Anteeksi, en ehtinyt eilen laittaa uutta lukua ): Mutta tässä sitä ollaan ja tässäpä on myös 19. luku (: Toivottavasti pidätte (:
Kappale 19: Autoja ja kiusoittelua
Bellan näkökulma
Kävelin sisälle sen jälkeen, kun Edward oli lähtenyt, edelleen sekaisin suudelmasta. Charlie katsoi ylös TV:stä, kun ohitin olohuoneen. "Oliko sinulla mukavaa?"
Hymyilin säteilevästi hänelle. "Parasta isä", vastasin ohittaessani hänet ja suuntasin yläkertaan. Kävin suihkussa kiireettömästi käyden läpi toiminnantäyteisen iltani. Edwardin reaktiot olivat olleet mielenkiintoisia, en ollut tajunnut kuinka vahvasti hän ajatteli vampyyrina olosta. En kerta kaikkiaan aikonut kestää enää sitä, että hän kutsui itseään hirviöksi. Olin ollut niin epätoivoinen saadakseni hänet lopettamaan itsensä nimittelyn, että olin möläyttänyt, että rakastin häntä juuri sillä hetkellä. Olin tullut niin hermostuneeksi, kun hän oli kirjaimmellisesti jähmettynyt kiveksi hetkeksi. Kun hän ei sanonut mitään, mennessään yksinkertaisesti autosta ulos, olin huolissani, että olin sanonut jotain väärin – tai ehkä olin ollut väärässä syystä miksi hän seurasi minua, ehkä hän oli ollut vain utelias. Mutta kaikki huoleni olivat hävinneet sillä hetkellä, kun hän veti minut rintakehäänsä vasten ja kuiskasi, että hän rakasti minua. Olin varma, että sydämeni halkeaisi sillä hetkellä hänen sanoistaan. Hänen suudelmansa jätti minut hengästyneeksi – kirjaimellisesti, ja toivoin heti, että olisin jo vampyyri, etten tarvitsisi enää happea.
Tietenkin, väistämättä, kun sammutin suihkun, aloin tuntea syyllisyyttä. Tiesin niin paljon Edwardista ja hänen perheestään, jopa heidän suurimman salaisuutensa, mutta hän ei tiennyt mitään minusta verrattuna siihen mitä hänestä tiesin. Pukeuduin rypien syyllisyydessäni – tiesin, että Edward näkisi lävitseni, jos en pian paljastaisi jotain.
Siinä ajassa missä olin pukeutunut ja huutanut alas Charlielle: "Hyvää yötä isä", olin päättänyt, että oli aika soittaa Volterraan ennen kuin Edward saapuisi.
Kerroin heille kaiken illastani, Demetri ja Felix onnittelivat minua siitä, että olin onnistunut voittamaan neljä miestä. "Hyvä Bella!" he hurrasivat. Tiesin kuitenkin, että he olisivat olleet onnellisempia, jos olisivat olleet kanssani ja hoitaneet miehet itse – he ottivat asemansa vartijoinani vakavasti.
Koko perheeni oli onnellinen siitä, että olimme viimeinkin kertoneet rakkaudestamme toisillemme ja otin Aron "Niinhän minä sanoin" vastaan hyvällä suosiolla.
Lopulta pääsin selittämään kuinka syylliseksi tunsin oloni. "En voi pitää mitään salaisuutena heille; rakastan heitä, en vain pysty siihen. Minun pitää kertoa heille. Ymmärrän, jos ette halua, että kerron heille teistä kaverit enkä tee sitä ellette te pyydä – mutta minun pitää kertoa heille ainakin kilvestäni", sanoin. "Sitä paitsi se antaa heille jonkin verran varmistusta, etten minäkään kerro kenellekään heistä", selitin.
Aro huokaisi. "No, jos olet varma Bella. Tiedän kuinka hyvin olet salaisuuttasi suojellut ja, jos voit mielestäsi luottaa heihin, niin kerro vain. Tiedän, että Carlisle on luotettava mies ja olen varma, että muutkin hänen perheestään ovat." Muut tuntuivat olevan samaa mieltä hänen kanssaan.
