Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 115454 kertaa)

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (19. kappale 3.6)
« Vastaus #160 : 03.06.2010 20:22:05 »
Ihana luku! :D Vaikka näissä luvuissa on paljon suoraan kopioituja kohtia kirjasta, niin sehän ei haittaa :D Kuulostipa tuo edellinen lause harvinaisen hölmöltä
Laita nyt nopeasti uusi luku kehiin! :) Kukaan ei varmaan panisi pahakseen, jos joskus laittaisit kaksikin lukua kerrallaan...  ::)
Pakko ehkä käydä muilla sivuilla lukemassa tätä ;)
-Katri
But I am the chosen one.

Sarkku

• Green Day holisti
  • ava by NiNNNi
« Vastaus #161 : 03.06.2010 20:41:49 »
Olet hyvä suomentaja!  :D
En ole kommentoinut ennen koska olen lukenut tätä sieltä toiselta foorumilta eikä minulla ole siellä tunnuksia  ::)
Millon tulee jatkoa sinne?

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

aurore

• Vieras
« Vastaus #162 : 03.06.2010 21:54:33 »
Ihana luku <3
Oijoi, odotan kovasti sitä, että Bells kertoo olevansa Volterran prinsessa ja kertoo siitä kilvestä ja vois samalla tapella Emmettin kanssa, hehe :D
Lisää vaa tulemaan  :-*
~a.

little-monkey

« Vastaus #163 : 03.06.2010 22:21:53 »
Oi, kiitos miljoonasti taas kommenteistanne ^^ Ne piristävät aina niin valtavasti päivää (:
Sarkku: tuota.. siis.. hieman on blokkia ollut ja siitä johtui se tauko... Mutta seuraava luku lähti betalle pari päivää sitten. Mutta se menee kai tauolle (ihan virallisesti), kun nanokin alkoi ja minä idioottina osallistuin..

Tässäpä lyhyt pätkä seuraavasta kappaleesta (: Postaan sen varmaan muutaman päivän päästä (:

"Aiommeko me patikoida?" kysyin epäilevästi.

"Kyllä", Edward myönsi. "Noin viisi mailia", hän sanoi anteeksipyytävästi.

"No ainakin on polku", mutisin.

"Oikeastaan Bella, me emme mene polkua pitkin", hän sanoi nolona.

Katsoin häneen epäuskoisesti, ei ollut mitään mahdollisuutta, että pystyisin kävelemään viisi mailia metsässä ilman polkua, ilman, että kaatuisin joka askeleella kömpelyyteni takia. Vaikka en satuttaisi itseäni, se oli äärimmäisen ärsyttävää ja hidasta. "Ole kiltti ja sano minulle, ettei minun pidä kävellä", kerjäsin, "Etkö voisi kantaa minua? Olethan sinä todella vahva ja nopea loppujen lopuksi".

jennumiu

• We still are made of greed
« Vastaus #164 : 03.06.2010 23:04:10 »
ooijjoi, ihana luku ! <3
hehheh, odotan innolla että Bella paljastais kilpensä ja pääsis tappelemaan Emmettin kanssa  ;D
jatkoa pian tulemaan,  jookos kookos :)

- J
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

little-monkey

« Vastaus #165 : 06.06.2010 19:49:24 »
Kiitos taas ihanista kommenteista (:
katriqqq: Juu, ei se varmaan ketään haittaisi, mutta siitä menisi sitten kaikki jännitys. Mä yritän kyllä laittaa nää tänne aika nopeasti. Sillein muutaman päivän välein (:

Mutta joo tässäpä on 20. luku, toivottavasti pidätte (:

Kappale 20: Paljastuksia

Seuraavat pari päivää kuluivat nopeasti – me kuusi pelasimme kahtakymmentä kysymystä ruokatunnilla tutustuaksemme toisiimme paremmin. Onneksi kysymykset olivat helppoja; usein lempivärejä, -elokuvia, -kirjoja ja sellaisia. He olivat kaikki haluttomia puhumaan heidän menneisyydestään joten he eivät kysyneet minunkaan menneisyydestäni. Huomasin, että minulla oli monia samanlaisia makuja heidän kanssaan – varmaan sen takia, kun Volturien luona minut oltiin pakotettu kokeilemaan monia erilaisia asioita.

Minulla oli Edwardin kysymysten perusteella selvä vaikutelma, että hän yritti selvittää mistä pidin, jotta hän voisi antaa lahjoja minulle. Vastapalveluksi kiinnitin tarkemmin huomiotani hänen vastauksiinsa, joten, jos hän antaisi minulle lahjoja niin voisin ainakin antaa lahjoja hänellekkin.

Kun hän kysyi lempikukkaani, hypistelin rannekoruani. "Freesiat", vastasin.

Edward pysähtyi hetkeksi ja hengitti syvään hiuksieni tuoksua. "Tuo on erittäin sopiva", hän totesi. "Tuoksusi on juuri sellainen."

Hymyilin hieman. Minulle on kerrottu tuosta aiemmin, ajattelin itsekseni.

Viimein lauantai saapui ja heräsin aikaisin. Makasin mukavasti Edwardin käsissä, kun kuuntelin Charlieta, joka pyöri ympäri taloa hetken ennen kuin hän viimein lähti suunnaten La Pushiin tapaamaan Billyä. Nousin ylös, kun hän oli poissa, halukkaana näkemään Edwardin erityisen paikan. Hän kieltäytyi antamasta mitään vihjeitä siitä ja paloin tällä hetkellä uteliaisuudesta.

Valmistauduin sillä aikaa, kun Edward lähti hakemaan autoansa. Kiirehdin ympäriinsä, pukeutuen, ahmimalla aamiaista ja pakkaamalla pari energiapatukkaa mukaan itselleni päiväksi – olin täysin tietoinen kuinka unohtavaisia vampyyrit voivat olla, kun kysymyksessä oli tavalliset ruoka-ajat.

Siinä ajassa, kun Edward tuli takasin, olin jo kuistilla odottamassa kärsimättömästi. Hän virnisti minulle. "Innostuneita sitä ollaan?"

"Kyllä", huudahdin. Hän nauroi hieman ennen kuin lähti ajamaan. Ajoimme kunnes pääsimme pienen metsätien loppuun ja katson eteenpäin nähdäkseni polun. "Aiommeko me patikoida?" kysyin epäilevästi.

"Kyllä", hän myönsi. "Noin viisi mailia", hän sanoi anteeksipyytävästi.

"No ainakin on polku", mutisin.

"Oikeastaan Bella, me emme mene polkua pitkin", hän sanoi nolona.

Katsoin häneen epäuskoisesti, ei ollut mitään mahdollisuutta, että pystyisin kävelemään viisi mailia metsässä ilman polkua, ilman, että kaatuisin joka askeleella kömpelyyteni takia. Vaikka en satuttaisi itseäni, se oli äärimmäisen ärsyttävää ja hidasta. "Ole kiltti ja sano minulle, ettei minun pidä kävellä", kerjäsin, "Etkö voisi kantaa minua? Olethan sinä todella vahva ja nopea loppujen lopuksi". En ollut tuntenut vampyyrin reppuselkäkyydin huumaa melkein vuoteen.

Hän näytti miettiväiseltä hetken ennen kuin se muuttui innostukseksi. "Tietenkin Bella, en vain halunnut pelästyttää sinua nopeudellani – olin tarjoamassa sinulle matkan takaisin", hän myönsi, kun astuimme ulos autosta. Aurinko oli alkamassa paistaa; se oli murtautumassa pilvien läpi ja ilma oli lämpenemässä. Ravistin takkini pois päältäni ja sidoin sen tiukasti vyötäröni ympärille ennen kuin käännyin Edwardia kohti. Hän käänsi selkänsä minulle ja madaltui hieman. "Hyppää kyytiin." Hän kuulosti uskomattoman innostuneelta.

