Kirjoittaja Aihe: Twilight: Bree Tannerin kolmas uusi elämä. K-11 | Seitsemäs luku 28.8  (Luettu 20945 kertaa)

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
//:Mitä jos Bree olisikin säilynyt hengissä? Seitsemäs luku 28.8
Kirjoittaja: Ayos
Beta: -
Fandom: Twilight
Paritus: twilightin perusparitukset + parituksia mitä kehkeytyy matkan varrella.
Ikäraja: korkeintaan K-11
Disclaimer: Meyer omistaa Breen ja Cullenien perheen. Sekä kaiken muun jonka tunnistatte hänen kädenjäljekseen.

A/N: Kun luin Bree Tannerin lyhyen elämän, sain inspiraation kirjoittaa siitä, että mitä olisikin tapahtunut jos Bree olisi liittynyt Cullenien perheeseen. Luvassa on nyt traileri ja kommentteja toivon. Kannattaako ensimmäistä lukua edes rustata?

Traileri

Entä jos kamaluudelta olisikin vältytty?
” Hyvä on, opettakaa hänet tavoille. ”
” Tottakai. ”

Miten Bree sopeutuu uuteen elämäänsä?
” Bree, tässä on sinun huoneesi. ”
” Minun huoneeni?”
”Niin.”
” Ai…”

Entäs uusiin sisaruksiinsa?
”  Bree… kuinka kauan olet pitänyt tuota asua? ”
” En ole varma.”
” Voi ei, olet yhtä toivoton kuin Bella. ”
”…toivoton?”
” Jasper! Tarvitsen kanto-apuasi! ”
” Häh? ”

Entäs Diegon kuoleman käsitteleminen?

” Edward on rakastunut Bellaan. ”
” Niin, näen sen. ”
” Oletko sinä ikinä ollut rakastunut? ”
” En…en… ole varma. ”

Miten Bella suhtautuu Breehen?
” Edward, haluan puhua Breelle. ”
” Ei Bella, se on aivan liian vaarallista. ”
”  Ole kiltti Edward? ”
”  Ei, hän on vaarallisempi kuin kaikki koirat yhteensä.  ”
” Edward! ”

Entäpä eläimen vereen totutteleminen?
” Kokeile harmaakarhua, se on suosikkini. ”
” Harmaakarhua?…”
” Luota minuun, sen parempaa ei löydy. ”
” Emmett! ”
” Okei, löytyy jotain hiukan parempaa…”
” Yäk… ”

Ayos ylpeänä esittää…
” Lasket leikkiä, niinhän? ”
” Niinpä! ”

Bree Tannerin kolmas uusi elämä
” Ai mikä? ”
” Kuulostaa oudolta… ”

Tänä kesänä…
” Niin pian…”
” Sitä ei voi lykätä enää yhtään enempää. ”

A/N: Trailerin perusteella tehkää tuomionne. Rustaanko ensimmäisen luvun?
« Viimeksi muokattu: 22.11.2014 22:45:58 kirjoittanut Beyond »

Twilight_Lover

• Nikki Sixx<3
Vs: Bree Tannerin kolmas uusi elämä. K-13
« Vastaus #1 : 25.06.2010 14:07:31 »
Tää kuulosti ihan kivalta :) mä ainakin ilmoittaudun lukijaks, jatkoa  :)
Mötley Crue <3<3

Taqulatumesiga

• Kantava voima, laskeva taakka.
« Vastaus #2 : 25.06.2010 14:30:14 »
Juu, hyvältä vaikuttaa, jatkoa vaan. ;>
Kaikkein eniten erehtyy, kun uskoo ettei kukaan rakasta.

dramaqueen

• Work In Progress
  • Good at being weird
« Vastaus #3 : 25.06.2010 15:46:32 »
joo jatkoa ja pian  :) Mua harmitti kun Bree tapettiin Aamunkoissa kun se oli niin nuori ja eihän se tiennyt vielä mistään säännöistäkään sehän teki kaiken vaan käskyjen ja lupausten vuoksi, joten musta se tapettiin ihan turhaan.

Ava: Herkkuoone
               Banneri: Ingrid

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #4 : 25.06.2010 16:26:16 »
A/N: Kiitos  Twilight_Lover, Taqulatumesiga ja dramaqueen taitaa tarkoittaa epäilystä? (:

Kirjoitan Breen PoV’stä minämuodolla. Ensimmäinen luku on vähän tälläistä jankkausta mitä tiedättekin jo twilightista, mutta älkää tuomitko.

