Kirjoittaja Aihe: Seitsemään vuoteen mahtuu myrskyjä || Spurttiraapale, ketju Kelmeistä, S 7/7  (Luettu 2916 kertaa)

Mustalupiini

• Vieras
Nimi: Seitsemään vuoteen mahtuu myrskyjä
Kirjoittaja: Minä, Mustalupiini
Tyyli: Kaikenlaista draamaa
Paritus: Tulossa on jonkinasteista Sirius/Remusta
Ikäraja: S
Summaus: Myrskyjen siivittämiä raapaleita Kelmien kouluvuosien varrelta.
Vastuuvapaus: Pottermaailma on edelleen Rowlingin enkä minä hyödy tästä taloudellisesti.

KK: FF50 sanalla 035.Myrsky, Spurttiraapale II kierros III.
En olekaan ennen kirjoittanut preesensissä :)
Palaute on erittäin tervetullutta, kuten aina.

Seitsemään vuoteen mahtuu myrskyjä

1971

Vettä tulee kaatamalla. Juoksemme ulkona, emme pelkää sinisiä välähdyksiä emmekä korvia huumaavaa jyrinää. Tartun vasemmalla kädelläni Peterin oikeaan, ja kurkotan vapaan käteni kohti Siriusta. Hän huutaa jotain, mutta en saa selvää mitä, sillä samalla hetkellä jyrisee kovemmin kuin kertaakaan aiemmin. Ehkä se on vain riemunkiljuntaa, luulen niin.
Liukastun märällä nurmikolla. Kaatuessani toiset lentävät maahan myös, mehän pidämme toistemme käsistä kiinni. Sirius nauraa niin, että meinaa tukehtua kun hänen avonaiseen suuhunsa ryöppyää vettä taivaalta. Olen onnellinen kun saan olla tässä heidän kanssaan, läpimärkänä keskellä valtavaa myrskyä. Jos tämä tarina kertoisi joistakuista muista, he sairastuisivat lopuksi, mutta emme me. Me olemme Kelmit.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013 20:10:36 kirjoittanut Sca »

Tuulevi-Hillevi

• viimeinen lohikäärme
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Seitsemään vuoteen mahtuu myrskyjä
« Vastaus #1 : 08.06.2010 14:50:35 »
Ihana kuvailu, melkein kastuin itsekin!  :D Sirius/Remusta en tosin onnistunut tuolta kaivamaan, mutta tärkeintä ovat kirjoittajan ajatukset ja näkemykset, I think. Ja missä James? Edes pientä mainintaa jäin kaipaamaan. Mutta älä enää muuta, et olisi sitä kyllä todennäköisesti tehnytkään, viksu kun olet - raapaletta olisikin hankala korjata, sanamäärät sekoaisivat. Mutta ylipäätään tykkäsin, sopi juuri kelmeihin  :)

Maggie

« Vastaus #2 : 10.06.2010 12:36:55 »
Nyt on ihan pakko offata sen verran, että järkytyin pahasti kun näin uuden avasi, se on ihanaihana <3

Ja sitten asiaan, eli aivan ihania olivat nämäkin raapaleet! Mukava idea tämä yksi raapale per vuosi -systeemi, odotan innolla neljää muuta, että pääsen sitten katsomaan tätä kokonaisuutena ja näkemään kasvun hahmoissa. Ja odotan innolla parituksen ilmaantumista!

Jos nyt selitän vähän yleisesti kaikista? Erityisesti tykkäsin näissä sellaisesta viattomuudesta ja lapsenmielisyydestä, 11-, 12- ja 13-vuotiainakin ollaan kuitenkin vielä pieniä, eikä sitä voi noin vain ohittaa. Näissä se oli muistettu ja saatu tekstiin, etenkin tuossa viimeisimmässä.

