Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 115479 kertaa)

Blooms

• Sukkien haistelia
  • Green day
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (23. kappale 22.6)
« Vastaus #200 : 22.06.2010 22:02:34 »
Jatko, oih, ihanaa. Vihdoinkin saatiin vähän baseballia joukkoon (:
Toivottavasti uusi luku tulee lähi aikoina

~Blooms
-Elämä on perseestä
-No älä kuule kuseta

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #201 : 22.06.2010 22:32:27 »
Ehe. Älysin nyt vast ett tää on käännös xD
Tuol on jonkun verran noita käännettyi kohtii, mitkä ei oikeen luonaa suomenkielen lausemuotoon... tai jotai sin päi... :D
Mut kummiskin. En valita.
Ihanaa, ett oot taas jatkanu ja toivottavasti jatkoa tulee taas pian~
Joo. jatkoaaa<3

Twip

« Vastaus #202 : 23.06.2010 00:49:02 »
Bellasta on tullu huuuijjari :D

Jasmiina

« Vastaus #203 : 23.06.2010 13:45:12 »
Mä niin rakastan tätä ficcii! <3 <3 <3 <3 <3

Mä haluun palavasti tietää miten Edi ja muut Cullenit suhtautuu siihen ku Bella kertoo et se on se prinsessa  :D

Ja sitten mä tahtoisin mahdollisimman nopeesti JATKOO ! ! !

-Jasu
I get lost in books so easily, they were there when no one else was.

mrö.

• lapsenmielinen
  • love me for who i am
« Vastaus #204 : 23.06.2010 15:21:48 »
Kolme asiaa;

Ensiksi: UUSI LUKIJA!! =D
Toiseksi: Tää on yks mun lempikäännöksistä mitä oon lukenu, tai no epäilemättä paras.
Kolmanneks: JATKOA JA HETIIIII!!! <3<3<3<3<33<3<3

kiitän ja kumarran
          mrö.

cross my heart and hope to die
i'm not a toy

Grozda

• Svit-kona
  • Kvetha Fricäya.
« Vastaus #205 : 23.06.2010 19:19:16 »
Ihanaa!!! ;D

Tää oli niin söpö luku. <3 Ainut mikä jäi kaivamaa mieltä on se että Bella ei kertonu Edwardille, että on Volturien prinsessa. (: Mut ei se haittaa kuhan joskus kertoo.

Oonko muuten vielä missään vaiheessa maininnu että oot tosi hyvä suomentaja?

Ja toivottavasti jatkoo tulee äkkiä. Vaikka en kyllä ehi tulevina viikkoina käyä täällä yhtää kertaa. ):

~Grozda
Toteutumaton unelma, vai aavistus todellisuudesta?

Do you remember that moment? It's one dream and song.

aurore

• Vieras
« Vastaus #206 : 25.06.2010 22:26:21 »
Ihana luku <3
Lainaus
Tää oli niin söpö luku. <3 Ainut mikä jäi kaivamaa mieltä on se että Bella ei kertonu Edwardille, että on Volturien prinsessa. (: Mut ei se haittaa kuhan joskus kertoo.
Grozdaa lainaten, olen täysin samaa mieltä.
Lempparificcinä tämä on ja pysyy, toivon pian jatkoa <3
~a.

Jaima

• "love is the key that holds two hearts together."
« Vastaus #207 : 26.06.2010 13:34:14 »
Vitsi! Taas tuli ihan huippu luku (:
Ja lisää kiitos näitä huippulukuja ;D
I'm glad were together. Your love has shown me how beautiful the world is. Our love is the key to a lifetime and happiness ♥

alice-

« Vastaus #208 : 27.06.2010 14:39:59 »
tyksin.. :D
Jatkoo odottelen, tosin oon käyny
jo muutaman luvun englanniksi lukemassa,
malttamaton kun olen.
Kuiteski aika eri asia lukee suomeks..
Täytyy taas kerran todeta, kuinka hyvä suomentaja olet!

alice-
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Dumbledore

Katherine: "The three of us together, just like old times. The brother who loved me too much and the one that didn't love me enough."
Damon: "And the evil slut vampire who only loved herself."

ava by Amnesiac

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #209 : 27.06.2010 19:37:18 »
Aaww!!! Vähänkö mä odotan innolla sitä että Bella pääsee pelaamaan baseballia :P
Oon niin innoissani että mä lähes hypin ;D
Lainaus
Hän pysähtyi hetkeksi ennen kuin hän näytti muistavan jotain. ”Tai heitä taitaa olla kolmetoista nyt – pari vuotta sitten he nimittivät Volturi prinsessan.”

”Oikeasti?” kysyin uskomattoman kiinnostuneena siitä mitä hän oli kuullut minusta.

Hän nyökkäsi. ”Kukaan ei ole tavannut häntä paitsi Volterran pääjoukkio, mutta nähtävästi hän on uskomattoman voimakas – on sanottu, että jos hän haluaisi, hän voisi voittaa vampyyriarmeijan nostamatta sormeaan – kukaan ei kuitenkaan tiedä mikä hänen lahjansa on.”

Tukahdutin salaisen virnistyksen tuosta. ”Älä huolehdi olen varma, että jos sinä koskaan tapaisit hänet, häikäisisit hänet hyvillä ulkonäöilläsi ja hän rakastuisi sinuun”, vakuutin hänelle. Hän pyöritti silmiään minulle epäuskoisesti. Nauroin hiljaa. Tiesin, että prinsessa oli ehdottomasti rakastunut häneen.
Tää oli yks mun suosikkikohdista.
Toivon tois pian jatkoa ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

little-monkey

« Vastaus #210 : 28.06.2010 12:44:09 »
Kiitos taas ihanista kommenteistanne (:

Joo taas unohtui se lyhyt pätkä, mutta no can do. Haluutte varmasti mieluummin sen koko luvun nyt sen lyhyen pätkän sijasta (: Elikkäs tässäpä 24. luku, toivottavasti pidätte ^^

Kappale 24: Baseball

Bellan näkökulma

Odotimme kärsimättömästi kunnes Carlisle vihdoin palasi sairaalasta keskipäivän jälkeen. Olimme istuneet olohuoneessa – jossa olin mukavasti asettautunut Edwardin syliin, hänen kätensä kiedottuna turvallisesti ympärilleni, kun me kaikki yritimme katsoa pyörivää elokuvaa. Kun Carlisle viimein käveli sisään, hyppäsimme kaikki ylös innokkaasti. Hän katsoi kerran innostuneita kasvojamme ja mailaa sekä palloa Emmettin käsissä ja virnisti. ”Käyn vaihtamassa vaatteeni ja sitten voimme suunnata ulos”, hän sanoi ennen kuin ryntäsi yläkertaan.

Carlisle tuli takaisin alakertaan hetkessä valmiina lähtemään. Hyppäsin Edwardin selkään kiinnittäen itseäni kyytiä varten. Emmett katsoi minua huvittuneena. ”Oiii pikku Bella saa reppuselkäkyydin”, hän kujersi.

Murisin uhkaavasti hänelle ja perhe purskahti nauruun. Alice katsoi kuinka mukavaa minulla vaikutti olevan Edwardin selässä ja hymyili. ”Hyvä idea Bella”, hän huudahti hypäten Jasperin selkään. ”Tämä on paljon parempaa kuin juokseminen.” Virnistin hänelle.