Hyppäsin hänen selkäänsä kietoen käteni sekä jalkani tiukasti hänen ympärilleen. Se tuntui mukavalta ja tutulta minusta. Huokaisin onnellisena ja lepäsin poskeni Edwardin olkapäälle. "Mennään sitten", kehotin.

Minun ei pitänyt kahteen kertaan sanoa sitä, Edward lähti jo liikkeelle kuin luoti. Hän oli nopein vampyyri, jonka olin koskaan tavannut ja nopeus oli henkeäsalpaava. Pysähdyimme jo minuuttien päästä ja päättelin, että meidän piti olla aika lähellä paikkaa, johon Edward oli minut viemässä.

Hän päästi minut alas kääntyen mittamaan reaktiotani. Nähdessään kirkkaat silmäni ja innostuneen ilmeeni, hän virnisti. "Riemastuttavaa eikö niin?"

"Ehdottomasti", sanoin.

"Et edes saanut matkapahoinvointia".

Pudistin päätäni. "Rakastan nopeutta Edward".

Hän virnisti minulle. "Olemme pian siellä", hän sanoi. "vain hieman pidempään". Ottaen kädestäni kiinni, hän johti minut puiden läpi. Seurasin innokkaasti kunnes puut loppuivat. Huomasin katsovani kaunista niittyä, jota koristivat kukat ja jota ympäröivät korkeat puut.

"Se on kaunis", henkäisin. Käännyin ja näin Edwardin kimaltelemassa auringonvalossa, hänen silmänsä katsoivat varovaisesti reaktiotani. Yhtäkkiä niityn upeus kalpeni hänen vierellään. Hän oli upea. Lähestyin varovasti tätä jumalan tapaista olentoa asettaen käteni hänen kimaltelevalle poskelleen. "Uskomatonta", mumisin antaen silmieni kulkea ympäri hänen vartaloaan. Hän oli avannut paitansa ja minä otin vastaan hänen kimaltelevan muotonsa innokkaasti. "Olet kaunis", ilmoitin hänelle katsoessani syvälle hänen hunajaisiin silmiinsä.

Hän näytti yllättyneeltä, sitten vihaiselta. Hän repäisi kasvonsa irti käsistäni. "Kaunis?" hän kysyi inhoavasti. "Tämä on tappajan iho Bella." Hänen naamansa muuttui kovaksi. "Olen maailman vaarallisin saalistaja". Hän kääntyi ja kiisi niityn ympäri näyttäen hämmästyneeltä, kun silmäni seurasivat liikettä. "Et voi paeta minua", hän huusi näyttäen raivoisalta, kun seisoin edelleen rauhallisena paikallani. Hän nosti puun maasta ja heitti sen niityn läpi antaen sen osua toiseen puuhun. "Olen tuhat kertaa sinua vahvempi. Voisin murskata sinut yhdellä sormella Bella". Hän juoksi takaisin vierelleni, silmät raivokkaina. "Olen vaarallinen Bella, sinun ei pitäisi olla lähelläni. Ole kiltti ja yritä ymmärtää se", hän sanoi sen sellaisella vakaumuksella, että olin yhtäkkiä peloissani, että hän jättäisi minut.

Napsahdin tuolle. Heitin kilven häntä päin painaen hänet selälleen. Kietoen itseni omaan kilpeen, levitoin itseni pari jalkaa ilmaan. Katsoin alas häneen raivoissani pitäen hänet jäätyneenä paikallaan maassa. Hän tuijotti ylös minuun, hänen kinuskin väriset silmänsä hämmästyksestä suurina. "Anna minun tehdä yksi asia erittäin selväksi Edward", murisin hänelle lähettäen hänelle parhaan vihaisen tuijotukseni. Hän säpsähti hieman. "Et ole vaarallinen minulle", huusin purkaen vihaani nostamalla hänet ja heittämällä hänet puun läpi. Hän murskautui sen läpi ja minä poimin hänet uudelleen kietoen hänet kilpeen uudelleen. Hän taisteli hieman vastaan yllättyneenä, kun levitoin hänet minua kohti, kunnes hän leijui vain parin jalan päässä minusta. Hänen silmissään oli todella hieman pelkoa nyt, kun hän katsoi minua yllättyneenä. Tiesin, että minun piti tehdä asiani selväksi. Toin puun, jonka Edward oli heittänyt meitä päin, kunnes koko puu roikkui ilmassa vieressämme juuri puurajan vieressä. Kilpeäni taivuttaen; murensin puun sahanpuruksi katsoessani, kun Edwardin silmät avautuivat entistäkin leveimmiksi. "Voin murentaa sinut Edward, aivan kuten tuon puunkin", sanoin raivoissani. "Jos jonkun pitäisi olla peloissaan, niin se olet sinä".

Katsoin, kun ymmärrys selveni hänen silmissään ja hän yhtäkkiä tajusi, etten ollut hauras. Huokaisin huomaten, että vihani oli katoamassa. Laskin meidät alas pehmeästi ja poistin kilpeni. Istuin alas vetäen hänet kanssani alas ja otin hänen kätensä. "Tämä ei ollut se tapa, jolla ajattelin kertovani sinulle", selitin katuvana. Hän katsoi minuun odottaen, että jatkaisin. "Minulla on lahja Edward", aloitin. "Et näe sitä, mutta voin suojata itseni fyysisesti ja muitakin myös", myönsin katsoessani syvälle hänen silmiinsä ja toivoin, ettei hän pelkäisi minua. Katsoin helpottuneena, kun pelko katosi hänen silmistään ja sen tilalle tuli helpotusta, ja onnellisuutta?

"Voi Bella", hän henkäisi. "Sinulla ei ole aavistustakaan kuinka onnelliseksi tulen siitä, että osaat suojata itseäsi".

Hymyilin hänelle. "Ainoa tapa, jolla voisit minua satuttaa on se, että jättäisit minut Edward", sanoin vakavasti.

Hän hymyili surullisesti minulle, mutta vaihtoi puheenaiheen nopeasti iloisempaan. "Eli tämän takia onnistuit voittamaan neljä miestä ilman, että satutit itseäsi", hän pohdiskeli, "Olen mietiskellyt sitä."

Nauroin hieman ja nyökkäsin. "Se on myös toinen syy mikseivät ne vampyyrit, jotka tapasin, tappaneet minua", tunnustin. "He eivät pystyneet."

"Olen iloinen", hän mutisi.

"Minun piti saada sinut tietämään totuus minusta Edward ja aion kertoa muille perheenjäsenillesi myös. Halusin, että heidän ei pitäisi huolehtia siitä, että kerronko jollekkin. Ajattelin, että jos kerron heille salaisuuteni ja luotan etteivät he kerro kenellekään, sitten he luottavat myös minuun", selitin. "Kutsu sitä vaikka vakuutukseksi".

Hän rypisti otsaansa. "Bella, me luotamme sinuun jo; tiedämme ettet kerro kenellekään mitä me olemme", hän sanoi vakavana.

Huokaisin helpottuneena. "No olen iloinen, että se on nyt kerrottu, sinun täytyy kuitenkin luvata minulle, ettet sano mitään heille tänä iltana – haluan kertoa heille itse."

Hän nyökkäsi myöntymyksestä. "Alice varmaan tietää jo", hän varoitti.

"Tiedän", vastasin. "Mutta en usko, että hän kertoo kenellekään".