Erityisen ihanaa on myös se, että Kelmit esiintyvät näissä kaikki tasapuolisesti, ja varsinkin se, että Peter on otettu näin selkeästi mukaan. Ensimmäisessä raapaleessa minua ei Jamesin nimellinen puuttuminen haitannut, koska mun käsityksen mukaan James oli aina siellä missä muutkin Kelmit ja etenkin Sirius, ei toista ilman toista. Mielestäni siksi parempi, että päätit jättää Jamesin tekstistä pois esimerkiksi Peterin sijaan. Peter unohdetaan liian helposti! : D

Eka pätkä oli muutenkin hurjan ihana, pidin siitä, ettei siinä ollut puhetta vaan pelkkää kuvausta. Preesens sopi loistavasti tekstiin ja toisaalta olisi ollut mukava nähdä sitä muissakin raapaleissa, ehkä se olisi vielä yhdistänyt niitä, mutta toimii näinkin. :)

Kiitos näistä kolmesta ja kuten sanottua, odotan innolla lisää!
it seemed a place for us to dream

Tuulevi-Hillevi

• viimeinen lohikäärme
« Vastaus #3 : 10.06.2010 20:18:42 »
Ojj, yliannostus Kelmejä, namnam. Ja voi ei, olin huomaamattani jo kolme raapaletta jäljessä! Nyt korjaan asian antamalla oikein kunnon palautteen! Siis OMALLA mittapuullani kunnon palautteen, joten ei silti kannata odottaa kummia  :-X

Lainaus
”Remus, sinä olet ihmissusi, etkö olekin?” Sirius sanoi, ja hänen äänensävynsä jossa oli enemmän ihailua ja innostuneisuutta kuin pelkoa, sai Remuksen räjähtämään.
Muut Kelmit ovat tässä niin IC että se tekee ihan iloiseksi! Juuri noin kuvittelisin, että he Reagoisivat, ja Peterhän on tunnetusti raukkamaisempi kuin ne muut.

Jännää, onko tosiaan niin, että Rääkyvä Röttelo on tehty Remusta varten? Silloin olen ohittanut asia melko taidokkaasti ;D Remuksen itkukohtaus tuntui ensin hieman liioitellulta, ajattelen hänet aina jotenkin hirmu rauhalliseksi, mutta toisaalta onhan se iso ja hankala asia, tuollainen salaisuus  :'(

Lainaus
”Ajatteletteko samaa kuin minä?” Sirius kysyi heti.
”Perään!” James huudahti ja he avasivat oven, mutta kun Remus seisoi sen takana ja katsoi heitä silmät palaen, he antoivat, vasten tahtoaan, ystävänsä lähteä yksin.
:D Just näin. Virnuilen typerästi itsekseni.

Ja sitten seuraava:

Lainaus
”Minä en näe mitään, apua, apua!” huusi Sirius seistessään keskellä makuusalia.
”Minä tulen pelastamaan sinut, Sirius!” huusi James vastaukseksi jostain oven läheltä.
”Entä minä?” parahti Peter ja tarrautui kaksin käsin sänkynsä pylvääseen.
”Pysy siellä vain, Peter, siellä olet turvassa!” huudahti Remus ryömiessään esiin Jamesin sängyn alta.
Aivan ihana! Kaikki omassa roolissaan oikein suloisessa asetelmassa, tulee hieman mieleen muutamatkin yökyläreissut oman kamupoppoon kanssa  :D

Lainaus
Leikki oli ollut hauska, mutta he kuitenkin olivat jo kolmannella luokalla, melkein aikuisia.
Tästä lauseesta tyksin  :) Mutta tuntuisi, että Sirius ja James ainakin vain nauttisivat päästessään leuhkimaan sillä, että olivat pistäneet makuusalin remonttiin?

