Kirjoittaja Aihe: Twilight: My Dear, My Soulmate (EPILOGI 12.6.) | K-11, E/B, romance, drama  (Luettu 32828 kertaa)

Blinky

Vs: My Dear, My Soulmate (6. luku 16.5.)
« Vastaus #60 : 22.05.2010 22:36:50 »
phoebeZ, kiitos itsellesi! :>

Sain väsättyä tämän luvun vielä viikonlopun aikana, mutta nyt tuleekin sitten melkein kesälomaan asti taukoa ficcien suhteen. :--( Vielä pitäis jaksaa selvitä kunnialla (tai vähemmän kunnialla) viimeisestä koeviikosta.

Luku 7 - Valheita ja epätoivoa

Bella's PoV

Sanalla sanoen, olin sekaisin. En vieläkään sisäistänyt mitään, mitä oli tapahtunut sen jälkeen, kun Edward poltti Lucasin baseball-ottelussamme. En sisäistänyt Edwardin sanoja. En keskustelua, jota perheeni keskusteli juuri nyt ympärilläni.

Vaikka en sisäistänyt sitä, se valtasi laajan vampyyrimieleni kokonaan. Ja minä kun olin aina uskonut, ettei sellaista asiaa olisikaan, mikä ei jättäisi muille ajatuksille tilaa. No minkä sille mahdan että olen viimeiset viisikymmentä vuotta ollut rakastunut häneen! Mitään muuta ei mieleeni juuri nyt sopinut, kuin Edwardin huudahdus.

No minkä sille mahdan että olen viimeiset viisikymmentä vuotta ollut rakastunut häneen!

Eihän se voinut olla mahdollista! Että Edward Cullen, maailmankaikkeuden todennäköisesti täydellisin olento olisi rakastunut minuun. Juuri siksi en varmaan pystynyt sisäistämään tätä – sen mahdottomuuden takia.

Mahdotonta! huusin mielelleni, joka yritti välillä nostaa pieniä, toivekkaita ajatuksenpoikasia tajuntaani. Mahdotonta, mahdotonta, mahdotonta! Edwardilla olisi tuhansia parempia vaihtoehtoja, minähän olin mitätön, surkimus vampyyriksi. Lucas kyllä jollain ihmeen ilveellä näki minussa jotain erityistä, mutta se 'erityinen' ei ollut vielä minulle valjennut. Ehkä omistin kyvyn joka uskotteli miehille puolestani jotain perätöntä, ja onnistui hypnosioimaan nämä?

Järjettömistä mietteistäni heräsin vasta, kun tunsin Lucasin ravistelevan käsivarsiani.
”Bella, kuuletko sinä!”
Tarkensin katseeni hänen liki mustiin silmiinsä – viime metsästysreissusta oli jo aikaa.
”Mi-mitä?”
”Niin, mitä sinusta pitäisi tehdä?” Lucas tiedusteli.
”Minkä asian kanssa?”
”No sen hiton pelimiehen suhteen! Bella, olet kuin jossain helvetin transsissa. Mikä on?” Lucas kysyi, ja hänen äänensä särähti viimeisen kysymyksen kohdalla. Hän kai pelkäsi totuutta.
”Ei meillä sen takia tarvitse lähteä”, mutisin ympäripyöreästi.
”Mitä sinä itse tun – siis, että... Et kai tunne...”
”Ai mitä? No älä höpötä, Luke!” vastasin nauraen pingottuneesti. Se taisi olla hyvin epäuskottavaa nauruksi, mutta toivoin sen menevän shokkini piikkiin.

”Jättäkää minut rauhaan. En ole mikään mielisairas tai muutenkaan shokissa. Käyttäydytte kuin olisin joku pehmustetun huoneen asukki”, mutisin ja käperryin sängylle pieneen kippuraan. Kuulin kuinka ovi kävi, ja kaikki muut Lucasia lukuunottamatta lähtivät yksi toisensa jälkeen.
”Bella... Miksi menit noin... oudoksi?”
”Jos sinäkin pidät minua jonakin sekopäänä, voit poistua”, kivahdin tarkoitettua äkäisemmin.
”Ei kukaan pidä sinua sekopäänä”, Lucas mutisi ja tunsin hänen silittävän hiuksiani.
”Pitääpäs.”
”Vastaisitko kysymykseen?”
”No, kuvittele itsesi tilanteeseen, jossa joku paljastaa olleensa rakastunut sinuun viisikymmentä vuotta. Vaikka ei se kyllä ole totta, mutta oudolta se tuntuu siitä huolimatta.”
”Sinuun on kyllä helppo rakastua, kulta. Mutta luultavasti puolet sen... sen - - puheista on täyttä soopaa. Yrittää vain mielistellä”, Lucas mutisi.
Minä en uskonut, että Edward valehtelisi. Enkä kyllä uskonut hänen väitteeseenkään. Ristiriitaista.

Mitä jos, uskaltauduin ajattelemaan. Mitä jos Edward olisi jostain käsittämättömästä syystä tosissaan? Mitä siitä seuraisi? Ei ainakaan mitään hyvää – Lucasin kannalta. En antanut toivolle enkä ilolle valtaa, sillä nämä tunteet saattaisivat romahtaa yhtä nopeasti kuin syntyivätkin. Leikittelin kuvitelmalla, että jos Edward oikeasti rakastaisi minua, mitä sitten? Vastaus oli musertava. Ei mitään. Minä olin Lucasin, niinhän hän oli sanonut. Minun Bellani. Pakko myöntää, ettei ajatus kovin miellyttänyt. Viisikymmentä vuotta – enemmän kuin harva ihmispariskunta ehti yhdessä viettää – ja ikuisuus edessä. Ajatus Lucasin hylkäämisestä tuntui liki mahdottomalta.

Juuri nyt kaikki taisi olla mahdotonta, ja tunsin olevani umpikujassa. Poispääsyä ahdingosta ei ollut, ja mitä tahansa päättäisin, satuttaisin kai jotakuta.

Edward's PoV

Bella, nosta kilpeäsi. Nosta kilpeäsi. Nosta kilpeäsi. Yritin epätoivoisesti uskoa toiveajattelun voimaan. Istuin huoneeni sängynlaidalla, ja olin haudannut kasvoni käsiini, kun kuulin koputuksen ovella. Ei siellä Bella tietenkään ollut, vaan Alice.

”Mitä asiaa?” murahdin.
”Ensiksi kysyisin, uskaltaako tänne tulla. Näyttää kuitenkin siltä, ettet aio repiä minua, joten tulen kysymättäkin”, hän vastasi liihottaessaan sisään. Sitten Alice sulki oven varovaisesti, ja jäi nojailemaan ovenkarmiin minua tutkaillen.
”Niin, oliko sinulla jotain asiaakin?” tiedustelin nyt hiukan tyynemmällä äänensävyllä. Mieleni ei kyllä ollut yhtään sen tyynempi, kuin äsken.
”Haluaisitko puhua?”
”Mistä?” sähähdin kyllästyneenä Alicen kiertelyyn ja kaarteluun. Ajatuksiaan hän ei pystynyt piilottamaan.