Edward oli kiinnostunut kilvestäni ja halusi tietää kaiken siitä. Kerroin hänelle rajoituksista ja mitä pystyin tekemään sillä, selittäen kaikki mitä pystyin. Jätin mentaalisen kilpeni mainitsematta, tietäen ettei ollut mahdollisuuttakaan kertoa hänelle kuinka tiesin siitä ilman, että paljastaisin Volturit.

Lopulta, parin tunnin päästä, annoimme aiheen olla ja vain makoilimme mukavasti niityllä nauttien auringonvalosta ja toistemme seurasta.

Kuitenkin aivan liian pian taivas tummeni ja huokaisin vastahakoisesti syvään. "Meidän pitää mennä takaisin", mutisin.

"Tiedän", Edward sanoi surullisena. Nousimme ylös ja ravistin jalkojani hieman saaden verenkierron toimimaan taas paremmin pitkän paikallaan makaamisen jälkeen. Käännyin katsomaan häntä. "Kiitos että näytit tämän paikan Edward", sanoin hiljaa kurottautuessani ylös suutelemaan häntä pienesti.

Hän hymyili huuliani vasten. "Ole hyvä Bella. Kiitos että kerroit lahjastasi", hän kuiskasi nostaen minua hieman ylöspäin ja syvensi suudelmaamme. Pysyin varovaisena hänen hampaidensa suhteen, täysin tietoisena siitä kuinka terävät ja tappavat ne olivat, kun annoin hänen kielensä tutkia suutani, nauttien tunteista, joita Edwardin kanssa oleskelu toi esiin.

Lopulta hän vetäytyi irti. "Sinä olet nyt elämäni", hän kuiskasi katsoessaan syvälle silmiini. Sydämeni änkytti hieman. Sitten hän heilautti minut selkäänsä ja lähti autolle päin.

Juostessamme, toivoin että auto olisi kauempana, jotta voisin pysyä hänen selässään nauttimassa tunteesta hänen kehostaan, joka oli painautunut omaani vasten samalla, kun tuuli kiisi ohitsemme.

Valitettavasti kyytini oli pian ohi ja painoin pehmeän suudelman hänen niskaansa, kun hyppäsin pois. Hän avasi matkustajan oven minulle, ja kohta suuntasimmekin jo kotiin. Kun matkasimme kohti kotia, muistin jotain, johon halusin vahvistuksen. "No kuinka vanha sinä oikeasti olet Edward?" kysyin.

Hän katsoi minuun varovaisena. "Ajattelen, että haittaako se sinua", hän huomautti.

Nostin kulmakarvojani. "Kokeile minua", haastoin.

"Synnyin vuonna 1901", hän myönsi. "Olen yli sata vuotta vanha Bella". Hän katsoi kasvojani, kun ne levenivät suuren virnistykseen. Olin oikeassa! "Minun olisi pitänyt jo tietää, ettei mikään hämmästytä sinua", hän sanoi kuivasti.

Nauroin. "Entäpä muut?"

"Carlisle on yli 350 vuotias, Jasper on noin 150, Esme on 90, Rosalie ja Emmett ovat 80 ja Alice on noin 60", hän myönsi. Nyökkäsin ymmärtäväisesti arkistoiden tiedon huolellisesti tulevaa tarvetta varten.

Lopun ajon ajan pyysin häntä kertomaan kuinka hän oli saanut perheen jäsenensä. Hän selitti, että Carlisle oli muuttanut hänet alunperin, kun hän oli kuolemassa espanjantautiin, hän oli ollut ensimmäinen Carlislen perheessä. Esme tuli seuraavaksi; hänet oltiin löydetty kallion juurelta, juuri ja juuri elossa, ja Carlisle oli rakastunut häneen hetkessä.

Säpsähdin, kun kuulin, että Rosalie oli raiskattu ja hakattu ennen kuin hänet jätettiin kuolemaan. Ei ihme, että hän oli niin suojelevainen perheensä suhteen.

Emmettin tarina oli melkein huvittava. Karhu oli raadellut hänet pahasti – ironisesti se oli nyt hänen lempiruokansa. Rose oli löytänyt hänet ja kantanut hänet takaisin Carlislen luokse.

Alice ja Jasper olivat löytäneet heidät myöhemmin; Alicen näyt olivat johtaneet hänet heidän luokseen. "Hän pelästytti Esmen ja Rosalien pahemman kerran, kun hän saapui tietäen molempien nimet; Carlisle, Emmett ja minä olimme lähteneet metsästysreissulle". Hän nauroi hieman. "Kun Alice lopulta selitti kuka hän oli ja vakuutti heille, että hän tulisi olemaan osa perheestä, he rauhoittuvat ja olivat aika onnellisia uusien perheenjäseniensä kanssa. Tulin kotiin huomatakseni, että hän oli muuttanut huoneeseeni ja kaikki tavarani olivat autotallissa", hän valitti.

Nauroin. "Tuo kuulostaa joltain mitä Alice tekisi", sanoin hihittäen. "Miksi hän valitsi sinun huoneesi?"

"Siellä oli suurin vaatekaappi." Hän virnisti.

"Tietenkin", sanoin.

Saavuimme pian kotiin ja kutsuin Edwardin sisään samalla, kun aloitin illallista. Hän katsoi hiljaisesti, kun liikuin ympäri keittiötä tehden lasagnea. "No mikä on sinun lempparisi?" kysyin. "Mainitsit jo, että harmaakarhu on Emmettin lemppari".

Hän rypisti otsaansa kysymykselleni. "Puuma", hän myönsi.

"Siistiä", sanoin ajatellessani muistojani siitä, kun Felix ja Demetri metsästivät ja korvasin heidät Edwardilla. "Näenkö koskaan sinun metsästävän?" kysyin.

"Et", hän näytti pelästyneeltä pelkästä ajatuksesta. "Se olisi aivan liian vaarallista sinulle – en aio vaarantaa sinua, vaikka sinulla onkin kilpi". Siristin silmiäni hänelle ärsyyntyneenä, että hermostunut turvallisuuteni takia, mutta päätin antaa sen olla nyt.

Edwardin täytyi lähteä pian sen jälkeen, koska Charlie tulisi pian kotiin ja halusin viettää hieman aikaa hänen kanssaan. Suutelin Edwardia jäähyväisiksi pakottaen hänet lupaamaan, että hän tulisi illalla takaisin ja sitten hän lähti.

Pian sen jälkeen Charlie tuli kotiin Billy ja Jacob mukanaan. Hymyilin heille. "Hei Billy, Jake, miten olette voineet?"

Jake hymyili minulle. "Olemme voineet mahtavasti Bella", hän vastasi työntäessään Billyn pyörätuolin olohuoneeseen samalla kun Charlie laittoi TV:n päälle.

Billy ei kuitenkaan näyttänyt onnelliselta. "Isäsi kertoi minulle, että olet viettänyt aikaa Culleneiden kanssa", hän sanoi, silmät huolestuneina.

Jähmetyin, tiesin, että hän tiesin Culleneista; hänellähän oli sopimus heidän kanssaan. "Kyllä", vastasin varovaisesti toivoen, ettei hän aikonut kertoa Charlielle. Uskaltauduin katsomaan Chalieta nopeasti nähdäkseni hänet selailemassa kanavia tietämättömänä.

Billyn silmät kulkivat samaan suuntaan. Hän huokaisi. "No, ole varovainen Bella", hän sanoi, varoitus oli hänen äänessään selvä. Nyökkäsin ja jätin heidät katsomaan TV:tä.

