Kirjoittaja Aihe: Twilight: Revenant of Rosefield (EPILOGI) | K-11 Jatkoa Rebel of Rosefield:lle!  (Luettu 19694 kertaa)

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #60 : 24.06.2010 00:35:42 »
Voi ei, enää muutama luku jäljellä :-( Jos enempää ei tätä ficciä tule, niin saanko pistää tilaukseen yhden onnellisen lopun muutaman kappaleen sisään? (;

Mutta asiaan, tässä kappaleessa tapahtuu, aivan kuten sanoitkin! Ja voin vain kadehtia sitä, kuinka hyvin kuvasit Edwardin tunnemyrskyjä. Toisaalta ymmärrän sen päätöksen, mihin Edward tuli, mutta onnellisten loppujen (nopeiden sellaisten) rakastajana toivon, että Bella ja Edward päätyisivät yhteen ja sopisivat pian :-)

Tuo Alicen POV oli ihana, jotenkin niiin Alicemainen, mutta samalla taas ei. Joka tapauksessa, napakymppi!

Bellan POV taas oli raukka, koska vaikka Bella sen alitajuisesti jo tiesi ja hyväksyi, ei se silti auta surun yli :s

Lainaus
Tämä päätös koskee vain ja ainoastaan minua (niin kuin varmaan kaikki maailmassani – teidän mielestänne.)
Piste vasta tuon sulkeen jälkeen :-)

Pistä pian jatkoa, jos tämän meinaat pian lopettaa :-D !
The first one is always the hardest one.

raww!

  • Hymiöiden raiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 86
  • by Annabelle
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #61 : 25.06.2010 00:38:38 »
Tää on aivan IHANA! (vaikka taidan toistella tota sanaa aikas useasti... ;D) Mä vaan tahdon lukee lisää ja lisää ja lisää ja lisäää... Se ei oo kivaa! (tää oli kyllä kohteliaisuus... älä ota pahalla ;D) Vaikka tää onkin näin sairaan hyvä! Saisko nopeasti jatkoa?? ::) Mä suutun jos en saa tätä lisää! >:(
Juuh, mutta siis, lisää?? :D Vaikka nyt?? ;D

~raww! [jonka pitäisi vähentää hymiöiden käyttöä... ;D]
"When I was a boy,
my father took me in to the city,
to see a Martin Beck"

aurore

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #62 : 25.06.2010 21:36:05 »
PERHANAN EDWARD !  >:(
Sen ja Bellan olis pitäny sopii kaikki, PERHANAN JACOB joka sotki myös kaikki !  >:(
Pyydän pian jatkoa <3tietenkin...
~a.

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #63 : 26.06.2010 13:32:53 »
En koskaan varmaan kirjota mitään järkevää ja aina se on samaa lässyn lässytystä :P
Mutta tää nyt vaan sattuu olemaan niin hyvä että sitä pitää jauhaa. :D
Tykkään tästä tosi tosi tosi paljon ja ihanaa tosiaan että tähän tuli tää jatko osa (: Kiitoksia paljon
Jatkoa jään jälleen innolla odottamaan ♥
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Twip

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #64 : 27.06.2010 01:12:03 »
UuUuusi lukija ilmoitaautuuu :D
Luin putkee sen edellisen osan ja tän uuden ja on IIIHANA ficci  ;D

Jaatkoaaa pyytäisin

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #65 : 27.06.2010 20:38:27 »
Loistavaaa. Siis aivan ihana luku.
En nyt keksi mitään muuta mut toivon tosi pian jatkoa ;)
Ginerva :-*
Ps. Edward on paskiainen tällä hetkellä  :(
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #66 : 28.06.2010 01:01:51 »
Eih! Miksii? Nyt Bella saa lähtee ettimään Ediä ja sitte ne löytää toisensa ja sitten ne on taas yhessä :DD No, mutta silti. Just ku olis asiat alkanu niittenki välillä selvitä nii Edi häippäsee! Kuitenki hyvä luku :D Pian taas jatkoa!!
iituska

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Revenant of Rosefield (4. Luku 23.6.)
« Vastaus #67 : 29.06.2010 15:51:43 »
Kiitän kiitän kiitän kiitän teidän ihanista kommenteista! Kiitos!  :-* Ihana kuulla että kirjoitukseni aiheuttaa lukijoissa erilaisia reaktioita, itkemisestä silmien repimiseen. : D

Lainaus
Jos enempää ei tätä ficciä tule, niin saanko pistää tilaukseen yhden onnellisen lopun muutaman kappaleen sisään? (;
Jotain sen kaltaistahan mä taisinkin lupailla tätä ficciä aloittaessani. ;> (Tai siis täähän olikin oikeastaan korvike sille ikävälle lopulle Rebelissä.)

Oh shit, mulla on inspis tämän ficin suhteen ihan hukassa. Haluaisin vain päästä kirjoittamaan So absurd!:ia, ja muutenkin alan olla jo kyllästynyt Rosefieldiin. :< Mutta koitan viedä tämän kunnialla loppuun. Todennäköisesti tämä on tokavika luku, ja epilogia ei taida tulla. Äää, en tykkää itestäni. : D

Mutta hei, vaadin, että laitatte taustalle soimaan Johanna Kurkelan Rakkauslaulun, kiitos. :>(No ei oo pakko jos ei tykkää ko. artistista, käytin tuota vaatimista tehokeinona.)



Luku 5

Bella's PoV

Kuukausia myöhemmin

Olin väsynyt, helpottunut ja tietysti onnellinen, mutta näkyvimpänä tunteena vallitsi uupumus. Huoneessani hurisi tuuletin, ja synnytysvaatteeni olivat kevyttä kangasta, mutta hikeä puski yhä hillittömästi. Vaikka pikku Charlieni oli jo syntynyt, nähnyt päivänvalon – joutunut tähän kovaan maailmaan, jossa toisena päivänä kaikki oli loistavasti, mutta seuraavana täysin mullinmallin. Niin, en ollut vieläkään päässyt yli Edwardin lähdöstä. Ehkä olin ansainnut sen; ehkä minunkin kuului tuntea se, kun elämänsä tosirakkauden menettää. Olin itse asiassa jo lopettanut haaveilun hänen paluusta. Päivä päivältä se näytti yhä enemmän epätodennäköiseltä. No jaa, valehtelin näköjään itsellenikin. Päivästä toiseen minä toivoin ja odotin. Tuloksetta.

