Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 115464 kertaa)

^Kassu^

Vs: Todella kaunis
« Vastaus #280 : 06.08.2010 00:11:52 »
Argh! Tää oli taas niin hyvä luku! Tää ficti on niin best! Oon tosi kiitollinen et sä suomennat tätä. Sä kidutat mua ku et laita nopeesti jatkoo! Ihan oikeesti mä kuolen kohta jos et laita jatkoo!   Kiitän ja kumarran sulle.x3                  ^Kassu^
Imagine if there isn´t vampires at all. What kind of world would be then?

little-monkey

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (28. kappale 28.7)
« Vastaus #281 : 06.08.2010 22:13:33 »
Kiitos taas mahtavista kommenteista ^^ Ne piristävät päiviäni hirveästi (:

Tässä olisi uusi luku, toivottavasti pidätte (:

Kappale 29: Kohtaamisia

Sen jälkeen, kun Edward lähti, ryvin hetken syyllisyydessä. Oli ollut niin kivuliasta antaa Edwardin ajatella pahimpia mahdollisia tapahtumia eikä kertoa hänelle kuka todella olin. Hän oli vaikuttanut niin pelokkaalta siitä, että perheeni haluaisi tappaa minut ja mahdollisesti hänetkin. Olin ollut niin lähellä myöntää, että minä olin Volturien prinsessa. Sen sijaan olin lohduttanut ja vakuuttanut hänelle niin hyvin kuin voin saaden lohdutusta tiedosta, että olisin pian Volterrassa hänen kanssaan. Heti, kun hän oli lähtenyt, olin alkanut säännöllisesti vuorotella kaupassa käynnin ja Angelan luona vierailun päätöksen välillä estääkseni Alicea näkemästä minun menevän Volterraan.

Lopulta nousin ylös ja muistutin Charlieta, että lähtisin Volterraan sinä iltana. Yksityissuihkukoneeni odottaisi minua Port Angelesin lentokentällä. Hän nyökkäsi yllättymättä. Hän oli tottunut tähän minun joka vuotisten säännöllisten vierailujeni Volterrasta jälkeen. Lähdin pian. Minulla oli lahjoja hankittavana kaikille sillä aikaa, kun he olivat poissa ja Alice oli hämmentynyt tulevista tapahtumista. Toivottavasti onnistuisin jopa yllättämään hänet hieman.

Suuntasin valokuvakauppaan ensimmäiseksi ja hankin suurennoksen ja kehystyksen kuvaan meistä kuudesta, joka oltiin otettu ennen päättäjäistansseja, kirjoituspöydälleni. Hankin myös 70 sentimetriä kertaa 50 sentimetrin suurennoksen ja kehystyksen kuvaan Edwardista ja minusta yhdessä pukeutuneina päättäjäistansseja varten. Kuva näytti Edwardin hänen smokissaan seisovan takanani kätensä kiedottuina ympärilleni seistessämme kameran edessä. Kasvomme olivat kallistuneet toisiaan kohti ja meillä oli samanlaiset rakkauden ja ihailun ilmeet kasvoillamme, kun tuijotimme toisiamme syvälle silmiin.

Kun valokuvat olivat valmiit, suuntasin Cullenien talolle laittaakseni valokuvan Edwardin huoneeseen. Olin yllättynyt huomatessani, että kerrankin he olivat oikeasti lukinneet paikan. Mutta se ei estänyt minua, minä vain levitoin itseni Edwardin kolmannen kerroksen ikkunalle ja avasin sen. Tilanteen ironia ei karannut huomiostani. Niin monien kertojen jälkeen, kin Edward oli pujahtanut sisälle makuuhuoneeseeni ikkunan kautta, oli aika hauskaa vaihtaa roolia – toivoin vain, että Edward olisi ollut täällä nähdäkseen sen. Kun olin sisällä, pidin kehystettyä valokuvaa koholla kilvelläni eri paikoissa seinällä, kunnes löysin täydellisen paikan. Ripustin sen ja seisoin ihailemassa sitä, hymy muodostui huulilleni kuvan tuodessa mieleen onnellisia muistoja päättäjäistansseista.

Olin varma, että, kun Edward palaisi kotiin, hän rakastaisi yllätystään. Olin hankkinut tavaroita muillekin. Seuraavan viikon aikana saapuisi upouusi keltainen Porsche Alicelle ja harmaa Ducati moottoripyörä Jasperille. Ajattelin antaa Roselle jotain koruja, tilaustyönä tehdyn tietokonepelijärjestelmän, jonka olin suunnitellut itse, Emmettille ja korvaamattoman varhaisen maalauksen yksityisestä kokoelmastani Carlislelle ja Esmelle – alkuperäinen Rembrandt. Edwardille minulla oli myös toinen yllätys.

Olin tuonut Emmettin pelijärjestelmän ja maalauksen mukanani (se oltiin toimitettu yli pari viikkoa sitten etukäteen) ja asensin nopeasti Emmettin järjestelmän pelihuoneeseen. Päätin antaa Esmen ripustaa maalauksen itse, koska hän tietäisi epäilyksettä täydellisen paikan sille, joten levitoin sen yksinkertaisesti olohuoneen nurkkaan edelleen kiedottuna turvallisesti toimituksen jäljiltä.

Kun kaikki tuo oli valmista, tajusin, että minulla oli edelleen paljon aikaa ennen kuin minun pitäisi mennä kotiin ja valmistautua matkaani, joten päätin mennä niitylle. Kaipasin Edwardia jo niin paljon ja hän oli ollut poissa vain alle puolipäivää. Olin hieman lohduttunut siitä tosiasiasta, että tiesin epäilyksettä, että ylihuomenna näkisin hänet taas – rukoilin vain, ettei hän reagoisi pahasti, kun hän tajuaisi, miksi olin Volterrassa.

Ajoin niityn lähimmän tien loppuun ja sitten suuntasin metsän läpi suuntaan, jonka Edward oli ottanut viime kerralla sen jälkeen, kun olin kiinnittänyt kilpeni lujasti autoni ympärille. Minulle kesti pari tuntia ennen kuin viimein pääsin puiden läpi ja astuin niitylle. Se oli jyrkkä vastakohta siihen pariin minuuttiin, joka oli kestänyt Edwardille kantaa minut tänne ensimmäisellä kerralla. Menin makaamaan keskellä nauttien niityn rauhallisuusesta. Pysyin niityllä hetken aikaa tuntien olevani lähempänä Edwardia siellä, ennen kuin tajusin, että minun täytyi alkaa lähteä takaisin.

Olin tuskin puolimatkassa takaisin, kun aistini huomasivat läheisen uhkan. Pysähdyin ja etsin kilvelläni ja tunsin vampyyrin läheisyydessäni vain viidenkymmenen metrin päässä. Huomasin nopeasti, että tunsin vampyyrin. Se oli Laurent. Käännyin hitaasti kohtaamaan hänet; varovaisena, mutta kuitenkin uteliaana. Olin ajatellut, että hän oli Denalissa opimassa tulemaan vegetaristi vampyyriksi. Katsoin, kun hän hitaasti lähestyi minua. Kun hän pääsi lähemmäs, huomasin, että hänen silmänsä olivat punaiset – niissä ei ollut pienintäkään merkkiä kultaisesta, ja ne olivat tummat nälästä. En pitänyt siitä, mihin tämä oli menossa. ”Hei Laurent”, tervehdin häntä varovaisesti. ”Mikä tuo sinut tänne? Oletko vierailemassa Culleneiden luona?”

