanoa. Totta kai ikuisuus on valovuosia, tuhansia tukahdutettuja kyyneleitä ja huutoja ilman Siriusta. Mikä nyt lyhyeltä tuntuisikaan ilman häntä? Jälki-istuntokin oli liian pitkä, piti keksiä peili, jonka kautta jutella. Vaihtaa hymyjä, nauruja ja vitsejä. Heittää lentosuukkoja Voron kirotessa käytävällä, juostessa huoneesta toiseen.

”Ja vielä kamalampaa on..”

Hiljaisuus on niin tuskallinen. James tietää, mitä Sirius sanoo seuraavaksi. Hän heittää pöydälle revityn sydämensä, ja syyttää tästä kaikesta vain tyttöä. Sanoo kamalia sanoja ja sitten katsoo Jamesin suunnalle. Rikkonaisena, tuuliajolla.

”En minä voi sille mitään.”

Ja vuodet vaihtavat sivuja, päivämääriä kalenterissa. Tuuli ulvoo takkien helmoissa, tuhansissa unettomissa öissä ja unissa. Jamesin pään sisällä Siriuksen äänenä, syytöksenä ja ikävänä.

Ja päivät matelevat, tuntuvat ikuiselta unelta, loppumattomalta ja päättymättömältä. Jamesillakin on ikävä. Melkeinpä kovempikin kuin toisella. Pahempi ja piinallisempi.

”En minä voi sille mitään..”

Ääni on yhä ahdistuneempi. Muistot välkkyvät tähtien joukossa kirkkaina. Iskevät silmää, virnuilevat. Peili lepää kämmenellä, katselee syyttävästi takaisin. Toivoo, ettei kukaan itkisi, valittaisi ja kärsisi.

”En.. minä.. ”

Ilta vaihtuu aamuun, ja taas toiseen. Tyttö istuu portailla ja peilailee sormeaan auringossa. Nauru kirii aina sisälle asti, kaikuu synkissä seinissä ja liimautuu tapettiin. Se rönsyilee kaikissa valokuvissa, kukkamaljoissa ja Siriuksen korvissa. Eikä James osaa sanoa muuta. Silmät eivät naura eivätkä huulet kaarru. On vain loputon tyhjyys, joka kietoo kätensä kuristavana kaulalle. Sanalla lohdutus ei ole enää mitään merkitystä.

”..voinut sille mitään.”

Valkoinen kukka liimataan Siriuksen rintapieleen, pojat hymyilevät kohmeisesti. Seisovat rivissä ja peittelevät sääliä ontolla, katkeralla naurulla. Peter ja Remus. Eivät he ymmärrä, eivätkä he välitä. Haluavat vain pois nauruun ja valoon, pois pimeästä. Sinne Siriuskin halusi. James haluaa edelleen. Kokeilee, koskettaa ja hymyilee.

”Tuntuuko se.. hyvälle?”

Katse lentää kattoon, itkee hiljaa. Ei sano sanaakaan. Tyttö hykertelee toisessa huoneessa, asettelee ruusuja hiuksiin. Iskee piikkejä sydämeen, turhaan. Se on jo hajalla, kymmenenä revittynä, pienenä palasena.

”Paremmalle?”

Katkeruus viiltää, sattuu enemmän kuin ennen. Sen Jameskin tietää, tuntee ja aistii. Sirius on jo turta. Tuntenut ja kokenut jo liikaa. Rikkoontunut.

”Tuntuuko?”

James muistaa ikuisuuden, tyhjyyden ja yksinäisyyden. Hennot kosketukset ja suukot. Kaiken sen, minkä hänen piti unohtaa, lopettaa ja salata. Muistaa ikuisuuden ja kuinka pitkältä se tuntuukaan. Muistaa ikuisuuden..

”Mikä?”

Siriuksen katse on tyhjä. James ei näe katkeruutta kyynelien takaa. Ei kipua eikä pelkoa. Hän maistaa vain oman olemattomuutensa. Ei ole Jamesia ilman Siriusta. Miksi olisikaan? Miksi mikään olisi olemassa ilman Siriusta?

Koputus ja toinenkin. Kaipuu hakee edes pientä toivoa, mutta Sirius on jo sulkenut silmänsä. James ei olisi koskaan hänen. Ei kokonaan eikä yksinään. Aina vain osittain, tavallaan, periaatteessa. Aina kuitenkin olisi tyttö kultasormuksineen, nauruineen ja silmineen. Siinä välissä, rikkojana.

Katse kohtaa utuiset silmät. Hymyilee vain muistoissa.

”Onko se parempaa kuin rakkaus?”

