Kiitos paljon kommenteistanne
_jj_, themarauders, Mrs Black ja wiltzu! ^^
Nyt olen hieman tsempannut ja jatkanut tarinaa eteenpäin, joten tässä uusi osa! Toivottavasti nautitte
Luku 32
Tulevaisuus ei ole enää niin valoisa"Sinä et voi olla tosissasi", Mischa totesi hiljaa. Stephanie epäili, että Mischan rauhallisuus johtui lievästä shokista.
Stephanie ja Mischa olivat tulleet heidän makuusaliinsa, sillä Stephanie vaati, että paikan piti olla todella rauhallinen ja sellainen, ettei ollut pienintäkään mahdollisuutta, että joku voisi kuulla heidän keskustelunsa. Stephanie oli lopulta tyytynyt tyttöjen makuusaliin, mutta oli hieman huolestunut siitä, että jos he jäisivät lintsaamisesta kiinni.
"Sinä et puhu totta, vai mitä?" Mischa kysyi järkyttävän rauhallisella äänellä Stephanielta, joka painoi päänsä käsiinsä, mutta sanoi hiljaa: "Minä olen pahoillani, Mischa."
Mischa katsoi ystäväänsä hiljaa. Hän tunsi, kuinka hänen silmistään alkoi valua kyyneleitä, mutta hän ei tehnyt elettäkään pyyhkiäkseen niitä pois. Hän vain istui ja katsoi Stephanieta, jonka vartalo nytkähteli itkun voimasta.
"Minä olen todella pahoillani, Mischa", Stephanie nikotteli. "Minun ei olisi pitänyt alunperinkään kuulla sitä keskustelua!"
"Ei se mitään", Mischa sanoi ontosti. "Oli onni, että sinä kuulit sen keskustelun. Muuten olisin luullut aina, että minulla on äiti."
"Sinullahan on äiti", Stephanie sanoi ja silmäili ystäväänsä huolestuneena.
"Biologisesti, kyllä", Mischa sanoi karskisti. "Muuten, EI."
"Mitä sinä oikein aiot tehdä?" Stephanie kysyi huolestuneena.
"Mennä pääsiäislomalla kotiin, kuten aioinkin", Mischa sanoi ja pyyhi nyt rajusti kyyneleitä. "Ja aion hieman keskustella rakkaiden vanhempieni kanssa, varsinkin äidin."
"Onkohan se hyvä idea", Stephanie sanoi yrittäen rauhoitella selvästi vihaista Mischaa.
"Etkö sinä sitten aio sanoa mitään omalle äidillesi?"
Stephanie sulki suunsa hämmentyneenä. Hän ei ollut kertonut Mischalle, että hänen äitinsä ei välttämättä ole tarjonnut häntä Voldemortille, vain Grindewaldille. Mutta kai hän aikoi sitä asiaa kysyä, varmuuden vuoksi?
"Kyllä minä kai aion", Stephanie huokaisi. "Mutta siitä eteenpäin en tiedä. Entä jos he heittävät meidät pois kotoa?"
"Minä en aio suostua heitettäväksi, minä lähden sieltä pois", Mischa sanoi raivoisasti. "Minä muutan pois sieltä helvetinkolosta!"
"Mihin sinä aiot mennä asumaan, Mischa?" Stephanie yritti takoa järkeä ystävänsä päähän.
"Aivan sama, mutta sinne minä en jää", Mischa sanoi ja pyyhki silmäkulmastaan uuden kyyneleen. "Entä sinä, Steph? Voisitko sinä antaa anteeksi äidillesi?"
Stephanie mietti hetken. "Kai minä voisin, jos asioille löytyy järkevä selitys...."
"Voiko tällaiselle asialle löytyä järkevä selitys?"
"Sitä minä en tiedä", Stephanie myönsi surullisesti. "Mutta minä aion antaa äidille tilaisuuden selittää."
"Sinä olet varmaankin oikeassa", Mischa sanoi huokaisten ja pyyhki jälleen kyyneleen. "Mutta yhtä asiaa en ymmärrä. Miksi Chloe on niin kiinnostunut meidän asioista?"