Hän jatkoi lähestymistä, hänen naamansa ei voinut lukea. ”Oikeastaan Bella, olen jättänyt Denalin lauman ja olen täällä tehdäkseni palveluksen Victorialle.” Jähmetyin. ”Katsos, hän haluaa kostaa siitä, että Edward tappoi hänen kumppaninsa ja hän uskoo, että reiluin tapa tehdä se on sinun tappamisesi – kumppani kumppanista. Olen täällä tutkimassa tilannetta hänen puolestaan, jotta hän voi löytää tavan päästä luoksesi kiduttamaan sinua ja tappamaan sinut. Tietenkään emme olleet odottaneet, että Cullenit olisivat poissa tänään – se on onnenpotku.” Hän hymyili; nähtävästi tyytyväisenä tilanteesta, jossa olimme. Selvästi hän ajatteli, että hänellä oli etulyöntiasema – häntä odotti tyly herääminen.

Silmäni siristyivät ja tuijotin häntä vihaisesti. ”Valitettavasti Laurent, Victoria on erittäin pahasti erehtynyt, jos hän uskoo, että Edward tappoi Jamesin. Edward ei tappanut Jamesia – minä tapoin.”

Laurent nauroi epäuskoisena ja minä aloin tulla vihaiseksi. ”Et ole selvästikään ollut vampyyrien ympärillä todella pitkään, jos luulet, että sinulla olisi oikeasti mahdollisuus tappaa yksi”, hän pani merkille. ”Et olisi koskaan voinut tappaa Jamesia – hän on ehdottoman tappava. Itse asiassa, olen jopa yllättynyt, että Cullenien perhe onnistui tappamaan hänet.”

Nostin kulmakarvaani hänelle. ”En välitä siitä mitä uskot Laurent, mutta mitä sanoin oli totta. Tapoin Jamesin – yksin. Mutta älä anna tuon estää Victorian tuloa luokseni, lupasin Jamesille, että jos hän tulisi perääni, varmistaisin, että hän jakaisi Jamesin kohtalon.”

Hän katsoi minua epäuskon ja huvituksen sekoitus kasvoillaan. ”Sinun itsevarmuutesi kuoleman lähestyessä on ihailtavaa Bella, mutta hyödytöntä. Pelkäänpä, ettei Victoria ei saa tilaisuuttaan kiduttaa sinua niinkuin hän suunnitteli. Sen sijaan hän tulee olemaan vihainen minulle. Katsos, olen erittäin nälkäinen ja tuoksusi on yksinkertaisesti herkullinen.” Hän pysähtyi ottamaan ymmärtävän nuuhkaisun. ”Voin oikeasti nähdä miksi James halusi sinut.” Hän jatkoi lähestymistä, mutta minä en ollut huolissani – kilpeni oli turvanani. ”Älä huolestu Bella. Teen tämän nopeasti. Luota minuun tämä on paljon parempi vaihtoehto kuin antaa Victorian saada sinut kiinni. Hänen suunnitelmiinsa sisältyi paljon hitaampi kuolema sinulle.” Hän oli nyt vain parin jalan päässä.

Tuijotin häntä vihaisesti. ”Laurent, annan sinulle yhden, viimeisen tilaisuuden mennä pois luotani. Jos et mene, tapan sinut”, varoitin rauhallisesti.

Hän näytti epäuskoiselta. ”Niin rohkea Bella, jopa niin lähellä kuolemaa, mutta kuitenkin niin heikko ja hento, niin... ihminen”, hän sanoi. Hän nojautui kohti kaulaani ja pysyin täydellisesti paikallani, kun hänen terävät hampaansa pyrkivät kaulavaltimolleni. Ne sulkeutuivat kaulani ympärille kuuluvalla paukkeella, kun kilpeni pysäytti hänet siihen paikkaan. Laurent vetäytyi takaisin järkyttyneenä.

Virnistin omahyväisesti ja silmäni siristyivät. ”Päinvastoin”, sanoin; työntäen kilpeäni ulospäin ja lähettäen hänet hoipertelemaan pari askelta taaksepäin. ”Olen paljon voimakkaampi kuin sinä.” Ääneni oli edelleen rauhallinen ja hallittu huolimatta tyrmistyksestäni siitä, että hän oli juuri yrittänyt syödä minut. Lähestyin Laurentia katsoen hänen silmiensä loistavan pelosta ja hämmennyksestä. Hän oli tuntenut, että häntä oltiin työnnetty taaksepäin, mutta koska kilpeni oli näkymätön hänelle, hänellä ei ollut aavistuskaan miksi. ”Jos et olisi yrittänyt syödä minua, olisin ollut tyytyväinen päästämään sinut menemään – en olisi edes välittänyt siitä, että kertoisit Victorialle missä olisin”, selitin. Ärsyyntyneisyyteni väritti äänensävyäni. Sitten ääneni muuttui raivokkaaksi. ”Mutta en aio sallia vampyyreita, jotka yrittävät syödä minut.” Oivallus selkeni hänen silmissään, kun kiedoin kilpeni hänen ympärilleen ja murskasin hänet palasiksi.

Vedin sytyttimeni esille ja annoin Laurentin vartalon palojen syttyä tuleen. Odotin kärsivällisesti, että se sammui varmistaen, ettei tuli pääsisi riistäytymään hallinnasta ja että kaikki oli poltettu.

Odottaessani tunsin pian joukon suuria eläimiä astuvan kilpeni alueelle. Ne olivat noin karhujen kokoisia, mutta ne olivat suden muotoisia. Ne suuntasivat kohti minua. Yhtäkkiä minulle valkesi, että niiden täytyi olla susimuodonmuuttajat La Pushista varmaan jahtaamassa Laurentin jälkeä. Rypistin otsaani. En erityisemmin halunnut paljastaa lahjaani heille – mutta he olisivat väistämättä uteliaita siitä, miksi olin täällä palaneen vampyyrin tuhkien vieressä.

Käännyin ja odotin heidän tulevan näkyviin onnettomana, kun tunsin heidän kaikkien muuttavan suuntaansa niin, että he kaikki tulivat eri suunnista piirrittämään minut. Tunnistin kuitenkin suurimman ja seisoin kohdaten suunnan, josta hän oli lähestymässä. Pian suuri musta susi tuli näkyviin eteeni. Molemmin puolin minua lähestyi yksi punaruskea ja yksi suklaan värinen samalla, kun tunsin neljännen ja viidennen takanani. Hymyilin ystävällisesti mustalle sudelle. ”Hei, uskon, että olette ihmissudet La Pushista. Voisitteko muuttua takaisin, jotta voisimme puhua?” Ajattelin aina, että paras puolustus on hyvä hyökkäys ja minun tietoni heistä pysäyttäisivät epäilyksettä heidät hetkeksi.

Totta tosiaan he kaikki pysähtyivät siihen paikkaan ja näyttivät järkyttyneiltä ja hämmentyneiltä. Käännyin katsomaan kahta viimeistä sutta – kaksi harmaata – yksi vaalea ja yksi tumma. He kaikki näyttivät kommunikoivan keskenään ja pian suuri musta susi sekä punaruskea susi katosivat takaisin metsään. Silmäni levisivät, kun he pian palasivat pitäen yllään polvipituisiksi leikattuja farkkuja. He olivat Sam ja Jacob. ”Vau Jake, tämä varmaan selittää miksi sinä kasvoit niin paljon”, totesin. Se oli totta, parissa viime kuukaudessa hän oli kasvanut niin paljon, että hän näytti nyt yli kaksikymmentä vuotiaalta viidentoista sijaan, mitä hän oli nyt.

Hän rypisti otsaansa hämmennys selvänä hänen piirteissään, mutta pysyi hiljaa. Sam alkoi puhua. ”Mitä sinä täällä teet Bella ja miten sinä tiedät mitä me olemme?” Hänen äänensä oli virallinen, mutta liian käskevä mielestäni.

