Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 127771 kertaa)

little-monkey

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (33. kappale 15.9)
« Vastaus #380 : 27.03.2011 20:18:42 »
Aluksi kiitän kommenteistanne, ne saavat aina hymyn huulilleni, ja pahoittelen, että tässä on taas kestänyt. Minusta tuntuu aivan kauhealta, kun aina kestää. Luku on ollut suomennettuna aika pitkään, mutta minun on pitänyt sopia thunderfulin, ficin alkuperäisen kirjoittajan, kanssa asioista suomentamiseen liittyen. Olen päättänyt, etten itse jatka suomentamista, en ainakaan nopeatahtista. Elämässäni on liikaa kiirettä ja stressiä tällä hetkellä, joten aikaa suomentamiseen ei ole. Yritän löytää uuden suomentajan, jotta voisitte jatkaa tämän lukemista, mutta jos kukaan ei ole halukas jatkamaan työtäni, jatkan sitä itse, mutta vauhti on yksi kappale puolessa vuodessa. Mutta selittelen lisää tästä tämän luvun jälkeen ja päästän teidät lukemaan. Toivottavasti pidätte (:

Luku 34
Kerjäämistä ja syntymäpäiväsuunnitelmia

Loman viimeiset viikot kuluivat nopeasti. Vietin suurimman osan päivistä Cullenien kanssa, mutta nautin kuitenkin illoista. Silloin pystyin tutustumaan Charlieen paremmin. Oli mukava puhua ajasta, jonka olimme menettäneet, kun olin nähnyt häntä vain pari viikkoa vuodessa.

Alice ja Jasper lähtivät Biloxiin selvittämään kaiken, mitä he pystyivät Alicen menneisyydestä joten vietin suurimman osan ajastani Edwardin kanssa tai puhuen Rosen ja Emmettin kanssa autoista ja videopeleistä. Vaikka ikävöin Alice ja Jasperia, minun täytyi myöntää, että nautin salaa rentoutumisesta Alicen tarttuvan energisyyden ollessa poissa pitkästä aikaan. Oli mukavaa vain rentoutua Edwardin kanssa ilman ilman jatkuvaa huolta, että Alice ryntäisi sisään ja raahaisi minut mukaansa vain koska hän oli keksinyt jotain kivaa tekemistä meille.

Koulun alun lähestyessä masennuin hieman, kun tajusin, etteivät Emmett, Jazz ja Rose olisi meidän kanssamme tänä vuonna. He olivat kaikki valmistuneet taas äskettäin. Edward ja Alice olisivat kanssani – mikä helpotti hieman, mutta tiesin, että se tuntuisi siltä, että puolet meistä olisi poissa. Alennuin niin alas, että kerjäsin Emmettiä palamaan ja käymään viimeisen vuoden uudestaan kanssani. "Ole kiltti Emmett. Mikään ei ole läheskään niin hauskaa ilman sinua. Tule vain takaisin – se on kivempaa kuin viettää aikasi pelejä pelaten Jasperin kanssa", kerjäsin.

Hän nauroi minulle. "Anteeksi Bells, mutta mielestäni olisi hieman epäillyttävää, jos minä palaisin sillä minulla oli täydelliset arvosanat, kun valmistuin."

Ristin käteni ja mutristin suutani. "Vaikea uskoa, kun miettii käytöstäsi", jupisin.

Vierelläni Edward naurahti. "Voisit mennä lastentarhaan nelivuotiaiden seuraan eikä kukaan viisastuisi, Em."

Emmett murahti meille. "Sitä paitsi Bella, mieti nyt – kaikella sillä vapaa-ajallani minulla on aikaa keksiä huomattavasti taidokkaampi kepposia sinulle", hän sanoi virnistäen ilkikurisesti.

Pyöritin silmiäni hetkellisesti unohtaen alkuperäisen tehtäväni. "Älä viitsi Emmett. Vaikka sinulla olisi kaikki aika maailmassa, et voi mitenkään onnistua tekemään kepposta minulle."

Carlisle, joka oli palannut sairaalasta juuri niin, että hän kuuli keskustelumme, huokaisi. "Ikuisuus teidän kahden kanssa tulee olemaan pitkä", hän mutisi. "Mitä minä teinkään ansaitakseni kaksi keppostelijaa?"

Emmett ja minä käännyimme ja loimme hänelle suuret, identtiset virnistykset. "Olet vain heikkona kauniille kasvoille, Carlisle", vastasin. Hän vain huokaisi ja meni etsimään Esmen.

"Mutta ihan tosi Emmett, mitä te aiotte tehdä, kun me muut olemme koulussa?" kysyin.

Hän virnisti. "No ajattelin viedä Rosen Afrikkaan muutamaksi viikoksi – meidän 23. häämatkamme."

Hymyilin. "Kuulostaa mahtavalta", sanoin, samalla kun aloin ajattelemaan, minne Edwardin ja minun pitäisi mennä häämatkallamme. "Minne päin Afrikkaa?" kysyin.

Siitä alkoi meidän pitkä keskustelumme, johon Edward ja Rosekin liittyivät, suosikki maistamme Afrikassa. Emmett – tietenkin – odotti innoissaan, että pääsisi metsästämään leijonan. Toruin häntä siitä, koska leijonat ovat kuitenkin rauhoitettuja. Hän näytti hämmentyneeltä ja lupasi, ettei satuttaisi niitä, kunhan hän sai hieman tapella. Me kaikki huokaisimme ja pyöritimme silmiämme tuolle. Emmett ei muuttuisi koskaan.

"Niin ja älä huolestu Bella. Tulemme takaisin ajoissa syntymäpäiväjuhliisi", Emmett vakuutti minulle.

Voihkaisin. "Älä muistuta minua." Alice oli erittäin innoissaan syntymäpäivistäni ja oli ottanut vastulleen järjestää juhlat minulle. Ensin hän oli halunnut mennä aivan yli laidan ja kutsua koko koulun juhliin, mutta olin nopeasti estänyt sen suunnitelman ja kieltäytynyt antamasta hänen tehdä mitään mikä liittyisi muihin kuin Culleneihin ja minuun. Sen jälkeen kun olin mutissut kuinka epäkiitollinen olisin ja kuinka hänen vaivannäkönsä menisi hukkaan, hän suostui ehtooni. En kuitenkaan kuvitellut saavani pieniä juhlia. Tiesin, että Alice suunnittelisi suuret juhlat vaikka sinne tulisikin vain kahdeksan henkilöä.