Lainaus
Minervan kasvoille levisi hymy, ja hän poikien suureksi hämmästykseksi naurahti ja iski silmää.
”Salaisuutenne on turvassa minun kanssani. Mutta vastaisuudessa… Loitsikaa edes vaimennous tähän huoneeseen ennen kuin aloitatte, ettei kukaan saa vihiä puuhistanne.”
Kaikki virnistivät.
McGarmiwa ehdottomasti yksi suosikkiopeistani... Ja tässä oikein IC, kiitos siitä  :-*

Ja viimeinenkin oli oikein muikea. Ei ole nyt anteeksi aikaa  alkaa sitä sen kummemmin analysoimaan, mutta oikein kelmimäinen ja veikeä  :D Kiitos taas.

Hihii, Kiiruna, repsin kun näin kommenttisi  :D joku osaa ja jaksaa.

Anteeksi tuplakommentti ja paha offaus... ::)

//zougati yhdisti tuplapostauksen
« Viimeksi muokattu: 18.12.2014 18:08:07 kirjoittanut zougati »

pihlajanmarja

• Cool, jee jee
« Vastaus #4 : 12.06.2010 12:10:47 »
Aaaaaaaaa ihania! Alkoi heti niin mukavasti tuolla ensimmäisellä myrskykuvauksella, se oli niin realistisen tuntuinen. Rakastan kesäisessä rankkasateessa juoksemista, ja tuo raapale kuvasi mainiosti poikien riemua.

Lainaus
Jos tämä tarina kertoisi joistakuista muista, he sairastuisivat lopuksi, mutta emme me. Me olemme Kelmit.

Ihana kohta! ♥

Toinenkin raapale kuvasi tosi todentuntuisesti sitä, mitä Remus ajatteli kun pojat selvittivät sen salaisuuden. Tykkäsin sen selityksistä ja siitä, miten Sirius ja James olivat vaan innoissaan siitä, että niiden ystävä oli ihmissusi. Kelmimäistä, varsinkin tuo loppu. Ja ihanaa kun et jättänyt Peteriä pois!

Kolmas raapale on ehkä suosikkini tähänastisista. (Ja kyllä, miunkin pitää valita kaikista aina suosikkini. :D) Ihanan poikamainen, ja ihan totta, 13-vuotiaathan on tunnetusti ihan aikuisia. Miusta oli mukavaa kun tässä kuvattiin Kelmit vielä leikkimielisinä, koska minuu ärsyttää kun joissakin ficeissä jo 13-vuotiaana ne on jo niin aikuisia että! Tykkäsin tuosta alusta, pimeydestä ja vedestä ja kuplista ja Remuksesta sängyn alla. Ja McGarmiwasta!

1974 on hauska. Tuo loppu varsinkin, ähä, ihan oikein niille Luihuisille. Ja kivaa, että Kelmit ei ollutkaan niin hyviä tappelemaan, vaan suunnilleen nilkutti takaisin linnaan - kuitenkin voitonriemuisina!

Viimeisimmästä raapaleesta tulee oikein mukavan turvallinen olo, kun ne kaikki makaa siellä toistensa vieressä. Aww.

Joo ei mulla muuta, jatka kirjoittamista. Nää kaikki on niin ihanan arkisia, että tykkään näistä siksikin. Odotan sitä R/S:ää! :)
I've got blisters on my fingers!

Tuulevi-Hillevi

• viimeinen lohikäärme
« Vastaus #5 : 12.06.2010 17:13:26 »
Aaivan ihana. Tosiystävyyttä, siitä kelmificeissä pidän. Ja sinä tosiaan hallitset tämän osa-alueen, ei kerrassaan mitään valittamista.

Lainaus
Viimeisimmästä raapaleesta tulee oikein mukavan turvallinen olo, kun ne kaikki makaa siellä toistensa vieressä. Aww.

Joo ei mulla muuta, jatka kirjoittamista. Nää kaikki on niin ihanan arkisia, että tykkään näistä siksi. Odotan R/S:sää! :)
Täysin samaa mieltä.

Ja edelleen, vaikka kaikki ovat ihania ja jotenkin täydentävät toisiaan, pidän eniten ensimmäisestä!  :D