Title: Rohkein voittakoon
Author: Luna Lovegood
Genre: Slash, humour, ja jotain fluffya kai
Pairing: Draco/Harry
Rating: K-11
Summary: Draco haastaa Harryn kisaan, jossa nähdään kumpi on rohkeampi.
Disclaimer: Kaikki hahmot ja paikat kuuluvat siis J.K. Rowlingille.
A/N: Tämä on ensimmäinen ficci, jonka olen milloinkaan kirjoittanut, joten arvostelua todellakin kaivataan!
1.Luku.
"Tiedän, että olet surkea velho, Weasley, mutta voisit silti yrittää puhdistaa tuon kaapusi, se nimittäin onnistuu käsittääkseni muillakin kuin taikakeinoin", sanoi platinanvaaleahiuksinen poika katsellen Ronin kuraista kaapua ivallinen ilme naamallaan.
"Äh, turpa kiinni, Malfoy", Ron vastasi alkaen punehtua uhkaavasti.
"Kuinka edes saitte kaapunne noin likaisiksi? Näitte läjän lohikäärmeen sontaa ja päätitte peseytyä, vai?"
"Lopeta jo, Malfoy. Tiedät varsin hyvin, että meillä oli huispausharjoitukset. Me katsos emme välitä pienestä sadesäästä, toisin kuin tuollaiset hienostelevat eliittipennut", Harry tuli väliin katsoen huolestuneena Ronia, joka puristi käsiään nyrkkiin ja auki tukahdutetun raivon vallassa.
"Vain alkueläimet ovat kyllin hölmöjä pelatakseen huispausta tuossa säässä, Potter."
"Sinä nyt et tunnistaisi alkueläintä, vaikka se tanssisi ripaskaa ballerinahameessa ja Lunan kermakaljakorkkikorvakorut tungettuina sieraimiinsa."
"Se saadaan helposti selville, senkuin puet päällesi ballerinahameen ja alat tanssia ripaskaa, niin katsotaan tunnistanko. Voin tunkea ne Lööperi Lovekivan korvikset sieraimiisi vaikka itse ihan ilomielin."
"Ron, älä!" Harry huusi Ronille ja nappasi hänen kaapunsa selkämyksestä kiinni tämän rynnätessä pyyhkimään ylimielisen hymyn Malfoyn naamalta. Harry sai kuin saikin kiskotuksi Ronin pois Malfoyn kimpusta, joskin Ron oli jo ehtinyt hieroa vähän kuraa kaavustaan toisen pojan platinanvaaleisiin hiuksiin. Malfoy katsoi kuvajaistaan kauhistuneena lähellä olevan haarniskan kiillotetusta pinnasta, kun Harry alkoi raahaamaan Ronia kohti Rohkelikkotupaa. Ron puhisi ja mutisi uhkauksia koko matkan ajan.
"Vielä minä sille ylimieliselle idiootille näytän", Ron sanoi kiivetessään sisään muotokuva-aukosta, jonka takana Hermione odotti heitä. Ruskeakiharahiuksinen tyttö katsoi hetken Ronin punakoita kasvoja, raivoisaa ilmettä, ja kuunteli tämän manailutulvaa, kunnes kysyi Harrylta:
"Malfoyko taas?"
Harry nyökkäsi hänelle, ennen kuin lähti Ronin perään poikien makuusaleihin.
Mikäköhän Malfoyta riivaa? Harry mietti itsekseen sängyssään. Malfoy oli viime aikoina ollut vielä ärsyttävämpi kuin yleensä, ja se oli jo aika suuri saavutus. Tänäänkin hän oli tullut oikein varta vasten odottamaan ulko-ovien eteen Grabben ja Goylen, noiden kahden idiootin kanssa, joiden älykkyys normaaliin ihmiseen verrattuna oli sama kuin vertaisi jakoavaimen ja Einstenin älykkyyttä keskenään. Malfoylle pitäisi antaa opetus, näyttää että hän ei ole mitään sen enempää kuin muutkaan, oli sitten rikasta puhdasveristä sukua tai ei. Harry yritti kuumeisesti miettiä ongelmaan ratkaisua, mutta oli niin väsynyt huispausharjoitusten jälkeen, että nukahti melkein heti suljettuaan silmänsä. Hän näki ihanaa unta. Siinä jättiläiskalmari jonglööräsi Malfoylla, joka oli viskattu järveen puettuna jostakin syystä ballerinahameeseen ja joka puolella roikkuviin kermakaljakorkkikorvakoruihin...