"Kiitos kaverit", sanoin helpottuneena. "Minun pitää mennä nyt, minulla on koulua huomenna ja Edwardin pitäisi saapua pian." Sillä hetkellä, kun nuo sanat tulivat suustani ulos, potkaisin itseäni.
He syöksyivät kimppuuni. "Hän on viettänyt öitä huoneessasi?" Caius karjaisi.
"Oiii kuinka suloista", Heidi kujersi.
"Ei se ole suloista", Marcus kiisteli. "On sopimatonta hiipiä nuoren tytön huoneeseen – varsinkin kutsumattomana."
Pyöritin silmiäni vaikka he eivät sitä nähneet. "Kaverit rauhoittukaa. Pidän siitä, että hän viettää yönsä huoneessani ja sedät älkää huolehtiko, emme tee mitään sopimatonta."
"Parempi ettette tee", Caius mutisi. "Mielestäni meidän pitäisi saada ainakin kuulustella häntä ennen kuin annamme sinun mennä ulos hänen kanssaan", hän marmatti. "Jos olisit jo vampyyri ja voisimme paljastaa kuka olet, sitten olisimme lähettäneet ainakin Felixin ja Demetrin uhkailemaan häntä hieman.."
Nauroin. "Älä huolestu, olen varma, että te kaikki teette sen, kun olen valmistunut ja kerromme hänen perheelleen totuuden." Se tuntui vakuuttavan heidät hetkeksi ja lopetin puhelun pian sen jälkeen.
Avasin ikkunani ja sitten menin makaamaan sänkyyni lukemaan odottaessani kärsivällisesti Edwardin saapumista. Pian sen jälkeen, kun olin kuullut Charlien makuuhuoneen oven sulkeutuvan, tunsin Edwardin läsnäolon ulkopuolella olevassa puussa."Voit ihan hyvin tulla sisälle Edward, tiedän, että olet siellä", kuiskasin tyytyväisenä, kun hänen yllättyneet kasvonsa tulivat nopeasti sisälle ikkunani läpi mukanaan loput hänestä.
"Mitä sinä ajattelet?" hän kysyi nähdessään huvittuneen ilmeeni, kun hän oli sulkenut ikkunan hiljaisesti.
"Ajattelen kuinka hauskaa on yllättää sinut", vastasin virnistäen hänelle.
Hän hymyili takaisin. "Joskus mietin, että pystynkö koskaan ymmärtämään kuinka mielesi toimii, rakas", hän sanoi. "Kuinka sinä tiesit, että olin tuolla?" hän kysyi uteliaana.
Huokaisin; oli aika kertoa ainakin osa totuudesta. "Pystyn tuntemaan sinut, kun olet lähellä", selitin. "Tiedän, että olet katsellut minua öisin."
Hän näytti nololta. "En voinut sille mitään", hän selitti. "Haluan olla lähelläsi niin paljon kuin mahdollista." Hymyilin. "Sitä paitsi", hän mietiskeli, "olet erittäin mielenkiintoinen nukkuessasi – puhut unissasi."
Voihkaisin. "Tiedän. Olen varmaan sanonut nimesi moneen kertaan eikö niin?" kysyin nolona.
Hän virnisti ja nyökkäsi. "Kyllä". Hän näytti tyytyväiseltä, mutta nähdessään minun nolostuneet kasvoni, hän käveli huoneen poikki ja piti minua tiukasti häntä vasten. "Älä ole nolostunut", hän kuiskasi, hänen kylmä hengityksensä huuhtoutui ylitseni. Minä melkein pyörryin hänen seuraavista sanoistaan, "Jos voisin uneksia, uneksisin sinusta."
"Ei ole reilua, että sinä häikäiset minut", sanoin luhistuessani hänen käsiinsä. Hän katsoi alas minuun hymyillen hellä ilme kasvoillaan.
Hän nauroi hiljaa. "Häikäisen?" hän kysyi.
"Kyllä, saat minut aina melkein pyörtymään", valitin.
Hän näytti tyytyväiseltä. "Rakastan sinua Bella", hän sanoi asettaessaan pehmeästi huulensa omiani vasten ja suuteli minua. Suudelma oli pehmeä ja hellä; ainoa valituksen aihe, joka minulla oli, oli se, että se loppui niin nopeasti.
