Kirjoittaja Aihe: Rakkaudella, Ted Lupin, S  (Luettu 2224 kertaa)

Emerald

  • ***
  • Viestejä: 48
Rakkaudella, Ted Lupin, S
« : 27.06.2010 17:29:40 »
Kirjoittaja: Emerald
Ikäraja: S  //Pops muokkaili ikärajan myös otsikkoon
Tyylilaji: Draama
Beta: Oma siskoni
Paritus/Hahmot: Teddy Lupin, Harry Potter
Vastuuvapaus – En omista hahmoja, paikkoja, joita käytän ja en saa tekstistäni rahaa
Tiivistelmä – Harry on kuollut vanhana miehenä ja hänen kummipoikansa Teddy on kirjoittanut muistelmaotekstin Päivän Profeettaan.
A/N : Olimme tässä juhannuksena mökillä ja luin uudestaan Kuoleman Varjelukset ja sain sen luettuani idean tästä ficistä. Kiitos, jos päätit lukea tämän.

Päivän Profeetta, 30.5.2061

Minun kummisetäni oli kuuluisa Harry Potter, poika joka elää. Hän, joka teki lopun lordi Voldemortista ollessaan vasta 17-vuotias. Minun rakas setäni, joka nukkui pois 81-vuotiaana.

Isäni oli ihmissusi Remus Lupin ja äitini oli metamorfimaagi Nymfadora Tonks. He kuolivat pian syntymäni jälkeen Tylypahkan sodassa 2.6.1998 ja sen vuoksi minut kasvatti äitini äiti.
Harry oli osa elämääni jo silloin, kun olin sylivauva, sillä hän halusi olla minulle se isähahmo, jota hänellä itsellään ei ollut. Hän halusi olla minun elämässäni tärkeä, kuten hänen oma kummisetänsä, Sirius Musta, oli hänelle. Hän ehti tuntea hänet tosin vain lyhyen ajan. Sirius oli 12 vuotta syyttömänä vankilassa ja kuoli vain parin vuoden päästä, kiitos Bellatrix Lestrangen.

Kun olin pieni, en ymmärtänyt, että Harry oli se kuuluisa Harry Potter. Minulle hän oli kummisetäni Harry, jolla oli kaunis vaimo, Ginny. Vasta kun olin 9-vuotias kiinnitin huomiota setäni arpeen ja lehtileikkeeseen, jonka leikkasin lehdestä ollessani heidän luonaan hoidossa.
”Sinulla on samanlainen arpi kuin Harry Potterilla”, sanoin ja kohotin lehtileikettä setäni nähtäväksi. Harry ja Ginny naurahtivat hieman. Harry ojensi esikoisensa vaimonsa syliin ja istui matolle viereeni.
”Kuule Teddy”, hän aloitti ja katsoi suoraan silmiini.
”Mitä jos minä olen sama henkilö?” Tuijotin setääni suu auki.
”Mutta sinä olet liian vanha!” huudahdin ihmeissäni ja taas Harryä ja Ginnyä nauratti.
”No ei hän nyt niin vanha ole. Ja katso sitä päivämäärää”, Ginny kehotti. Kyseessä tosiaan oli todella vanha lehti ja minä vain tuijotin sitä.
”Mutta mutta”, minä änkytin ja jatkoin vain vertailua.
”Voi kyllä se on totta. Minä olen se sama Harry Potter”, Harry sanoi ja otti minut kainaloonsa. Katsoin häntä samaan aikaan pelon ja ihailun silmin ja hän huomasi sen.
”Pelkäätkö sinä minua?” hän kysyi ja kurtisti huolissaan kulmiaan. Tietenkin säikähdin ensin, koska pidin setääni vain normaalina velhona ja sitten kuulenkin, että hän on suuri ja mahtava Harry Potter, joka tuhosi lordi Voldemortin. Sitten hymyilin ja kaadoin hänet kumoon.
”MINUN KUMMISETÄNIPÄ ONKIN HARRY POTTER JA HÄN ON PARAS KUMMISETÄ, VAIKKA EI OLISIKAAN!” Sanani saivat molemmat aikuiset kyyneliin ja tuota hetkeä muisteltiin monen kummallisen vuoden ajan.
        