"Tuota... Minä sain sen käsityksen.. Että hän haluaa kostaa sinulle sen... että olet Siriuksen kanssa", Stephanie mutisi epäselvästi.
Mischa katsoi järkyttyneenä Stephanieta. "Sen takia hän haluaa pilata minun elämäni?"
"Ilmeisesti", Stephanie sanoi hiljaa. "Mutta tuskin hänelläkään kovin helppoa on...."
"Minulle on aivan sama, onko hänellä helppoa vai ei", Mischa tiuskaisi. "Tämä on niin epäreilua..."
"Minusta tuntuu samalta, voit uskoa", Stephanie myönsi. "Mutta kyllä me pärjäämme."
"Miten voit olla noin varma?"
"Meillä on välittäviä ystäviä . Kyllä me pärjätään."
"Pitäisikö meidän sinun mielestäsi kertoa muille tästä?" Mischa kysyi heikosti.
Heidän välilleen syntyi lyhyt hiljaisuus.
"Pitäisi."
"Missä ihmeessä ne kaksi ovat?" Lily kuiskasi kummastuneena Jamesille, joka istui hänen vieressään seuraamassa kuudesluokkalaisten liemituntia. Kuudesluokkalaiset durmstrangilaiset valmistivat parhaillaan lientä, jonka tarkoitus oli muuttaa juonut ihminen masentuneeksi. Mihin ihmeeseen sellaista lientä tarvitaan, Lily oli ihmetellyt mielessään, kun oli kuullut siitä.
"En tiedä, mutta vakavalta se kuulosti", James kuiskasi takaisin ja siirsi hiussuortuvan pois Lilyn kauniilta kasvoilta. "Toivottavasti se ei ole mitään kamalaa."
"Toivotaan parasta", Lily kuiskasi ja katsoi läheisen kuudesluokkalaisen kattilaan. Liemen olisi pitänyt olla jo tummanruskeaa, mutta tämän oppilaan kattilassa liemi pysyi sitkeästi vaaleankeltaisena.
"Aikovatkohan he olla koko päivän poissa?" Lily kuiskasi Jamesille. "He joutuvat tästä ongelmiin."
"Jaa-a", James sanoi. "Minusta tuntuu, että kukaan ei huomaa, että he ovat poissa. Minä toivon, että olisin itsekin tajunnut jäädä nukkumaan sänkyyni."
"Aivan", Jamesin toisella puolella istuva Sirius mutisi vihaisesti ja Lily ja James virnistivät aamun välikohtaukselle.
"Remus hei, odota!" kuului huuto käytävällä. Remus kääntyi hämmästyneenä kannoillaan ja hymyili leveästi hengästyneelle Sabrinalle, joka tasasi hengitystään hänen vieressään. Sirius, James, Lily ja Peter sanoivat nopeasti ‘moi' Sabrinalle ja lähtivät ärsyttävän tietävän näköisinä pois paikalta.
"Sinä kävelet liian lujaa", Sabrina syytti hetken päästä iloinen pilke silmissään.
"Tai sitten sinulla on heikko kunto", Remus nauroi. "Mitä sitä kyllä epäilen suuresti, olethan korpinkynnen huispausjoukkueen kapteeni."
"No, ei toisille huutamisessa paljon kuntoa tarvita", Sabrina vähätteli punastuneena. "Se tuntuu olevan kaikkein tärkein työ kapteenina olemisena."
"James valittelee välillä samaa", Remus hymyili. "Mutta toisaalta, hän joutuu aina takomaan Siriuksen päähän järkeä, joten..."
"Siinä onkin työsarkaa", Sabrina nauroi ja heilautti pitkät hiuksensa pois naamaltaan. "Mutta oli minulla sinulle asiaakin."
"Kerro", Remus hymyili rohkaisevasti.
Sabrina punastui jälleen, vielä helakammin tosin. "Ajattelin vain, kun meillä on Tylyahoreissu heti pääsiäisloman jälkeen.. . että olisitko halunnut tulla minun kanssani?" Sabrina kysyi ja hymyili pienesti.