Suuntasin keittiöön ja Jake seurasi minua katsoen uteliaana minua ja hänen isäänsä. Jake auttoi minua saamaan illallisen valmiiksi ja kutsuin heidät kaikki keittiöön syömään.

Söimme hiljaisuudessa, kolme miestä edessäni ahmivat lasagnea. Se teki minut iloiseksi, että he nauttivat siitä niin paljon. Jake auttoi minua tiskien kanssa sen jälkeen ja he valmistautuivat lähtöön.

Billy jätettiin hetkeksi yksin seuraani, kun Jake meni käynnistämään autoa ja Charlie meni hakemaan uistimen, jonka Billy tahtoi lainata. Hän kääntyi minua päin.

"Bella, oletko tietoinen Quiletien legendoista kylmäihoisista?" hän kysyi.

Pidin puoliani. "Kyllä Billy, olen täysin tietoinen legendoistanne", sanoin, varoitus äänessäni. "Jopa sen joka liittyy nimenomaan sopimukseenne Culleneiden kanssa."

Hänen silmänsä suurenivat tunnustuksestani. "Sitten sinun pitäisi tietää, että he ovat vaarallisia Bella. Pysy poissa heidän läheltään", hän käski.

Silmäni salamoivat. "Ei Billy, tiedän, että he ovat turvallisia – juuri kuten esi-isäsi tiesivät, kun he tekivät sopimuksen", sanoin vihaisesti. "Se oli isoisäsi, joka teki sen sopimuksen Billy, luuletko, että hän olisi tehnyt sen, jos hänestä Cullenit olisivat vaarallisia?" vaadin. Silmäni haastoivat häntä haastamaan minut.

Kuitenkin ennen kuin hän ehti vastata, Charlie tuli takaisin uistimen kanssa ja meidän piti näytellä, että meille oli ollut ystävällinen keskustelu säästä. He lähtivät pian tuon jälkeen ja toivotin nopeasti Charlielle hyvää yötä ja valmistauduin sänkyyn.

Edward saapui pian sen jälkeen, kun olin asettunut peittojen alle ja hän käpertyi viereeni, kun ajelehdin uneen uneksimaan Edwardista ja niitystä.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2010 00:13:37 kirjoittanut little-monkey »

kuppi_kahvia

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (20. kappale 6.6)
« Vastaus #166 : 06.06.2010 20:53:51 »
ihana osa taas <3 :D
kiva kun laitat nää tosi nopeesti tänne :)
i feel i can fly

Twip

« Vastaus #167 : 06.06.2010 23:29:37 »
Oijoijoi ootan jo Emmettin reaktiota ku Bella kertoo sen kilvestä  ;D

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #168 : 07.06.2010 11:38:40 »
Apua. Hirveätä kun pitää vieläkn odottaa että Emmett ja Bella taistelis. Tää on niin hirveetä.
Lainaus
Napsahdin tuolle. Heitin kilven häntä päin painaen hänet selälleen. Kietoen itseni omaan kilpeen, levitoin itseni pari jalkaa ilmaan. Katsoin alas häneen raivoissani pitäen hänet jäätyneenä paikallaan maassa. Hän tuijotti ylös minuun, hänen kinuskin väriset silmänsä hämmästyksestä suurina. "Anna minun tehdä yksi asia erittäin selväksi Edward", murisin hänelle lähettäen hänelle parhaan vihaisen tuijotukseni. Hän säpsähti hieman. "Et ole vaarallinen minulle", huusin purkaen vihaani nostamalla hänet ja heittämällä hänet puun läpi. Hän murskautui sen läpi ja minä poimin hänet uudelleen kietoen hänet kilpeen uudelleen. Hän taisteli hieman vastaan yllättyneenä, kun levitoin hänet minua kohti, kunnes hän leijui vain parin jalan päässä minusta. Hänen silmissään oli todella hieman pelkoa nyt, kun hän katsoi minua yllättyneenä. Tiesin, että minun piti tehdä asiani selväksi. Toin puun, jonka Edward oli heittänyt meitä päin, kunnes koko puu roikkui ilmassa vieressämme juuri puurajan vieressä. Kilpeäni taivuttaen; murensin puun sahanpuruksi katsoessani, kun Edwardin silmät avautuivat entistäkin leveimmiksi. "Voin murentaa sinut Edward, aivan kuten tuon puunkin", sanoin raivoissani. "Jos jonkun pitäisi olla peloissaan, niin se olet sinä".
Rakastan tota kohtaa niiiin paljon<3 :D
vitsi kädet tärisee kun oon niin innoissani uudesta luvusta :P
toivon että suomentaisit tosi nopeesti ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

jennumiu

« Vastaus #169 : 07.06.2010 14:02:05 »
wazaaaamp, ihanaa, uusi luku  ;D aina kun tähän tulee jatkoa niin melkein hypin seinille  :D
hyvin suomennettu, kuten aina, ja virheetöntäkin teksti on!

Lainaus
"Kyllä", huudahdin Hän nauroi hieman ennen kuin lähti ajamaan. Ajoimme kunnes pääsimme pienen metsätien loppuun ja katson eteenpäin nähdäkseni polun. "Aiommeko me patikoida?" kysyin epäilevästi.
piste noiden sanojen väliin ? :) eipä ollut suuri virhe, mutta osuipa nyt silmiin.

toivottavasti suomennat nopeasti lisää, olen ihan koukussa tähän  :-*

- J

alice-

« Vastaus #170 : 07.06.2010 15:24:28 »
Kiitti luvusta ja nopeasta tahdista, jolla niitä tänne laittelet.
Tykkäsin taas paljon.(yllätysyllätys) :D
Just tommosta reaktioo toivoinkin Ediltä.. ;D

Jatkoa taas kun kerkeet,
alice-
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Dumbledore

Katherine: "The three of us together, just like old times. The brother who loved me too much and the one that didn't love me enough."
Damon: "And the evil slut vampire who only loved herself."

ava by Amnesiac

aurore

• Vieras
« Vastaus #171 : 07.06.2010 20:12:38 »
OMG .
rakastan tätä ficciä <3
Ihanaa, ku Bella vihdoinki kerto Edwardille sen kilvestä ja pliiiis älä anna meiän oottaa Bellan ja Emmettin tappelua , en kestä enää ):
Jatkoa NOPEASTI !  :-*
~a.

Grozda

• Svit-kona
  • Kvetha Fricäya.
« Vastaus #172 : 07.06.2010 22:11:04 »
Vouuuuu!  ;D Moneskohan kerta kun sanon tän, mut rakastan tätä ficciä. <3

Ihana luku oli taas kerran. (: Jatkoa, kiitoos.

~Grozda

Toteutumaton unelma, vai aavistus todellisuudesta?

Do you remember that moment? It's one dream and song.

little-monkey

« Vastaus #173 : 09.06.2010 00:04:41 »
Kiitos tuhannesti kommenteista (: Ne piristää vaan niin mielettömästi (:
jennumiu: Käyn korjailemassa, kiitoksia että ilmoitit (:

Tässäpä lyhyt pätkä seuraavasta luvusta, toivottavasti pidätte (: Postailen sen varmaan huomenna tai ylihuomenna (:

”Missä Emmett on?” kysyin epäluuloisesti, yhtäkkiä varuillani. ”Halusin kiittää häntä siitä, että hän tuhosi autoni.”

Edward rypisti otsaansa. ”En tiedä”, hän vastasi. ”Hän on vielä talossa, mutta hän estää minua laulamalla rap-lauluja.” Hänen nenänsä rutistui inhosta.