Ulkona satoi, kun suuntasimme ulos, perhe juoksi yhdessä metsän sujahtaessa ohitsemme epäselvänä. Kun saavuimme määränpäähämme, olin vaikuttunut. Heidän pelikenttänsä oli valtava aukio, joka oli kooltaan kymmenen jalkapallokentän kokoinen. Alice ja minä kiipesimme nopeasti kumppaniemme selistä alas, kun Emmett juoksi järjestämään kentän. Pesät olivat kahdensadan metrin päässä toisistaan – ja olin iloinen, että olin hyvässä kunnossa, koska ajattelin saada parinkin kunnaria. Aukiolla ei satanut – vaikkakin ukkonen ja salamat jylisivät edelleen yläpuolella.

Päätin, että minun pitäisi kiirehtiä ja valita joukkueeni ennen kuin Emmett varasti ne jotka halusin. ”Edward, Esme ja Rosalie ovat minun joukkueessani”, huusin.

Emmett kääntyi ympäri yllätyneenä. ”Minkä takia sinä saat valita joukkueesi?” hän valitti.

Hymyilin suloisesti. ”Koska tämä on ensimmäinen pelikertani teidän kanssanne. Sitä paitsi olemme melko tasoissa – sinulla on kaksi henkilöä, joilla on lahja joukkueessasi ja minulla on kaksi henkilöä, joilla on lahja omassani”, selitin.

Hän rypisti otsaansa, ajatteli sitä läpi ja sitten hän loi arvioivan katseen joukkueeseeni. Hän kohautti olkiaan. ”Sinä et tule koskaan voittamaan tuolla joukkueella Bella; Esme tuskin koskaan pelaa ja ainoa hyvä pelaaja joukkueessasi on Edward. Kaikki hyvät pelaajat ovat minun joukkueessani”, hän kerskui.

Rosalie tuijotti vihaisena. ”Mitä sinä vihjaat Emmett?” hän haastoi vaativalla äänellä.

Emmett nielaisi. ”Sinä olet hyvä pelaaja myös”, hän vakuutteli heikosti kyyristyen pelosta Rosalien katseen alla. ”En minä tarkoittanut sitä”, hän anoi.

Rosalie kääntyi ja asteli kotipesälle, kun Emmett tuijotti hänen peräänsä mykkänä. Hihitin. ”Sinä tulet häviämään Emmett.” Ennen kuin seurasin Rosalieta huusin: ”Ainiin ja me lyömme ensin.” Hän vain murahti vastaukseksi.

Viimein peli pääsi käyntiin Rosalien lyödessä ensimmäisenä. Alice seisoi syöttäjän paikalla petollisen näköisen liikkumattomana, mutta kuin kobran isku hänen kätensä liikahti ja Rose heilautti mailaa. Se osui palloon kajahtelevalla paukahduksella – joka yhdistyi täydellisesti ukkoseen, joka jyrähteli tällä hetkellä taustalla. Rose kiisi pois pallon lentäessä metsään – Jasperin jahdatessa sitä. Rose pääsi ensimmäiselle pesälle ja jäi sinne, kun Jasper tuli takaisin pallon kanssa. Edward meni seuraavaksi ja löi pallon kovaa ja matalalle maahan. Käyttäen uskomatonta nopeuttaan hän oli pian seisomassa toisella pesällä samalla, kun Rosalie oli kolmanella. Annoin Esmen mennä ennen minua ja Emmettin väitöksestä siitä, ettei Esme ollut erityisen hyvä pelaaja – hän varmaan ajatteli niin, koska Esme ei ollut agressiivinen pelaaja, huolimatta, minun mielestäni hän oli melko taidokas. Hän löi pallon matalalle maahan samalla tavalla kuin Edward vain hieman pienemmällä voimalla, joten se ei mennyt niin pitkälle ja hän pääsi vain ensimmäiselle pesälle.

Rosalie oli kotona ja Edward oli kolmanella, kun astuin varmana lyöjän paikalle, kilpeni kiedottuna ympärilleni. Emmett juoksi Alicen luokse ja sanoi jotain hänelle. Alice huokaisi syvään ja ojensi pallon Emmettillle ennen kuin istui keskelle kenttää – hän tiesi selvästi mitä seuraavaksi tulisi tapahtumaan. Edward poikkeuksena – joka oli nähnyt, mitä Alice tiesi, muut loivat Aliceen uteliaita katseita.

Pyöräytin itsevarmasti mailaa kokeellisesti ennen kuin käännyin Emmettiin päin. ”Anna tulla Emmett”, härnäsin. Hän virnisti ennen kuin hän heitti pallon pehmeästi alakaareen minua päin. Katsoin sitä halveksivasti ja annoin sen mennä ohi. ”Älä viitsi Emmett! Tiedän, että voit heittää paremman kuin tuo”, sanoin halveksivasti. ”Tuo on vain loukkaavaa, anna minulle kunnon heitto!” käskin.

Hän ei antanut lähettäen minulle toisen pehmeän heiton. Huokaisin ja löin sitä kovaa tähdäten sen korkealle ilmaan. Kuulin Emmettin ilon huudon, kun hän aikoi napata sen ja polttaa minut, mutta minä tiputin hitaasti mailani ja suuntasin rauhallisesti kävellen ensimmäiselle pesälle. Lähetin kilven nappaamaan pallon ja pyörittämään sitä kiusoittelevasti Emmettin pään yllä juuri poissa hypyn ulottuvuudesta. Jatkoin omahyväisesti rauhallista kävelyäni pesien ympäri, kun Edward ja Esme pääsivät kotipesälle. Loin huvittuneen katseen Emmettiin, joka oli lopettanut pallon luo hyppimisen ja joka nyt tuijotti minua, murjottaen. ”Tuo ei ole reilua Bella”, hän valitti.

Hymyilin suloisesti. ”Kyllä se on Emmett, minä vain hyvitän sen tosiasian, etten voi juosta niin nopeasti kuin te. Sitä paitsi et maininnut, etten voisi käyttää kilpeäni.”

Hän tuijotti vihaisena ja kääntyi Esmeä päin. ”Äiti, Bella huijaa”, hän ruikutti. Kaikki purskahtivat nauruun tuosta.

”Mitä sinä olet, seitsemän, Emmett?” kysyin. ”Kanteletko sinä minusta?” kysyin tukahtuneesti.

Rosalie pyöritti silmiään hänelle. ”Aikuistu Emmett”, hän torui.

Tässä ajassa olin viimein päässyt takaisin kotipesälle ennen kuin pudotin pallon. ”Kunnari!” huusin innostuneesti. ”Siitä sait Emmett!” Tartuin Edwardiin ja loikkasin hänen käsiinsä intohimoista suudelmaa varten juhlinnassa.

”PDA!” Emmett huusi.

Edward rikkoi suudelmamme ja tuijotti häntä vihaisesti. ”Niinkuin sinä osaat puhua Emmett”, hän pilkkasi.

Emmett mietti tuota hetken ennen kuin hän virnisti nolosti. ”Ai joo, anteeksi, jatkakaa vain.” Tämä aiheutti toisen nauru kierroksen ja tällä kertaa jopa Emmett liittyi siihen.

”Pikkusisko, olemme niin iloisia, että olet osa perhettä”, Emmett julisti. ”Kaikki on niin paljon hauskempaa nyt.”

