Kirjoittaja Aihe: Silmiin katsomatta S, Sirius/OC, angst, drama  (Luettu 4145 kertaa)

Sawana

• Vieras
Silmiin katsomatta S, Sirius/OC, angst, drama
« : 14.06.2010 21:29:41 »
Title: Silmiin katsomatta
Genre: angst, drama
Rating: S
Pairing: Sirius/Aquamarina
Warnings: Ei varsinaisesti mieltä järisyttävää tekstiä, muutama epäsivistynyt kielikuva

Silmiin katsomatta

Oluttuvassa.

Ne olivat hänen ensimmäiset päivänsä Azkabanin ulkopuolella, ja siinä hän istui pyökkipöydän ääressä – siemaillen juuri tarvitsemaansa hermomyrkkyä, jästien konetiskiaineen vivahteista, jodipitoista viskiä.

Pianisti vaihtoi äkillisen stimuloivasti sävellajia ja Siriuksen syvänsävyiset silmät osuivat lavalle astuvaan naiseen: Aquamarina. Soinnutus tiheytyi ja muuttui elävämmäksi tytön alkaessa laulaa.

Paatuneet, kieroon kasvaneet sielut
ovat pikemminkin herkkiä
sanoessaan, että maailmanloppuun
tarvitaan ennusmerkkiä

Yhteiskunta ampuu omiaan
tahrien kätensä vieraaseen vereen
ken vilpitön ylpeydessään on
vajoaa helvetin tulimereen

Naarmuisenakin sen pinta on
tunnistettavaa, kuin matta
paholaisen poika ruoskitaan
silmiin katsomatta

Tämäkö Aquamarinasta oli tullut, säälittävä viihdelaulaja? Sirius sulatteli asiaa hetken muistaen, mikä hän itse oli. Hän harkitsi sekunnin ajan tervehtivänsä häntä, mutta päätti sitten pysyä vaiti. Hän ei halunnut särkeä naisen sydäntä, ei enää uudelleen.

Hän tyytyi vilkaisemaan häntä vielä kerran, toivoen kuvan porautuvan verkkokalvoilleen hänen muistiinsa, ja hetken hän pystyi ajattelemaan, ettei se sittenkään olisi muistona katkera.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 05:53:41 kirjoittanut Beyond »

Lils

• tumblr
Vs: Silmiin katsomatta
« Vastaus #1 : 15.06.2010 17:26:13 »
Hyvin, hyvin kaunis fic.

Nimi oli kaunis ja sen avulla tämän ficin pohjia alkoi miettimään paljon enemmän. Kuvailusi on koskettavaa ja hyvää, se rakentaa tekstin kauniisti ja eprusteellisesti, se kertoo kaiken tarvittavan. Keskellä oelva laulu oli kaunis, kirjoitat todella hyvin ja hallitset myös lyriikkapuolen ja sait tekstistä tarpeeksi ahdistavan ja katkeran. Pidän Siriuksesta sinun käsissäsi, teet hänestä oikeanlaisen.

Kiitos tästä. : )
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Claire

• Valvoja
« Vastaus #2 : 15.06.2010 20:46:48 »
Ihana otsikko, ihana sisältö ja kokonaisuudessaan ihana lukukokemus!

Okei, olen vähän vajaa siis niinku näin muodollisesti sanoen. Pysähdyin jo alussa sanan "Oluttuvassa" kohtaan. Mietin, että mikä kumma se sellainen sana on; luulin, että siinä pitäisi lukea jotain ulottuvissa tms. Siihen taisi mennä puoli minuuttia, ennenkuin ymmärsin, että se todella on sana; yhdyssana. Kuten sanottua, olen tyhmä, enkä niin vähääkään. :D

Tykkään sun kirjoitustyylistä, a lot. Laulunsanat tossa välissä oli ihanat, mutta siis mistä biisistä se on? Vai oletko itse tehnyt tuon? En ainakaan googlettamalla löytänyt mitään. Mutta toi oli oikeasti tosi upea!