Hän nauroi suun mutristus ilmeelleni, kun hän vetäytyi pois. "Sinun pitää nukkua Bella", hän muistutti minua. Huokaisin ärsyyntyneenä, koska tiesin, että hän oli oikeassa. Vedin hänet sänkyyn kanssani – hänet peiton ulkopuolelle ja minut sen alle jottei minulle tulisi kylmä. Maatessani pää hänen rinnallaan olin erittäin tyytyväinen, kun hän kurottautui sammuttamaan lamppuni.
Juuri ennen kuin ehdin nukahtaa hän näytti muistavan jotain. "Bella?" hän kysyi. Hymisin vahvistaakseni, että kuulin hänet. "On eräs erityinen paikka, jonne haluaisin mennä ja haluan näyttää sen sinulle. Haluaisitko tulla kanssani sinne lauantaina?" hän kysyi.
"Se olisi ihanaa Edward", mutisin onnellisena hänen rintaansa. "Minulla on myös jotain mitä minun täytyy kertoa sinulle silloin. Mutta se oikeastaan vaatii hieman näyttämistä, joten haluaisin näyttää sen sinulle joskus viikonloppuna", sanoin toivoen ettei hän pelkäisi minua, kun paljastaisin hänelle lahjani. Halusin näyttää hänelle ennen kuin kertoisin hänen perheelleen siitä ja toivottavasti hänen erityinen paikka olisi täydellinen paikka, jossa voisin viimein paljastaa yhden suurimmista salaisuuksistani.
Vaivuin tyytyväiseen uneen hengittäen tasaisesti Edwardin upeaa tuoksua.
Edwardin näkökulma
Makasin sängyssä onnellisena, kun sain vihdoinkin pitää Bellaa käsissäni. Yllättävästi olin oppinut olemaan välittämättä kurkkuni poltttavasta tunteesta, kun hän oli lähellä ja sen sijaan, että se sattui se muistutti, että Bella oli lähelläni – en uskonut, että pystyisin enää koskaan satuttamaan häntä. Minua ihmetytti se mitä hänellä oli kerrottavana. Tiesin hänen äänensä perusteella, että mitä tahansa se olikin, se oli vakavaa ja tärkeää hänelle. Yritin miettiä mitä se voisi olla. Sitten ajattelin kaikkia asioita joita hän oli illalla tehnyt, jotka olivat hämmästyttäneet minua. Asioita, jotka olivat mahdottomia saavutuksia jollekkin Bellan tapaiselle. Nyt, kun ajattelin sitä, tavallisella ihmisellä ei olisi tarpeeksi voimaa murtamaan niin monia luita varsinkaan reisiluuta. Hänen kommenttinsa siitä, että hän voisi voittaa Jasperin, Emmettin ja minut samaan aikaan, hämmensi minua. Aluksi olin nauranut ajatellen ettei hän tiennyt meidän olevan vampyyreita, mutta nyt, kun hän oli paljastanut, että hän oli tiennyt koko ajan, olin hämmästynyt. Hän näytti olevan täysin varma kyvyistään ja, koska en milloinkaan kamppailisi hänen kanssaan, enkä antaisi veljienikään, en voinut muuta kuin pohtia pystyikö hän tekemään kaiken sen mitä väitti. Joka tapauksessa oli selvää, että Bella oli paljon voimakkaampi kuin miltä hän vaikutti.
Ajatellessani tuota, muistin Bellan selityksen siitä kuinka hän tapasi pari vampyyria olleessaan neljävuotias. Ajattelin, että he olivat varmaan kiertolaisia, jotka ajattelivat Bellan olevan suhteellisen harmiton ja jotka varmaan unohtaisivat kuinka traumaattinen kokemus olisi katsoa vampyyrien tyhjentävän ihmisiä verestä. Jos he olisivat tienneet, että Bella muistaisi heidät, heidän olisi pitänyt tappaa hänet Volturien lain takia. Tuo muistutti minua siitä, että meidän pitäisi olla varovaisia Bellan kanssa; jos Volturit koskaan saisivat selville, että olimme ystävä ihmisen, joka tiesi meistä, kanssa, he tappaisivat hänet ja ehkä meidät myös.
