Kirjoittaja Aihe: Tossun alla: Pieniä kertomuksia Percyn ja Audreyn suhteesta, K-11  (Luettu 3130 kertaa)

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
// Alaotsikko: Ikäraja korkeintaan K-11 [15.2. Ystävänpäivän pessimismiä]

Nimi: Tossun alla: Pieniä kertomuksia Percyn ja Audreyn suhteesta
Author: Eulalia
Ikäraja:Maksimissaan K-11 //zougati muokkasi ikärajan vastaamaan uusia rajoja
Genre: Drama
Paritus: Percy/Audrey, ohimenevinä voi olla muitakin
Disclaimer: Hahmot ovat Rowlingin ja minä vain pelleilen saamatta siitä rahaa
Summary: Otsikko varmaan kertoo jo ihan riittävästi, eli odotettavissa Percyn ja Audreyn nuoruusaikojen sekä heidän suhteensa ruodintaa raapaleiden ja ficlettien muodossa. Lukemalla selviää, kuka on ja kenen tossun alla, ja kuinka tilanne voi muuuttua, jos voi ;)

A/N: Minulla on aina ollut vähän pahakin tapa kirjoittaa kaikista tarinoistani pitkiä, olivat ne sitten one shotteja tai useampiosaisia, ja ajattelin nyt treenata vähän enemmän tuota raapalehtimisen jaloa taitoa, ja siksi pyrin, ettei tällä osastolla olisi mitään ficlettiä pidempää. Kömpelöltä voi siis ainakin alussa tuntua, mutta toivon kehittyväni ajan myötä. Ja kommentit olisivat tietenkin se paras mittari kertomaan, kuinka saan homman sujumaan :D

* * * * * * * * * *

Viikko 1: Bertha Jorkins
Sanamäärä: 100


Treffeillä ei lueta!

”Mitä sä teet?”
”Luen Bertha Jorkinsin elämäkertaa.”
”Siis sen noidanko, jonka Voldemort tappoi Albaniassa?”
”Juuri sen. Tosi kiinnostavaa – tiesitkö, että Bertha pääsi selville Bartemius Kyyryn perhesalaisuudesta ja siksi Kyyry sotki hänen päänsä tosi vahvalla muistiloitsulla?”
”Ahaa... Kuule, Percy...”
”Niin, Audrey?”
”Mä en pidä siitä, että sä alat lukea jonkun Bertha Jorkinsin elämäkertaa meidän treffeillä.”
”Mitä? Ollaanko me treffeillä?”
”Eikö siitä yleensä ole kyse, kun pariskunta istuu ravintolassa kynttiläillallisella?”
”Öö...”
”Kai sä siis Percy tajuat, että me seurustellaan?”
”No, ihan rehellisesti jos puhutaan, niin en mä ollut ihan varma vielä...”
”Kirja pois, Percy! Me seurustellaan ja ollaan nyt treffeillä! Onko selvä?”


* * * * *
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015 09:25:42 kirjoittanut zougati »

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Tossun alla: Raapaleita Percyn ja Audreyn suhteesta
« Vastaus #1 : 29.01.2010 11:41:31 »
Viikko 2: Rodolphus Lestrange
Sanamäärä: 200


Asuntorahoitusta Rodolphukselta

Audrey oli ammatiltaan juristi, ja lisäksi varsin loistava sellainen. Hän oli valmistunut ennätyksellisen nuorena, ja nyt hänen uratähtensä loisti kirkkaana. Kunnianhimoinen Audrey oli tahkonnut jo pidemmän aikaa rahaa Kuolonsyöjäoikeudenkäynneillä. Kukaan ei tienannut niin hyvin kuin rikkaan, epätoivoisen kuolonsyöjän puolustusasianajaja. Yleinen mielipide kuitenkin tuomitsi kuolonsyöjien puolustamisen – varsinkin, jos puolustusasianajajat olivat Audreyn tapaan alansa huippua.

Audrey ei kuitenkaan jaksanut välittää moraalisesti ylivalveutuneiden saarnoista – hänelle pääasia oli ajallaan maksettu kasa kultaa, ja juuri sitä useimpien kuolonsyöjien taskuista löytyi. Hänen uusin asiakkaansa oli vastikään pakomatkaltaan napattu Rodolphus Lestrange, jonka puolesta Audrey oli valmis taistelemaan tämän viimeiseen sulmuun asti. Percy ei pitänyt siitä, vaan käytti aikansa nipottamiseen.