Tästä olisi saanut ehkä pidemmänkin, mutta ehkei se tunnelma olisi pysynyt. Niin että hyvä näin. Sulta olisi kyllä kiva lukea pitempiäkin tekstejä ;)

Kiitos kaunis ficcistäsi! ♥
We're stars wrapped up in skin
The light comes from within

There's no me, there's only (you)
There's only youniverse

Sädekehä

• Hömelö otus
  • Until you believe
« Vastaus #3 : 16.06.2010 09:35:05 »
Oih, tämähän oli oikein mukavaa luettavaa. Lyhyet tekstit ovat ihania, kun niihin saadaan vangittua tunnelma kepeästi, eivätkä ne tunnu väkisin tehdyiltä. Ja tämä ainakin oli juuri tosi luonteva, ja mielestäni tunnelma oli kiteytetty hyvin kauniin yksinkertaiseen kuvailuun. Pidin erityisesti kahden ensimmäisen kappaleen kuvailusta todella paljon, ja ehkä tuo alkuosa ennen lyriikoita olikin koko ficin paras osa. Lyriikat tosiaan olivat kauniit, tunnelmaan sopivat. Mullekin siis heräsi mieleen kysymys, ootko itse ne kenties kirjoittanut? (:

Loppuosaan jäin kaipaamaan ehkä hieman enemmän syvyyttä, ja jonkinlaista räväkkyyttä. Toisaalta myös pidin siitä, miten jätit avoimeksi Siriuksen ja Aquamarinan suhteen. Ei tähän olisikaan sopinut kauheat muistelut heidän mahdollisesta menneisyydestään.

Nimi oli minustakin varsin kaunis, lyhyt ja koruton. Ei siis liikaa rönsyilevyyksiä eikä sellaista ”yliyrittämistä” mielikuvituksen kanssa, kaunis ja pelkistetty. Kokonaisuuskin oli minusta hieno, pidin kyllä kovastikin. Ja olisi kyllä kiinnostavaa tosiaan lukea sinulta hieman pidempiäkin ficcejä, kun näin lyhyistä teksteistä näkee usein vain pienen ripauksen tyyliä – joskin sekin kertoo jo paljon. (:

Kiitos.
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Sawana

• Vieras
« Vastaus #4 : 16.06.2010 09:55:46 »
Te kaikki olette tehneet historiaa ja olleet ensimmäisiä, jotka koskaan ovat antaneet teksteistäni jotain rakentavaa palautetta! Wtg! Ette uskokaan, kuinka mielialaa kohottavalta se tuntuu.

Kiitos itsellesi kuvauksestasi, Lily! Oli mukava kuulla, että Sirius tuotti päässäni totuudenmukaisen vaikutelman.

Kiitos paljon sinullekin kehuista, Claire, minäkään en varmaankaan olisi edes tiennyt, mikä on oluttupa ennen Steve Sem-Sambergin Kaikki katoavainen on vertausta -kirjan lukemista.  :D Kyllä, olen vääntänyt lyriikat itse, ennen tämän kirjoittamista. Kirjoitin ficin ikään kuin niiden ympärille.

Sädekehä: Kiitos! Hauska kuulla, että pidit nimestä. Olen nimittäin surkea niiden keksimisessä ja niitä pitää vääntää aina väkisin. Pitkien tekstien kirjoittaminen on minulle hyvin kuluttavaa, joten sen takia loppu vähän lätsähti. Mutta ihanaa kun pidit :)

//Edit: En typoile kuin lukihäiriöinen sosiopaatti ja en raiskaa hymiöitä...
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 17:15:28 kirjoittanut Sawana »

Ametrine

• youngblood
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
« Vastaus #5 : 16.06.2010 17:29:23 »
Sweety, you are brilliant.

Kaikki, mitä itselleni tuli ensiksi tästä ficistä mieleen, mainittiin jo aiemmissa kommenteissa.
Enivei, tämä on kaunis ja jotenkin niin koukuttava fic. Nimi on juuri osuva, sellainen joka antaa kuvan kirjoituksesta, muttei kuitenkaan paljasta liikaa. Pituus oli myös sopiva, tunnelma ei ehtinyt latistua tai käydä tylsäksi. Jee. Haikeaa ja melankolista - juuri mun makuun. (:
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Sawana

• Vieras
« Vastaus #6 : 16.06.2010 19:00:50 »
Kiitos paljon, Ametrine. (: Hyvä että pidit pituudesta and stuff. En saanut tähän valitettavasti rakastamaani doomaavaa huumoria, mutta näillä mennään. Ja koska tämä oli ensimmäinen ficcini, se ei ollut tarkoituskaan.