No Bellasta! Edward, tiedän että sinun on toisinaan hankala hillitä itseäsi, mutta oliko tuo paljastus kovin tarpeellista? Vaikuttaa siltä, että kaikki muut Ryania, Feliciaa, Matthewia ja Bellaa lukuunottamatta haluaisivat muuttaa pois. Sitäkään sinä et varmaan halua?
”Niin, sinun 'kaikki muut' tarkoittavat vain yhtä henkilöä”, tokaisin kyllästyneesti. Alice leikki aina niin dramaattista.
Ei siinä kauaa mene, että Lucas saa suostuteltua muutkin. Varsinkin jos sinun ja Bellan välit lämpenevät yhtään.
Tuota en halunnut ajatella. Olin jumissa – mitä tahansa Bellan suhteen tekisinkin, se ei muuttaisi asioita miksikään. Vaihtoehdot olivat olla välinpitämätön, ja pitää Bella täällä, tai olla Bellan kanssa tekemisissä, ja menettää hänet. Toivotonta. Koko elämäni oli toivotonta! Toisinaan teki mieli vain luovuttaa.
Oho, Edward. Ei nyt mitään itsetuhoista, sitä tässä viimeiseksi kaivattaisiin. Sitä paitsi, särkisit Bellan sydämen.
”Jos hän kerta voisi lähteä pois noin vain, en usko särkeväni yhtikäs mitään.”
Ei se tosiaankaan kävisi 'noin vain'. Et usko, millaisia omantunnontuskia ja valinnanvaikeutta Bella juuri nyt potee.
”Kerro lisää”, pyysin. Alice vaikutti hetken aikaa miettivän, kannattaisiko.
No, Bella haluaisi tulevaisuuden olevan – näen sen vain hyvin hämärästi, koska se ei ole virallisesti päätös – sellainen, jota sinäkin haluat. Te... yhdessä. Mutta Bella on päättänyt toistaiseksi elää Lucasin kanssa. Hänelle on kai mahdotonta jättää tämä näiden kaikkien vuosien jälkeen. Tuntee kiitollisuudenvelkaa...
Pahus, niinpä tietenkin. Bella oli niin hyväsydäminen ihminen, ettei tahtonut tuottaa surua kellekään. Minä en ansaitsisi häntä. Olin itsekäs paskiainen, joka tavoitteli vain omaa etuaan. Bella ansaitsisi jotain paljon parempaa. Mutta siitä ei päästy mihinkään, tunsin yhä suunnatonta vetovoimaa häntä kohtaan. Vampyyrien kummalliselle sielunkumppanuudelle ei voinut yhtikäs mitään. Siitä tässä vähintään oli kyse – ainakin minun osalta – jos ei jostain vielä suuremmasta voimasta.

”No. Tässä kai oli sitten uusin tilanneraporttini”, Alice mutisi tyytymättömänä minun niukkasanaisuudestani. ”Ai niin, Emmettiltä sellaisia terveisiä, että jos et nyt lähde hänen kanssaan karhunkaatoon, hän tulee hakemaan sinut.” Ovi sulkeutui, ja jäin vellomaan samaan epätoivon ilmapiiriin kuin ennen Alicen tuloa. Tai jos se oli enää mahdollista, entistä pahempaan. Vaihtoehtoja ei ollut! Sellaisia vaihtoehtoja, jotka eivät murentaisi minua tuhannen sirpaleiksi. Ehkä voisi olla ihan hyvä käydä pitkästä aikaa metsästämässä, ja samalla hiukan tuulettua. Bella seinän toisella puolen kun ei valitettavasti ainakaan auttanut unohtamaan.

Ala tulla, Eddy! Emmett ajatteli kärsimättömänä alakerran ulko-ovella. Minä vaihdoin nopeasti peliasuni pois, ja astelin portaat alas.
”Sinunkin pitäisi mennä metsästämään”, kuului yläkerrasta. Se oli Matthew.
”En tosiaankaan lähde hänen kanssaan yhtä matkaa.”
”Huominen koulupäivä voi tuottaa vaikeuksia. Et omista kovin hyvää itsehillintää, Lucas.”
Se nyt ei ollut mikään uutinen. Poikahan olisi varmaan repinyt minulta pään irti, jos se olisi onnistunut.
”Käyn yksin”, Lucas murahti.
”Et tunne seutua. Saatat vaikka eksyä ihmisten vaellusreiteille. Mene nyt. Me muut olemme käyneet jo metsästämässä täällä. Paitsi Bella ei, mutta hänellä onkin epänormaalin hyvä itsehillintä enkä usko hänen muutenkaan tahtovan metsälle juuri nyt.”
En tiedä mitä Matthew teki, mutta mieleni teki lähteä karkuun, kun kuulin raskaiden askelten lähenevän meitä. Emmett katsoi minua ilmessään sekoitus innostusta ja huolta.
Toivottavasti tulette ehjinä takaisin, Esme huolehti.
Jos se minusta riippuisi. Minä en loukkaisi Bellaa sillä tavoin, murhaamalla hänen läheisensä.

”Mentiin!” Emmett huudahti kärsimättömästi, ja syöksyi ulos minä hänen kannoillaan. Lucas asteli meitä hitaammin peräämme.
”Juostaanko kilpaa?” Emmett ehdotti virnistäen. Voitat kuitenkin... Haluan nähdä Lucasin kyrsiintyvän, hän hykerteli ajatuksissaan. Emmett yritti tarkoituksellisesti ärsyttää Lucasia. Minusta se ei ollut erityisen järkevää. Et omista kovin hyvää itsehillintää, Lucas, muistin Matthewin sanoneen. Ei Lucas mitään vahinkoa kyllä saisi yksinään aikaan, mutta ajattelinkin – jälleen kerran – Bellaa. Hän varmaan syyllistäisi itseään siitäkin.
”Juostaan vain”, Lucas vastasi Emmettille ja äänestä aisti voitontahto.
”Paikoillanne! Valmiinanne! Heeeeeeeeeeeeeeee- ei ihan vielä – EP!” Emmett karjaisi ja lähti pinkomaan kohti sysimetsää. Ohitin heidät hujauksessa ja pingoin niin kovaa kuin jaloistani pääsin. Oksat ja sananjalat katkeilivat jalkojeni alla, ja väistelin helposti puunrunkoja harppoessani eteenpäin. Hetken päästä en enää kuullut Lucasin ja Emmettin askelia. Olimme suunnilleen perillä, joten pysähdyin niille sijoilleni, ja sainkin odotella tovin heitä saapuvaksi.

Minua nauratti, kun huomasin Lucasin myrtyneen ilmeen ja sitäkin synkemmät ajatukset.
”Lopeta idioottimainen hymyilysi”, poika murahti.
”Taisikin olla typerä ajatus ottaa juoksukilpailu Edwardin kanssa”, Emmett tokaisi, eikä äänessä ollut hiventäkään pahoittelua.
Lucas oli hiljaa, ja ilmeisesti alkoi hiipiä lähellä olevaa peuralaumaa kohti vaanien.
Onpa tylsää. Jotain tylsiä peuroja. Ei ihmekään kun poika on aina niin hermona. Eihän nuo vie janoa minnekään, Emmett päivitteli ajatuksissaan.

Bella's PoV

Lucas oli pyynnöstäni jättänyt minut hetkeksi yksin, ja kun palasin muiden luokse, sain kuulla jotain järkyttävää. Matthew oli patistanut Lucasin metsästämään. Edwardin kanssa. Koitin rauhoitella itseäni, ettei siellä mitään voisi tapahtua, Emmettkin oli mukana. Rauhoittelut eivät kuitenkaan auttaneet mitään, aloin muuttua yhä vauhkommaksi jos se enää oli mahdollista.

”Eivätkö he kohta jo tule takaisin? Eikö heillä pitäisi tulla? Alice?” marisin alakerran sohvalla. Kuulin Rosalien tuhahtavan pienesti.
”Rauhoitu Bella. Eiväthän he ole edes olleet tavallista pidempään.”
”Mutta...”
”Mitään ei tapahdu. Minä näen”, Alice vannotti osoittaen sormellaan pääkoppaansa.
”Kai sitten niin”, mutisin yhä levottomana. Halusin palavasti lähteä tarkistamaan, että kaikki todella olisi kunnossa, mutta se luultavasti olisi vain typerää.