Hymyilin. ”Kiitos Emmett.”

Jatkoimme pelaamista – jatkoin kunnareiden saamista omilla vuoroillani, mutta lopulta meillä oli kolme paloa ja vaihdoimme puolia. Seisoin ensimmäisellä pesällä samalla, kun Esme oli syöttäjänä ja Rose ja Edward kiertelivät kentällä.

Emmett astui lyöjän paikalle iloisena ja itsevarmana. Nähtävästi hän oli varma, että hän voisi lyödä tarpeeksi kovaa saadakseen itselleen kunnarin. Minä taas olin varma, että voisin estää sitä tapahtumasta. Ennen kuin Esme heitti pallon, kiedoin sen ympärille kilven, mutta annoin sen lentää ilman läpi kuten tavallisesti. Emmett pyöräytti mailaa ja se osui palloon; kuvottava jyrähdys kajahteli. Kun Emmett lähti juoksemaan minua kohti, tiukensin kilpeäni pallon ympärillä pysäyttäen sen ilmasta ja tuoden sen suoraan käteeni. Se osui käteeni juuri ennen kuin Emmett pääsi luokseni. Hän oli juoksemassa niin kovaa, että hän juoksi suoraan minuun ja perääntyi, kun kilpeni piti minut tiukasti paikallani.

Hihitin hänelle. ”Mitä sanoitkaan ennen kuin tulimme tänne Emmett? Jotain siitä, etten voisi päästä ensimmäiselle pesälle? Näyttää siltä, että sinulla on enemmän hankaluuksia päästä sinne, kuin minulla.” Emmett katsoi palloa kädessäni sitten maata, tajuten lopulta sen tosiasian, ettei hän ollut onnistunut pääsemään ensimmäiselle pesälle. Hänen suunsa aukeni. Hän kääntyi. ”Äiti, hän huijasi taas!” hän valitti kovaa.

Kaikki hihittivät Emmettille, kun Esme sanoi: ”Emmett kulta, älä syytä Bella parkaa siitä tosiasiasta, ettet onnistunut. Kaikkeen on ensimmäinen kerta.”

Hän asteli takaisin kotipesälle mutisten: ”Bella parka, niinpä niin.”

Annoin muiden lyödä ja juosta ilman sekaantumisiani – antaen Rosen ja Edward napata pallot ja yrittää polttaa muita. Kun oli Emmettin vuoro taas, piristyin ja näin Alicen katsovan viekkaasti suuntani ja nostaen peukkujaan minulle, vaikkakin hän oli vastakkaisessa joukkueessa. Nähtävästi koko perhe piti Emmettin pilkkaamisesta – aavistin, että se oli varmaan kosto joistain kepposista, joita Emmett oli epäilemättä tehnyt heille vuosien aikana. Kun hän antoi mailalle kokeellisen pyöräytyksen, hän tuijoitti minua varoittaen. ”Ei huijausta tällä kertaa Bella”, hän huusi.

Minä yksinkertaisesti hymyilin enkelimäisesti hänelle. ”Ei lupauksia Emmett”, huusin takaisin.

Kun Esme heitti pallon Emmettille, Emmett heilautti mailaa, mutta viime hetkellä käytin kilpeäni kallistaakseni palloa niin vähän, ettei edes vampyyri huomaisi, että pallo oli muuttanut lentorataansa. Se oli kuitenkin tarpeeksi pieni kallistus, että pallo lensi juuri Emmettin mailan alta, kun hän löi. Kun Emmett tajusi, ettei hän ollut osunut palloon, hän näytti järkyttyneeltä. ”Älä viitsi Emmett, etkö osaa lyödä palloa?” kiusoittelin. Hänen silmänsä siristyivät päättäväisyydestä ja hän otti asentonsa uudestaan nyökäten Esmelle. Esme heitti uudestaan ja taas kallistin palloa niin, että Emmett ei osuisi siihen. ”Hyvä yritys Emmett, olen varma, että, jos harjoittelisit käsi-silmä koordinaatiota seuraavan, no sanotaan vaikka viidenkymmenen vuoden ajan, voisit mahdollisesti jopa onnistua lyömään palloa.” Olin tukehtumaisillani naurusta ja näin, että muutkin yrittivät tukahduttaa naurujaan.

Pystyin näkemään Emmettin kasvoista, ettei hän ollut vieläkään tajunnut, että minulla oli jotain tekemistä sen kanssa. Ajattelin, että oli aika ottaa jotain kunniaa. Kun seuraava pallo oli heitetty, nostin sen ylös ja roikotin sitä ilmassa hänen naamansa edessä, kun hän löi. Hän pysähtyi ja katsoi palloa, joka levitoi hänen kasvoillaan. Hänen katseensa kääntyi raivokkaasti minuun ja hän asteli luokseni. ”Huijaa vielä yhdenkin kerran Bella ja et pidä seurauksista”, hän uhkasi. ”Voin olla erittäin, erittäin kostonhimoinen, jos haluan – mitä pitäisit siitä, että Maseratillasi olisi pinkkejä pilkkuja päällään?”

Nostin kulmakarvaani hänelle. ”Kuta kuinkin yhtä paljon kuin sinä pitäisit Jeepistäsi murskattuna murskametallikuutioiksi”, sanoin suloisesti – varoitus äänessäni oli päivänselvä. Kukaan ei koskisi autoihini, selviten siitä. Emmett puuskahti ja asteli pois.

Jatkoimme pelaamista, kaikilla oli hauskaa, kunnes Alice yhtäkkiä jähmettyi, hänen silmänsä lasittuivat, kun hän sai näyn. Edward käännähti ympäri katsoakseen Alicea, Edwardin silmät levisivät ja tulivat pelokkaiksi, kun hän näki mitä tahansa Alicen näkemä oli. Yhtäkkiä Alice ja Edward olivat vierelläni, loput perheestä kiirehtivät luoksemme huomatessaan hätääntyneet ilmeet Alicen ja Edwardin kasvoilla. ”Mitä on tapahtumassa?” kysyin varovasti.

”Kiertolaiset”, Alice kuiskasi. ”He olivat lähdössä ja kuulivat pelimme. He ovat tulossa meitä kohti – he haluavat pelata.” Hän näytti pelokkaalta. Sydämeni pomppasi ajatuksesta. Epäilemättä nämä kiertolaiset yrittäisivät mitä todennäköisemmin metsästää minut – tai ainakin olisivat aivan liian uteliaita siitä miksi olin Cullenien kanssa. Minulla oli sellainen tunne, ettei tämä tulisi päättymään hyvin.

Carlisle kääntyi Edwardia kohti. ”Onko sinulla tarpeeksi aikaa juosta hänet pois täältä?”

Edward pudisti päätään. ”Ei ja vaikka minulla olisi, viimeinen asia jota haluaisimme on, että he huomaavat hänen tuoksunsa ja alkavat metsästää häntä.”

Emmett näytti häiriintymättömältä. ”Kuinka monta heitä on?” hän kysyi.

”Kolme”, Edward vastasi lyhyesti.

”Kolme?” Emmett halveksi. ”Antaa heidän tulla”, hän totesi verryytellen valtavia lihaksiaan. Jos tilanne olisi ollut hieman vähemmän vakava, olisin pyörittänyt silmiäni Emmettin selvälle innolle taisteluun.