Alice näytti ärsyyntyneeltä. ”Hänen täytyy olla tekemässä jotain, hän ei ole tehnyt mitään päätöksiä kuin hän tahalteen estäisi minua näkemästä mitä hän aikoo tehdä. Ainoa kerta, kun hän tekee näin, on se kun hän suunnittelee tekevänsä kepposen.”

Olin nyt täysin varuillani; täysin tietoisena, että Emmettin edelliset uhkaukset siitä, että hän kostaisi minulle, olivat olleet vakavia.

Yhtäkkiä tunsin liikettä yläpuolellani juuri, kun Alice huusi: ”Ei Emmett!”

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #174 : 10.06.2010 00:07:59 »
Ihanaihanaihana<3 Tykkään tosi paljon.
Tää on hyvin kirjotettu ja tää paranee vaan koko ajan^^
Jatkoaaa<3

little-monkey

« Vastaus #175 : 10.06.2010 22:36:30 »
Kiitoksia kommentistasi Rassermus (:

Juu tässäpä on taas uusi luku. Toivottavasti pidätte (:

Kappale 21: Autoja ja tunnustuksia

Heräsin seuraavana aamuna, kun Edward asetti helliä suudelmia kaikkialle kasvoihini. "Herätys rakas, olemme menossa Seattleen tänään", hän muistutti. Olin heti täysin hereillä.

Hyppäsin ylös ja Edward lähti, jotta hän voisi tulla takaisin hakemaan minut. Valmistauduin ja menin sitten alakertaan. "Hyvää huomenta", tervehdin Charlieta astuessani sisään keittiöön. Hän oli istumassa pöydän ääressä edessään täysi lautanen pekonia ja kananmunia. Otin tavallisen muroannokseni ja liityin hänen seuraansa.

"Huomenta", hän mumisi ruoka suussa. "Menossa Seattleen tänään?" hän kysyi.

Nyökkäsin innostuneena. "En malta odottaa!"

Hän hymyili innostuneisuudelleni. "Muuten, törmäsin rouva Stanleyihin pari päivää sitten ja hän kertoi minulle jotain mielenkiintoisia uutisia."

Voihkaisin mieleni sisällä, epäilyksettä Jessican äiti rakasti juoruilua ihan yhtä paljon kuin hänen tyttärensäkin. "Oikeasti? Mitä hän sanoi?" kysyin varovaisesti.

"Että sinä ja Edwad Cullen tapailette toisianne." Hänen silmänsä loistivat kiinnostuksesta.

Huokaisin, olin tiennyt, että minun täytyi kertoa hänelle muutenkin pian. "Kyllä me olemme isä, aloitimme, kun törmäsin häneen Port Angelesissa, kun olin siellä shoppailemassa tyttöjen kanssa", selitin.

"Ahaa", hän sanoi, "Eli sen takia olit niin onnellinen, kun tulit kotiin." Hän nauroi hieman, kun punastuin ja nyökkäsin.

"Hän poimii minut tänä aamuna", ilmoitin hänelle. "Eli jos tunnet tarvetta kuulustella häntä, voit tehdä sen sitten." En ollut erityisemmin huolestunut; Charlie näytti pitävän Culleneista ja hän oli jo sanonut, että jos tapailisin jotakuta, hän haluaisi, että se olisi Edward.

Hän nyökkäsi päätään mietteliäänä. "Ehkä otan yhden aseistani esille ja puhdistan sen varmuuden vuoksi." Pyöräytin silmiäni. Miehet ja heidän vallan osoittamiset. Hän huomasin ilmeeni ja nauroi hieman ennen kuin hän muuttui vakavaksi. "Mutta ihan totta Bells, näyttää siltä, että hän tekee sinut onnelliseksi ja hän vaikuttaa järkevältä, joten olen iloinen, että valitsit hänet."

Hymyilin. "Kiitos isä." Nousin ylös ja pesin kulhoni ennen kuin juoksin yläkertaan nappaamaan käsilaukkuni. Minulla oli tunne, että pieni musta luottokorttini, joka oli linkitetty Volturien pankkitileihin, pistettäisiin kovaan käyttöön tänään, vaikka aion ostaa vähemmän silmiinpistävän auton – selvästi sellaisen, joka ei erottuisi liikaa, kun ajaisin sillä kouluun.

Santiago oli lähettänyt minulle joitakin viikkoja sitten listan autoista, jotka olivat edelleen nopeita, mutta niiden hinta oli sellainen, josta ihmiset eivät pyöryisi, kun olin aluksi kertonut hänelle autostani, ja minulla oli melko hyvä käsitys siitä mitä halusin – olin jopa rajoittanut ne neljään vaihtoehtoon.

Edward saapui, kun mietin listani hyötyjä ja haittoja, punniskellen asioita joita tiesin jo niistä autoista. Annoin Charlie avata oven siltä varalta, että hän oikeasti halusi kuulustella Edwardia, samalla kun seisoin taustalla ja katsoin.

"Tule sisään Edward", isä kutsui hänet. "Kuulin, että tapailet vihdoinkin tytärtäni." Hänen silmänsä välkähtivät leikkisästi – hän nautti tästä.

Edward hallitsi kasvonsa niin ettei hän paljastanut mitään Charlielle antaen hänen pitää hauskansa. "Kyllä herra, olet kuullut oikein." Hän katsoi minuun ja ihailu hänen silmissään kaikkien tunnistettavissa.

Charlie meni hieman sekaisin tuosta. "No se on hyvä, mietiskelin, että milloin saat tarpeeksi rohkeutta pyytäksesi Bellaa ulos", hän ilmoitti. "Kun näin tohtori Cullenin pari viikkoa sitten, löimme vetoa siitä", hän myönsi.

"Mitä?!" karjaisin. "Te löitte vetoa meistä?" Katsoin syyttävästi Charlieta, jolla oli sopiva nöyrytynyt ilme kasvoillaan. Edward näytti myös yllättyneeltä – selvästi Carlisle ei ollut kertonut hänellekään.

"Kyllä ja koska te pääsitte yhteen keskiviikkona, minä voitin", hän julisti ylpeänä. "Carlisle veikkasi, että se tapahtuisi vasta kevättanssien jälkeen."

Purin hampaani yhteen. "No nyt kun olet hehkuttanut vedon lyönnistäsi isä, me menemme",sanoin yrittäen työntää Edwardin ulos ovesta.

"Okei", hän sanoi iloisesti. "Pidä huolta rakkaasta tytöstäni Edward."

"Minä pidän herra", Edward vastasin, rehellisyys kaikui hänen äänessään.

Kun tuo oli selvitetty, olimme pian matkalla nopeasti Edwardin talolle tapaamaan toiset.

Kun me saavuimme, Esme tervehti minua heti halauksella. "Bella, on mukava nähdä sinut taas. Ikävöimme sinua, kun et päässyt tulemaan viime viikonloppuna, kun oli aurinkoista. Jos olisimme tienneet, että sinä tiesit jo, olisimme kutsuneet sinut kylään", hän anteeksipyyteli.

"Kaikki on hyvin Esme", vakuutin hänelle. "Oli muutenkin mukavaa viettää päivä yksin. Ainakaan nyt teidän ei pidä syödä illallisia edessäni, kun tulen kylään", nauroin. "Minun täytyy myöntää, että se oli todella hauskaa katsoa, kun kerroitte Esmelle kuinka herkullisia hänen ruokansa olivat."

Kaikki kuusi vampyyria edessäni nauroivat helpottuneina ja tajusin pian, että seitsemäs näytti olevan kadoksissa. "Missä Emmett on?" kysyin epäluuloisesti, yhtäkkiä varuillani. "Halusin kiittää häntä siitä, että hän tuhosi autoni."

