Kirjoittaja Aihe: Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo, S  (Luettu 2399 kertaa)

Mustalupiini

  • Vieras
alaotsikko: Synttärificci Remukselle, paritukseton draama, S

Nimi: Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo
Kirjoittaja: Minä, Mustalupiini
Tyyli: Draama, ehkä vois sanoa lievä angsti
Paritus: noup
Ikäraja: S //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Summaus: Mä haluun! Eiku emmä sittenkään eiku...
Vastuuvapaus: Pottermaailma on edelleen Rowlingin, enkä minä hyödy tästä taloudellisesti.

KK: Remuksen 50v synttärit on 10.3. eli ihan kohta, ja koska olen silloin netittömässä tilassa, julkaisen tämän jo nyt. Tuli siis tarve kirjottaa Rempalle synttärificci jonka piti olla hyväntuulinen ja kaunis, ja pieleenhän se meni niin että humahti. Mutta synttärificci anygays :)
Palaute on kovasti paljon tervetullutta.

                Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo


Tavallinen pieni poika, Remus Lupin, oli vinkunut vanhemmiltaan koiraa syntymäpäivälahjaksi jo pitkään. Maaliskuun kymmenes päivä oli jo lähes kosketusetäisyydellä, ja Remus alkoi käydä epätoivoiseksi kun hän ei tuntunut saavan vastakaikua toiveelleen.

”Minä tahdon, minä haluan, minä tarvitsen koiran!” Remus huusi ja valitti, ja silmiä kirvelsi. Isä käski hänen mennä äidin luo ja äiti käski hänen mennä ulos leikkimään. Remus yritti itku kurkussa selittää, että koiran kanssa olisi kivempaa leikkiä, mutta äiti ei kuunnellut. Poika kiskoi päälleen takin, pipon ja lapaset ja paukautti oven kiinni lähtien kädet nyrkissä ulos käveleksimään.
Mutta kun hän kuljeksi autiota metsätietä väistellen kuralammikoita ja kuunnellen puiden huminaa ja narinaa, hän sattui vilkaisemaan vasemmalle sivulleen metsään ja näki siellä kellertävät silmät, likaisen kuonon ja kookkaan tumman susimaisen vartalon. Remus tuijotti, alkoi hitaasti vapista ja astella taaksepäin, kompasteli muttei uskaltanut kääntää selkäänsä pedolle, ja toivoi, ettei hirviö tulisi perässä. Sen pää kääntyi ja sen silmät seurasivat häntä, mutta paikoillaan se pysyi. Remus henkäisi, pysähtyi muutamaksi kauheaksi sekunniksi ja lähti sitten juoksemaan niin kovaa kuin pääsi. Eräs oksa löi häntä kasvoihin ja repäisi pipon hänen päästään, ja kengät täyttyivät vedestä ja mudasta joka likasi lahkeetkin, mutta poika juoksi.
Hengästyneenä hän ryntäsi takaisin sisälle ovesta jonka oli vähän aikaa sitten jättänyt äänekkäästi taakseen, ja lysähti eteisen matolle. Äiti tuli katsomaan mitä hän oikein teki, ja sanat pysähtyivät tämän kurkkuun kun hän näki poikansa kyyneleet. Äidin hoitaessa hänet puhtaaksi, kuivaksi ja lämpimäksi Remus soperteli ettei enää halunnut koiraa, ja äiti hyssytteli ja rauhoitteli häntä.

Niin Remus sai kuusivuotissyntymäpäivälahjaksi akvaarion ja muutamia kauniita kaloja, ja kesti monia pitkiä vuosia ennen kuin yksi hänen parhaista ystävistään sai taottua hänen tajuntaansa, ettei useimpia koiria tarvinnut pelätä.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015 19:53:22 kirjoittanut zougati »

Maggie

  • ***
  • Viestejä: 247
Vs: Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo
« Vastaus #1 : 22.04.2010 19:27:01 »
Harrastan nyt erittäin hauskaa nostelua, mutta haluan kommentoida!

Tärkeimmät eli kehut ensin; minä tykkäsin älyttömästi. Rakastan näitä lapsuusficcejä, ja tämä erottui mukavasti joukosta päähenkilönsä vuoksi, ainakaan itse en ole kovin montaa pikku Remuksesta kertovaa ficciä bongannut. Virheitä en löytänyt, kuvailu oli taitavaa ja tunteet käsinkosketeltavia.

Ja kukapa ei olisi pienenä halunnut koiraa!

Lainaus
Isä käski hänen mennä äidin luo ja äiti käski hänen mennä ulos leikkimään. Remus yritti itku kurkussa selittää, että koiran kanssa olisi kivempaa leikkiä, mutta äiti ei kuunnellut.

Tuo oli ihana kohta, ensimmäinen lause niin perus lapsiperheissä - kysy äidiltä, mene leikkimään. Ja lasten kootut perustelut - kyllä minä koiran kanssa lenkkeilisin ja leikkisin... Näitä tuli itsekin pikkuisena käytettyä. : D

Viimeinen kappale lopetti ficin mukavalla tavalla, kun Guadalupe sanoikin, akvaario oli kiva idea ja lopun Sirius-maininta ihana, vähän reilumpikin S/R-viittaus olisi ollut jees. ;)

Jos nyt jotain rakentavaa pitää heittää, olisin itse pistänyt tuohon pidempään pätkään vielä muutaman kunnon kappalejaon. Mutta ei yhtään hassumpi noinkaan missään nimessä. Kiitos tästä suloisesta pikku tarinasta!
it seemed a place for us to dream

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 951
Vs: Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo
« Vastaus #2 : 29.04.2010 00:35:44 »
Voi pientä Remusta ):

Olen vahingoniloinen - onneksi et saanut tehtyä tästä mitään kovin hyväntuulista, koska tämä oli niin suloinen! Itselleni tuli mieleen, että pusikossa oli Fenrir tarkkailemassa tulevaa saalistaan, mutta sitten tajusin juuri, että eihän sillä olisi ollut kuonoa... Tai en tiedä? Kiinnostaisi kuulla, miten olit itse ajatellut :D

Loppu oli ihan älyttömän suloinen. Varsinkin oli jännää, kun Remus sai akvaarion ja kaloja (oli muuten jotenkin tosi ihanasti ilmaistu se(kin) kohta!), koska siitä tuli heti sellainen olo, että Remus olisi voinut saada koiran, jos olisi vielä halunnut. Mutta olin ihan awwww kun sanoit, että meni monia pitkiä vuosia koirapelon unohtamiseen, siis ihan oikeasti, olit vielä sanonut sen niin söpösti (:
Never regret something that once made you smile.

tonksfani

  • Vieras
Vs: Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo
« Vastaus #3 : 15.05.2010 18:53:28 »
Kenenköhä ne kiiluvat silmäåt oli XD

Irkku

  • Huimapää
  • ***
  • Viestejä: 95
  • It'll always be you!
Vs: Hän tajusi, että kannattaa varoa mitä toivoo
« Vastaus #4 : 02.09.2010 19:52:29 »
Uii, söpöä!<3 Remus oli niin lutuinen ja söpö!:) Ja lopun vierä kruunasi pikkupikkuviittaus Siriukseen! Päivä pelastui! :) Kiitos!
En pelkää huomista, sillä se ei ole vielä tänään!