Harry oli avoin ihminen ja kertoi mitään säästelemättä vanhemmistani ja omasta elämästään. Hän kertoi kuinka isäni epäröi kun kuuli, että äitini odotti minua. Hän pelkäsi, että olisin hävennyt häntä, mutta mitä minä kuulin hänestä niin olisin hyvin ylpeä, oli hän sitten ihmissusi tai ei, hän oli isäni. Vaikka toki ihmettelin, että  miksi isäni sanoi äitini naimista virheeksi, mutta Harry selitti, että hän oli peloissaan, koska isäni mukaan hän olisi tehnyt äidistäni ja minusta syrjityn, koska oli ihmissusi.
Hän pelkäsi myös, että minustakin tulisi ihmissusi, mutta minusta tuli metamorfimaagi aivan kuten äitini. Ei minua ole koskaan syrjitty, vaikka monet tietävätkin, että isäni oli ihmissusi. He tuntevat isäni velhona, joka puolusti Tylypahkaa ja koko velhomaailmaa lordi Voldemortilta ja kuolonsyöjiltä.

Näin kummisetääni ainakin neljä kertaa viikossa, sillä meillä oli tapana, että söin heidän kanssaan. Vietin myös joulun Potterien, Weasleyn ja muiden Feeniksin killan jäsenten kanssa. Myös mummoni osallistui tuohon valtavaan juhlaan omaan kuolemaansa asti.
Myös Harryn vaimo, Ginny ja heidän lapsensa James, Albus ja Lily, olivat minulle rakkaita. Toki muut kiltalaiset ja Weasleyn perhe olivat minulle yhtälailla tärkeitä.

Minä rakastin kummisetääni hyvin paljon. Hänen ansiostaan olen hyvä velho ja hyvä ihminen. Hän opetti minulle paljon ja olen kiitollinen hänelle. Jään kaipaamaan häntä hyvin paljon, kuten myös hänen lapsensa ja lapsenlapsensa. Olen ylpeä, että sain olla Harry Potterin kummilapsi.

Lepää rauhassa, rakkaudella Ted Lupin



« Viimeksi muokattu: 28.06.2010 11:47:26 kirjoittanut Pops »
Jos rakastan, piilotan sen. Jos vihaan, näytän sen.

Unohtumaton

  • Uno
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 718
Vs: Rakkaudella, Ted Lupin
« Vastaus #1 : 27.06.2010 18:16:53 »
Tämä oli hieno teksti, rakastin sitä alusta loppuun.

Pidin erityisesti siitä, että lukija joutui väkisinkin kohtaamaan ajatuksen Harryn kuolemasta. Itseäni alkaa aina väkisinkin ahdistamaan, kun mietin lempihahmojani (olivatpa ne missä tahansa ohjelmassa) kuolleina ja vaikka viimeistään summarysta kävi ilmi, että tässä käsitellään kuolemaa, päätin silti lukea tämän. Enkä katunut kertaakaan. Teddyn kertaus kummisetänsä elämästä oli aitoa ja siitä kuulsi läpi ennen kaikkea pojan omat kokemukset Harryn kanssa, mikä teki siitä kenties vielä koskettavampaa. Tätä lukiessa oli helppo hyväksyä se tosiasia, että Harry oli kuollut. Etenkin tuo loppu sai ainakin minulle kyyneleet silmäkulmaan ja sopi täydellisesti tämän lopetukseksi.


Minä rakastin kummisetääni hyvin paljon. Hänen ansiostaan olen hyvä velho ja hyvä ihminen. Hän opetti minulle paljon ja olen kiitollinen hänelle. Jään kaipaamaan häntä hyvin paljon, kuten myös hänen lapsensa ja lapsenlapsensa. Olen ylpeä, että sain olla Harry Potterin kummilapsi.


Tämä oli todella kauniisti kirjoitettu teksti. Kiitos.

ja ilo viilsi heitä miekan lailla
ja heidän ajatuksensa liitivät maille joilla tuska ja ilo virtaavat yksiin
ja kyyneleet ovat siunauksen viini.

listaus

Emerald

  • ***
  • Viestejä: 48
Vs: Rakkaudella, Ted Lupin
« Vastaus #2 : 27.06.2010 19:45:20 »
Unohtumaton:  Kiitos kommentistasi ja mukava, että päädyit lukemaan tekstin! Mahtavaa kuulla, että teksti kosketti ja mielytti.

Kiiruna: Mukava, että sinäkin pidit ja kiitos kun ilmoitit tuosta virheestä, koska mietin itse ihan hirveän kauan, että kummin se tulee. Ja tosiaan Harrykin on pääosassa, joten lisätäämpäs hänetkin henkilöihin. Minä itse ajattelin niin, että Teddy on ainut hahmo, koska hän on kuitenkin kertoja, mutta totta Harrystahan tämä kertoo.

Kiitos kummallekkin ihan hirmuisesti :D

Jos rakastan, piilotan sen. Jos vihaan, näytän sen.