Title: Miltä hymyt maistuvat?
Author: Narina
Beta: -
Pairing: Luna/Fred
Genre: fluffy, ficlet
Rating: S
Disclaimer: Henkilöt kuuluvat ihastuttavalle rouva Rowlingille.
Summary: Luna Lovekivalla on Tylypahkan suloisin hymy.
A/N: Fluffy ei oikein ole koskaan ollut minun alaani – jotenkin se angst vain soveltuu realistiselle luonteenlaadulleni tosi paljon paremmin – mutta nyt vain teki mieli kirjoittaa jotakin suloista… :) Kommentteja rakastan ihan suunnattomasti, että ihan vaan vink vink… x)
Osallistuu Het10-haasteeseen Luna/Fred-parituksella.
*
Luna Lovekivalla on Tylypahkan suloisin hymy. Se on sellainen hymy, joka kertoo, että maailmassa on vielä ruttusarvisia niistaisikkejä. Se on sellainen hymy, joka sanoo, että elefanttiallergiaa ei tarvitse pelätä. Ja ennen kaikkea se on sellainen hymy, joka ilmoittaa, että aprikoosimarmeladi maistuu hyvältä ja hymy vielä paremmalta.
Kun Luna Lovekiva hymyilee, hänelle on aivan pakko hymyillä takaisin. Ei sen takia, koska hänen silmissään kikattaa kaksi lapsenmielistä keijukaislasta, vaan sen takia, koska Lunan hymyt vain tarttuvat. Pyhä Mungo on luokitellut ne yhdeksi nyky-yhteiskunnan vaarallisimmista tartuntataudeista.
”Miltä sinun hymysi maistuvat, Luna?” minä kysyin kerran.
”En minä tiedä”, hän vastasi. ”Kerro sinä.”
Hän painautui minua vasten ja antoi minun maistaa.
”No, kerro minulle, Fred”, hän pyysi.
Minä kerroin.
Sen jälkeen minä tiesin, että Luna Lovekivan hymyt maistuvat aamuauringon ensimmäiseltä säteeltä ja kolibrin siipien miljoonaräpytykseltä. Ne maisuvat ikuisuudelta, onnelliselta lopulta ja uudelta alulta. Mutta ennen kaikkea ne maistuvat ajatusharhailulta, pilvilinnoilta ja uskolta siihen, että huomenna sataa saippuakuplia.