”Ovatko he nälkäisiä?” Esme kysyi huolestuneesti. Edward pudisti päätään, mutta hän ei näyttänyt lohduttuneelta siitä – minäkään en ollut.

Kun keskustelimme, Edward varoitti, että he olivat melkein perillä. Siirryimme takaisin paikoillemme näytellen, että olimme tietämättömiä heidän tulostaan kunnes he astuivat pois metsästä.

Kuten Edward oli sanonut, heitä oli kolme – kaksi miestä ja yksi nainen. Kaikilla heillä oli rosoiset, hoitamattomat vaatteet ja karu ulkomuoto – jyrkkänä vastakohtana sivistyneisiin Culleneihin tai Voltureihin. En ollut nähnyt monia kiertolaisia vuosien aikana. Vaistonvaraisesti suojasin perheeni ja lähetin toisen kilven koskemaan kaikkia kolmea kevyesti, jotta voisin tunnistaa heidät myöhemmin tulevaisuudessa.

Johdossa olevalla miehellä oli mustat hiukset ja kirkkaan rubiininpunaiset silmät. Hänellä oli normaali ruumiinrakenne – ei todellakaan mitään verrattuna Emmettin tai Felixin ja Demetrin ruumiinrakenteisiin. Toinen mies oli hieman voimakkaammin rakennettu, mutta jäntevämpi. Hänellä oli pitkät vaaleat hiukset ja uhkaava hymy kasvoillaan. Kun tutkin häntä tarkemmin, huomasin hänen asenteestaan, että hän oli oikeasti tämän lauman johtaja – hän vain käytti toista miestä syöttinä. Keskityin häneen enemmän.

Olimme kaikki yhdistyneet riviin heitä kohti, kun he lähestyivät varovasti. Nähden Carlislen ystävällisen ilmeen he rentoutuivat hieman pysähtyessään. ”Päivää”, Carlisle tervehti heitä.

Tummahiuksinen mies, joka näytteli olevansa johtaja, puhui, kun pidin visusti silmällä vaaleaa vampyyria – vaistoni sanoivat minulle, että hän oli vaarallinen. ”Päivää, olen Laurent ja tässä ovat James ja Victoria”, hän sanoi osoittaen seuralaisiaan.

”Olen Carlisle ja tässä on perheeni; Esme, Alice, Jasper, Bella, Emmett, Rosalie ja Edward”, hän sanoi rennosti pitäen huolta, ettei hän vetänyt mitään erityistä huomiota minuun.

”Olimme kulkemassa ohi ja kuulimme pelinne”, Laurent selitti. ”Halusimme tietää voisimmeko pelata kanssanne.”

Carlisle hymyili, hän ei näyttänyt tippaakaan levottomuutta. ”Totta kai, pari meidän pelaajistamme olivatkin juuri lähdössä. Voitte ottaa heidän paikkansa.” Carlisle heitti pallon heille. ”Edward, Bella, Emmett, te voitte lähteä nyt”, hän muistutti.

Edward nyökkäsi ja tarttui käteeni. Juuri, kun olimme kääntymässä ympäri, tuuli muutti suuntansa puhaltaen tuoksuani suoraan toisiin vampyyreihin. He sieppasivat tuoksuni ja jähmettyivät, James meni kyyryyn näyttäen siltä, että hän oli loikkaamassa.

Edward kyyristyi heti edessäni muristen – automaattinen reaktio siihen, kun joku uhkasi hänen kumppaniaan. Laurent asetti varoittavan käden Jamesin olkapäälle ja hän suoristui. ”Toitteko te eväitä mukananne?” Laurent kysyi epäilevästi.

Koko perhe jäykistyi. ”Hän ei ole evästä”, Rosalie murisi ja muistutin itseäni mielessäni, että minun pitäisi hankkia hänelle suuri kiitos lahja – ehkä jotain koruja.

”Hän on osa perhettämme”, Carlisle totesi lujasti, paheksuntaa äänessään.

”Kuinka voitte olla niin lähellä ihmistä?” Laurent kysyi.

”Meillä on vakituinen asunto lähellä ja olemme jatkuvassa kontaktissa heidän kanssaan”, Carlisle sanoi.

Heidän silmänsä levisivät yllätyksestä. ”Kuinka te teette sen ilman, että ihmiset tulevat epäluulosiksi?” Laurent kyseli kiinnostus silmissään.

”Metsästämme eläimiä, emme ihmisiä”, Carlisle selitti. ”Denalissa, Alaskassa on toinen lauma, jotka noudattavat elämäntapaamme.”

He näyttivät järkyttyneiltä. ”Oikeasti? Onko todellakin mahdollista elää täysin eläimen verellä?” Laurent kysyi.

”Kyllä”, Carlisle vahvisti. ”Olen tehnyt niin koko elämäni. Jos olette kiinnostuneita tietämään lisää, ehkä voisitte tulla talollemme juttelemaan”, hän tarjosi.

Katsoin Jamesiin, kuudes aistini sanoi minulle, että olin edelleen suuressa vaarassa hänen lähellään. Sitten näin katseen hänen silmissään, jonka tunnistin heti. Se oli jäljittäjän, joka oli juuri valinnut uuden kohteensa, katse. Minä olin se kohde. Se oli katse, jonka olin nähnyt monesti Demetrillä, kun pelasimme piilosta. Tietenkin Demetrillä oli kyky, joka salli hänen jäljestyksensä olla kutakuinkin erehtymätön kaikkiin muihin paitsi minuun. Hän sieppasi henkilön mielen sävyn ja jäljesti sitä. Kuitenkaan hänen lahjansa ei toiminut minuun mentaalisen kilpeni takia, joten hän jäljesti minua perinteisellä tavalla – tuoksun mukaan, ansoilla ja harhautuksilla. Ajan myötä Demetrillä oli melkein kaikki keinot löytää minut – vaikkakin lyöttäydyin usein yhteen Felixin kanssa ja suojasin hänen mielensä, kun hän kantoi minut paikkoihin – oli vaikeampaa jäädä kiinni Felixin juostessa meidät uusiin piilopaikkoihin.

Tiesin sen tosiasian, että kun jäljittäjällä oli uusi kohde, he tekisivät kaikkensa saadakseen heidät – he elivät takaa-ajon vuoksi – ja nyt näytti siltä, että James halusi minut seuraavaksi ateriakseen. Suunnittelin hänen tappamistaan nyt – tietäen, että jos en tappaisi häntä, hän yrittäisi väistämättä saada minut myöhemmin. En halunnut missään nimessä johtaa häntä takaisin isäni luokse ja kuitenkaan en oikeastaan halunnut tappaa heitä kaikkia Cullenien edessä – varsinkin, kun en voisi selittää kunnolla heille miksi halusin tappaa hänet, kun en kerran voinut kertoa heille Demetristä.

Miettiessäni tappaisinko hänet nyt vai en ja, kun harkitsin tappaisinko muutkin, näin hänen silmiensä liukuvan muiden Cullenien yli ennen kuin hänen katseensa asettui Aliceen hetkeksi. Näin tunnistuksen räpsäyksen hänen silmissään. Olin yllättynyt; tiesin, ettei Alice muistanut mitään elämästään ennen kuin hän oli herännyt vampyyriksi ja hän ei selvästi ollut tunnistanut Jamesia. Tämä johti minut siihen päätelmään, että James oli tuntenut Alicen ennen kuin hänestä oli tullut vampyyri.