Hermostuksissani näpläsin paitani päärmeitä ja kun huomasin langan purkautuvan jo pitkältä matkalta, Alice helisi portaiden juurelta lauseen, joka vapautti sisälleni kasautuneen huolen.
”He tulevat näillä minuuteilla. Jokainen yhtenä kappaleena, Bella.”
Ryan naureskeli Alicen sanoille, ja asteli viereeni sohvalle.
”Bella olet viime päivinä ollut ihan... hmmm, miten nyt sanoisin tämän loukkaamatta... omituinen? Miksi?”
”Jutellaan myöhemmin”, mutisin pörröttäen isoveljeni hiuspehkoa, samalla kun nousin sohvalta päästäkseni piinapenkistä. Se taisi olla epäkohteliasta, mutta minä en juuri nyt halunnut avautua kenellekään – viimeisenä Ryanin kaltaiselle vitsiniekalle.

Juuri kun olin ohittamassa pääovea kävellessäni kohti yläkertaa, sisään astui Edward. Hänen kuparinruskeissa hiuksissaan oli sadepisaroita, ja silmät hehkuivat sulaa kultaa. Sisälleni vyöryi heikotusta ja huimausta. Edward väläytti varovaisen hymyn.
”Lucas ja Emmett jäivät vääntämään kättä”, hän selitti nyökäten päällään kohti tulosuuntaansa. Sitten Edwardin silmissä välähti huvittuneisuutta, aivan kuin lause olisi tuonut hänen mieleensä jonkun hassun muiston.
”Bella...”
Henkäisin pienesti, odottaen Edwardin jatkavan. Tilaisuutta ei kuitenkaan tullut, sillä samalla sisään pyyhälsivät ärtyneen oloinen Lucas ja naureskeleva Emmett.
”Mitä nyt?” tivasin Emmettiltä kun Lucas jo harppoi yläkertaan.
”Hänellä on kova uho päällä”, Emmett vastasi virnuillen. Minä pyöritin silmiäni ja lähdin Luken perään. Tätähän tässä vielä kaivattiinkin.

Astuin huoneeseemme varoen, ja näin Lucasin tuijottavan ulos ikkunasta, kohti sateista metsää.
”Minähän arvaisin. Tämä kommuunipaska oli typerä idea. Miksi ikinä suostuimmekaan Matthewin suunnitelmiin”, Lucas puhui hiljaa. Sanat olivat tarkoitettu minulle, mutta en saanut häneen edes katsekontaktia.
”Ei idea ollut typerä”, mutisin.
Lucas teki äkkikäännöksen ja syöksähti luokseni.
”Lähdetään pois Bella! Kahdestaan! Pärjäisimme ihan hyvin.”
”Lucas... Meillä on jo perhe. Felicia, Ryan, Matthewkin”, sanoin ja silitin hänen poskeaan.
”Et vain halua lähteä, sen hiton mielistelijän takia. Hän on lumonnut sinut”, Lucas murisi.
”Eihän ole!”
Minua ärsytti, kun minun täytyi nykyään valehdella alituisesti.
”Tiedät itsekin. Et usko, kuinka minua vihastuttaa katsoa, kuinka sinä lipeät pikkuhiljaa otteestani. Yritän kaikkeni, ettei niin kävisi... Mutta en tiedä, riittääkö se.”
”Lucas!” vinkaisin. ”Mitä ihmettä sinä höpötät? Olen sinun Bellasi, tiedäthän? Muistathan?” kuiskasin ja painauduin häntä vasten, kätkeäkseni kasvoni. Kasvoni, jotka olivat täynnä syyllisyyttä. Minä vain tarjosin Lucasille turhia toiveita, jotka murskaisin liian pian. Valehtelin hillittömästi. Häpesin itseäni niin kovin, etten halunnut nähdä enää koskaan peilikuvaani. Olin jo menettämässä kasvoni.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Lööperiikka

Vs: My Dear, My Soulmate (7. luku 22.5.)
« Vastaus #61 : 22.05.2010 23:03:47 »
Bella on liian kiltti!  >:( Mene vain sen Edin mukaan! Karkaa hänen kanssaan, äläkä jonkun typerän Lucasin kanssa... Tollo.

Pidin kovasti luvusta ja toivon jatkoa!
Kiitos kovasti taas antoisasta lukuhetkestä! <3

Vanamo

• tökkijämestari
  • HUDI
« Vastaus #62 : 23.05.2010 08:00:08 »
Komppaan Lööperiikkaa, Bella on liian kiltti.
Mutta tavallaan hän on myös ilkeä, vannoo Lucasille rakkauttaan, vaikka oikeasti aikeissa on karata Eddien kanssa. <3 mikä tietysti hyvä juttu ;D
Juu, mutta pidin tästäkin luvusta kovasti ja jään odottelemaan jatkoa. <3
Anteeksi lyhyt kommentti, syytän kellonaikaa ja siihen yhdistäen hippasen lyhykäisiä yöunia.. x)
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.

♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥

alba

• Vieras
« Vastaus #63 : 23.05.2010 12:15:47 »
*hakkaa itseään vasaralla päähän*

Miksi. Olen. Jättänyt. Lukematta. Jotain. Näin. Nerokasta?
Voi että mä olen urpo -.-

Tää on ihan mahtava tarina :D Luin tän nyt yhteen pötköön ja oon ihan koukussa. Ah, Edward on vaan niin ihku ♥ ( :D )
Toivottavasti Bella tulee järkiinsä ja jättää ton typerän Lucasin... nyt Luken täytyy vaan tehdä joku ratkaiseva virhe... hmmm.

Jatkoa :D

jennumiu

• We still are made of greed
« Vastaus #64 : 23.05.2010 13:58:24 »
tuskin tarvitsee taas kertoa, mutta loistava luku  ;)
Lainaus
”Paikoillanne! Valmiinanne! Heeeeeeeeeeeeeeee- ei ihan vielä – EP!” Emmett karjaisi ja lähti pinkomaan kohti sysimetsää.
söpö emmett  :-*
bella on aivan liian kiltti, mutta tavallaan ilkeä kun herättää lucasissa turhia toiveita   :(

jatkoa taas innolla odottelen

jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Sarkku

• Green Day holisti
  • ava by NiNNNi
« Vastaus #65 : 23.05.2010 15:56:10 »
Hyvät luvut jälleen  ::)
MIKÄ LIPSAUTUS EDI!
Jatka kun kokeilta pystyt...

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Deph

• Herkuttelija
« Vastaus #66 : 23.05.2010 16:18:11 »
Jes <3 Bella alkaa todellakin lipsua typerän Luken otteesta, aw.
Mua ärsyttää suunnatomasti tue Luke -.- kauhee hermoheikko.
Bella on sille aivan liian kiltti. Ja voi herttileijaa, miten kuvailet Edwardia Bellan silmin <3 Mäki ihan sulan täällä sun kuvailuille :D
Kirjoitat todella sujuvaa tekstiä ja sitä on niin helppo lukea (:
Jatkoa!

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

mmiru

« Vastaus #67 : 23.05.2010 20:26:32 »
Apua! En oo täällä kerenny pitkään aikaan käydä kommentoimassa, mutta nyt kommentoin. :D
Aivan mahtavia on ollu nämä kaikki luvut. Paras oli se missä Edward karju että se rakastaa Bellaa ja näin. Toivottavasti tuo Bella nyt älyäis että se oikeesti rakastaa Edwardia enemmän ku Lukea. Jatkoa nopeetaa. :)
p.s. Tästä lähin yritän kommentoida joka lukua. :P

Merkku

• Vieras
« Vastaus #68 : 23.05.2010 20:42:49 »
tää luku vei mun kielen...
Ihana luku vaikka edistä nyt en kauheasti tykkääkkään
mut on edi kivempi ku luke
Bella on samaan aikaan liian kiltti ja ilkee
Aika sekava kommentti...