Tietysti nautin ja rakastin olla pikkuiseni kanssa kaksin vain, mutta minulla oli jo ikävä Nessietä ja Alicea. Nykyään en pärjännyt yksin sitten laisinkaan. Ironista – ennen minulla oli erakon maine kussakin kylänpahaisessa. Ja olisin toki voinut kölliä tässä sairaalasängyssä vailla huolia tulevaisuudesta, Charlie sylissäni, mutta kaipasin myös juttuseuraa. Tosin Alice toisi mieleeni vain hänen veljensä. Aivan kuin hänen veljensä ei olisi mielessäni joka tapauksessa. Olin ihan sekaisin. Se johtuu hormoneista, koitin väittää itselleni. Uskoo ken tahtoo, pieni ääni päässäni vikisi.

Mahtavaa, nyt kuulin jo ääniä pääni sisältä.

Keskityin parhaani mukaan vain lapseeni, yrittäen unohtaa kaikki toivottomat ajatukset, jotka riesasivat minua nykyään alituiseen. Ei päivääkään, etten olisi Edwardia ajatellut. Ei yhtä ainoaa iltaa, jolloin en olisi nukahtanut hänen kasvojaan miettimättä. Nyt kuitenkin tarkastelin vain pienoista Charlietani. Ainoaa poikaani. Ajatus oli hykerryttävän suloinen; pieni kiharatukkainen poikani, suurilla syvillä nappisilmillä varustettuina. Jotka olin nähnyt vasta kerran, sillä Charlie nukkui. Jotka olivat smaragdinvirheät, aivan niin kuin isällänsä. Vaistosin, ettei Edward näillä näkyminkään häipyisi mielestäni koskaan. Vain vilkaisu poikani silmiin, ja hän olisi taas mielessäni. Toisaalta ihan lohdullista, että hänestä jäi jotain muistoksi minulle. Toisaalta taas ahdistavan surullista. Ei päivääkään.

Vielä lohdullisempaa olisi, jos juuri nyt Edward olisi kanssamme, jos voisin sanoa meidän lapsemme.

Haukotus karkasi huuliltani, ja kuten jo sanoin – olin uupunut. Olisin halunnut katsella suloista nyyttiäni ikuisuudet, mutta kun Charlie nukkui, minunkin kannattaisi nukkua. Sen olin Nessien kanssa oppinut. Lapset tarvitsivat saamarin vähän unta. Ja kun lapsi oli hereillä, minunkin täytyi olla. Ei puhettakaan isästä, joka hoivaisi vauvaa silloin, kun äiti levähtäisi. Niin toivotonta.

Huhuilin hoitajaa ponnisteluistani karhealla äänellä, ja hetken kuluttua hän tulikin. Juuri ennen kuin olin lähdössä hiilaamaan sänkyäni rullien varassa kohti käytävää, huutelemaan kärttyisiä komennuksia. Olin myös hyvin ärtyisällä tuulella. Hormonien piikkiin kaikki! Annoin lapseni hänelle, ja tämä asetti Charlien vauvansänkyyn. Haukotellen käperryin parempaan asentoon, ja nukahdin samantien.

* * * *

”Bella?” Nimeni tunkeutui uniini. Tunnistin Alicen heleän äänensävyn, joka tiedusteli minua. Miksi hänen piti herättää minut? Vielä vähän, halusin nukkua vielä vähän. Sairaalan ikkunan sälekaihtimista heijastui valonsäteet silmäluomilleni, ja rypistin puoliunessa ärtyneesti silmäkulmiani. Näin sitä paitsi mukavaa unta. Täydellistä unta. Ja nyt Alice keskeytti sen jostakin vähäpätöisestä syystä. Ehkä Nessiellä on pissahätä, tai hän on keksinyt hyvän asun Charlielle ristiäisiin. Sitten muistin, kuinka paljon Alice on hyväksemme tehnyt. Kuinka kiitollisuudenvelassa olin. Ja kuinka ärsyynnyn pienistä, mitättömistä asioista. Mitä väliä ihanista unista, kun ne ovat vain unta?

”Mitä?” kähisin liki kuulumattomasti.
”Muistatko sen jutun, joka minun piti hoitaa? Silloin eilisiltana, kun saavuimme sairaalaan?”
Mikä niistä? ajattelin mielessäni.
”Mmm”, mutisin myöntyvästi.
”No, sen seuraukset ovat paikalla”, Alice vastasi. Siristin katsettani, ja huomasin hänen hymyilevän vaisusti.
”Mitä?” toistin jälleen.
”Tule”, Alice kehotti jotakin, joka ei ulottunut näkökenttääni. Embry? Äitini? Ed - - Eihän... ei tietenkään! Mahdotonta!

Edward's PoV

”Herranjumala”, Bella kuiskasi nähdessään minut. En tiennyt, oliko se hyvä vai huono reaktio. Arvelin, että huono. Itse en ainakaan olisi kovin suopea Bellan tilanteessa. Tosin oli hankala kuvitella, että olisin raskaana.

Bella näytti voivan pahoin, ehkä siltä kuin happi olisi lopussa ja hän pyörtyisi hetkenä minä hyvänsä. Jösses, tulijahan oli vain minä. Ei mikään brittien kuninkaallinen. Totta puhuen, kyllä minullekin iski huimaus ja ehkä sydämestäkin puristi, kun näin Bellan kasvot jälleen. Muuallakin kuin riesaavissa muistoissa, jotka eivät jättäneet minua rauhaan hetkeksikään, vaikka kuinka olin niin toivonut ja jaksanut uskoa liian monen kuukauden ajan. Bella ei ollut muuttunut yhtään. Tai ehkä kaunistunut entisestään – jos suinkin mahdollista. Vaikka hän oli ilmeisesti juuri synnyttänyt, hänen ihonsa hehkui kummallisella tavalla, ja silmissä välkehti, kuin kipinöitä. Ja hän näytti yhtä täydelliseltä vartaloltaankin, vaikka olikin sairaalakaapujen peitossa. Heräsi vain yksi kysymys – miksi ihmeessä lähdin pois tälläisen ihmisen luota, joka oli vieläpä sisältä kauniimpi kuin ulkoa, niin mahdottomalta kuin se kuulostikin.