Bree Tannerin kolmas uusi elämä

Luku 1

Tuijotin loittonevia, mustia, tuulessa liehuvia viittoja. En voinut ymmärtää, että se lapsenkasvoinen… Jane, oli säästänyt minut. Siirsin hitaasti katseeni keltasilmiin.

” Bree, nousisitko ylös. Meillä on paljon puhuttavaa. ” Esme sanoi lempeästi, astellen minua päin kädet ojossa. Hetkeksi minut valtasi epävarmuus, en ollut tottunut vieläkään näin vapaamuotoiseen kanssakäymiseen. Nousin hitaasti ylös ja yllätyksekseni ruskeahiuksinen nainen vain kietoi kätensä ympärilleni ja halasi minua. Pelkäsin jo että hän käyttäisi voimaa, mutta se tuntui yllättävän mukavalta. Näin, että se arpinen blondi irvisti ja kyyristyi vaistomaisesti eteenpäin. En tehnyt elettäkään, hän olisi varmaan käyttänyt minkä tahansa tekosyyn siihen, että saisi repiä pääni irti. Esme irrotti minusta otteensa.

” Esme, sinä häkellytät hänet. ” Se punapäinen – vai oliko hänen hiuksensa sittenkin  ruskeat? Pronssinväriset ehkä – sanoi. Hän piteli yhä ruskeasilmäisestä ihmistytöstä kiinni. Kurkkuani nuolivat liekit ja sisäinen metsästäjäni halusi hyökätä hänen kimppuunsa. Tyttö katseli minua yhä se merkillinen ilme kasvoillaan. Esme hymyili lämpimästi.

” Bree, haluatko jäädä perheemme luo?  Meidän pitää joka tapauksessa opettaa sinut tavoille. ” Carlisle kysyi minulta ja asteli Esmen vierelle.
Minä emmin hetken, minun pitäisi tavata Fred. Suru iskeytyi minua vasten kun vain ajattelinkin Frediä. Mieleeni tuli Diego ja meidän supersalainen ninjakerhomme.
” Jos… minun täytyy ensin tavata ystäväni, hän… ei taistellut. ” Tunsin oloni hirveän tyhmäksi, mutta en ymmärtänyt näitä keltasilmiä, palaisin kuitenkin takaisin, koska he eivät olleet pahoja.  Naurettava ajatus, vampyyritkö eivät olisi pahoja?
” Hyvä on, jonkun pitää tulla mukaasi. Edward? ” Carlisle sanoi.
Edwardiksi kutsuttu poika – se punahiuksinen – pudisti päätään.
” Ei, minä vien Bellan kotiin. ” Hän sanoi.
Se mustahiuksinen nauraa heläytti.
” Älä ole hölmö Edward, sinun on turvallisinta mennä hänen mukaansa. Harjoitusta tulevaa varten. Minä vien Bellan kotiin, Charlie pitäisi siitä enemmän. ”  Hän sanoi hymyillen ja asteli ihmeen sulavasti ihmistytön ja punahiuksisen pojan luokse ja tarttui ihmistyttöä kädestä. Edward tiukensi otettaan hetkeksi, mutta päästi sitten irti.
Ihmistyttö puri huultaan, se ei ollut järkevää. Onnekseni tuuli oli kääntänyt suuntaa ja en haistanut hänen herkullisen verensä hajua. Punahiuksinen ärähti ja asteli eteeni.
”Sinun pitää hillitä itsesi, Bella on perheen jäsen jo nyt. Jos kosketkaan häneen niin vastaat minulle. ” Hän nurisi ja lähti astelemaan.
Nyökkäsin itsekseen ja vilkaisin taakseni, Edward ei tainnut pitää minusta.

Fred ei halunnut liittyä Culleneihin. Edward kuitenkin selitti hänelle säännöt ja hän sanoi ymmärtävänsä. Fred sanoi tulevansa ehkä tulevaisuudessa käymään. Hän oli epäluuloinen, sen näki ilmeestä, hän piti Edwardin jopa kauempana, tosin olisin minäkin pitänyt jos minulla olisi hänen kykynsä.

Heidän talonsa oli kaunis, valkoinen ja avoin, aurinko pääsi paistamaan kaikkialle. Tunsin oloni kotoisaksi. Opin tuntemaan jokaisen nimeltä, vaikka vampyyrille sen pitäisikin olla helppoa. Tuntui kuin olisin jotenkin tyhmempi kuin muut. Vaihduin fiksummasta tyhmempään, hienoa.
Jasper ja Rosalie Hale, Carlisle, Esme, Edward, Alice ja Emmett Cullen. Ja Bella Swan, Alicen mukaan tuleva rouva Cullen.  
En ollut nähnyt Bellaa sen aukeatapahtuman jälkeen. Edward mulkoili minua ilkeästi. Esme lohdutti, että se johtuu vain siitä, että vaarannan hänen Bellansa.