Siirryin eteenpäin näistä masentavista ajatuksista ja ajattelin taas Bellaa. Aloin miettimään, että oliko hän oikeasti ihminen; hänellä näytti olevan uskomattoman paljon voimaa, hän oli peloton vampyyrien seurassa enkä minä voinut lukea hänen ajatuksiaan. Ehkäpä hän ei ollut ihminen loppujen lopuksi – paitsi hän epäilemättä tuoksui ja näytti ihmiseltä. Mutta, jos hän oli ihminen niin mikä mahdollinen selitys hänelle olisi, joka selittäisi kaiken? Tajusin etten saisi vastauksia Bellalta ennen lauantaita, samalla, kun yritin kesyttää polttavaa uteliaisuuttani, se ei toiminut.
Auringon alkaessa nousta, pohdin edelleen Bellan salaisuutta, mutta en ollut lähelläkään vastausta.
Bellan näkökulma
Heräsin parhaimmasta unesta, joka minulla oli vuosiin ollut. Huomasin miksi, kun käperryin kovaa, mutta mukavaa, tyynyäni vasten ja se tärisi. Edward nauroi hiljaa. "Rakas sinun täytyy herätä", hän sanoi ystävällisesti. Minä marmatin ja tartuin häneen tiukemmin. "Sinun pitää valmistautua kouluun Bella", hän moitti minua hellästi nostaessaan minut sängystä ylös. Charlie oli lähtenyt jo töihin, joten Edward kantoi minut kylpyhuoneeseen ja asetti minun jalkani maahan ja piti minua tukevasti kunnes pääsin tasapainoon. "Sinun täytyy valmistautua kouluun sillä aikaa, kun käyn kotona vaihtamassa vaatteet. Sitten tulen takaisin ja poimin sinut mukaan", hän lupasi.
Tartuin hänen paitaansa, kun hän yritti siirtyä pois luotani, katsoen ylös hänen kultaisiin silmiinsä innokkaana. "Missä on minun hyvän aamun suudelmani?" kysyin. Hän virnisti minulle ennen kuin laskeutui vangitsemaan huuleni omillaan.
Päästin vastahakoisesti hänen paidastaan irti ja hän lähti kylpyhuoneesta. "Tulen pian takaisin", hän lupasi. "Haluan näyttää tyttöystäväni kaikille koulussa varsinkin Mike Newtonille".
Virnistin. "Eli olet nyt poikaystäväni?" kysyin juhlien ajatusta siitä, mutta jotenkin halusin lisää.
Hän näytti vaivaantuneelta. "No jollet sinä halua, että olen." Otsan rypistys turmeli hänen marmoriset kasvonsa.
"Tietenkin haluan Edward", rauhoitin häntä nopeasti. "Minusta vain tuntuu, että olemme jo enemmän kuin sitä", myönsin hiljaa.
"Niin minustakin", hän sanoi hellästi. Hän huokaisi. "Sinun täytyy valmistautua Bella, tai tulemme myöhässä."
Nyökkäsin ja suljin kylpyhuoneen oven valmistautuakseni päivään.
Tietenkin Edward palasi pian ja hän istui pöydän ääressä katsoen uteliaana, kun ahmin aamiaiseni ennen kuin hän johti minut ulos autolleen.
Saavuimme koululle nopeasti ja kun pääsimme autosta ulos loput Culleneista, jotka olivat odottaneet Rosen auton luona, lähestyivät meitä.
Rose tuli luokseni ja halasi minua. "Oletko varma, että olet kunnossa eilisillan jälkeen?" hän kysyi, huoli silmissään.
Nyökkäsin. "Olen kunnossa Rose", vakuutin hänelle. "He eivät koskeneet minuun". Hän näytti helppottuneelta. "Älä huolestu, he eivät voineet liikkua, kun jätin heidät makaamaan tuskissaan keskelle katua", sanoin omahyväisesti. Kaikki Cullenit nauroivat hiljaa. "Sitten Edward saapui ja pilasi iloni". Mutristin suutani hieman.