”Umm... hei”, mutisin kengänkärkiäni tuijotellen. Bella oli arvaamaton, minulla ei ollut aavistustakaan mitä mieltä hän olisi yllätyspaluustani. Paluusta, jonka olin halunnut tehdä siitä päivästä lähtien kun muutin, ja joka sai alkunsa vasta Alicen soitosta. Olin hänellekin paljosta velkaa; esimerkiksi siitä, että hän ylipäätään suostui ilmoittamaan ”kusipäiselle veljelleen, kun hänen lapsensa putkahtaa maailmaan”.
”Hei”, Bella vastasi hiljaa, matalalla äänensävyllä. ”Haluatko nähdä poikasi?” hän jatkoi sitten, vältellen katsekontaktia.
Hän luuli kai, että tulin vain lapsen takia.
Toinen ajatus; poikasi. Bella sai pojan. Sain pojan. Saimme pojan.
”Parempi kun puhut pojastasi. Paras olisi...” mutisin jälleen, jättäen viimeiset sanat roikkumaan ilmaan. Minulla ei vieläkään ollut rohkeutta.
Bella viittoi hoitajalle, joka toi pienen nyytin hänen hennoille käsivarsilleen. Hän näytti niin... jotenkin niin voimattomalta. Miltä hän ei koskaan ennen ollut näyttänyt.
”Poikamme”, Bella totesi, hiukan kuuluvammin mutta yhä hiljaa. Ja hän totesi juuri sen, mitä halusin kuulla. Mitä rakastin kuulla. Astelin hiljaa hänen vierelleen, ja asetin lupia kysymättä käteni väsyneen Bellani olalle.
”Hän on kaunis. Sinun hiuksesi”, sanoin vaitonaisesti. Bellan kermanvalkea iho, suklaanruskeat luonnonkiharat hiukset ja kauniit, punertavan hehkuvat posket.
Bella kutitti lapsensa, tarkoitan lapsemme - nimitys vaatisi totuttelemista - leukapieltä saaden tämän havahtumaan vauvalle ominaisesta horroksenlaisesta olotilasta. Tai katkoilevasta unesta. En ollut oikein hyvä määrittelemään näitä asioita. Ja kun tämä pieni ihme – siltä se todellakin tuntui – avasi silmänsä, sydämeni tuntui jättävän pari lyöntiä välistä. Tietysti olin ollut sitä aiemminkin, mutta näky sinetöi sen pysyvästi. Sen, että minä olin verisukulaisia tämän lapsen kanssa. Sen, että minä olin hänen isänsä. Pojan silmät hehkuivat yhtä vihreinä kuin minunkin. Yhtä vihreinä kuin isänikin silmät. Yhtä vihreinä kuin isoäitini silmät.

Bella tarkkaili reaktiotani, ehkä huvittuneesti, en tiennyt.
”Ja sinun silmäsi”, hän jatkoi lämpimästi hymyillen.
En tiennyt, oliko sairaalan ilmanvaihdossa jotain huumaavaa ainetta, enkä tosiaankaan käsittänyt mistä tämä olotila johtui. Kaikki oli jotenkin raukean pehmoista, suloista ja huoletonta. Onnellista? Kaikki oli tässä ja nyt, enkä kyennyt murehtimaan huomisesta.
Vaikka käsitinhän minä, mistä tämä johtui. Minusta oli juuri äsken tullut virallisesti isä. Lapselle, jonka äiti oli elämäni suurin rakkaus, Bella Swan. Äiti, jonka kanssa viimeiset kuukaudet ovat olleet silkkaa sotkua, vuoristorataa, tuuliviirielämää. Mutta kaikesta siitä huolimatta, en voinut olla huolissani. En muusta kuin siitä, että pieni ihmisenalku, täydellinen lapseni olisi kunnossa. En halunnut enää murehtia tulevaisuudesta – sillä en kyennyt elämään ilman tällaista tulevaisuutta. Otin riskin, en enää pelännyt mahdollisia iskuja ja kolhuja, joita mahdollisesti joutuisin matkan varrella kokemaan, sillä viimein olin sisäistänyt, ettei täydellistä elämää ollutkaan. Olin luullut, että jos saisin sitä ja tätä, jos välttyisin tältä ja tuolta, minulla olisi hyvä olla tässä ja nyt, aina ja ikuisesti. Olin ollut niin itsepintaisesti kiinni pilvilinnoissani, etten ollut rohjennut tehdä mitään hiukankaan epävarmaa. Olin polkenut paikoillani, yrittäen varjella itseäni. Mutta onnea ei voinut kokea ilman vastoinkäymisiä. Iloa ei olisi ilman surua. Kuinka voisin elää onnellista elämää, jos en tietäisi varjopuolista. Epäonnistumiset kuuluivat elämään, siinä missä tällaisetkin hetket. Hetket, jolloin ei kyennyt ajattelemaan järkevästi. Hetket, jolloin kaikki oli tässä ja nyt, eikä murheille ollut sijaa. Valitettavasti en vain koskaan osannut elää hetkessä.

Ei ehkä ollut mikään otollisin hetki alkaa puhua tulevaisuudesta ja omista päätöksistäni, mutta halusin selvittää tilanteemme samantien. Istahdin varoen Bellan sängyn laidalle, ja hain katsekontaktia häneen. Se osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi.
”Bella. Miksi välttelet katsettani?”
Hän oli hetken hiljaa, tuijotteli vain lapsemme kasvoja vaitonaisena.
”Minun... minun on helpompi unohtaa tämä hetki, sitten kun lähdet taas, jos en näe silmiäsi. Kasvojasi. Sinua ollenkaan”, hän huokaisi sitten ja lysähti hiukan ryhdittömämpään asentoon vuoteessaan.
Pelkäsimme molemmat samaa asiaa. Ehkä eri syistä, ehkä eri tavalla, mutta ilmeisesti hänellekin ajatus toisen katoamisesta oli yhtä sietämätön. Tai yksinkertaisesti hän ei vain halunnut nähdä naamaani ylipäätään.
”En minä ole menossa minnekään enää. Olen riesanasi niin kauan kuin pysyt luonani. Tai no, luultavasti seuraisin sinua sittenkin”, vastasin kuin se olisi joku itsestäänselvyys. Mitä se olikin, tosin se oli selvinnyt minullekin vasta viime minuuttien aikana.