”Kuolonsyöjien puolustaminen on moraalitonta.”
”Jonkun tätäkin on tehtävä. Lain mukaan kaikilla on oikeus puolustukseen.”
”Niin, mutten halua kaltaisesi loistavan lakimiehen tekevän sitä. Hänhän voi välttää vankilan!”
”En mä nyt sentään ihmeisiin pysty – todisteet ovat aika raskauttavat...”
”En silti pidä siitä. Vietät liikaa kahdenkeskistä aikaa kuolonsyöjän kanssa.”
”Aistinko mustasukkaisuutta? Pelkäätkö, että jätän sut ja ryhdyn vankilaleskeksi?”
”Ei tässä siitä ole kysymys! Kuolonsyöjä ei vain ansaitse puolustusta!”
”Et kyllä sanoisi noin, jos tietäisit, mikä mun tuntiliksa on...”
”Paljonko?”
”En kerro.”
”Kerro nyt!”
”Sanotaanko vaikka, ettei me tarvita koskaan asuntolainaa, jos niin pitkälle edetään...”
”Niinkö? No... kyllähän kaikki toisaalta puolustajan ansaitsee...”

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
[A/N:] Hahhaa, päätin elvyttää tätäkin projektiani vähän vaihteeksi :) Osallistuu siis kaikenmaailman ficlettejä kakkoseen ensimmäisen viikon aiheella.

* * *

Viikko 1: Uusi
Sanamäärä: 300


Kymmenennen asteen vaatekriisi

Kutsun mukaan juhlat alkaisivat tasan kahdeksalta. Kyseessä olivat Ministeriön pikkujoulut, järjestyksessään ensimmäiset, joihin Percy ja Audrey olivat osallistumassa yhdessä, pariskuntana. Percy oli tästä aivan innoissaan, työpaikalla kun ne olivat aina kiusanneet, ettei hän koskaan löytäisi naista rinnalleen, ei ainakaan niin kaunista ja älykästä kuin Audrey Brown. Käsittämättömän tyytyväisenä itseensä ja seuralaiseensa Percy oli saapunut jo hyvissä ajoin Audreyn asunnolle – pahin virhe, jonka mies saattoi tehdä.

”Percy, mahtava juttu, että tulit jo! Mulla on nyt meneillään noin kymmenennen asteen vaatekriisi!” Audrey huudahti hädissää ovella. Ruskeat hiukset olivat vielä puoliksi papiljoteilla, toinen silmä meikkaamatta. Hän kiskoi Percyn mukanaan makuuhuoneeseen, missä sängyllä lojui kaksi iltapukua. Hieman hämillään Percy seurasi, kuinka Audrey nosti molemmat ylös ja kysyi:
”Kumpi?”

Percy, niin korkeasti koulutettu kuin olikin, ei ollut koskaan elämässään joutunut moisen testin eteen, raukka ei oikeastaan edes ymmärtänyt, kuinka pahaan tilanteeseen oli juuri päätynyt. Täysin kursailematta hän osoitti sinistä mekkoa Audreyn kädessä ja sanoi:
”Laita se sininen.”
Ilme Audreyn kasvoilla muuttui välittömästi epäluuloiseksi.
”Mitä vikaa punaisessa on?”
”Ei mitään, se on tosi nätti”, Percy vastasi vähän hämmentyneenä.
”Miksi sitten käskit laittaa sinisen?”
”Sinähän pyysit valitsemaan!”
”No joo, mutta tuo punainen on ihan uusi ja nyt mä mietin, oliko se huono ostos, kun käskit laittaa tuon vanhan sinisen lumpun!” Audrey tuhahti saaden Percyn entistä pahemmin hämmennyksiin.
”En minä sitä niin tarkoittanut. Tuo punainenkin on tosi kaunis, laita se sittenkin”, hän yritti pelastautua.
”Ai sittenkin se punainen?”
”Joo.”
”Mutta oletko ihan varma, että se sopii mulle?”
”Joo.”
”Punainen on kyllä aika huomiota herättävä väri ja tässä on vielä syvä kaula-aukkokin. Mitä jos mä näytän sen kanssa ihan joltain huoralta? Haluutko sä, että mä näytän huoralta?”
”No en.”
”Miksi sitten käsket laittaa punaisen?”
”Luulin, että haluat laittaa sen.”
”Mikset sä voi edes yrittää auttaa mua valitsemaan?”
”Onko minun ylipäätään mahdollista valita niin, että olet tyytyväinen?”
”Ei.”