Eikä James ennätä vastaamaan.
---

« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 11:21:05 kirjoittanut Sädekehä »
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Resonanssi

• Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Parempi kuin rakkaus
« Vastaus #1 : 08.07.2010 13:05:34 »
ihanan haikea surullinen.
ei kuitenkaan niin haikea ja onneton kuin odotin, muttei se mitään.

tämä oli kyllä hyvä, ja parasta olivat nuo välikirjoitukset, ja lyriikat, sillä se jos mikä oli hyvin  kaunista.

pidin siitä etteivät Sirius ja James saaneet, toisiaan mutta oliko se tyttö joku Potter-hahmo vai random?
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Sädekehä

• Hömelö otus
  • Until you believe
« Vastaus #2 : 15.07.2010 20:34:36 »
Resonanssi; Niin.. : D No tästä ei tullut ihan niin haikeaa kuin ehkä siitä olisi pitänyt, mutta pyrinkin ehkä enemmänkin tietynlaiseen katkeruuteen (en sitten tiedä oliko tämä tarpeeksi katkerakaan..) ainakin Siriuksen osalta. Ja en mielelläni kyllä analysoi tekstejäni, mutta voin kai sanoa, että tyttö tosiaan oli Potterista. : D Mutta jokainen saa nähdä hänet kenenä haluaa. ~
Äh, olen huono vastaamaan kommentteihin.. Mut kiitos tosi paljon kommentistasi, ja hyvä, että tykkäsit! (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Spud

• Vieras
« Vastaus #3 : 15.07.2010 21:34:16 »
Mun piti lähtee koiran kanssa ulos, mutta sitten otsikko parituksineen katsoi niin vetoavasti että piti avata. Ja tämä oli niin ihana, etten voi jättää kommentoimatta edes pienesti.

Ensinnäkin tosiaan, tämä paritus on aina yhtä ihana. Tää oli tosi surullinen ja kirjoitettu aivan upelalla tyylillä, nuo välireplat sopi niin hyvin tonne väliin. En osaa kirjoittaa kivoja kommentteja, ja pitäisi tästä tosiaan mennä.
Mutta kun tulen takaisin, on pakko etsiä lisää sinun ficcejäsi.
Ja joo toistan tätä sanaa, mutta oli ihana. Kiitos paljon tästä ja vielä että voi miten inhoan Lilyä enemmän ja enemmän (paitsi silloin kun se on Severuksen :---D)

shaya

• jumalatar
« Vastaus #4 : 15.07.2010 22:57:24 »
Menin aivan sanattomaksi tästä ficistä, mutta yritän kuitenkin kommentoida jotain. :D

Yltä varmaan päättelitkin että pidin tästä erittäin paljon? Hyvä. James/Sirius on ihana paritus, etenkin kun mä rakastan katkeransuloisia loppuja ja valintoja kahden rakkauden välillä. Tässä ficissä valinnan teki James, mutta teksti oli sen tyylistä, että se sai mut näkemään myös tän parituksen toisen mahdollisuuden: että Sirius, yleensä naistenmiehenä kuvailtu, olisikin Jamesin normaaliroolissa.

Tykkäsin sun kirjotustyylistä, tuollaista... miten sen nyt sanoisi. Taiteellista? Liian laimeaa. No jokatapauksessa tuollaista vähän aiheesta poikkeavaa, vihjailevaa ja kuitenkin kaiken kertovaa. Koin myös jamesin ja Siriuksen hyvin IC:iksi tässä, Siriuksen avaamassa katkeraa sydäntään ja ilmaisemassa paheksuntaa Lilystä(vaikka tällä ehkä itselläänkin on hoitoja) ja jamesin huokailemassa raskaasti muistaen toisen vuorosanat ulkoa. uudelleen, uudelleen ja aina vain uudelleen... :P

Sitten lainaan lopuksi vielä pari lempikohtaani(vaikka voisin kyllä saman tien lainata koko ficin):
Lainaus
Ääni on yhä ahdistuneempi. Muistot välkkyvät tähtien joukossa kirkkaina. Iskevät silmää, virnuilevat. Peili lepää kämmenellä, katselee syyttävästi takaisin. Toivoo, ettei kukaan itkisi, valittaisi ja kärsisi.
Lainaus
Ilta vaihtuu aamuun, ja taas toiseen. Tyttö istuu portailla ja peilailee sormeaan auringossa. Nauru kirii aina sisälle asti, kaikuu synkissä seinissä ja liimautuu tapettiin. Se rönsyilee kaikissa valokuvissa, kukkamaljoissa ja Siriuksen korvissa. Eikä James osaa sanoa muuta. Silmät eivät naura eivätkä huulet kaarru. On vain loputon tyhjyys, joka kietoo kätensä kuristavana kaulalle. Sanalla lohdutus ei ole enää mitään merkitystä.
Lainaus
Haluavat vain pois nauruun ja valoon, pois pimeästä. Sinne Siriuskin halusi. James haluaa edelleen.
Lainaus
Hän maistaa vain oman olemattomuutensa.
Lainaus
Koputus ja toinenkin. Kaipuu hakee edes pientä toivoa, mutta Sirius on jo sulkenut silmänsä. James ei olisi koskaan hänen. Ei kokonaan eikä yksinään. Aina vain osittain, tavallaan, periaatteessa. Aina kuitenkin olisi tyttö kultasormuksineen, nauruineen ja silmineen. Siinä välissä, rikkojana.
Lainaus
”Onko se parempaa kuin rakkaus?”