Emmett nauroi ja kaikki Cullenit tuntuivat ilahtuvan syntymäpäiväni maininnasta. Vaikutti siltä, että he olivat uskomattoman innostuneita. Edwardin mukaan he eivät olleet viettäneet kunnon syntymäpäiviä yli 40 vuoteen. Heidän ilmeidensä perusteella olin valmis lyömään vetoa, että he kaikki olivat liioitelleet lahjojen kanssa.

Sinä yönä odottaessani Edwardin saapumista, ajattelin tarkemmin Edwardin ja minun häämatkan mahdollisuuksia. Koska Edward ei ollut edes maininnut avioliittoa, minulla ei ollut mitään mahdollisuutta tietää odottiko hän minun muuttuvan ennen häämatkaamme. Olin kuitenkin aivan varma, että olisin edelleen ihminen häissäni ja häämatkallani.

Unohdin nuo ajatukset ja aloin miettimään mahdollisia häämatkapaikkoja. Mietin menisimmekö jonnekin lämpimään ja trooppiseen paikkaan, mutta kuitenkin tarpeeksi syrjäiseen, ettei kukaan häiritsisi meitä tai huomaisi Edwardin kimaltelevaa ihoa. Juuri sillon Alice huusi: "Älä huolehdi Bella. Edwardilla on täydellinen paikka mielessään. Tulet rakastamaan sitä." Mielialani nousi ajatuksesta, vaikkakin olin hieman närkästynyt salaisuusosasta.

"Hän tietää, että vihaan yllätyksiä", nurisin. Sitten toinen ajatus pälkähti päähäni. "Eli tuo tarkoittaa sitä, että hän on ajatellut kosimista?" kysyin toiveikkaasti.

"Jep", Alice vastasi. Mielialani nousi jälleen.

"Tiedätkö ollenkaan milloin?"

"En. Anteeksi. Hän ei ole vielä päättänyt aikaa", hän pahoitteli.

Huokaisin. "No sinun on paras aloittaa häiden suunnittelu ja minun hääpukuni, sekä sinun ja Rosen morsiuspukujen hankinta. Sillä jos hän ei kosi minua pian, minä kosin häntä", sanoin päättäväisesti. "Itse asiassa jos minun on pakko, pyydän Jazzia ja Emmettiä pitelemään häntä alttarilla ja pakottamaan hänet sanomaan 'Tahdon'", päätin.

Kuulin Jasperin nauravan taustalla. "Niin sitä pitää muru", hän sanoi.

Alice oli niin tyytyväinen mahdollisuudestaan suunnitella häitä, joten päätimme häiden teemaa, kunnes Edward saapuisi. Lopulta päädyimme 1918-luvun teemaan ja sitten minun piti mennä, koska Alice ilmoitti minulle, että Edward oli tulossa.

Päivät kuluivat aika nopeasti ja sain säännöllisesti soittoja Volterrasta sekä Alicelta, joka soitti joka aamu ohjatakseen vaatevalintojani. Iltaisin menin treffeille Edwardin kanssa.

Edward vei minut monille treffeille – pääosin hienoihin ravintoloihin Seattlessa sekä näytelmiin, museoihin ja gallerioihin. Rakastin jokaista sekuntia.

Viikkoa ennen kuin koulu alkoi tulin kotiin ja huomasin Charlien palanneen jo töistä. "Hei isä", tervehdin häntä.

Hämmästys hänen aikaisesta paluustaan täytyi olla selvä kasvoillani. "Hei Bells, me olemme menossa Blackien luokse tänään syömään ja katsomaan peliä. Sinä voit viettää aikaa Jaken ja hänen kavereidensa kanssa, ja oppia tuntemaan heimoa hieman paremmin. Tiedän, että olit ainakin joskus todella kiinnostunut mytologiasta ja heimolla on muutama legenda, jotka ovat varmasti mielenkiintoisia mielestäsi."

Pakotin itseni hymyilemään. Voi kiva, ajanvietto lauman kanssa. Ei ollenkaan lempi-illanviettotapani. "Joo isä, kuulostaa kivalta."

Soitettuani Edwardille kertoakseni, minne olin menossa, jottei hän huolestuisi, hyppäsin autoon Charlien kanssa ja lähdimme La Pushiin. Jostain tiesin, etteivät Jacob ja muu lauma olisi niin iloisia nähdessään minut.

Pian saavuimme Blackien talolle. Jacob avasi oven. "Hei Charlie", hän tervehti innokkaasti päästäessään meidät sisään. Mutta heti kun Charlie oli sisällä ja keskusteli innoissaan Billyn kanssa, Jacob loi vihamielisen tuijotuksen suuntaani. "Jotta asia olisi selvä Bella, koska olet loisien kanssa, et voi tulla tänne, ellet ole Charlien seurassa. Ymmärrätkö?"

Hymyilin hieman omahyväisesti hänelle. "Älä huolestu, minulla ei ole mitään aikomuksia tulla tänne. En ole koskaan oikein pitänyt koirista."

Hän vain tuijotti minua vihaisesti. Illallisen tunnelma oli tavallista kireämpi, koska Jacobilla oli vihainen ilme kasvoillaan ja Billy loi minuun huolestuneita sekä epäuskoisia katseita. Oli selvää, että hän tiesi minun ja susien pienestä tapaamisesta sekä siitä miten olin pysäyttänyt Jacobin keskelle ilmaa.

Henkilökohtaisesti ajattelin, että heidän pitäisi olla pahoillaan jos jotain. Jos olisin ollut tavallinen ihminen, jonka kimppuun Jacob hyökkäsi, olisin kuollut. Susien oli tarkoitus suojella Forksin ihmisiä, ei tappaa heitä.

Illallisen jälkeen minun täytyi seurata Jacobia Samin talolle. Tapasin Emilyn, joka oli ystävällinen erimielysyyksistämme huolimatta. Olin järkyttynyt, kun näin hänen kasvonsa ensimmäistä kertaa. Oli selvää minkälainen yliluonnollinen olento oli aiheuttanut raapimisjäljet, jotka runtelivat hänen kasvojaan. Nähtävästi ihmissudet olivat paljon epävakaampia kuin olin ensiksi ajatellut.

Vietin seuraavat pari tuntia keskustellen kohteliaasti Emilyn kanssa, samaan aikaan kun Sam, Jacob ja Embry tuijottivat minua epäluuloisesti.

Oli suuri helpotus, kun peli viimein loppui ja Charlie sekä minä ajoimme kotiin. Totesin, että ensi kerralla minun pitäisi keksiä tekosyy, jottei minun pitäisi mennä. En halunnut kokea tuota uudestaan.

Loman viimeiset päivät kuluivat rauhallisesti. Alice sekä Jasper palasivat päivää ennen koulun alkua ja (yllätys, yllätys) Alicella oli mukanaan monta ostoskassia, jotka sisälsivät vaatteita koko perheelle.