Pyöritin silmiäni hänelle. ”Älä viitsi Sam, te ette ole ainoita muodonmuuttajia maailmassa – itse asiassa Afrikassa on heimo, joka muuttuu leijoniksi.” Heidän silmänsä levisivät tuolle. Tunsin oloni aika tyytyväiseksi, kun pystyin hämmentämään heitä. ”Olen opiskellut aika paljon myyttisistä olennoista kuten vampyyreista, ihmissusista ja muodonmuuttajista”, sanoin ylevästi.

”Sitten sinä tiedät mitä Cullenit ovat?” Jacob kysyi. ”Kuinka voit olla heidän lähellään, kun tiedät kuinka vaarallisia he ovat?”, hän vaati eikä välittänyt murhaavasta katseesta, jonka hän sai Samilta.

Asenteeni muuttui. Kuinka Jacob kehtaa loukata uutta perhettäni? Tuijotin häntä vihaisesti. ”Jacob he eivät ole yhtään sen vaarallisempia kuin te – varmaan he ovat vähemmän vaarallisia, koska nuoret sudet ovat epävakaita.” He molemmat näyttivät säpsähtävän tuolle ja huomasin, että Jacob värisi nyt hieman. ”He eivät syö ihmisiä eivätkä he ole todellakaan hirviöitä. Olen ystäviä kenen tahansa kanssa, jonka valitsen”, sanoin jäätävästi, ”He ovat parhaimpia ystäviä, joita voisin pyytää.”

Jacobin värinä tuli selvemmäksi. ”Sinä kutsut niitä verta imeviä loisia ystäviksesi?”, hän kysyi vihaisesti.

”Kyllä”, vastasin uhmakkaasti, ”eikä sinulla ole mitään oikeutta sanoa kuka saa ja kuka ei saa olla ystäväni Jacob Black. Edward on kumppanini – se on samanlainen tapahtuma kuin teidän leimautumisenne.” Pystyin näkemään tunnistamisen valon Samin silmissä. ”Hän tulee olemaan parini ikuisuuden eikä hänen perheensä sattuttaisi minua koskaan.”

Nähtävästi mainitseminen siitä, että Edward oli kumppanini oli viimeinen pisara. Jacobin värinä muuttui tärinäksi ja hän räjähti sudeksi hypäten minua kohti. Pysyin paikallani ja kiedoin kilpeni hänen ympärilleen jähmettäen hänet ilmaan metrien päähän minusta. Olin niin ärsyyntynyt, ettei minua edes häirinnyt, että olin juuri paljastanut lahjani taas monille ihmisille. ”Jacob!” Sam karjaisi hämmennys ja pelko äänessään. Hänen silmänsä kääntyivät minuun hämmästystyneenä hänen tajutessaan, että minä olin syy siihen miksi Jacob oli jähmettyneenä ilmassa.

Minulla oli nyt silmäni vihaisesti suunnattuina Jacobiin. ”Älä ärsytä minua Jacob”, varoitin häntä. ”Olen jo tappanut vampyyrin siitä syystä, että hän yritti tappaa minut tänä aamuna”, sanoin viitaten jalkojeni lähesyydessä oleviin tuhkiin. ”En halua, että minun täytyy tappaa ihmissusi samasta syystä – varsinkin, kun olemme kasvaneet tuntien toisemme. Mutta, jos et voi hallita itseäsi, pakotat minut toimimaan. Teen siitä tavan tappaa kaikki myyttiset olennot, jotka hyökkäävät kimppuuni.” Varoitukseni oli selkeä ja tutkien toisia susia huomasin tyytyväisenä, että he kaikki olivat ottaneet sanani vakavasti. Jake näytti rauhallisemmalta, joten laskin hänet maahan ja päästin hänet irti. Hän istui siinä näyttäen niin katuvaiselta kuin susi pystyi.

”Tapoitko sinä oikeasti sen vampyyrin, jota seurasimme?”, Sam kysyi hämmästyneenä.

Nyökkäsin yksinkertaisesti. ”Kuten voit nähdä, pystyn aivan hyvin pitämään huolta itsestäni. Pyydän teitä, ettette paljasta lahjaani kenellekään muulle – ihan niin kuin minäkään en paljasta teidän salaisuuttanne kenellekään.” Ääneni esti kaikki kiistelyt ja Sam nyökkäsi hyväksyvästi edelleen tuijottaen kunnioittavasti tuhkia. ”Vaikka olen varma, että tätä ei tehty tietoisesti innostuneisuudesta, arvostaisin sitä, jos te palaisitte omille maillenne ja pysyitte siellä. Minulla on sellainen tunne, ettette te olisi niin lempeitä Culleneita kohtaan, jos he tulisivat maillenne.” Muistutukseni sai hänet säpsähtämään. ”Heillä on oikeus repiä teidän kappaleiksi siitä, että olette täällä”, muistutin häntä hienovaraisesti. ”Vaikkakin olen varma, etteivät he edes harkitsisi sitä, ellette ajatelleet hyökätä.”

Hänen kasvonsa näyttivät hiukan häpeissään olevilta hänen miettiessään sitä. ”Luulen, että meidän on aika lähteä”, hän sanoi hiljaa. ”Oli mukava tavata sinut Bella”, hän sanoi ennen kuin lähti pois. Muut seurasivat häntä ja tunsin pian hänen muuttavan muotoaan ja johtavan muut La Pushia kohti.

Suuntasin takaisin autollleni ja ajoin kotiin ärsyyntyneenä, että hiljainen päiväni oli pilattu janoisen vampyyrin ja susilauman läsnäololla. Charlie ja minä söimme aikaisen illallisen ennen kuin toivotin hyvästit ja lähdin Port Angelesin lentokentälle. En vaivautunut pakkaamaan mitään, koska minun tornissani olisi kaikki mitä tarvitsisin.

Saavuin lentokentälle ja pääsin nopeasti turvatarkastuksesta läpi ja astuin sisään ylelliseen yksityissuihkukoneeseeni – syntymäpäivälahja Santiagolta ja Alecilta pari vuotta sitten, jotta vierailu muissa maissa olisi mukavampaa. Heti kun astuin sisään, minut vedettiin innostuneisiin halauksiin Alecilta ja Santiagolta, jotka tietenkin ohjasivat suihkukonetta. Olin niin onnellinen nähdessäni heidät, että itkin melkein. Olin kaivannut perhettäni epätoivoisesti.

Kun halaukset olivat päättyneet, istuin mukavalle nahkasohvalle, laitoin musiikkia päälle ja otin kirjan esille samalla, kun Alec ja Santiago nousivat ilmaan. Kun olimme ilmassa, he vuorottelivat minun kanssa ajan viettämistä ja koneen ohjausta, jotta pääsisin ajan tasalle heidän kanssaan, mutta lopulta söin hieman ruokaa koneeni täytetystä minikeittiöstä ennen kuin menin makuuhuoneeseen ja nukuin pari tuntia.

Heräsin huomatakseni, että laskeutumiseen oli jäljellä vain pari tuntia ja vietin suurimman osan siitä ohjaamossa kuunnellen tarinoita kepposista, joita Demetri ja Felix keksivät, koska he olivat tylsistyneet ilman minua suojeltavana.

Huokaisin syvään helpottuneesti astuessani sisään Volterran linnaan ja, kun minua pommittivat kymmenen innostunutta vampyyria. Kun halaukset ja tervehdykset olivat ohi, vietin päivän päästen ajan tasalle heidän kanssaan kertoen viimeisimmät uutiset susista ja Laurentista. Kun mainitsin, että Victoria oli perässäni, Demetri sihisi. ”Tulemme takaisin kanssasi metsästämään hänet. Me olemme vartijoitasi ja se on meidän velvollisuutemme,”

Felix nyökkäsi hyväksyvästi. ”Sitä paitsi”, hän lisäsi, ”Meillä on ollut niin tylsää ilman sinua täällä.”

