Psst, auttakaa pahvia! mulla ei mene rajaus tasan neliöksi vaikka yritin katsoa, että asetukset on niin kuin pitää... Missä voi olla vika? (Anteeksi tyhmä kysymys + offi)
kun oot tässä vaiheessa niin tarkista että sulla on toi ruksi varmasti tossa kiinteä-kohdassa ja että laatikosta on valittuna näyttösuhde, ja että se suhde on sen 1:1.
Mun mielestä se oli just noin. Eihän sen pitäs ottaa siitä nokkiinsa, että kuva ei ole alkujaan perin esim "600x600"? Vai olenko käsittänyt jotain väärin? Olen niin käsi, että oikein hävettää! *piiloutuu ja jää murmuttamaan tietokoneen ruudulle*
Suosittelen ihan avaamaan Gimpin ja katsomaan, mut niin, eipä sillä alkuperäisen kuvan koolla oo väliä
Ellet sit vedä sitä rajausta yli sen kuvan rajojen, mut muistaakseni ei oo Gimpillä ees mahdollista... Jos ei vieläkään auta niin en tosiaan tiiä, sit joudut varmaan ihan vanhanaikaisin poppakonstein rajaamaan sen tyyliin tuohon 600x600 kokoon eli katsot sieltä alapalkista millon sun rajaus on 600x600 ja sit skaalaat kuvan 100x100-kokoon, mut mielestäni pitäis kyllä tolla näyttösuhteella pelittää.