Koulu alkoi taas. Olin ärsyyntynyt kaikista vihaisista katseista, joita keräsin. Pääsyylliset olivat Jessica ja Lauren. Minä vastasin siihen katsomalla heitä vihaisesti, kunnes he katsoivat muualle. Edward ilmoitti minulle, että he olivat toivoneet minun ja Edwardin eroavan kesällä, ja että Edward, joka oli nyt selvästi enemmän kiinnostunut treffailusta, pyytäisi heitä ulos. Päätin salaa saavani sormukseni hänen sormeensa pian.

Kohta selvisi, että Mike Newton oli toivekkaampi saadakseen kiintymykseni tänä vuonna, kun Emmett ja Jasper olivat poissa kuvioista. Huomasin usein Edwardin tuijottavan Mikea erittäin vihaisesti. Ei tarvinnut olla mikään nero tajutakseen, että Miken ajatukset eivät olleet oikein kohteliaita.

Vaikutti siltä, että Eric oli viimein kasvattanut selkärangan. Olin englannin tunnilla ja istuin mukavasti Edwardin vieressä, joka juoksutti sormiaan kevyesti hiusteni läpi, kun yllätyin. Katsoin hämmentyneenä Ericin saapumista luokkahuoneeseen, hänen lukitessaan silmänsä minuun ja hänen kävellessään kohti pulpettiani. Tunsin Edwardin kiristyvän vierelläni.

Viimein Eric saavutti meidät. Hän hymyili. "Hei Bella", hän sanoi. Hänen änkytyksensä oli täysin tiessään ja hän jätti Edwardin täysin huomioimatta.

Tunsin hieman pelkoa. En pitänyt siitä, minne tämä oli menossa. Hymyilin kohteliaasti. "Hei Eric, miten lomasi meni?"

"Mahtavasti Bella. Olin jonkin aikaa Virginiassa serkkujeni luona."

Pidin kohteliaan hymyn kasvoillani pohtien minne tämä johtaisi. "Mahtavaa Eric. Edward ja minä menimme Italiaan." Toivoin tämän estävän häntä hieman ja onneksi hänen ilmeensä muuttui hieman vähemmän toiveikkaaksi. Olin juuri onnittelemassa itseäni, kun päättäväisyys ilmestyi taas hänen kasvoilleen.

"Bella, minä tässä mietin, jos haluaisit lähteä illalliselle kanssani tällä viikolla?"

Edwardin kädet puristuivat nyrkkin. Yritin olla tahdikas kieltäytyessäni Ericin pyynnöstä. Pohdin samalla, miksi hän yrittää pyytää minua ulos, kun on aivan selvää, että minä ja Edward olemme pari. Toivottavasti Edward keräisi rohkeutta kosiakseen pian ja sitten kiiltävä sormus sormessani saisi pojat tajuamaan, että olin varattu. "Anteeksi Eric, mutta minä olen Edwardin kanssa enkä ole kiinnostunut kenestäkään muusta, enkä koskaan tule olemaankaan", sanoin painokkaasti.

Hänen kasvonsa valahtivat jonkin verran. "No, kaikki hyvin, mutta jos joskus muutat mielesi, minä olen odottamassa sinua", hän sanoi ennen kuin käveli paikalleen luokkahuoneen toiselle puolelle.

Edward rentoutui hieman. "Hyvin hoidettu rakas", hän kuiskasi sivellessään hiuksiani.

Loppuosa päivästä meni nopeasti ja illalla sanoimme hyvästit Emmettille ja Roselle, jotka olivat lähdössä Afrikkaan. Minä tulisin kaipaamaan heitä. Päätin tehdä kepposen Emmettille, kun hän palaisi näyttääkseni kuinka paljon olin kaivannut häntä, tietenkin.

Kun he olivat lähteneet, Alice tuli luokseni. "Nyt Bella, sinun täytyy auttaa minua suunnittelemaan syntymäpäiväjuhlasi!"

Huokaisin ja hyväksyin, etten tulisi kuulemaan mitään muuta muutamien tulevien viikkojen aikana.

Siinä se oli. Toivottavasti se oli odottamisen arvoinen. Mutta nyt suomentamisasioihin. Kuten ennen lukua sanoin itse en enää jaksa jatkaa tätä, mutta jos joku teistä olisi halukas aloittamaan suomentamisen, voit sen aloittaa. Suomennettavaa on jäljellä 10 lukua + epilogi. Lähetä minulle yksityisviesti ja kerro miksi haluat ja onko sinulla oikeasti aikaa. Emmehän me halua, että muut joutuvat taas odottamaan puoli vuotta. Tietenkin, jos haluat aloittaa suomentamisen, sinun pitää ymmärtää englantia hyvin, mutta se nyt onkin itsestäänselvyys. En minä mitään koulunumeroita halua tietää, koska ne voivat olla harhaanjohtavia. Minä olen apuna, jos sitä tarvitsee ja voin betata, jos haluat. Jos nyt halukkaita aloittamaan suomentaminen on enemmän kuin yksi, luen kirjoittamianne tekstejä ja valitsen sitten jonkun.

Eli siis jos olet halukas suomentamaan tätä ficiä, lähetä minulle yksityisviestillä seuraavat asiat:
Nimimerkki:
Miksi haluat suomentaa?
Onko sinulla aikaa ja jaksatko?
Haluatko minun betaavan?
(Muuta:)

En nyt mitään aikarajaa anna, mutta sanotaan nyt niin että muutaman viikon päästä ilmoitan uuden suomentajan. Jos uutta suomentajaa ei ole, ilmoitan senkin, jotta osaatte taas valmistautua odotukseen, koska itse en mitenkään ehdi suomentaa kunnolla nopeasti. Ehkä sitten kesäloman alettua elämä rauhoittuu sen verran, että ehdin taas suomentaa.

Ficin alkuperäiseltä kirjoittajalta, thundefulilta, on lupa suomentajan vaihdokseen.

