enni: Mukavaa, että traileri oli mielestäsi onnistunut. Joo, kirjan lukeminen auttaa kovasti siinä, että ymmärtää keitä hahmot ovat ja Breen hahmon.
Meyerin kirjoittamaksi? Älä nyt sentään.
Joo, itekkin huomasin tuon, että aliarvioin vastasyntyneiden verenhimon, varsinkin Bellaa kohti. Tosin se taitaa osittain johtua siitä, että Bella kun itse hyppäsi vastasyntynyt vaiheen ihan suvereenisti, niin veren himo on helppo aliarvioida. Tosin mainitsin luvussa, että tuuli oli kääntänyt suuntaa, eikä Bellan haju enää tuoksunut hänen suuntaansa. Tosin silti aliarvioin janon.
Mukavaa, että Edward säilytti Edwardmaisuutensa, se kun on minulle ihan hirveä haaste. Kiitos kommentoinnista
Deph: Minulle inspis iski heti, kun olin lukenut Bree Tannerin lyhyen elämän. Mukavaa, että sinustakin Edward oli sopivan suojeleva. Kiitos kommentoinnista
Vanamo: Mietin kyllä, että miksei tälläistä aihetta ollut vielä ilmestynyt. En minä sitä laskisi matkimiseksi, vaikka tosin se voisikin herättää ihmetystä. En siis tietenkään estä sinua kirjoittamasta samasta aiheesta.
Mukavaa, että traileri oli sinunkin mielestäsi onnistunut.
Jätin Fredin vähälle täysin syystä. Minulle on tärkeää, että hahmot ovat omia itsejään. Fredin koen niin hankalaksi hahmoksi, että päätin olla kirjoittamatta hänestä paljoakaan. Mutta en halunnut siltikään jättää häntä mainitsematta, koska Breen nimenomaan piti tavata hänet. Ja jos olisin kohtaamisesta kirjoittanut tarkemmin, olisin kokenut sen pakkopullaksi, koska joitakin asioita olen hirveän huono kirjoittamaan, niin että se kuulostaisi järkeenkäyvältä. Toivottavasti minun kantani tulee esiin, ymmärrän kyllä toiveesi siitä, että Frediä olisi ollut pidempi pätkä. Kiitoksia kommentoinnista
__
A/N: Sain kakkosluvun valmiiksi jo tänään. Toivottavasti nyt Bree käyttäytyy nyt hieman enemmän vastasyntyneen lailla. Kommentit eivät olisi pahasta.
Luku 2.
Alice sulki oven jälkeensä. Sen jälkeen hän mittaili minun koko olemustani katseellaan. Rypistin otsaani, oliko minussa jotain vikaa?
” Bree, sinun vaatekaappisi on aivan tyhjä ja sinulla on aivan järkyttävät vaatteet. ” Luonnottoman lyhyt olento totesi huulet mutrussa. Minut valtasi suuttumus, kuka tuo tyttö oikein luuli olevansa. Paljastin hampaani ja ärähdin kovaäänisesti.
Samalla sekunnilla Jasper syöksähti huoneeseen, Alicen eteen.
Ylisuojeleva hölmö, niin Alice oli sanonut.
” Jasper, etkö sinä luota minuun? Ei Bree minua syö. ” Alice sanoi paheksuvasti.
” Hän on vaarallinen Alice! ” Hän huudahti.
” Minä olisin nähnyt jos olen vaarassa, mene ulos nyt. En minä ole mikään Bella ” Mustahiuksinen tyttö sanoi närkästyneesti, en nähnyt hänen ilmettään.
Jasper mulkaisi minua ja päästi käsittämättömän äänen astellessaan ulos huoneesta. Vihasivatko kaikki talon miehet minua?
” Noniin Bree, älä suotta loukkaannu. Minun täytyy ottaa tarkat mittasi, että voin täyttää vaatekaappisi. Ja Bree, meidän täytyy etsiä sinulle uudet vaatteet. Heti. ” Alice sanoi astellen eteeni. Hän tarttui käteeni ja alkoi vetää minua ovelle. Normaalisti tässä tilanteessa olisin repinyt toisen käden irti. Tosin nyt minulla ei ollut syytä ja kosto olisi varma.
Alice oli leikkinyt pukuleikkejä kanssani koko päivän. Meinasin vetää hänen päänsä irti tasan 32 kertaa, mutta hillitsin itseni. Alicen onneksi olin pidättäytynyt taistelemisesta Rileyn ja sen naisen joukoissa.
Jano poltteli kurkkuani käsittämättömän paljon, miten tämä kummallinen perhe oikein metsästi?
Kysyin sitä Esmeltä, joka pyyhki flyygelin pintaa korokkeella.
”Ole avoin tälle tiedolle Bree. Jasper! ” Esme huusi.
Jasper oli paikalla vilauksessa. Hän katseli minua kulmiensa alta, hän ei tosiaan luottanut minun kykyyni hillitä itseni.
” Bree, sinun pitää olla nyt hyvin rauhallinen ja suhtautua kuulemaasi tietoon hyvin, onko selvä? ” Esme kysyi hymyillen, kuin hymy olisi iskostunut hänen kasvoilleen. Rauhallinen tunne valtasi minut tahtomattanikin. Mulkaisin Jasperia.