”Kai minä ansaitsinkin sen”, Bella mutisi sitten.
”Minkä?”
”Kokea, miltä tuntuu tulla hylätyksi.”
En tiennyt mitä olisi kannattanut tehdä, kun erotin Bellan poskelle vierivän yksinäisen kyyneleen, kun huomasin kosteudesta kiiltävät silmät loisteputkilampun heijastuessa niihin. Ilmeisesti tietämättömyydellä ei ollut mitään yhteyksiä tunnekanaviin, ja toimin ajattelemattoman spontaanisti. Vedin Bellan lähemmäs itseäni – ehkä hiukan kömpelösti, koska varoin vauvaa samalla – tartuin käsilläni häntä niskasta ja painoin huuleni hänen huulillensa. En tiennyt minkälaista reaktiota odottaa. Onnekseni hän vastasi suudelmaan, ja en tiedä kuinka kauan olisimme vain suudelleet ja suudelleet, jos Alice ei olisi ilmaantunut paikalle.

”Oi, anteeksi”, kuului heleä ääni takaani. Äänensävystä erotti omahyväisyyttä, yllättyneisyyttä ja pidäteltyä naurua. ”Taisit keskeyttää jotain. Charlieta tarvitaan tuolla.” Alice viittasi päinvastaiseen suuntaan.
Charlieta?
”Alice, hän ei tiennyt vielä”, Bella marisi.
”Hups, olen pahoillani.”
Bella kääntyi puoleeni, ja kohtasin hänen syvän ruskeat bambinsilmänsä kunnolla ensimmäistä kertaa aikapäiviin.
”Luulin päätyväni jälleen yksinhuoltajaksi, joten päätin nimenkin jo. Toki siitä voidaan neuvotella”, hän sanoi sitten, ja viimeinen lause oli selkeästi vain muodollisuus. Tästä ei neuvoteltaisi.
”Charlie on hyvä”, myönsin.
”Isäni nimi”, Bella muistutti. Vaikka totta kai minä sen muistin. Muistin myös sen keskustelun hämäriä yksityiskohtia myöten, kun hän oli avautunut taustoistaan.
”Tuleeko Embry katsomaan siskonpoikaansa?” tiedustelin sitten. En juuri nyt osannut puhua muutakaan, kuin tyhjänpäiväisiä jaaritteluja.
”En tiedä”, Bella tokaisi vähäpätöisesti olkiaan kohauttaen. ”Hänen mielestä minä olen vain typerä, huolimaton nainen, jonka kuka tahansa voi pamauttaa paksuksi”, hän jatkoi ääni katkeruutta tihkuen. Huono, hyvin huono kysymys. Bellan kyynelkanavat avautuivat jälleen, juuri kun ne olivat hädintuskin tyrehtyneet.
”Älä välitä. En minä ainakaan haluaisi olla mikään kuka tahansa, kun sinusta puhutaan”, kuiskasin silittäen hänen hiuksiaan. Pyyhkäisin sormenpäälläni karanneet kyynelvanat hänen poskiltaan. Sivusilmällä huomasin, että Alice ja Charlie, jonka Bella oli tälle hiukan vastahakoisesti luovuttanut, olivat kadonneet huoneesta. Ehkä ikävät muodollisuudet pitäisi hoitaa alta pois nyt. Ehkä sitä ei kannattanut viivyttää.

”Bella”, huokaisin. ”Lähdin, jotta voisin selvittää ajatuksiani. Halusin päästä paikkaan, jossa ympäristön tekijöillä ei olisi mitään merkitystä päätökseni kanssa. Minun täytyi päästä pois, jotta kuulisin kunnolla omat ajatukseni. Jotta tuntisin kunnolla omat tunteeni. Olen ollut kirjaimellisesti sekaisin viimeiset kuukaudet. Sinun lähtösi sai minut sekaiseksi, vainoharhaiseksi ja epäileväiseksi. En uskaltanut uskoa enää totuutta, koitin varjella itseäni uusilta pettymyksiltä typerin keinoin. Anna anteeksi, etten uskonut sinua.”
”Ymmärrän minä. Se, mitä jouduin tekemään, oli törkeää, ja olisi satuttanut varmasti ketä vain samankaltaisessa tilanteessa olevaa. Hyvä vain että palasit”, Bella vastasi hetken kuluttua, kun olin saanut puhetulvani tyrehtymään. ”En pärjäisi ilman sinua”, hän mutisi sitten lähes kuulumattomasti.

Haluaisin elää hetkessä.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #68 : 29.06.2010 16:31:18 »
Jes, vihdoin se Edward tajusi. Jo oli aikakin.
Harmi, että se ei ollut synnytyksessä mukana. Bella olisi voinut puristaa Edwardin sormet tomuksi ponnistaessaan, jotta tyyppi olisi saanut pikku opetuksen (;

Tässä luvussa oli jo sellaista haikeaa fiilistä, varsinkin tuon biisin takia. Ite kyllä tykkään siitä ja joskus tässä mietin että pitäisi kuunnella, mutta unohtui. Sen muistamisesta/löytämisestä saan kiittää sinua (:

Jään tässä odottamaan viimeistä lukua, jonka varmaan tulkitset jatkon pyytämiseksi (;

Deph

ps. ekaa!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #69 : 29.06.2010 16:59:44 »
MurinaPurina, äläpäs höpöttelen tyhjänpäiväistä! Tämä lukuhan oli erittäin hyvä.

Ei epilogia. Nyyh...!
Mutta joka tapauksessa vikaa lukua toivon kuten tavallisestikkin.

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #70 : 29.06.2010 22:19:10 »
Aivan ihana luku! harmi vaan että tää taitaa loppua lyhyeen, vai?
No, pian kuitenkin seuraavaa lukua, tai epilogia, tai mikä sitten ikinä onkaan tulossa! ;)

iituska

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #71 : 30.06.2010 00:19:00 »
Pakko kirota, kirjoitin pitkän vastauksen tähän, sitten netti päätti katketa, kun painoin lähetä nappia ja kaikki katos! Ihanaa.

Lainaus
”En minä ole menossa minnekään enää. Olen riesanasi niin kauan kuin pysyt luonani. Tai no, luultavasti seuraisin sinua sittenkin”, vastasin kuin se olisi joku itsestäänselvyys. Mitä se olikin, tosin se oli selvinnyt minullekin vasta viime minuuttien aikana.
Noniin, ei se Edward ihan pässi ollut kun päätti viimeinkin ja onneksi palata Bellan luo! :-D Nyt ne saa olla onnellisia ja vielä kun ne sopi tässä kaikki niin jesjes! Ne ansaitsee onnellisen lopun, kaiken sen jälkeen mitä molemmille (varsinkin Bellalle) on tapahtunut :-D

Mutta ihan tosi, etkö oikeasti meinaa kirjoittaa epilogia :-( Pitääkö mun anella, että saan sut kirjoittamaan epilogin?