Tuo tieto päätti puolestani. En voinut tappaa Jamesia vielä. Tiesin, että Alice toivoi epätoivoisesti tietävänsä miksei hän voinut muistaa ihmiselämäänsä ja, jos James tiesi jotain, en voinut tappaa häntä ennen kuin saisin tietää mitä se oli.

Carlisle toi minut pois ajatuksistani. ”Olen pahoillani, mutta näissä olosuhteissa luulen, että olisi parasta, jos lähtisitte”, hän totesi kohteliaasti, mutta lujasti.

Laurent nyökkäsi. ”Olen pahoillani häirinnästä”, hän pahoitteli ennen kuin hän kääntyi. ”Tule nyt James”, hän huusi.

Katsoimme hiljaa, kun kaikki suuntasivat takaisin metsään. Juuri ennen kuin hän meni metsään, James kääntyi kohtamaan minut ja jopa pitkän matkan päästä tiesin hänen katseestaan, että tämä oli kaikkea muuta kuin ohi.

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (24. kappale 28.6)
« Vastaus #211 : 28.06.2010 13:06:27 »
Oi! Vihdoin se kohta tuli. Se peli hetki oli ihan sairaan hyvä. Mä nauroin vaan koko ajan :D Bella ei varmaan kuole jos James yrittää jäljittää sitä?
Pyytääkö se Volturit apuun ja millon se kertoo Culleneille?
tiedän että on paljon kysymyksiä sorry :-X
Toivon että suomennat pian :)

Blooms

• Sukkien haistelia
  • Green day
« Vastaus #212 : 28.06.2010 13:23:06 »
Jeee, uus luku. Suomensit hyvin taas kerran.
Se peli hetki oli ihan sairaan hyvä.
Oon samaa mielta Ginervan kanssa :)

Toivottavasti jatkoa tulee pian

~Blooms
-Elämä on perseestä
-No älä kuule kuseta

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #213 : 28.06.2010 15:01:44 »
Wuhuuu. aivan paras. yks virhe löyty, mut en muist sitä enää :D
Joo. Jatkoaaa. Tää on hyvin suomennettu/kirjotettu^^

antsi..

« Vastaus #214 : 28.06.2010 18:42:47 »
Ihana <3 tää on niin paras ja se ku ne pelas oli tosi hyvä :)
varsinkin se ku Bella huijas Emmettiä  ;D
Jatkoa !!!!!!!!!

mellonami

« Vastaus #215 : 28.06.2010 19:00:40 »
Nää BellavsEmmet kohdat on hyviä:) Rupeaa naureattamaan kun lukee. Olen lukenut tätä engun kielisenäkin tämä vaan on mielestäni parempi, kuin alkuperäinen. Klassinen pyyntö JAtkoaa!
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #216 : 28.06.2010 20:36:03 »
Jotenkin mua hämää, että juoni kulkee samalla lailla kuin kirjassa, mutta sitten taas ei :D Kun kuitenkin on paljon uutta ja muutoksia :)  Ja tiettykään se ei ole sun vika! :)
Ainoo mikä on sun vika, on se, että suomennat todella sujuvasti ja toit tämän ficin finiin ja sait meidät kaikki täydellisen koukkuun :D
JATKOA! :D
But I am the chosen one.

Anaid

• Jamie <3
« Vastaus #217 : 01.07.2010 10:25:15 »
Tosi ihana luku, varmaan yks parhaist tähän mennes!
Tosi hyvin kyllä suomennat.
Jatkoa
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

little-monkey

« Vastaus #218 : 02.07.2010 17:05:55 »
Kiitos taas ihanista kommenteistanne ^^ Mahtavaa, että te pidätte tästä (:
Ginerva, en nyt ihan kaikkea viitsi paljastaa. Bella ei kuole, vaikka James jäljittääkin häntä. Ja Bella kertoo Culleneille sen suuren salaisuuden aika pian. En viitsi kertoa tarkalleen milloin, mutta siihen ei ole enää montaa lukua jäljellä (: Ja vikaan kysymykseen saatkin vastauksen tässä luvussa.

Eli 25. luku (: Toivottavasti pidätte (: Pahoittelen taas, että se pätkä jäi postaamatta.. Voisin alkaa tehdä niin, että laitan sen aina heti luvun jälkeen.. No joo, mutta kukaan ei kuole, vaikka unohtaisinkin sen (:

Kappale 25: Metsästys

Bellan näkökulma

Kun kiertolaiset olivat poissa Edwardin ajatustenluku alueelta, Edward heitti minut kiireesti selkäänsä ja koko perhe kiisi kotiin. Juoksu oli erilainen siitä, kun me olimme matkalla pelikentälle vain pari tuntia sitten. Huoleton puhelu, kiusoittelu ja vitsit olivat poissa. Sen sijaan ilma oli täyttynyt selvästä määrästä jännittyneisyyttä. ”Mitä me aiomme tehdä?” Alice kuiskasi.

”Hän on jäljittäjä”, Edward sanoi, hänen äänessään oli taustalla paniikin äänensävyä. ”Näin sen hänen mielessään. Hän haluaa Bellan ja minun reaktioni sai hänet haluamaan Bellaa vain enemmän.” Hänen sanansa varmistavat sen minkä oli jo tiennyt – James ei luovuttaisi ennen kuin hän löytäisi minut.

Huomasin, että Jasper oli pysynyt hiljaa ja näytti mietteliäältä. Pystyin käytännössä näkemään hänen mielensä juoksevan parhaiden mahdollisten strategioiden yli. ”No mehän voimme aina kääntyä takaisin ja metsästää hänet”, ehdotin. Olin aina ajatellut, että paras puolustus on hyvä hyökkäys.

Vain Emmett hyväksyi suunnitelman. ”Minä olen mukana”, hän sanoi, todellinen innostus äänessään.

”Ei”, Edward sanoi lujasti. ”Hän johdattaisi meidät ansaan.”

Huokaisin. ”Oli miten oli, en voi mennä kotiin ennen kuin tiedän, ettei hän jäljestä minua enää. En halua johdattaa häntä Charlien luo”, selitin.

Muut olivat samaa mieltä. ”Alice, voitko soittaa hänelle ja keksiä tarinan suuresta alennusmyynnistä Seattlessa, jonne sinun pitää raahata Rose ja minut ja sanoa hänelle, että jäämme sinne yöksi, kun huomenna kerran on yleinen vapaapäivä?” kysyin. ”Sen pitäisi antaa meille ainakin hieman enemmän aikaa ja voimme aina keksiä uuden tekosyyn myöhemmin, jos meidän täytyy pitkittää tätä.”

Alice nyökkäsi ja heti, kun saavuimme talolle, hän veti kännykkänsä esille ja soitti kotiini.. ”Hei Charlie”, hän sanoi, hänen äänensä täynnä innostusta. ”Arvaa mitä? Seattlessa on suuri alennusmyynti ja minun täytyy vain mennä. Pahoitatko mielesi, jos varastan Bellan – muista, että huomenna on vapaapäivä koulusta ja minä tulen tarvitsemaan kaiken ajan shoppaillakseni kunnolla.” Hän pysähtyi hetkeksi kuunnellakseen Charlien vastauksen. ”Voi kyllä me selviämme Charlie – älä huolehdi, vain me tytöt lähdemme”, hän vakuutti Charlielle. Epäilemättä hän oli huolestunut siitä, että vietin niin paljon aikaa Edwardin kanssa ilman kaitsijaa. Yhtäkkiä Alice kirkaisi: ”Voi kiitos Charlie!” ennen kuin hän lopetti puhelun. Hän kääntyi minua kohti. ”Kaikki tehty Bella, Charlie pyysi pitämään hauskaa.”