Remus hymyili vielä leveämmin kuin Sabrina. "Mikäs siinä", hän myöntyi.
Sabrina katsoi häneen onnellisena. "No... Nähdään sitten myöhemmin", tyttö sanoi ja kääntyi kantapäillään.
Remus katseli hetken Sabrinan kävelyä käytävällä. Pyyntö oli tullut hänelle täytenä yllätyksenä, mutta mieluisena sellaisena. Remus tunsi hetken syyllisyyttä Stephanien takia, mutta yritti vakuuttaa itselleen, että hän ei enää välittänyt Stephaniesta Tyttö oli historiaa. Hän oli onnellinen Sabrinan pyynnön takia. Hän ei voinut itkeä enempää Stephanien perään.
Mischa ja Stephanie ei ilmestynyt koko päivänä tunneille ja Lilyn huoli kasvoi koko ajan suuremmaksi, mitä pidemmälle päivä eteni. Oliko tytöille sattunut jotain? Miksi Stephanie oli ollut niin surullisen oloinen? Mitä hänellä oli kerrottavaa Mischalle? Olivatko hänen ystävänsä riidelleet jostakin?
Miljoonia kysymyksiä risteili Lilyn päässä ja hän yritti parhaansa mukaan keskittyä muihin asioihin. Hän katsahti vieressä istuvaan poikaystäväänsä joka pelasi salaa ristinollaa paperilla Siriuksen kanssa eikä kumpikaan edes yrittänytkään keskittyä taikuuden historian oppituntiin. Lily huokaisi ja yritti napata paperia Siriuksen kädestä, mutta tämä sai sen nopeasti pois Lilyn ulottuvilta.
"Teidän pitäisi edes yrittää keskittyä", Lily syytti kuiskaten.
"Ristinolla on mielenkiintoisempaa", Sirius kuiskasi Jamesin yli kumartuen. "Vai voitko olla toista mieltä?" poika jatkoi ja osoitti opettajaa, joka osasi olla vielä tylsempi kuin professori Binns, vaikka Lily luuli sen olevan mahdotonta.
"Mutta kuitenkin", Lily kuiskasi. Hänen oli edes pakko yrittää takoa järkeä poikien päähän.
"Mutta minä olin voitolla!" Sirius kuiskasi kovemmin. Lily hyssytteli nopeasti ja Sirius pyöritteli silmiään.
"Eivät nuo opettajat välitä", Sirius sanoi vielä kovemmin. "Sitä paitsi, me olemme hiljaa jos saamme pelata...?"
"Tuo on kiristystä", Lily kuiskasi virnuillen. "James, sinun ystäväsi yrittää kiristää minua!"
Sirius haukkoi henkeään hiljaa. "Älä kantele poikaystävällesi, se on epäreilua!"
"Mitä sinä aiot tehdä asialle?" Lily härnäsi hiljaa unohtaen itsekin keskittyä oppitunnin aiheeseen. Ainakin tällä tavalla hän sai Mischan ja Stephanien pois mielestään.
"Miten olisi erä ristinollaa? Kolmesta poikki?" Sirius kuiskasi virnuillen.
Lily mietti hetken aikaa ja nyökkäsi sitten. James ja Remus vaihtoivat hämmästyneitä katseita. Johtajatyttö Lily Evans, pelaamassa ristinollaa kesken tunnin? Tämä oli historiallista, James ajatteli ja oli ylpeä tyttöystävästään.
"Mitä jos pistäisimme tämän vielä enemmän mielenkiintoisemmaksi?" Sirius kuiskasi virne kasvoillaan. "Pieni veto?"
"Mitä sinä ehdotat?" Lily kysyi varautuneesti. Siriuksen ehdotukset eivät ikinä olleet hyviä...
"Jos minä voitan, sinä pyydät Ruikulia Tylypahkassa treffeille", Sirius sanoi välittömästi ja James löi nopeasti ystäväänsä.
"Hei!" Sirius kivahti ja professori Ennokot, joka opetti taikuuden historiaa, kääntyi ja yritti selvittää kuka uskalsi metelöidä hänen tunnillaan.