// Merkku

Prumrose

• Vieras
« Vastaus #69 : 25.05.2010 15:23:14 »
Taas ihan liian ihana :3 <3
Siis oikeesti tää on ihanin,söpöin,suloisin ja itkettävin ficci mitä olen pitkään aikaan lukenut . :)
Olen aivan hulluna tähän. Ja Edward ei toki ole ihana ? <3
Oot tosi hyvä kirjoittaja ja rakastan näitä sun ficcejäs ne on jotenki nii sulosia ja sillei, en tiedä miks ne vaan on.. ::)
Ja luku oli taas niin ihana, et mä vaan rukoilen jatkoa. <3 ;D
Kiitos!

~Prumrose

ps. tää on yksinkertasesti ihana. ;)
pps. okei ehkä tuota ihana sanaa tuli vhä liikaa, mutta ihan totta tää on ihana. :D
« Viimeksi muokattu: 25.05.2010 15:26:50 kirjoittanut Prumrose »

Blinky

« Vastaus #70 : 27.05.2010 21:40:11 »
Kiitän ja rakastan teidän mahtavia kommentteja! En ehdi vastaamaan niihin nyt kuitenkaan, pitäs lukea huomiseen kokeeseen ja ehkä myös niihin neljään seuraavaan, höh. Luku kasi kera merkittävien tapahtumien vuorossa, ja taustalle soimaan ehdottomasti River flows in you aka Bella's Lullaby!

Niin ja tämä on kyllä sivun verran normaalipituuttani lyhyempi, mutta kun mulla on tarkka lukusuunnitelma, eikä näitä kasiluvun tapahtumia saanut venytettyä tämän enempää, pahoittelen.

Luku 8 – Pimeyden syleily

Bella's PoV

Oli suunnilleen keskiyö, ja kukin vampyyripari oli huoneissaan – tekemässä sitä mitä vampyyrit tavallisesti yöllä tekivätkään. Siis tälläiset vampyyrit kuin me, en nyt tarkoita mitään torahampaisia draculoita. Luultavasti minä ja Lucas olimme ainoat, jotka eivät tehneet tavanomaisiaan. Lucas murjotti minulle. Ajatus herätti jollain mielipuolisella tavalla hilpeyttä. Minä ansaitsin mykkäkoulua, jos Edward oli sattunut paljastamaan tunteensa – tai laskemaan luikuria? No, ansaitsin kyllä Lucasin mökötyksen ja hieman enemmänkin, tosin en niistä syistä mistä Lucas oli ärtynyt. Lucas makasi sängyssämme nojaten sen kaiteeseen, pelaten kyllästyneen oloisesti jotain käsikonsolia. En koskaan tajunnut, mikä niissä viehätti vampyyrimieltä. Kyllästyin tuijottelemaan ikkunasta öistä maisemaa, ja päätin käydä ihan konkreettisesti nauttimassa siitä ulkona. Mikään ei näyttänyt yhtä kauniilta, jos välissä oli typerä lasiruutu. Varsinkaan vampyyriaisteilla; kokonaisuus – ilman raikkaus, tuoksu ja valonsäteet iholla – oli koettava, eikä se onnistunut pölyisen ja naarmuisen ikkunan takaa. En sanonut Lucasille sanaakaan, kun liihotin ulos huoneestamme kohti alakertaa.

Vampyyrien erilaisia tuoksuja leijaili ympäri taloa, mutta hipsiessäni portaita tunsin hänen tuoksunsa erityisen voimakkaana ja tuoreena. Ei mikään ihme, sillä kun ohitin oleskelutilan sohvat, huomasin Edwardin istuvan siellä lukemassa raskaanoloista kirjaa. Hänkin huomasi minut. Kukapa talossa voisi pysyä muilta piilossa, kun jokainen omisti epäinhimilliset aistit. Ihmettelin hetken, miksi poika ei ollut huoneessaan. En ehtinyt tiedustella sitä, sillä Edward keskeytti aikomukseni.
”Ulos menossa?”
Nyökkäsin pienesti. ”Siellä on niin kaunista öisin. Ei tietysti juurikaan tähtiä, mutta...” Lauseeni jäi typerästi leijumaan ilmaan. Minä vain nautin öistä, aikaa olla juuri sellainen miksi oli luotu, aikaa olla yksi pieni olento maailmankaikkeudessa, eikä mikään typerä luonnonoikku. Ei hohtanut auringonvalossa, eikä tarvinnut ylläpitää minkäänlaista kuorta. Aloin ymmärtää, miksi taruissa kerrottiin vampyyrien liikkuvan vain öisin. Minä ainakin rakastin öitä. Olin aina rakastanut.
”Pahastutko, jos liityn mukaan? Tai siis, mitä olet menossa tekemään?” Edward mutisi pörröttäen toisella kädellä hiuksiaan.
”Kävelylle vain. Tai siis, ihailemaan maisemaa”, minä vastasin naurahtaen ujosti. Tunsin oloni typeräksi. Vampyyri kävelyllä? ”Niin ja liity vain.”
Edward taittoi sivun kulman kirjanmerkiksi, laski sen pöydälle, nousi nojatuolista ja asteli sitten viereeni.
”Bella on hyvä ja johdattaa”, Edward pyysi vakavanoloisella ilmeellä, naurunpilkettä silmissään.

Kävelin inhimillistä vauhtia ovelle ja kuistin kautta metsään. Metsä oli erityisen mielenkiintoinen yöaikaan. Yöeläimet olivat liikkeellä – vaikka harvemmin niitä näki, ainakaan niitä jotka aistivat hitaasti liikkuvan vampyyrin vaarana – ja pimeys teki kaikesta kokonaisempaa ja yhteenkuuluvaisempaa.
”Kaunista, eikö olekin?”
Edward mutisi jotain myötäilevää. ”Taidat olla yöihmisiä?”
”Kukapa meistä ei olisi?”
”Tuokin on kyllä totta”, Edward naurahti. ”Mutta sillä tavalla, tiedät kai?”
”Pidän yöstä”, mutisin.
”Kerro lisää.”
Selitin Edwardille taannoiset pohditani, ja hän vaikutti siltä kuin häntä oikeasti kiinnostaisi. Tai sitten vain kuvittelin, taikka hän oli hyvä näyttelemään. Tunnelma oli siitä huolimatta varautunut, ja ainakin minun mielessäni vellosi Edwardin sanat, ja niiden todenpitävyys.

”Ärsyttääkö sinua tämä matelu? Voimme toki mennä juostenkin, mutta-”
”Ei tietenkään ärsytä! Kuinka... kuinka voisimme jutella, jos juoksisimme?” Edward esitti retorisen kysymyksen liki kuiskaten. Tunsin jälleen sisälläni outoa kihelmöintiä, ja päätin tarttua härkää  sarvista. Halusin saada asioihin selvyyttä, enkä elää rasittavassa epätietoisuudessa. Aivan niinkuin se selvyys tilannetta juurikaan auttaisi. Ehkä vain pahentaisi sitä.

”Edward.”
Hän valpastui hetkessä, kuin olisi aavistanut jotain vakavempaa olevan tulossa. Olisikin ehkä helpompaa vain nostaa kilpeäni ja kertoa sanottavani ajatuksilla.
Ajatuksista tekoihin – tai siis ajatuksiin – päätin kiskoessani aina vastaanhangoittelevaa kilpeä päältäni. Saattaisin ajatella jotain sopimatonta, kun samaan aikaan tuli keskittyä kilven pidättelyyn, mutta riskeerasin.
Tämä olisi varmaan helpompaa näin, ajattelin alkusanoiksi. Edward... En nyt viitsi kierrellä ja kaarrella. Edward, hemmetti soikoon, olen rakastunut sinuun! Hänen silmät pyöristyivät yllätyksestä, ja en edes ollut varma oliko hän taajuudellani, kun jatkoin: Muistan sinut parhaiten teistä, silloin Forksissa... Et hävinnyt mielestäni koskaan. Varmaan suurimmaksi osin ulkomuotosi takia, mutta... nyt kun olemme tutustuneet, kuori ei ole mitään verrattuna sisinpään. Tiedän, että tämä mitä tunnen – vaikka eihän sille mitään kai voi – on väärin, minähän olen Luca-

Kilpeni rämähti äkkinäisesti takaisin päälleni, sillä keskittymiseni herpaantui täysin. Silkinsileät, täydelliset huulet kohtasivat omani, enkä enää tiennyt mitään. En nimeäni, en ajatuksiani, en tuntenut kehoani, en tiennyt mitä hittoa tein, en tiennyt kuka Lucas oli enkä tiennyt kuinka joku maanpäällinen olento saattoi aiheuttaa tälläista. Totaalisen tyhjentymisen, tiedottomuutta hipovan olotilan. Ennenkokematonta.