Alice oli kuitenkin ensimmäinen, joka sanoi jotain suhteestamme. Hyppien ylös ja alas innostuneisuudesta, hän huusi voitonriemuisena, "Näetkös Edward, minähän sanoin sinulle, että kaikki menee hyvin", tuijottaessaan Edwardin ja minun yhteen liitettyjä käsiä.
Edwardin leuka jäykkeni hiukan – en ollut varma miksi, mutta sitten hän rentoutui ja nyökkäsi. "Niin Alice, sinä olit oikeassa", hän sanoi kuivasti.
"No jo oli aikakin!" Emmett huudahti Alicen takaa. "Edward tässä on mököttänyt viikkoja ja seurannut Bellaa kaikkialle."
"Suu kiinni Emmett", Edward murisi. Minä nauroin.
"Ihan totta Bella, ennen kuin sinä tulit, Edward oli aina synkkä ja surullinen ja nyt hän on onnellinen", Jasper sanoi. Edward huokaisi, mutta nyökkäsi myöntymyksestä. "Sinun olisi pitänyt nähdä hänet sen jälkeen, kun olit pyytänyt häntä tansseihin Bella", Jasper jatkoi ja Edwardin leuka jäykistyi taas. "Hän oli todellakin erittäin onnellinen." Muut hihittivät.
Hymyilin Edwardille. "Minun mielestäni se on suloista", mutisin noustessani varpailleni suudellakseni häntä pienesti poskelle. Edward rentoutui ja hymyili takaisin minulle.
"Oiiii", Cullenit sanoivat hiljaa kuorossa ennen kuin he purskahtivat nauruun.
"Hei Bella?" Emmett kysyi.
Nyökkäsin. "Niin Emmett?" kysyin suloisesti.
"Nyt, kun me tiedämme, että sinä tiedät mitä me olemme, voimme käyttäytyä tavallisesti ympärilläsi, kun tulet luoksemme eikö niin?" hän kysyi.
Naurahdin. "Kyllä Emmett, nyt kun tiedän, että te tiedätte minun tietävän mitä te olette, voit enemmän kuin mielellään näyttää super nopeutesi ja voimasi, jos haluat Emmett."
"Jes." Hän pumppasi nyrkkejään ilmassa innostuneesti. "Ei enää ihmisenä näyttelemistä kotona."
Me kaikki nauroimme hänen lapsellisille pelleilylleen. "Onnittelut teille kaverit" Rosalie virnisti meille vetäessään Emmettin pois, kun kellot soivat.
Suuntasimme kaikki tunneillemme ja yllätyin kun Edward käveli äidinkielen tunnilleni kanssani. "Edward, eikö sinulla ole matematiikkaa nyt?" kysyin.
Hän virnisti. "Bella, lukujärjestykseni on nyt samanlainen kuin sinulla. Alice sai rouva Copen vaihtamaan sen tänään aamulla." Hän näytti tyytyväiseltä.
"Joka tunti?" kysyin.
"Joka tunti", hän varmisti.
"Se on upeaa Edward", sanoin innokkaasti heittäytyen hänen käsiinsä. Hän halasi minua lyhyesti, mutta kun enemmän oppilaita tuli luokkaan hän lopetti ja löysi meille kaksi pulpettia luokan takaa. Istuimme koko tunnin pitäen toistemme käsistä kiinni pöydän alla, emme välittäneet luokkatovereidemme, ja jopa opettajamme, pohdiskelevista katseista.
Loput tunneistamme olivat samanlaisia, mutten välittänyt katseista joita sain kunhan Edward oli kanssani. Kun kävelimme matematiikan tunnille yhdessä, Jessican silmät laajenivat ja hänen suunsa tipahti auki. Istuimme hänen lähelleen ja hän nojautui lähemmäs. "Oletteko te kaksi nyt pari?" hän kysyi uteliaisuus sai vallan hänestä. Nyökkäsin omahyväisesti ennen kuin käännyin takaisin Edwardia kohti. Hän hymyili minulle, hänen kultaiset silmänsä olivat erittäin huvittuneet. Nähtävästi se oli, koska Jessican uteliaisuus ei ollut tyydytetty. "No pidätkö hänestä?" hän kuiskasi ajatellen, että se olisi tarpeeksi hiljaista jottei Edward kuulisi – minä tiesin paremmin. Nyökkäsin punastuen ja käännyin katsomaan muistiinpanojani. En välittänyt Jessican kysymyksistä lopputunnin ajan, kun hän yritti, epätoivoisesti, saada huomioni.