Percy huokaisi syvään.

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
* * *

Viikko2: Sopimaton kirja
Sanamäärä: 200


Vuoden raaimmat rikokset -kokoelmateos

Percy ei pitänyt lapsista, ei todellakaan pitänyt. Ainakaan muiden lapsista hän ei pitänyt – omistaan ei tiennyt, kun niitä ei ollut. Mutta sen Percy tiesi, etteivät hänen hypoteettiset lapsensa olisi kuin muiden lapset. Muiden lapset kun eivät koskaan osanneet käyttäytyä, riehuivat ja itkivät vain, järjestivät julkisia kohtauksia kiukuttelullaan, olivat likaisia, kaivoivat nenää. Niin sivistymättömiä, ettei Percy voinut ymmärtää, miten puolistakaan kasvoi jotenkuten kunnollisia.

Niiden vanhemmatkin olivat hirvittäviä, ne muut ihmiset, joiden lapsista Percy ei pitänyt. Kuvittelivat olevansa jotenkin parempia, kun olivat vanhempia, oikeutettuja käyttäytymään kuin maailman valtiaat. Niiden piti aina saada kaikki – enemmän tukia ja verohyötyjä, tarpeettomia lomia työpaikoilta. Sitten kehtasivat vielä väittää itsekkäiksi niitä, joilla lapsia ei ollut. Haukkua niitä, jotka maksoivat veroja lapsellistenkin edestä. Ja aina ne olivat löytämässä vikaa kaikesta – mikään ei ollut sopivaa lasten silmille tai kehitykselle. Yrittivät sysätä vanhemmuuttaan ulkopuolisille, kollektivisoida vastuunsa koko yhteiskunnalle.  Ihan kuin Percy muka olisi ollut vastuussa muiden ihmisten lapsista ja niiden herkistä mielistä.

Välillä tuntui, ettei missään saanut olla rauhassa lapsilta eikä niiden komentelevilta vanhemmilta. Puistoissakin niitä parveili niin, etteivät Percy ja Audrey olleet mahtua mukaan piknik-koreineen. Ja melkein saman tien joku pulska kotiäiti oli tullut valittamaan, ettei saa lukea ääneen ”Vuoden raaimmat rikokset” -kokoelmateosta, syytti lasten traumatisoinnin yrittämisestä. Oli muka sopimaton kirja lapsille.

* * *

foxtrot

  • ***
  • Viestejä: 431
Ensiksi on pakko todeta, että olen avannut tämän topickin jo useita kertoja, mutten ole jaksanut asettua lukemaan saatika kommentoimaan. Olen kyttäillyt vähän sillä silmällä jos joku kommentoisi tätä ja voisin olla laiska paska ja jättää itse kommentoinnin väliin. Kommenttia ei kuitenkaan ole tullut, ja koska se on huutava vääryys (tottahan kaikki ficit ansaitsevat edes yhden kommentin!), otan itseäni niskasta kiinni ja raapustan muutaman rivin. laadusta en kyllä mene vannomaan, koska kirjoitin ylläolevaan topickin sijasta ensin "kirjan" ja typotin muutenkin noin joka toisen sanan

Percy on minulle niitä hahmoja, jotka ovat jääneet vähän etäisiksi, mutta joista haluaisin tietää lisää, ja eritoten niitä hahmoja, joista ficcaillaan mielestäni liian vähän. Mahtavaa siis, että olet tarttunut hahmoon ja haastanut itsesi raapalehtimaan, lisää Percyä finiin! o/ Muutenkin mies on ollut mielestäni melko IC kaikissa raapaleissa - joita yritän nyt kommentoida kutakin erikseen, sillä muuten kommentin laatu saattaisi kärsiä entisestään.