Hymyilin kiitollisena. ”Kiitos Alice.”

Koko perhe kokoontui olohuoneeseen. Edward ei lähtisi viereltäni. Jasper ryki kurkkuaan. ”Minun mielestä paras tapa lähestyä tätä olisi jakaantuminen. Alice ja minä viemme Bellan pois sillä aikaa, kun te muut jätätte hänelle valejäljen seurattavaksi ja toivotte, että hän joko luovuttaa päästessään umpikujaan tai nappaatte hänet ja tapatte hänet. Minun mielestä Esmen ja Rosalie pitäisi sitten mennä huolehtimaan Charliesta – siltä varalta, että joku vampyyreista yrittää saada hänet, jos Bellan tuoksu on alueella.” Hän jatkoi suunnitelmansa selittämistä – ja minun täytyi myöntää, että se oli hyvä strategia. Tiesin, että valejälki ei huijaisi Jamesin tasoista jäljittäjää pitkään ja olin kiitollinen siitä. Halusin hänen tulevan minun perääni, jotta minulla olisi tilaisuus saada hänestä ulos mitä tahansa hän tiesikin Alicesta.

”Mielestäni olisi parasta lähteä Phoenixiin”, ilmoitin. ”Siellä oli aurinkoista lähes koko ajan eli samalla, kun Alice ja Jasper joutuisivat jäämään sisälle – ainakin, jos hän löytäisi minut se rajoittaisi hänen toimintansa yöaikaan.” Selitin osan järkeilystäni. Toinen syy mikä minulla oli – jota en voinut kertoa heille, oli se, että oli todennäköistä, että James onnistuisi saamaan minusta jotain henkilökohtaisia tietoja ja hän tietäisi, että olin Phoenixista. Demetri oli selittänyt suurimmalla osalla, joita jäljestäjät jäljestivät, varsinkin ihmisillä, oli tapana mennä jonnekin missä he tunsivat olonsa turvalliseksi, mukavaksi ja kotoisaksi. Minun asiakirjoistani näki, että olin elänyt Phoenixissa pitkään ja tiesin, että se olisi ensimmäinen paikka, josta James etsisi minua. Minä odottaisin.

Edward tietenkin protestoi voimakkaasti, kun hän kuuli sen osan suunnitelmasta missä hän ei tulisi mukaani ja minäkin olin tuskissani siitä ajatuksesta. Mutta, kun Jasper selitti järkeilynsä, en voinut löytää aukkoja siitä. ”Edward, James tietää, ettet jättäisi koskaan Bellaa. Tarvitsemme apuasi valejäljen asettamisessa muuten se ei tule koskaan toimimaan.” Edward ajatteli sitä ja luovutti antaen Jasperille vastahakoisen nyökkäyksen.

Jasper keskeytettiin suunnitelman tarkempien yksityiskohtien selittämisestä, samassa Edward murisi uhkaavasti. Kun katsoimme häntä kysyvästi, hän selitti: ”Laurent on täällä.”

Pian ovella kuuluikin koputus. Carlisle päästi Laurentin sisään ja mitä hänen mielessään olikin, sai Edwardin rentoutumaan hieman. ”Tulin vain varoittamaan teitä”, Laurent selitti. ”En hyväksy sitä mitä James on tekemässä ja olen jättänyt hänen laumansa. Minun oli tarkoitus mennä Denaliin selvittämään enemmän teidän tavastanne elää siltä toiselta laumalta. Mutta ennen kuin lähden, ajattelin, että olisi reilua varoittaa teitä”, hän sanoi. ”James on tappava, hänen aistinsa ovat vertaansa vailla eikä hän ole koskaan epäonnistunut metsästyksessään, kun olen ollut hänen laumassaan. Liityin siihen vain, koska hän oli niin voimakas.” Hänen paljastuksensa siitä, että James oli oikeasti lauman johtaja, yllätti kaikki muut paitsi Edwardin, Jasperin ja minut – en ollut yllättynyt, että Jasper oli myös huomannut oikean hierarkian.

Laurent lähti pian, kun Carlisle oli antanut hänelle ohjeet kuinka löytää se toinen lauma. Päätimme, että oli aika lähteä. Alice vei minut juosten yläkertaan Rosalien huoneeseen, jossa vaihdoin vaatteeni hänen kanssaan, jotta Rosalie pystyisi asettamaan valejäljen tuoksullani. He kantoivat minut takaisin alakertaan ja autotalliin – jossa muut olivat jo odottamassa. Alice jäykistyi yhtäkkiä ja sitten kääntyi meitä kohti. ”He ovat odottamassa meitä”, hän kertoi meille. ”He odottavat seuraavaa siirtoamme.” Oli aika asettaa suunnitelmamme käyntiin.

Edward antoi minulle jäähyväissuukon. Se oli erilainen, jotenkin epätoivoinen, ja annoin kaiken intohimoni ja rakkauteni virrata siihen – tajuten, ettei minulla ollut aavistustakaan kuinka kauan minun pitäisi olla poissa Edwardin luota. Se sai minut surulliseksi nähdä hänet menevän jonnekin ilman minua.

Rosalie, Emmett, Edward, Carlisle ja Esme hyppäsivät sisälle Jeeppiin samalla, kun Jasper, Alice ja minä menimme sisälle Carlislen Mercedesiin, se oli ainoa auto tallissa, jossa ei ollut tuoksuani. Sitä paitsi tummaksi sävytetyistä ikkunoista olisi hyötyä aurinkoisessa Phoenixissa. Odotimme hiljaa, kun muut lähtivät ulos autotallista ja kiihdyttivät pimeyteen. Alice sulki silmänsä hetkeksi ennen kuin avasi ne ja hymyili. ”He seuraavat Jeeppiä”, hän varmisti. ”Voimme lähteä.”

Jasper käynnisti auton heti ja lähti liikkeelle. Katsoin viimeisen kerran, nyt tyhjää, taloa, kun kiisimme pois. Kävin pitkälleni takapenkillä venyttäen itseni pitkää matkaa varten. Kello oli vain neljä iltapäivällä, mutta tiesin, että tarvitsisin niin paljon unta, kuin mahdollista tuleville päiville. Varmistaen, että kilpeni olivat turvallisesti meidän kaikkien kolmen ympärillä, rentouduin ja keskityin nukahtamiseen.

Kymmenen minuuttia myöhemmin en voinut vieläkään nukkua. Kieriskelin hetken yrittäen saada oloni mukavaksi ennen kuin luovutin viimein. Huokaisin ajatellen. Tiesin kokemuksesta, ettei meditointi tai lampaiden laskeminen auttaisi. Sitten muistin jotain. ”Hei Jasper?” kysyin, ääneni rikkoi mukavan hiljaisuuden.

”Niin Bella?” hän kysyi hiljaa.

”Uskotko, että voisit auttaa minua saamaan unta täällä?” kerjäsin.

Hän nauroi vaikkakin kireämmin kuin ennen. ”Tietenkin Bella.”