Tää luku oli kaikenkaikkiaan I H A N A !

Pakko oli tehdä tästä vastauksesta nty lyhyt, koska kone sammuu näillä sekunneilla : s
The first one is always the hardest one.

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #72 : 01.07.2010 06:58:50 »
Kiitos hurjasti teidän jälleen-kerran-ihanista kommenteista. Mulla on muutes turhan suppea sanavarasto. : D

Tulin vain ilmoittamaan, että pääsen koneelle seuraavan kerran vasta ensi lauantaina, ja en ole vielä edes aloittanut seuraavaa pätkää, joten siinä vähän kestää. Asiaa ei helpota sekään, että inspis huitelee jossakin teillä tietämättömillä. Oon miettinyt, että pitäisikö kirjoittaa vain epilogi tähän ficciin enää. (En oikeasti älyä, mistä johtuu että Rosefieldistä kirjoittaminen maistuu ihan puulta, ja So absurd!:iin olisi inspistä vaikka muille jakaa?!)

Jep, mutta tämä nyt oli hiukan turhanpäiväinen välitiedotus, ja palaillaan varmaan seuraavan viikon puolella tod.näk. vain epilogin kanssa. Mulla kyllä oli tätä ficciä aloittaessa jo sellainen kutina, ettei tästä kovin pitkä tule, sillä suunnitelmissa oli vain yksi juonenkäänne (eli vauva) enkä halunnut mitään älytöntä draamaa lisää, siinä olisi menty realistisuuden kanssa erittäin mönkään.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #73 : 02.07.2010 15:14:26 »
Ihanaa!! Toi oli niin ihana luku. Ihanaa kun Edward palas.
en nyt keksi muuta sorry :)
Mut toivon jatkoa ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #74 : 03.07.2010 06:00:49 »

Vau. Aikas hyvä luku, tosi hyvä oikeestaan.
aika järkevä kommentti tulee kyllä kuudelta aamulla,
ottaen huomioon että en ole nukkunut ollenkaan, mutta yritetään.. (:
Kiitos paljon ja seuraavaa lukua odotan innolla : >>
kiitoksia ♥

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #75 : 04.07.2010 20:41:01 »
Niisk! Vihdoin Eddie valaistui  :)
Tupla niisk! Ei tätä ficciä saa lopettaa!
Jatkoa PIAN!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Revenant of Rosefield (5. Luku 29.6.)
« Vastaus #76 : 05.07.2010 09:30:23 »
Kiitos ihan hirmuisen paljon teidän hirmuisen ihanista kommenteista! Kiitos että olette ylipäätään tykänneet lukea tätä ficciä, ja vielä hemmotelleet minua ihanilla kommenteilla. : D ♥ Nyt tämäkin ficci tuli töksähtelevän ja myökkyisen tiensä päähän sitten, inspiraatiota riitti nippanappa tähän epilogiin - ja ehkä vain sen ansiosta että loin hiukan erilaisen miljöön. Kiitän, ja seuraavaksi rupean sitten rustaamaan uutta ficciäni, So absurd!



EPILOGI

”Odota, Charlie!” kuulin Lilyn huudahtavan takaani. Käännyin katsomaan, ja näin laventelinsiniset silmät, kaksi tuulessa hulmuavaa viljanvaaleaa palmikkoa, raidallisen villahuivin, jota viima riepotteli, nauravan suun, ruskeat nahkasaappaat, joiden nyörit olivat solmittu hutiloiden, ja kaksi vasenta jalkaa. Hän oli minun Lilyni, minun veikeä, vallaton, hajamielinen ja huoleton Lilyni. Minun rakastettavan suloinen Lilyni. Kun vuosi, kolme kuukautta ja kahdeksantoista päivää sitten tapasimme, se oli kliseisesti rakkautta ensisilmäyksellä. Lily tuli kahvilaani; hiukset ulkona vallitsevasta myrskystä johtuen tuhannen tuulenpesänä, posket pakkasen ansiosta punoittaen kuin ruusunnuput, hytisten ja takinkaulus jäähileillä vuorattuna. Siitäkin huolimatta, hän hymyili kauniisti ja pyysi kupin kaakaota. Kahvilassa oli jo hiljaista, ja sulkemisaika läheni, joten vaihdoimme pari sanaa. Siitä kaikki sitten lähti, ja seuraavana aamuna tajusin yhä istuvani Lilyn kanssa kahvilani nurkkapöydässä, edessäni kasa kahvikuppeja ja ylettömästi pullanmuruja. Eikä sen jälkeen päivääkään, etten olisi häntä ajatellut. Aivan niin kuin elokuvissa. Tosin sentään hiukan tyylikkäämpää ja uskottavampaa kuin vanhempieni ensitapaaminen, kliseinen törmääminen.

Lily ryntäsi luokseni, ja hyppäsi kaulaani saaden minut horjahtamaan hiukan. Hän nosti katseensa ja suukotti pienesti, mutta suloisesti huuliani, ja irrottautui minusta samantien, jättäen vain kätensä käteeni. Astelimme vaitonaisesti lumen narskuessa kenkiemme alla kohti lapsuudenkotiani, jossa äiti ja isä yhä asuivat. Luvassa olisi sekalaisen seurakunnan sukupäivällinen – tosiasiassa kukaan heistä vanhempiani, siskoani ja Alicea lukuunottamatta ei ollut biologisesti sukua minulle. Paikalla olivat myös Emmett, Rosalie, heidän kaksoistyttäret, Alicen mies Jasper sekä näiden poika, Daniel. Dan oli mukava, mutta viiden vuoden ikäeromme aiheutti turhan syvän kuilun muodostaaksemme ystävyyssuhteen. Minä olin yhdeksäntoista, ja tarkastelin maailmaa jo hiukan eri vinkkelistä Daniin verraten. Rosen ja Emmettin tytöt sen sijaan olivat kauhistuttavassa teini-iässä, ja todennäköisesti heidät oli raahattu tapaamiseen hampaat irvessä. Minä ja Lily osallistuimme päivälliselle mielellämme – rakastin vanhempiani, rakastin sisartani, Alice-tätiäni ja muita unohtamatta. Lilykin viihtyi heidän seurassaan mainiosti; hän tuli toimeen melkein kenen tahansa kanssa.