Esme johdatti minut pian erään huoneen ovelle.
” Tässä on sinun huoneesi. ” Hän sanoi hymyillen lempeästi, en ymmärtänyt miten hän olikaan niin ylimaallisen mukava, pelkkää hymyä ja hymykuoppaa koko nainen. Ymmärsin miksi  Carlisle rakasti häntä.
” Minun huoneeni? ” En ymmärtänyt, oma yksityinen huone? Ei enää piileskelyä huoneen nurkassa – tosin täällä ei ollut ketään keltä piileksiä.
” Niin, toivottavasti se kelpaa, jos tarvitset jotain pyydä jotakuta ostamaan. ”
Esme hymyili.
” Ostamaan? Miksette mene yöllä… ai… näkymättömyys. Mistä saatte rahaa? ”
Pääni oli täynnä kysymyksiä, varmaan Edwardia ärsytti. Niin, olin saanut tietää kaikkien kyvyt, Edward tosiaan luki ajatuksia – paitsi Bellan -, Alice näki tulevaisuuteen ja Jasper pystyi vaihtelemaan mielialoja, ei uskoisi kyllä.

Esme hymyili.
 ” Paikoilleen asettuvat vampyyrit omistavat aina rahaa. Carlisle on lääkäri. "
” Lääkäri? ”Miten ihmeessä hän pystyy?
” Vuosien harjoittelulla. ” Esme vastasi äänettömään kysymykseen.

Mietin ihmisveren hajua kun astelin sisälle kauniiseen huoneeseeni. Iso ikkuna, vaaleat verhot, vaaleanvioletti päiväpeite, kymmenittäin valkoisia, pinkkejä ja liiloja tyynyjä, kaksi lipastoa, molemmat vaaleita. Parkettilattia, vaatehuoneen ja kylpyhuoneen ovet olivat maalattu violetiksi, kirjahylly oli iso ja keskellä oli iso laajakuvatelevisio. Parempaa en olisi voinut toivoakkaan. Bellan  haju oli jotain niin ihanaa, en ymmärtänyt miten Edward kesti, hänen verensä haisi minulle samalta kuin juustohampurilainen sellaiselle ihmiselle joka ei ollut syönyt kuukausiin. Oman menneisyyteni johdosta sanoisin, että Bellan veri varmaan maistuisi kuitenkin sata kertaa paremmalta.

Ajatukseni keskeytyivät kun mustahiuksinen keijukainen asteli huoneeseeni huulet mutrussa.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2010 11:38:25 kirjoittanut Ayos »

Taqulatumesiga

• Kantava voima, laskeva taakka.
« Vastaus #5 : 25.06.2010 16:33:53 »
Tää vaikuttaa tosi kivalta, olisin toivonu ettei Breetä oli tapettu Epäilyksessä,  joten kiva kun kirjotat tämmöstä vaihtoehtotulevaisuutta. : D
Kaikkein eniten erehtyy, kun uskoo ettei kukaan rakasta.

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
« Vastaus #6 : 25.06.2010 17:07:34 »
Hei uusi lukija ilmottautuu.
Osui vain tuossa silmiin
Lainaus
Esme hymyili. ”Paikoilleen asettuvat vampyyrit omistavat aina rahaa. Carlisle on lääkäri.
Eikös tuollakin pitäisi olla lainausmerkit?

Anteeksi pilkun viilaus, muita ei osunut silmiin näin äkkiseltään :)
Hyvältä kuulostaa, jatkoa
~Lauranood
« Viimeksi muokattu: 25.06.2010 17:09:32 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #7 : 25.06.2010 17:26:35 »
Kiitos Taqulatumesiga ja Lauranood!

Kiitos pilkunviilauksesta Lauranood, minulle pitääkin aina sanoa virheistä,  olen huono huomaamaan sellaiset (:

Jakepoo

• Urpå
« Vastaus #8 : 25.06.2010 20:32:06 »
Oii, tämä vaikuttaa jo nyt todella hyvältä! :) Ihanan erilainen aihe, aion ehdottomasti seurata. En ole vielä ehtinyt lukea Bree Tannerin lyhyttä elämää, niin että en esim. tiedä kuka on Fred ja muu poppoo, mutta eipä se niin kauheasti ainakaan tässä vaiheessa haittaa.
  No, enpä keksi muuta... Jatkoa vaan! <3
Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

kuriwe

• Vieras
« Vastaus #9 : 25.06.2010 22:24:05 »
Hän oli epäluuloinen, sen näki ilmeestä, hän piti Edwardin jopa kauempana, tosin olisin minäkin pitänyt jos minulla olisi hänen kykynsä.