Unohdin varmasti jotain tärkeää.. Jos teillä on jotain kysyttävää ficiin tai suomentamiseen liittyen, laittakaa vain rohkeasti yksäriä (:

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (34. kappale 27.3)
« Vastaus #381 : 28.03.2011 00:36:12 »
Ui jatkoa ^^
Näitä suomennoksia on aina nii vaikee kommentoida muulla tavalla kuin, että ei ollut tökkivää ja hyvin suomennettu, harmi vain, että kesti niin kauan :<

Toivottavasti löytyy joku suomentaja. Itse ilmouttautuisin, jos olisin parempi :<  Harmi jos tulee niin ahrvoin, koska tämä todella on hyvä ficci! <3

Kiitos
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

yuuri

• Luihuinen
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
« Vastaus #382 : 28.03.2011 06:15:12 »
Tää on upee ficci ja harmittaa, että uusi suomentaja pitäisi löytyä...itse tekisin sen mielelläni, mutta yritän viimeiset kolme vko:a keskittyä kouluun kunnes saan varmistuksen että pääsen lukiosta pois..mutta mikäli siihen mennessä ei ole ilmestynyt suomentajaa niin suomennan tämän kyllä mielelläni loppuun.. :)
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #383 : 28.03.2011 14:31:37 »
Mukavaa, että sait tähän jatkoa, sitä on odotettukkin.
Ikävää, ettet jaksa tätä eneää suomentaa, sillä suomennuksesi on ollut mieluisaa luka, toivokaamme vain, että seuraava suomentaja on taidokas.
¨
Tutti frutti kiittää ja kumartaa, sekä toivoo, että saamme jonkun suomentamaan tätä mahtavaa ficciä

Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

miiru_97

« Vastaus #384 : 28.03.2011 15:32:32 »
Juuh, komppaan edellisiä, en löytänyt yhtään kirjotusvirheita (läpyt sille), teksti oli sujuvaa ja muutenkin.
Aikahan tässä se ongelma on.  :)
Itse olen ihan ok englannissa, mutta en niin hyvä että pystyisin jt. suomentamaan, joten toivotaan että joku hyvä suomentaja ilmoittautuu.... ja tietysti, jos joku ei muuten kerkiä, niin voihan aina tarvittaessa yksi suomentaa yhden luvun jne., mutta se olisi aika hankalaa, joten voitte unohtaa sen.  ;)

Mutta, ihanaa, toivotaan uutta suomentajaa, tai sitten odotellaan kärsivällisesti nykyiselta jatkoa.  :)

miiru_97 kiittää suomentajaa ja toivoo parasta.  ;) :D
(:

Miz

• Vieras
« Vastaus #385 : 28.03.2011 20:19:11 »
JATKOAAA!! JEEE!!
Kuinka kauan olen odottanut tätä... Ficciin jää koukkuun ja vieläkin on tuoreena mielessä mitä puoli vuotta sitten luin <3<3
Voi ihmiset ottakaa tämä työksenne suomentaa, koska minulla taitoja siihen ei todellakaan ole ):
MUTTA, MUTTA KIITOS Jatkosta ja anteeksi liiasta caps lockin käytöstä!!!!

OIIII!!! RAKASTAN TÄTÄ FICCIÄ!!! <3<3<3

little-monkey

« Vastaus #386 : 27.04.2011 19:02:28 »
Uusi suomentaja on löytynyt. Tästä eteenpäin Sirocco suomentaa tätä ficciä. Minä jatkan puuhaamista tämän ficcin seurassa betailemalla (:

mmiru

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (uusi suomentaja)
« Vastaus #387 : 27.04.2011 19:22:35 »
En nyt satu muistamaan että olenko kommentoinut tätä aikaisemmin, mutta olen kuitenkin seuraillut tätä jo jonkin aikaa. :D Mahtavaa että tämä ficci jatkuu taas, ja toivoisin että tuleva suomentaja suomentaa hyvin. :)

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #388 : 27.04.2011 19:53:16 »
Mukavaa saada uusi suomentaja tälle ficcille! Toivottavasti hän osaa hommansa hyvin!

Tutti frutti kiittää ja kumartaa sekä odottelee uutta lukua

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Camiela

« Vastaus #389 : 27.04.2011 21:48:00 »
Hei, mahtavaa!
Tämä onkin yksi niistä twilight ficeistä, mitä olen seurannut.

Onnittelut uudelle suomentajalle ja little-monkeylle! Minä jään seuraamaan ja odottelemaan uutta lukua luettavaksi.

Camiela

miiru_97

« Vastaus #390 : 28.04.2011 15:27:23 »
Jep, mahtavaa että suomentaja löytyi, ei sillä etteikö vanha olisi ollut mahtava.  ;) :D
Mut joo, jatkoa seurailen, Sirocco, ei mitään paineita, jatkoa tulee sit ku tulee.

mut joo, mahtavaa. ;D
miiru_97  toivottaa uudelle suomentajalle kaikkea hyvää. :)
(:

VampireHeart

• Vieras
« Vastaus #391 : 28.04.2011 15:34:49 »
En tiedä, oonko tätä koskaan kommentoinut, mutta aktiivisesti oon seuraillut. (enkuks oon tän lukenut, mutta mukavaa saada tämä suomeksikin)

Miz

• Vieras
« Vastaus #392 : 29.04.2011 19:44:56 »
JEE SUOMENTAJAAA!!
HALUAN JO LUKEA!! ;DD

Sirocco

« Vastaus #393 : 09.05.2011 18:25:12 »
Hei ! Eli olen siis tämän ficin uusi suomentaja :)  Yritän saada suomennettua sellaista luku/viikko tahtia. Ja ainakin, kun kesä tulee niin luulisi aikaa riittävän  Niin ja kiitos little-monkeylle betauksesta.

Luku 35 - Juhlia

Bellan näkökulma

Kahdeksannentoista syntymäpäiväni lähestyessä Alice oli joka päivä yhä innokkaampi, hän pomppi koulussa pirteänä ja tuli esittämään minulle uusia ideoita juhliin keskellä yötä. Edwardin täytyi usein sättiä häntä minun herättämisestäni, sillä hänen huolensa vajaista yöunistani kasvoi. Lopulta luovutin yrittämästä hillitä Alicen innokkuuta ja hyväksyin sen, että minun täytyi vain luopua määräämisoikeudestani juhlissa ja antaa Alicen tehdä juhlilleni, mitä halusi. Voisin ainakin nukkua sitten kunnolla ja Edwardin ei tarvitsisi huolehtia uneni määrästä.

Koulu oli edelleen melko yksitoikkoista - aivan niin kuin olin olettanutkin. Ilman Emmettin naurua se vain oli tylsää, vaikka Alice ja Edward tekivät siitä edes jotenkin siedettävää. Opiskelu oli naurettavan helppoa. Olin siitä usein kiitollinen, koska Edward oli kaikilla tunneillani ja hän oli suuri häiriötekijä. Joskus vietän kokonaisen tunnin ällistellen omaa yksityistä kreikkalaista jumalaani ja ihmetellen hyvää onneani. Tietenkin Edward sai usein minut kiinni hänen katselemisestaan ja hänen vino hymynsä sytytti sydämeni ilmiliekkeihin paljastaen ihailuni sen kuuluvilla epätasaisilla lyönneillään. Olen onnistunut selviämään useista yksitoikkoisista koulupäivistä uneksimalla Edwardista ja elämästämme yhdessä, sekä erilaisista mahdollisuuksista, joita tulevaisuus pitäisi sisällään. Monista niistä Edward ei varmasti ollut koskaan uneksinutkaan.

