A/N: Viides luku on täällä! Kommenteja? Tiedätteko muuten mitä tuo Sólo me... tarkoittaa?
Ja mistä kappaleesta se on otettu?
5.luku
Myyty
Sólo me importa amarte
En cuerpo y alma como era ayerBella pov:"Äiti?" huusin yläkerrasta hengästyneenä.
"Niin kulta?" Renée vastasi.
"Muistatko ne valkoiset kengät joita käytit siellä sukutapaamisessa? Tahtoisin laittaa ne jalkaan!" huusin.
"Edwardille varmaan riittää omat kenkäsi. Ei sinun tarvitse esittää", Renée kiusasi. Olimme tapelleet ja riemuinneet yhdessä sitä, että minulla oli Edwardin kanssa
treffit."En minä esitä!" kiljuin vihaisena.
"No, ne on siellä sinisen lipaston alakaapissa" Renée kertoi nauraen.
"Kiitos!"
Kuulin äitini lopettavan tiskaamisen ja lähtevän yläkertaan. Hänen hiljaiset askeleensa kaikuivat portaissa. Hän pysähtyi ovelle katselemaan touhujani. Sillä hetkellä laitoin kenkiä jalkaani.
"Olet kaunis", Renée huomautti hiljaisuudessa.
"Kiitos", sanoin taas ja käänsin katseeni äitiini. Renée hymyili onnellisesti.
"Millaiset juhlat on tiedossa?" äiti kysyi.
"Angela pitää juhlat päättäjäisten kunniaksi", sanoin.
Katselimme toisiamme hiljaisuuden vallitessa. Äitini siirsi painoa vasemmalle jalalleen. Sitten auton ääni kuului pääkadulta.
"Edward tuli", sanoin ja uusi hymy piirtyi kasvoilleni.
Näytin kauniilta valkoisessa mekossani ja mahongin värisissä kiharoissani. Äitini pienet suloiset valkoiset kengät tuntuivat jaloissani ihanilta ja hymy oli liimaantunut kasvoilleni. Pieni sipaisu huulikiiltoa ja luomiväriä oli loihtinut kasvoilleni aivan uuden valon. Nämä olivat treffit. Edward Cullenin kanssa olevat treffit. Oli turha enää perääntyä. Olin ottanut vaalean ruskean nahkatakkini naulakosta ennen kun avasin ulko-oven. Edward istui Volvossaan ilman huolen häivää ja katseli minua kun astuin kuistille. Minä olen tänään se tyttö, joka menee Edward Cullenin kanssa
treffeille. Hänen kanssaan
treffeille."Hei", kuiskasin kun istuin autoon.
"Hei", Edward sanoi. "Minne ajetaan?", hän kysyi kun suljin turvavyöni.
"Angela asuu 13 Streetin varrella sellaisessa sini-" aloitin.
"Ai! Minä tiedän sen paikan", Edward nauroi. Hymyilin hämmentyneenä.
Lähdimme liikkeelle.
"Hienot kengät", Edward totesi hymyillen. Minä punastuin päästä varpaisiin. Mistä hän oli arvannut vitsailla juuri arkaan kohtaani?
"Öhm, mitä olet tehnyt tänään?" kysyin mahdollisimman viattomasti. Yritin oikeasti vaihtaa puheenaihetta.
"En mitään ihmeellistä", Edward nauroi yhä. "Entä sinä?"
"Kaikenlaista..." kuiskasin. Kiinnitin huomioni vasta nyt siihen, että Edward ajoi kauhean lujaa. En kuitenkaan uskaltanut mainita siitä sillä pelkäsin Edwardin huomauttavan tällä kertaa kiharoistani. Loppumatkan pysyimme hiljaa. Edwardia nauratti ja minua nolotti.
Olin hiukan hämmentynyt kun Edward pysäytti auton juuri Angelan talon eteen. Tai, ei 13 Streetillä ollut muita taloja joista välkkyi punaiset ja keltaiset valot ja ikkunat olivat samanvärisillä ilmapalloilla koristeluja. Angela oli tehnyt parastaan.
Kun avasin turvavyöni Edward hämmästytti minua taas. Hän oli nimittäin ehtinyt avaamaan oveni.
"Erittäin herrasmiesmäistä", totesin.
"Olkaa hyvä, arvon neiti", Edward sanoi ja kumarsi. Kikatin.
Kävelimme rinnakkain ovelle. Kumpikin yhtä jännittyneenä. Edward avasi oven sisälle musiikin valtaamaan taloon. Angelan koti oli todella kaunis. Isot valkoiset marmoripylväät ja massiivinen puutarha.
Juhlat olivat täydessä vauhdissa. Angela seisoi juuri portaiden juurella juomassa vaaleanpunaista drinkkiään. Pitkät tekoripset räpsyivät nopean musiikin tahtiin.
"Bell rakash!" Angela kiljui kun minä ja Edward tulimme eteisestä.
"Hei Ang!" nauroin. Angela juoksi halaamaan minua. En maininnut että vaaleanpunaista juomaa kaatui lattialle. Huomasin Angelan myös tuoksuvan alkoholille. Vatsassani pyöri. Ei enää tänä iltana.
"Voih! HIG! Minuh pitää mennäh! Tanssigaah!" Angela sössötti ja lähti hilluen kohti olohuoneen tanssilattiaa Ben kainalossa, joka oli odottanut häntä.
Me Edwardin kanssa vaihdoimme muutaman sanan valaistuksesta ja musiikista. Sen jälkeen suuntasimme istumaan pöytiin, jotka oltiin aseteltu tanssilattian viereen.
Emme puhuneet mitään. Kuuntelimme peräperään vain uusimpia listaykkösiä. Lady GaGan Poker Face alkoi jo tulla korvista ulos.
Viimeinkin tuli hiljainen kappale.
"Tiedätkö mikä tämä on?" Edward kysyi.
"En ole varma", sanoin.
"Piecesilta Red. Todella kaunis kappale", hän kuiskasi.
"Niin onkin", huokaisin.
"Haluatko tanssia?" Edward kysyi. Käänsin katseeni häneen päin ja hymyilin. "Haluan", sanoin.
Sen jälkeen Edward nousi seisomaan ja veti minun mukanaan. Hän käveli tanssilattiaa pitkin erääseen kaukaiseen reunaan ja kääntyi minuun päin.
"Minä en osaa tanssia", muistutin.
"Niin ajattelinkin", Edward nauroi.
Hän laski kätensä vyötärölleni ja tarttui käteeni. Minä katsoin häntä silmiin. Ensin askel vasemmalle, sitten oikealle. Liikuimme musiikin tahtiin.
Eikä kukaan nähnyt meitä, ei huomannut minun muutamaa epäonnistunutta askeltani. Minä nautin hetkestä, olla tänään vain
treffeillä Edward Cullenin kanssa.
Ja kiltit! Elän kommentejen vuoksi
Ne piristää todella paljon päivääni.