Hetkessä raskas unettava aalto valtasi minut. Tuskin onnistuin sanomaan ”Kiitos Jazz” ennen kuin uni valtasi minut täysin.

Heräsin tunteeseen siitä, että minua ravisteltiin niin nopeasti, että tuntui, kuin olisin tärissyt. Avasin silmäni nähdäkseni Alicen tuijottavan alas minuun, hellä ilme silmissään, kun hän päästi irti olkapäästäni. ”Tule Bella, olemme täällä, on aika mennä ylös hotellihuoneeseen”, hän selitti. Venyttelin unissani ja haukottelin ennen kuin nousin ylös autosta ja laahustin Jasperin perässä. Alice käveli vierelläni varmistaen, etten kompastuisi mihinkään unisessa tilassani. Onnistuin saamaan selvää paikastamme, kun Jasper puhui vastaanottovirkailijan kanssa ja tajusin, että olimme yhdessä hienommassa hotellissa Phoenixin lentokentän lähelle. Löysin kellon seinältä ja huomasin hätkähtäen, että se oli kolme aamulla. Kiitos Jasperin vaikutuksen olin ollut unessa melkein yksitoista tuntia.

Vaikka kello olikin kolme aamulla, vastaanottovirkailija oli vain liian onnellinen päästessään antamaan meille avaimet hotellin parhaaseen huoneeseen sen jälkeen, kun Jasper oli käyttänyt viehätysvoimaansa ja suurta määrää rahaa. Hän näytti kuitenkin hieman yllättyneeltä, kun hän näki, ettei meillä ollut matkatavaroita mukanamme.

Heti, kun pääsimme huoneeseen, Alice veti puhelimensa ulos ja soitti Edwardille antaen hänen tietää, että olimme saapuneet ja Alice pyysi päivitystä. Edward kertoi, että James ja Victoria olivat jakaantuneet. Esme ja Rosalie olivat menneet takaisin Forksiin siltä varalta, että Victoria menisi Charlien luo ja James jäljitti heitä edelleen – mutta pysyi aina juuri Edwardin ajatustenluku alueen ulkopuolella. Olin iloinen kuullessani, että he olivat kaikki kunnossa vaikkakin tunsin hieman syyllisyyttä siitä, että olin pakottanut heidät menemään teilleen tällä tavalla – varsinkin minun takiani.

Jasper poimi syyllisyyteni ylös. ”Bella, ole kiltti äläkä tunne syyllisyyttä”, hän aneli.

Katsoin häntä anteeksipyytävästi. ”Kuinka en voisi Jasper? Koko sinun perheesi on mennyt ja on vaarassa tulla satutetuksi minun takiani.”

Hän katsoi minua ankarasti. ”Bella, meidän perheemme on vahva ja ainoa pelkomme on menettää sinut. Olet muuttanut Edwardia niin paljon siitä lähtien, kun hän tapasi sinut. Hänellä oli tapana olla synkkä, alakuloinen vampyyri aivan yksin ja tuskin olemassa oleva. Nyt hänellä on sinut ja ensimmäisen kerran melkein vuosisataan hän on onnellinen. Koko perheemme rakastaa sinua eikä kukaan meistä halua edes ajatella sitä mitä tapahtuisi, jos menettäisimme sinut – en usko, että Edwardilla olisi halua selvitä”, hän selitti pehmeästi.

Tuo ajatus tuotti tuskaa minulle, mutta olin kiitollinen Jasperille hänen selityksestään. Hymyilin ylös hänelle. ”Kiitos Jasper.”

Seuraavat pari tuntia kuluivat hitaasti, kun istuimme yhdessä ja katsoimme aikaisia aamuohjelmia TV:stä, tylsistyneinä eikä mitään muuta tekemistä kuin odottamista. Kun kello saapui puoli seitsemään aamulla, tilasin huonepalvelusta jotain aamiaista ja pistin sen poskeeni. Olin tuskin lopettanut, kun Alice sai näyn. James oli muuttanut kurssiaan ja Alice näki hänet huoneessa, joka oli täynnä peilejä. Olimme kaikki hämmentyneitä, kun Alice kuvaili sitä, joten hän piirsi sen meille.

Olin järkyttynyt, kun tajusin, että tunnistin sen. Jasper tunsi tunnistamiseni. ”Tiedätkö missä tämä on Bella?” hän kysyi.

Nyökkäsin. ”Se on vanha balettistudio, jossa kävin joskus”, selitin. Kun olin kymmenen, Renée oli ilmoittanut minut balettitunneille niiksi kuudeksi kuukaudeksi, joiden aikana olin hänen luonaan. Tietenkin olin toivoton siinä kömpelyyteni takia enkä pitänyt muista tytöistä ja heidän itserakkaista äideistään.

Jasper näytti huolestuneelta. ”Missä se on Bella?”

”Vain korttelin päässä Renéen talolta täällä Phoenixissa”, kerroin hänelle antaen hänelle osoitteen.

Alicen puhelimen soiminen keskeytti keskustelumme. Kun Alice vastasi, pystyin kuuleman Edwardin toisessa päässä. Alice välitti heidän uutisensa; he olivat Alaskassa kadottaneet Jamesin ja olivat huolissaan, että hän saattoi olla matkalla tänne, joten he olivat jo lentokentällä odottamassa seuraavaa lentoa Phoenixiin. Olin iloinen – siitä huolimatta, että olin ollut poissa Edwardin luota alle päivän, ikävöin häntä kauheasti – tuntui siltä kuin sydämeni oltaisiin revitty pois luotani.

Onneksi oli viimein pilvinen päivä – harvinaisuus aurinkoisessa Phoenixissa, ja siinä ajassa missä lounaani saapui huonepalvelusta, Alice oli nähnyt meidän poimivan Edwardin, Carlislen ja Emmettin ylös lentokentältä kahden tunnin päästä. Alice lähti ostamaan meille kaikille vaihtovaatteet – kun emme kerran olleet tuoneet mitään mukanamme ja Jasper suuntasi alas vastaanotolle varaamaan toisen huoneen, jossa he voisivat olla.

Samalla kun nautin lounaastani huoneessani, olin yllättynyt nähdessäni puhelimeni soivan ja vielä enemmän järkyttynyt, kun katsoin soittajan tietoja ja huomasin, että numero oli Renéen talon Phoenixissa – tiesin varmana, että äitini oli edelleen LA:ssa kun olin kerran puhunut hänen kanssaan eilen. Sen vuoksi ainoa henkilö, joka se voisi olla oli James. Virnistin voittoisasti; pystyin päättämään hänen metsästyksensä nopeammin kuin olin ajatellut. ”Hei?” vastasin puhelimeeni.

Taustalla kuulin äitini äänen nyyhkyttävän ja huutavan nimeäni. Hetken sydämeni syke kiihtyi, kun panikoin. Mitä jos hänellä oli oikeasti äitini? Sitten keskityin siihen mitä kuulin ja tajusin tunnistavani vuoropuhelun. Se oli videonauha Renéestä ja minusta yhtenä päivänä Volterrassa Pyhän Marcuksen päivänä ja hän oli kadottanut minut kaupungin aukiolla ja panikoinut, hänellä oli ollut kamera edelleen päällä, kun hän huusi hysteerisesti: ”Bella! Bella!” Felix ja Demetri olivat tietenkin tuoneet minut takaisin hänen luokseen.