Heidän talonsa oli kaunis, valkoinen ja avoin, aurinko pääsi paistamaan kaikkialle. Tunsin oloni kotoisaksi.

Tohon jos laittais noi ***- merkit ois paljon selkeempää. Ensin luulin, että siin kuvailtiin Fredin taloo :D

” Tässä on sinun huoneesi. ” Hän sanoi hymyillen lempeästi, en ymmärtänyt miten hän olikaan niin ylimaallisen mukava, pelkkää hymyä ja hymykuoppaa koko nainen, ymmärsin miksi  Carlisle rakasti häntä.

Toi oli jotenkin tosi outo lause. Se oli jotenkin niin pitkä. Ehkä  'Hän sanoi hymyillen lempeästi, en ymmärtänyt miten hän olikaan niin ylimaallisen mukava, pelkkää hymyä ja hymykuoppaa koko nainen. Ymmärsin, miksi Carlisle rakasti häntä.' Ois parempi.

Ainiin ja oon uus lukija. Bree tannerin lyhyt elämä oli aika hyvä ja tykkäsin tän ficin ideasta! Jatkoa kehiin :D

Kuriwe

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #10 : 26.06.2010 11:24:42 »
Jakepoo: Kiitos kommentoinnista. Mukavaa, että olen mielestäsi löytänyt aiheen mistä kukaan muu ei ole keksinyt kirjoittaa. Bree Tannerin lyhyen elämän lukeminen tosin saattaa auttaa ymmärtämään tekstiä paremmin, vaikka ei sen lukeminen kuolemanvakavan tärkeää ole.

kuriwe: Kiitos kommentoinnista.
Hmm, näinpä on päässyt käymään. Sujautan tähdet paikoilleen.
Kyllä juu, venyipä lause pitkäksi, kiitos huomautuksesta. Korjaanpas tuon.

Nyt on inspistä aivan kauheasti joten lukuja voi sadella milloin tahansa, tämä on harviaista herkkua minulta. Luvut ovat kuitenkin aina miltei yhtä lyhyitä.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2010 11:37:49 kirjoittanut Ayos »

enni

« Vastaus #11 : 26.06.2010 14:37:03 »
Huomasin juuri, että Meyeriltä tuli tuo uusi kirja, joka kertoo Breestä, ja ajattelin, että pakko lukea se ennen kuin lähden jenkkeihin :-D Sitten törmäsin tähän ficciin, ja ajattelin, että idea on hyvä, joten miksei toteutuskin olisi? Päädyin lukemaan tuon ensimmäisen luvun, ja tykkäsin :-)

Traileri oli hyvä, ja mukaansatempaava, ja lisäsi ficin kiinnostavuutta entisestään :-) Ainut mikä jäi siinä häiritsemään, on, että kuka on Diego, mutta se kyllä selviää myöhemmin, uskoisin :-D

Koko kerronta Breen näkökulmasta onnistui hyvin, ja pystyisin kuvittelemaan tämän Meyerin kirjoittamaksi! Ainut asia, mikä Breessä hieman häiristsi, oli se, kuinka helposti hän loppujen lopuksi pystyi vastustamaan Bellan tuoksua aukiolla ollessaan. Jos en väärin muista, kirjassa Bree piti maasta kiinni kynsin ja hampain, ette olisi syöksynyt Bellan kimppuun, ja tässä vain seisoi rennosti?

Ihana tuo Edwardin suojelevainen asenne Bellaa kohtaan, siinä onnistuit täydellisesti! Toivottavasti inspis on niin suuri, että saat pian uudenluvun kirjoitettua, ja tätä saa lukea pian lisää!
The first one is always the hardest one.

Deph

• Herkuttelija
« Vastaus #12 : 26.06.2010 20:53:47 »
Mäkin kiinnostuin (:
Lukaisin tämän jo aiemmin tuossa päivällä, mutta silloin en kerinnyt vielä kommata.
Olen itsekin jossain vaiheessa miettynyt, millaista olisi ollut, jos Bree olisi silloin liittynyt Culleneihin. Hyvin mielenkiintoinen aihe siis (;

Tykkään ehdottomasti tuosta Edwardin asenteesta. Ihanaa, että hän suojelee Bellaa ♥ :'D
Sama jäi häiritsemään kuin ennilläkin, eli se, miten hyvin Bree pystyi vastustamaan Bellan tuoksua siellä aukiolla.