” Me emme juo ihmisten verta. ” Esme sanoi ja katsoi minua, odottaen, että lause iskostuisi aivoihini. Mitä he sitten tekivät? Söivät ihmisten lihaa kenties? Se olisi minustakin vastemielistä.
” Me juomme eläinten verta. ” Hän jatkoi, kun en vastannut.
Mieleeni tuli Carlisle imemässä kuiviin kotikissaa, eihän eläimissä olisi verta nimeksikään.
” Se ei ole yhtä hyvää kuin… ihmisen veri, mutta se vie janon ” Esme sanoi.
” Miksi minun pitäisi tyytyä eläimen vereen, kun ihmisen verta on mielin määrin lähettyvillä? ” Kysyin hampaat irvessä, miksi tyytyä kakkosluokkaan? Sama asia kuin ostaisi väärennetyn Louis Vuitton laukun, kun voisi saada aidonkin.
” Bree, se on oikein. Kuvittele, jos törmäisit vaikka äitiisi, haluaisitko sinä olla se ihminen joka murhaa hänet? Sinä olet ollut ihminen, sinulla on myötätunto. Sinulla on mahdollisuus pelastaa sielusi. ” Hän sanoi kiihkeästi, minun korviini hän kuulosti papilta joka halusi pelastaa minut synniltä.
” Äitini oli valmis heittämään henkeni katuojaan. Sielu? Vampyyreillä ei ole sielua. Me tapamme. ” Ärisin.
Jano lisäsi kärttyisyyttä. Se korvensi kurkkuani tulikuuman raudan lailla, ajatukseni eivät halunneet pysyä kasassa. Ensin joudun leikkimään Barbieta koko päivän ja sitten minulle ilmoitetaan, etten saisi enää juoda vampyyrien luontaista ravintoa.
Sisäinen petoni halusi repiä kaikki kappaleiksi ja mennä imemään ainakin seitsemästä ihmisestä veret. Sain vaivoin hillittyä itseni. Tosin en voinut olla varma auttoiko Jasper minua, sellaista en kyllä kysyisi.
” Bree, muuttaako se fakta, että olet vampyyri, yhtään mitään? Se on yhtä väärin kuin murha, ja murha se onkin. ” Esme sanoi tuijottaen syvälle silmiini.
Jossain pääni perällä koputteli omatunto, mutta jano oli vallannut ajatukseni miltei tyystin. Vampyyrejä eivät koskeneet ihmiselämän säännöt.
” Minä en tyydy korvikkeeseen! ” Huudahdin, tosin huusin niin kimeästi, että se oli pikemminkin kirkaisu. Rauhallinen olo valtasi minut taas. Minua suututti, mutta suuttumus ei päässyt kunnolla pintaan. Mieleni teki kirkua, mutta pysyin vaiti.
” Bree mieti järkevästi, sinulla olisi mahdollisuus elämään, elämään mitä et koskaan saanut elää loppuun. Sinulla olisi elämän sisältö ja me, me jotka välitämme sinusta. ” Esme sanoi, hän ei enää hymyillyt. Hän näytti kuolemanvakavalta.
Kirkaisin, koska en keksinyt parempaa vastalausetta. Pääni huusi, että käyttäytymiseni oli lapsellista. Minä vähät välitin. Olin kaikkien silmissä lapsi niin fyysisesti kuin henkisestikin.
” Esme, minusta hänen pitäisi ravita itseään. Hän suuttuu joka asiasta. ” Jasper totesi tyynesti, hänen ilmettään en nähnyt. Olin jähmettynyt tuijottamaan flyygelin tahrattomia koskettimia.
” Niin, niin varmasti. Ehkä sinä ja Edward voisitte mennä, se olisi turvallisinta. ” Esme nyökkäsi.
Edward sujahti paikalle, vampyyrikuulo. Hän katsoi minua kärttyisästi. Mietin miksi, ei Bella edes ollut paikalla. Kurkkuuni leimahti vielä isompi liekki. Bellan ajatteleminen ei tainnut olla fiksua nyt. Kun kuvittelisikin sen makua, se huuhtoisi liekit mennessään. Näin mielessäni itseni upottamassa hampaani Bellan lämpimään kaulavaltimoon ja imemässä tuota ihanan makuista verta, samalla kun saaliini räpiköisi turhaan ja pian lakkaisi liikkumasta.
Edward ärähti kovaäänisesti ja pian olin paiskautunut seinään.
” Jos ikinä, ikinä ajattelet Bellasta enää tuolla lailla, niin pidän huolen siitä, että et näe päivänvaloa enää koskaan! ” Hän tuijotti minua silmät säkenöiden raivosta, samalla kun nousin ylös.
” Ja jos et opi elämään eläimen verellä, paiskaan sinut ulos talosta ja ajan Alaskaan saakka. Jos sinä vaarannat yhdenkään ihmisen lähimailla, niin piru sinut kirjaimellisesti periköön. ” Hän sanoi ääni vakaana, läpi paistoi kuitenkin raivo, niin voimakkaana, että sävähdin. Olinko miettinyt, että Jasper oli pelottava? Edward oli kymmenen kertaa pelottavampi.