Aamiaisella Ron oli edelleen huonolla tuulella, ja pilkkoi makkaroitaan käyttäen aivan liikaa voimaa. Hänen lautasensa valitti kovaäänisesti, kun Ronin veitsi pureutui makkaran läpi viiltäen astian kullanväristä pintaa. Harry toivoi, että Ronin viha Malfoyta kohtaan laantuisi ennen liemituntia, sillä kun Ron oli tuollaisessa mielentilassa, niin Harry ei yhtään ihmettelisi jos seuraavana päivänä vietettäisiin erään platinanvaaleahiuksisen luihuispojan hautajaisia... Ja siinä paha missä ajatellaan, Harry mietti surkeana nähdessään Malfoyn kävelevän Rohkelikkopöytää kohti. Harry näki Malfoyn muodostavan kasvoilleen ilkkuvan ilmeen, mikä tarkoittaisi jotakin pistävää kommenttia Harrylle, Hermionelle tai pahimmassa tapauksessa Ronille. Kun Malfoy oli muutaman metrin päässä, Harry huikkasi kovaan ääneen ohikulkevalle tiukkanutturaiselle noidalle:
"Professori McGarmiva, minulla olisi asiaa siitä muodonmuutostutkielmasta!"
Professori McGarmiva kääntyi Harrya kohti, ja Harry näki Malfoyn ilmeen valahtavan, eihän hän nyt opettajan edessä voinut sanoa mitään loukkaavaa. Malfoyn käsi oli puristunut nyrkkiin Harrya kohden, ja Harry oli varma, että tämän keskisormi nykäisi vähän aivan kuin kohotakseen, mutta poika oli kuitenkin liian ylpeä käyttääkseen niin rahvaanomaisia eleitä. Malfoy katsoi Harrya tiiviisti ja muodosti huulillaan sanat: 'Nähdään liemitunnilla, Pottapää', ennen kuin hän kääntyi kannoillaan ja vetäisi Grabben ja Goylen kanssaan ulos Suuresta salista. Harry epäili, että taikajuomatunnista tulisi tavanomaistakin tuntia ikävämpi, mutta hänen ikävät ajatuksensa keskeytti McGarmiva, joka sanoi kysyvällä äänellä:
"Uskoakseni halusit puhua muodonmuutostutkielmasta, herra Potter."
"Öh, tuota, joo", sanoi Harry yrittäen muodostaa kovin tyhjäksi käyneessä mielessään hätävaleen.
"Professori, meidänhän piti kirjoittaa kuinka muutetaan kani tuhkakupiksi, mietin vaan, että onko sama kirjoittaako normaalista kanista vaiko kääpiöluppakorvasta?"
"Kirjoita vaikka rusakosta, herra Potter. Sillä ei ole mitään merkitystä. Äläkä vaivaa minua enää noin turhilla kysymyksillä", professori McGarmiva sanoi ja lähti pois salista.
"Mistä lähtien sinä olet ollut kiinnostunut jyrsijöistä, Harry?" Hermione kysyi ihmetellen.
"Siitä lähtien, kun eräs Luihuisen rotta teki elämänsä virheen työntäessään käpälänsä ensimmäistä kertaa Tylypahkan porttien sisäpuolelle."
Hermionella ei ollut vaikeuksia arvata mitä Harry tarkoitti. Taas Malfoy, joka onnistui aina ärsyttämään Ronin, tai joskus jopa tasaisen Harrynkin hullun raivon partaalle. Jos Malfoy ei olisi sellainen idiootti, niin saattaisin jopa ihailla häntä, Hermione mietti katsellessaan Harryn ryppyyn painunutta otsaa, sekä tämän silmiä, jotka kielivät niiden takana käytävästä taistelusta. Harryn ajatukset pyörivät kahden asian ympärillä: Hakatakko Malfoy henkihieveriin vai loitsiakko hänet ovimatoksi?
Loitsutunnilla he harjoittelivat nyt ruuanlaittoa helpottavia loitsuja, ja Ron oli piristynyt huomattavasti kun hänen oli ensimmäisten joukossa onnistunut loitsia spagetit hyppäämään kiehuvaan veteen ja keittämään itsensä. Kellon soidessa Rohkelikot keräsivät tavaransa, ja suuntasivat kohti tyrmiä Ronin hymyn alkaessa valua pois naamalta, ja Harryn aavistaessa pahaa. Vain Hermione jaksoi puhua iloisesti heidän vieressään tulevasta Tylyahon viikonlopusta, vaikka Harry tiesikin tytön vain yrittävän suunnata Harryn ja Ronin ajatukset pois tulevasta liemitunnista yhdessä Luihuisten kanssa.
Kolmikon saapuessa tymiin Malfoy oli jo paikalla, Grabbe oikealla ja Goyle vasemmalla puolellaan. Malfoy katsoi Harrya kasvoillaan tulkitsematon ilme. Myrskyisät silmät suuntautuivat kuitenkin pian Roniin, joka yritti olla välittämättä Malfoysta, ja kaivoi laukustaan Noita Luudanvarsia-lehden ja alkoi selailla sitä. Malfoy otti kasvoilleen halveksuvan ilmeen, katsoi Ronia nenänvartta pitkin ja sanoi venyttelevällä äänellä:
"Mutta Weasley, mistäs kierrätysastiasta olet tuon lehden löytänyt? Eihän sinulla ole voinut olla varaa ostaa sitä, sehän maksaa, mitä, kaksi sulmua?" Grabbe ja Goyle alkoivat höröttää Malfoyn kohotettua kulmakarvojaan heille vinkiksi. Muutkin Luihuiset kerääntyivät Malfoyn taakse katsomaan kiinnostuneena tilannetta.
