Ficin nimi: So absurd!
Kirjoittaja: Blinky
Beta: -
Fandom: Twilight
Tyylilaji: Draama, Romantiikka
Ikäraja: K-11
Disclaimer: Suurin osa hahmoista Meyerin, loput minun sepittämääni.
Päähenkilöt: Bella, Edward ja Jacob
Varoitukset: Ei mitään sen suurempaa toistaiseksi. Hitusen kiroilua.
Yhteenveto: Meyeriä lainatakseni;
I’ll always be waiting in the wings, Bella. You’ll always have that spare option if you want it. (Jacob Black, Eclipse)
A/N: Niinpä - kuinka toivotonta - tämä ficci on siis jatkoa ficille
My Dear, My Soulmate, K-11
// Beyond lisäsi ikärajan linkkiin. Kun olin saattanut edellämainitun päätökseen, päähäni alkoi tulvia lisää ideoita, ja viime yönä rustasin jo traileria muistikirjaani. Aihe kuitenkin vaihtuu täysin, vaikka tilanne on edelliseen pohjautuva, joten vanhaan ficciin tätä ei olisi voinut jatkaa.
Tämä pääsee kunnolla vauhtiin vasta sitten, kun Revenant of Rosefield on loppusuoralla. Yritän kirjoittaa sitä parhaillaan, mutta pitäisi eka päästä kunnolla taas Rosefieldin makuun. Uusille lukijoille: vanhan ficin läpi lukeminen ei todellakaan ole pakollista. Voin selostaa tässä niin tiivistettynä kuin suinkin alkutilanteen: Bella muutti Forksiin - kuten kirjasarjassakin - näki ruokalassa kummalliset Cullenit, jotka poikkeuksellisesti lähtivät heti pois Forksista, eivätkä Edward ja Bella ehtineet tutustua. Kuitenkin utopistisesti Edward rakastui Bellaan jo sillä silmäyksellä. Se siitä, Bella jäi Forksiin ja tutustui Jacob Blackiin. He ystävystyivät, ja Jake halusi ehkä jotain kaveruutta enemmänkin. Eräänä päivänä Bella lähti Chevynromullaan kohti Phoenixia, ja kohtalokkaasti ajoi sillalta alas. Hänet pelasti eräs vampyyri nimeltään Lucas, ja vampyyri-Bella viihtyi Lucasin, ja tämän perheen - Matthew, Felicia ja Ryan - parissa hyvän tovin. Viidenkymmenen vuoden kuluttua Matthew keksi idean nimeltään vampyyrikommuuni. Carlisle ja Matt olivat vanhoja ystäviä, joten Howardien perhe - Bella mukaanlukien - muuttivat Culleneille. Siellä Edward ja Bella kohtasivat jälleen, ja muutaman mutkan kautta päätyivät pariksi. Lucas muutti Denalin klaanin hoiviin, ja löysi Tanyasta itselleen puolison. Muut Howardit muuttivat pois Culleneilta, mutta Bella asustaa nyt onnellisesti - jälleen - Forksissa, Edwardin kanssa pienessä mökissä muutaman sadan metrin päässä Culleneiden päärakennuksesta. (Trailerin kursivoidut pätkät ovat My Dear, My Soulmate -ficistä.)
TRAILERI
Oli uuden vuosituhannen alku, läheisiä ihmissuhteita...
”Olet minulle tärkeä ja... paskat! Mitä tässä kiertelemään. Olen ihastunut sinuun sillä tavalla.”
...unohtamatta utopistisia haaveita.
”Hei Bella! Turhaan tuijotat, Culleneille ei kelpaa kukaan.”
Kului vuosia...
”Muistatko, miksi jouduimme silloin neljäkymmentäyhdeksän vuotta sitten muuttamaan Forksista?”
”Jep. Tapasit sen tytön, jonka veri tuoksui liian hyvältä.”
”Niin. Ihmettelen, ettet hoksannut yhtä asiaa.”
”Mitä?! Odotas... Ei hittolainen! Ei se ole mahdollista...”
”Jos tarkoitat, ettei ole mahdollista, että Bella on juuri muuttanut meille, niin ikävä rikkoa kuvitelmasi.”
Eivätkä nämä vuodet jättäneet ulkoisia jälkiä jokaiseen...
”Ikuisuus ihmissutena! Mahtavaa.”
”Olet rasittavan pessimistinen, Jake.”
...mutta sisäisiä senkin edestä.
”Ei sille itse mitään voi. Tunteet muuttuvat. Tai no, eivät ne muutu, mutta joskus syntyy vielä voimakkaampia tunteita... Anteeksi.”
Mitä sitten, kun kaksi maailmaa kohtaavat jälleen?
”Verenimijöitä Forksissa. Taas.”
Kun kaksi ikuisen ystävyyden valat vannonutta kohtaavat jälleen...
”J-jake?”
”Jep, minähän se. Kenellä plastiikkakirurgilla sinä käyt? Vaikuttavaa jälkeä, pakko myöntää.”
...kuinka tuhoisia seuraukset voivatkaan olla?
”Yritit tappaa minut!”
”Hittolainen, itse kävit kimppuuni, ja anteeksi vain, etten tiennyt toisesta alter egostasi!”
Se selviää Blinkyn jatkoficissä So absurd!
”Eihän sinuun voi edes koskea, saamarin hiili!”
”Pata kattilaa soimaa, jääkalikka.”