Lounas oli kokemus. Heti, kun olimme istuneet alas, Alice hyökkäsi kimppuuni. "No Bella millainen oli eilisiltasi?" Alice kysyi ovelasti, hänen silmänsä tanssahtelivat ilkikurisesti.
"Minä en aio puhua", ilmoitin itsepäisesti ristien käteni rintani ympärille ja yritin olla välittämättä Alicen kuuuluisasta suun mutristuksesta.
Katsoin Rosea kohti avuttomasti, mutta hänkin näytti kiinnostuneelta. "Voi kyllä sinä aiot. Nyt, ala puhua", Rose käski. Edward, Jasper ja Emmett katsoivat uteliaina.
"Niin Bella tai meidän pitää häikäistä sinut", Alice hihitti.
Punastuin kirkkaan punaiseksi ja piilotin pääni Edwardin rintaan, joka tärisi naurusta. "Kuinka sinä tiedät tuosta?" valitin Alicelle.
"No", hän laski ääntään kuiskaukseksi. "Kykyni on nähdä tulevaisuuteen ja saatoin kurkistaa sinun iltaasi", Alice sanoi nolona.
Nostin pääni Edwardin rinnasta tuijottaakseni häntä vihaisesti. "Sinä vakoilit meitä?" syytin häntä.
"No en voinut sille mitään, olen odottanut viikkoja että te kaksi löydätte toisenne, minun piti tietää mitä oli meneillään!", hän puolusti itseään. Huokaisin tajutessani ettei ollut paljoa mitä voisin tehdä sille. Toivoin, että olin saanut Alicen tarpeeksi sivuraiteille hänen kysymyksistään, mutta en ollut.
"Nyt kun olemme selvittäneet tuon, voit kertoa meille illastasi – suudelmasta alkaen", Alice vaati.
Voihkaisin. "Miksette te kuulustele Edwardia?" kysyin viivyttääkseni vastaustani hieman.
"Koska pommittimme häntä jo, kun hän tuli kotiin eilen illalla", Emmett nauroi.
Voihkaisin. "Hyvä on, se oli mahtavaa, en ole koskaan aiemmin tuntenut mitään sellaista", myönsin.
He kaikki kääntyivät katsomaan toisiaan. "Suunnittelitteko te kaksi tämän?" Alice kysyi.
Edward nauroi ja hämmästyneen ilmeeni takia hän selitti: "Sanoin täsmälleen samalla tavalla eilen illalla." Nauroin hänen kanssaan.
Väistin vielä pari kysymystä ennen kuin Emmett päätti, että olisi hauska kiusata minua. "No Bella, mitä Edward tarkalleen ottaen tekee huoneessasi joka yö?" hän kysyi. "Katsooko hän oikeasti vain untasi vai teettekö te kaksi jotain enemmän fyysistä?" Hän kohotti kulmakarvojaan ehdottelevasti.
"No Emmett, jos sinun on ihan pakko tietää", sanoin nojatessani lähemmäksi häntä. "Hän oikeasti katsoo vain untani", kuiskasin hänen korvaansa kuin se olisi salaisuus.
Emmett näytti pettyneeltä. "Ää Bella", hän valitti. Hihitin ja sitten otin suklaakakun hänen tarjottimeltaan. Hän katsoi hetken, kun söin sitä, ennen kuin valo syttyi hänen silmissään. "Sinä tiesit!" hän huudahti, hänen äänensä ei voinut täysin purkaa ärtymystään, kun hän piti sen matalana jottei loput koulusta kuulisi sitä. "Sinä tiesit, että ruoka on mielestämämme kuvottavaa! Sen takia työnsit sen kakun naamaani", hän syytti.
Hymyilin omahyväisesti. "Tietenkin", sanoin ylpeänä. "Ja jos sinä yrität jotain muuta uudestaan, kakku on pientä verrattuna siihen mitä teen sinulle", varoitin.