Sen vielä laitan, että traileri oli todella hyvin tehty. Koukuttava, niin kuin pitääkin (;
Jatkoa toivon siis.

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Vanamo

• tökkijämestari
  • HUDI
« Vastaus #13 : 26.06.2010 21:38:18 »
Sain juuri tänään luettua Bree Tannerin lyhyt elämä-kirjan.
Mietin itsekin, mitä olisi tapahtunut jos Bree olisi selvinnyt hengissä, ja itse asiassa kirjoitinkin tässä iltani kuluksi pari lukua hänen elämästään, joka olisi sittenkin saanut jatkua.
Hyvä että satuin huomaamaan tämän sinun ficcisi, niin en omaani tänne tungekaan, jottei vaikuttaisi matkimiselta.

Traileri oli hyvin koukuttava ja tosiaan, niin kuin jo sanoin, on mielenkiintoista lukea, mitä tapahtuisi jos Breen elämä ei olisikaan päättynyt aukiolle.

Ensimmäinen lukukin oli oikein hyvä, minua tosin ärsytti tuo Fred-juttu. Mainitsit koko asiasta vain parilla lauseella, vaikka Bree ja Ed selvästi matkasivat löytääkseen Fredin? Itse olisin pitänyt siitä, että tapahtumaa olisi kuvailtu ja kerrottu paljon enemmän, sillä nuo pari hassua sanaa Fredistä vaikuttivat jotenkin irrallisilta. Tosin ymmärtää, jos et halua mitenkäämn painottaa Frediä ficissäsi, mutta siinä tapauksessa olisit ehkä voinut jättää koko asiasta mainitsematta. Ups, selitänpäs pitkään jostain epäolennaisesta pikkuseikasta.. Anteeksi..

Niin kuin enni ja Dephkin sanoivat, Bree kykeni hallitsemaan himonsa Bellaa kohtaan yllättävän hyvin. Kirjoista sai tosiaan ssellaisen käsityksen, että Bree oikeastaan kärsi kun ei saanut Bellaa.
Edward oli hyvin edwardmainen, suojeleva Bellaa kohtaan. <3

Toivottavasti kirjoittelet jatkoa pian, jään ehdottomasti seurailemaan.
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.

♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #14 : 26.06.2010 22:26:37 »
enni: Mukavaa, että traileri oli mielestäsi onnistunut. Joo, kirjan lukeminen auttaa kovasti siinä, että ymmärtää keitä hahmot ovat ja Breen hahmon.
Meyerin kirjoittamaksi?  Älä nyt sentään.
Joo, itekkin huomasin tuon,  että aliarvioin vastasyntyneiden verenhimon, varsinkin Bellaa kohti. Tosin se taitaa osittain johtua siitä, että Bella kun itse hyppäsi vastasyntynyt vaiheen ihan suvereenisti, niin veren himo on helppo aliarvioida. Tosin mainitsin luvussa, että tuuli oli kääntänyt suuntaa, eikä Bellan haju enää tuoksunut hänen suuntaansa. Tosin silti aliarvioin janon.  
Mukavaa, että Edward säilytti Edwardmaisuutensa, se kun on minulle ihan hirveä haaste. Kiitos kommentoinnista  :)

Deph: Minulle inspis iski heti, kun olin lukenut Bree Tannerin lyhyen elämän. Mukavaa, että sinustakin Edward oli sopivan suojeleva.  Kiitos kommentoinnista  :)

Vanamo: Mietin kyllä, että miksei tälläistä aihetta ollut vielä ilmestynyt. En minä sitä laskisi matkimiseksi, vaikka tosin se voisikin herättää ihmetystä. En siis tietenkään estä sinua kirjoittamasta samasta aiheesta.
Mukavaa, että traileri oli sinunkin mielestäsi onnistunut.

Jätin Fredin vähälle täysin syystä. Minulle on tärkeää, että hahmot ovat omia itsejään. Fredin koen niin hankalaksi hahmoksi, että päätin olla kirjoittamatta hänestä paljoakaan. Mutta en halunnut siltikään jättää häntä mainitsematta, koska Breen nimenomaan piti tavata hänet. Ja jos olisin kohtaamisesta kirjoittanut tarkemmin, olisin kokenut sen pakkopullaksi, koska joitakin asioita olen hirveän huono kirjoittamaan, niin että se kuulostaisi järkeenkäyvältä. Toivottavasti minun kantani tulee esiin, ymmärrän kyllä toiveesi siitä, että Frediä olisi ollut pidempi pätkä. Kiitoksia kommentoinnista  :)
__

A/N: Sain kakkosluvun valmiiksi jo tänään. Toivottavasti nyt Bree käyttäytyy nyt hieman enemmän vastasyntyneen lailla. Kommentit eivät olisi pahasta.