Ronin naama alkoi muuttua kovaa vauhtia saman sävyisiksi kuin hänen hiuksensakin, ja hän rutisti lehteä käsissään niin, että se painui ryttyyn.
"Sinun tiedoksesi, minä ostin tämän itse. Sitä paitsi, hyvähän sinun on ylpeillä isäsi rahoilla, sinähän olet tehnytkin niin paljon niiden hyväksi, etkös vain, Malfoy?" Ron kysyi yhteen puristettujen huulten lomasta. Harry oli valmiina ottamaan Ronista kiinni jos tämä syöksyisi Malfoyn kimppuun. Hermione kuiski Ronin korvaan:
"Älä välitä, älä hanki jälki-istuntoa itsellesi tuon saastan takia."
Malfoy oli nähtävästi päättänyt ärsyttää Ronin äärirajoille, sillä hän jatkoi:
"Ei ole kyllä ihmekään, että teillä ei ole kovin paljon rahaa, jästien rakastaja-isäsihän ei tunnetusti ole mikään parhaiten palkattu työntekijä ministeriössä, ja äitisi näyttää sen kokoiselta, että hän kuvainnollisesti syö kaikki rahat, jotka isäsi onnistuu nyhtämään. Teidän muiden pitää varmaan syödä aina porkkanoita, se ainakin selittäisi tuon hiustenvärin."
Ennen kuin Ron ehti päästää raivonsa valloilleen, Hermione tuli väliin:
"Sinä Malfoy varmaan luulet, että raha on maailman tärkein asia, mutta olet väärässä! Sinulla ei ole mitään sellaista, mitä Ronilla on! Vai väitätkö itselläsi olevan muka aitoa ystävyyttä, rohkeutta tai rakkautta?"
Malfoy näytti vavahtavan hiukan sanojen voimasta, mutta keräsi itsensä nopeasti ja sanoi:
"Väitätkö sinä, että Weasleyllä on muka rohkeutta? Hah!"
"Sinä tiedät, että Ron on rohkea, tiedät hänen olleen aina Harryn mukana, aina Harryn tukena kun Harry tarvitsi apua tai tukea..."
"Niin, aina
Weasley sai olla Harryn tukena, missäs muuallakaan
Weasley olisi kuin Harryn rinnalla", Malfoy mutisi itsekseen, mutta kukaan ei kuullu sanoja.
"...Ja sinä taas! Sinulla on yhtä paljon rohkeutta kuin kastemadolla!" Hermione lopetti lauseensa katsoen uhmakkaasti Malfoyta. Ron näytti rauhoittuneen jonkin verran kuunnellessaan Hermionen ylistäviä sanoja itsestään. Malfoy katsoi silmät salamoiden Rohkelikkoja, ja hänellä oli jo vastaus valmiina Hermionen puuskaan:
"Niin, saatan minä ollakin yhtä rohkea kuin kastemato! Mutta sano, uskaltaisitko itse kaivautua maan alle monen jalan syvyyteen?"
"No jos sinä kerran uskallat, niin tee meille kaikille palvelus, kaiva kuoppa ja hautaa itsesi sinne", Harry puuttui keskusteluun, jos sitä nyt keskusteluksi pystyi sanomaan. Harry katsoi Malfoyta viha kuvastuen kasvoiltaan. Poika värähti hieman katseen kohdatessa hänet, ja Harry tunsi jostakin syystä sääliä Malfoyta kohtaan.
"Joka tapauksessa minä olen yhtä rohkea kuin sinä, Potter! En vain ole niin hölmö, että rynnisin heti sinne, missä tiedät-kai-kenen on kuultu lymyävän!"
"Sinä olet maailman hölmöin ja itseriittoisin ihminen, Malfoy! Aivan kuin minä juoksisin Voldemortin perässä, aivan kuin minä tahtoisin antaa hänelle tilaisuuksia tappaa minut! Sinä olet vain pieni pelkuri, joka piiloutuu aina isän selän taakse viilaamaan kynsiään jos paha maailma alkaa tuntua liian todelta!"
"Minä en ole pelkuri, olen aivan yhtä uskalias kuin sinäkin, ja minä todistan sen! Haastan sinut kilpailuun, Potter!"
"Ja mistäs kilpailusta on kyse, kuka ensin löytää ja tappaa Voldemortin, vai?"
"Älä sano sitä nimeä! Ja ei, ei mitään tuollaista, vaan haastekisa. Meidän pitää vuorotellen suorittaa jokin tehtävä, ja kumpi ei ensimmäisenä uskalla tai ei pysty suorittamaan omaansa, häviää."
"Kiinni veti, Malfoy. Säännöt sovitaan tällipajun luona koulutuntien jälkeen."
"Selvä. Varaudu häviämään, Potter."
Kalkaros asteli silloin luokkahuoneen eteen, eikä kukaan uskaltanut sanoa enää sanaakaan. Harry ja Malfoy vaihtoivat vielä katseen, ja Harry näki Malfoyn silmistä kuvastuvan vihan, mutta myös jonkin muun tunteen, josta hän ei aivan osannut päätellä, mitä se oli.