Minua hymyilytti, kun katselin Lilyä, tämän pyydystäessä siroja lumihiutaileita kielellään. Hän oli hyvällä tavalla uskomaton ihminen. En voinut käsittää, mistä hänestä huokuva elämänilo ja positiivisuus oikein kimposi. Kävelin kädet taskuissa, lumivallista aurattua polkua kohti kotiovea, josta olin tuhannet kerrat kulkenut, jonka saranan väliin pienenä tungin sormeni, jonka takana värjöttelin seikkailujeni jälkeen, kun en uskaltanut kohdata vihaista isää ja ylihuolehtivaa äitiä, ovea jonka pieni ikkuna oli jalkapallotreenieni jälkeen särkynyt, jonka ulkopuolelle Nessie oli minut toisinaan kiusalleen telkinnyt, tuota mahonkipuista, koristeellista ovea. Pelkkä ovi muistutti minua lapsuudestani, joka oli ollut varmasti parempi kuin kenelläkään muulla, jolloin olin ollut varmasti yksi maailman rakastetuimmista lapsista. En voisi kai millään maallisella tavalla osoittaa kiitollisuuttani vanhempiani kohtaan, sitä kuinka kovasti minäkin aina ja yhä rakastin heitä, vihoitteluistani, tottelemattomuudesta ja lukuisista mykkäkouluista huolimatta.

Soitettuani ovikelloa äitini tuli avaamaan oven, lämpimästi hymyillen. Hän ei ollut – kuten asetelmaan sopisi – somistautunut pieneen essuun, eivätkä hänen hiuksensa olleet tyylikkäällä nutturalla, eikä hänen toisessa kädessään sijainnut viinilasi. Hänen luonnonkiharat hiuksensa olivat vallattomasti auki, hänellä oli yllään paremmat farkut ja sininen, ihonmyötäinen paita. Saatoin vain toivoa, että säilyisin itsekin noin hyvin nelikymppiseksi asti. Hänen suklaanruskeita silmiään varjosti vain pienet, huomaamattomat rypyt – ehkä tosin kiitos kuului Alicelle ja tämän tuputtamille ihovoiteilleen. He molemmat olivat hyvin kauniita; merkillisellä tavalla kauniita, ainakin ikäisiinsä verraten. Bella halasi ensin minua, niin tiukasti että hädintuskin sain henkeä, sitten Lilyä ja toivotti meidät tervetulleiksi. Ravistelin hiukan sulaneet lumihiutaleet takistani, ja ripustin sen hengariin. Lily teki samoin.

Kaikki muut olivat jo paikalla, kokoontuneet rennoksi joukoksi olohuoneeseen. Isäni Edward heilautti nopeasti kättään, ja syventyi samantien takaisin väittelemään Emmettin kanssa jostakin – luultavasti vähäpätöisestä – seikasta. Luultavasti Em vain ärsytti häntä tahallisesti. Alice makasi Jasperin kainalossa, ja lätisi jotain hempeyksiä tämän korvaan. Rosalie oli tyttäriensä kanssa hiukan taka-alalla, ilmeisesti setvimässä jotain tempausta. Dan yritti vältellä katsomista vanhempiensa suuntaan – olisi minuakin kiusannut moinen – ja parhaillaan luki sanomalehden takasivuja, ilmeisesti sarjakuvia. Nessietä ei näkynyt, muttei kulunut kauaa kun kuulin yläkerrasta tutun helisevän äänen.
”Tuliko Char?!”
”Tulin”, huusin takaisin. Portaikosta kuului jo askelia.
”Hei!” Nessie hihkaisi, ja ilmestyi viimein näkökenttääni. Hän syöksyi loputkin portaat alas, ja sitä myöten luokseni, puristaen minut edellistäkin tiukempaan halaukseen. ”Ja Lilykin! Vaikka se ei ole mikään yllätys!” Nessie ilakoi nauraen, ja halasi häntäkin. ”Ihana paita!” hän huudahti nähdessään Lilyn mintunvirheän paidan. ”Arvaanko oikein, että sekin on kirpparilta?” Lily nyökkäsi myöntämisen merkiksi, ja sai Nessien manailemaan, kuinka tämä ei koskaan tee mitään hyviä löytöjä sieltä. Muutaman sananvaihdon jälkeen Nessie kääntyi jälleen puoleeni.
”Hei Charlie, minulla on sinulle jotain näytettävää”, hän intoili, hypähdellen paikoillaan.
”Mitä tällä kertaa?” hymähdin.
”Tein tutkimusmatkan varaston perukoille, ja löysin kaikenlaista. Tule!”
Samalla höyhenenkevyet askelet kantautuivat korviini, ja kuulin tätini heleän äänen.
”Kuulinko sanan kirpputori?” Alice kysyi hitaasti, lausuen viimeisen sanan kuin kiroten. Lily loi minuun anovia katseita, jotka viestivät jotain sen suuntaista kuin ”pelasta minut Alicelta”, mutta päätin antaa välillä tädillenikin huvinsa – viime kerralla kun Alice sai vimman Lilyn suhteen, olin päästänyt tämän pälkähästä vetoamalla siihen, että tarvitsin Alicelta apua uusien tapettien valinnassa. Tällä kertaa oli siis Lilyn vuoro kärsiä, ja hän selvisi Alicen pompottelusta aina paremmin. Suuntasin Nessien vanavedessä kohti yläkertaa.
”Joutukaa pian, ruoka on kohta valmista”, äiti kehotti.