Suudelma tuntui kestävän ikuisuuden – ja minun puolestani olisikin saanut kestää – mutta lopulta Edward vetäytyi hitaasti irti. Hän astui muutaman askeleen kauemmas, ja minun piti ottaa puunrungosta tukea, koska minua huippasi. Edward tarkkaili reaktioni, luultavasti odotti moraalisaarnaa ja raivoa sopimattomasta käytöksestä, mutta minä en juuri nyt kyennyt mihinkään.
”En ehkä revi sinua kappaleiksi juuri nyt”, sanoin virnistäen heikosti. Edward vaikutti helpottuneelta, mutta ei saanut vieläkään sanaa suustaan.

”Olinko noin paha suutelija?” jatkoin rikkoakseni painostavan hiljaisuuden vitsaillen. Nähtävästi en halunnut mielessäni ottaa tilannetta ja äskeistä tapahtumaa vakavasti, aivan niin kuin se leikinlaskennalla katoaisi historiastani.
”Päinvastoin”, hän viimein mutisi. ”Voisin kyllä epäillä itseäni, se oli sentään ensisuudelmani.”
Olin ehkä sekunnin sadasosan ajan järkyttynyt. Ihan siitä syystä, että hän sai ensisuudelmakseen jotain näin kurjaa. Varatun naisen, jolla ei ole mitkään järisyttävät suutelutaidot, ja lisäksi aikomus viettää miehensä kanssa yhteiseloa vielä joku tovi – vain sen takia että hän ei raukkamaisuuttaan uskalla jättää tätä. Tosin päätös Lucasin tunteiden varjelusta alkoi pikkuhiljaa murentua.

”Olen pahoillani. Olisit ilmoittanut etukäteen, niin olisin voinut pyrkiä parempaan suoritukseen. Tai ei sittenkään, olisin vain saanut suorituspaineita ja suudellut entistä surkeammin.”
Rukoilin itseäni lopettamaan typerät vitsini, jotka eivät ensinnäkään sopineet tilanteeseen. Toisekseen, muistutin lähinnä Emmettiä – ei hyvä. Kolmanneksi, Edward saisi minusta vielä huonomman, jos mahdollista, vaikutelman.
”Se oli täydellinen. Täydellisin.”
”Tuo olisi mukava uskoa, mutta sinulla ei taida olla mihin verrata.”
”Bella”, Edward kuiskasi äänessään karheutta. ”En halua vertailla... en halua ketään muuta. Vain sinun suudelmasi voisi olla täydellinen, vain sinä olisit minulle täydellinen”, Edward jatkoi kuiskaten. Olin ehkä shokissa, jälleen kerran. Hänen sanansa aukiolla... Oliko tämä vahvistus niille? Voisiko olla mahdollista, että Edwardkin rakastaisi minua? Halusin uskoa niin. Se ajaisi ehkä asiat vain entistä huonompaan suuntaan joltain kannalta, mutta toiselta kannalta en tiennyt mitään sen parempaa kuin hän. Hän omistusmuodossa minun. Hänen kosketuksensa, hänen vaikutuksensa minuun. Hänen äänensä, hänen kasvonsa. Hänen sanansa ja tekonsa. Hänen vino hymynsä. Kaikki hänessä oli täydellistä. Itsestäni en tosiaankaan sanoisi samaa.

Edward's PoV

Olin käyttäytynyt typerän luvattomasti, epäkohteliaasti ja arvaamattomasti. Silti en katunut juuri nyt mitään. Bella oli vastannut suudelmaani, ja vaikka vaikuttikin nyt olevan hiukan järkyttynyt, luultavasti myös katuva, en jaksanut huolehtia tulevasta. Hänen huulensa minun huulillani oli enemmän kuin ikinä olisin uskonut kokevani, saavani tuntea. Hän oli kaikki. Kaikki minulle. Ilman Bellaa elämäni olisi yhtä pimeä kuin maisema taustallamme, yhtä toivoton ja merkityksetön. Bella oli tehnyt minuun lähtemättömän vaikutuksen, ja nyt kun hän oli antanut minulle näin paljon, vaikkakin joltain kannalta silti niin vähän, tarvitsisin kaiken.

Olin keskeyttänyt sopimattomasti Bellan ajatusvyyhden, ja halusin palavasti kuulla lisää. Vaikka minulle riitti se, mihin kaikki perustui, mikä oli tärkeintä ja merkittävintä, hän oli rakastunut minuun. Halusin silti kuulla pohjattoman uteliaisuuteni ansiosta lisää. Hänen mielensä oli minulle maailman mielenkiintoisin asia, kahdeksas ihme. Ja muuta kliseistä mitä en ikinä uskonut ajattelevani.

Bella oli vaitonainen, enkä tiedä johtuiko se tilanteen kiusallisuudesta, vai siitä että hän tunsi tarpeetonta syyllisyyttä. Kaikkihan oli minun syytäni. Lucasin kuuluisi repiä minut kappaleiksi. Enkä ehtinyt edes avata suutani, kysyä Bellan oloa, pahoitella käytöstäni, kun satojen metrien päästä kajahti raikuva huuto.

”BELLA! Missä helvetissä olet?”
Bella ei joutuisi ikinä helvettiin, toisin kuin minä.
Hän hätääntyi silminnähden, kun tunnisti huutajan Lucasiksi, huomasi miehensä etsivän häntä.
Paska! Sitten olet niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olit metsästämässä ja törmäsimme!
Muuten hyvä peitetarina, paitsi olin juuri käynyt metsällä, vieläpä Lucasin kanssa.
”Täällä!” Bella helisi kuuluvasti.
”Missä täällä?” hiton Lucas murahti.
”Yökävelyllä metsässä.”
”Tule takaisin.”
Ei sittenkään. Odota täällä hetki, kiltti, Bella pyysi. Vaikka mitään ei olisi tapahtunutkaan, Lucas ei silti uskoisi... Selitän myöhemmin, miksei.

Se taisi olla jo kahdeksas ajatus, mutta minä en jaksanut nyt välittää. Tunne siitä, että Bella hylkäsi minut metsään, tunne siitä että olin yksin, Bella jo satojen metrien päässä Lucasin kainalossa, tuntui musertavan minua. Tiesin olevani lapsellinen ja itsekäs, tiesin tämän olevan liian mitätön rankaisu minulle teoistani, mutta se musersi siitä huolimatta.

Juoksentelin tunnin, yrittäen paeta ajatuksiani, aivan kuin se olisi mahdollista. Ainoa asia, jolta minä en kyennyt juoksemaan karkuun. Sitten uskalluin jo palaamaan sisätiloihin. Astuin äärimmäisen äänettömästi sisään, ja aulan pimeydessä ainoa huomattava objekti oli ihoni valkoinen, hento hehku. Minun teki mieli mennä soittamaan pianoa, mutta se oli hiukan sopimatonta yöaikaan. Aivan niin kuin joku tässä talossa nukkuisi. Päätin kuitenkin poiketa tottumuksista, ja astelin hiljaa avokeittiön ja oleskelutilan halki kohti koroketta, jolla musta flyygelini sijaitsi. Minulla oli pieni kutina uudesta sävelmästä. Asetin sormeni koskettimille ja aloin leikitellä eri sävelkorkeuksilla, tapaillessani uuden lauluni alkusointuja. Sekään ei vienyt ajatuksiani täysin pois, ja mielessäni pyöri yhä inspiraationlähteeni, jonka hiljaiset hengenvedot erotin muiden joukosta yläkerrasta.