Virnistin hänelle huvittuneena. ”Niin minä kuulin”, sanoin kuivasti käyden läpi listan kepposista, joita olin kuullut heidän tehneen muille perheestä, kun olin poissa. He saivat happamia katseita kaikilta.

Huolimatta ilosta siitä, että näin perheeni taas, en voinut mitään muuta kuin olla hieman huolissaan huomisen tapahtumista – kun Cullenit tulisivat. Juuri nyt, estääkseni Alicea, suunnittelin kutsuvani Angelan meille huomenna Forkissa yökylään, sitten vaihdoin päätökseni ja ajattelin mennä First Beachille La Pushiin.

Tuskin sain yhtään unta sinä yönä; olin niin levoton yksinäisessä sängyssäni korkealla tornissani tuskaillen tulevasta päivästä.

Sinä aamuna pukeuduin vaatteisiin, jotka olivat sopivat prinsessalle ja varmistin, että kaikkien linnan vampyyrien mielet oltiin suojattu Edwardin kyvyltä. Kun Gianna soitti ja sanoi, että Cullenit olivat saapuneet, menin valtaistuinsalille päin Demetrin ja Felixin seuratessa. Löysin Cullenit nopeasti mentaalisella kilvelläni tällä kertaa ja peitin heidätkin. Pysähdyin takaoven ulkopuolelle ja painoin korvani sitä vasten; innokas kuulemaan mitä oli tekeillä..

Kuulin, kun Aro tervehti heitä iloisesti. ”Tervetuloa Volterran linnaan!” hän huudahti.

Ja sitten lyhyt pätkä seuraavasta luvusta, toivottavasti pidätte (:

EPOV

Lähestyessämme toisen käytävän päätyä, Alicen silmät muuttuivat lasimaisiksi hetkeksi ja me kaikki tuijotimme häntä uteliaasti. Hänen silmänsä lukittautuivat Carlislen silmiin ja hän nyökkäsi. ”Kaikki menee hyvin”, hän kuiskasi riemuisasti nyt innostus äänessään. Hän hyppelehti onnellisesti Alecin perässä, hänen innostuneisuutensa oli nyt palannut.

Nyt halusin epätoivoisesti lahjani toimivan. ”Alice”, anoin, ”Mitä sinä näit?”

Hän yksinkertaisesti virnisti omahyväisesti. ”En mitään, mistä sinun pitäisi huolestua rakas veli, vaikkakin sinua odottaa aika suuri järkytys.” Hän iski silmäänsä Carlislelle salaliittolaismaisesti. ”Sinä tulet tulemaan melko hyvin toimeen Volturien kanssa Edward, varsinkin prinsessan.”

”En halua tulla toimeen prinsessan kanssa Alice”, murisin turhautuneesti. ”Haluan, että tämä on ohi ja palata Bellan luo mahdollisimman nopeasti!” Ääneni oli noussut nyt kovaksi kuiskaukseksi ja silmäkulmastani näin Alecin virnistävän omahyväisesti minulle. En vain voinut ymmärtää miksi. ”Mitä niin erityistä tässä prinsessassa on muutenkaan?” nurisin. ”Vain koska hän voi estää lahjani toimivan, ei tarkoita, että hän on erityinen.”

Lööperiikka

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (29. kappale 6.8)
« Vastaus #282 : 07.08.2010 10:37:08 »
Hihii, olen lukenut tätä tuolla toisella sivulla jo paljon joten tiedän kuinka seuraavassa luvussa käy mutta silti odotan innolla ja uteliaana jatkoa.

Tosi ihana tarina, sinä olet hyvä suomentaja.
Kiitos ja kuten äsken sanoin jatkoa pikimmiten. <33

Beatrix Bones

• Ylempi alilehmä
« Vastaus #283 : 07.08.2010 10:48:21 »
Ihana jatko, suomennat edelleenkin aivan loistavasti! Tätä ei itse asiassa edes voisi luulla suomennokseksi, niin hyvää työtä olet tehnyt, aivan kuin tämä olisi kirjoitettu suomeksi jo alkuperäisesti! :) Jatkoa pian?

~ Bea kiittää ja kumartaa
Ava © flawless

miiru_97

« Vastaus #284 : 07.08.2010 11:15:18 »
En oo ollu täällä vähään aikaan, joten olin iloinen,kun oli tullu jatkoa.
Mua nauratti susien hämmästys ja erityisesti Felixin ja Demetrin kepposet. Suorastaan kihisin odotuksesta, :D harmi et lisää ei sen lisäks ollu tullu.  ;) 
En löytäny kirjotusvirheit, ja muuten en saa oikein mitään rakentavaa, mut odotan jatkoa!
(:

Xyam

• Vieras
« Vastaus #285 : 07.08.2010 12:18:04 »
 Onneksi eksyin tätä lukemaan, sillä tarina on todella hyvä ja olen iloinen siitä, että olet tätä alkanut suomentamaan. En ainakaan huomannut mitään virheitä ja teksti oli todella sujuvaa, että jatka vain samaan malliin.

~Xyam

aurore

• Vieras
« Vastaus #286 : 07.08.2010 13:09:58 »
Tykkään tästä kovasti <3
Hyvää kannattaa odottaa, todellakin (;
Suomennat hyvin ja virheettömästi,  jatkoa siis pian  :-*
~ a.

miss i

« Vastaus #287 : 07.08.2010 13:36:32 »
tää on niin ihana fic <3 suomennat tosi hyvin ja teksti on sujuvaa ;) oivoi äkkii jatkoo haluu tiätää mitä tapahtuu ::) mutta pyytää tosi nätisti JATKOOO :-*

Engel-

• Pisara meressä
  • omnomn~ <3
« Vastaus #288 : 07.08.2010 16:16:55 »
Ai että mä tykkään tästä ficistä! :)
Suomennat vieläkin hyvin ja teksti menee sujuvasti ilman virheitä ;)
Jatkoo vaan nopeesti tulemaan!<3

♥~ Engel-

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #289 : 07.08.2010 17:55:40 »
GO BELLA GO! Asennetta kehiin! :D Tää on yks mun suosikkificeistä just sen takia, että Bella ei oo perus nössö joka ei pärjää ilman miehiä ja kompastuu omiin jalkoihin :D Ihan loistavaa  :D
Toi niittykohtaus oli kyllä hyvä. Tappaa nyt ensin Laurentin ja sitten antaa opetuksen susille :D ASIAMEININKI :D
Sori, en keksi mitään rakentavaa. Äkkiä jatkoa! :D Haluan tietää mitä Volterrassa tapahtuu!
But I am the chosen one.

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
« Vastaus #290 : 07.08.2010 18:11:49 »
AWWW ihana luku!! Rakastan tätä niin ja haluan, etä suomennat jatkoa nopeasti, koska haluan tietää lisää, jookos kookos :]

Jäi niin jännään kohtaan, etten malta odottaa JATKOA!

En keksi enää mitään sanottavaa , jatkoa siis  ::)
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

antsi..

« Vastaus #291 : 07.08.2010 19:25:47 »
Ihana luku oli <3 Bella on kyl niin paras :)
Nopee jatkoa jäi jännää kohtaa just !! :D

jissio

« Vastaus #292 : 09.08.2010 11:20:40 »
Tosi hyvä ficci! Bella on ihana voimanaisena :D Jatkoa!