Nessie kiskoi minua käsivarresta kohti varastoa, jonka seinämät olivat kymmenien pahvilaatikkojen peitossa. Niissä luki kaikenlaisia merkintöjä, Bellan koukeroisella käsialalla tuhrittuna. Alicen antamat hirvitysleningit, Edwardin asiakirjat, Nessien vauvanvaatteet, Charlien tavaroita, Bellan hääpuku, ja niin edelleen. Nessie piteli käsissään keskikokoista pahvilaatikkoa, jossa luki harakanvarpaita muistuttavin kirjaimin NESSIE JA CHARLIE. Laatikkoon oli piirretty värikkäillä tusseilla aurinko, tikku-ukkoja, pilviä, kukkia ja sydämiä. Hymy kohosi huulilleni väistämättä – selvästikin sisareni käsialaa.
”Tämä on roinalaatikkomme”, Ness ilmoitti leveästi hymyillen. ”Olin unohtanut sen olemassaolon, mutta se osui silmääni etsiessäni äidin vanhoja vaatteita. Et kai pahastu, jos kerron, että hiukan kurkin jo? En malttanut odottaa sinua”, hän selitti silmät innosta kipinöiden.
”Ei haittaa. Minä en oikeastaan edes tiennyt sen olemassaolosta”, selitin.
”Sisällön varmasti muistat. Tämä laatikko pakattiin silloin, kun muutimme omakotitaloon. En kajonnut tähän enää toistamiseen, olinhan sentään jo nuori aikuinen”, Nessie päivitteli ylimalkaisesti. Samalla hän laski laatikon korkean senkin päälle, ja avasi sen läpät. ”Katso!” hän kehotti. Kurkistin sisäpuolelle, ja otin summanmutikassa jonkun esineen käsiini.

”Syömäpuikot?” ihmettelin ääneen, näyttäen löytöäni Nessielle.
”Etkö muista? Ensimmäinen ja viimeinen kerta kiinalaisessa”, hän naurahti. Ja minä muistin. Se oli vuonna 1959, syyskuussa, ja minä olin silloin seitsemän vuotta vanha.
”Mälsää”, valitan Nessielle. Isä ja äiti ovat saaneet päähänsä tutustuttaa meitä erilaisiin kulttuureihin, ja kiinalainen ruoka on ensimmäisenä listassa. Odotan kauhulla venäläisen ruoan vuoroa – mitä sielläkin Siperian perukoilla muka syödään? Ei ainakaan mitään herkullista, kuten hampurilaiset tai jäätelö. Kaiken lisäksi äiti ja isä ovat enemmän kiinnostuneita toisistaan, kuin ruoasta. En oikein käsitä, miten aikuiset – viisaat, luulisin – ihmiset käyttäytyvät noin lapsellisesti vielä vuosienkin jälkeen. Eikö silloin pitäisi vain olla käsi kädessä ja hymyillä nätisti? Minun vanhempani eivät vain koskaan osaa olla kuin muut, kavereideni vanhemmat. Se on toisinaan ihan kivaa, mutta nyt minua hävettää. Isä pussailee äitiä korvan takaa. Hyi. Eikö siellä ole vaikkua ja sen sellaista?
”Lopettakaa”, kivahdan. Äiti ja isä kääntyvät hämmentyneesti puoleeni, ja hah-hah, äiti punastuu. Siitäs sai. He ryhdistäytyvät hiukan ja äiti alkaa lappoa riisikulhosta tavaraa lautaselleen, jossa on valkoisella pohjalla sinisiä koukeroita. Edes lautaset eivät voi olla tavallisia.


Muisto sai minut hymyilemään leveästi.
”Nolasit äidin täydellisesti. Hän käyttäytyi julkisilla paikoilla kuin nunna seuraavan viikon ajan”, Nessie nauroi.
”Valitettavasti samaa ei voinut sanoa kotioloista”, mutisin hyväntuulisesti. Tosiasiassa, minusta oli vain ihanaa, että rakkautta jaettiin avoimesti. Teiniaikoinani en kylläkään ehkä ollut samaa mieltä.

Tarkastelin Nessietä, kun hän penkoi kiivaasti laatikosta jotakin.
”Mihin minä sen nyt jo hukkasin... Tässä!” Hän nosti laatikosta pienen hiuskiehkuran, joka oli sidottu vaaleansinisellä rusetilla. ”Äitiä huoletti luovuttaa tämä minulle, ja ehkä ihan syystäkin. Tämä on hiukan kärsinyt.” Kiharat, ruskeat hiukset olivat haurastuneet ja sotkeutuneet toisiinsa, ja silkkinauha oli rispaantunut.
”Kenen hiuksia ne ovat?”
”Sinun tietenkin, hölmö! Muistan vieläkin, kun nämä leikattiin. Olin aikeen suhteen hiukan vastahakoinen. Haluatko kuulla?”
”Toki.”
Nessie hypähti itsekin senkin päälle istumaan, ja alkoi tarinoida.

”Eiiii! Ei, isi, et saa leikata!”
”Muistoksi vain”, Edward maanittelee.
”Kai hänellä pysyy hiukset muutenkin ihan riittävän kauan päässä!”
”Mutta se on suloista, niin on tapana”, äiti jatkaa suostutellen.
”Tehkää mitä vain, leikatkaa Charlie vaikka kaljuksi! Minä en joka tapauksessa puhu teille enää ikinä!” uhoan ja tömistelen huoneeseni. Kurkin ovenraosta, kuinka äiti ja Edward vaihtavat huolestuneita katseita.
”Kyllä Nessie sitten myöhemmin ymmärtää”, Edward lohduttaa ja sipaisee äidin poskea.
”Niin kai...”
”Leikataanko?”
Kuinka raa'alta hän saakaan sen kuulostamaan! Minua alkaa kuvottaa, kun mietin mitä kaikkea hänen sanansa voisivatkaan tarkoittaa. Äiti nyökkää, ja Edward saksii pienen – minun silmissäni valtavan – tupon Charlien hiuksia. Minun tekee mieli parkua, ei ole reilua että noin kauniita kiharoita ryöstetään toiselta. Äiti juoksee toiseen huoneeseen, ja palaa sieltä pian vauvansinisen silkkinauhan kanssa.
”Alicen varastoille on viimein käyttöä”, hän virnistää Edwardille, ja minä muistan Alice-tädin suuret nauhakokoelmat putiikissa. Bella sitoo haituvat, ja Edward pitää pikkuveljeäni sylissään. Pian hän laskee Charlien leikkikehään, ja tarttuu äitiäni vyötäisiltä. Sitten he suutelevat kiihkeästi. Yäk, minua etoo.