Edward rypisti otsaansa. "En tiedä", hän vastasi. "Hän on vielä talossa, mutta hän estää minua laulamalla rap lauluja." Hänen nenänsä nyrpistyi inhosta.

Alice näytti ärsyyntyneeltä. "Hänen täytyy olla tekemässä jotain, hän ei ole tehnyt mitään päätöksiä kuin hän tahallisesti estäisi minua näkemästä mitä hän aikoo tehdä. Ainoa kerta, kun hän tekee näin, on se kun hän suunnittelee tekevänsä kepposen."

Olin nyt täysin varuillani; täysin tietoisena, että Emmettin edelliset uhkaukset siitä, että hän kostaisi minulle, olivat olleet vakavia.

Yhtäkkiä tunsin liikettä yläpuolellani juuri, kun Alice huusi: "Ei Emmett!" Reagoin vaistonvaraisesti tajuten, että Emmett yritti loikata päälleni portaista. Käännyin suojaten itseni ja toin kilpeen pukeutuneen nyrkkini Emmettin leukaan, kun hän yritti tarttua minuun. Nyrkkini osui Emmettiin kovalla jyrähdyksellä, joka kuulosti ukkoselta ja heti sen jälkeen työnsin kilpeäni heittäen Emmettin pois luotani.

Kun rauhotuin, tajusin yhtäkkiä, että olin heittänyt Emmettin suoraan suuren lasisen takaseinän läpi. Hän istui ruohikolla toisella puolella, hänen kasvonsa olivat yllättyneet ja epäuskovat. "Voi ei", voihkaisin. "Olen niin pahoillani Esme, maksan sinulle ikkunan korjauksesta", pyysin anteeksi kääntyessäni näkemään Rosen, Esmen, Carlislen ja Jasperin, jotka tuijottivat minua samanlaisella ilmeellä kuin Emmettkin sillä aikaa, kun Edward näytti ilkeästi huvittuneelta ja Alice hyppi innostuneena.

"Tuo oli niin siistiä Bella", Alice oli haltioissaan. "Emmettiä ei ole heitelty noin yli puoleen vuosisataan!"

Se näytti vapauttavan heidät heidän transseistaan. Emmett nousi ylös maasta ja tuli luomani reiän läpi ravistaen pois irtonaiset lasin palat. "Hitto Bella, mitä tuo oli?" hän kysyi hieroen leukaansa hajamielisesti.

Käännyin ja hymyilin omahyväisesti hänelle. "Sanoihan sinulle, että jos yrittäisit kostaa minulle sen kakkujutun, satuttaisin sinua – sinä et vain uskonut, että voisin. En tee tyhjiä uhkauksia Emmett."

Hän näytti mietteliäältä. "No miten minun olisi pitänyt tietää, että voisit heittää vampyyrin ikkunan läpi?"

Virnistin hänelle. "Ei sinut pitänytkään." Käännyin toisia kohti, jotka olivat nyt päässeet järkytyksensä ohi ja näyttivät uskomattoman uteliailta. "Minulla taitaa olla jotain selittämistä", puhuin viidelle vampyyrille, jotka eivät tienneet vielä. Suuntasin olohuoneeseen ja istuin alas. Edward ja Alice liittyivät seuraani, muut seurasivat pian ja he järjestäytyivät muiden huonekalujen päälle.

Kun he kaikki olivat asettuneet, aloin selittämään mitä olin kertonut Edwardille kilvestäni eilen. He olivat hiljaa koko selitykseni läpi ja sitten Carlisle kysyi minulta paljon kysymyksiä ja näytti erittäin kiinnostuneelta lahjastani. Jasper pysyi hiljaa, mutta hänen silmissään oli kiinnostuneisuutta.

Lopetin havainnollistamisella nostaen sohvan, jonka jaoin Edwardin ja Alicen kanssa, ja leijuttaen sitä noin jalan korkeudella maasta. Emmett oli ensimmäinen, joka puhui: "Tämä on niin siistiä pikkusisko!" hän huusi. "Olet kummajainen ihan niinkuin mekin".

"Voi kiitos Emmett", sanoin kuivasti salaa juhlien siitä, että hän oli kutsunut minua siskokseen. Muut nauroivat hieman päästen viimein yli järkytyksestään. Näin Emmettin kasvojen ilmeestä, että hän mietti kuinka paljon lahjani antaisi minulle etua meidän pienessä sodassamme.

Esme tuli luokseni antaakseen minulle toisen halauksen. "Kiitos, että luotat meihin tarpeeksi kertoaksesi", hän sanoi. Muut nyökkäsivät yhtäpitävästi. "Ai ja älä huolehdi ikkunasta, olen korjannut sen ennen kuin te lapset palaatte Seattelesta tänä iltapäivänä", hän lupasi. "Emmett rikkoo tavaroita koko ajan".

"Niin Bella", Rose liittyi keskusteluun. "Hän rikkoi etuoven viime viikolla vain, koska hän avasi sen liian innokkaasti."

Me kaikki nauroimme Emmetille joka mutristi suutaan. "Halusin vain nähdä oliko minun uusi Playstation pelini saapunut". Rentouduin tuon jälkeen helpottuneena, että he olivat kaikki reagoineet niin hyvin, vaikkakin olin hieman katuvainen siitä, että olin paljastanut sen heittämällä Emmettin ikkunan läpi.

Suuntasimme ulos tuon jälkeen, pysähdyin hetkeksi ovelle. "Muuten Carlisle, en ole pahoillani, että hävisit vedonlyönnin".
Iskin silmääni ja hän nauroi. "En minäkään Bella."

Edward selitti vedonlyönnin muille, kun me suuntasimme autotalliin ja menimme sisälle autoihimme – he kaikki saivat hyvät naurut siitä ja Alice väitti, että Carlislen olisi pitänyt kysyä häneltä, jos hän olisi halunnut voittaa. Ajoin äskettäin muokatulla Maseratillani Edwardin kanssa, joka istui matkustajan paikalla valittamassa – nähtävästi hän ajoi aina. Muut saivat kyydin Roselta hänen BMW:ssä.

Nähtävästi Edward ajatteli, että, koska olin ihminen, ei ollut mitään mahdollisuutta, että olisin niin nopea ajaja kuin hän. Hän oli nähnyt ajotaitoni vain muiden kautta. Hän valmistautui hitaaseen ajoon. Rose tiesi paremmin ja heti, kun olimme moottoritiellä ja suuntaamassa pois Forksista, hän painoi kaasua. Edwardin yllätykseksi, seurasin perässä seuraten Rosea, kun hän kaasutti vähäisessä liikenteessä. Kun pääsimme tyhjälle tienpätkällle, kaasutin vieläkin enemmän saaden Rosen kiinni. Vedin puhelimeni esiin ja valitsin hänen numeronsa – autossani oleva kaiutin salli minun ajaa ja puhua hänen kanssaan samaan aikaan. "Miten olisi pieni kisa Rose?" ehdotin. "Haluan nähdä mihin kultani pystyy!"

"Sopii Bella!" Pystyin kuulemaan virnistyksen hänen äänestään. Sovimme, että maali olisi kirjakaupan parkkipaikka – ensimmäinen paikka, jonne halusin mennä ennen kuin menisimme shoppailemaan.