Tyttökelmi

« Vastaus #293 : 09.08.2010 14:15:32 »
Ei hitto oon nyt ihan koukussa tähän  ;) laitappa jatkoa ja NOPEASTI kiiros  ;D

Tikunaattori

• siilien kuningas
« Vastaus #294 : 09.08.2010 18:16:57 »
äwäwäwä, oon ihan koukussa tähän ficciin  :) jään aina janoamaan seuraavaa lukua noiden ihanien pikku pätkien takia >: (
toivottavasti jatkoa tulee mahdollisimman pian  ;D
If you think you saw something, no, you didn't.

little-monkey

« Vastaus #295 : 10.08.2010 11:53:32 »
Kiitos ihanista kommenteista (:

Tässä olisi 30. luku. Toivottavasti pidätte (:

Kappale 30: Kuninkaallinen

Edwardin näkökulma

Saavuimme Volterran linnaan hieman huolissamme; suurin osa sisarusteni ajatuksista oli levottomia. Carlisle oli edelleen huomattavan rauhallinen. Kun pääsimme sisälle, tajusin hätkähtäen, etten voinut lukea kenenkään linnassa olevan ajatuksia – ei kuulunut edes kuiskausta. Jopa perheeni ajatukset oltiin ryöstetty minulta. Jäykistyin ja Carlisle katsoi minua huolestuneesti. ”Mikä hätänä Edward?”

Rypistin otsaani. ”En voi lukea kenenkään linnassa olevan ajatuksia – voin edelleen lukea ulkopuolella olevien, mutten vain kenenkään täältä.”

Tunnistaminen selkeni hänen silmissään, kun hän nauroi hiljaa. ”Uskon, että se on Volturien prinsessan aikaansaannosta – olen varma, että olet tietoinen huhuista siitä kuinka vahva hän on.”

Nyökkäsin hämmentyneenä siitä, että tällä tuntemattomalla prinsessalla oli kyky estää lahjani. Carlisle virnisti ja hänellä oli huvittunut ilme kasvoillaan. ”Olen varma, että tulet toimeen hänen kanssaan”, hän sanoi.

Tuijotin häntä yllättyneenä. ”Oletko tavannut hänet?” kysyin epäilevästi. Hän ei vastannut, vain jatkoi meidän johdattamista vastaanottoalueelle. Siellä oli yksi ihminen, aika kaunis ihmiseksi, mutta ei mitään Bellaan verrattuna. Hän hymyili meille ja rypistin otsaani, kun tajusin, etten voinut lukea edes hänen ajatuksiaan. ”Tervetuloa Volterraan, jos menette ovesta läpi oikealle, löydätte Alecin, joka saattaa teidät valtaistuinsalille.” Seurasimme Carlislea, joka muisti edelleen paikan ja pian löysimme Alecin, kalpean teinivampyyrin, jolla oli enkelimäiset piirteet. Hän tervehti meitä, mutta pysyi hiljaa johdattaessaan meitä suuren linnan läpi.

Kävellessämme tarkkailin hiukan perhettäni. Carlisle poikkeuksena, kaikki näyttivät enemmän huolestuneilta nyt, kun he tiesivät, ettei lahjani toimisi täällä. He luottivat lahjaani, kuten Alicenkin lahjaan, vaikeissa tilanteissa mittaamaan olimmeko mahdollisessa vaarassa vai emme. Kuitenkin Carlisle oli selvästi tiennyt, että tämä tulisi tapahtumaan ja nyt enemmän kuin koskaan toivoin pystyväni lukemaan hänen ajatuksensa ja saamaan selville, miten hän tunsi prinsessan ja miksei hän ollut koskaan ennen maininnut siitä.

Lähestyessämme toisen käytävän päätyä, Alicen silmät muuttuivat lasimaisiksi hetkeksi ja me kaikki tuijotimme häntä uteliaasti. Hänen silmänsä lukittautuivat Carlislen silmiin ja hän nyökkäsi. ”Kaikki menee hyvin”, hän kuiskasi riemuisasti nyt innostus äänessään. Hän hyppelehti onnellisesti Alecin perässä, hänen innostuneisuutensa oli nyt palannut.

Nyt halusin epätoivoisesti lahjani toimivan. ”Alice”, anoin, ”Mitä sinä näit?”

Hän yksinkertaisesti virnisti omahyväisesti. ”En mitään mistä sinun pitäisi huolestua rakas veli, vaikkakin sinua odottaa aika suuri järkytys.” Hän iski silmäänsä Carlislelle salaliittolaismaisesti. ”Sinä tulet tulemaan melko hyvin toimeen Volturien kanssa Edward, varsinkin prinsessan.”

”En halua tulla toimeen prinsessan kanssa Alice”, murisin turhautuneesti. ”Haluan, että tämä on ohi ja palata Bellan luo mahdollisimman nopeasti!” Ääneni oli noussut nyt kovaksi kuiskaukseksi ja silmäkulmastani näin Alecin virnistävän omahyväisesti minulle. En vain voinut ymmärtää miksi. ”Mitä niin erityistä tässä prinsessassa on muutenkaan?” nurisin. ”Vain, koska hän voi estää lahjani toimivan, ei tarkoita, että hän on erityinen.”

”Luota minuun Edward, vaihdat äänensävyäsi, kun tapaat hänet”, Alice vakuutti minulle ja Carlisle nyökkäsi myöntävästi. Muut katsoivat meitä hämmentyneinä ja huvittuneina. Jasper luotti täysin Aliceen ja nyt, kun hän oli vakuuttanut meille, ettei meille kävisi mitään, Jasper oli rentoutunut ja katsoi tyytyväisenä heidän ärsyttävän minua.

Minun täytyi myöntää, että olin huonommalla tuulelle Bellasta erossa olon takia. Kaipasin häntä niin paljon. Sain tehdä kaikkeni, etten juoksisi takaisin lentokentälle ja nousisi seuraavan koneeseen, joka lähtisi Forksiin. ”Minä en tekisi tuota, jos olisin sinä Edward”, Alice varoitti. ”Luota minuun, sinun täytyy olla täällä.” Huokaisin ja nyökkäsin hyväksyvästi.

Saavuimme viimein suurille, koristeellisille oville. ”Valtaistuinsali”, Alec julisti työntäessään ovet auki. Sisällä oli yhdeksän vampyyria. Tunnistin heistä kolme Carlislen maalauksesta Aroksi, Caiukseksi ja Marcukseksi. Tarkkailin naisia miettien kuka heistä olisi prinsessa, mutta kukaan ei tuntunut sopivan kuvaan ja olin epäedullisessa asemassa ilman lahjaani.

Aro tervehti meitä iloisesti. ”Tervetuloa Volterran linnaan!” hän huudahti. ”On mukava nähdä sinua taas Carlisle ja tavata viimeinkin perheesi.” Hän asteli luoksemme ja käteltyään Carlislea hän kääntyi katsomaan meitä muita. Hänen katseensa viipyi minussa pisimpään.

”Aro, on mukava nähdä sinua taas”, Carlisle tervehti häntä. Sitten hän tervehti muita vampyyreita ja minä opin heidän nimensä: Santiago, Renata, Sulpicia, Didyme, Jane, Heidi. Yhtäkkiä tajusin, ettei prinsessa ollut huoneessa vielä. Vieressäni Alice pomppi edelleen odottaen, kun Carlisle esitteli meidät Arolle. Kun hän ojensi kättään minulle, tartuin siihen huolissani. Carlisle oli kertonut meille Aron kyvystä, mutta Carlisle oli jo kätellyt Aroa eli en voinut enää oikein tehdä mitään. Toivoen, että Alice oli oikeassa, tartuin hänen käteensä epäröivästi.

Hän oli hetken hiljaa koko elämäni ajatusten ja muistojen välähtäessä hänen edessään. Kun hän viimein päästi kädestäni irti vain parin sekunnin kuluttua, hän purskahti rämeään nauruun. ”Edward tässä ajatteli, että haluaisimme vahingoittaa hänen ihmiskumppaniaan, Bellaa, kun saisimme tietää hänestä”, hän sai sanotuksi. Alice ja Carlisle, joilla oli huvittunut ilme kasvoillaan, poikkeuksena, perheeni katsoi hämmentyneenä, kun kymmenen huoneessa olevaa Volturi vampyyria nauroi.