Sirius vetäytyi nopeasti oman tuolinsa selkänojaan ja yritti näyttää viattomalta. Kun Ennokot oli jälleen kääntynyt taululle päin jatkaakseen kirjoittamista ja selostamistaan Peikkojen kolmannesta sodasta Sirius jatkoi kuiskaamista Lilylle ja Jamesille.
"Se olisi vain vitsi, et sinä oikeasti menisi Ruikulin kanssa treffeille", Sirius virnuili. "Minä kyllä tiedän, että sinä seurustelet, Lily, mutta miten on?"
"Entä jos minä voitan?" Lily kuiskasi vaativasti. "Pyydätkö sinä sitten Ruikulia treffeille?"
Sirius kalpeni. Lily hymyili pirullisesti Siriukselle ja James yritti epätoivoisesti tukahduttaa nauruaan.
Sirius veti syvään henkeä. "Hyvä on", poika sanoi luovuttaneena. "Luoja minua Mischan lyönneiltä suojelkoon!"
Lily virnisti ja niin alkoi tiukka ristinolla kilpailu. Lopulta tilanne oli tasan 2-2 ja pelissä oli tullut monta tasapeliä peräkkäin. Lily alkoi jo hieman väsymään kun voittajaa ei selvinnyt heti, mutta sitten Siriuksen tehtyään merkkinsä peliin Lily virnisti. Sirius oli tehnyt kohtalokkaan virheen.
Lily piirsi paperiin ja veti viivan kolmen nollansa läpi. Sirius katsoi häntä järkyttyneenä.
"Ei voi olla totta", Sirius järkyttyi. "Minä todella hävisin!"
"Eikä hänen egonsa ikinä toivu siitä", Remus sanoi hiljaa ja Peter virnisti hänelle.
"No niin", Lily sanoi herttaisesti samalla kun päivän viimeinen tunti loppui. "Koska sinä aiotkaan mennä treffeillesi, Sirius?"
Sirius mulkaisi vihaisesti Lilyä. "Sinun tyttösi ärsyttää minua, James", poika valitti ja James vain virnisti.
"Itsepähän löit vetoa itseäsi viisaamman kanssa", James sanoi eikä edes ollut myötätuntoisen kuuloinen.
Sirius tuhahti. "Viisaamman ja viisaamman", Sirius mutisi.
"Olen utelias sen suhteen, missä Mischa ja Stephanie ovat olleet koko päivän", Lily voivotteli.
"Niin minäkin", Peter myönsi. "Kuulosti vakavalta."
"Ainahan Stephanie tekee asioista dramaattisia", Remus sanoi hieman ärtyneesti.
"Miten niin?" Lily puolusteli välittömästi ystäväänsä.
"No, voitko väittää ettei tee?"
"Voin!"
"Hyvä on!" James nosti kätensä pystyyn rauhoittaakseen tilannetta. "Lily, kyllähän hän joskus tekee, mutta Remus, ei aina. Joten, voisitteko ystävällisesti lopettaa ennen kuin Lily joutuu lyömään sinua?"
"Anteeksi, Stephanie taitaa vain olla hieman herkkä puheenaihe minulle", Remus mutisi punaisesti.
"Mikä teidän tilanne sitten on?" Lily kysyi myötätuntoisesti.
"Ei mikään. Me olemme eronneet", Remus sanoi. "Sitä paitsi, Sabrina kysyi minua Tylyahoon kanssaan."
"Oikeasti?" Sirius iloitsi. "Jo oli aikakin!"
"Mitä sinä sanoit?" James kysyi virnuillen.
"Kyllä minä lupasin mennä..."
Lily ei sanonut mitään poikien ilakoinnille. Hänen mielestään Remuksen ei olisi pitänyt mennä Sabrinan kanssa Tylyahoon, mutta ei aikonut sanoa mitään. Hän ei halunnut riidellä yhtään Remuksen kanssa, ja tärkeintähän oli, että Remus oli onnellinen.
"Mutta hetkinen...." James sanoi muistien jotain tärkeää. "Ei, et sinä voi mennä hänen kanssaan!"
"Miksi en?" Remus kysyi hieman kummastellen Jamesin yhtäkkistä mielipiteen vaihtoa.