"Muutama" on tunnetusti hyvin joustava ja suhteellinen käsite :'D
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Sädekehä

• Hömelö otus
  • Until you believe
« Vastaus #5 : 18.07.2010 22:10:56 »
Spud; Oi, ihanaa, et jätit kommentin, vaikka kiire olikin! Ne piristää aina ja antaa lisää motivaatiota kirjoittaa ja mahdollisesti myös antaa vinkkejä siihen, miten ensi kerralla kannattaisi tehdä. (: Kiitos siis todella paljon kommentistasi, ja olen iloinen siitä, että pidit tästä! Ja hmmm! Jos päädyt lukemaan muita tekstejäni, niin suosittelen lukemaan niitä, mitkä ovat tummennettuja.. Täytyisi poistella jotain ikuisuuksien vanhoja ficcejä, mutta en toisaalta haluaisi, koska nekin ovat omalla tavallaan osa minua.. Mut joo, kiitos! (:

Shayl; Oii, sunkin kommenttisi piristi aivan älyttömästi! Jotenkin.. upeaa huomata, kuinka olitkaan poiminut juuri oikeat asiat tästä ficistä ja yleensäkin parituksesta. (: Ja ää, minäkin rakastan J/Sää.. Ahh. <3 Se on jotenkin niin suloista ja söpöä, ja katkeruudestaan huolimatta aina olemassa. Tai ainakin itse näen asian niin, ettei kukaan, ei edes Lily, pystynyt heitä erottamaan. (:
Mut kiitos kovasti kommentista ja olen iloinen, että tykkäsit!

Ja otan edelleen mielelläni vastaan kommenteja! (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Tyynis

• Supernainen
  • Ava Sonoalta
« Vastaus #6 : 19.12.2010 12:07:00 »
Minä en yleensä lue kelimificcejä, mutta tällaiset Sirius/Jamesit, jossa James valitsee Lilyn toimivat minuun.
Ensinnäkin kappale, minkä pohjalta tämä on kirjoitettu on ihana ja toimi taustalla ihanasti ja minä tykästyin ihan hirveästi tuohon viimeiseen lausahdukseen lopussa.

Muutenkin tykkäilin tuosta, kun noita vuorosanoja (teatteritermi, pahoittelen) oli tuon tekstin lomassa.
Lainaus
Jälki-istuntokin oli liian pitkä, piti keksiä peili, jonka kautta jutella. Vaihtaa hymyjä, nauruja ja vitsejä.
Oi. Tämä oli vain niin herttainen kohta, josta tuntuu ficcin lopussa olevan ikuisuus.

Kiitos tästä :)
If you love someone, you tell them. Even if you're scared that it's not the right thing. Even if you're scared that it'll cause problems. Even if you're scared that it will burn your life to the ground, you say it, and you say it loud and you go from there.
      - Mark Sloan

Sädekehä

• Hömelö otus
  • Until you believe
« Vastaus #7 : 09.01.2011 13:08:19 »
Tyynis; Sirius/James on parhaimmillaan aina, kun pakkaa on sekoittamassa Lily. Se on klisee, mutta hyvä sellainen – ainakin jos minulta kysytään. Hurtsin kappale on mustakin kaunis ja toimiva, ja yhdistin sen heti J/Sään. Joten on mukava kuulla sen toimivan hyvin taustalla. (: Olen muutenkin iloinen, että pidit tästä. On aina mukava saada myönteistä palautetta teksteistä, joihin on aluksi suhtautunut hieman varauksella. Kiitos siis! (:

cassable; Siis voi että sä oot ihana! Sun kommenttisi on aina jotenkin niin ylisöpöjä ja piristäviä, ja toisaalta tulee aina sellainen olo, etten todellakaan ole ansainnut tuollaisia sanoja. Äääää. :D Mä menin ihan sanattomaksi! Hienoa kuitenkin, että pidit tästä noinkin paljon, vaikka tämä nyt on kaukana täydellisyydestä! Taino, J/S on täydellistä kyllä. Ja itse olen aina jotenkin mieltänyt tuon häätilanteen jotenkin niin dramaattiseksi ja angstiseksi nimenomaan siksi, että siinähän juuri James tekee sen viimeisen valinnan ja silloin kaikki särkyy miljoonaksi palaseksi. Ahh. Mutta niin, kiitos tuhannesti kommentistasi! Se oli ihana ja kohotti taas miin itsetuntoa hitusen verran. :D <3
All I wanted was you

Ava by Sinderella