Juoksutin pianon koskettimia vimmatusti, ja seuraavat sävelkuviot tulivat suunnitelmiini kuin itsestään. Sävellys kulki vaivattoman soljuvasti, ja tunsin syvää onnistumisen tunnetta. Onnistuin edes jossakin. Pianoni oli pettämätön, eikä koskaan alittanut odotuksiani. Ehkä olin luotu pianolle, piano minulle. Olin muutenkin luultavasti niin häiriintynyt luonne, että se ei olisi mikään ihme vaikka kuuluisinkin flyygelille. Mutta kun kuulin pienen rasahduksen, ja käännyin salamana katsomaan, unohdin äskeiset mietteeni saman tien. En voisi kuulua kenellekään muulle, kuin tälle tytölle, joka nyt seisoi pienen etäisyyden päässä minusta, tarkkaillen. Käänsin katseeni pois, ja annoin viimeisten sointujen jäädä värähtelemään ilmaan. Bella asteli hiljaa luokseni, ja tunsin kummallista säteilyä kivisen ihoni alla, kun Bella hipaisi poskeani. Hän istui leveälle penkille viereeni, ja kun tartuin hänen siroon käteen, koko kehoni alkoi kihelmöidä ennentuntemattomalla tavalla. Pianonsoiton tuottama ilo ei ollut yhtikäs mitään verrattuna tunteisiini Bellaa kohtaan.

Lucas on paskiainen, Bella ajatteli minun kuullen, ja tuo vähäpätöinen, Bellalle mielipahaa tuottava lause valoi minuun epäoikeudenmukaista mielihyvää. Tietysti surin Bellan puolesta, hänen kanssaan. Mutta niin kauan kuin värjöttelin kakkossijalla, sain näistä ajatuksista toivoa. Olisin halunnut kysyä miksi, mutta se ei jäisi keneltäkään kuulematta. Etenkään Lucasilta, joka muista poiketen todennäköisesti oli yksin huoneessaan. Sillä Bella oli minun kanssani.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2010 22:40:28 kirjoittanut makeaavettä »

mmiru

Vs: My Dear, My Soulmate (8. luku 27.5.)
« Vastaus #71 : 27.05.2010 22:27:44 »
Jee jatkoa on tullu taas! :D
Hyvä luku oli, en kirjotus virheitä sillee huomannu, mutta tuo kohta missä Bella ajattelee tavallaan itsekseen näin: 

Hänen kosketus, hänen vaikutus minuun. Hänen ääni, hänen kasvot. Hänen sanansa ja tekonsa. Hänen vino hymynsä. Kaikki hänessä oli täydellistä. Itsestäni en tosiaankaan sanoisi samaa.

(En osaa käyttää tuota lainaus juttua vielä, joten laitoin tämän nyt näin) Mielestäni tuohon voisi käydä paremmin että:

Hänen kosketuksensa, hänen vaikutuksensa minunn. Hänen äänensä, hänen kasvonsa jne.

Luku oli juoneltaan aivan mahtava, toivottavasti Bella ja Ed sais nyt toisensa. :) <3
Kiitos ja jatkoa. ;)

Prumrose

• Vieras
! <3
« Vastaus #72 : 27.05.2010 22:35:34 »
Ai,ai jälleen IHANA :D <3
Mä niin rakastan tätä ficciä ja en tiedä kestänkö odottaa kesäkuuhun, mutta eiköhän se jotenkin onnistu...
Ja toi suudelma, aawwss :')
Mä vuodan täällä onnen ja ihanuuden kyyneliä.
Bella ja Edward yhteen ikuisesti ja mä vaan niin rakastan Edwardia. <333
Ja Luke helvettiin!  >:(
Mutta siis kiiiiitos tästä jälleen ihanasta(huom.jälleen ihanasta) luvusta ja onnea niihin kokeisiin ja toivottavasti sitä jatkoa tulisi sitten vaikkapa siinä kesäkuun alussa... ::)
Kiitoskiitoskiitos! <3

: Prumrose

Deph

• Herkuttelija
« Vastaus #73 : 28.05.2010 16:20:46 »
Awss, mikä luku ♥ i likeee
Ihanaa, Edward ja Bella suuteli. Olen samaa mieltä Bellan kanssa siinä, että Lucas on paskiainen.
Bellan ei olisi pitänyt epäröidä sen jutun kanssa, rakastaako Edward sitä. Edwardhan huusi sen koko porukalle kentällä :D
Ja tuossakin olen samaa mieltä, ehdottomasti koukuttava juoni. Ei etene samalla tavalla, kuin kaikki muut Edward-varastaa-Bellan ficit, vaan tässä on yllättäviä juonenkäänteitä. Sanoisinko, että juoni ei etene liian nopeasti? :'D
Mutta juu, jatkoa vaan ja erittäin hyvin kirjoitat!

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Sarkku

• Green Day holisti
  • ava by NiNNNi
« Vastaus #74 : 29.05.2010 00:05:37 »
Hyvä luku taasen kerran!
Jatka piakkoin

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Rayne Francis

• MItä näet, kun katsot Iseeviot -peiliin?
« Vastaus #75 : 29.05.2010 17:18:23 »
Pidän tästä tarinasta, enkä todellakaan malta odottaa että laitat jatkoa.
Taidan olla hieman (mikäsesanaonkaantaas) yli-innokas?
Hälläkö väliä, väliäkö hällä!

-Rayne
>>Päästä hänet tai suutun, koipeliini.>>
- Samvais Gamgi (Sam)

alba

• Vieras
« Vastaus #76 : 29.05.2010 19:06:04 »
Aawws♥ Vähänkö söpöä.

Tää on koukuttava tarina :D Aaa, tahdon lisää tätä ♥

Jatkoa.

Embuu

• vammanaama
  • because you are the only exception ♥
« Vastaus #77 : 29.05.2010 20:28:24 »
Uus lukija ♥  (:
Tää on kiva kivempi kivoin ficci!
Ja uuuuuuuu rakkauden tunnustuksiaaa... ;)

♥ Rva Bieber
daadaaadaaadaaadaa

Jaima

• "love is the key that holds two hearts together."
« Vastaus #78 : 04.06.2010 18:24:39 »
Oon ollut reilu viikon ulkomailla ja nyt kun palasin, oli mukava tulla koneelle kun tänne oli tullut muutama mukava uusi luku (:
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

Blinky

« Vastaus #79 : 06.06.2010 13:22:43 »
KIITOS kommenteistanne!  Arvostan hitosti niitä jokaista - ne tekevät tästä kirjoittamisesta entistä mukavempaa - vaikka en erikseen vastaakkaan.

Luku 9 – Niitty

Edward's PoV

Hänen nimensä siinä ajatuksessa – niin kuin kaikessa muussakin – tunkeutui mieleeni. Miksiköhän Bella on vältellyt viime yöstä lähtien katsekontaktia minuun, Matthew ajatteli. Ei kulunut kuin pieni hetki, kunnes tajusin vastauksen. Muistin Matthewin kyvyn. Matthew näkee katsomalla toista silmiin kaiken, mitä tämä henkilö on mielensä ulkopuolella nähnyt, kuullut tai tehnyt, Carlisle oli ensimmäisenä päivänä kertonut. Bellahan oli suudellut minua. Bella oli kuullut sanani. Bella oli nähnyt minut yömyöhällä olohuoneessa. Liian paljon Matthewille kerrottavaksi. Minulle iski paha aavistus, ettei tässä yliluonnollisten olentojen joukossa asia pysyisi kauaa salassa. Eikä se rohkaissut yhtään, että juuri nyt Bella oli Lucasin kanssa huoneessaan. Oli epäkohteliasta kuunnella heitä. Mutta en voinut itselleni mitään.