Kun Aro viimein rauhoitti itsensä, hän katsoi minua anteeksipyytävästi. ”Voit olla varma Edward, ettemme ajattelisi vahingoittavan sinun rakasta Bellaasi.” Mietin päässäni, jos tämä olisi jonkinlainen huijaus – ilman lahjaani en voinut tietää, mutta hän näytti vilpittömältä. Rentouduin hieman. ”Minun täytyy antaa sinulle kunniaa siitä, että olet jatkuvasti vastustanut laulajasi houkutusta. Näen muistoistasi, että se on uskomattoman vaikeaa. Monilla ei ole sen tason itsehillintää, että he voisivat saavuttaa mitä sinulla on, puhumattakaan siitä mitä sinä olet tehnyt ja pitänyt hänet niin lähellä sinua”, hän huomautti mietteliäästi. ”Sinun rakkautesi häntä kohtaan on voimakkainta, mitä olen koskaan nähnyt kaikista muistoista, joita olen viimen kolmen vuosituhannen aikana nähnyt.” Nyökkäsin samanmielisesti. Tiesin, että rakkauteni Bellaa kohtaan oli voittamatonta.

Kun meidät oltiin esitelty, Aro esitteli vuorostaan huoneen muut vampyyrit ja kertoi heidän lahjansa. Suurin osa heistä katsoi minua pohdiskelevasti kuin he tietäisivät minusta jonkin salaisuuden, jota minä en tiennyt. Olin varuillani.

Esittelyjen päättyessä huomasin toivovani, että Bella olisi kanssani, mutta sitten haukuin itseäni sillä en halunnut vetää häntä pidemmälle vampyyrimaailmaan kuin hän jo oli. Vetäisin syvään henkeä karkottaakseni nuo ajatukset ja olin hämmentynyt, kun haistoin pienen häivähdyksen Bellan tuoksusta. Rypistin otsaani, se oli tuskin siellä ja kulunut kuin hän olisi ollut tässä huoneessa vuosia sitten – mahdottomuus. Totesin, että minun täytyi hallunisoida, koska kaipasin häntä. Mieleni loihti hänen tuoksunsa. Pudistin päätäni tyhjentääkseni sen näistä ajatuksista ja keskityin ympäristööni. Kaikki vaikuttivat enemmän rentoutuneilta sillä Volturit eivät selvästikään aikoneet tappaa meitä – ainakaan vielä.

”Nyt, olen varma, että te kaikki mietitte miksi olette täällä – Carlisle ja Alice poikkeuksena tietenkin, jotka tietävät jo”, Aro aloitti. Nyökkäsimme. ”No aika yksinkertaisesti, toivomme teidän tapaavan meidän Volturien prinsessan”, hän totesi ja silmäni levisivät. Kukaan ei ollut koskaan tavannut häntä Volturien pääjoukkion lisäksi ja nyt me olimme tapaamassa. En voinut muuta kuin pohtia miksi. ”Vaikka tämä saattaa tulla järkytyksenä suurimalle osalle teistä, olette oikeasti jo tavanneet hänet.” Rypistin otsaani ja kävin mielessäni läpi listan naisvampyyreista, jotka olin vuosien aikana tavannut. Victoria, Charlotte, Maria, Tanya, Kate, Irina, Carmen... kukaan heistä ei tuntunut sopivan siihen – en ollut todellakaan tavaanut ennen ketään, jonka ajatuksia en voisi lukea – paitsi Bellan tietenkin. Pysähdyin tuohon yhtäkkiä. Ei. Bella ei voisi olla prinsessa, hän oli ihminen. Mutta en voinut muuta kuin pohtia outoa sattumaa, että Bella ja Volturien prinsessa pystyi estämään minua lukemasta heidän ajatuksiaan.

Huomioni kääntyi pois ennen kuin pystyin jatkamaan tuota ajatusta Aron jatkaessa puhumista. ”Ja nyt haluan esitellä teille virallisesti meidän Volturien prinsessan.” Noille sanoille ovi huoneen takana aukesi ja sisään asteli pieni ja uskomattoman kaunis hahmo. Hän oli viehättävä pitkässä valkoisessa puvussaan, hänen askeleet olivat varmat ja loisteliaat hänen lähestyessä meitä. Hänen kaulansa ympärillä oli suuri, golf-pallon kokoinen timantti, joka oltiin kiinnitetty paksuun kultanauhaan. Hänen mahongin väriset hiukset olivat vapaina ja ne laskeutuivat lainehdellen hänen selkäänsä pitkin ja hänen päänsä päällä oli pieni platinatiara, joka oli peitetty timanteilla. Toisin kuin muilla Voltureilla – jotka pitivät yllään hiilen mustia viittoja, hänen oli syvänsininen ja huppu oli laskettu alas. Se oli Bella. Tunsin leukani valahtavan hieman auki ja vieressäni tunsin suurimman osan sisaruksistani jähmettyvän järkytyksestä – paitsi Alice, joka hyppi innostuneena. Bellan tuoksu huuhtoutui ylitseni antaen minulle hieman tuttua polttavaa janoa.

Hän liukui huoneen poikki meitä kohti, hänen kävelynsä oli varma ja määräävä. Hänen molemmilla puolillaan oli kaksi pitkää, vahvaa vampyyria, molemmat seurasivat häntä ehdottoman luontevasti. Niin varmalta kuin hän näyttikin, hänen silmänsä näyttivät hänen levottomuutensa. Jatkoin hänen tuijottamista hiljaisuudessa uskomattoman järkyttyneenä. Mahdotonta! Mieleni huusi minulle ja silti en voinut kiistää sitä, mikä oli silmieni edessä. ”Tämä on prinsessa Isabella Marie Swan Volturi”, Aro sanoi heilauttaen kättään suuresti Bellan lähestyessä meitä.

Hänen silmänsä näyttivät hänen epävarmuutensa hänen katsoessaan meitä hymyillen varovasti. En voinut liikkua, olin edelleen järkytyksestä jähmettynyt ja hänen varovainen hymynsä katosi.

BPOV

Olin kuvitellut monia eri reagointeja tähän varsinkin viime päivien aikana. Lähestyessäni Edwardia ja muita Cullenin perheestä huomasin, että Alice tiesi selvästi – hermojeni takia olin lopettanut päätösten tekemisen, kun suuntasin kohti valtaistuinsalia. Hän näytti suhtautuvan uutisiin hyvin. Edward toisaalta tuijotti minua järkyttyneenä, liikkumattomana. Epäuskoinen katse silmissään. Saavuin heidän luokseen ja hymyilin varovasti. Emmett virnisti ja kiirehti eteenpäin antaen minulle suuren karhuhalauksen. ”Hei Bella, kiva nähdä sinua pikkusisko. Kuka tiesi, että olit korkeammalla vampyyrimaailmassa kuin me?”

Hymyilin hänen innostuneisuudelle ja halasin häntä takaisin. Felix ja Demetri jäykistyivät. He eivät olleet tottuneet vampyyreihin, jotka halasivat minua noin. Päästin irti Emmettistä ja peräännyin hieman pyörittäen silmiäni vartijoilleni. ”Lopettakaa kaverit, hän ei satuta minua”, toruin heitä. Käännyin takaisin Culleneita kohti. ”Nämä ovat vartijani, Felix ja Demetri”, sanoin esittellen heidät. ”Kaverit, tämä on Culleneiden perhe: Carlisle, jonka te tunnette jo, Esme – hänen kumppaninsa, Emmett, Rosalie, Jasper, Alice ja Edward.” Pysähdyin, kun pääsin Edwardiin; toisin kuin muut hän tuijotti minua edelleen, jähmettyneenä. Hänen kasvojaan ei voinut lukea ja olin yhtäkkiä hermostunut. ”Edward?” kysyin pehmeästi. Kaikista kuvitelluista reaktioista tämä ei ollut ollut yksi.

