NeitiMusta: Kiitos paljon!
Mukavaa, että olet pitänyt!
ReginaRiddle: Luihuiset vain pikkaisen pitävät hauskaa sen kustannuksella.
shayl: Älä yhtään pahoittele, ei jokaista osaa tarvitsekaan kommentoida!
Ihana kuulla, että tämä on toiminut innoittajana. Jos julkaiset ficciäsi, lukisin sitä mielelläni ja laittaisin varmasti palautettakin
Lavinia: Hahha, kyllä minuakin naurattaa. Naurattaisi vielä enemmän, jos seuraisin tilannetta vierestä.
Mutta niin, Dracosta on vaikea sanoa mitään. En oikein itsekään tiedä, mitä sen pojan päässä liikkuu, vaikka tätä kirjoitankin
Rouva Greengrassin uskon vain ummistavansa silmänsä totuudelta. Sukunimi on hänelle tärkein, muulla ei ole väliä. Valitettavasti lapset saavat kärsiä tästä.
Upsila: Joo, herrasmiehen todellakin.
Voi tyttöraukkaa, sillä luihuiset, ei, he eivät todellakaan unohda.
Kiitos kommenteistanne, ne ovat minulle arvokkaita!***
Part 10 Auringonsäteitä vahingonilon kaavussa17.04.1998Ei voi muuta sanoa kuin että ne treffit olivat katastrofi! Jo kahvilan ovella Goyle vain murahti sisarelleni jotain ja siirtyi sisälle edes avaamatta Daphnelle ovea. Olisitpa nähnyt tytön ilmeen, kun hän joutui miesseurassa avaamaan oven itselleen! Enkä kyllä yhtään ihmettele miksi. Goyle on enemmän kuin tyhmä, hän on aivan idiootti!
Minulla, Dracolla ja muilla oli äärimmäisen hauskaa, sillä seuraavaksi Goyle tilasi kahvin ja leivoksen ainoastaan itselleen. Hän ei edes harkinnut ostavansa seuralaiselleen mitään. Daphne yritti selvästikin jatkuvasti niellä kiukkuaan, mutta hänen tilaansa tuskin paransivat muuan uteliaat rohkelikot läheisessä pöydässä. Olin aivan varma, että tyttö räjähtäisi mokomille kyylille, mutta hän kykeni onneksi säilyttämään kulissinsa istuen arvokkaasti Goylen viereen kuin tämä olisi kuka tahansa muu seuralainen.
Keskustelua ei kuitenkaan juuri käyty, sillä Daphnen treffiseura tuntui keskittyvän enemmän suklaaleivokseensa kuin tyttöön. Silloin tällöin poika nosti katseensa orvokkisilmän kasvoihin, mutta punastui saman tien tupatoverinsa vastatessa siihen. Kaikista huvittavinta oli, että aina Goylen saadessa vilkaisunkin sisareltani tämä pudotti juuri lastaamansa lusikallisen suustaan suoraan lautaselle. Voit varmasti kuvitella Daphnen järkyttyneen ja pahoinvoivan ilmeen.
Draco, Blaise ja muut tietenkin ulvoivat naurusta, joka ei jäänyt huomaamatta myöskään seuratuilta. Daphne näytti siltä kuin olisi voinut saman tien marssia poikien luokse ja läpsäyttää näitä yksitellen avokämmenellä poskelle. Minuunkin hän loi kiukkuisia silmäyksiä ja näytti myös haluavan sanoa pari valittua sanaa. Goyle taas ei osannut juuri muuta kuin punastella, typerä kun on.
Huvittavimpiin sattumuksiin kuuluu ehkä myös se, kun Goyle yritti keksiä jotakin hienoa sanottavaa ja lopulta puristettua kaiken aivotoimintansa äärimmilleen hän mumisi:
”Öö.. Sulla on kiva paita.”
Silloin Daphnen kasvoille nousi hillitön raivon puna eikä hän voinut muuta kuin tuijottaa poikaa kykenemättä kuitenkaan sanomaan mitään. Lopulta pitkän hiljaisuuden jälkeen hän kiitti poikaa asiaankuuluvasti ja poistui paikalta naurunremakan säestyksellä.
”Sehän oli hauskaa, vai mitä?” Draco kysäisi minulta molempien osapuolten poistuttua.
Pyyhkiessäni naurunkyyneleitä en voinut muuta kuin nyökkäillä. Se oli totta tosiaan ollut hulvatonta! Viimeisen nauruntyrskähdyksen tyrehtyessä olin jo lähdössä, mutta samassa Draco ehdotti meille jatkoja Kolmessa Luudanvarressa. Valitettavasti kukaan seurueesta ei kuitenkaan voinut lähteä hänen mukaansa, sillä heidän täytyi lukea S.U.P.E.R – kokeisiin, mutta minä lupauduin mukaan. Eihän minulla muutakaan tekemistä olisi ollut.
Mutta et kyllä usko kuinka mukavaa meillä oli! Juttelimme vähän kaikenlaisesta, koulusta, hänen kokeistaan, omistani, perheistämme ja monesta muusta asiasta. Suoraan sanottuna minusta oli kummallista, kuinka hyvin ajatusmaailmamme tuntuivat kohtaavan. Hän oli ehkä hieman pöyhkeä ja itserakaskin, mutta kenessä nyt ei huonoja puolia esiintyisi?
Lähtiessämme kummatkin omiin suuntiimme Draco sanoi jotakin, jossa ei sinänsä ollut mitään kovinkaan erikoista, mutta jonka saattoi mieltää kahdella tavalla. Valitettavasti en ollenkaan tiedä, kumman niistä valitsisin mieluummin.
”Olipas mielenkiintoiset treffit! Tuo pitää kokea uudestaan!”