Treffeillä ei lueta!
Idea on kovin suloinen ja hahmojen persoonat tulevat hyvin esiin jo tässä dialoginpätkässä: Audrey vaikuttaa päättäväiseltä ja aika matriarkkamaiselta daamilta, Percy taas on vähän ulalla kaikesta ja etenkin suhteestaan Audreyhyn (ai seurustellaanko me?). Oli kovin Percymäistä uppoutua lukemaan/imemään itseensä tietoa treffeilläkin, mutta ravintolan kynttiäillallinen särähti vähän mun korvaani (tai silmääni, miten vaan). En usko, että Percy olisi ihan niin uuno, että rupeaisi lukemaan hienossa ravintolassa, vaan pystyn pikemminkin kuvittelemaan hänet siistissä puvussa ja pajattamassa ministeriön asioista tehdäkseen vaikutuksen seuralaiseensa. Ehkä siis pieni kahvila tai vaikka elokuvateatterin popcorn-jono olisivat olleet vähän uskottavampia tapahtumapaikkoja..?

Asuntorahoitusta Rodolphukselta
Hahah, nimi on näin jälkeenpäin luettuna oikein osuva. Ensimäinen kappale, varsinkin kolme ensimmäistä virkettä olivat hieman töksähtäviä - kenties niitä olisi voinut yhdistellä jotenkin? Pidin kuitenkin siitä, että ensin kerrottiin Audreyn urasta ja toiminnasta ja päästiin taas Percyn ja Audreyn sanailuun, joka on näin sivumennen sanoen kaikissa raapaleissa onnistunutta ja luontevan kuuloista, saa suorastaan hymyn huulille suloisuudellaan. Tosin tässä nimenomaisessa hämäännyin vähän siitä, että Percy luopui periaatteestaan noin helposti - mutta tarkemmin ajatellen sanailu oli varsin leppoisaa ja Percy tuskin oikeasti muutti mieltään. Mulla on selkeästi kuitenkin aika tarkka mieleikuva Percystä, vaikka kuvittelenkin, etten tiedä siitä mitään... Koita kestää ;D

Kymmenennen asteen vaatekriisi
Näistä neljästä pidin tästä ehkä eniten. Niin tyypillinen, klassinen tilanne, ja Percy oli hellyttävästi aivan pihalla kaikesta. Sanailu kuulosti taas luontevalta eikä väkisin väännetyltä ja Audreyn kärsimättömyys ja härkäpäisyys, jotka näkyivät jo ensimmäisessä raapaleessa, tulivat taas esille.

Lainaus
Käsittämättömän tyytyväisenä itseensä ja seuralaiseensa Percy oli saapunut jo hyvissä ajoin Audreyn asunnolle – pahin virhe, jonka mies saattoi tehdä.
Niin Audreymainen ja eritoten niin Percymäinen lause, ettei mitään rajaa.

Lainaus
" -- Haluutko sä, että mä näytän huoralta?”
”No en.”
”Miksi sitten käsket laittaa punaisen?”
”Luulin, että haluat laittaa sen.”
”Mikset sä voi edes yrittää auttaa mua valitsemaan?”
Lue vaan ylempi kommentti uudestaan, niin mun ei tarvitse sanoa mitään.  ;D

Vuoden raaimmat rikokset -kokelmateos
Tämäkin oli oikein kiva: räkänokkaiset pikkulapset puistossa ja Percy sekä Audrey sivistyneellä piknikillä. En oikein osaa sanoa tästä mitään - jäin ehkä kaipaamaan sitä kepeyttä, mitä aiemmissa dialogeissa oli, mutta tämä toi kuitenkin hyvin esiin Percyn näkemystä lapsiin (jonka voin jostain syystä kuvitella muuttuvan dramaattisesti kun omien lasten aika koittaa), ja viimeisessä kappaleessa oli samaa kepeyttä kuin aiemmissakin. Eivätkä kaikki voi olla hattaraisen hauskoja, tarvitaan Percymäistä pohdintaa! o/

Ja loppukaneettia ennen vielä: kirjoitusvirheitä en löytänyt, vain yhden typon:
Lainaus
hädissää_
n perään. Löytyy Kymmenennen asteen vaatekriisin alusta.

