A/N: Tässä olisi nyt toinen osa. Kiitos kommentistasi, jippz. Ikävää myöntää että nämä on kaikki tällaisia pikkuisia, mutta en vain osannut tehdä niistä pitempiä. Toivottavasti luet loppuun.
2.Miisa ja Karla istuivat eturivissä, niin kuin ne aina istuivat. Mutta vasta väliajalla mä tajusin ettei Toni ollut siinä niiden kanssa. Se oli kummallista, koska koulussa se oli sanonut että se takuuvarmasti tulisi. Mä petyin tosi paljon. Se ettei Toni tullutkaan oli sama kuin jos äiti löisi mua nyrkillä naamaan. Niin kuin se varmasti tänään vielä löisi. Mutta mä en ainakaan tietoisesti antanut sen häiritä soittamista. Koska enhän mä Tonia varten soittanut. Mä soitin Jumalalle. Ja joo, se kuulosti aika tosi kummalliselta, jos mä kerran soitin "jumalattoman hyvin". Mutta ne kappaleet joita mä soitin, ne oli suunnattu Isälle.
Mä tunsin Miisan ja Karlan seurakunnan nuortenilloista. Tosin enhän mä sinne enää päässyt, kun äiti vaani kintereillä viinapullo kourassa. Mutta ennen, ennen mä vietin siellä melkein joka illan. Nyt mä istuin kotona, mun huoneen lukitun oven takana ja kuuntelin gospelia. Silloin tällöin mä saatoin avata Katekismuksen tai hypistellä mun rippiristiä. Mutta suurimmaksi osaksi mä vain istuin ja itkin hiljaa.
... jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
3.Se oli viimeinen kappale, jonka mä soitin.
Gloria. Mun viimeisin oma sävellys. Ja silloin Toni päätti saapua paikalle. Se oli pahasti myöhässä, ja se tiesi sen. Silti se vaan juoksi ovesta sisään ja käytävää pitkin kohti lavaa. Se sai paljon vihaisia katseita katsomossa istuvilta mummoilta ja vaareilta, joilla oli kyyneleet poskilla. Onneksi Toni tajusi sentään jäädä odottamaan että mä lopettaisin kappaleen, jota mä olin jatkanut täysin häiriintymättä keskeytyksestä.
Mä jatkoin viimeistä säveltä vähän tarpeettoman pitkään, ihan vaan kiusatakseni Tonia. Se naputti jalkaa kärsimättömänä kokolattiamattoon ja aloitti sitten taputukset ensimmäisenä. Se ei ilmeisesti kunnioittanut yhtään sitä, että mä olin omistanut
Glorian mun isälle, joka kuoli vuosi sitten juhannuksena. Mä omistin aina viimeisen kappaleen isälle, koska se oli uskonut muhun aina, jo silloin kun mä olin ihan pieni.
Kun mä viimein pääsin pois lavalta ja olin kärttänyt Tonilta, miksei se ollut tullut heti, se sanoi vaan ettei sen niin väliä. Oli kuulemma yksi vielä tärkeämpi juttu.
"Vielä tärkeämpi? Mikä muka voi olla niin pirun paljon tärkeämpää että sä tieten tahtoen petät mun luottamuksen?" Mua alkoi jo vähän suututtaa ja kyyneleet nousivat mun silmiin. Mä pyyhin ne vihaisena pois. Toni otti mua kädestä kiinni ja alkoi vetää mua ovelle.
"Riina, tule. Tää koskee sun äitiä."
Rakensit ihmisen, ehkä sä suoritit sen mitä pitikin tehdä.