Emmett ja Rose saapuivat takaisin Afrikan matkaltaan pari päivää ennen juhliani ja jekkuni toimi täydellisesti. Me kaikki olimme odottamassa malttamattomina heidän tuloaan sisällä. Jaloissani oli valtava laukku, jonka sisältöä Edward oli ihmetellyt siitä lähtien, kun olin saapunut muutamaa tuntia aikaisemmin. Olin kieltäytynyt kertomasta hänelle ja Alice oli ilmeisesti blokannut hänet mielestään - ilkikurinen virne hänen naamallaan paljasti minulle hänen tietävän suunitelmistani.

Lopulta kuulimme Rosen auton pysähtyvän talon eteen ja kahden auton oven aukenevan ja menevän kiinni. Aloin hymyillä ja käytin kilpeä pitääkseni laukkua ilmassa siinä, missä yletyin siihen. Avasin laukun vetokejun kuulessani heidän kävelevän kuistin portaat.

Aivan niin kuin olin suunnitellutkin Rosalie tuli ensin ja minä kietaisin nopeasti kilpeni hänen ympärilleen siirtäen samalla häntä muutaman metrin sisemmälle taloon ja vasemmalle. Jätin huomiotta hänen yllättyneet vastustelunsa keskittyen tarkemmin saaliiseeni. Emmett astui ovesta sisään ja pysähtyi yllättyneenä katselemaan vaimonsa nopeaa lentoa ilman halki. Nappasin erään esineen laukusta ja heitin sen kovaa Emmettiä päin. Vesi-ilmapallo, täytetty hyytelömäisellä yhdisteellä jauhoja, vettä ja suosikkinani valkosipulipulveria, läsähti kaikkialle Emmettin hiuksia ja kasvoja. Shokin ja inhon ilme hänen kasvoillaan oli koominen jatkaessani hänen pommitustaan erikoistäytteisillä vesi-ilmapalloillani.

Alice astui nopeasti viereeni ja liittyi mukaan. Kun Edward ja Jasperkin olivat tajunneet mitä tapahtui, hekin alkoivat pommittaa Emmettiä. Yhteensopivat hymyt koristivat kasvojamme. Roselta kesti hieman kauemmin toipua yllätyksestä, mutta kun olin heittänyt viidennen palloni, hänkin alkoi heitellä palloilla miestään.

Emmett seisoi hiljaisena ottaen kaikki ammukset vastaan inhon ilme kasvoillaan. Kun olimme viimein saaneet heitetyksi kaikki ammukset, hän tuijotti minua murhaavasti, naama valuen vahvasti haisevaa hyytelöä. Minä virnuilin hänelle: ”Piti vain varmistaa, että vampyyrien allergisuus valkosipulille oli myytti.” Tiesin, kuinka pahalta sen täytyi haista Emmettistä, koska olin vuosia sitten tehnyt saman Felixille ja Demetrille. Ilmeisesti järkyttävä haju häviäisi vasta viikon kuluttua.

Hän tuijotti minua uhkaavasti. “Minä kostan sinulle tämän”, hän uhkasi. Epäonnekseen hän ei näyttänyt pelottavalta, koska hyytelö valui hänen naamallaan. Me kaikki nauroimme hänen tömistellessään yläkertaan ottamaan suihkua.

“Älä huoli Emmett!”, huusin hänen peräänsä portaisiin, “haju katoaa noin viikossa.” Repesin nauramaan ja kaikki alakerrassa liittyivät mukaan Emmettin jupistessa itsekseen.

Alice hihitti: ”Hän tulee vihaamaan valkosipulin hajua seuraavan vuosisadan.” Minä virnistin voitokkaana ja me kaikki hykertelimme.

Hän palasi pitkän ja todella huolellisen suihkun jälkeen huvittunut hymy kasvoillaan. Vaikka tiesin hänen jo suunittelevan kostoa, tiesin myös, että hän osasi nähdä hauskan puolen pienessä pilassani. Hän ja Rose kertoivat meille matkastaan ja Emmett jopa antoi minulle ohuen tupsun, jonka hän oli nypännyt leijonan harjasta. Ylpeänä hän vakuutti minulle, ettei ollut satuttanut tai tappanut leijonaa, vaikka olikin tapellut sen kanssa.

Loppuviikon jokaisen niukan vapaanhetken vietin Cullenien talossa innokkaana kuuntelemassa jokaista yksityiskohtaa Emmettin ja Rosen matkasta. Edward huomasi mielenkiintoni ja lupasi söpösti viedä minut omalle matkallemme tulevaisuudessa.

Kahdeksannestoista syntymäpäiväni saapui nopeasti. Onnellisena heräsin Edwardin käsissä ja vaadin ensimmäisen syntymäpäiväpusuni ennen kouluun valmistautumista. Koulussa kaikki toivottivat minulle hyvää syntymäpäivää – toiset aidommin kuin toiset. Angela ja Ben antoivat minulle jopa ihanan kortin.

Alice oli onnistunut noudattamaan toivettani ja oli jättänyt lahjansa kotiin, jotta saisin sen illalla juhlissani. Minulla oli kuitenkin vahvoja epäilyjä siitä, että hänen ainoa syy siihen, ettei hän ollut tuonut lahjaansa kouluun oli se, ettei se mahtunut mukaan. Alice ei ollut sitä tyyppiä, että hän ostaisi pieniä lahjoja.

Päivä kului nopeasti ja tajusin olevani jännittynyt tietäessäni, että näkisin Alicen työn tulokset kohta. Edward tuli talolleni muutamaa tuntia koulun jälkeen, jotta Alice voisi viimeistellä kaiken. Me tapoimme aikaa kirjoittamalla sähköpostia äidilleni. Kiitin häntä kamerasta, jonka hän, Charlie ja Phil olivat ostaneet minulle yhdessä. Soitin myös Volturiperheelleni jutellakseni heille ja jotta he voisivat toivottaa minulle tavanomaiset syntymäpäiväonnittelut.

Kun Charlie oli saapunut kotiin pitsan kanssa ja hän oli syönyt päivällisen, hän vilkutti minut ja Edwardin ulos ovesta mielissään siitä, että sai asettua katsomaan urheilua.