Hän havahtui jähmettyneestä tilastaan ja hänen silmänsä muuttuivat surullisiksi. Tulin huolestuneeksi. ”Bella, miksi sinä valehtelit meille?” hän anoi pehmeästi, hänen äänensä tuskaisena. ”Oliko mikään mitä sanoit totta? Tarkoititko sitä todella, kun sanoit rakastavasi minua vai oliko se kaikki valhetta?” hän vaati.

Silmäni avautuivat järkytyksestä hänen syytöksilleen ja katsoin tuskaisena hänen kääntyessään suunnatakseen ovelle. Tuntui siltä kuin hän olisi vetänyt sydämeni ulos ja repi sitä tällä hetkellä pieniksi paloiksi. ”Edward odota!” huusin epätoivosesti. Hän kääntyi vastahakoisesti minua kohti. Sysäsin mieleni kilven sivulle ja ensimmäistä kertaa päästin Edwardin mieleeni.

EPOV

Olin tuskissani. Bella oli valehdellut meille siitä asti, kun tapasimme ensimmäistä kertaa. Olin rakastunut Volturien prinsessaan. Mieleni mietti syitä miksi hän oli tehnyt sen. Oliko hänet lähetetty vakoilemaan meitä? Kääntyessäni vastahakoisesti takaisin häntä kohti odottaen hänen selitystään, minua pommitettiin kauniimmalla sisäisellä äänellä, jonka olin koskaan kuullut. Edward ole kiltti, kuuntele vain minua. Sitten, jos haluat edelleen mennä etkä nähdä minua enää koskaan, ymmärrän. Tulen silti rakastamaan sinua ikusesti. Hänen mentaaliäänensä oli edelleen melodinen ja niin kaunis kuin Bella jopa tuskan määrällä mitä siinä oli. Sitten hän alkoi keskittyä ja minua pommitettiin hänen muistoillaan.

Katsoin hiljaisuudessa hänen näyttäessä minulle kuinka hän tapasi Aron, Caiuksen ja Marcuksen. Säpsähdin nähdessäni heidän imevän vangitsijansa kuiviin hänen muistoissaan. Näin hänen tapaavan Felixin ja Demetrin ja heittävän heidät seinään. Hän näytti minulle muistojaan; auton ajamisen oppimisen Santiagon kanssa, musiikkisoittimien soittamisen oppimisen Didymen kanssa, shoppailua Heidin kanssa, shakkia Marcuksen ja Caiuksen kanssa, hänen kilpiensä kunnollisen käytön oppimisen ja taistelua Felixin ja Demetrin kanssa.

Opin viimein hänen kilpiensä – mukaan lukien hänen mentaalisen – täyden ulottuvuuden. Sitten hän näytti minulle syyt Forksiin muuttamiseen ja hänen yllätyksensä huomatessaan viisi vampyyria koulussa, hänen ensimmäisen virallisen tapaamisen kanssani – kipinän, jonka hän tunsi, kun hän koski minuun ensimmäistä kertaa. Hän kävi yhteisen aikamme muistojen läpi; kuinka onnelliselta ja rakastuneelta hän olonsa tunsi kanssani ja tunsin sydämeni kokoavan itsensä takasin yhteen. Tunteet, jotka hänellä oli, kun hän muisti meidän suutelevan, sopivat omiini – uskomattomasti rakkautta ja intohimoa.

Lopulta hän näytti minulle syyt miksi hän oli pitänyt tämän osan elämäänsä salaisuutena – uskomattoman syyllisyyden, jota hän tunsi tehdessään niin. Kun hän viimein lopetti muistonsa hän sanoi: Ole kiltti Edward, minä rakastan sinua. Sitten tunsin hänen mielen suojan napsahtavan paikalleen ja minä tuijotin häntä.

”Voi Bella”, huokaisin kiirehtien hänen luokseen ja nostaen hänet syliini. Hän hymyili minulle kumartaessani päätäni alas ja vangitsin hänen huulensa omillani. Pysyimme syleilyssämme kunnes Bellan täytyi lopulta hengittää. Kun erkanimme toisistamme, pystyin kuulemaan Emmettin huudot, joihin liittyi Felixin, Demetrin ja Santiagon huudot.

Bella kääntyi ja loi heihin leikkimielisen vihaisen tuijotuksen. ”Pää kiinni kaverit, ettehän haluaisi minun heittävän teitä seinään vieraiden edessä”, hän uhkasi. He mutristivat suitaan hänelle. Oli helppo nähdä, että he kaikki ajattelivat häntä osana perhettään.

Edelleen käsiini kiedottuna hän kääntyi perhettäni kohti. ”Uskon, että minulla on paljon selittämistä tehtävänä”, hän sanoi häpeävästi. He nyökkäsivät; uteliaisuus selvänä kasvoillaan. ”No, jos seuraatte minua torniini, selitän kaiken siellä. Emme tarvitse kaikkia keskeyttämään joka viiden sekunnin välein kertomaan teille noloja tarinoita.” Hän astui syleilystäni pois ottaen käteni ja johtaen meidät ulos valtaistuinsalista. Hänen kaksi vartijaansa seurasivat, heti hänen askeleidensa jälkeen.

”Äää Bella”, Emmett valitti seuratessamme Bellaa linnan läpi. ”Haluan kuulla ne tarinat.”

Felix ja Demetri virnistivät. ”Älä huolehdi, me kerromme myöhemmin.”

Bella mulkoili heitä vihaisesti. ”Sitten minun täytyy kertoa heille kaikista kerroista, joina olen hakannut teidät”, hän uhkasi.

He kohauttivat olkiaan. ”Olet varmaan jo kertonut Edwardille muutenkin”, Felix sanoi.

Bella vain tuijotti vihaisesti ja jatkoi kävelyä, yhtäkkiä hän pysähtyi hetkeksi. ”Ai Edward, olen pahoillani, sinusta täytyy tuntua oudolta, kun et voi kuulla kenenkään ajatuksia. Lopetan kaikkien mielten suojauksen nyt”, hän pyysi anteeksi syyllisesti.

Hän jatkoi matkaansa ja yhtäkkiä minua pommitettiin kaikkien ajatuksilla. Alice oli innoissaan, Esme oli sulattanut kaiken ja odotti nyt innolla nähdä Bellan tornin, Jasper oli varautunut, mutta hän pystyi tuntemaan, että Volturit rakastivat Bellaa aidosti eivätkä he ajatelleet satuttavan meitä. Rosalie oli hieman epäröivämpi, mutta hän oli muistanut autot, jotka Bella oli sanonut omistavansa ja odotti nyt innolla, että pääsisi viettämään aikaa hänen kanssaan. Carlisle tietenkin tiesi jo kaiken ja oli tiennyt ennen kuin tulimme – olin hieman ärsyyntynyt siitä, etten ollut tajunnut sitä hänen oudoista reaktioistaan viime päivien aikana. Emmett oli, kuten saattoi odottaa, pohtimassa voisiko hän haastaa Felixin ja Demetrin taisteluihin. Muut Voltureista olivat vain onnellisia, että suuri paljastus oli mennyt hyvin ja että Bella oli tyytyväinen. Marcus ja Caius miettivät, voisivatko he ottaa esille erään Bellan tarjouksista ja uhata minua kuin isät – nähtävästi Bella oli puhelinsoitossa luvannut, että he voisivat ennen kuin hänellä olisi ensitreffit kanssani.