Luku 2.

Alice sulki oven jälkeensä. Sen jälkeen hän mittaili minun koko olemustani katseellaan. Rypistin otsaani, oliko minussa jotain vikaa?
” Bree, sinun vaatekaappisi on aivan tyhjä ja sinulla on aivan järkyttävät vaatteet. ” Luonnottoman lyhyt olento totesi huulet mutrussa. Minut valtasi suuttumus, kuka tuo tyttö oikein luuli olevansa. Paljastin hampaani ja ärähdin kovaäänisesti.
Samalla sekunnilla Jasper syöksähti huoneeseen, Alicen eteen.
Ylisuojeleva hölmö, niin Alice oli sanonut.
” Jasper, etkö sinä luota minuun? Ei Bree minua syö. ”  Alice sanoi paheksuvasti.
” Hän on vaarallinen Alice! ” Hän huudahti.
” Minä olisin nähnyt jos olen vaarassa, mene ulos nyt. En minä ole mikään Bella ” Mustahiuksinen tyttö sanoi närkästyneesti, en nähnyt hänen ilmettään.
Jasper mulkaisi minua ja päästi käsittämättömän äänen astellessaan ulos huoneesta. Vihasivatko kaikki talon miehet minua?
” Noniin Bree, älä suotta loukkaannu. Minun täytyy ottaa tarkat mittasi, että voin täyttää vaatekaappisi. Ja Bree, meidän täytyy etsiä sinulle uudet vaatteet. Heti. ” Alice sanoi astellen eteeni. Hän tarttui käteeni ja alkoi vetää minua ovelle. Normaalisti tässä tilanteessa olisin repinyt toisen käden irti. Tosin nyt minulla ei ollut syytä ja kosto olisi varma.