Emmett virnisti. "Anna tulla vain Bella", hän sanoi omahyväisesti. "Muista vain, että olen suuri pelottava vampyyri", hän sanoi paljastaen hampaansa uhkaavasti, toiveikas katse silmissään. Pidätin nauruani yrittäen pitää kasvoni peruslukemilla, mutta niiden piti näyttää jotenkin irvisteleviltä, koska Emmett näytti tyytyväiseltä. "Tiesin, että voisin pelästyttää sinut", hän sanoi ylpeänä.
"Itse asiassa, Emmett, hän yritti olla nauramatta sinulle", Jasper korjasi häntä. Koko pöytä purskahti nauruun tuolle, kun Emmett näytti pettyneeltä.
"Pelästytän sinut vielä joku päivä", hän uhkasi.
"Emmett", Edward varoitti.
En välittänyt hänestä kääntyessäni Emmettiä kohti. "Enpä usko", sanoin omahyväisesti.
Nähdessäni Edwardin ärsyyntyneen katseen, päätin että oli aika vaihtaa puheenaihetta. "Muuten Emmett, uskon, että voin vakuuttaa sinut käyttämään hieman voimiasi "auttaaksesi" puunrunkoa autoni päälle, jos jätän sen sellaisen alle. Voisitko?" kysyin.
Emmettin silmät kirkastuivat innostuneisuudesta. "Totta hitossa!" hän huusi saaden oppilaat, jotka istuivat lähellämme, kääntymään katsomaan meitä yllättyneinä. Viimeistelimme suunnitelmamme autoni tuhoamista varten; Alice mainitsi, että noin puoli tuntia sen jälkeen, kun olisin päässyt kotiin, myrsky nousisi – täydellinen aika puulle pudota autoni päälle. Edward lupautui olemaan kuskini lopun viikon ajan.
Alice mainitsi sitten, että sunnuntai olisi täydellinen päivä meille kuudelle mennä Seattleen katsomaan uutta autoa minulle ja Rosalie sädehti tuon takia. Kerroin heille, että minun pitäisi mennä muutenkin kirjakauppaan joten suunnittelimme kaiken valmiiksi.
Sinä iltapäivänä, sen jälkeen kun Edward oli jättänyt minut kotiin ja lähtenyt viettämään aikaa sisarustensa kanssa; joita hän oli laiminlyönyt seuraamalla minua 24/7, siirsin autoni hieman kauemmas ajotiellä suoraan korkean puun alle.
Jättäen sen siihen menin sisälle ja tein kotiläksyni loppuun nopeasti ennen kuin aloitin tekemään illallista. Tietenkin kolmenkymmenen minuutin päästä kuulin myrskyn alkamisen. Pian sen jälkeen, kun Charlie oli saapunut, kuulimme kovan halkeamisen äänen ja sitten pamahduksen sekä murskahduksen äänen. Ryntäsin ikkunalle ja katsoin ulos nähdäkseni autoni täysin tuhoutuneena ja suuren puun makaavan sen päällä. Teeskentelin yllättynyttä. "Minun autoni", sanoin surullisesti.
Charlie näytti anteeksipyytävältä. "Olen pahoillani Bella, tiedän ettei sinulla ollut sitä pitkään, hankimme sinulle uuden auton ja minä ajan sinut kouluun loppu viikon", hän lupasi.
"Ei ei! Isä kaikki on hyvin", vastustin nopeasti panikoiden hieman. "Olen varma, ettei Culleneita haittaa tulla hakemaan minua kouluun ja olen jo tehnyt suunnitelmia heidän kanssaan sunnuntaiksi. Menemme Seattleen shoppailemaan, minä voin valita uuden auton silloin – tiedät, että minulla on tarpeeksi säästöjä", vakuutin hänelle nopeasti toivoen epätoivoisesti ettei hän yrittäisi ostaa minulle taas jotain hidasta kulkuneuvoa.
Onneksi hän näytti pitävän minun ideastani enemmän ja hän suostui siihen ennen kuin kertoi, että hän järjestäisi vanhalle autolleni hinausauton.
Huokaisin helpotuksesta mennessäni huoneeseeni sinä iltana ja asettauduin odottamaan Edwardia.