”Kaikki on hyvin rakas”, vakuutin hänelle. ”Rehellisesti sanottuna, oli aika mukava saada rauhaa mieleeni edes kerran.” Jos en olisi ollut niin huolestunut etukäteen, olisin nauttinut siitä.

Saavuimme lopulta pitkän käytävän päähän ja Bella työnsi oven auki paljastaakseen valtavan, pyöreän huoneen. Se oli tornin pohja. Koko tila oli kauniisti sisustettu ja niin-Bellamaista. Emmett huomasi heti hänen valtavan TV:n ja pelijärjestelmän ja juoksi sen luokse. ”Bella tämä on niin siistiä”, hän intoili.

Bella hymyili hänelle. ”Mistä sinä luulit, että opin niin hyväksi peleissä Emmett?” hän kysyi. ”Vartijani ja minä pelasimme pelejä koko ajan”, hän sanoi nyökäten Felixiä ja Demetriä kohti, jotka katsoivat Emmettiä miettivästi ja pohtivat ajatuksissaan kuinka hyvä hän oli.

Esme ja Alice ihastelivat koristeluja, huonekaluja ja maalauksia. Alice jatkoi katsomista, otsan rypistys kasvoillaan. Lopulta hän kysyi: ”Bella, missä sinun huoneesi on?” Bella virnisti ja osoitti ylöspäin. Korkealla päittemme yläpuolella oli pieni aukko, kolmen jalan reunus ja ovi. Sinne ei ollut portaita ja se oli liian korkealla, että vampyyri olisi voinut hypätä sinne.

”Huoneeni on tuolla ylhäällä”, hän selitti. ”Olen ainoa, joka voi päästä sinne.”

Alice mutristi suutaan, äärimmäisen ärsyyntyneenä. ”Kuinka minä voin nähdä vaatekaappisi sitten?” hän kysyi.

Bellan vastaava virnistys oli voitonriemuinen. ”Sinä et voi”, hän totesi yksinkertaisesti.

”Mitä?” Alice kysyi, hänen äänensä kuulosti toivottomalta.

Bella antoi periksi. ”Hyvä on Alice, kun olen selittänyt loppuun vien sinut ylös sinne”, hän lupasi.

Alice virnisti ja näytti sitten mietteliäältä. ”Miten?”

Vastaukseksi Bella yksinkertaisesti levitoi itsensä ja Alicen maasta ja ilmaan siirtäen heidät ylös hänen ovelleen. Sitten hän toi heidät alas maahan. ”Tuolla tavalla”, hän sanoi omahyväisesti.

”Siistiä”, Emmett kommentoi tehden olonsa mukavaksi Bellan olohuoneessa. Muut meistä asettuivat Bellan aloittaessa kertomaan tarinaansa. Istuin hänen vieressään katsoen Felixin ja Demetrin muistoja Bellasta linnassa, kun hän kertoi kaiken perheelleni. Leikkiessäni hänen hiuksillaan ja nähdessäni hänen rentoutuvan viimein nyt, kun totuus oli sanottu, tajusin, että pidin siitä tai en, Bella oli nyt minun ikuisuuden – hänen ajatuksensa olivat kertoneet minulle niin paljon. Muutin hänet tai en noin vuoden sisällä hän olisi vampyyri. Toisaalta en ollut enää niin huolestunut kuin ennen – Bella tiesi selvästi kaiken mitä vampyyrina olemisesta voi tietää – hän tiesi niistä enemmän kuin minä. Hänellä oli ollut myös yli kolmetoista vuotta aikaa harkita sitä, että hänestä tulisi vampyyri ja hänellä ei selvästikään ollut mitään katumuksia. Tiesin, että kaikki menisi hyvin.

Ja sitten se lyhyt pätkä seuraavasta luvusta (:

Kun oli viimein aika mennä nukkumaan, häädin huoneestani kaikki muut pois paitsi Edwardin. Pystyin kuulemaan Caiuksen nurinat alakerrasta. ”En pidä vieläkään siitä, että poika on hänen huoneessaan öisin.” Pyöritin silmiäni Edwardille menessäni peiton alle ja käperryin häntä vasten.

Uni ei tullut heti, joten käännyin Edwardia kohti ja suutelin häntä intohimoisesti näyttäen hänelle, kuinka paljon olin ikävöinyt häntä viime päivien aikana. Hän suuteli minua takaisin samalla kiihkeydellä. Jatkoimme muhinointihetkeämme, kunnes kuulimme Jasperin alhaalta. ”Vau”, hän totesi selvästi puhuen toisille. ”Himon määrä mikä tuolta ylhäältä tulee on uskomatonta.”

Lopetimme kuullessani Caiuksen ja Marcuksen yhteiset kauhistuneet karjaisut. ”Mitä!” he murisivat.

Felixin selvästi huomattava vihellys oli seuraavana. ”Vuhuu, Bella saa viimein!” hän huusi.

”Mahtavaa”, Emmett huusi. ”Nähtävästi Edward ei ole neitsyt enää.”

Huokaisin haudaten pääni Edwardin rintaan. ”Onpa teilläkin tapa pilata tunnelma!” huusin alas heille. He vain nauroivat minulle.

”Bella, jos et osaa käyttäytyä, Edward ei tule viettämään enää öitä huoneessasi”, Caius varoitti.

”Setä Caius”, nurisin. ”Me eletään kaksituhattalukua!”

« Viimeksi muokattu: 16.08.2010 10:01:12 kirjoittanut little-monkey »

An_n

• Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (30. kappale 10.8)
« Vastaus #296 : 10.08.2010 12:07:26 »
Vau”, hän totesi selvästi puhuen toisille. ”Himon määrä mikä tuolta ylhäältä tulee on uskomatonta.”

Lopetimme kuullessani Caiuksen ja Marcuksen yhteiset kauhistuneet karjaisut. ”Mitä!” he murisivat.

Felixin selvästi huomattava vihellys oli seuraavana. ”Vuhuu, Bella saa viimein!” hän huusi.

”Mahtavaa”, Emmett huusi. ”Nähtävästi Edward ei ole neitsyt enää.”

Huokaisin haudaten pääni Edwardin rintaan. ”Onpa teilläkin tapa pilata tunnelma!” huusin alas heille. He vain nauroivat minulle.

”Bella, jos et osaa käyttäytyä, Edward ei tule viettämään enää öitä huoneessasi”, Caius varoitti.

”Setä Caius”, nurisin. ”Me eletään kaksituhattalukua!”

Voi noita parkoja

An_n

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
« Vastaus #297 : 10.08.2010 13:23:33 »
Ihana, ihana, ihana. Nää luvut rupee tuntumaan liian lyhyiltä ja haluaisin vaan lisää ^^
Tosi hyvin suomennettu ja rakastan tätä. Oikei lopetan ihkutuksen, mutta jatkoa toivoisin nopeasti. Montako lukua tässä on muuten enää?
Ja jatkoa mahdollisimman nopeasti, tämä tuli aika kivan pian :]

JATKOO!

Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

miss i

« Vastaus #298 : 10.08.2010 13:53:49 »
tämä oli ihan ÄLYTTÖMÄN hyvä luku :D nauroin ihan kippuras tol pätkäl seuraavast luvust :D äkkiä jatkoa :-* :-*

Grozda

• Svit-kona
  • Kvetha Fricäya.
« Vastaus #299 : 10.08.2010 14:00:37 »
Upeeta!!! Heinoo, ihana luku!  ;D Tässä luvussa jotenki kaikki tiivistyy, kun Edward saa tietää Bellasta ja niitten välille ei jää mitää hämärää.

Hyvin oot suomennellu, eikä kirjotusvirheitä osunu silmään.   ;)

Jatkoa kiitos. (:

~Grozda
Toteutumaton unelma, vai aavistus todellisuudesta?

Do you remember that moment? It's one dream and song.