Me saavuimme Cullenien talolle löytääksemme sen kirkkaasti valaistuna. Koko kuisti ja porrasaskelmat olivat täynnä kauniita kukka-asetelmia ja etuovessa oli massiivinen kyltti, jossa luki: ”HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ BELLA!” Alice oli selvästi käyttänyt aikaa juhlieni järjestämiseen.

Edward ja minä lähestyimme hitaasti taloa ja kun tavoitimme etuoven, pystyimme tuntemaan kiihtymyksen, onnellisuuden ja innokkuuden aallot, joita Jasper lähetti ympäriinsä – ehkä ne olivat ylijäämää Alicelta ja Emmettiltä. Me avasimme oven tajutaksemme, että Emmett ja Alice syöksyivät minua kohti.

Juuri ennen kuin he tavoittivat minut, Emmett onnistui tönäisemään Alicen pois ja hän kauhaisi minut karhunhalaukseen. ”Hyvää syntymäpäivää, Bella!” hän huudahti innokkaana, pyörittäen minua ympäri ennen kuin laski minut viimein alas.

Nauroin: “Kiitos, Em.”

Alice tuuppasi kyynärpäällään hänet äkkiä pois tieltään, ärtymyksen Emmettiä kohti sykkiessä hänen kasvoillaan. Kiertäessään kätensä ympärille lujasti hänen vihainen katseensa katosi ja sen korvasi kaunis hymy. ”No, mitä mieltä olet, Bella? Pidätkö koristeista? Näitkö kakun, jonka Emmett hankki sinulle?”

Hänen mainitessaan kakun käännyin ympäri katsomaan huonetta. Me olimme kukkien ja pallojen ympäröimiä ja sivupöydällä oli suunnaton kakku. Se oli kolmikerroksinen ja siinä oli sininen kuorrutus. Päällimmäisessä kerroksessa oli 18 kynttilää ja alimmaisessa kerroksessa luki ”Paljon onnea, Bella.” Se olisi ollut tarpeeksi iso kakku 50 hengelle, ja koska olin ainoa, joka söisi, järkytyin, vaikka se näytti maukkaalta. Epäilin, että Emmett oli paneutunut kakkuni hankintaan, joten koska en halunnut satuttaa hänen tunteitaan, käännyin ympäri ja hymyilin Alicelle ja Emmettille. ”Kiitos kaverit, olette parhaita. Tämä on upein syntymäpäiväkakku, joka minulla on koskaan ollut. Ja rakastan palloja ja kukkia.”

Koko perheen kasvot muuttuivat riemukkaiksi. Tietenkin Alice ei voinut olla hiljaa liian kauaa ja kohta hän sieppasikin minut johdattaen minut pidemmälle huoneeseen. ”Avataan lahjasi ensin ja voit saada kakkuasi sitten myöhemmin”, hän huudahti iloisesti.

Emmett poimi suuren paketoidun laatikon, joka oli niin korkea, että se ylettyi vyötärölleni. Emmett laski sen eteeni ja sanoi: ”Tämä on Roselta ja minulta.” Hymyilin hänelle ja avasin kääreet paketin päältä. Avasin laatikon innokkaasti miettien, mitä he olivat hankkineet minulle, mutta hymyni muuttui pian kulmakarvojen kurtistukseksi, kun huomasin, että laatikon sisällä olikin toinen laatikko. Otin sen ulos ja avasin sen. Tietenkin siellä oli uusi laatikko. Mulkaisin Emmettiä, joka virnuili riemuitsevasti ja jatkoin laatikoiden avaamista, joista jokaisen sisällä oli uusi laatikko.

25 laatikon jälkeen saavutin lopulta viimeisen laatikon ja avasin sen vain tajutakseni sen olevan typötyhjä. Purin hammasta ärsyyntyneenä Emmettin hihittäessä vieressäni. Kaikki muut yrittivät pidättää nauruaan. ”Kiitos lahjastasi, Emmett”, sanoin hillitysti, ”Se on epäilemättä yksi mielenkiintoisimmista, joita olen koskaan saanut.” Liimasin kasvoilleni tyytyväisen ilmeen.

Se teki sen; he kaikki alkoivat nauraa raikuvasti. Minä hihitin myös; pystyin näkemään huumorin tässä tilanteessa. Kun he lopulta rauhoittuivat Rose selitti, että hän ja Emmett olivat hankkineet äänentoistojärjestelmät kahteen autooni. ”Asensin yhden jo Maseratiisi, ja asennan toisen sinun 370z viikonloppuna”, hän vakuutti minulle.

Halasin heitä kumpaakin tiukasti. “Kiitos kaverit, se on erinomainen lahja!” He näyttivät tyytyväisiltä.

Esme ja Carlisle antoivat minulle seuraavaksi petollisen yksinkertaisen kirjekuoren. Avasin sen ja vedin ulos joitakin papereita. Vilkaisin sitä nopeasti ja kun tajusin, että pidin käsissäni lentolippuja Phoenixiin, kiljahdin alicemaisesti ja heitin käteni heidän ympärilleen. ”Paljon kiitoksia! En voi odottaa vierailua äidin luona ja sitä, että hän tapaa Edwardin.” He hymyilivät iloisesti minulle ja vastasivat halauksiini.

Käännyin Edwardiin päin. Hymyilin valoisasti, innokkaana mietin jo millaista olisi viedä Edwardin tapaamaan pirteää äitiäni. Hän hymyili takaisin, silmiinpistävän onnellisena siitä, että olin niin innostunut.

Alice ja Jasper olivat seuraavat. Alice tanssi luokseni pitäen kädessään pelkistettyä valkoista kirjekuorta. Katsoin sitä ja uteliaasti nostin kulmakarvoja. Kiusasin häntä vähän: ”Minun täytyy sanoa, että olen yllättynyt. Olin varma, että olisit antamassa minulle paljon suurempaa lahjaa kuin sellaista, mikä mahtuisi kirjekuoreen.” Kaikki seitsemän Cullenia hymyilivät tietäväisinä saaden minut entistä uteliaammaksi siitä, mitä kirjekuoressa oli.

Liu’utin yhden sormen kuoren alle avastakseni sen ja yritin repäistä kirjekuoren auki. Sormeni liukui paperia vasten ja tunsin kirpaisun sormessani. Samassa huomasin pienen paperihaavan sormessani. Pisara verta nousi iholle. Ja sitten se tapahtui: suojausmekanismiosa kilvestäni aktivoitui vaistomaisesti itsestään. Se oli toiminto, jota en ollut käyttänyt lähes 10 vuoteen. Olin jo melkein unohtanut sen kokonaan.