Edward näytti innostuneelta, kun hän tajusi, että olin todennäköisesti yhtä nopea ajaja kuin hänkin. Hän asettautui mukavaan asentoon ja nautti ajosta, kun Rose ja minä pujottelimme liikenteessä ohittaen toisemme aina kun vain mahdollista. Molemmat meistä olivat päättäneet voittaa ja olimme hetkessä Seattlessa. Kiihdytimme tasoissa katujen läpi kääntyen kulmien ympäri ja kiihdyttäen aina kuin mahdollista. Alice vakuutti meille, ettemme jäisi kiinni, joten emme välittäneet liikennesäännöistä. Keskityin kovasti – päättäväisenä, sillä halusin voittaa, mutta en halunnut vahingossa vahingoittaa viattomia sivustakatselijoita.

Saavuimme kirjakaupan parkkipaikalle samaan aikaan kaikkien pettymykseksi. "Tasapeli", Alice julisti. Rose ja minä nurisimme – olimme molemmat halunneet voittaa.

Lopulta lopetimme valittelun ja menimme sisälle kirjakauppaan. Alice, Emmett ja Rose näyttivät tylsistyneiltä samalla kun Jasper, Edward ja minä tutkimme kirjahyllyt innokkaasti läpi.

Olin hetkessä pinonnut kaikki kirjavalintani Edwardin käsiin ja johdin häntä onnellisena kassalle. Jasper oli jo siellä, hän oli jo ostanut jotain uusia kirjoja sotien historiasta ja muut odottivat kärsimättöminä lähellä. Kun kaupanpitäjä skannasi kirjojani, huomasin, että Emmettikin oli ostanut kirjan. Kävelin lähemmäksi nähdäkseni mikä se kirja oli. "Minkä kirjan sinä ostit Emmett?" kysyin – Emmett ei näyttänyt sellaiselta, joka ostaisi romaanin tosin se oli kyllä oikean kokoiselta ja pituiselta hänelle.

Hän virnisti minulle avatessaan kassinsa ja hän näytti sen minulle näyttävin elein. "Sata ja yksi edistynyttä kepposta", hän julisti ylpeänä.

Purskahdin nauruun. "Sinun täytyy olla luovempi kuin tuo, jos ajattelet kilpailla kanssani", ilmoitin hänelle. Felix ja Demetri olivat kahlanneet tuon kirjan läpi, kun olin kymmenen vuotias.

Hänen silmänsä siristyivät. "Se, että en pelästyttänyt sinua tänä aamuna ei merkitse mitään – tavalla tai toisella, kostan sinulle siitä kakusta", hän uhkasi.

Virnistin. "Ihan miten sanot Emmett", sanoin ennen kuin käännyin mennäkseni takaisin maksamaan kirjapinoni. Tietenkin Edward oli jo ehtinyt minua ennen, kun Emmett oli kääntänyt huomioni pois ja kirjani olivat nyt kassissa, joka roikkui Edwardin käsissä. Hänellä oli omahyväinen ilme kasvoillaan. "Edward, minä olin maksamassa noista", valitin.

Hän hymyili minulle vapauttaen katseensa täyden voiman, joka sopi yhteen hänen hymynsä kanssa. "Mutta halusin ostaa ainakin jotain sinulle rakas, ja tiedän, ettet anna minun maksaa sinun uutta autoasi".

Hänen pehmeä ääni oli viimeinen pisara. Yritin vastustaa hänen syviä kultaisia silmiään, mutta siitä ei ollut hyötyä. Hän häikäisi minut mielettömästi. "Okei", henkäisin. Napsahdin ulos transsistani , kun kuulin toisten hihittävän takanani. Edward näytti tyytyväiseltä itseensä. Ärsyyntyneenä tartuin hänen käsiinsä ja hinasin hänet ulos kaupasta.

Sen jälkeen, kun olimme pakanneet ostoksemme, suuntasimme kohti Seattlen suurinta ostoskeskusta, jossa Rose, Alice ja minä laittaisimme luottokorttimme kovaan käyttöön – raahaten poikia mukana meidän henkilökohtaisina kassien kantajina. Jasper ja Emmett kiusoittelivat Edwardia, joka oli nähtävästi päässyt luistamaan kassien kantamisesta vuosien ajan vedoten siihen, ettei hänellä ollut kumppania. Nyt hän oli joutunut sen kohteeksi ensimmäistä kertaa ja hän näytti yllättyneeltä siitä kuinka montaa kassia pakotin hänet kantamaan. Tytöt ja minä liihottelimme onnellisesti kauppojen läpi ostaen kaiken, joka kiinnitti huomiomme ennen kuin viskasimme ostoskassimme miehillemme.

Kuitenkin lopulta meidän piti lopettaa, kun olin tulossa nälkäiseksi ja oli aika mennä auto-ostoksille. Tilasin salaattisämpylän mukaan ja suuntasimme autoillemme – saimme juuri ja juuri mahdutettua ostoksemme kahteen autoon. Istuin matkustajan paikalla ja söin lounastani, kun Edward otti vuoronsa ajaa autoani. Hän näytti nauttivan siitä. "Tämän ajaminen on aika samanlaista kuin Aston Martinillani", hän totesi.

Virnistin. "Niin, mutta tämä on parempi", sanoin omahyväisesti.

"Ehdottomasti ei", hän oli eri mieltä näyttäen loukkaantuneelta. Jatkoimme kiistelyämme siitä kummalla oli parempi auto kunnes saavuimme ensimmäiselle kauppiaalle; Mitsubishille.

Olin kertonut Roselle neljästä valinnastani ja hän oli ollut kanssani samaa mieltä, joka johti meidät olemaan Mitsubishi kauppiaalla katsomassa Mitsubishi Eclipseä.

"No se näyttää siistiltä", Alice sanoi.

Nyökkäsin ja annoin Rosen hurmata kauppiaan antamaan meille luvan viedä se koeajelulle. Mutta niin paljon kuin me nautimmekin siitä, tiesin ettei se ollut se oikea ja lähdimme pian suunnaten Audi kauppiaalle.

Se Audi TT Coupe, jota kokeilimme, oli mahtava ja se muistutti minua R8:stani, joka oli Italiassa. Rakastin sitä. "Tämä pysyy varmasti listalla", vahvistin ja Rose nyökkäsi yksimielisenä. Edward katsoi hellästi vierestä.

"Se on söpö", Alice sanoi, "mutta se toinen näytti paremmalta." Me kaikki pyöritimme silmiämme Alicelle.

Kokeilimme myös Subaru WRX:sää, mutta se ei ollut niin hauska kuin olin kuvitellut sen olevan, joten pyyhin senkin pois listalta.

Pääsimme viimein viimeiselle kauppiaalle; Nissanille. Rose ja minä suuntasimme heti 370z:n luokse, tuijotimme mustaa kiiltävää autoa arvostaen. Tietinkin autokauppias oli hieman ärsyttävä – hän ei näyttänyt uskovan, että voisimme hallita tämän auton voimia. Purin hampaani yhteen ärsyyntyneenä. "Katso, tuolla on kaksi autoa, joilla ajoimme tänne", sanoin osoittaen Maseratiani ja Rosen BMW:tä, "Ne ovat aivan yhtä voimakkaita kuin tämäkin elleivät jopa voimakkaampia."

Edward astui silloin esiin. Lukien miehen ajatukset, hänellä oli parempi idea kuinka vakuuttaa se mies. "Tässä on luottokorttini herra, saat pitää sen, kun viemme auton koeajelulle ja, jos autossa on jotain ongelmia, kun palaamme, maksan mielelläni koko auton", hän sanoi pehmeästi.

Mies katsoi mustaa korttia, joka oltiin annettu hänelle, sitten takaisin autoihimme. "Okei", hän huokaisi ja antoi meille avaimet.

Kun moottori kehräsi henkiin, virnistin Roselle, joka matkustajan paikalla. Laitoin vaihteen päälle ja kiskaisin ulos parkkipaikalta; luottaen, että Jasper ja Edward rauhoittaisivat kauppiasparan.