"Hän on korpinkynnen huispausjoukkueen kapteeni!"
"Mitä sitten?"
"Sinä veljeilet vihollisen kanssa!"
"James, älä ole idiootti", Lily pyöritteli silmiään.
"Mutta Sabrina voi yrittää udella sisäpiirin asioita Remukselta", James voivotteli kovaan ääneen.
"Mutta tuskinpa Remus niitä antaa", Lily sanoi järkevästi.
"Mistäs sitä tietää, vaikka jos Sabrina lupaa vähentää vaatetusta tietoja vastaan", James jupisi ja Lily löi tätä terävästi olkapäähän.
"Auts! Tuo sattui", James sanoi murhaavasti mutta hymy huulillaan.
"Mitäs olet idiootti", Lily sanoi kiusaten.
He olivat saapuneet heille tarkoitettuun oleskelutilaan. Lily vilkaisi nopeasti ympärilleen ja huomasi Stephanien ja Mischan nurkassa vakavat ilmeet kasvoillaan. Lily ja pojat menivät heidän luokseen.
"Miksi ihmeessä te ette olleet tunneilla?" Sirius kysyi heidän puolestaan ja vaihtoi nopean suudelman Mischan kanssa.
Mischa ja Stephanie vaihtoivat surullisia katseita.
"Meidän pitää kertoa teille yksi asia", Stephanie sanoi värisevällä äänensävyllä.
"Mitä ihmettä?" oli ensimmäiset sanat, mitä Sirius sai sanottua.
Mischa ja Stephanie olivat saaneet kerrottua kurjan tarinansa kokonaan kavereillensa. Nämä ottivat uutisen yhtä huonosti kuin he itse.
"Oletteko varmoja, että tuo on totta?" Lily henkäisi ja oli aivan itkun partaalla myötätunnosta. Hän ei olisi kestänyt tuollaista uutista ja oli kerrankin onnellinen, että hänen vanhempansa olivat jästejä.
"Siitä otamme selvää pääsiäislomalla", Mischa sanoi hiljaa ja katsoi maahan. Hän oli kuitenkin onnellinen hirveästä olostaan huolimatta, että hänen ystävänsä olivat niin myötätuntoisia.
"Te siis aiotte mennä vielä kotiinne?" James kysyi ällistellen.
"Tottakai", Mischa sanoi päättäväisesti. "Minä ainakin haluan keskustella sivistyneesti ‘rakkaan' äitini kanssa. Ja tietenkin isäni."
Muut olivat aivan hiljaa, sulatellen uutisia. Mischa ei jaksanut hiljaisuutta, vaan nousi ylös.
"Minä taidan mennä kävelylle", tyttö sanoi ja siirsi mustia hiuksiaan pois silmiltään.
"Minä tulen mukaan", Sirius sanoi välittömästi. Mischa ei ehtinyt sanomaan vastaan kun Sirius jo otti häntä kädestä kiinni ja veti pois huoneesta.
"Minäkin taidan jo mennä nukkumaan", Stephanie sanoi ja hymyili muille surullisesti. "Oli aika rankka päivä tänään, tiedättehän...."
Muut katselivat onnettomina Stephanien kävelyä. Kun tyttö oli poistunut huoneesta, Lily purskahti kyyneliin vaikka yrittikin epätoivoisesti estellä niitä. James halasi häntä heti, lohdutellen, vaikka itsekin oli järkyttynyt.
"Rauhoitu, Lily, kaikki on hyvin..." James mutisi Lilyn korvaan.
"Mutta siinä se onkin, kaikki ei ole hyvin!" Lily sanoi peräänantamattomasti. "Minä en tajua, kuinka joku voi tehdä noin lapsilleen!"
"Niin, aivan", James katsoi parhaakseen myönnellä. "Mutta älä itke, Lily..."
Lily niiskutteli hetken aikaa ja katsoi kiitollisena Jamesiin. Pojalla oli aina rauhoittava vaikutus häneen ja Lily oli ikionnellinen, että oli Jamesin kanssa yhdessä. Hän ei olisi tiennyt, mitä olisi tehnyt ilman pojan tukea.