Alice oli leikkinyt pukuleikkejä kanssani koko päivän. Meinasin vetää hänen päänsä irti tasan 32 kertaa, mutta hillitsin itseni. Alicen onneksi olin pidättäytynyt taistelemisesta Rileyn ja sen naisen joukoissa.
Jano poltteli kurkkuani käsittämättömän paljon, miten tämä kummallinen perhe oikein metsästi?
Kysyin sitä Esmeltä, joka pyyhki flyygelin pintaa korokkeella.
”Ole avoin tälle tiedolle Bree. Jasper!  ” Esme huusi.
Jasper oli paikalla vilauksessa. Hän katseli minua kulmiensa alta, hän ei tosiaan luottanut minun kykyyni hillitä itseni.
” Bree, sinun pitää olla nyt hyvin rauhallinen ja suhtautua kuulemaasi tietoon hyvin, onko selvä? ” Esme kysyi hymyillen, kuin hymy olisi iskostunut hänen kasvoilleen. Rauhallinen tunne valtasi minut tahtomattanikin. Mulkaisin Jasperia.
 ” Me emme juo ihmisten verta. ” Esme sanoi ja katsoi minua, odottaen, että lause iskostuisi aivoihini. Mitä he sitten tekivät? Söivät ihmisten lihaa kenties? Se olisi minustakin vastemielistä.
” Me juomme eläinten verta. ” Hän jatkoi, kun en vastannut.
Mieleeni tuli Carlisle imemässä kuiviin kotikissaa, eihän eläimissä olisi verta nimeksikään.
” Se ei ole yhtä hyvää kuin… ihmisen veri, mutta se vie janon ” Esme sanoi.
” Miksi minun pitäisi tyytyä eläimen vereen, kun ihmisen verta on mielin määrin lähettyvillä? ” Kysyin hampaat irvessä, miksi tyytyä kakkosluokkaan? Sama asia kuin ostaisi väärennetyn Louis Vuitton laukun, kun voisi saada aidonkin.
” Bree, se on oikein. Kuvittele, jos törmäisit vaikka äitiisi, haluaisitko sinä olla se ihminen joka murhaa hänet? Sinä olet ollut ihminen, sinulla on myötätunto. Sinulla on mahdollisuus pelastaa sielusi. ” Hän sanoi kiihkeästi, minun korviini hän kuulosti papilta joka halusi pelastaa minut synniltä.
” Äitini oli valmis heittämään henkeni katuojaan. Sielu? Vampyyreillä ei ole sielua. Me tapamme. ” Ärisin.
Jano lisäsi kärttyisyyttä. Se korvensi kurkkuani tulikuuman raudan lailla, ajatukseni eivät halunneet pysyä kasassa. Ensin joudun leikkimään Barbieta koko päivän ja sitten minulle ilmoitetaan, etten saisi enää juoda vampyyrien luontaista ravintoa.
Sisäinen petoni halusi repiä kaikki kappaleiksi ja mennä imemään ainakin seitsemästä ihmisestä veret. Sain vaivoin hillittyä itseni. Tosin en voinut olla varma auttoiko Jasper minua, sellaista en kyllä kysyisi.
” Bree, muuttaako se fakta, että olet vampyyri, yhtään mitään? Se on yhtä väärin kuin murha, ja murha se onkin. ” Esme sanoi tuijottaen syvälle silmiini.
Jossain pääni perällä koputteli omatunto, mutta jano oli vallannut ajatukseni miltei tyystin. Vampyyrejä eivät koskeneet ihmiselämän säännöt.
” Minä en tyydy korvikkeeseen! ” Huudahdin, tosin huusin niin kimeästi, että se oli pikemminkin kirkaisu. Rauhallinen olo valtasi minut taas. Minua suututti, mutta suuttumus ei päässyt kunnolla pintaan. Mieleni teki kirkua, mutta pysyin vaiti.
” Bree mieti järkevästi, sinulla olisi mahdollisuus elämään, elämään mitä et koskaan saanut elää loppuun. Sinulla olisi elämän sisältö ja me, me jotka välitämme sinusta. ” Esme sanoi, hän ei enää hymyillyt. Hän näytti kuolemanvakavalta.
Kirkaisin, koska en keksinyt parempaa vastalausetta. Pääni huusi, että käyttäytymiseni oli lapsellista. Minä vähät välitin. Olin kaikkien silmissä lapsi niin fyysisesti kuin henkisestikin.
” Esme, minusta hänen pitäisi ravita itseään. Hän suuttuu joka asiasta. ” Jasper totesi tyynesti, hänen ilmettään en nähnyt. Olin jähmettynyt tuijottamaan flyygelin tahrattomia koskettimia.
” Niin, niin varmasti. Ehkä sinä ja Edward voisitte mennä, se olisi turvallisinta. ”  Esme nyökkäsi.
Edward sujahti paikalle, vampyyrikuulo. Hän katsoi minua kärttyisästi. Mietin miksi, ei Bella edes ollut paikalla. Kurkkuuni leimahti vielä isompi liekki. Bellan ajatteleminen ei tainnut olla fiksua nyt. Kun kuvittelisikin sen makua, se huuhtoisi liekit mennessään. Näin mielessäni itseni upottamassa hampaani Bellan lämpimään kaulavaltimoon ja imemässä tuota ihanan makuista verta, samalla kun saaliini räpiköisi turhaan ja pian lakkaisi liikkumasta.
Edward ärähti kovaäänisesti ja pian olin paiskautunut seinään.
” Jos ikinä, ikinä ajattelet Bellasta enää tuolla lailla, niin pidän huolen siitä, että et näe päivänvaloa enää koskaan! ” Hän tuijotti minua silmät säkenöiden raivosta, samalla kun nousin ylös.
” Ja jos et opi elämään eläimen verellä, paiskaan sinut ulos talosta ja ajan Alaskaan saakka. Jos sinä vaarannat yhdenkään ihmisen lähimailla, niin piru sinut kirjaimellisesti periköön. ” Hän sanoi ääni vakaana, läpi paistoi kuitenkin raivo, niin voimakkaana, että sävähdin. Olinko miettinyt, että Jasper oli pelottava? Edward oli kymmenen kertaa pelottavampi.

« Viimeksi muokattu: 27.06.2010 16:02:05 kirjoittanut Ayos »

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
« Vastaus #15 : 26.06.2010 22:28:46 »
Jee uus luku!
Ihana pidän tästä tooosi paljon, ja nyt Bree oli ihan vastasyntynyt ja toi miten se ajatteli ja elehti oli ihan vastasyntyneelle sopivaa.
Ed on kans ihan oma itsensä, voin kuvitella sen ajamassa Bree raukkaa takaa aina Alaskaan asti :D

Pidin, joten Jatkoa nopeesti, please

~Lauranood
« Viimeksi muokattu: 26.06.2010 22:37:08 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

enni

« Vastaus #16 : 26.06.2010 22:56:43 »
Joo, ehkä hankin sen kirjan ja luen niin tämä voisi olla selkeämpi, täytyy poiketa kirjakaupassa maanantaina :-D Aika jännä, että sitä kirjaa ei ole mainostettu, koska huomasin muutama päivä sitten MissMixiä lukiessani, että tällainenkin kirja on ilmestynyt. Luulisi, että olisi mainostettu enemmän, kun kirja kuitenkin liittyy Twilight-sarjaan oleellisesti :-D