Vaistonvarainen kilpeni heitti itsensä ulos ympäröiden minut noin kolmen metrin säteiseen kuplaan. Kilpi paiskasi vampyyrit seinille. Minulta vei muutaman sekunnin käsitellä, mitä oli tapahtunut niin yhtäkkiä. Kaikki tuijottivat minua shokissa – taas, selvästi he eivät olleet tajunneet, että minulla oli vielä eräs kyky, josta en ollut heille kertonut.

Emmett oli nyt seisomassa keskellä seinää ja Jasper liukui alas kuplan päältä. Todellinen yllätys tosin oli Edward. Hän seisoi edelleen vierelläni, kilpeni sisällä. Tätä ei ollut koskaan tapahtunut, ilmeisesti en ollut alitajuntaisesti rekisteröinyt Edwardia vaaraksi. Jasperin tavoittaessa lattian vedin kilpeni takaisin ja huomasin tyytyväisenä, ettei kellään vampyyreistä ollut ongelmia nähdä pientä määrää verta. Panin sormen suuhuni, ettei se enää vuotaisi. Kaikki katsoivat minua saadakseen selityksen.

Huokaisin, “Olen pahoillani, unohdin mainita kyvystäni, koska sitä ei tarvitse käyttää kovin usein – viime kerrasta onkin aikaa lähes 10 vuotta.” He kaikki katsoivat minua edelleen hämmennys kasvoillaan. ”Kilvessäni näyttää olevan sisäänrakennettu itsepuolustusmekanismi vampyyreita vastaan, mikä toimii automaattisesti heittäen kilven, jos ympärilläni on vampyyreita, kun vuodan verta” He kaikki näyttivät yllättyneiltä ja Carlisle katsoi minua kiinnostuneena. ”Kun viillän itseäni tai naarmuunnun jostakin, ja jos lähelläni on vampyyreita, näytän heittävän automaattisen kilven ympärilleni, joka työntää vampyyrit pois ja pitää minut suojassa. Ikävä kyllä se voi olla myös ongelma.” Nyt he näyttivät hämmentyneiltä. ”Nähkääs viimeksi, kun näin kävi olin seitsemän ja Voltureiden kanssa tietysti. Me olimme ulkona retkeilemässä, kun naarmutin käteni oksaan ja onnistuin viiltämään itseäni. Se vuosi aika paljon ja kilpeni heitti Felixin, Demetrin, Janen ja Alecin kauemmaksi minusta. Sitten pyörryin veren hajusta, eikä kukaan voinut tulla luokseni tyrehdyttämään verenvuotoa tai herättämään minua. He eivät pystyivät tekemään muuta kuin katsoa levottomina reilun kolmen metrin päästä. Ilmeisesti kesti 10 minuuttia ennen kuin heräsin.”

Kaikki rypistelivät kulmiaan tälle yllättävälle tiedolle ja näyttivät huolestuneilta. ”Nyt näyttää siltä, että Edwardista on tullut poikkeus”, viittasin edelleen vieressäni seisovaan rakkaaseeni. Ymmärrys ja helpotus pilkisti heidän silmissään, kun he tajusivat ettei kilpeni ollut työntänyt häntä pois.

Emmett rikkoi vakavan tunnelman naurahtamalla. ”Katsos Edward, sinä et ole ollenkaan pelottava. Jopa Bellan alitajunta pystyy erottamaan minut – suuren pelottavan ja voimakkaan vampyyrin sinusta – heiveröisestä ja vähän ruipelosta vampyyrista.” Me kaikki hymyilimme vitsille ja Edward ärähti leikkisästi.

Carlisle katosi hetkeksi ja palasi kohta laastarin kanssa, jonka laitoin nopeasti sormeeni.

”Noh”, Esme nyökkäili rikkinäisille seinille, ”Selvästi olet tehokas hajottamaan seiniä, kykysi tulee olemaan kätevä tulevaisuudessa remonteissa. Annoit minulle juuri hyvän syyn tämän huoneen uudelleen sisustukseen.” Hän hymyili samalla, kun hänen silmänsä arvioivat tarkkoina hajonneita kohtia.

Jasper hihitti: “Näyttää siltä, että menetit työsi, Emmett.”

Emmett mutristi suutaan: ”Mutta Esme, minä pystyn tuhoamaan talon aivan yhtä nopeasti kuin Bellakin!”

Minä hymyilin omahyväisesti. ”Et sinä pysty siihen, Emmett.”

Hän mulkoili minua leikkisästi. ”Meidän täytyy ehkä testata teoriaa joskus tulevaisuudessa Bells.” Pystyin näkemään kilpailun kipinän hänen silmissään ja virnistin sille.

Tunnelma oli palautunut tarpeeksi ennalleen ja ojensin Edwardille kirjekuoren avattavaksi, en halunnut toistaa äskeistä hässäkkää. Hän avasi sen ja veti ulos kuvan. Hän ojensi sen minulle ja käänsin sen ympäri. Se oli kuva Ducatista – samanlaisesta kuin Jasperin, mutta tummansinisen värisenä. Nostin kulmakarvojani. ”Oikeasti?” kysyin innostuneesti.

Alice nyökkäsi. ”Se on autotallissa, Esme ei antanut meidän tuoda sitä sisälle.”

Minä säteilin ilosta ja halasin häntä. ”Kiitos! En voi odottaa, että pääsen kokeilemaan sitä!”

Emmett virnisti: “Emme mekään voi.” Hän viittasi kaikkiin muihin paitsi Carlisleen ja Esmeen, ”Me kaikki ostimme myös moottoripyörät, jotta voisimme ajaa sinun ja Jasperin kanssa.” Hymyilin kuvitellessani kaikkea hauskaa, jota voisimme tehdä yhdessä.

Edward oli viimeinen, joka antoi minulle lahjan. Hän ojensi minulle paketoidun ohuen nelikulmion ja hieman suuremman laatikon. Kumpikaan niistä ei ollut oikean kokoinen tai muotoinen ollakseen kihlasormus. Peitin pettymykseni ennen kuin Jasper pystyi huomaamaan sitä ja hymyilin Edwardille odottaen kärsivällisesti hänen avaavan pienemmän paketin minulle. Sisällä oli tavallinen cd-levykotelo sisällään. Levykotelon kansilehdessä oli sinisiä ja valkoisia pyörteitä ja siinä luki ”Edwardin sävellyksiä”. Hymyilin hänelle riemastuneena ja hyppäsin häntä kohti. Hän otti minut kiinni ja kallistuimme nopeaan, mutta intohimoiseen suudelmaan. ”Kiitos, Edward, rakastan sitä”, mumisin.

“Olen iloinen, että pidät siitä”, hän asetti minut takaisin lattialle ja avasi toisen lahjansa minulle. Sisällä oli suuri korurasia, jossa oli platinaketju, johon oli kiinnitetty timanttisydän.