Mutta kiitos näistä, toivottavasti kommentista oli jotain hyötyä ja toivottavasti jatkat tämän sarjan parissa!
« Viimeksi muokattu: 08.02.2011 20:47:55 kirjoittanut foxtrot »
get ready to ignite

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 629
Mä oon vilkuillut tätä topikkia jo iät ja ajat, mutta aina on tullut jotain. Plus mun piti ihan Lexiconista varmistaa, että kuka hitto on Audrey x) Mä aina luulin, että Percy päätyi Penelopen kanssa yksiin koulunkin jälkeen :D Mutta nyt otin itseäni niskasta kiinni, koska oon lukenut 'Vaatekriisin' jo iät ja ajat sitten ja tosiaan jättänyt kommentoimatta O.O

Treffeillä ei lueta!
Argh. Tässä tökkii puhekielisyys, vaikka dialogista olikin kyse. En vaan jotenkin pysty mieltämään puhekieltä osaksi pottereita, saati sitten sopimaan Percyn suuhun :D Ehkä Audrey voiskin käyttää sanoja 'sä' tai 'mä', mutta toisaalta... jos hän on sellainen, jonka kanssa Percy päätyi avioon, niin epäilen :P Muuten tää oli hauska ja osuva, percymäinen <3

Asuntorahoitusta Rodolphukselta
Jo otsikko sai mielikuvituksen laukkaamaan ja vähän hymähtelemään :P Hö, tuollakin silmään tuikkasi tuo 'mun' mutta lopun "lievä" puhekielisyys puolestaan sopi kuin nappi otsaan! Ja hahaa aihetta, Audrey riistää rahat epätoivoisilta kuolonsyöjiltä x) Aivan mahtava oivallus! Pitäähän niidenkin raukkojen puolesta jonkun puhua - ansaitsemisen ohella ;)

Kymmenennen asteen vaatekriisi
*pistää suun suppuun puhekielisyydestä* :P Tää oli aivan hulvattoman hauska, ja niin osuva triplaraapis! Percy, viattomana poikasena, yrittää olla mieliksi ja tietysti tiukkapipoisena ihmisenä tulee ajoissa paikalle. VIRHE! Ahhaa, anteeksi, mutta nyt mua alko naurattaa ihan sikana kun edes kuvittelen Percyn tohon tilanteeseen x) Nasevaa dialogia, tykkäsin! <3

Vuoden raaimmat rikokset -kokoelmateos
Aijettä sä pääset syvälle Percyn psyykeeseen! Aivan mahtavaa! Kanavoitko jotenkin Anna-Liisaa vai onko jossain farmi, missä teitä kasvatetaan? :P Pahoittelen epäsopivia kysymyksiäni, asiaan! Nuo Percyn ajatukset, kuinka hänen lapsensa olisivat toista kuin muiden lapset. Noh, tietysti tottahan siinä on ainakin puolikas, koska subjektiivisemminhan sitä monasti omaa jälkikasvuaan kyttää, mutta jos aattelee silleen toisella tavalla, niin aww <3 Kivasti on muuten tähän sidottu sellaista reaalimaailman menoa, mä oon huomannut myös sen, että lapsiperheet tuntuvat ajavan monessa edelle... kyllä, olen vela ja mulla on mielipiteitä :) Haha, hauska muuten tuo loppu, jotenkin naseva. Sellainen epäuskoinen heitto, joka (anteeksi kun toistan) on Percyä itteään.

Mahtavia nämä! Nyt kun oon merkinnyt tän topsun, niin aivan varmasti muistan taas tulla lukemaan, jahka uusia ilmestyy :)


Kiits <3
- Bbuttis


// Haa, mietin (kuten foxtrottikin on tehnyt) itsekin sillon aikaisemmin sitä, ettei tähän ollut tullut yhtään kommentteja... mulla on kyllä  tavoitteena lukea lisää sun tekstejä! :)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Pysähdyin lukemaan, koska raret hahmot ovat erittäin mielenkiintoisia enkä ole pitkään aikaan lukenut Percystäkään yhtään mitään. En valitettavasti jaksa alkaa kommentoida jokaista ficlettiä yksitellen kellonaikaan vedoten, mutta muuten kyllä muutama sana.