”Mitä teit yöllä?”
”Sadannen kerran, en mitään”, Bella huokaisi.
”Olet surkea valehtelemaan.”
”Mitä sitten luulet minun tehneen?” hän haastoi.
Hiljaisuutta.
”En minä tiedä... Se Cullenin retku tähän liittyy, aivan varmasti.”
”Olet vainoharhainen!”
Ja samalla sekunnilla portaista syöksyi liikkeen nopeudesta hämärtynyt hahmo, ja aulan hiljaisuuden rikkoivat oven kiinni paiskaamisen voimasta helisevät ikkunat. Minulle tuli pakottava tarve auttaa Bellaa. Jos hän edes kaipasi apuani.

Ja nyt se saakelin Edward lähtee minun Bellani perään, tietysti, Lucas ajatteli myrtyneesti. Tällä menolla hänen kasvonsa varmaan jähmettyisivät ikuiseen yrmyyn. Minua ärsytti kuulla hänen puhuvan Bellasta omanaan. Ei ihmisiä voinut omistaa.

Tein kuten Lucas arvelikin, ja syöksyin Bellan perään. Tartuin hänen hajujälkeensä, ja lähdin niin kovaa kuin jaloistani pääsin tavoittelemaan häntä. Bellan oli täytynyt juosta suunnattoman kovaa, sillä sain ravata kilometrejä saavuttakseni hänet.
”Bella”, kuiskasin. Tiesin että hän kuulisi sen vauhdissakin. Viimein hän hidasti vauhtinsa, pysähtyen lopulta kokonaan, ja käänsi hitaasti kasvonsa minuun päin.
”Edward.”
Nimeni hänen huuliltaan lausuttuna aiheutti minulle yhä kummia reaktioita sisimmässäni.
”Miksi seurasit minua?” hän kuiskasi niin hiljaa, että vampyyrillekin teki vaikeaa kuulla se.
”Olin huolissani.”
”En tarvitse huolenpitoa”, Bella intti pikkulapsen tavoin, kädet puuskassa.
”Oletko vihainen?”
”Olen.” Hetki hiljaisuutta. ”En sinulle.”
”Kenelle sitten?”
”Itselleni.”
”Minulle sinun kuuluisi olla vihainen. Pilasin kaiken”, mutisin istuessani kaatuneelle puunrungolle. Painoin kasvoni kämmeniini. Se oli totuus, jota olin tiedostomatta yrittänyt vältellä viime yöstä asti. Tunsin hennon koskeutuksen olallani.
”Älä ainakaan sääli minua”, tuhahdin käsieni välistä.
Bella istui viereeni. Nostin hiukan kasvojani, ja kun kohtasin hänen syvän kultaiset silmänsä, meinasin jälleen hukkua niihin. Ja tahdoin palavasti suudella häntä. Hän oli kuin huumetta minulle. Olin auttamatta riippuvainen.

En ehtinyt edes harkita, miettiä olisiko se totaalisen idioottimaista, kun Bellan huulet jo kohtasivat omani. Tämä suudelma oli edellistä pitkäkestoisempi, täyteläisempi ja toistaiseksi täydellisin. Hetkinen, ”toistaiseksi”? Aioinko jatkaa tätä yhä? Saada täyskusipään maineen perheessäni – varmaan koko vampyyriyhteisössä? Ajatus ei ollut erityisen sietämätön. Jos vain Bella olisi kanssani, muulla ei olisi merkitystä.

”Hittolainen, että vihaan itseäni!” Bella huoahti irrottautuessaan minusta.
”Älä viitsi Bella!”
”Nyt sinun on turha syyllistää itseäsi. Minähän sinun kimppuusi kävin.”
”Kuule, saat käydä huoletta kimppuuni aina kun haluat.”
Bellaa ei naurattanut.
”Mitä nyt?”
”Edward, olet ihan hölmö. Etkö käsitä? Minä seurustelen.”
Ei kuulostanut kovin merkittävältä.
”Olen seurustellut kohta viisikymmentä vuotta! Se on hyvin epätavallista ihmisihmisiltä. Siinä ajassa ehtii jo sitoutua turhankin tiukasti.”
”Bella... Mitä haluat?”

Hän oli hyvin, hyvin kauan hiljaa.

”Sinut, Edward, tietenkin.”
Olin pakahtua onnesta.
Olin niin onnellinen, etten jaksanut välittää mistään muusta, vaan tempaisin Bellan jälleen syleilyyni. Ja etsin hänen huuliaan omillani, kunnes lopulta nämä kohtasivat, ja jatkoivat yhteistä tanssiaan vastakkain. Tunsin jäisen ja kivisen ruumiini kipinöivän sisältäpäin. Tunsin suunnatonta onnellisuutta, vaikka tiesin että kun irtautuisin Bellasta, tulevaisuus näyttäisi taas surkealta. En jaksanut välittää mistään muusta kuin hänestä.

”VÄÄRIN, VÄÄRIN, VÄÄRIN!” Bella ulisi.
”Anteeksi”, mutisin enkä uskaltanut tällä kertaa koskea häneen.
”Kuuntelisitko”, jatkoin. Bella oli hiljaa, joten rohkaistuin puhumaan.
”Bella... Tunnen samoin kuin sinä. Tai oikeastaan voimakkaammin, voimakkaimmin kuin kukaan koskaan, väittäisin.”
Bella hieroi otsaansa rystysillään, pyörien levottomasti pientä ympyrää.
”Tämä on hullua”, Bella mutisi. Niinpä. ”Meillä pitäisi kai mennä. Lucas ihmettelee.”
”Niin kai”, vastasin hiukan tahtomattani pettyneenä.
Lähdimme jo astelemaan kohti taloa, kunnes Bella teki äkkikäännöksen. ”Hitot Lucasista! Hän vain saa minut huonolle tuulelle. Tehdään jotain kivaa.”
Kivaa? Ensisijaisesti minusta olisi enemmän kuin ”kivaa” suudella häntä ehkä ikuisuus ja vähän ylikin. Bella taisi kuitenkin ajatella jotain muuta.
”Mennään retkelle”, hän jatkoi. ”Juostaan entiselle asuinpaikalleni!” Hänen kulmansa kurtistuivat. ”Tai ehkei sittenkään.”
”Minä tiedän”, sanoin hymyillen. ”Minä näytän sinulle erään paikan.” Tiesin tarkalleen, minne halusin Bellan viedä. Sinne oli matkaa, ja muut saattaisivat huolestua poissaolostamme, mutten jaksanut välittää.

Lähdimme juoksemaan minun johtaessani meitä. Sananjalat tallaantuivat allamme, kun ravasimme käsi kädessä kohti niittyä.
”Bella, tiedätkö... Olet minulle kuin huumetta”, sanoin pukien ajatukseni sanoiksi. Kun Bella näytti hiukan nolostuneelta, väläytin leveän hymyn. Vastaukseksi hän pukkasi minua turhan kovakouraisesti vasempaan kylkeeni.