”Eikö ole yhtään huolestuttavaa, että luultavasti lähes jokaisessa muistossamme äiti ja isä ovat hyvin intiimeissä tekemisissä keskenään?” tiedustelin.
”Ei se huolestuttavaa ole. Se on ihailtavaa”, Nessie julisti.
Hänen mielipiteessään oli kuitenkin perää – en tiennyt ketään toista yhtä intohimoisesti päivästä toiseen rakastunutta paria, kuin vanhempamme. En koskaan ollut vakavissani inhonnut heidän kuherteluaan – ja sitä vastoin olin aina ollut salaa tyytyväinen, etten kuulunut niihin lapsiin, joiden vanhemmat joko erosivat taikka muuttuivat apaattisiksi ja teennäisiksi pariskunniksi. Minun vanhempani saivat minut uskomaan, että sielunkumppanuuttakin on olemassa. Joka kerta kuin tapasimme, he vaikuttivat siltä, kuin eläisivät yhä alkuhuumassa.

Nessie ja minä tutkimme laatikon sisällön läpikotaisin, suhteellisen nopeaan tahtiin, koska äiti huhuili meitä jo hiukan ankaraan sävyyn ruokapöydän ääreen, kunnes valokuvat selattuamme, muistojen kirvoittamat naurut naurettuamme ja kaiken rojun koluttuamme suljimme pahvilaatikon jälleen, ja työnsin sen ahtaaseen koloon, takaisin paikalleen. Varmasti palaisin tavaroiden pariin vielä myöhemmin. Laatikko oli mahtava löytö, kuin tuulahdus lapsuuteni pienistä kohokohdista. Juoksimme Nessien kanssa alakertaan, ja koko perheemme istui jo soikean ruokapöydän äärellä odottamassa meitä. Kun saavuimme paikalle, vanhempanne erittäin epäsovinnaisesti suukottelivat ja kuiskuttelivat toisilleen, ja isä sai äidin jälleen kerran punastumaan. Vilkaisin Nessieen silmiäni pyörittäen, ja tämä vinkkasi silmää veikeästi. Istuimme tyhjille paikoille, minä Lilyn ja Emmettin väliin, Nessie minua vastapäätä.
”No niin, kaikki ovat paikalla, joko herra ja rouva Edward Masen malttaisivat lopettaa muhinointinsa?” Emmett jylisi naurua äänessään. Bella säpsähti, ja Edward mulkaisi Emmettiä.
”Tiedoksi vain, jokaisessa onnenkeksissä on elämänviisauksia Bellalta ja Edwardilta”, Alice kailotti sitten rikkoen hiljaisuuden. ”Lukekaa ne ääneen. Char, aloita sinä”, hän kehotti hymyillen. Rikoin oman keksini, ja taittelin sisältä paljastuneen paperinpalan auki.
Älä koskaan pelkää uskaltaa.
Kohotin kulmiani hiukan hämmentyneenä – viestin merkitys ei ehkä täysin auennut minulle – ja nostin katseeni vanhempiini.
”Muista se, rakas”, äitini pyysi. Sitten hän käänsi katseensa Edwardiin, ja he hymyilivät toisilleen, näyttäen maailman rakastuneimmalta parilta. Edward sipaisi Bellan leukapieltä kämmenselällään, ja vaikutti siltä kuin he voisivat sulaa niille sijoilleen. Tunnelma oli niin lämmin ja latautunut, että minun täytyi kääntää katseeni pois. Vilkaisin Lilyä, joka huokaisi pienesti – kai ihastuksesta – ja kaikki mitä elämältä saatoin vain toivoa, oli se, että joskus saavuttaisin samanlaisen onnen. Ja minulla oli siihen hyvät mahdollisuudet, toivottavasti.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2010 17:45:10 kirjoittanut Blinky »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Revenant of Rosefield (EPILOGI)
« Vastaus #77 : 05.07.2010 10:59:45 »
Ihana! Muut en tohon keksi. Siis aivan loistava loppu :)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

alba

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (EPILOGI)
« Vastaus #78 : 05.07.2010 11:43:32 »
Nytkö tämä sitten loppui? :( Vääh.

Voi herranen aika, mistä minä nyt tämän ylistyspuheen aloittaisin... alusta?
Ensinnäkin, tarinallasi oli aivan mahtava alku ja sitä mahtavampi loppu. Kliseiltä vältyttiin aika pitkälti, ja yllätyksiä oli matkan varrella. Kerronta oli mitä mahtavinta, pystyit kuvailemaan tunteita aivan mahtavasti. Jos Bella oli iloinen, oma hymyni oli korvissa asti. Jos Bella oli surullinen, itsekin väänsin itkua. Osaisinpa minäkin yhtä hyvin…
Olen kanssa huomannut sinun kohdallasi jatkuvaa kehitystä. Ei sillä, kaikki tarinasi ovat olleet upeita, mutta ne vain paranevat ja paranevat. Sellainen on hyvän kirjoittajan merkki.

Onnistuit myös tekemään hahmoista omanlaisiaan. Bella on kömpelö ja sarkastinen ja Edward tuollainen.. charmantti. Köh, joo sanat loppuu.
Hienoa on myös, että Edward ei tavallaan ollut samanlainen kuin kirjoissa. Nimittäin hän ei hyväksynyt Bellan 'tavallaan syrjähyppyä' Jacobin kanssa, vaan loukkaantui siitä. Vaikka koko juttu olikin vain (idioottipaskiais-) Jacobin aikaansaannoksia. Kun kirjoissahan Eetvartti hyväksyi sen Jacobin ja Bellan pusunkin. Hyvä, että nyt laitoit välillä Bellan kärsimään. :D

Se tosin on melkein aina päivänselvää finissä, että Bella ja Edward aina lopulta saavat toisensa, mutta sehän oin vain hyvä (: Olen aina vihannut Jacobia - jopa alkuperäiskirjoissa - ja tämä tarina sai minut Jacobin puolesta vain näkemään verenpunaista.
Joka tapauksessa, ihanaa, että tarinalle saatiin onnellinen loppu. (: ♥

Ai jai, nyt kyllä tuli taas tämmöinen kilometrikommentti (huh, mikä sana). Jään odottamaan innolla So absurd! -tarinaasi.

~ Kiittäen, alba

Jaima

  • ***
  • Viestejä: 126
  • "love is the key that holds two hearts together."
Vs: Revenant of Rosefield (EPILOGI)
« Vastaus #79 : 05.07.2010 12:43:12 »
Tää oli kyllä aivan ihana ♥
Ja Epilogikin oli just mukiin menevä. Sai mut oikein itkemään ♥
Kiitos tosi paljon että kirjoitit tän jatko-osan ♥

Jaima
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