Minuakin vähän häiritsi, että hahmot käyttivät puhekieltä. Percy on kirjoissa niin jäykkä ja muodollinen ihminen, etten oikein osaa kuvitella häntä puhumassa noin rennolla puhekielellä, vaikka kyseessä olikin läheinen henkilö. Mutta sen sijaan pidin kovastikin siitä, että esitit Percyn paljon ystävällisemmässä ja vapautuneemmassa valossa kuin hänet yleensä tuodaan esille. Erityisesti tuossa mekko-kohtauksessa hän oli varsin viehättävä persoona, kovin inhimillinen.

Tykästyin Audreyhin. Reippaan oloinen nainen, vaativa ja tomera. Tosiaan tuli mieleen "tossun alla" -sanaparivaljakko. Tuntui tasoittavan Percyn jäykkää olemusta, pehmittävän miestä vähän normaalimpaan suuntaan.

Näitä voisi lukea lisääkin.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
OMG, tämähän on saanut kommentteja ja vielä peräti kolme  :o Olin jo ollut aikeissa hylätä tämän kelvottomana tapauksena, mutta nyt olen sitten ilmeisesti teekään niin. Kivaa, koska ficletit on kivoja ja ainakin minulle tosi vaikeita, koska olen yleensä niin rönsyilevä tyyppi.

foxtrot: Hahhaa, olin aina ennen ihan samanlainen, että toivoin muiden kommentoivan puolestani. Nykyään olen yrittänyt ottaa tavoitteeksi, että kommentoin kaikkea lukemaani :) Kiitos paljon kommentistasi! Percy on myös minusta mielenkiintoinen ja aika haastavakin tapaus, josta on kiva yrittää kirjoittaa. Hienoa, jos hän sinusta on ollut IC. No joo, tuo ensimmäinen raapale on vähän surkea viritelmä, ensimmäiseni ikinä, joten vetoan vaikka siihen ;D Minä näen Percyn vähän sellaisena tyyppinä, joka on ihan hemmetin kirjaviisas, mutta kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä vähän ulalla, joten siinä mielessä tuo treffikäyttäytyminen ei ehkä niin epäonnistunut omassa visiossani ollut. Ja sen toisen raapaleen ekat virkkeet ovat töksähtäviä, osoittaa vain, kuinka aloittelija olen tässä raapalehtimisessa - täytyy yrittää tehdä asialle jotain. Hyvä muuten, jos tykkäät nimestä :D Sanailuun olen yrittänyt hakea nasevuutta näissä, kiva kuulla, että olen mielestäsi onnistunut. Jotenkin myös itse tykkään siitä kolmannesta aika paljon, ja valitsin klassikkotilanteen ihan tarkoituksella käsittelyyn hiillostaakseni Percyn hahmoa ;D Kiitos oikein paljon kommentistasi :)

Beelsebutt: Vau, sinäkin olet lueskellut nämä - kiitos! Hahhaa, joo, puhekieli ei kaikkien mielestä ole hyvä juttu, ja enkä enää itsekään ymmärrä, mitä silloin ajattelin, kun pistin Percyn möngertämään puhekieltä. Nyt hän ei sitä enää tee, mutta Audrey kylläkin. Haluan Audreyn puhuvan niin, koska hän on kuitenkin noin tuhat kertaa rennompi kuin Percy, enkä näe mitään syytä, miksi Percyn nainen ei voisi olla rennompi ja eläväisempi kuin toinen puolikkaansa. Onhan Audrey kuitenkin ehdottomasti erittäin älykäs ja menestyy työssään varmaan Percyä paremmin. Audrey edustaa kuitenkin sellaista eloisaa älykköä, joka pärjää myös sosiaalisissa tilanteissa. Ja hän on sellainen, koska halusin parittaa Percyn hahmolle, joka osaa pistää vastaan tämän teoreetikkoälyilylle omalla tavallaan - siitä tämä tossun alla -asettelukin tähän tulee, ja siitä toivottavasti ammennan huumoria näihin vielä jatkossakin. Audreyn tehtävä kun on yrittää näyttää Percylle kirjojen ulkopuolisen elämän realiteetteja, kuten asuntorahoituksen hankkimista kuolonsyöjiä puolustamalla ja mekkokriisejä läpikäymällä. Kiitän vielä oikein paljon kommentista :)