Mutta tähän ficciin, tämä luku oli Breen osalta huomattavasti aidomman tuntuinen, kuin tuo edellinen.Nyt tuo verenhimo tuntui aidolta, ja kuvailitkin sitä hyvin. Varsinkin tuo loppu, kun Bree ajatteli kuinka joisi Bellan verta ja Edward ärähti :-D Ja siitä taas päästään Edwardiin. Ei huomaa, että sinulla olisi ollut vaikeuksia Edwardin kanssa tässä ficissä, niin IC se on!

Ja tuo, kun Edward uhkaili Breetä, pystyn todellakin kuvittelemaan Edwardin viemässä Breen Alaskaan Bellaa suojellakseen. Edward on aivan yhtä ylisuojelevainen kuin aina ennenkin :-D Se kohta olisi ollut täydellinen lainata, mutta kännykällä pahemmin onnistu, ah tätä iloa!

Täytyy sanoa, että teet hyyvää työtä tämän ficin kanssa, jatkoa tulee tiheään tahtiin ja teksti parantuu koko ajan. Sinä oikesasti kuuntelet lukijoita, ja yrität parantaa sitä, mitä pyydetään! Juuri se tekee sinusta mahtavan kirjoittajan :-D ! Yritä pistää jatkoa taas pian, odottelen innolla (::
The first one is always the hardest one.

kuppi_kahvia

« Vastaus #17 : 26.06.2010 23:46:32 »
vitsit oot keksiny hyvän aiheen! :) tykkäsin molemmista luvuista tosi paljon, jään ehdottomasti seuraamaan :D onko sulla mitään suunnitelmia mihin tää päättyy ja montako lukua meinaat väsätä? :) ihanaa kun korjasit tuon edwardin hiustenvärin, se ärsytti mua kirjassa tosi paljon :D
i feel i can fly

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #18 : 27.06.2010 11:57:18 »
Lauranood: Kiitos kommentoinnista  :)
Hyvä, että Bree saavutti sen tilan mitä hainkin. Ja hyvä, että Edwardkin oli oma itsensä.

enni: Kommenttisi sai minut hihkumaan innosta, liikaa kehuja. Joo, mullekkin tuli ihan yllätyksenä, että Twilightiin oli ilmestynyt tämä samainen kirja. Onneksi satuin huomaamaan sen kirjakaupassa.
Ihana tietää, että onnistuin paremmin Breen kannalta. Joo, minä olen vahvasti sitä mieltä että tollasia ei Edwardin seurassa hirveästi kannata ajatella.  Eikö huomaa? Hienoa. Tosiaan se on haaste pitää Edward ICeenä, ilman, että se menee överiksi.  Hyvä, että Edwardin lausahduksetkin sopivat hänen suuhunsa.
Kiitoksia, kehut aivan liikaa.  
Joo, mitä järkeä olisi lukijoiden kommentoida jos en ottaisi siitä vinkkejä parantamaan tekstiä? Minulle on tärkeää toteuttaa lukijoiden toiveita ja saada muutenkin rakentavaa. Kirjoittamisessa ei voi kuin parantua. Minulle oli tosiaan suuri haaste edes aloittaa koko fic, Cullenien perhe on haaste pitää omana itsenään. Mutta toivottavasti onnistun.

kuppi_kahvia: Kiitos  :)
Valitettavasti ei ole yhtään mitään suunnitelmia lopusta ja siitä kuinka monta osaa tulee. Hyvällä tuurilla 20, huonolla vähemmän. Kaikki riippuu siitä, että kuinka kauan inspistä kestää kirjoitella. Ja vaikka se hetkeksi katoaisikin, niin se palaa kyllä aina takaisin.  Kirjoitan sen mukaan mitä päästä ulos tulee.  Joo-o, kirjassa mun piti miettiä monesti, että kuka ihmeen punapää.

Jatkoa voi tulla tänään tai huomenna, tai sitten tämän tulevan viikon aikana. Katsotaan nyt.

« Viimeksi muokattu: 27.06.2010 12:05:15 kirjoittanut Ayos »

En-nu

• Vieras
« Vastaus #19 : 29.06.2010 21:25:14 »
Mä tykkään tästä juonesta ja muutenki että tarina on Breen  näkökulmasta :)