Kiisimme kaupungin läpi nauttien huumaavasta nopeudesta. Rakastin sitä ja näin Rosen ilmeestä, että hänkin rakasti. "Tämä on se oikea", päätin.

"Hyvä valinta", Rosalie vahvisti.

Pysähdyin ja vaihdoimme paikkoja, jotta Rose voisi ajaa meidät takaisin. Kiihdytimme taas ihaillen auton kiihtyvyyttä, kun yhtäkkiä poliisin valot välkkyivät takanamme. Rose voihkaisi. "Missä Alice ja Edward ovat, kun heitä tarvitaan", hän valitti. Naurahdin levottomana, kun hän veti auton sivuun ja laski ikkunansa.

Poliisi liikkui hitaasti ja vaivalloisesti luoksemme. Hän näytti olevan mies nelikymppisissään, joka, hänen kaljamahansa ja ajamattomien kasvojensa perusteella, ei välittänyt ulkonäöstään. Hän hoksasi asian vasta myöhemmin, kun hän kurottautui ikkunalle ja näki Rosen. "Päivää konstaapeli", Rose kujersi. "Kuinka sinä voit?"

Poliisi räpsäytti silmiään pari kertaa ja näytti huumaantuneelta. "Öö, voin ihan hyvin rouva", hän änkytti ennen kuin hän näytti muistavan miksi hän oli tässä. "Onko sinulla aavistustakaan kuinka nopeasti sinä ajoit?" hän kysyi Roselta.

Rose räpsytti silmiään poliisille ovelasti. "Ei, olen pahoillani konstaapeli, mutta olen myöhästymässä kuvauksista ja jos en pääse perille sinne seuraavien kymmenen minuutin aikana, he käyttävät toista mallia." Hänen silmänsä muuttuivat surullisiksi. "Minä halusin niin olla näissä kuvauksissa", hän selitti, hänen ääni pehmeänä ja viehättävänä.

"No tuota", hän näytti punnitsevan vaihtoehtojaan. "Ehkäpä jos lupaat, ettet tee tätä enää koskaan uudestaan ja annat minulle puhelinnumerosi, voisin päästää sinut menemään tällä kertaa", hän sanoi.

Pidin sisälläni inhon väristykseni, kun Rose hymyili säkenöivästi hänelle. "Mielelläni konstaapeli", hän sanoi vetäen paperin ja kynän ulos laukustaan ja alkoi kirjoittamaan numeroa. Kurkkasin nopeasti ja melkein purskahdin nauramaan nimelle, jonka hän oli laittanut; Sue Narmi, mutta pidin sitä sisälläni. Rose ojensi lapun poliisille. "Odotan innolla soittoasi." Rose iski silmäänsä hänelle ennen kuin hän sulki ikkunansa ja ajoi sulavasti pois. Katsoin taakse nähdäkseni poliisin seisovan vielä keskellä tietä hämmentynyt ilme kasvoillaan.

Heti, kun olimme alueen ulkopuolella, Rose kiihdytti ja purskahdimme nauruun. "Annoitko hänelle oikean numeron?" kysyin, edelleen nauraen huvittuneena.

"Tietenkin", hän vastasi iskien silmäänsä minulle. "Mutta se ei ole minun, se on numero drag queen –tapaamisiin".

Katsoin häntä hämmentyneenä. "Kuinka sinulla on edes numero tuolle?" kysyin nauraen kovempaa.

"Emmett hävisi vedonlyönnin viime vuonna ja hänen rangaistuksensa oli osallistua yhteen tapaamiseen", hän hihitti.

Nauroimme koko matkan takaisin ja kun saavuimme perille, huomasimme muidenkin nauravan. "Oliko teillä hauskaa häikäistä konstaapeli parka?" Alice kysyi, hän oli selvästi nähnyt sen ja kertonut muille.

Virnistimme. "Ehdottomasti."

Kun kaikki olivat rauhoittuneet, ilmoitin: "Tämä on se oikea."

"Oletko varma?" Edward kysyi.

Nyökkäsin innokkaasti vetäessäni korttini esille ja antaen sen myyjälle, joka oli lähestynyt meitä, kun olimme nauraneet. "Minä otan sen", ilmoitin hänelle. Hän virnisti onnellisesti, kun hän johti meidät sisälle allekirjoittamaan papereita.

Pian olin onnellisesti kiihdyttämässä takaisin Forksia päin uudessa mustassa Nissan 370Z:ssani, Edward vierelläni, joka virnisti innokkuudelleni. Alice ja Jasper olivat Maseratissani ajamassa sitä takaisin, jotta voisin nauttia uudesta autostani.

Siinä ajassa missä pääsimme takaisin, oli jo tulossa pimeää. Näytimme Carlislelle ja Esmelle uuden autoni ennen kuin Alice, Rose ja minä pakotimme miehemme tuomaan ostoksemme huoneisiimme, jotta voisimme purkaa ne. Aivan liian aikaisin minun oli aika suunnata takaisin kotiin, joten suutelin Edwardia jäähyväisiksi. Huomasin korjatun ikkunan matkallani ulos ja suuntasin takaisin kotiin uudessa autossani innokkaana näyttämään sen Charlielle.

Kuten saattoi odottaa Charlie oli vaikuttunut. Onneksi hän ei tiennyt kuinka kallis se oli. "Vau Bells, tuo on kiva auto", hän totesi.

Virnistin. "Tiedän", sanoin omahyväisesti.

"Se on hieman nopea vai mitä luulet?" hän kysyi huolestuneena.

Huokaisin. "Niin, mutta siinä on uusimmat turvallisuus ominaisuudet", vakuutin hänelle.

Hän katsoi minua hetken mitatakseen rehellisyyteni ja minä pidin kasvoni avoimina ja rehellisinä.

Hän huokaisi viimein alistuneesti. "No se on hyvä varmaan." Halasin häntä innokkaasti ja hän näytti yllättyneeltä hetken ennen kuin hän vastasi halaukseen. "Taidat todellakin pitää tuosta autosta?" hän nauroi.

"Jep", vastasin.

Vietin lopun illasta tyytyväisenä ostokseeni ja nukahdin onnellisesti käyttäen Edwardia tyynynäni sinä yönä.

Merkku

• Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (21. kappale 10.6)
« Vastaus #176 : 10.06.2010 23:10:52 »
Emmet on niin Emmet <3
Että minä rakastan tätä <3
Virheitä ei osunut silmiini.
Jatkoloisii!
Sanoinko jo, että rakastan tätä ficciä?

//Merkku

Anaid

• Jamie <3
« Vastaus #177 : 11.06.2010 10:49:50 »
Merkkua lainaten: "Emmett on niin Emmett"
Ja ihana semmonen! <3
mulla tais olla jtn järkevää sanottavaa, mutta unohin...
Joka tapauksessa oli ihana luku (taas kerran)!
Jatkoa!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #178 : 11.06.2010 13:29:10 »
Ihanaihanaihana<3
Tykkään. Saat kirjottaa tätä paaljonn<3
Tää on hyvin kirjotettu ja tuol yks kirjotusvirhe, mut en löyd sitä enää :D
JAtkoaaa<3

jennumiu

« Vastaus #179 : 11.06.2010 17:23:11 »
ihanaaaaa <3
Emmett on vain niiiiin ihana !  :D
Lainaus
Emmett oli ensimmäinen, joka puhui: "Tämä on niin siistiä pikkusisko!" hän huusi. "Olet kummajainen ihan niinkuin mekin".

jatkoa odotellen,
- J