Arte: Joo, se puhekieli on vähän mielipiteitä jakavaa selvästi. Itsekään en enää jälkikäteen tajua, kuinka saatoin laittaa Percyn puhumaan puhekielellä, joten nyt hän on taas palannut kirjakieleen. Audreyn kohdalla en siitä kuitenkaan täysin luovu, koska minusta se on yksi tapa osoittaa Audreyn hahmon eläväisyyttä ja rennommuutta Percyyn nähden. Hienoa kuulla kuitenkin, että Percyn hahmo muutoin miellyttää, ja että tykkäät Audreysta. Pyrinkin kirjoittamaan Audreyn aika päsmäröiväksi tapaukseksi, ja haluan hänen olevan näistä kahdesta se sosiaalisessa todellisuudessa paremmin pärjäävä, kun Percy on se kirjapölyttynyt teoreetikko :) Kiitos vielä kommentista!

* * * * *

Viikko 7: Ystävänpäivä
Sanamäärä: 300


Ystävänpäivän pessimismiä

”Muistitko antaa tippiä?”
”Joo. En kyllä olisi halunnut – lähetillä oli sydämenkuvioita kravatissa ja hän tervehti laulamalla rakastuneesta kentaurista. Ja katso: ovat painattaneet Cupidon pizzalaatikkoon!” Percy valitti istuutuessaan sohvalle Audreyn viereen. Hän osoitti imelää kuvaa kiharatukkaisesta, sydännuolia rakastuneen näköisenä ampuvasta lapsesta. Myös Audrey loi inhoavan katseen kuvaan:
”Ällöttävää!”

”En ole koskaan ymmärtänyt ystävänpäivää”, Percy huokaisi ojentaessaan palan pizzaa tyttöystävälleen.
”Se on perseestä”, Audrey tuhahti vastaukseksi.
”Töissäkin oli kamalaa.”
”Sano muuta. Ihan jäätävää sirkusta meidänkin toimistolla.”
”Kaikkialla vaaleanpunaista ja sydämiä, käsittämättömän etovaa.”
”Luulisi aikuisten ihmisten osaavan ottaa rauhallisesti!”
”Vielä mitä! Meillä kaikkien oli pakko ripustaa kaulaan halienkerjäyslaatta!”
”Ei kai sentään sitä?”
”No juurikin se! Sitten koko työpäivä piti kuljeskella ympäri Ministeriötä halauksia kerjäämässä, koska tyhjä laatta kerää sääliviä katseita. Lounastauolla niitä sitten vertailtiin keskenään ja laskettiin, kuka oli saanut eniten halauksia.”
”Kuka voitti?”
”Kelly Roberts.”
”No en yhtään ihmettele – kaikki miehet varmaan jonottivat halaamaan sitä, sillä oli koulun isoimmat tissit jo kolmannella luokalla!” Audrey tuhahti. ”Halasitko sä sitä?”
”En tietenkään”, Percy huudahti kuin rikoksesta syytetty. ”En ehtinyt…”
”Niinpä tietysti…”

Percy muisti, kuinka onnellinen oli ollut kuullessaan Audreyn inhoavan ystävänpäivää. Hän itse ei ollut koskaan ymmärtänyt sen ideaa, ihan kuin ystävyyttä ja rakkautta varten olisi tarvittu oma päivänsä – eikö molempien hienous ollut juuri niiden itsestäänselvyydessä? Percy tiesi kuitenkin, että suurin osa naisista rakasti ystävänpäivää, ja siksi Audreyn avoin inho sitä kohtaan vaivasi häntä hieman.
”Miksi inhoat ystävänpäivää”, hänen olikin lopulta pakko kysyä. Audrey huokaisi ärtyneenä:
”Pelkkiä huonoja muistoja.”
”Kuten?”
”Ensimmäinen poikaystäväni osti maailman kamalimman pehmolelun lahjaksi. Se oli joku apinan ja rotan risteytys, ja se sanoi ostaneensa sen, koska sen mielestä se oli ihan näköiseni!”
”Et sinä ole apinan ja rotan risteytys!”
”No en olekaan! Toinen poikaystäväni puolestaan kertoi ystävänpäivänä pettäneensä minua, ja että siitä oli tulossa isä. Ystävänpäivänä – kuka voi olla noin tökerö?!”
”Aika karua.”
”Onneksi sä olet erilainen. Liian nössö pettämään tai ostamaan rumia pehmoleluja.”

* * * * *