Emmett's PoV

”Missä he ovat?” Esme huokaili, äänessään häivähdys paniikinsekaisuutta.
”Rauhoitu, rakas”, Carlisle rauhoitteli laskien kätensä tämän lantiolle. Hän kai suukotti vaimonsa niskaa siinä sivussa.
”Hyi yök, äiti ja isi! Ällöä”, valitin kimeällä äänellä. Ketään ei vain naurattanut.
”Ei tässä mitään hätää ole”, Alice helisi.
”Näetkö mitä heille tapahtuu?”
Alice kurtisti kulmiaan ja näytti pohtivan, mitä vastaisi.
”A-HAA! Edward ja Bella ovat menossa hotelliin!” minä veikkasin. Rose pyöritti kyllästyneesti silmiään, ja yläkerrasta kuului sähähdys. Ajatus ei ilmeisesti miellyttänyt Lucasia.
”Tyhmä Emmett. Bella ja Edward ovat juoksemassa.”
”Romanttisella kävelyllä sillalla katulyhtyjen valossa, sitten - - ” Jätin lauseen lopun tällä kertaa arvoituksellisesti ilmaan. Lucasia oli mukava ärsyttää. Ja mitä sitten vaikka hän ärsyyntyisikin – se olisi pientä siihen ärsytykseen verraten, mikä oli luvassa. Sehän oli ihan selvää, että Bella ja Edward päätyisivät yhteiseen punkkaan. Missä he luultavasti olivat jo nyt. Alice oli aina turhan hienovarainen.

Tunsin Rosalien hipelöivän niskaani.
”Emmett”, hän kuiskasi korvaani.
”Mitä namiskuukkelini?” kysyin kääntyen hervottomasti virnistäen hänen puoleensa.
”Haluaisitko... Ei, ei sittenkään. Olet taas tuolla ylivilkkaalla tuulella.”
Mutristin huuleni surulliseen irveeseen.
”EIEIEIIIIIIIH”, ulisin olohuoneesta poistuvan Rosalien perään. Toisinaan hän oli turhan kalkkis.
Rose tuhahti mennessään, ja jäin huomaamattani tuijottamaan hänen takamustaan.
”Olisit edes antanut suukon”, jatkoin vielä.

Kun Rosalie – ja hänen takamuksensa – hävisi näkökentästäni, käännyin epätoivoiselta näyttävän Alicen puoleen. Tämän otsaan muodostuneet syvät uurteet näyttivät pysyviltä, ja tyttö ravasi edestakaisin levottomasti.
”Kulutat kohta parkettiin jäljet tuolla menolla”, mutisin.
”En käsitä! Edward menee nyt liian pitkälle!”
”Mitä on tapahtunut?” Alakertaan samalla sekunnilla syöksynyt Lucas tivasi.
”Rauhoitu kuumakalle!” valitin.
”Ei kai mitään sellaista”, Alice vastasi niin tyynesti kuin suinkin.
”Kai?”
”No en minä voi kaikkea tietää tai nähdä!” tämä kivahti jo huomattavasti hermostuneemmin.
”Anteeksi”, Lucas murahti poistuessaan jälleen yläkertaan.
”Heippa lepakko!” karjuin perään. Tuo poika mökötti aina omassa huoneessaan. Varmaan ylösalaisin kattoparrusta roikkuen.

”Mitä ei-sellaista on tapahtunut?” tiedustelin Alicelta. Tietysti jotain ”sellaista” oli myös tapahtunut, mutta aivan niin kuin Alice sitä tietäisi saatika kertoisi. Tuskin Edward kauaa suunnitteli pa-pussaavansa Bellaa. Hetken mielijohteesta sellaiset jutut tapahtui. Minun tietääkseeni.
”He ovat menossa jonnekin. Ilmeisesti niitylle. Se on aika hämärää – en ole ennen käynyt siellä.”
”NIITYLLE!” karjaisin turhankin kovaa. ”Mitäköhän he sinne menisivät tekemään?” pohdiskelin hieroen leukapieliäni. En uskaltanut vastata mitään, sillä Alice näytti hyvin vihaiselta.
”Ajattele Lucasia”, hän sihahti.
”Voi kuule, voinhan minä häntä ajatella. Voisin vaikkapa ajatella, miten hauskaa olisi vääntää jälleen kättä pojan kanssa. Tai vaikkapa tapella ihan muuten vain...”
”Pyyhi tuo suunnitelmallinen hymy kasvoiltasi!”
”Matthewin täytyy olla aika vajakki ukkeli... Tuoda nyt perheenjäsenensä Edwardin luokse. Kaikkihan häneen rakastuvat.”
”Se oli kohtalo, sielunkumppanuutta”, Alice julisti tietäväisenä.
”Emmett, rauhoitu jo. Eikä tämä Matthewin syytä ole”, Carlisle sanoi puolustellen sitä pappaa.
”Toki, minunhan pitäisi olla kiitollinen hänelle. Ilman häntä en ehkä ikinä olisi tutustunut iki-ihanaan Bellaan ja olisin joutunut katselemaan angstaavaa Edwardia ikuisuuden päivät.”
Yläkerrasta kuului räsähdys. Sen jälkeen alakerrasta kuului monestakin suunnasta minun nimeni manausta.

Bella's PoV

Olimme hidastaneet juoksumme kävelyksi, ja astelin kohti määränpäätä Edwardin käsi kädessäni. Se tuntui oikealta, vaikka tiesin sen olevan väärin. Olin pettäjä, luopio, petturi, miksi sellaisia – joita itsekin olin aina halveksinut – kutsuttiinkaan. Kuitenkin pieni typerä osa pääkopassani karisti nämä omatunnon soimaukset tiehensä, ja en jaksanut keskittyä muuhun kuin Edwardiin. Ja hänen jumalaiseen ulkomuotoonsa, tietysti. Olin näköjään myös pinnallinen paskiainen, mutta sekin ajatus katosi nopeasti kun Edward pysähtyi – olisin ehkä vampyyrin reaktiokyvystä huolimatta juossut hänen ohitseen, ellei hän olisi tarrannut minusta kiinni vyötäröltä – ja edessäni avautui ehkä maailman kaunein maisema.

Astelimme niitylle, yhä minä hänen kainalossaan. Katsoin Edwardin huikaiseviin silmiin. Nyt edessäni oli maailman kaunein maisema – aivan varmasti.
”Kaunista”, mutisin silmäillen ympäristöä. Niityn hennossa tuulessa huojuvaa laventelinsinistä kukkamerta, havupuiden takaa häämöttävää tulenväristä aurinkoa. Edwardia, jonka silmissä pilkehti jotain tuntematonta minulle. Ehkä iloa?
”Mitä ajattelet?” kysyin sitten, samalla kun kellahdin maahan selälleni. Taivas oli melkein pilvetön.
”Sinua. Sitä, kuinka kaunis oletkaan. Paljon, paljon kauniimpi kuin tämä niitty.”
”Hah!”
”Ihan totta”, hän vakuutteli ja laskeutui viereeni istumaan.
”Edward...”
”Mmm.”
”Mitä ajattelet tästä tilanteesta?”
”Olen pahoillani puolestasi, tietysti. Toivon, että tilanne ratkeaisi kaikkien osalta mukavasti. Vaikka niin ei varmaan voi käydä...” Edwardin ääni hiipui loppua kohden. En kyennyt muuta kuin tarttumaan hänen käteen, piirrellen peukalolla siihen kuvioita. Edward kai pelkäisi, että valitsisin Lucasin. Mihin en tosiaankaan enää tämän jälkeen kykenisi.

”Älä huoli... en pysty jättämään sinua. Lucasin jättäminen on varmaan yksi elämäni kauheimmista ja vaikeimmista asioista. Mutta kauheinta olisi jättää sinut”, mutisin tuijotellen käsiäni.
”Bella”, Edward vain huokaisi.
”Uskon, että se tulee olemaan kamalaa. Sitä tosin on hankalampi uskoa, että haluaisit minut. Mutta mitä tahansa haluatkaan, lupaan tukea sinua.”
”Varmasti?” kuiskasin.
Hänen yllättävä, kiivas suudelma taisi olla vastaus kysymykseeni. Myöntävä sellainen.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2010 19:37:03 kirjoittanut makeaavettä »