Sirius katsoi huolestuneena Mischaa. Tyttö oli selvästi päättänyt olla puhumatta hänelle, käveli vain päämäärättömästi pitkin Durmstrangin kolkkoja käytäviä. Mustahiuksinen tyttö mutristi suutaan ja katseli käytävää eteenpäin ja harppoi nopeaa vauhtia eteenpäin.
Sirius huokaisi. Tästä ei tulisi helppoa.
"Mischa? Aiotko sinä puhua minulle?" Sirius sanoi terävästi.
"Miksi?" Mischa vastasi muka hämmästyneesti. "Minusta minä en edes pyytänyt sinua mukaani."
"Sinä tarvitset jonkun jolle puhua", Sirius sanoi armottomasti, sulkien tuskastuneena silmänsä. Mischa toden totta osasi olla hankala, jos halusi todella olla sitä.
"Minä olen puhunut jo koko päivän Stephin kanssa, kiitos vain huolenpidosta", Mischa sanoi sarkastisella äänensävyllä.
"Minä saan mielestäni olla huolissani sinusta", Sirius tokaisi.
"Turhaan."
"Vaikka sitten niin, samperi!" Sirius tiuskaisi ja katui sanojaan välittömästi. Mischan haaleansiniset silmät täyttyivät uhkaavasti kyynelistä ja tyttö lisäsi vauhtiaan yrittääkseen karistaa Siriuksen kannoiltaan.
Sirius ei Mischan harmiksi helpolla luovuttanut vaan tarttui tiukalla otteellaan Mischaa kädestä.
"Voisitko sinä pysähtyä hetkeksi?" Sirius sanoi rauhallisesti.
"Miksi ihmeessä? Minun ei tarvitse kuunnella sinun tiuskaisujasi", Mischa sanoi kiukkuisesti ja Sirius naurahti surullisesti.
"Ei tietenkään tarvitse", Sirius sanoi hellästi. "Ja minä olen pahoillani että tiuskaisin. Sinulla on ollut jo tarpeeksi paha päivä."
Mischa ei sanonut mitään, vain seisoi Siriusta vastapäätä. He seisoivat hetken painostavassa hiljaisuudessa ja Mischa puri voimakkaasti alahuultaan, kunnes sai sanottua vain yhden lauseen:
"Minä en tiedä, mitä teen ilman perhettäni."
Sirius otti Mischan tiukkaan halausotteeseen ja yritti tyynnytellä rajusti itkevää tyttöä.
"Se ei tule olemaan helppoa", Sirius kuiskasi. "Mutta kyllä sinä pärjäät. Minäkin olen pärjännyt ja katso, kuinka hyvä minusta on tullut."
Mischa nauroi hieman itkunsa lomasta ja Sirius päätti olla loukkaantumatta siitä ja tyytyi hymyilemään onnellisena Mischalle.
"Sitä paitsi, sinä olet aina tervetullut Pottereille, jos haluat pakoon pääsiäislomalla", Sirius sanoi varmalla äänensävyllä.
"Mitä Jamesin vanhemmat siihen sanoisivat?" Mischa kysyi pyyhien kyyneleitä.
"Eivät mitään, he ovat rentoja tyyppejä", Sirius sanoi nauraen. "He ovat kestäneet minua ja Jamesia jo näinkin pitkään, sinä et ole siihen verrannutta mitään!"
Mischa hymyili Siriukselle ja nojautui hieman tämän puoleen. Sirius tajusi vinkin ja suuteli Mischaa huulille ja he unohtivat hetkeksi kaiken ympäriltään, kaiken sen murheen ja tuskan, mikä oli vielä edessä.
A/N: Laitanpa vielä tähän loppuun, että aloin työstää projektia
Pala lapsuudestani. Tarkoituksena olisi kertoa Run Awayn henkilöiden lapsuudesta lyhyesti. Olen saanut jo tehtyä yhden osan, Lilystä. Sarjaan tulee (toivottavasti pian) jatkoa, ja kaikki nämä ovat nähtävissä blogissani
www.natabogi.vuodatus.net !