Tuijotin sitä kunnioituksen vallassa. ”Se on kaunis”, kuiskasin kurkottaen koskettamaan sitä kevyesti.

”Se oli äitini”, hän selitti, ”Halusin, että sinä saisit sen.”

Hän otti kaulaketjun laatikosta ja asetti sen kaulani ympärille. Käteni kosketti ketjua varvistaessani ja tiivistäessäni kiitokseni, arvostukseni ja rakkauteni suudelman muotoon.

Viimeinen lahjani oli yhdistelmä Voltureilta. Mittaamattoman arvokas vesivärimaalaus, jota olin metsästänyt vuosia. Entinen omistaja ei ollut halunnut sanoa sille mitään tarkkaa hintaa. Pohdin, kuka perheestäni oli säikäyttänyt hänet myymään maalauksen. He olivat myös lähettäneet kauniin setin ensimmäisen painoksen Sherlock Holmes -kirjoja ja joitakin kauniita koruja, joista pidin paljon.

Kun lahjat oli pois tieltä, tein nopean käynnin autotalliin nähdäkseni uuden, komean moottoripyöräni ennen kuin Esme sytytti kakkuni kynttilät. He lauloivat minulle syntymäpäivälaulun täydellisessä harmoniassa, heidän musikaaliset äänensä täydellisissä sävelkorkeuksissa. Onnellisena puhalsin kynttilät sammuksiin ja toivoin, että minä ja Edward kihlautuisimme pian.

He kaikki katsoivat melkein lumoutuneina, kun otin ensimmäisen palan kakkua suuhuni. Se oli herkullista, täyteläistä ja turmelevan hyvää, kevyt kuorrutus tarjosi täydellisen vastakohdan. Inahdin makunautinnosta. ”Emmett, valitsit upean kakun, se on taivaallinen.” Koko perhe hymyili minulle. Minun täytyi ottaa vielä toinen pala ennen kuin tunsin itseni täydeksi ja oli pakko lopettaa.

Me jatkoimme juhlimista piñatalla, jonka Emmett pudotti yhdellä iskulla. Sitten siirryimme katsomaan elokuvaa, jonka aikana käperryin Edwardin syliin onnellisena suuren popcorn kulhon kanssa. Söi vielä yhden palan kakkua ja karkkia piñatasta. Se oli paras syntymäpäivä, joka minulla koskaan oli ollut ja kun kerroin sen Alicelle, hän kiljui ilosta.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2011 15:46:17 kirjoittanut Sirocco »

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #394 : 09.05.2011 18:42:56 »
Jee, uusi luku!!

Mä oon lukenut tän moneen otteeseen jo englanniksi, mutta pakko sanoa että mulla jäi tästäkin luvusta aika paljon arvailujen varaan. :D

Suomennuksen laatu on pysynyt tosi hyvin suomentajan vaihtuessa, mikä on aivan loistava juttu. Lauserakenteet on tosi luontevia ja just sellaisia kun mä itekin varmaan laittaisin niissä tilanteissa. ;)

Ja ihanaa kun oli tällainen pirteä luku jossa ei ollut mitään uhkaa tai mitään sellaista, ei aina jaksa angstata.

Uutta lukua vaan kehiin!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #395 : 09.05.2011 19:44:32 »
Uusi luku, ihanaa!
Toivotaan, että suomennus tahti on niin ripeä mitä olet lupaillut
Hyvää tuota olet tehnyt suomentamisen kanssa, virheitä en huomannut
Nyt vain jatkoa kehiin

Tutti frutti kiittää ja kumartaa

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (uusi luku 9.5)
« Vastaus #396 : 09.05.2011 22:19:11 »
Oi kiitos, rakastan sua valtavasti kun aloit suomentaa tätä<3
Tää on jotenkin nii mahtava, vaikka yleesä tykkään agstisemmista, silti oon älyttömän kiintynyt tähän.
Tosi hyvää suomennosta muutenkin.
KIIITOS!   :-*
Toivottavasti jatkoa pian (:

~Lauranood
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

miiru_97

« Vastaus #397 : 10.05.2011 15:42:28 »
Haa! Jatkoa on tullut!

Olin joskus yrittänyt lukea tätä lukua englannin kielisestä versiosta, mutta se ei onnistunut kovin hyvin.  :D
Teksti oli sujuvaa ja kieliopillisesti vissiinkin virheetöntä? Tai ainakaan mä en huomannut mitään erikoista.... :)
Bellan jekku Emmetille oli kyllä hyvä. ;)

Lainaus
Se oli kolmikerroksinen ja siinä oli sininen kuorrutus. Päällimmäisessä kerroksessa oli 18 kynttilää ja alimmaisessa kerroksessa luki ”Paljon onnea, Bella.”

Mä voisin ottaa tommosen....  ;D

Lainaus
Yritän saada suomennettua sellaista luku/viikko tahtia.

Niin siitä suomennostahdista.... luku/viikko-tahti olis mahtavaa, varsinkin sitte ku kesäloma tulee, mutta siitä ei kannata ottaa paineita.  :)

Hmm..... en nyt keksi muuta sanottavaa/moitittavaa/hehkutettavaa...

....paitsi että osaat todella hyvin suomentaa! Jatkoa!  ;) :D ;D :)

miiru_97
(:

VampireHeart

• Vieras
« Vastaus #398 : 10.05.2011 16:12:50 »
Lainaus
Jasperin tavoittaessa lattian vedin kilpeni takaisin ja huomasin tyytyväisenä, ettei kellään vampyyreistä ollut ongelmia nähdä pientä määrää verta. Panin sormen suuhuni, ettei se valuisi enää verta.

Tuo töksähtää, kun tuossa toistetaan tuota veri-sanaa. (voisi olla paremmin nii, että ensimmäinen lause olisi tuollaisena, mutta toisessa tuo veren valuminen korvattaisiin pelkästään sanalla "vuotaisi" Silloin tuon edelleen ymmärtäisi oikein, muttei töksähtäisi tai korostuisi liikaa.)

Muuten virheetöntä ja sujuvaa suomennosta. Tykkäsin tästä ihan sairaasti.

-Kat-

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #399 : 10.05.2011 17:41:14 »
Aivan ihana luku oli. Loistavasti oli suomennettu, mutta yks kohta jäi vaivaamaan.
Lainaus
“Minä kostan sinulle tämän suihkun”, hän uhkasi.
Kuuluuko sen olla noin. Siis toi ''suihkun'' sana?
Bellan lahjat oli sit niin ihania. Toivoisin itellenikin tollaset synttärit.
Odotan innolla jatkoa  :)
-Gin
xoxo
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?