Nähtävästi James oli ryöstänyt meidän kotivideoitamme. Oli minun aikani leikkiä mukana. ”Äiti, äiti? Missä sinä olet? Oletko kunnossa?” kysyin, ääneni paniikkisena ja huolestuneena.

Totta tosiaan seuraava ääni, jonka kuulin oli kovasydämisen tappaja (kirjaimellisesti). ”Äitisi on aivan kunnossa Bella”, James vakuutti minulle sitten hän epäröi, ”Hetken ajan. Ole erittäin varovainen siitä mitä sanot Bella, itse asiassa älä puhu ennen kuin olet varma, että olet yksin.”

Pysyin hiljaa hetken. ”Olen yksin”, kuiskasin tehden ääneni vapisevaksi tarkoituksella.

”Hyvä, nyt kerro minulle voivatko muut kuulla sinua?”

”Eivät”, vastasin.

”Erinomaista”, hän mumisi. ”Nyt, en oikeastaan tahdo satuttaa sinun äitiäsi Bella, mutta tahdon sinut. Eli jos teet täsmälleen sen mitä sanon, häntä ei vahingoiteta”, hän vakuutti minulle. En uskonut sanaakaan siitä mitä hän sanoi. ”Minun täytyy myöntää Bella, olin hieman pettynyt, kun huomasin, ettei äitisi veri ei tuoksu läheskään niin houkuttelevalta kuin sinun. Jos se olisi, olisin melkein ollut valmis ottamaan hänen henkensä sinun sijastasi. No emme voi aina saada kaikkea mitä haluamme emmehän? Joten olen halukas vaihtamaan sinuun – sinun henkesi hänen hengestään.”

”Mitä sinä haluat minun tekevän?” kuiskasin.

”No, olen varma, että olet fiksu tyttö Bella, sinun täytyy päästä eroon vampyyriystävistäsi ja tulla tapaamaan minua. Olen varma, että muistat paikan, jossa sinulla oli tapana mennä balettitunneille eikö niin?” Hyväntahtoisuus hänen äänessään kiusasi minua.

”Kyllä”, sain sanotuksi saaden sen kuulostamaan, että olin hysterian partaalla.

”Hyvä”, hän kehräsi. ”Me odotamme”, hän lupasi ja tuon kanssa hän katkaisi keskustelun sulkien puhelimen.

Istuin siinä, lounaani oli unohtunut, kun pohdin keskustelua. Tiesin, että jotenkin minun pitäisi kadottaa Alice ja Jasper – en halunnut, että he joutuisivat osallisiksi ja olisi helpompaa saada James puhumaan siitä mitä hän tiesi ilman Alicea siellä. Aloitin muotoilemaan suunnitelmaa tosin olin varovainen, etten tekisi mitään päätöksiä – en halunnut Alicen saavan mitään näkyjä siitä, että karkaisin heiltä.

Jasper tuli pian takaisin ja pelasimme pari kierrosta korttia, kunnes Alice saapui kantaen mukanaan suuren määrän ostoskasseja. Hän ojensi minulle jotain uusia vaatteita ja minä menin suihkuun ja vaihdoin vaatteet.

Sitten oli aika suunnata lentokentälle – jossa suunnitelmani pantaisiin käyntiin. Ainoa suruni oli se, että menettäisin tilaisuuden nähdä Edwardin – mutta lohdutin itseäni tiedolla, että, kun vaara olisi ohi, voisin viettää paljon enemmän aikaa Edwardin kanssa.

Saavuimme lentokentälle ja Alice suuntasi heti terminaalille, jonne he tulisivat. Sinne päästyämme päätin, että oli minun aikani tehdä siirtoni. Ryin kurkkuani kiusallisesti. ”Öö kaverit, minä menen vain vessaan”, selitin. He nyökkäsivät luottaen, että tekisin tarkalleen mitä sanoin ja tietäen, että, jos James oli lentokentällä, Alice olisi nähnyt sen.

Kävelin nopeasti pois heidän luotaan ennen kuin pystyin syyllisyyden asettua ja menin sisään läheisiin vessoihin kävellen suoraan läpi ja ulos toisesta ovesta, joka johti lentokentän toisella puolelle. Kun olin ulkona, juoksin suunnaten ulos niin nopeasti kuin mahdollista ja suoraan sisään taksiin. Annoin hänelle osoitteen Renéen talolle suunnitellen kävellä sieltä studiolle sitä varten, että, jos studio päätyisi uutisiin, taksin ajaja ei yhdistäisi minua siihen.

Viskasin pari ylimääräistä seteliä hänelle ja yllytin häntä menemään niin nopeasti kuin mahdollista. Kun lähdimme liikkeelle, katsoin salavihkaisesti taakseni puoliksi odottaen näkeväni Alicen juoksevan perässäni, mutta, kun pääsimme moottoritielle, istuin alas ja henkäisin helpotuksen huokauksen.

Olin nyt menossa hoitamaan Jamesin. Hän oli minun ongelmani – ei Culleneiden ja minä hoitaisin sen. Vedin puhelimeni ulos ja soitin Volterraan. Olin tiennyt paremmin kuin soittaa heille ennen kuin heille oli liian myöhäistä tulla väliin – Felix ja varsinkin Demetri eivät olisi onnellisia siitä, että jäljittäjä metsästi minua.

Kuten epäiltykin Demetri oli raivoissaan, mutta, kun rauhallisesti selitin, että se oli vain yksi vampyyri – jotain, jonka voisin hoitaa helposti, hän rauhoittui hieman – vaikkakin pystyin vieläkin kuulemaan hänen äänensä taustalla olevan raivon. ”Sinun olisi pitänyt kertoa meille aiemmin prinsessa”, hän haukkui minua, ”Se on minun ja Felixin työ suojella sinua hänen tapaisiltaan vampyyreilta.” Hän kuulosti vihaiselta.

”Tiedän Demetri, mutta haluan hoitaa tämän itse”, sanoin lujasti.

”Seuraavalla kerralla kerrot meille, kun alueella on vampyyreita niin me tulemme pitämään sinut turvassa”, hän totesi lujasti ja minä pystyin kuulemaan samanmielisiä mutinoita taustalta. ”Ei kiistelyä.”

Huokaisin. ”Selvä”, hyväksyin.

Hän antoi sen olla tuon jälkeen – vaikka epäilin, että hän olisi vielä ärsyyntynyt jonkin aikaa. ”Ja me tulemme säännöllisesti tarkistamaan sinut, kun Cullenit tietävät meistä.”

”Hyvä on.” Pystyin sanomaan hänen äänensä sävystä, ettei mikään saisi häntä luovuttamaan.

Felix oli hieman vähemmän huolissaan. ”Anna hänelle turpiin prinsessa”, hän sanoi.

Nauroin katalasti. ”Niin aionkin Felix, usko minua, niin minä aion.” Ja tuon ajatuksen kanssa hyvästelin heidät ja aloitin henkisesti valmistella itseni tapaamaan minun tulisi-olemaan tappajani.

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (25. kappale 2.7)
« Vastaus #219 : 02.07.2010 18:19:24 »
Ääää!! Jatkoa tuli.  :D mä sekoo ihan just. se rupee käymään niin jännäks ;)
Toivon tosi, tosi piN JATKOA
Niinku varmaan kaikki tietää oon ihana hulluna tähän ;D